מבצע “עמוד ענן” – עדכון מספר 10* – הג’האד האסלאמי וחמאס ממשיכים להביע תודתם לאיראן על הסיוע הצבאי והכספי שהגישה להם**


כרזות תודה לאיראן, בארבע שפות, שנתלו בעזה. ברקע נראים משגרים המסמלים את רקטות הפג'ר 5  (קדס נט, 29 בנובמבר 2012)
כרזות תודה לאיראן, בארבע שפות, שנתלו בעזה. ברקע נראים משגרים המסמלים את רקטות הפג'ר 5 (קדס נט, 29 בנובמבר 2012)

1. לאחר מבצע "עמוד ענן" נתלו בצמתים ראשיים בעיר עזה כרזות תודה לאיראן. מטרתן הייתה "להדגיש את התפקיד המשמעותי, שמילאה איראן בלחימה באמצעות הסיוע הצבאי והכספי לארגוני הטרור ("ההתנגדות הפלסטינית")". נוסח הכרזות היה בארבע שפות: ערבית, פרסית, אנגלית ועברית כשברקע משגרים המסמלים את הרקטה האיראנית פג'ר 5. ברקטה זאת נעשה (במהלך הלחימה) שימוש ראשון מסוגו לירי על ת"א וירושלים, שתי הערים הגדולות בישראל (אתר פאל-טודיי, המזוהה עם הג'האד האסלאמי בפלסטין, רויטרס, 27 בנובמבר 2012).

כרזת התודה לאיראן, מבט מקרוב (קדס נט, 29 בנובמבר 2012)
כרזת התודה לאיראן, מבט מקרוב (קדס נט, 29 בנובמבר 2012)

2. בכרזות, שנתלו בעזה, לא צוין מיהו הגוף, אשר הפיץ אותן. "רמז עבה" על זהות מפיצי הכרזות ניתן בראיון לסוכנות רויטרס שהעניק ח'דר חביב, בכיר בג'האד האסלאמי בפלסטין. לדבריו "טבעי הדבר" להפגין הכרת תודה כלפי איראן לאחר הלחימה, שכן: "רקטות איראניות פגעו בת"א, הן [גם] הגיעו לירושלים. לפיכך זוהי חובתנו להודות לאלו, אשר עזרו לעמנו". הוא הוסיף, כי לארגונו קשרים טובים עם איראן, אשר ימשכו, כל עוד איראן תמשיך לתמוך בעם הפלסטיני וב"התנגדות" (קרי, בארגוני הטרור) (רויטרס, 27 בנובמבר 2012).

3. במקביל, נמשכו הבעות תודה לאיראן של בכירים בחמאס. בלטו התבטאויותיו של מחמוד אלזהאר, שיחד עם דברי התודה על הסיוע הצבאי והכספי שהגישה איראן, הדגיש את עצמאותה של חמאס:

א. מחמוד אלזהאר, חבר הועד הפועל של חמאס, אמר, כי אין ברצונו להכחיש שאיראן העניקה להם נשק וכסף. הוא הבהיר שהכסף הושקע בפיתוח טילים, שהגיעו למרחק רב יותר מהטילים אותם קיבלו מאיראן. לדבריו איראן מעולם לא דרשה מחמאס דבר ועל כן היא מוכנה לקבל ממנה סיוע  (ערוץ אלאקצא, 22 בנובמבר 2012).

ב. בנאום, שנשא מחמוד אלזהאר,  בפני פעילי הזרוע הצבאית של חמאס  הוא הודה,  כי חלק מהרקטות היו מתוצרת איראנית. הוא הודה כי איראן תמכה בחמאס באמצעות כסף ונשק. הוא הוסיף, כי איראן לא ביקשה כל גמול עבור הסיוע אלא רק שהרקטות שסיפקה ישמשו ל"שחרור פלסטין" (אלשרק אלאוסט, 24 בנובמבר 2012).

[1]עדכון מס' 9 למבצע "עמוד ענן" הופיע בסיכום השבועי: "חדשות הטרור והסכסוך הישראלי-פלסטיני (27-22 בנובמבר 2012)".