חדשות הטרור והסכסוך הישראלי-פלסטיני (1 – 7 באוגוסט 2012)

הנגמ''ש שחדר לשטח ישראל והותקף על ידי צה

הנגמ''ש שחדר לשטח ישראל והותקף על ידי צה"ל (דובר צה''ל, 5 באוגוסט 2012).

נגמ''ש מצרי, שתפסו המחבלים עולה בלהבות.

נגמ''ש מצרי, שתפסו המחבלים עולה בלהבות.

אמצעי הלחימה שנמצאו בידי המחבלים שנהרגו (דובר צה''ל,  5 באוגוסט 2012).

אמצעי הלחימה שנמצאו בידי המחבלים שנהרגו (דובר צה''ל, 5 באוגוסט 2012).

שר  הביטחון, אהוד ברק, מסייר במקום הפיגוע (משרד הביטחון, 6 באוגוסט 2012)

שר הביטחון, אהוד ברק, מסייר במקום הפיגוע (משרד הביטחון, 6 באוגוסט 2012)

 מחמד מרסי מבקר באלעריש (דף הפייסבוק של מרסי, 7 באוגוסט 2012)

מחמד מרסי מבקר באלעריש (דף הפייסבוק של מרסי, 7 באוגוסט 2012)

ביקור מפקד הביטחון הלאומי ג'מאל אלג'ראח בצד הפלסטיני של הגבול עם מצרים (אתר פאלטודיי, 6 אוגוסט, 2012).

ביקור מפקד הביטחון הלאומי ג'מאל אלג'ראח בצד הפלסטיני של הגבול עם מצרים (אתר פאלטודיי, 6 אוגוסט, 2012).

אסמאעיל הניה ושרי ממשלו יושבים בסוכת האבלים שהוקמה בעזה כאות הזדהות עם העם המצרי.

אסמאעיל הניה ושרי ממשלו יושבים בסוכת האבלים שהוקמה בעזה כאות הזדהות עם העם המצרי.

הודעה פומבית שפרסם ארגון ועדות ההתנגדות העממית בה הם מתנערים מכל אחריות לפיגוע בסיני (אתר הזרוע הצבאית של הארגון, 6 באוגוסט 2012)

הודעה פומבית שפרסם ארגון ועדות ההתנגדות העממית בה הם מתנערים מכל אחריות לפיגוע בסיני (אתר הזרוע הצבאית של הארגון, 6 באוגוסט 2012)

 האופנוע, שהותקף עליו רכבו שני פעילי הטרור

האופנוע, שהותקף עליו רכבו שני פעילי הטרור

  • במוקד אירועי השבוע עמד סיכול פיגוע הרג באזור כרם שלום ע"י קבוצת מחבלים המזוהים עם הג'האד העולמי. מחבלים השתלטו על שני נגמ"שים מצריים, הרגו לפחות 16 חיילים, והחלו נוסעים לעבר מעבר כרם שלום. שני הנגמ"שים הושמדו ע"י צה"ל וכשמונה מחבלים נהרגו. בתוך אחד הנגמ"שים נמצאה כמות גדולה של חומרי נפץ ועל גבי גופות שישה מהמחבלים נמצאו חגורות נפץ
  • נשיא מצרים, מחמד מרסי, הגיע לאלעריש על מנת לבקר את יחידת משמר הגבול, שספגה אבידות ועל מנת לעקוב מקרוב אחר החקירות המתנהלות. הפיגוע גרם לחמאס מבוכה רבה. ראשי חמאס גינו את הפגיעה בחיילים המצריים והדגישו את מחויבותם לשיתוף פעולה ביטחוני עם מצרים. בו בזמן בכירים בחמאס והמדריך הכללי של תנועת האחים המוסלמים במצרים ייחסו את ניסיון הפיגוע לישראל. 
סיכול פיגוע הרג על גבול ישראל-מצרים – סיכום ראשוני
  • ב-5 באוגוסט 2012, סמוך לשעה 20:00, השתלטה קבוצת מחבלים, המשתייכים כנראה,  להתארגנות הג'האד העולמי, על מוצב מצרי באזור רפיח, לאורך גבול מצרים-רצועת עזה.על פי הודעת המועצה העליונה של הכוחות המזוינים המצריים המדובר בקבוצה של 35 פעילי טרור (רדיו קהיר, 6 באוגוסט 2012). המחבלים  השתלטו על שני נגמ"שים מצריים. לאחר ההשתלטות החלו המחבלים לנסוע בנגמ"שים לעבר מעבר כרם שלום בגבול ישראל-רצועת עזה במטרה לבצע פיגוע הרג נגד אזרחים ונגד אנשי כוחות ביטחון  ישראליים.
  • בתגובה החלו כוחות צה"ל לתקוף את הנגמ"שים. ב-20:15 אחד הנגמ"שים התפוצץ כתוצאה מירי כוחות צה"ל סמוך למעבר כרם שלום. הנגמ"ש השני, שהצליח לחדור לשטח ישראל, הותקף תוך זמן קצר על ידי כוחות קרקעיים וכלי טיס של חיל האוויר והושמד אף הוא. שני מחבלים, שנמלטו מכלי הרכב, ניסו לחדור לשטח ישראל ונורו אף הם. ארבע גופות נמצאו בצד הישראלי ועליהן ציוד צבאי רב ואמצעי לחימה. שלוש גופות נמצאו בצד המצרי. בנוסף לחומר הנפץ הרב, שהיה בנגמ"ש, שחדר לשטח ישראל, על שישה או שמונה מהמחבלים, שביצעו את הפיגוע, נמצאו גם חגורות נפץ (דובר צה"ל, ynet, 5 באוגוסט 2012). לפחות 16 חיילים מצריים נהרגו בתקיפה, שקדמה לפיגוע ושבעה נפצעו.

אמצעי הלחימה שנמצאו בידי המחבלים שנהרגו (דובר צה"ל,  5 באוגוסט 2012).
אמצעי הלחימה שנמצאו בידי המחבלים שנהרגו (דובר צה"ל,  5 באוגוסט 2012).

תגובות ישראל
  • הרמטכ"ל רב אלוף בני גנץ, שסייר במקום האירועים, אמר, כי עוד טרם ביצוע התחקירים אפשר לומר כי נמנע אסון כבד. עוד הוסיף, כי מהירות השילוב בין כוחות צה"ל היא שהביאה לכך שתוך כרבע שעה הצליח צה"ל לסכל את ביצוע הפיגוע (דובר צה"ל, 6 באוגוסט 2012). שר הביטחון אהוד ברק אמר בסיור, שקיים יחד עם ראש הממשלה והרמטכ"ל במקום האירוע,  כי סיכול הפיגוע התבצע הודות לשילוב של חדות תכליתיות ויעילות של המערכת המודיעינית כמו גם של שירות הביטחון הכללי ומוכנות חדה של הפיקוד (דובר צה"ל, 6 באוגוסט 2012).

שר  הביטחון, אהוד ברק, מסייר במקום הפיגוע (משרד הביטחון, 6 באוגוסט 2012)
שר  הביטחון, אהוד ברק, מסייר במקום הפיגוע (משרד הביטחון, 6 באוגוסט 2012)

  • לדברי דובר צה"ל מידע מודיעיני קונקרטי עליו התבססו אגף מודיעין ושירות הביטחון הכללי הם שאפשרו סיכול חדירת קבוצת המחבלים  לשטח ישראל (דובר צה"ל, 5 באוגוסט 2012). בעקבות האירועים נערכה הערכת מצב בראשות הרמטכ"ל.  מעבר כרם שלום נסגר לפעילות בשל הפיגוע ובמערכת הביטחון עומדים בימים הקרובים לשקול מחדש  את סידורי הביטחון במעבר, המהווה צינור העברת סחורות מישראל לרצועת עזה.
  • ישראל שלחה אגרת למצרים בה ביקשה להביע את תנחומיה על הריגתם של אנשי כוחות הביטחון  המצריים בפעולה. על פי האיגרת מטרת הפעולה הייתה  להרוג במקביל ישראלים ו"לזעזע את הסכם השלום בין ישראל למצרים". ישראל הדגישה באיגרת, כי תוסיף ותפעל ברוח של שיתוף פעולה עם מצרים (משרד החוץ 7 באוגוסט 2012).
תגובות מצרים
  • נשיא מצרים מחמד מרסי הכריז על שלושה ימי אבל והלוויות צבאיות שיתקיימו להרוגים. כמו כן תוגברו מנגנוני הביטחון וכוחות הצבא המצריים המוצבים בחצי האי סיני. ב-6 באוגוסט בשעות אחר הצהרים הגיע מרסי, בלוויית שר ההגנה טנטאוי ורמטכ"ל צבא מצרים,  לאלעריש לבקר את יחידת משמר הגבול, שנפגעה ועל מנת לעקוב מקרוב אחר החקירות המתנהלות שם (אלופד, 6 באוגוסט 2012).

 מחמד מרסי מבקר באלעריש (דף הפייסבוק של מרסי, 7 באוגוסט 2012)
 מחמד מרסי מבקר באלעריש (דף הפייסבוק של מרסי, 7 באוגוסט 2012)

  • גורמים אסלאמיסטיים במצרים, כדרכם, הפנו אצבע מאשימה כלפי ישראל.  בלטה במיוחד הודעה רשמית מטעם מחמד בדיע, המדריך הכללי של תנועת האחים המוסלמים במצרים, שייחס את הפיגוע ל"מוסד הישראלי". הראייה לכך, לדבריו, היא האזהרה, שפרסמה ישראל לאזרחיה, שלא להגיע לחצי האי סיני כמה ימים לפני הפיגוע (אתר הטלוויזיה המצרית, 6 באוגוסט 2012).
תגובות חמאס
  • הפיגוע גרם לחמאס מבוכה רבהבשל החשש מפגיעה בתהליך שיפור היחסים עם מצרים בעקבות חיזוק השפעת תנועת האחים המוסלמים בפוליטיקה המצרית.  מיד לאחר הפיגוע התכנס ממשל חמאס וראשי מנגנוני הביטחון לדיון חירום. אסמאעיל הניה, ראש ממשל חמאס, גינה את הפגיעה בחיילים המצריים והביע תנחומים למצרים ולמשפחות ההרוגים. לדברי הניה אופן ביצוע הפיגוע והמידע המוקדם שהיה בידי ישראל מוכיחים כי ישראל הייתה מעורבת בביצועו (ערוץ אלאקצא, 6 באוגוסט 2012).
  • גורמים בחמאס שוחחו עם הנהגת מצרים ועם גורמי ביטחון מצריים והוסכם ביניהם על שיתוף פעולה ונקיטת צעדים מעשיים.  במסגרת זאת הוסכם על סגירת כל המעברים בין רצועת עזה למצרים, כולל המנהרות, ועל עיבוי נוכחות אנשי מנגנוני הביטחון בגבול שבין רצועת עזה למצרים (אתר משרד הפנים, 6 באוגוסט 2012).מפקד הביטחון הלאומי של ממשל חמאס,  ג'מאל אלג'ראח, הגיע לגבול מצרים- עזה על מנת לבחון מקרוב את פריסת כוחותיו (פאלטודיי, 6 אוג') הניה קרא למצרים להקים ועדה ביטחונית משותפת קבועה עם ממשלו, אשר תטפל באינטרסים הביטחוניים המשותפים של שני הצדדים (פלסטין-אינפו, 6 באוגוסט 2012)

פעילי מנגנוני הביטחון של ממשל חמאס מתגברים את הסיורים בעקבות הפיגוע בסיני. מימין: ביקור מפקד הביטחון הלאומי ג'מאל אלג'ראח בצד הפלסטיני של הגבול עם מצרים (אתר פאלטודיי, 6 אוגוסט, 2012).
פעילי מנגנוני הביטחון של ממשל חמאס מתגברים את הסיורים בעקבות הפיגוע בסיני.
מימין: ביקור מפקד הביטחון הלאומי ג'מאל אלג'ראח בצד הפלסטיני של הגבול עם מצרים
(אתר פאלטודיי, 6 אוגוסט, 2012).

  • גורמי חמאס גינו בחריפות את הפיגוע שלחו תנחומים למצרים ולמשפחות ההרוגים תוך חזרה על הטענה השקרית, כי ישראל עומדת מאחוריו. להלן מספר התבטאויות:
  • ט'אהר אלנונו, דובר ממשל חמאס, גינה את ההתקפה על חיילים מצריים, שבוצעה לדבריו על ידי ישראל, והביע צער על מותם של החיילים. הוא ציין, כי לחמאס לא היה מידע מקדים על כך שפעילי הג'האד, שנכנסו למצרים, הגיעו מרצועת עזה והבהיר, כי לחמאס אין כל מידע אודות התוקפים. הוא הדגיש שהם מקיימים תיאום ביטחוני עם מצרים על מנת לחשוף את פרטי הפרשה (אלערביה, 5 באוגוסט 2012).
  • אימן טה, בכיר חמאס, אמר כי ממשל חמאס יעמיד את כל האמצעים הביטחוניים לשירות מצרים על מנת לסייע בשמירה על ביטחונה כמו כן אמר, כי ינקטו בצעדי ביטחון בצד הפלסטיני של הגבול (אלשרק, 6 באוגוסט 2012).
  • איהאב אלע'צין, דובר משרד הפנים של ממשל חמאס, האשים את ישראל וטען כי ממשל חמאס נוקט בכל האמצעים הנדרשים על מנת למנוע הישנות מקרים כאלה בעתיד (אתר משרד הפנים, 6 באוגוסט 2012).

מימין: אסמאעיל הניה ושרי ממשלו יושבים בסוכת האבלים שהוקמה בעזה כאות הזדהות עם העם המצרי. משמאל: בכירי ממשל חמאס, ובראשם אסמאעיל הניה,  מתפללים תפילת ערב מול בניין שגרירות מצרים בעזה (פלסטין-אינפו, 6 באוגוסט 2012)
מימין: אסמאעיל הניה ושרי ממשלו יושבים בסוכת האבלים שהוקמה בעזה כאות הזדהות עם העם המצרי.
משמאל: בכירי ממשל חמאס, ובראשם אסמאעיל הניה,  מתפללים תפילת ערב מול בניין שגרירות מצרים בעזה (פלסטין-אינפו, 6 באוגוסט 2012)

תגובת הרשות הפלסטינית
  • הרשות הפלסטינית הגיבה באיחור מה על הפיגוע. בשעות הצהרים של ה-6 באוגוסט פרסם נביל אבו רדינה, דובר משרד הנשיאות הודעת גינוי רשמית בה נאמר, כי אבו מאזן והנהגת הרשות משתתפים בצער העם המצרי ומגנים בתוקף את הפיגוע. בהודעה נאמר, כי פיגוע זה לא יערער את היחסים ההדוקים בין שני העמים (ופא, 6 באוגוסט 2012).
  • ב-6 באוגוסט שוחח אבו מאזן שוחח בטלפון עם נשיא מצרים מרסי והדגיש בפניו, כי העם הפלסטיני עומד לצד העם המצרי במאבק נגד הטרור. אבו מאזן הכריז על ה-7 באוגוסט כיום אבל רשמי במוסדות הרשות הפלסטינית לאות הזדהות עם העם המצרי  (ופא, 7 באוגוסט 2012)
ארגוני הטרור ברצועת עזה
  • גם שאר ארגוני הטרור ברצועת עזה גינו את הפיגוע בהאשימם את ישראל כעומדת מאחוריו:
  • הג'האד האסלאמי בפלסטיןפרסם הודעה בה גינה את הרג החיילים המצריים. לדברי ההודעה פגיעה שכזאת משרתת רק את האינטרסים הישראליים הפועלת לסכסך בין מצרים לפלסטינים (פאל טודיי, 6 באוגוסט 2012). דאוד שיהאב, דובר הארגון אמר, כי  ישראל מפיקה מכך תועלת רבה ועל כן אין ספק כי היא זו שעומדת מאחורי האירועים. לדבריו לא יתכן שפלסטינים עומדים מאחורי הפיגוע שכן אין אף גורם פלסטיני המעוניין לפגוע במצרים. קרא לכל הארגונים הפלסטינים לשתף פעולה בחקירת האירועים (ערוץ אלאקצא, 6 באוגוסט 2012).
  • וועדות ההתנגדות העממיתהכחישו כל קשר לאירועים וחזרו על הטענה, כי ישראל עומדת מאחורי האירועים. אבו מג'הד דובר וועדות ההתנגדות העממית מסר תנחומיו למצרים ולמשפחות ההרוגים והדגיש, כי מי שאחראי על הפיגוע אינו פלסטיני. לדבריו זהו ניסיון לפגוע ביחסים המשתפרים בין מצרים לפלסטינים  (ערוץ אלאקצא, 6 באוגוסט 2012).

הודעה פומבית שפרסם ארגון ועדות ההתנגדות העממית בה הם מתנערים מכל אחריות לפיגוע בסיני (אתר הזרוע הצבאית של הארגון, 6 באוגוסט 2012)
הודעה פומבית שפרסם ארגון ועדות ההתנגדות העממית בה הם מתנערים מכל אחריות לפיגוע בסיני
(אתר הזרוע הצבאית של הארגון, 6 באוגוסט 2012)

תקיפת שני פעילי ג'האד עולמי בדרום רצועת עזה
  • בפעילות משותפת של צה"ל ושירות הביטחון הכללי תקפו כלי טיס של חיל האוויר בשעות הצהרים של ה-5 באוגוסט שני מחבלים בדרום רצועת עזה, שרכבו על אופנוע. המחבלים השתייכו לאחת מהתארגנויות המזוהות עם הג'האד העולמי הפועלות ברצועת עזה. אחד הפעילים שנהרג היה שותף לפיגוע שאירע ב-18 ביוני 2012 בגבול ישראל מצרים בו נהרג אזרח ישראלי. בימים אלה עסקו השניים בתכנון פיגוע נוסף נגד יעד ישראלי בגבול ישראל-מצרים בשיתוף פעולה עם פעילים נוספים של הג'האד העולמי מרצועת עזה ומסיני (דובר צה"ל, 5 באוגוסט 2012).

 האופנוע, שהותקף עליו רכבו שני פעילי הטרור (http://www.alwatanvoice.com, 5 באוגוסט 2012)
האופנוע, שהותקף עליו רכבו שני פעילי הטרור
( 5 באוגוסט 2012, http://www.alwatanvoice.com)

  • כלי התקשורת הפלסטינים דיווחו, כי עיד עוכל חג'אזי נהרג ואחמד סאלם אסמאעיל נפצע באורח קשה כאשר האופנוע עליו רכבו הותקף. בחלק מהדיווחים נאמר כי ההרוג והפצוע השתייכו לזרוע הצבאית של וועדות ההתנגדות העממית  (פאל טודיי, קדסנט,  ערוץ אלאקצא, 5 באוגוסט 2012).

מימין: הלווייתו של המחבל ההרוג . גופתו עטופה בדגל אלקאעדה (http://www.qudsnet.com, 6 באוגוסט 2012). משמאל: תמונתו של המחבל ההרוג (פורום חמאס 6 באוגוסט 2012 )
מימין: הלווייתו של המחבל ההרוג . גופתו עטופה בדגל אלקאעדה (6 באוגוסט 2012, http://www.qudsnet.com).
משמאל: תמונתו של המחבל ההרוג (פורום חמאס 6 באוגוסט 2012 )

ירי הרקטות
  • נמשך טפטוף ירי הרקטות לדרום ישראל. השבוע אותרו שתי נפילות רקטות בשטח ישראל. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.

ירי רקטות מאז תחילת שנת  2011 1

ירי רקטות מאז תחילת שנת 2011

אלימות "רכה" במוקדי חיכוך
  • כמידי שבוע, התנהלו גם השבוע הפגנות במוקדי החיכוך המסורתיים ברחבי יהודה ושומרון, בדגש על הכפרים בלעין, נעלין, נבי צאלח. המפגינים יידו אבנים לעבר כוחות צה"ל, אשר בכמה מקרים השיבו באמצעים לפיזור הפגנות. כמו כן אירעו מספר מקרים בהם יודו אבנים והושלכו בקבוקי תבערה לעבר כלי רכב ישראליים וכלי רכב ביטחוניים.
מנגנוני הביטחון של חמאס שחררו פעילים מהתארגנות הג'האד העולמי
  • במהלך התקופה האחרונה שחרר ממשל חמאס שני פעילים בכירים של התארגנויות המזוהות עם הג'האד העולמי:
  • מקורות סלפים ברצועת עזה מסרו, כי מנגנוני הביטחון של חמאס שיחררו את אבו אלחפץ אלמקדסי, העומד בראש ארגון צבא האומה. אלמקדסי נעצר בסוף חודש יולי בחשד למעורבות בירי רקטות לעבר ישראל (פאל פרס, 5 באוגוסט 2012). צבא האומה, גינה את מעצרו ודרש בתוקף את שחרורו (שבכה אלאמה, 28 ביולי 2012) צבא האומה הוא אחת מההתארגנויות ברצועת עזה המזהה עצמה עם אלקאעדה והג'האד העולמי 2
  • ב-2 באוגוסט דיווחו מקורות סלפים וגורמים בקבוצת ייחוד האל והג'האד, כי ראש הקבוצה השאם אלסעדיני (אבו אלוליד אלמקדסי) שוחרר מבית הכלא של חמאס. בתקשורת דווח, כי  שחרורו בוצע לאחר התערבות של גורמים ירדניים וכי תנאי לשחרורו הוא מעברו לירדן (סוכנות הידיעות הצרפתית, 3 באוגוסט 2012, אלשרק אלאוסט, 5 באוגוסט 2012). אלסעדיני נעצר על ידי חמאס במרץ 2011 באשמת הפרת מדיניות הפיגועים שלה ובשל מעורבותו בניסיון פיגוע במעבר קרני באמצעות סוסים ביוני 2009 [3] .
פניית הרשות הפלסטינית לעצרת הכללית של האו"ם
  • אבו מאזן הדגיש את נחישות הרשות לפנות לעצרת האו"ם על מנת לשדרג את מעמד הרשות הפלסטינית לדרג מדינה שלא חברה מן המניין בעצרת האו"ם. אבו מאזן ציין, כי "אין מנוס ממהלך זה". זאת למרות הכישלון הקודם עם הפנייה למועצת הביטחון בספטמבר 2011. לדבריו 133 מדינות הבטיחו את הצבעתן בעד ההצעה בעצרת האו"ם. עם זאת הדגיש, כי המהלך אינו מבטל אפשרות לחידוש המשא ומתן  עם ישראל.
  • צאא'ב עריקאת חבר הועד הפועל וראש צוות המו"מ עם ישראל אמר, כי מטרת הפנייה לאו"ם היא בעיקר ביסוס ההכרה החוקית במדינה פלסטינית ופתיחת דלתות מוסדות האו"ם לצירוף נציגים פלסטינים (סוכנות הידיעות הצרפתית, 1 באוגוסט 2012). ריאצ' אלמלכי, שר החוץ של הרשות הפלסטינית , אמר במהלך מסיבת עיתונאים, שכינס בראמאאלה, כי לא עדיין נקבע תאריך וכי הדבר כרוך בגיוס כמה שיותר קולות בעצרת הכללית (מען, 4 באוגוסט 2012).
ביטול ישיבה שלא מן המניין של משלחות מארגון המדינות הבלתי מזדהות בראמאללה
  • הרשות הפלסטינית ארגנה כינוס, שלא מן המניין, של משלחות תנועת המדינות הבלתי מזדהות[4]. במסגרת זאת היו אמורות להגיע לראמאללה דרך ירדן  משלחות מ-13 מדינות החברות בארגון. משלחת אלג'יריה הביעה תמיכתה בכינוס אולם הודיעה מראש, כי לא תגיע על מנת שלא להביא לחיכוך עם ישראל (מען, 4 באוגוסט 2012).
  • עם הגעת המשלחות למעבר אלנבי סירבה ישראל להתיר כניסת נציגים מחמש מדינות, אשר אינן מכירות בקיומה של מדינת ישראל.  בכירים ברשות הפלסטינית כינו את החלטת ישראל "פרובוקציה ישראלית" אשר נועדה לדבריהם להכשיל את הדיפלומטיה הפלסטינית. לאור זאת, החליטו ברשות הפלסטינית לדחות את הכינוס. גם הצעה לערוך את הכינוס במקום חלופי כמו ירדן לא התקבלה שכן לדעת המארגנים הייתה חשיבות סמלית לעצם קיומו בראמאללה (מען, 4 באוגוסט 2012).
בכוונת פעילים אירופאים להגיע ליהודה ושומרון
  • בכוונת פעילי התארגנות ברוכים הבאים לפלסטין, לקיים אירוע תודעתי נוסף במסגרתו יגיעו פעילים מרחבי העולם לירדן וממנה יבקשו להיכנס דרך מעבר אלנבי ליהודה ושומרון. במסגרת זאת הודיעו הפעילים כי בכוונתם להגיע לעמאן ב-25 באוגוסט ולמחרת לעבור ליהודה ושומרון. הפעילים הונחו להצטייד במצלמות ונאסר עליהם להגיע לעימותים עם כוחות ישראליים (אתר הקמפיין, 31 ביולי 2012) .
  • באתר ההתארגנות נמסר, כי צפויים להגיע לירדן למעלה מ-100 פעילים. המארגנים קיימו ב-25 ביולי פגישה במשרד החוץ הצרפתית שם הובעה בפניהם מחויבות המשרד לחופש תנועה בתוך ואל יהודה ושומרון (אתר היוזמה, 5 באוגוסט 2012). התארגנות זו פעלה  בעבר לארגון פעולות המחאה בנמל התעופה בן גוריון ביולי 2011 ובאפריל 2012, ששובשו על-ידי ישראל.

 [1]נכון ל-  7 באוגוסט 2012.

[3] על הפיגוע ראו פרסום מרכז המידע מ-14 ביוני 2009 :"אינטרנט וטרור: התארגנות מקומית ברצועת עזה המזדהה עם אלקאעדה והג'האד העולמי עמדה מאחורי ניסיון הנפל של פיגוע הראווה במסוף הדלקים בנחל עוז (8 ביוני). אתר האינטרנט של ההתארגנות, בעלת האופי האסלאמי-רדיקאלי–ג'האדסטי, מקבל את שירותיו, בין השאר, מחברה בארה"ב"

[4]  ארגון בינלאומי המאגד תחתיו 116 מדינות שאינן רואות עצמן כמשתייכות להשפעה של אף מעצמה. במקור היו אלה מדינות, שביקשו שלא להזדהות עם מדינות המערב או הגוש המזרחי. לאחר נפילת ברה"מ אבדה במידה רבה הרלוונטיות של הארגון והוא מתמקד כיום בנושאים הומניטאריים  כמו חיסול העוני, פיתוח כלכלי והתנגדות לקולוניאליזם ולאימפריאליזם. רוב המדינות החברות הינן מדינות העולם השלישי.בכוונת מדינות הארגון לקיים ועידת פסגה בסוף חודש אוגוסט באיראן.