חמאס והכחשת השואה: מנחה בערוץ אלאקצא של חמאס כינה במהלך תוכנית את השואה כ”שקר ציוני” והביע התנגדות נמרצת לרעיון הכללת לימודי השואה בתוכנית הלימודים בבתי הספר של אונר”א *


התוכנית "הנא פלסטין" בערוץ אלאקצא בו כונתה השואה "שקר ציוני, שהפיץ האויב הציוני בעולם"
התוכנית "הנא פלסטין" בערוץ אלאקצא בו כונתה השואה "שקר ציוני, שהפיץ האויב הציוני בעולם"

כללי

1.    ב-23 באוקטובר שודרה בערוץ אלאקצא, המזוהה עם חמאס ברצועת עזה, התוכנית הדו-שבועית "הנא פלסטין" (כאן פלסטין). התוכנית הוקדשה לטענה של חמאס, שאין לה אימות, כאילו אונר"א מתכוונת להכליל את  לימודי השואה בתוכנית הלימודים בבתי הספר שלה. במסגרת התוכנית, התבטא המנחה, האני אלמע'ארי, בצורה בוטה סביב נושא השואה בכלל ולימודי השואה בבתי ספר פלסטינים בפרט. מדבריו  עולה, כי בשורש התנגדות חמאס ללימוד השואה בבתי הספר הפלסטינים עומדת הכחשת קיומה של השואה

2.    להלן כמה ציטטות מהדברים, שאמר מנחה התוכנית במסגרת הצגת הנושא:

"…אונר"א מלמדת את הפליטים הפלסטינים על השואה או כפי שהיא נקראת "השואה הנאצית נגד היהודים…"

 "…זהו שקר ציוני שהפיץ האויב הציוני בעולם לפיו בתקופת המשטר הנאצי הגרמני נהרגו מיליוני ציונים על ידי המשטר הזה…"

"…גרמניה משלמת את המחיר …ויתרה מזו העולם נענש על השקר הזה שמופץ, בשעה שלמען האמת היא [ישראל] מבצעת יותר משואה במשך 63 שנות הכיבוש של פלסטין…"

"אונר"א, שהוקמה למען הפליטים הפלסטינים… מלמדת את הילדים הפלסטינים על השואה. הדבר מעלה תמיהה גדולה וישנם [על כך] סימני שאלה וגם סימני קריאה". 

* השלמה לפרסום מרכז המידע מ-24  באוקטובר 2012 : "חמאס וגופים נוספים הודיעו, כי הם מתנגדים נמרצות להכליל את לימודי השואה בבתי הספר של אונר"א. הדבר מבטא הן את הכחשת השואה הרווחת בקרב חמאס והן את חתירת חמאס לבלעדיות על מערכות החינוך ותכניהן ברצועה"