חדשות העימות הישראלי פלסטיני (15-1 ינואר, 2007)


 

  עימותים אלימים בין פת”ח לחמא”ס

הלווייתו של עקיד (אל”מ) מחמד ע’ריב, המפקח הכללי של הביטחון המסכל, הפכה למסע מחאה של פת”ח נגד החמא”ס (טלוויזיה פלסטינית, 5 בינואר)

 
ביתו השרוף של עקיד (אל”מ) מחמד ע’ריב, המפקח הכללי של הביטחון המסכל, שנרצח ע”י פעילי חמא”ס והכוח המבצע (טלוויזיה פלסטינית, 5 בינואר)

עיקרי תמונת המצב

•  במוקד האירועים עמד גל נוסף של עימותים אלימים בין החמא”ס לפת”ח, שהתמקד ברצועת עזה והתפשט ליהודה ושומרון. העימותים הללו, שלוו במעשי אכזריות קשים, מצאו ביטויים בחיסולים, חטיפות ותקיפת מוסדות ומשרדים המזוהים עם הצדדים היריבים. בימים האחרונים דעכו התקריות.

•  על רקע זה, ובמגמה לנסות ולבלום את גל העימותים הנוכחי, הסכימו אבו מאזן ואסמאעיל הניה לחדש את הדיאלוג ביניהם סביב הקמת ממשלת אחדות פלסטינית. בהקשר לכך דווח כי אבו מאזן העומד לצאת בשבוע הבא לביקור בדמשק, עשוי להיפגש עם ח’אלד משעל, ראש הלשכה המדינית של החמא”ס, במטרה לנסות ולהגיע להסכמה על הקמת ממשלת אחדות.

•  ובשטח חלה לאחרונה ירידה בולטת בהיקף ירי רקטות הקסאם ובשאר מאפייני הפיגועים. אולם למרות הפסקת האש נמשך “טפטוף” ירי רקטות הקסאם בהובלת הג’האד האסלאמי בפלסטין.

אירועים בולטים בשטח 

רצועת עזה

מדיניות ישראל

  • ישראל ממשיכה להקפיד על שמירת הפסקת האש ברצועת עזה למרות המשך ירי הרקטות. צה"ל פועל באופן ממוקד נגד חוליות מבצעי ירי הקסאם אך אינו מבצע פעולות רחבות היקף ברצועה.

ירידה בהיקף ירי רקטות הקסאם

  • בשבועיים הראשונים של ינואר חלה ירידה בולטת בהיקף ירי רקטות הקסאם לעבר יישובי הנגב המערבי. בתקופה זו אותרו 9 נפילות רקטות לאחר עליה משמעותית שחלה במחצית השניה של דצמבר ( 37 נפילות של רקטות). כמו כן חלה ירידה בשאר מאפייני הפיגועים (ראה פרק נתונים סטטיסטיים).

  • על פי דיווח עיתונאי (כתבתו של אורי יבלונקה, מעריב, 15 בינואר) דיווח ראש השב"כ יובל דיסקין בישיבת הממשלה כי היקף הטרור מרצועת עזה פחת באופן משמעותי, כנראה בעקבות הנחייה שהגיעה לג’האד האסלאמי בפלסטין מהמפקדות בדמשק. לדבריו כתוצאה מכך פחת היקף ירי רקטות הקסאם לעבר ישראל ופחת באופן משמעותי מספר הברחת אמצעי הלחימה ממצרים לעזה.

  • בתוך כך פרסם הג’האד האסלאמי בפלסטין דו"ח סטטיסטי המפרט את הפעולות שביצע הארגון מאז הפסקת האש ברצועה. לטענת כותבי הדו"ח שיגרו אנשי הארגון, 35 רקטות מסוגים שונים ו-5 פצצות מרגמה שגרמו לנזק בנפש, ברכוש ובמורל תושבי יישובי הנגב המערבי. לטענת הארגון נורו הרקטות בתגובה על מה שהם מכנים "הפרות ישראליות" של ההסכם (אתר האינטרנט פארס, 2 בינואר). בפועל ארגון הג’האד האסלאמי בפלסטין הינו הארגון המוביל בשיגור רקטות מאז הוחלט על הסכם הפסקת האש ברצועת עזה.

התרסקות מזל"ט ונפילתו לידי החמא"ס

  • מטוס ללא טייס של צה"ל התרסק סמוך לעיירה בית חאנון שבצפון הרצועה עקב תקלה טכנית. שרידי המזל"ט נאספו ע"י פעילי חמא"ס ברצועה שאף הציגו אותם לראווה באמצעי התקשורת (סוכנות הידיעות מען, 11 בינואר).

 
המזל”ט בידי איש גדודי עז אלדין אלקסאם (אתר האינטרנט של גדודי עז אלדין אלקסאם, 11 בינואר)

הריגת שני מחבלים שנשאו מטען

  • כוח צה"ל זיהה שני מחבלים חמושים, שהתקדמו בזחילה בסמוך לגדר המערכת בצפון רצועת עזה (אזור מעבר ארז). הכוח ביצע ירי לעברם. כתוצאה מהירי התפוצץ מטען חבלה שהיה ברשותם והשנים נהרגו.

יהודה ושומרון

מבצע מעצרים בראמאללה בעת פסגת שרם אלשיח’ שהתפתח לעימותים מקומיים

  • במהלך מבצע צבאי יזום למעצר חשודים במעורבות בפעילות טרור בראמאללה נחשף כוח צה"ל ואש נפתחה לעברו (4 בינואר). במקום התפתחו עימותים עם עשרות תושבים. בעקבות זאת הוזנקו מסוקי קרב לאוויר שביצעו ירי לעבר שטחים פתוחים. על פי דיווחי הפלסטינים נהרגו שישה פלסטינים וכ-20 נוספים נפצעו. חייל צה"ל נפצע באורח קל.

  • אירוע זה התחולל בעת פסגת ראש מממשלת ישראל עם הנשיא מבארכ בשרם אלשיח’. במהלך הפסגה גינתה מצרים את פעילות צה"ל בראמאללה.

 
מימין: פעילות צה”ל בראמאללה (טלוויזיה אלג’זירה, 4 בינואר).
משמאל: רכב צה”ל שנפגע בראמאללה (צילום: דובר צה”ל, 4 בינואר)

מעצר פעילי פת"ח/תנזים במחנה הפליטים בלאטה שבשכם מנע פיגוע התאבדות בשטח ישראל

  • ב-7 בינואר 2007 עצרו כוחות הביטחון שני פעילי פת"ח /תנזים תושבי מחנה הפליטים בלאטה שבשכם. השניים היו בעיצומן של הכנות מתקדמות לביצוע פיגוע התאבדות בישראל. במהלך חקירתם מסרו השניים על המצאות שתי חגורות נפץ בדירה בה שהו. חגורות הנפץ נמצאו ופוצצו באופן מבוקר על ידי כוחות צה"ל 1.


שתי חגורות הנפץ שהוסגרו בעקבות מעצר פעילי פת”ח/תנזים (צילום: דובר צה”ל, 7 בינואר)

מעצר פעילי החזית העממית

  • בפעילות משותפת של כוחות הביטחון נעצרו לאחרונה 19 פעילי החזית העממית מהכפר דיר אבו משעל (אזור ראמאללה). העצורים אשר ביצעו עשרות פיגועי השלכת בקבוקי תבערה בכבישים שבין הישובים ניל"י, עופרים וחלמיש.

מעצר פעילי חמא"ס

  • כוחות הביטחון עצרו בג’נין (11 בינואר) את ח’אלד מחמד אמין אלחאג’, פעיל חמא"ס בכיר, ראש התשתית המבצעית-טרוריסטית בג’נין. במסגרת תפקידו הוא היה אחראי על פעילות הארגון בג’נין ועל התיאום מול מפקדות חמא"ס ביהודה, שומרון, עזה ומחוץ לשטחים. יחד עימו נעצר פעיל בכיר נוסף שברשותו נמצאו עשרות אלפי דולרים שנועדו לממן פעילות חמא"ס.

המשך מעצר פעילי טרור

  • עיקרי המעצרים במסגרת פעולות הסיכול והמנע של כוחות הביטחון :-

1 בינואר – כוחות הביטחון ביצעו מבצע מעצרים נרחב באזורי שכם, טול כרם ראמאללה ובית לחם. במהלך המבצע נעצרו 24 מבוקשים. בעת המבצע נפצעו שני חיילי צה"ל מירי שנורה לעבר כלי הרכב בו נסעו.

4 בינואר – כוחות הביטחון עצרו בבית לחם את תופיק אבו זיד. העצור היה מעורב בשנה האחרונה בפיגועי ירי רבים לעבר כוחות צה"ל ועסק בגיוס חוליות לביצוע פיגועי מטען ופיגועי ירי. הוא גם עסק בייצור אמצעי לחימה והתמחה בייצור מטענים. פעילותו אוכוונה ומומנה על ידי וועדות ההתנגדות העממית ברצועת עזה.

12 בינואר – כוח צה"ל חשף מטען שהורכב מבלון גז שהכיל כ- 20 ק"ג של חומר נפץ ורסס. המטען שהוטמן בקרקע בחרבת אלנג’אר דרומית לג’נין. המטען נועד ככל הנראה לפגוע בחיילי צה"ל הפועלים באזור. המטען פוצץ באופן מבוקר על ידי חבלני צה"ל.

 
מימין : המטען שנמצא דרומית לג’נין משמאל: פיצוץ מבוקר של המטען (צילום: דובר צה”ל, 12 בינואר)

תחילת יישום הקלות בנוהלי התנועה

  • ב-1 בינואר החל צה"ל ליישם את ההקלות בתנועת הפלסטינים בגדה עליהם הוחלט בעקבות הפסגה בין ראש הממשלה אולמרט לבין אבו מאזן 2. על פי דובר צה"ל בוצעו עד כה הצעדים הבאים: ניתנו הקלות לתנועת סחורות במספר מחסומים בשומרון; הוקלו נוהלי הבדיקה ב-16 מחסומים מרכזיים שם מתבצע בידוק מדגמי על פי שיקול דעתם של המפקדים בשטח; נפתח מעבר הבקעה שבצפון הבקעה, על מנת לאפשר העברת סחורות ותוצרת חקלאית מהכפרים הפלסטינים לבקעת הירדן (9 בינואר). כמו כן הוגדלו מכסות האישורים של כניסת פועלים מיהודה ושומרון לישראל.

  • הקלות אלו עדיין אינן מהוות יישום מלא של החלטות אולמרט אבו מאזן. צעדים נוספים, שבדעת צה"ל לנקוט, עדיין נמצאים בעבודת מטה במסגרתה נבחנים שיקולים ביטחוניים מול שיקולים הומניטאריים והרצון להקל על תנועות האוכלוסייה. בכלי התקשורת הפלסטינים, מכל מקום, ממשיכות להופיע תלונות לפיהן כוחות צה"ל ממשיכים לעכב תושבים החפצים לעבור בין גזרות טול כרם, ג’נין ושכם ולערוך חיפושים ובדיקות קפדניות בחפציהם (אלקדס, 14 בינואר).

הגזרה הלבנונית

התגלה מצבור אמצעי לחימה ששימש את כח חזבאללה שחטף את שני החיילים

  • במהלך פעילות סריקות של כוח צה"ל (11 בינואר) בשטח ישראל אזור זרעית בו נחטפו ב-12 ביולי שני חיילי צה"ל נתגלה מצבור ציוד ואמצעי לחימה. המצבור כלל מטולי ופצצות RPG , טילי לאו, מנשאים וציוד ייעודי נוסף. על פי בדיקה ראשונית המדובר בציוד שננטש באזור על ידי פעילי חזבאללה לאחר החטיפה.

 
חלק מאמצעי הלחימה והציוד שנמצא (צילום: דובר צה”ל, 11 בינואר)

הגברת פעילות איראן וחזבאללה בשטחים

  • על פי דיווח עיתונאי (איתמר אייכנר, ידיעות אחרונות, 15 בינואר) דיווח ראש השב"כ יובל דיסקין בישיבת הממשלה כי חזבאללה מגביר פעילותו לבניית תשתיות טרור ביהודה ושומרון בנוסף על פעילותו ברצועת עזה ובקרב ערביי ישראל. החמא"ס, על פי אותו דיווח, נמשך יותר ויותר לכיוון האיראנים, אשר "נכנסים בחלון הזה, נותנים כסף, הכשרות ואימונים לפעילי טרור".

נתונים סטטיסטיים 

מאפייני הפיגועים בחלוקה חודשית

נפילות מזוהות של רקטות בישראל בחתך חודשי

נפגעים בחתך חודשי

הזירה הפנים- פלסטינית
 

אנרכיה גוברת בשטחי “הרשות הפלסטינית”

תמונת המצב הנוכחית

  • במהלך השבועיים האחרונים התרחב גל העימותים האלימים בין החמא"ס לפת"ח ומנגנוני הביטחון, שראשיתו בקריאת אבו מאזן להקדמת הבחירות (16 בדצמבר). העימותים הללו מצאו ביטויים בחילופי אש, חיסולים הדדיים, חטיפות הדדיות ותקיפת מוסדות ומשרדים המזוהים עם הצדדים היריבים. בימים האחרונים דעכו התקריות האלימות אך פוטנציאל ההתלקחות בין הצדדים היריבים שריר וקיים.

  • במהלך העימותים האלימים נרצחו (במכוון) או נהרגו (בשוגג) עשרות פלסטינים (להערכתנו בסביבות 50 הרוגים). חלק מההרוגים הינם פעילי פת"ח או החמא"ס או כאלו המזוהים עם מנגנוני הביטחון. חלקם הינם בני משפחותיהם של פעילי הארגונים ומנגנוני הביטחון או אזרחים תמימים שנקלעו לחלופי האש. דווח כי תושבים ברצועה חוששים לצאת לרחובות לנוכח התרחבות מעשי הרצח והחטיפות.

  • שני הצדדים האשימו זה את זה במעשי אכזריות יוצאי דופן. גילויי שנאה ואכזריות ליוו את מתקפת החמא"ס על ביתו של מחמד ע’ריב (ראו להלן). פעיל החמא"ס משיר אלמצרי קיים מסיבת עיתונאים בעזה (10 בינואר) במהלכה הציג צילומים של פעילי החמא"ס, שנחטפו ע"י פעילי פת"ח ועברו עינויים: "הם השתמשו באש, מוטות ברזל, בדלי סיגריות, מכות אכזריות, קללות, גידופים כלפי האל…" (אלשרק אלאוסט, 11 בינואר).

  • ניסיונות מתווכים חיצוניים (ובתוכם מצרים) ואישי ציבור פלסטינים לשים קץ לאנרכיה הגוברת עלו בתוהו. הפסקות אש שהושגו לא יושמו בשטח הלכה למעשה וההפוגות באלימות היו זמניות בלבד. דומה כי אם לא ייבלם התהליך עומדת "הרשות הפלסטינית" בפני הרחבה נוספת של העימותים, התפוררות מוחלטת של מוסדות השלטון והחלפת מה שנותר משלטון "הרשות הפלסטינית" בשלטון של מליציות מזוינות, כנופיות מקומיות וחמולות חזקות.

  • על רקע החרפת התקריות נשא ראש הממשלה אסמאעיל הניה נאום פייסני בו קרא להפסקת העימותים האלימים ולחידוש המו"מ להקמת ממשלת אחדות פלסטינית. בדבריו הוא הדגיש כי בשום פנים ואופן אסור שכלי הנשק של פת"ח וחמא"ס יכוונו כלפי הפלסטינים וקרא להפנותם לעבר "הכיבוש" הישראלי בלבד (אלג’זירה, 13 בינואר). בהקשר זה דווח כי אבו מאזן, העומד לצאת בשבוע הבא לביקור בדמשק, עשוי להיפגש עם ח’אלד משעל, ראש הלשכה המדינית של החמא"ס, במטרה לנסות ולהגיע להסכם על הקמת ממשלת אחדות.

מאפייני העימותים

  • להלן כמה מאפיינים בולטים לעימותים הללו:-

•  התמקדות התקריות האלימות ברצועת עזה : עיקר התקריות האלימות המשיכו להתמקד ברצועת עזה שם נהנה החמא"ס מיתרון בשטח על פני פת"ח ומנגנוני הביטחון נאמני אבו מאזן. במהלך התקריות הללו יזמו פעילי החמא"ס התקפות נגד בסיסי הכוח של פת"ח ברצועה בעיקר נגד צמרת הביטחון המסכל.

•  הרחבת ההתנגשויות ליהודה ושומרון : פת"ח המודע לנחיתותו ברצועה, יזם (כבעבר) את העתקת התקריות ליהודה ושומרון, שם הוא ומנגנוני הביטחון מצויים בעמדת כוח בשטח, על מנת ליצור "מאזן הרתעה" מול החמא"ס. ביהודה ושומרון פגעו אנשיו בפעילים בולטים של החמא"ס, נבחרי עיריות ומועצות, אנשי דת ופעילי מוסדות צדקה. עם זאת עוצמת העימותים ביהודה ושומרון והיקפם היו נמוכים מאלו שברצועת עזה.

  • עליית כוחן של החמולות לנוכח החלשות השלטון המרכזי :-

•  לנוכח תהליך היחלשותה- אם לא התפוררותה – של הרשות הפלסטינית נוצר חלל שלטוני שבתוכו הולך ומתחזק כוחן של החמולות, במיוחד ברצועת עזה. החמולות הפכו לגורם מרכזי המניע גם את האלימות הפנים-פלסטינית תוך שהן נשאבות לעימותים האלימים שבין החמא"ס לפת"ח.

•  בולט, במיוחד, מסע נקמת הדם של חמולת דע’מוש, מהחמולות האלימות ברצועה, נגד הכוח המבצע של החמא"ס בעקבות רצח שניים מבניה (דצמבר 2006 ). נושאי נשק של החמולה ירו מספר פעמים אל עבר ביתו של שה"ח מחמוד אלזהאר בשכונת אלצברה שבעזה, חטפו פעילים של החמא"ס והיו מעורבים בהתנגשויות אלימות עם חמולה יריבה (חמולת אלדירי).

  • בין התקריות יצוינו:-

•  רצח עקיד (אל"מ) מחמד ע’ריב , המפקח הכללי של הביטחון המסכל, ע"י פעילי חמא"ס (4 ינואר). מחמד ע’ריב נרצח במהלך מתקפה שערכו פעילי חמא"ס ו"הכוח המבצע" על ביתו של מחמד ע’ריב בג’באליא. במהלך ההתקפה נורו לעבר בית עשרות רקטות אר.פי.ג’י ופוצץ ביתו של בכיר פתח סופיאן אבו זידה הנמצא בקרבת מקום. במהלך חלופי האש הממושכים שהתנהלו במקום דווח על 9 הרוגים ולמעלה מ- 75 פצועים.


אלמנתו של מחמד ע’ריב אוחזת בתמונתו (טלוויזיה פלסטינית, 5 בינואר)

•  פגיעה באנשי דת: רצח השיח’ עאדל נצאר (5 ינואר), איש "דעווה" בכיר, בזמן שיצא ממסגד במחנה הפליטים אלמעאזי שם נשא את דרשת יום השישי. כמו כן נפצע שיח’ נוסף שהשתתף גם הוא בתפילה. גורמי פת"ח טענו כי השיח’ נשא דרשה בה מתח ביקורת חריפה על החמא"ס ולכן נרצח על ידה. אתר אינטרנט של החמא"ס האשים את הפת"ח ברצח. איש דת נוסף, השיח’ אבראהים אלעימאוי, דרשן במסגד בבית חאנון, הוכה ע"י פעילי חמא"ס משום שדיבר בדרשתו בגנות האנרכיה (סוכנות הידיעות הפלסטינית, 12 בינואר).

•  חטיפת צלם פרואני העובד עבור סוכנות הידיעות הצרפתית (1 בינואר). הצלם החטוף שוחרר בסופו של דבר (7 בינואר). נראה כי את החטיפה ביצעו בני חמולת דע’מש, הדורשים להסגיר לידיהם את פעילי חמא"ס, שרצחו שניים מבני החמולה.

•  תקיפת אישים ומוסדות המזוהים עם החמא"ס ביהודה ובשומרון ע"י פעילי פת"ח למשל: חטיפתו ושחרור של מהדי חנבלי סגן ראש עיריית שכם המזוהה עם החמא"ס; פציעתו של מרואן קדומי, מרצה באוניברסיטת אלנג’אח בשכם המזוהה עם חמא"ס; ירי לעבר מאבטחו של עזיז דויכ יו"ר המועצה המחוקקת מטעם החמא"ס; ירי לעבר מחמד רמחי חבר המועצה המחוקקת מטעם החמא"ס; הצתת מועדון הספורט האסלאמי בג’נין; חטיפת סגן שר הבריאות בממשלת החמא"ס; הצתת רכבו של השר לענייני אסירים בממשלת החמא"ס.


חטיפת סגן ראש עירית שכם מצולם יחד עם חוטפיו (טלוויזית אלג’זירה, 7 בינואר)

המלחמה ההסברתית

  • הסלמת העימותים האלימים הביאה גם להסלמה במלחמה ההסברתית המתנהלת בכלי התקשורת. במסגרת ההשתלחויות ההדדיות המלבות שנאה שבין הצדדים היריבים מכונים אנשי החמא"ס ע"י הפת"ח "טרוריסטים שיעים", "מיליציית פש מרגה" (מליציה כורדית בעיראק) "רוצחים מתועבים" ועוד. החמא"ס מכנה את יריביו בפת"ח כ"זרם חתרני"; "זרם פרו-ציוני", "כופרים" ו"פרחחי אוסלו". מחמד דחלאן, הממשיך להיות "על הכוונת" של החמא"ס, מואשם בהנהגת "הזרם החתרני" בפת"ח, בקשירת קשר עם האמריקאים, בהכשלת עסקת השבויים עם ישראל ובפעילות שמטרתה להצית מלחמת אחים.

עצרות רבות משתתפים של פת"ח בעזה ובראמאללה

  • מאז נאום אבו מאזן ב-16 בדצמבר ניכרת תחושת התלכדות וגיוס כללי בשורות הפת"ח ומנגנוני הביטחון. הדבר השתקף בשתי עצרות רבות משתתפים בעזה ובראמאללה לרגל יום השנה ה-42 להקמת הפת"ח (7 בינואר), שנועדו להוות הפגנות כוח מול החמא"ס.

  • מחמד דחלאן נשא נאום בעזה, שלווה בירי באוויר וקריאות: "תחי פת"ח, מוות לרוצחים…". במהלך נאומו צעק הקהל "שיעה! שיעה! (קרי, ניגוח החמא"ס בשל הקשר המתהדק שלה עם איראן). דחלאן מצידו קטע את הקהל באומרו: "הם אינם שיעים אלא רוצחים" (טלוויזיית אלג’זירה, 7 בינואר).

הפגנת כוח של מחמד דחלאן ותומכיו

 
מימין: מחמד דחלאן נואם בעצרת בעזה (טלוויזיה פלסטינית 7 בינואר).
משמאל: דחלאן נישא על כתפי קהל משולהב (טלוויזית אלג’זירה, 7 בינואר)
  • הפגנת כוח נוספת מצד פת"ח נערכה בעצרת מרכזית במתחם המקאטעה בראמאללה. בעצרת השתתפו למעלה ממאה אלף פעילי פת"ח מרחבי יהודה ושומרון (חצי מליון לטענת המארגנים). אבו מאזן נשא נאום פייסני, שקרא לאחדות לאומית והדגיש את התנגדותו למלחמת אחים. הקהל הרב השמיע בעת נאומו של אבו מאזן קריאות "שיעים, חמא"ס". אבו מאזן, שניסה להרגיע את הרוחות השיב: "הסיסמא הזאת בלתי מקובלת… איננו מסרבים לאיש… ואיננו מאשימים איש בכפירה…"


עצרת פת"ח בראמאללה (טלוויזיה אלג’זירה, 11 בינואר)

מאבקי כוח פוליטיים בין אבו מאזן לחמא"ס

  • בצד העימותים האלימים ומלחמת ההסברה והתעמולה נמשכו מאבקי הכוח הפוליטיים בין אבו מאזן לחמא"ס, כשבמסגרת זאת:-

•  אבו מאזן הודיע על הוצאת צו לפרוק "הכוח המיוחד" של החמא"ס ברצועה, בטענה שהיא איננו חוקי. הודעת אבו מאזן גררה גינויים חריפים מצד תנועת החמא"ס, שהגיבה בהצהרה מתגרה לפיה בדעתה להכפיל את היקף הכוח מ-5,500 פעילים ל12,000.

•  שר הפנים סעיד ציאם החליט לבטל את הנפקת הדרכונים לתושבי הגדה בראמאללה ולחייבם להוציא את הדרכונים במנהלת הדרכונים בעזה. זאת על מנת ליצור תלות של תושבי הגדה בשירותים הנותנים ע"י אנשי ממשל החמא"ס ברצועה. השר גם פיטר את ראש מנהלת הדרכונים בגדה בשל "התרשלות בתפקידו".


1 פרטים נוספים ראו לקט מידע :" מעצר פעילי פת"ח/תנזים במחנה הפליטים בלאטה שבשכם, אחד ממוקדי האיום המרכזיים ביהודה ושומרון, מנע פיגוע התאבדות בשטח ישראל" (7 בינואר).

2 פירוט ראו: "חדשות העימות הישראלי פלסטיני 31-15 בדצמבר".

לראש העמוד