חדשות הטרור והסכסוך הישראלי-פלסטיני (28 בנובמבר- 4 בדצמבר 2012)

משלחת פלסטין לאחר ההצבעה על שדרוג מעמדה של הרשות הפלסטינית בעצרת הכללית של האו''ם

משלחת פלסטין לאחר ההצבעה על שדרוג מעמדה של הרשות הפלסטינית בעצרת הכללית של האו''ם

לוח ההצבעה (אתר האו''ם, 30 בנובמבר 2012).

לוח ההצבעה (אתר האו''ם, 30 בנובמבר 2012).

אבו מאזן נואם בעצרת הכללית של האו''ם (ופא, 30 בנובמבר 2012)

אבו מאזן נואם בעצרת הכללית של האו''ם (ופא, 30 בנובמבר 2012)

חגיגות שמחה בראמאללה עם שדרוג מעמד הרשות באו''ם (ופא, 30 בנובמבר 2012)

חגיגות שמחה בראמאללה עם שדרוג מעמד הרשות באו''ם (ופא, 30 בנובמבר 2012)

התקהלות פלסטינים סמוך לגדר הביטחון (פורום חמאס)

התקהלות פלסטינים סמוך לגדר הביטחון (פורום חמאס)

מצעד של גדודי עז אלדין אלקסאם לרגל יום השנה ה-25 להקמת חמאס (פלסטין אינפו, 3 בדצמבר 2012).

מצעד של גדודי עז אלדין אלקסאם לרגל יום השנה ה-25 להקמת חמאס (פלסטין אינפו, 3 בדצמבר 2012).

  • מאז סיום מבצע "עמוד ענן" (21 בנובמבר 2012) לא נורו רקטות או פצצות מרגמה לעבר שטח ישראל. בקרבת גדר הביטחון עם הרצועה ("הפרימטר") נמשכות התקהלויות של אזרחים פלסטינים, תושבי הרצועה, לשם הפגנת נוכחות וכהתרסה נגד ישראל. צה"ל נאלץ להגיב בכמה מקרים בירי אזהרה על מנת להרחיק מתפרעים. שר הפנים של ממשל חמאס הודיע, שמנגנוני הביטחון של הממשל יפקחו על אזור הגבול בטווח של 300 מ' מהגדר.  
  • ב-29 בנובמבר, תאריך סמלי בתולדות הסכסוך הישראלי-פלסטיני, הצביעה עצרת האו"ם ברוב גדול בעד שדרוג מעמדה של הרשות הפלסטינית למעמד "מדינה משקיפה, שאינה חברה". ישראל בתגובה, הודיעה על אשור בנייה של אלפי יחידות דיור ביהודה ושומרון ובירושלים, ובכלל זה בקטע המחבר בין מעלה אדומים לירושלים (E1). החלטת ישראל גררה גל של גינויים בזירה הבינלאומית כולל מצידן של ארה"ב ומדינות אירופה.
ההחלטה בעצרת האו"ם על שדרוג מעמד הרשות הפלסטינית כמדינה שאינה חברה
  • ב-29 בנובמבר (תאריך סמלי בתולדות הסכסוך הישראלי-פלסטיני) הצביעה העצרת הכללית של האו"ם ברוב של 138 מדינות (לעומת 9 מדינות מתנגדות ו-41 מדינות נמנעות), בעד שדרוג מעמדה של הרשות הפלסטינית למעמד של "מדינה משקיפה  שאינה חברה" (non-member observer State).
  • נוסח ההחלטה קובע, כי מעמד הרשות הפלסטינית כמדינה משקיפה, שאינה חברה אינו פוגע בסמכויות אש"ף באו"ם כמייצג העם הפלסטיני; מדגיש את המחויבות לפיתרון של  שתי מדינות על בסיס הגבולות, שלפני 1967; מדגיש את זכות המדינות באזור לחיות בשלום בגבולות בטוחים ומוכרים על ידי הקהילה הבינלאומית ומביע תקווה, כי מועצת הביטחון של האו"ם תשקול מחדש ובחיוב את הבקשה להצטרפות פלסטין כחברה מלאה באו"ם (29 בנובמבר 2012 unispal.un.org).
  • מעבר להיבט הסמלי, המשמעות המעשית של ההחלטה היא, שבעקבות ההחלטה יוכלו הפלסטינים לבקש להצטרף לארגונים בינלאומיים ולאמנות בינלאומיות שההצטרפות אליהם פתוחה למדינות בלבד. הצטרפותם עלולה להחריף את הלוחמה המדינית נגד ישראל בזירה הבינלאומית. בין השאר תוכל הרשות הפלסטינית לפנות לבית הדין הבינלאומי בהאג (ICC) על מנת לקדם באמצעותו לוחמה משפטית נגד ישראל.

נוסח ההחלטה (unispal.un.org, 29 בנובמבר 2012)
נוסח ההחלטה (29 בנובמבר 2012 unispal.un.org)

נאום  לוחמני של אבו מאזן ערב ההצבעה
  • טרם ההצבעה נשא אבו מאזן, יו"ר הרשות הפלסטינית, נאום לוחמני בו תאר את ישראל כמדינה גזענית המשליטה "משטר אפרטהייד", מפיצה שנאה ומבצעת טיהור אתני בקרב הפלסטינים. מנאומו נעדרה הושטת יד לשלום על בסיס הפיתרון של שתי מדינות לשני עמים.
  • להלן נושאים עיקריים, שהופיעו בנאומו (טלוויזיה פלסטינית רשמית, 30 בנובמבר 2012):
  • הכפשת ישראל-
  • ה"תוקפנות הישראלית" ברצועת עזה הדגישה פעם נוספת את הצורך הדחוף והדוחק לשים קץ לכיבוש הישראלי, כמו גם את "דבקותה של ממשלת ישראל בדרך הכיבוש ובכוח העושק והמלחמה".
  • שום בכיר ישראלי לא הביע רצון ו"שקידה כנה" להציל את תהליך השלום. הפלסטינים היו עדים וממשיכים להיות עדים "להסלמה חסרת תקדים במעשי התוקפנות הצבאיים, המצור, פעולות ההתנחלות והטיהור האתני במיוחד במזרח ירושלים הכבושה, מעצרים נרחבים, מעשי תוקפנות וביצוע פשעי מלחמה וצעדים נוספים אשר משלימים את התכונות של משטר האפרטהייד".
  • "הכיבוש [קרי, ישראל] בונה ההתנחלויות, מעגן בחוק את מגפת הגזענות ומשריש את השנאה וההסתה. ישראל משוכנעת שהיא עומדת מעל הדין הבינלאומי ויש לה חסינות המגנה עליה מפני עשיית חשבון וחקירה [של מעשיה]".
  • ההכרה בישראל– אין הכוונה  להסיר את הלגיטימיות ממדינה קיימת בפועל זה עשרות שנים שהיא ישראל, אלא להדגיש את הלגיטימיות של מדינה, שצריכה להיות מוקמת במהירות והיא פלסטין.
  • תהליך השלום– אבו מאזן שילם "מס שפתיים" לדבקותו בפיתרון של שלום והדגיש, כי המהלך הפלסטיני באו"ם לא נועד לפגוע בתהליך השלום או בלגיטימציה של ישראל: "לא הגענו הנה על מנת להוסיף סיבוכים לתהליך השלום אשר הצעדים הישראליים השליכו אותו אל חדר הטיפול הנמרץ אלא להעניק הזדמנות רצינית אחרונה למימוש תהליך השלום".
  • התנאים הפלסטינים למו"מ–אש"ף הוא המייצג הלגיטימי היחיד של העם הפלסטיני. העם הפלסטיני לא יקבל שום הסכם אלא רק הקמת מדינה פלסטינית על כל השטחים, שנכבשו בשנת 1967, שבירתה מזרח ירושלים. כל מו"מ יכלול גם פיתרון לבעיית הפליטים על בסיס החלטת מועצת הביטחון 194".
  • "ההתנגדות העממית"– העם הפלסטיני דבק בזכותו להגנה עצמית מול מעשי התוקפנות והכיבוש הוא ימשיך במה שהוא יכול לעשות והוא ההתנגדות העממית הבלתי אלימה.
תגובת ישראל לנאום
  • בתגובה לנאומו של אבו מאזן בעצרת אמר בנימין נתניהו, ראש הממשלה,  כי העולם צפה בנאום שטנה נוטף ארס ומלא בתעמולה שקרית נגד צה"ל ונגד אזרחי ישראל. לדבריו אין זו התבטאות של  אדם הרוצה בשלום (משרד ראש הממשלה, 30 בנובמבר 2012).
הפגנות ועצרות שמחה ביהודה ושומרון
  • ביום ההצבעה באו"ם וביתר שאת עם היוודע תוצאות ההצבעה, התקיימו בערי יהודה ושומרון הפגנות ועצרות שמחה רחבות היקף. ההפגנות, שאורגנו על ידי פתח והרשות הפלסטינית, הדגישו את האופי הלאומי של האירוע על ידי שיתוף נציגים מכלל הארגונים הפלסטינים.
  • עם שובו מכינוס עצרת האו"ם בניו יורק, נערכה לאבו מאזן קבלת פנים חגיגית. בנאום, שנשא במשכן הנשיאות בראמאללה אמר, כי על העם הפלסטיני להיות גאה בעצמו, שכן הוא עמד בפני הלחצים הכבדים, שהופעלו עליו לדחות את המהלך. עוד הוסיף, כי ההכרה באו"ם משנה נתונים רבים יוצרת עובדות חדשות ומעמיקה את בדידותה של ישראל (ערוץ הטלוויזיה הממסדית, 2 בדצמבר 2012).
  • במהלך העצרות בדברים, שנשאו בכירי הרשות, הודגש בעיקר שינוי מעמד הרשות מול ישראל:
  • צאא'ב עריקאת, חבר הועד הפועל של אש"פ, אמר, כי מה שקרה באו"ם הוא התחלה והדרך עדיין ארוכה וקשה אולם פלסטין עתה נמצאת על המפה. על ישראל להבין שכעת כל משא ומתן חייב להתבסס על ההחלטה, שהתקבלה בעצרת האו"ם וכי מעתה הכיבוש הוא בבחינת פשע בינלאומי. לדבריו, מרגע ההצבעה האו"ם השתנתה המשוואה וכל צעדי הסיפוח שעשתה ישראל מעתה בטלים והם הפכו לפשעי מלחמה (30 בנובמבר 2012 AKI).
  • ג'בריל רג'וב,חבר הועד המרכזי של פתח, נשא נאום קיצוני ומתלהם במהלך עצרת התמיכה, ששודר בטלוויזיה הממלכתית של הרשות. בין היתר אמר כי הגיע הזמן שתהיה לכולם תוכנית מאבק מאוחדת באומרו:"כל אופציות ההתנגדות פתוחות בפניכם" (רמז לאופציית הטרור);  "כל מי שירצה להיכנס לאזורנו יצא בארון" (ערוץ הטלוויזיה הממלכתית, 92 בנובמבר 2012).
תחילת נקיטת צעדים מול מוסדות בינלאומיים
  • נאצר צפאא' אלדין, שרת התקשורת הפלסטינית, החלה לנקוט בצעדים מעשיים בעקבות שדרוג מעמד הרשות. במסגרת זאת פנתה בדרישה לכל החברות, המוסדות הבינלאומיים, ארגוני זכויות האדם ומוסדות הסקטור הפרטי לעשות מעתה שימוש בשם "מדינת פלסטין" בכל העסקות ובאתרי האינטרנט שלהם ולא בשם "הרשות הלאומית הפלסטינית". כמו כן היא פתחה בפעולה על מנת  ש"פלסטין" תשיג חברות מלאה באיחוד הבינלאומי לתקשורת ואיגוד הדואר הבינלאומי (פאל טודיי, 30 בנובמבר 2012).
תגובות לשדרוג מעמד הרשות
ישראל
  • בתגובה להחלטת האו"ם אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו, כי ההחלטה לא תשנה דבר בשטח. לדבריו ההחלטה רק תרחיק את מועד הקמתה של מדינה פלסטינית, שכן מדינה פלסטינית אינה יכולה לקום ללא הכרזה על סיום הסכסוך וללא סידורי ביטחון אמיתיים, שיגנו על מדינת ישראל ואזרחיה. לדבריו, בהחלטת העצרת הכללית של האו"ם אין כל אזכור לנושא סידורי ביטחון לישראל, אין בה הכרה שישראל היא מדינתו של העם היהודי ואין בה הכרזה על סיום הסכסוך (משרד ראש הממשלה, 29 בנובמבר 2012).
  • בהתייחסו להחלטת האו"ם בישיבת הממשלה (2 בדצמבר) אמר בנימין נתניהו, כי הצעד החד-צדדי, שביצעה הרשות הפלסטינית בעצרת הכללית של האו"ם מהווה הפרה בוטה של ההסכמים שנחתמו עם ממשלת ישראל ועל כן ממשלת ישראל דוחה את החלטת העצרת. לדבריו, תשובה למתקפה נגד הציונות ומדינת ישראל מחייבת להגביר את ביצוע תכנית ההתיישבות בכל האזורים, שהממשלה החליטה על התיישבות בהם (אתר ראש הממשלה, 2 בדצמבר 2012).
  • בפועל, פורסם בתקשורת הישראלית, כי ישראל הודיעה על החלטתה, שהתקבלה על ידי פורום התשיעייה (29 בנובמבר), לאשר בנייה של עוד 3,000 יחידות דיור ביהודה ושומרון. כמו כן הוחלט לקדם תהליכי בנייה של עוד אלפי יחידות דיור בירושלים ובמקומות נוספים, לרבות בקטע המחבר בין מעלה אדומים לירושלים (E1). בנוסף לכך דווח על הקפאת העברת כספי המיסים לרשות הפלסטינית.
  • ההחלטות הללוגררו גל של גינויים נגד ישראל בזירה הבינלאומית בטענה, כי הן מזיקות ופוגעות במאמצים לחידוש התהליך המדיני. כך למשל, הילארי קלינטון, מזכירת המדינה האמריקאית אמרה, כי ההחלטה ומערימה מכשולים נוספים על תהליך השלום, שכן רק באמצעות ממגעים ישירים יושג ההסכם (AP, 29 בנובמבר 2012). בנוסף לארה"ב בלטו בין המגנים מדינות אירופה ביניהן בריטניה, צרפת גרמניה ורוסיה.
חמאס
  • ממשל חמאס אפשר קיום של עצרת לרגל ההחלטה באו"ם בה נטלו חלק כאלף משתתפים. העצרת, שנערכה באולם סגור במרכז העיר עזה, הייתה תחת הכותרת "עצרת האחדות והניצחון" (ופא, 29 בנובמבר 2012).  כל זאת במגמה לשוות להחלטה נופך לאומי כלל-פלסטיני.
  • ח'אלד משעל אמר, כי ההכרה בפלסטין באו"ם כמדינה לא חברה לצד, העימות האחרון של עזה עם ישראל, הינה אסטרטגיה נועזת אשר תעצים את כוחם של הפלסטינים. הוא הביע את תמיכתו במהלך באומרו לאבו מאזן, כי הוא מעוניין, שהמהלך באו"ם יהיה חלק מהאסטרטגיה הלאומית הפלסטינית שלדבריו כוללת גם את "ההתנגדות המזוינת"  (רויטרס, 30 בנובמבר 2012).
איראן
  • חסין אמיר עבדאללה היאן, ראש אגף מדינות ערב ואפריקה במשרד החוץ האיראני, אמר כי זהו צעד חיובי המצביע על התייחסותו של הארגון הבינלאומי לזכויותיה של פלסטין ולאי לגיטימיות של "המשטר הציוני". לדבריו, ניתן לראות בכך צעד ראשון בדרך לאכיפת שלטונה המוחלט של פלסטין על אדמותיה ההיסטוריות שיבת כל הפלסטינים למולדת והתנגדות אל מול ישראל (סוכנות הידיעות פארס, 30 בנובמבר 2012). 
  • חמאס ושאר ארגוני הטרור ברצועת עזה ממשיכים לכבד את ההבנות, שהושגו בתום מבצע "עמוד ענן". מאז ה-21 בנובמבר 2300 לא נורו רקטות או פצצות מרגמה לשטח ישראל.
נפילות רקטות מאז תחילת שנת 2011 1

נפילות רקטות מאז תחילת שנת 2011

נפילות רקטות בדרום ישראל בחתך שנתי [2]

נפילות רקטות בדרום ישראל בחתך שנתי

חיכוכים סמוך לגדר הגבול
  • מאז תום מבצע "עמוד ענן" מתקהלים מידי יום ביומו אזרחים פלסטינים, תושבי הרצועה, בסמוך לגדר הביטחון לשם הפגנת נוכחות וכהתרסה נגד ישראל. חלקם אף מנסים לחצות את הגדר או לחבל בה. על פי דיווחים בתקשורת מאז תום מבצע "עמוד ענן", כוחות צה"ל, אינם פועלים במרחב של כ-300 מ' בתוך השטח הפלסטיני, שבו פעלו עד למבצע "עמוד ענן" (אזור המכונה ה"פרימטר").
  • להלן מספר אירועים בהם הגיבו כוחות צה"ל בירי נגד אזרחים פלסטינים, שהתקהלו סמוך לגדר הביטחון (על פי דיווחי כלי התקשורת הפלסטינים):
  • ב-28 בנובמבר דווח על 8-7 פלסטינים, שנפצעו כתוצאה מירי כוחות צה"ל בקרבת גדר הביטחון במזרח מחנות הפליטים אלמע'אזי ואלבוריג'. בח'אן יונס נפצע פלסטיני מירי כוחות צה"ל באזור מעבר סופה (צפא, מען, 28 בנובמבר 2012).
  • ב-1 בדצמבר דווח, כי תושב פלסטיני מת מפצעיו לאחר, שנפגע מאש כוחות צה"ל באזור רפיח. בנוסף דיווח, כי שמונה פלסטינים נפצעו (אלרסאלה.נט, 1 בדצמבר 2012). בתגובה למותו של הפלסטיני אמר אבו אחמד, דובר הזרוע הצבאית של הג'האד האסלאמי בפלסטין, כי ישראל מנסה להתנער התחייבויותיה בהסכם מה שמצביע בבירור על כוונותיה התוקפניות נגד העם הפלסטיני. הוא קרא למתווכים (מצרים) לחייב את ישראל לכבד את ההרגעה באופן מלא. לדבריו אם תמשיך ישראל להפר את ההסכם יביא הדבר לתגובה (אתר הזרוע הצבאית, 1 בדצמבר 2012).
  • 3 בדצמבר– דווח כי חקלאי תושב הרצועה נפצע באורח קל מירי כוחות צה"ל סמוך לגדר הביטחון (סמוך למחנה הפליטים  אלבריג') (קדסניוז, 3 בדצמבר 2012).
  • פתחי חמאד, שר הפנים של ממשל חמאס, הודיע, שמנגנוני הביטחון של ממשל חמאס הם אלה אשר יפקחו על אזור הגבול בטווח של 300 מ' (אתר משרד הפנים של ממשל חמאס, 2 בדצמבר 2012).
דיונים במצרים להשלמת סעיפי הסכם הרגיעה
  • על פי כלי התקשורת הערביים נפתחו ב-27 בנובמבר שיחות עקיפות בין ישראל לחמאס בתיווך מצרים. במסגרת זאת התקיימו ישיבות בין מצרים למשלחת פלסטינית, בראשות זיאד ט'אט'א, סגן ראש ממשל חמאס ובין מצרים לבין משלחת ישראלית. בכיר חמאס, שנכח בישיבה, אמר כי המו"מ נוגע בעיקר לכל מה שקשור ליישום סעיפי הסכם ההרגעה בעניין "הסרת המצור" (אלחיאת, 29 בנובמבר 2012). זיאד אלט'אט'א, סגן ראש ממשל חמאס אמר, כי במהלך המו"מ העקיף עם ישראל ניתן אישור לסוחרים ולמוסדות בינלאומיים להכניס את כל החומרים הדרושים לשיקום הרצועה לדבריו אישור זה יבטיח את השלמת ביצוע סעיפי הסכם ההרגעה  (צפא, 29 בנובמבר 2012). 
מחבל נהרג בעת ניסיון פיגוע נגד אנשי ביטחון
  • מחבל פלסטיני, תושב אחד הכפרים באזור טול כרם, התנגש במכוון בכלי רכב של אנשי ביטחון ולאחר מכן הסתער עליהם כשהוא חמוש בגרזן (3 בדצמבר בשעות הבוקר). כלי התקשורת הפלסטינים דיווחו, כי ההרוג הוא חאתם מצטפא שדיד, פועל בנין תושב הכפר עלאר (צפונית לטול כרם) (מען, צפא, 3 בדצמבר 2012).
  • מחקירה ראשונית של האירוע עולה, שבמהלך פעילות מבצעית ביטחונית באזור הכפר דיר שרף (בין שבי שומרון לישוב עינב באזור שכם) סטה כלי רכב פלסטיני ממסלולו והתנגש בעוצמה רבה  בג'יפ בו נסעו. כתוצאה מהפגיעה התהפך הג'יפ ויושביו נפצעו באורח קל. מיד לאחר מכן יצא הנהג הפלסטיני מכלי הרכב לעבר הג'יפ שבידו גרזן והסתער על יושבי הג'יפ בקריאות "אללה אכבר" הוא פצע שניים מיושבי הג'יפ. אחד מנוסעי הג'יפ ירה לעברו והרגו. חמישה אנשי ביטחון נפצעו  באירוע (דובר צה"ל, 3 בדצמבר 2012).
תפיסת אמצעי לחימה ביהודה ושומרון
  • במהלך פעילות כוחות הביטחון בכפר יטא (סמוך לחברון) (ליל 29-28 בנובמבר) נתפס מגוון אמצעי לחימה ותחמושת בין השאר נתפסו: אקדח, תחמושת למקלע כבד, כדורי צלפים וציוד צבאי. כמו כן נמצאו סכינים (דובר צה"ל, 29 בנובמבר 2012).

אמצעי לחימה שנתפסו בכפר יטא
אמצעי לחימה שנתפסו בכפר יטא (דובר צה"ל, 29 בנובמבר 2012)

אירועי יום השנה ה-25 לייסוד תנועת חמאס
  • פוזי ברהום, דובר חמאס הודיע רשמית במהלך מסיבת עיתונאים, שנערכה מול ביתו של אחמד יאסין, מיסד התנועה, על פתיחת האירועים לציון יום השנה ה-25 להקמת תנועת חמאס.  שיאם של האירועים יהיה ב-8 בדצמבר (ערוץ אלאקצא, 29 בנובמבר 2012). מקור בכיר בחמאס אישר, כי לעצרת המרכזית ב-8 בדצמבר יגיעו גם ח'אלד משעל, יו"ר הועד הפועל של חמאס בלוויית משלחת בכירי חמאס נוספים ובכירי ממשל ממצרים  (צפא, 29 בנובמבר 2012). באם יתממש הביקור תהיה זו הפעם הראשונה בה מבקר ח'אלד משעל ברצועת עזה.

אירועי יום השנה ה-25 לייסוד תנועת חמאס
מימין: מצעד של גדודי עז אלדין אלקסאם לרגל יום השנה ה-25 להקמת חמאס (פלסטין אינפו, 3 בדצמבר 2012). משמאל: הקמת הבמה המרכזית ברחבת אלכתיבה במרכז העיר עזה לקראת עצרת חמאס (פורום חמאס, 28 בנובמבר 2012)

קשרי חמאס איראן
  • בכירי חמאס ממשיכים להתבטא אודות קשרי חמאס עם איראן והסיוע הצבאי שמגישה איראן לרצועה. במסגרת זאת  אמר  עלי ברכה, נציג חמאס בלבנון, בראיון שהעניק, כי איראן היא התומכת הצבאית והכספית הראשית של רוב הארגונים הפלסטינים ברצועת עזה וזאת, לדבריו, ללא תמורה  או תנאים. הוא הדגיש, שהקשר שבין חמאס לאיראן הוא אסטרטגי וכי התמיכה נמשכה אף לאחר, שחמאס הכריזה על עמדתה החדשה בנושא סוריה. עוד הוסיף, כי במהלך ימי המבצע התקשר אליו בכיר איראני לשם קבלת עדכון מידי יום ביומו. הבכיר, הביע את נכונות איראן להגיש סיוע חומרי וצבאי במהלך ימי המבצע בשם "חובתם האידיאולוגית והמוסרית". לגבי רקטות ארוכות הטווח מסוג M75, שנורו במהלך מבצע "עמוד ענן", אמר ברכה, כי זוהי גירסה מתוצרת מקומית של פג'ר 5 אשר הטכנולוגיה לייצורה הגיעה מאיראן (25 בנובמבר 2012 NTV).
  • מתארגנת יוזמה חדשה בשם March Freedom Ride, שלדברי מארגניה נועדה להביא למודעות הציבור לגבי "מצבן של הקהילות הפלסטיניות בבקעה ובאזור דרום חברון". האירועים, שיתקיימו בין 27-17 במרץ 2013, יכללו עבודה חקלאית משותפת עם חקלאים פלסטינים מקומיים, עבודות בנייה ושיקום, נוכחות בשטח לשם הגנה על הפלסטינים (Protective Presence Activity), סיורים מודרכים, סדנאות ואירועי תרבות. פעילים המעוניינים לקחת חלק באירועים התבקשו לשלם 35$ עבור כל יום על מנת לכסות את ההוצאות. במקביל מתארגנת קבוצה, בחסות התיאטרון החופשי, שבכוונתה לסייר ברחבי יהודה ושמרון באוטובוס  (28 בנובמבר 2012, אתר ISM). 

[1]נכון ל- 4 בדצמבר 2012. נתונים סטטיסטיים אלו אינם כוללים ירי פצצות מרגמה.

[2]הנתונים הסטטיסטיים בשנים 2008 ו-2009  כוללים את נפילות הרקטות במהלך מבצע "עופרת יצוקה". נתונים אלה אינם כוללים ירי פצצות מרגמה.