חדשות הטרור והסכסוך הישראלי-פלסטיני (22 – 28 בינואר 2014)

פעילות במסגרת

פעילות במסגרת "ההתנגדות העממית": פלסטינים עוקרים שער ברזל ביישוב אפרת שבגוש עציון (ופא, 26 בינואר 2014)

בקבוק תבערה, שהושלך לעבר ג'יפ של צה

בקבוק תבערה, שהושלך לעבר ג'יפ של צה"ל (דף הפייסבוק של דיר אבו משעל, 26 בינואר 2014)

תופיק אלטיראוי מתראיין לערוץ אלמיאדין הלבנוני

תופיק אלטיראוי מתראיין לערוץ אלמיאדין הלבנוני

מושל ג'נין מניח זר פרחים על קברו של המחבל מג'די ח'נפר

מושל ג'נין מניח זר פרחים על קברו של המחבל מג'די ח'נפר

קריקטורה ביומון אלחיאת אלג'דידה, המזוהה עם הרשות, המביעה שמחה על הבאתם לקבורה של המחבלים.

קריקטורה ביומון אלחיאת אלג'דידה, המזוהה עם הרשות, המביעה שמחה על הבאתם לקבורה של המחבלים. "לייקים לשהיד" (אלחיאת אלג'דידה, 26 בינואר 2014)

  • השבוע לא נורו רקטות מרצועת עזה לעבר ישראל. סה"כ אותרו במהלך ינואר 2014  16 נפילות בנגב המערבי, מספר הרקטות הגבוה ביותר מאז מבצע "עמוד ענן". שנת 2013 (39 נפילות) הייתה השנה השקטה ביותר מאז תפס חמאס את השלטון ברצועת עזה (2006).
  • על פי דו"ח הפיגועים השנתי של שירות הביטחון הכללי, חלה בשנת 2013 עלייה משמעותית בהיקף הטרור ביהודה, שומרון ואזור ירושלים. העלייה חלה הן בשימוש בנשק חם (201 פיגועים לעומת 37 בשנת 2012) והן ב"טרור עממי" ("ההתנגדות העממית") 858 אירועים של השלכת בקבוקי תבערה לעומת 535 בשנת 2012.   
ירי רקטות
  • לאחר מספר שבועות של אירועי ירי לעבר ישראל, במהלך השבוע החולף לא אותרו נפילות רקטות בשטח ישראל.

ירי רקטות

עימותים עם כוחות צה"ל בגדר הביטחון
  • ב-24 בינואר 2014 בשעות הצהרים התקהלו עשרות פלסטינים סמוך לגדר הביטחון בצפון רצועת עזה. המתקהלים ניסו לחבל בגדר. צה"ל ניסה להרחיק את המתקהלים (ynet, 24 בינואר 2014). על פי מקורות פלסטינים אדם אחד נהרג ושני נפצע. ההרוג הוא  בלאל סמיר עויצ'ה, בן 20, מבית לאהיא  (פלסטין אלא'ן, 24 בינואר 2014). בעת הלווייתו נעטפה גופתו בדגל ירוק של חמאס. יצוין, כי לאחרונה התרבו אירועי ההתרסה במסגרתם מתקהלים הפלסטינים, בעיקר בימי שישי, סמוך לגדר הביטחון במטרה לחבל בגדר ולהתעמת עם כוחות צה"ל.
המשך תגובות ישראל לירי הרקטות ופצצות המרגמה
  • ב- 22 בינואר 2014, במסגרת פעילות מנע של כוחות הביטחון, נפגע בצפון רצועת עזה אחמד מחמד ג'מעה זענין, פעיל החזית העממית לשחרור פלסטין.  אחמד מחמד ג'מעה זענין , ביצע, מאז 2009, פיגועים רבים נגד ישראל, בעיקר ירי רקטות. בימים האחרונים עסק בירי רקטות לעבר ישובי הנגב המערבי והוא אף תכנן לבצע ירי נוסף בימים הקרובים (דובר צה"ל, 22 בינואר 2014).
  • כלי התקשורת הפלסטינים דיווחו, כי שני פלסטינים נהרגו ב-22 בינואר 2014 בשעה שנסעו במכוניתם בבית חאנון, שבצפון רצועת עזה. הזרוע הצבאית של ארגון הג'האד האסלאמי בפלסטין והחזית העממית לשחרור פלסטין פרסמו הודעה רשמית על מותו של אחמד מחמד ג'מעה אלזענין (צפא, מען, אתר פלוגות ירושלים, 22 בינואר 2014).

מימין : הודעת האבל שפרסמה  הזרוע הצבאית של הג'האד האסלאמי בפלסטין (אתר פלוגות ירושלים, 22 בינואר 2014). משמאל : הודעת אבל של החזית העממית לשחרור פלסטין (אתר גדודי אבו עלי מצטפא, 22 בינואר 2014)
מימין : הודעת האבל שפרסמה  הזרוע הצבאית של הג'האד האסלאמי בפלסטין (אתר פלוגות ירושלים, 22 בינואר 2014). משמאל : הודעת אבל של החזית העממית לשחרור פלסטין (אתר גדודי אבו עלי מצטפא, 22 בינואר 2014)

  • בעקבות הריגתם של השניים דיווח עצאם אלדעאליס, יועצו של אסמאעיל הניה, כי מתנהלים מגעים רציפים בין מצרים לבין הצד הפלסטיני במטרה להביא לייצוב הרגיעה. לדבריו ביקש ממשל חמאס ממצרים לפעול לעצירת ההסלמה הישראלית ולכפות על ישראל לכבד את הסכם הרגיעה. לדבריו במקביל מתנהלים מגעים בין הארגונים ברצועת עזה כדי לגבש עמדה משותפת (קדסנט, 22 בינואר 2014). 
עליה בהיקף הטרור ביהודה ושומרון בשנת 2013 [3]
  • מדו"ח הפיגועים השנתי של שירות הביטחון הכללי לשנת 2013 עולה, כי במהלך שנת 2013 חלה עלייה משמעותית בהיקף הטרור ביהודה, שומרון ואזור ירושלים, בכל המתווים. סה"כ בוצעו במהלך 20131,271 פיגועים, לעומת 578 פיגועים בשנת 2012. מרבית הפיגועים הללו הינם מה שמכונה "טרור עממי" ("ההתנגדות העממית") וחלקם פיגועים שבוצעו בנשק חם.
  • במהלך שנת 2013 בלטה העלייה בשימוש בנשק חם (ירי, הנחת מטענים, השלכת רימונים) סה"כ בוצעו 201 פיגועים "חמים" (לעומת 37 פיגועים בשנת 2012).ובאשר ל"טרור העממי": במהלך 2013 נספרו 858 אירועים של השלכת בקבוקי תבערה (לעומת 535 בשנת 2012) המהווה עלייה של כ-60%  במספר הפיגועים במתווה זה (בדו"ח שירות הביטחון הכללי לא נכללו מאות אירועים של ידויי אבנים, שהינם חלק מ"ההתנגדות העממית").   
  • אזורי הפיגועים -רוב הפיגועים בשנת 2013 בוצעו באזור יהודה. סה"כ בוצעו  1,042 פיגועים. בנוסף לכך בוצעו 260 פיגועים באזור ירושלים ו-229 בשומרון. בעיר ירושלים חלה ירידה בכמות הפיגועים. סה"כ בוצעו 126 פיגועים בעיר, רובם השלכת בקבוקי תבערה (לעומת 187 בשנת 2012).
חשיפת התארגנות, חברי הג'האד העולמי, ממזרח ירושלים שהתכוונה לבצע פיגועים קשים בישראל[4]
  • כוחות הביטחון הישראליים עצרו ב-25 בדצמבר 2013 שלושה פעילים, שהשתייכו להתארגנות, המזוהה עם ארגוני הג'האד העולמי. שניים מחברי ההתארגנות הם תושבי מזרח ירושלים, בעלי תעודות זהות ישראליות (כחולות). חברי ההתארגנות, שלא הכירו האחד את השני, גויסו והופעלו על ידי פעיל מרצועת עזה בעיקר באמצעות האינטרנט.  בכוונת חברי ההתארגנות הייתה לבצע פיגועי טרור קשים נגד יעדים ישראלים ואמריקאים.
  • חברי ההתארגנות הם:
  • איאד ח'ליל מחמוד אבו סארה, בן 24, תושב ראס אלחמיס, שבמזרח ירושלים. הוא הסכים לבצע מספר פיגועים ביניהם פיגוע נגד אוטובוס הנוסע מירושלים למעלה אדומים. הכוונה הייתה לירות לעבר גלגלי האוטובוס ולגרום להתהפכותו ולאחר מכן לבצע ירי, מטווח קצר, בנוסעי האוטובוס וכוחות ההצלה, שיגיעו למקום. לאחר שהפיגוע במתווה זה בוטל, הסכים לסייע לביצוע פיגוע התאבדות כפול בבנייני האומה בירושלים ובבנין שגרירות ארה"ב בתל אביב. אבו סארה אמור היה לצאת לסוריה לצורך אימונים צבאיים ותיאום הפיגועים. ההגעה לסוריה אמורה הייתה להתבצע דרך תורכיה. הוא גם קיבל קבצי מחשב מרצועת עזה בהם הדרכה לייצור חומרי נפץ.
  • רובין והיב אבו נג'מה, בן 30 משכונת אבו תור, שבמזרח ירושלים. היה שותף לתכנון פיגועי טרור במתווים שונים ביניהם חטיפת חייל מתחנת אוטובוסים בירושלים והנחת מטען בבניין בשכונת אבו תור בירושלים, בו מתגוררים יהודים. בחקירתו סיפר, כי תכנן להקים חוליה באזור מגוריו וכי למד להכין אמצעי לחימה באמצעות האינטרנט.
  • עלי יאסין מחמד ע'אנם, בן 22, תושב עקבה, שליד ג'נין הוא הודה בחקירתו, כי פעל להקמת חוליה סלפית ג'האדית בשומרון לביצוע פיגועים.
  • הפעיל מרצועת עזה, שכינויו ע'ריב אלשאם, גייס את השלושה לפני מספר חודשים באמצעות האינטרנט. אותו פעיל גם הפעיל אותם לאחר גיוסם. לדברי גורמים בשירות הביטחון הכללי, צורת הפעלתם, באמצעות האינטרנט, זהה לשיטות ההפעלה של ארגוני אלקאעדה ברחבי העולם.

מימין לשמאל: איאד ח'ליל מחמוד אבו סארה, עלי יאסין מחמד ע'אנם, רובין והיב אבו נג'מה (שירות הביטחון הכללי)
מימין לשמאל: איאד ח'ליל מחמוד אבו סארה, עלי יאסין מחמד ע'אנם, רובין והיב אבו נג'מה (שירות הביטחון הכללי)

n  פיגועי ההתאבדות בבנייני האומה ובשגרירות ארה"ב תוכננו להתבצע על ידי חמישה מחבלים זרים, שהיו אמורים להגיע לישראל במסווה של תיירים בתיעוד רוסי מזויף. את המחבלים היה אמור לקלוט אבו סארה שהיה גם אמור להשיג את המשאית ולהרכיב בה את מטעני הנפץ, להכין חגורות הנפץ ולהוביל את המחבלים ליעדם.

תגובות הרשות הפלסטינית וחמאס
  • nבתגובה לחשיפה, ציינו גורמים בכירים ברשות הפלסטינית ובחמאס, כי המדובר במידע "מפוקפק". לדבריהם אם ישנם גורמים המזוהים עם ארגון אלקאעדה הם מעטים ביותר ולפיכך, לדברי אותם גורמים, הטענה של ישראל בדבר קיומן של קבוצות סלפיות ג'האדיסטיות נועדה לצרכים פוליטיים. עדנאן אלצ'מירי, דובר מנגנוני הביטחון של הרשות אמר, כי אין אינדיקציות לכך שפעילי ארגון אלקאעדה פועלים ביהודה ושומרון וישראל מנסה להשתמש בשמו של הארגון כתירוץ כדי שלא לסגת מהשטחים (אלחיאת, 25 בינואר 2014).
המשך פעילות אלימה ביהודה ושומרון
  • במהלך פעילות מבצעית במחנה הפליטים בלטה (סמוך לשכם), חשף כוח צה"ל אמצעי לחימה בביתו של פלסטיני המעורב בפעילות טרור. בין אמצעי לחימה, שהתגלו, היה רובה מסוג M-16, שני רובי ציד ותחמושת. כמו כן נחשף חפץ, החשוד כמטען צינור. אמצעי הלחימה נועדו, ככל הנראה,  לביצוע פיגוע נגד אזרחים ישראליים או חיילי צה"ל (דובר צה"ל, 27 בינואר 2014).
  • ביהודה ושומרון נמשכו האירועים האלימים במסגרת מה שמכונה "ההתנגדות העממית". במסגרת זו יודו אבנים לעבר כוחות ביטחון ואזרחים ישראליים, הושלכו בקבוקי תבערה בצירים מרכזיים ביהודה ושומרון:
  • ב-21 בינואר 2014 פתח מחבל בירי לעבר הישוב זית רענן שבאזור טלמונים. במהלך מרדף שנערך אחריו הוא השליך את כלי נשקו  ונמלט (סוכנות תצפית, 21 בינואר 2014).
  • ב-26 בינואר 2014, דווח, כי פעילים פלסטינים עקרו את אחד משערי הברזל של הישוב אפרת בגוש עציון. הפעילים הניפו במקום דגלי פלסטין (אלחיאת אלג'דידה, 27 בינואר 2014).
  • ב-26 בינואר 2014 דיווחו הפלסטינים, כי השליכו בקבוק תבערה לעבר ג'יפ של צה"ל בכפר דיר אבו משעל (צפונית לראמאללה) (דף הפייסבוק של הכפר דיר אבו משעל, 26 בינואר 2014).
המצב במעברים
מעבר רפיח
  • ב-21 בינואר 2014 חודשה פעילותו הסדירה של מעבר רפיח. למרות זאת הוא עדיין פועל במתכונת מצומצמת ומספר היוצאים נמוך מאד. המצרים מפקחים באופן הדוק על היוצאים ונכנסים ואף מונעים יציאתם של חלק מהמבקשים. במהלך השבוע, שחלף עברו במעבר כמה עשרות משאיות חומרי בניה עבור התוכנית הקטרית לשיקום רצועת עזה (פלסטין אליום, 23 בינואר 2014).
מעבר כרם שלום
  • שר הביטחון משה יעלון אישר הרחבה נוספת של הכנסת חומרי בניין לרצועת עזה דרך מעבר כרם שלום, חומרי הבנין נועדו עבור פרויקטים של אונר"א ולשיקום נזקי הסופה. במסגרת זאת יוכנסו, על פי מתאם פעולת הממשלה בשטחים, כ-1,000 טונות של מלט וחומרי בנייה .  
  • ההחלטה זכתה לתגובות ביקורתיות ברצועת עזה. עדנאן אבו חסנה, דובר אונר"א, אמר, כי למרות הגדלת כמות חומרי הבנייה תוכניות רבות עדיין מוקפאות. ג'מאל אלח'צ'רי, ראש הוועדה העממית למאבק ב"מצור", אמר, כי ההכרזה הישראלית נועדה "לזרות חול בעיניים" שכן המדובר בכמויות קטנות, שנועדו עבור מספר תוכניות מוגבלות של אונר"א  (צפא, 26 בינואר 2014).
התבטאויות פעילי הג'האד האסלאמי בפלסטין בנוגע למדיניות הפיגועים של הארגון
  • על רקע ההסלמה בשבועות האחרונים הדגיש אחמד אלמדלל, מבכירי ארגון הג'האד האסלאמי בפלסטין, את מחויבות הארגון להסכם הרגיעה. הוא גם הכחיש מעורבותם של פעילי הארגון בירי רקטות לעבר ישראל בתקופה האחרונה. לדבריו ירי הרקטות בתקופה האחרונה נעשה במסגרת "יוזמה פרטית של צעירים" בשל ה"מצור" הישראלי על רצועת עזה (אלרסאלה.נט, 22 בינואר 2014).
  • אבו אחמד, דובר הזרוע הצבאית של הארגון אמר, כי הג'האד האסלאמי אינו מעוניין כרגע להיכנס לעימות צבאי עם ישראל לא מתוך פחד אלא בשל המציאות הקשה ברצועת עזה והתמורות האזוריות. עם זאת הדגיש, כי באם יכפה עליהם עימות צבאי אזי הדבר יהפוך ל"מערכת שבירת עצמות" ותהיה זאת מערכה נרחבת ואלימה ביותר בה יעשה, שימוש באמצעי לחימה חדשים על ידי שני הצדדים (פלסטין אליום, 26 בינואר 2014).
  • בעודנו מאותת על עניין הג'האד האסלאמי בפלסטין ברגיעה ברצועת עזה, קרא אבו אחמד לבצע  פעולות התאבדות בישראל. בראיון נוסף הוא אמר, כי  פעולות אלה יביכו את הרשות הפלסטינית אולם, יחד עם זאת, הם ירתיעו את ישראל. עוד אמר, כי הג'האד האסלאמי בפלסטין ממשיך לגייס את ההמונים למען העימות המתקרב ופרוץ אנתיפאדה חדשה ביהודה ושומרון (סוכנות הידיעות הצרפתית, 25 בינואר 2014).
סגן מזכ"ל הג'האד האסלאמי בפלסטין הוסף לרשימת המבוקשים של ארה"ב
  • מחלקת המדינה של ארה"ב הודיעה ב-23 בינואר 2014 על הוספתו של זיאד אלנח'אלה, סגן מזכ"ל ארגון הג'האד האסלאמי בפלסטין, לרשימת מבוקשי הטרור הבינלאומי. זאת, לאור קשריו ההדוקים עם איראן והאחריות לירי רקטות מרצועת עזה לעבר ישראל בשנים 2011-2008. בעקבות הכנסתו לרשימה יוחרמו כל עסקיו ורכושו בארה"ב וייאסר כל שיתוף פעולה עימו. אישים בג'האד האסלאמי בפלסטין גינו בחריפות את ההחלטה האמריקאית. דאוד שהאב, דובר הארגון, אמר, כי ארה"ב הפכה למעשה למנגנון ביצוע עבור ישראל וכי בעצם ההחלטה מעניקה ארה"ב חסות לאיומים הישראליים ונותנת לה "אור ירוק" ומשתפת עימה פעולה בהמשך ההסלמה (סוכנות הידיעות הצרפתית, 23 בינואר 2014).

מימין : ההכרזה הרשמית של מחלקת המדינה של ארה"ב נגד זיאד אלנח'אלה (אתר מחלקת המדינה של ארה"ב, 23 בינואר 2014). משמאל : זיאד אלנח'אלה (פאלטודיי, 23 בינואר 2014)
מימין : ההכרזה הרשמית של מחלקת המדינה של ארה"ב נגד זיאד אלנח'אלה (אתר מחלקת המדינה של ארה"ב, 23 בינואר 2014). משמאל : זיאד אלנח'אלה (פאלטודיי, 23 בינואר 2014)

התבטאויות סביב משא ומתן עם ישראל
  • במהלך מסיבת עיתונאים שערך אבו מאזן עם נשיא רומניה, שביקר בראמאללה, הוא שלל את האפשרות, כי המשא ומתן יוארך מעבר לחודש אפריל 2014. הוא הוסיף, כי יש להתרכז בחודשים, שנותרו לקיום המשא ומתן הנוכחי עם ישראל, במאמצים להביא להתקדמות ( אלחיאת אלג'דידה, 22 בינואר 2014).
  • בראיון שהעניק צאא'ב עריקאת, חבר הועד הפועל של אש"ף וראש צוות המשא ומתן, אמר כי ישראל היא זו שמחבלת במאמציו של מזכיר המדינה האמריקאי ג'והן קרי והגיע הזמן להטיל עליה את האחריות. לדבריו הבניה בהתנחלויות היא בבחינת מסר מראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו למזכיר המדינה שלא ישוב לאזור. עוד אמר, כי יש לפלסטינים זכות מלאה לפנות למוסדות הבינלאומיים ולמועצת הביטחון של האו"ם ולעצרת הכללית כדי להתמודד עם "מדיניותה ההרסנית" של ישראל. לגבי הצעות הממשל האמריקאי אמר, כי בניגוד לכל הפרשנויות עד כה לא הציע הממשל דבר רשמי אלא רעיונות ספוראדיים שהם בבחינת "בלוני ניסוי" (רדיו קול פלסטין, 23 בינואר 2014).
  • בראיון שהעניק תופיק אלטיראוי, חבר הועד המרכזי של פתח, מתח ביקורת קשה על המשא ומתן עם ישראל. אלטיראוי, שהדגיש כי הוא מדבר בשם פתח ולא בשם הרשות הפלסטינית, ציין כי שיחות המו"מ לא הובילו לשום תוצאות. הוא כינה את האמריקאים "שקרנים" ואמר, כי תוכנית קרי מעורפלת ולא ברורה. וכי הסכם הביניים, שמציע קרי לא מקובל על הפלסטינים ולכן הם מתנגדים לו.
  • לדבריו, מי שחושב שאפשר להקים מדינה פלסטינית בעשרים השנים הקרובות טועה ועל כן על כל הארגונים הפלסטינים לשוב "למעגל הפעולה". משמעות "מעגל הפעולה", היא "ההתנגדות על כל אופניה" (קרי, לדבריו "התנגדות עממית והתנגדות מזוינת). לטענתו, המשא ומתן  הינו רק צורה אחת של התנגדות, שיש לחזקה באמצעות פעילות בשטח. יש לקבוע תוכנית אסטרטגית לאומית פלסטינית, שתיושם על ידי כלל הארגונים, כאשר בכל שלב תאומץ דרך ההתנגדות מתאימה. אלטיראוי גם הזכיר, כיבסיכום הוועידה השישית של פתח, שנערכה בבית לחם בשנת 2009, לא הורדה אף אחת מאופציות ההתנגדות, לרבות אופציית המאבק המזוין (ערוץ אלמיאדין, 23 בינואר 2014).
תגובה להתבטאות המיוחסת לראש הממשלה בנוגע למשא ומתן
  • גורם רשמי בלשכת ראש הממשלה אמר, כי ראש הממשלה בנימין נתניהו מאמין שיש לאפשר למתנחלים אופציה להמשיך לגור בפלסטין, גם לאחר שתקום, במסגרת הסכם הקבע (ynet, 26 בינואר 2014).  צאא'ב עריקאת, ראש צוות המו"מ הפלסטיני, הגיב בתקיפות באומרו,  כי הרשות לא תרשה אפילו למתנחל ישראלי אחד להישאר על אדמות המדינה הפלסטינית שכן הימצאות המתנחלים אינה חוקית ומנוגדת להחלטות הבינלאומיות. לדבריו משמעות התעקשותו של נתניהו על השארת ההתנחלויות והמתנחלים היא הריסת הפיתרון של שתי מדינות, שכן  מי שאומר, כי הוא רוצה להשאיר את המתנחלים אומר, למעשה, שהוא לא רוצה שתקום מדינה פלסטינית  (אלאיאם, 27 בינואר 2014).
הלוויות צבאיות לגופות מחבלים פלסטינים שהוחזרו ליהודה ושומרון
  • בעקבות פסיקת בג"ץ, בגין עתירה, שהגישו משפחות המחבלים הפלסטינים, הושג הסכם לפיו יועברו לרשות הפלסטינית 36 גופות מחבלים (ynet, 19 בינואר 2014). ארבע גופות כבר הוחזרו ונערכו להם הלוויות צבאיות רשמיות מטעם הרשות הפלסטינית:
  • ב-20 בינואר 2014 נערכה הלוויה למחבל מג'די ח'נפר בכפר סילת אלט'הר שבדרום ג'נין. מג'די חנפר היה פעיל הזרוע הצבאית של פתח, אשר נהרג ב-2002, במהלך חילופי אש עם כוח משמר הגבול ליד באקה אלע'רביה. במהלך חילופי האש נהרג לוחם משמר הגבולקונסטנטין דנילוב.ארונו  של מג'די חנפר נעטף בדגל פלסטין והוא נישא על כתפיהם של פעילי מנגנון הביטחון הלאומי. בהלוויה השתתפו מושל מחוז ג'נין, טלאל דויכאת ובכיר פתח ג'מאל מחיסן (ופא, 20 בינואר 2014). בדברים, שנשא מושל ג'נין אמר, כי הם "גאים לקבל ביום זה את גופת השהיד וכי הם מברכים אותו על, שהקריב מדמו למען העם הפלסטיני" (מען, 20 בינואר 2014).
  • ב-22 בינואר 2014 נערכה בשכם הלוויה נוספת לגופות שני מחבלים פלסטינים, פעילי הזרוע הצבאית של פתח. בהלווייתם השתתף מחמוד אלעאלול, חבר הוועד המרכזי של הפתח (ופא, 22 בינואר 2014).
  • ב-27 בינואר 2014 נערכה הלוויה למחבל שאדי חמאמרה בכפר חוסאן (מערבית לבית לחם). ארונו נישא על כתפי פעילי ביטחון הלאומי (ופא, 28 בינואר 2014).

פעילי חמאס רעולי פנים וחמושים במחנה הפליטים בג'נין במהלך עצרת לזכרו של פעיל הג'האד האסלאמי בפלסטין נאפע אלסעדי שנהרג ב-18 בדצמבר 2013 במהלך פעילות כוחות צה"ל (פלסטין אלא'ן, 26 בינואר 2014) .
פעילי חמאס רעולי פנים וחמושים במחנה הפליטים בג'נין במהלך עצרת לזכרו של פעיל הג'האד האסלאמי בפלסטין נאפע אלסעדי שנהרג ב-18 בדצמבר 2013 במהלך פעילות כוחות צה"ל (פלסטין אלא'ן, 26 בינואר 2014) .

הסתה נגד ישראל : האשמתה בהפצת סמים והעברת חומרים מסרטנים
  • במסגרת ההסתה נגד ישראל בכלי התקשורת הפלסטיניים הועלו נגדה (לא בפעם הראשונה) האשמות שקריות לפיהן היא מפיצה סמים באופן מכוון בקרב הפלסטינים ופועלת להפיץ בקרבם חומרים מסרטנים:
  • תוכנית התחקירים "משימות מיוחדות" ששודרה בערוץ הטלוויזיה הפלסטינית ב-21 בינואר 2014 עסקה בנגע הסמים במזרח ירושלים. בתוכנית הואשמה ישראל כמי שאחראית להפצה מכוונת של הסמים בקרב התושבים הפלסטינים של העיר. כך למשל אמר בתוכנית חסני עוצ',  פסיכולוג במקצועו, "ישראל פעלה מאז כיבוש ירושלים בשנת 1967 להפיץ סמים ולהקל על הפצתם במיוחד בירושלים. למעשה, זוהי חוליה בשרשרת הפעולות,שנועדו לייהד את ירושלים ולהשתלט עליה".
  • בסקירה שנתן, יוסף אבראהים, יו"ר ועדת החינוך והרווחה, בפני המועצה המחוקקת ברצועת עזה, על מצב איכות הסביבה ציין, כיחומרים מסרטנים רבים נכנסים לרצועת עזה באמצעות סחורות המגיעות מישראל. זאת, לדבריו, כחלק מהמלחמה, שמנהלת ישראל נגד הרצועה (אתר המועצה המחוקקת, 19 בינואר 2014). 

[1] נכון ל-28 בינואר 2014. נתונים סטטיסטיים אלו אינם כוללים ירי פצצות מרגמה ונפילות של רקטות, שנורו בשטח הרצועה.
[2] נתונים אלה אינם כוללים ירי פצצות מרגמה.
[3]אתר שירות הביטחון הכללי, 17 בינואר 2014.
[4]על פי אתר שירות הביטחון הכללי וכתבה  בעיתון הארץ, 23 בינואר 2014.