בטקס חגיגי בג’נין הוענקה תעודת הוקרה למשפחת המחבלת המתאבדת ממסעדת מקסים מטעם התאחדות עורכי הדין הערביים, שמרכזה בקהיר.

חבר התאחדות עורכי הדין הערביים מעניק תעודה הוקרה למשפחת המחבלת המתאבדת הנאדי ג'רדאת  (פורום חמאס, 13 באוקטובר 2012)

חבר התאחדות עורכי הדין הערביים מעניק תעודה הוקרה למשפחת המחבלת המתאבדת הנאדי ג'רדאת (פורום חמאס, 13 באוקטובר 2012)

המגן, שקיבלה המשפחה מהתאחדות עורכי הדין.

המגן, שקיבלה המשפחה מהתאחדות עורכי הדין.

המחבלת המתאבדת הנאדי ג'רדאת

המחבלת המתאבדת הנאדי ג'רדאת

זירת הפיגוע (רויטרס, צילום: ניר אליאס)

זירת הפיגוע (רויטרס, צילום: ניר אליאס)

לוגו התאחדות עורכי הדין הערביים

לוגו התאחדות עורכי הדין הערביים


1. משלחת של ארבעה עורכי דין ,מטעם התאחדות עורכי הדין הערביים, הגיעה לביקור בג'נין ב-12 באוקטובר על מנת לערוך טקס חגיגי לציון יום השנה למותה של המחבלת המתאבדת הנאדי ג'רדאת, חברת ארגון הג'האד האסלאמי בפלסטין, שביצעה את  פיגוע ההתאבדות במסעדת מקסים בחיפה (4 באוקטובר 2003).

2. בטקס,  שהתקיים בבית הוריה של המחבלת המתאבדת ב-13 באוקטובר, הביעה המשלחת גאווה והערכה לפעולתה והוענק למשפחה מגן הוקרה. המשלחת גם העבירה למשפחה את ברכת יו"ר התאחדות עורכי הדין הערביים עמר אלזבן ויו"ר ועדת פלסטין בהתאחדות סיד עבד אלע'ני. לדברי עורך הדין אימן אבו עישה, חבר ועדת פלסטין בהתאחדות עורכי הדין הערביים וחבר המשלחת[1], החליטה ועדת פלסטין של ההתאחדות להעניק מגן הוקרה למשפחה במהלך כינוס, שערך בקהיר ב-8 בספטמבר 2012  (אלאיאם, 13 באוקטובר 2012).

3. הענקת מגן ההוקרה למשפחת המחבלת המתאבדת הינו ביטוי נוסף להפיכתם של טרוריסטים למודל לחיקוי בקרב הפלסטינים והעולם הערבי/מוסלמי. המחבלת המתאבדת הונצחה בשנת 2005  בספר שירה, שהוצא לכבודה ברשות הפלסטינית. הספר נבחר בזמנו כספר החודש מטעם משרד התרבות של הרשות הפלסטינית (אלאיאם, 22 באוגוסט 2005).

4. בשטחי הרשות הפלסטינית נוהגים להאדיר את שמם ופועלם של מחבלים, שביצעו פיגועי טרור "איכותיים" ובכללם פיגועי התאבדות. במסגרת זאת נקראים רחובות, כיכרות, בתי ספר, מוסדות תרבות ומחנות קיץ של ילדים על שמם של מחבלים.  כך למשל, במרץ 2010 נקראה בטקס חגיגי כיכר מרכזית  בעיר ראמאללה על שם המחבלת דלאל אלמע'רבי, המחבלת שביצעה את הפיגוע הכביש החוף בשנת 1978 [2]  ובאפריל אותה שנה נקרא רחוב ראשי בעיר על שמו של יחיא עיאש, ממקימי ומראשי הזרוע צבאית של חמאס, גדודי עז אלדין אלקסאם, שהיה אחראי לביצוע פיגועי התאבדות בהם נהרגו עשרות רבות של אזרחים ישראליים ומאות רבות נוספים נפצעו.[3]

מוקדש מטעם התאחדות עורכי הדין הערביים/ועדת פלסטין למשפחת [המחבלת] המתאבדת עורכת הדין הנאדי ג'רדאת לרגל ציון יום בו ביצעה את פעולת ההתאבדות
המגן, שקיבלה המשפחה מהתאחדות עורכי הדין. על המגן כתוב:"מוקדש מטעם התאחדות עורכי הדין הערביים/ועדת פלסטין למשפחת [המחבלת] המתאבדת עורכת הדין הנאדי ג'רדאת לרגל ציון יום בו ביצעה את פעולת ההתאבדות[4]  [על החתום] יו"ר הועדה סיד עבד עלע'ני" (פורום חמאס, 13 באוקטובר 2012)

5. התאחדות עורכי הדין הערביים ( Arab  Lawyers Union) הינו ארגון לא ממשלתי (NGO) שהוקם בשנת 1944. המטה הראשי של הארגון נמצא בקהיר, שבמצרים. הארגון מאגד תחתיו עורכי דין מ-15 מדינות ערביות/מוסלמיות (פלסטין היא אחת מהן) וכ-27 ארגונים וחברים בו למעלה מ-200,000 עורכי דין . לארגון מעמד של גוף יועץ במועצות הכלכלה והחברה באו"ם ובארגון אונסק"ו. הארגון גם חבר באיגוד עורכי הדין של בית דין לפשעים בינלאומיים, חבר בהתאחדות עורכי הדין הבינלאומי שבצרפת- UIA, וגם באיחוד הבינלאומי לסיוע משפטי- ILAC (ראו נספח ב').

[1] אימן אבו עישה הוא עורך דין מרצועת עזה. בוגר הפקולטה למשפטים באוניברסיטת אלאזהאר בעזה. במהלך שנת 2011 ניסה פעמיים לצאת דרך מעבר רפיח למצרים אולם יציאתו סורבה מכיוון ששמו מופיע ברשימת מנועי הכניסה למצרים של המודיעין הכללי המצרי (אלג'זירה, 1 בינואר 2011). בפברואר 2012  הכריז על שביתת רעב לאות הזדהות עם עדנאן חצ'ר, פעיל בכיר בארגון הג'האד האסלאמי בפלסטין ביהודה ושומרון אשר היה כלוא בישראל ושבת רעב (PNN, 15 בפברואר 2012).

[4] אלאסתשהאדיה במקור – המונח אסתשהאדי פירושו מחבל מתאבד, שמצא את מותו בעת העימות עם ישראל. לפירוט ראו פרסום מרכז המידע מ-1 בינואר 2005.: "טרור המתאבדים בשנות העימות הישראלי-פלסטיני (ספטמבר 2000-דצמבר 2005)"