ירי הרקטות שביצע ארגון גדודי עבדאללה עזאם לעבר הגליל המערבי (השלמה) *


תמונות של שתי רקטות (מתך ארבע, שנורו ב-22 באוגוסט 2013 לעבר נהריה ועכו), שפורסמו בחשבון הטוויטר של שיח' סראג' אלדין זריקאת.
תמונות של שתי רקטות (מתך ארבע, שנורו ב-22 באוגוסט 2013 לעבר נהריה ועכו), שפורסמו בחשבון הטוויטר של שיח' סראג' אלדין זריקאת. בצידה השמאלי של כל שמאל תמונה נראה הלוגו של גדודי עבדאללה עזאם. בצידה  הימיני תאריך ושעת הצילום. בכיתוב ההסבר מימין : "אחת הרקטות שנורו לעבר עכו בפלסטין הכבושה". משמאל : "אחת הרקטות שנורו לעבר נהריה בפלסטין הכבושה" (חשבון הטוויטר של שיח' סראג' אלדין זריקאת, 27 באוגוסט 2013)

כללי

1.    ב-27 באוגוסט 2013 פורסם בחשבון הטוויטר של שיח' סראג' אלדין זריקאת נוסח מלא של הודעת קבלת האחריות של  גדודי עבדאללה עזאם/פלוגות זיאד אלג'ראח, לירי  ארבע רקטות גראד 122 מ"מ בעלות טווח של 40 ק"מ "לעבר נהריה ועכו. זאת לאחר, שהודעת קבלת האחריות הראשונה של הארגון פורסמה באופן לא מסודר בחשבון הטוויטר שלו ב-22 באוגוסט 2013. שיח' סראג' אלדין זריקאת הוא שיח' לבנוני הנחשב לאחד מבכירי גדודי עבדאללה עזאם בלבנון. הוא משמש כדרשן בתפילות יום השישי במסגדי העיר בירות, משתייך למוסד דאר אלפתוא (מוסד הלכתי סוני הכפוף למופתי של לבנון). שיח' סראג' אלדין זריקאת תומך במרידה נגד המשטר הסורי. בעבר נעצר והיה תחת מעקב צמוד של המודיעין הלבנוני.

2.    ההודעה קבעה, כי הפעולה מהווה "חידוש הפעילות הג'האדית" של גדודי עבדאללה עזאם "נגד היהודים", אשר נדחתה (זמנית) בשל ההפיכה בסוריה. הפעילות חודשה, לדברי ההודעה, בשל ה"התערבות הנפשעת של חזבאללה האיראני" בסוריה ובשל כך שישראל וארה"ב נתנו "אור ירוק" למשטר אסד לביצוע רצח עם בסוריה.

3.    ההודעה הסתיימה באזהרה שהופנתה לישראל,  לפיה בידי הארגון מצויות רקטות איכותיות נוספות וכי "על חיפה להצטייד בתכריכים משובחים" כדי לקבל את פני הרקטות שברשות הארגון (חשבון הטוויטר של שיח' סראג' אלדין זריקאת, 27 באוגוסט 2013).

[*] השלמה ללקט מידע מה-28 באוגוסט 2013. "גדודי עבדאללה עזאם, ארגון המזוהה עם אלקאעדה, קיבל אחריות על ירי הרקטות מדרום לבנון לעבר הגליל המערבי (22 באוגוסט 2013). הירי נועד להערכתנו לאתגר את חזבאללה על רקע זליגת העימות שבין הג'האדיסטים הסונים לבין חזבאללה השיעי מסוריה אל הזירה הלבנונית".