המשטר האיראני נערך לקיום אירועי “יום ירושלים”

כרזה מדף הפייסבוק של ארגון IHRC, ארגון אסלאמי המזוהה עם המשטר האיראני הפועל בבריטניה,  המארגן את אירועי יום ירושלים בלונדון.

כרזה מדף הפייסבוק של ארגון IHRC, ארגון אסלאמי המזוהה עם המשטר האיראני הפועל בבריטניה, המארגן את אירועי יום ירושלים בלונדון.

הלוגו של יום ירושלים העולמי

הלוגו של יום ירושלים העולמי

כרזה הקוראת ''מוות לישראל'' בעצרת לרגל ''יום ירושלים'' בכיכר טרפלגר בלונדון  בשנה שעברה

כרזה הקוראת ''מוות לישראל'' בעצרת לרגל ''יום ירושלים'' בכיכר טרפלגר בלונדון בשנה שעברה

פעילות הסברה לקראת יום ירושלים כרזה בה נכתב ''ירושלים שייכת למוסלמים'' ''מוות לאמריקה ולישראל''  (פארס, 12 באוגוסט 2012)

פעילות הסברה לקראת יום ירושלים כרזה בה נכתב ''ירושלים שייכת למוסלמים'' ''מוות לאמריקה ולישראל'' (פארס, 12 באוגוסט 2012)

הכרזה המודיעה על תחרות בינלאומית לקריקטורות בנושא ''זכות השיבה'', שהוכרזה ע''י האקדמיה הלאומית לאומנות באיראן. בתמונה אבן בתוך קלע המסמלת את האינתיפאדה

הכרזה המודיעה על תחרות בינלאומית לקריקטורות בנושא ''זכות השיבה'', שהוכרזה ע''י האקדמיה הלאומית לאומנות באיראן. בתמונה אבן בתוך קלע המסמלת את האינתיפאדה

מימין: ילדות איראניות מחזיקות בכרזות עליהן נכתב: ''ירושלים היא שלנו''

מימין: ילדות איראניות מחזיקות בכרזות עליהן נכתב: ''ירושלים היא שלנו''

תמונה שליוותה את הידיעה על דבריו של ראש העיר ארדל (פארס, 12 באוגוסט 2012).

תמונה שליוותה את הידיעה על דבריו של ראש העיר ארדל (פארס, 12 באוגוסט 2012).

כרזה,  שהתפרסמה בבחרין על יום ירושלים ובה דמותו של חמיני

כרזה, שהתפרסמה בבחרין על יום ירושלים ובה דמותו של חמיני

כרזות שפורסמו לקראת התהלוכות בוושינגטון ובניו יורק

כרזות שפורסמו לקראת התהלוכות בוושינגטון ובניו יורק


כללי

 1.   ב-17 באוגוסט יציינו האיראנים השנה את "יום ירושלים העולמי" ברחבי העולם המוסלמי/ערבי ובמדינות נוספות ברחבי העולם. אירועי יום ירושלים מתקיימים מידי שנה  מאז שנת 1979, על פי החלטת האיאתאללה ח'מיני וממשלת איראן, ביום השישי האחרון של חודש רמצ'אן. האירועים נועדו לבטא את תמיכת איראן והעולם המוסלמי בעניין הפלסטיני וב"שחרור ירושלים" ובאופן מסורתי הם מהווים במה להסתה קשה נגד ישראל וארה"ב. בשנים האחרונות השתלבו אירועי יום ירושלים  במדינות המערב במסע הדה-לגיטימציה המנוהל נגד ישראל .

 2.   השנה צפויים להתקיים האירועים במספר מוקדים ברחבי העולם הערבי/מוסלמי ובמדינות המערב. להלן תמונת מצב (חלקית) שבידינו:

א איראן – באיראן, המהוה באופן מסורתי מוקד מרכזי לאירועים,  ניכרת תכונה רבה לקראת יום ירושלים. ראשי מחוזות ראשי ערים ופונקציונרים רבים נקראו לתרום לארגן האירוע. תושבי איראן התבקשו להגיע בהמוניהם לאירועים המתקיימים במרכזי הערים. בראיית המארגנים נועדו האירועים השנה "לחזק ידו של ציר ההתנגדות".

ב. תורכיה – בשלוש הערים הגדולות בתורכיה (איסטנבול, אנקרה ובורסה) יתקיימו שורה של אירועים לציון יום ירושלים. מאחורי האירועים עומדים ארגונים אסלאמיסטיים אנטי-ישראליים. התושבים התבקשו להגיע ולהשתתף באירועים הללו. באנקרה צפוי להתקיים אירוע מול שגרירות ישראל מטעמו של ארגון תורכי אסלאמיסטי.

ג. בריטניה ומדינות נוספות במערב אירופה– האירוע המרכזי יהיה תהלוכה והפגנה שיתקיימו במרכז לונדון ב-17 באוגוסט לשם "הזדהות עם פלסטין ועם המדוכאים בעולם" (www.ihrc.org.uk). כמו בשנה שעברה, גם השנה מאורגן האירוע בלונדון על-ידי ארגון מקומי המזוהה עם איראן. צפוי, כי יושמעו באירוע בלונדון דברי הסתה קשים נגד ישראל כפי שארע בשנים הקודמות.

ד. אוסטרליה– מתוכננת תהלוכה בסידני ב-17 באוגוסט, אשר תצא מהייד פארק בשעה 14:00 כהפגנת תמיכה בפלסטינים (יוטיוב)

ה. ארה"ב – ברחבי ארה"ב מתוכננים מספר אירועים ב-17 באוגוסט, ביניהם תהלוכה  אשר תתקיים בוושינגטון די סי. כמו כן מתוכננות תהלוכות בניו יורק מתוכננת (בטיימס סקוור) ובדטרויט (http://alqudsday.org/).

ו. קנדה – ב-18 באוגוסט מתוכננת להתקיים תהלוכה בוונקובר (פייסבוק).

 3.   ברחבי לבנון, כולל בדרומה, יערכו אירועים בהובלת חזבאללה. אחד האירועים צפוי להתקיים ליד שער פטמה, בקרבת הגבול, ב-16 באוגוסט 17:00.

 4.   ברצועת עזה וביהודה ושומרון– לא ניכרת לפי שעה תכונה רבה לקראת יום ירושלים. בעזה מתוכננת להתקיים תהלוכה. להערכתנו, סביר כי לאחר תפילת יום השישי תתקיימנה עצרות והפגנות מקומיות גם ביהודה שומרון.

 5.   להלן פירוט.

להמשך המסמך בפורמט PDF לחץ כאן