חדשות הטרור והסכסוך הישראלי-פלסטיני (5 – 11 במרץ 2014)

אמצעי לחימה שנמצאו על גבי הספינה KLOS-C והיו מיועדים להגיע לרצועת עזה. פצצות מרגמה 122 מ

אמצעי לחימה שנמצאו על גבי הספינה KLOS-C והיו מיועדים להגיע לרצועת עזה. פצצות מרגמה 122 מ"מ מתוצרת איראן

אמצעי לחימה שנמצאו על גבי הספינה KLOS-C והיו מיועדים להגיע לרצועת עזה. רקטות M-302 מתוצרת

אמצעי לחימה שנמצאו על גבי הספינה KLOS-C והיו מיועדים להגיע לרצועת עזה. רקטות M-302 מתוצרת

ארגזי נשק לצד שקי מלט בספינה (דובר צה

ארגזי נשק לצד שקי מלט בספינה (דובר צה"ל, 8 במרץ 2014)

מפגינים ירדנים סמוך לשגרירות ישראל בירדן (אח'באר אלנהאר דה, 10 במרץ 2014)

מפגינים ירדנים סמוך לשגרירות ישראל בירדן (אח'באר אלנהאר דה, 10 במרץ 2014)

תנועת חמאס מקיימת

תנועת חמאס מקיימת "תהלוכת זעם" המונית בעזה, ובסיומה עצרת, מול שגרירות מצרים בעזה במחאה על החלטת בית המשפט במצרים נגד תנועת חמאס (פלסטין אלא'ן, 7 במרץ 2014)

תנועת חמאס מקיימת

תנועת חמאס מקיימת "תהלוכת זעם" המונית בעזה, ובסיומה עצרת, מול שגרירות מצרים בעזה במחאה על החלטת בית המשפט במצרים נגד תנועת חמאס (פלסטין אלא'ן, 7 במרץ 2014)

הזרוע הצבאית של חמאס חונכת כיכר חדשה בעיר עזה  (פאלטודיי, פלסטין אלא'ן, 10 במרץ 2014)

הזרוע הצבאית של חמאס חונכת כיכר חדשה בעיר עזה (פאלטודיי, פלסטין אלא'ן, 10 במרץ 2014)

פעילי יחידת הארטילריה של הג'האד האסלאמי בפלסטין (אתר פלוגות ירושלים, 10 במרץ 2014)

פעילי יחידת הארטילריה של הג'האד האסלאמי בפלסטין (אתר פלוגות ירושלים, 10 במרץ 2014)

עלי לאריג'אני, יו

עלי לאריג'אני, יו"ר המג'לס האיראני, מתראיין לערוץ אלמיאדין הלבנוני (ערוץ אלמיאדין הלבנוני, 9 במרץ 2014)

קמפיין

קמפיין "טעם חופשי" של הגוש האסלאמי במסגרתו עידוד מוצרים פלסטיניים והחרמת מוצרים ישראלים (פייסבוק, 4 במרץ 2014)

  • במוקד אירועי השבוע עמד מעצרה של הספינה KLOS-Cששוגרה על ידי איראן. הספינה אמורה הייתה להגיע לנמל פורט סודאן ועל גבי סיפונה אמצעי לחימה מוסווים במכולות שקי מלט. בין השאר נמצאו על גבי הספינה 40 רקטות מסוג M-302 מתוצרת סוריה. אמצעי הלחימה אמורים היו להיות מוברחים לרצועת עזה בנתיבים יבשתיים, דרך חצי האי סיני. האיראנים ודוברי חמאס והג'האד האסלאמי בפלסטין הכחישו באופן גורף את המידע, שהתפרסם וטענו, כי המדובר ב"הונאה תקשורתית".
  • השבוע לא אותרו נפילות רקטות בדרום ישראל. ביהודה ושומרון נמשכה הפעילות האלימה במסגרת מה שמכונה "ההתנגדות העממית". בלטו במסגרת זאת יידוי אבנים לעבר כלי רכב ישראליים ולעבר הישוב בית אל. במארב של צה"ל נגד מיידי אבנים נהרג פלסטיני. ארגון החזית העממית לשחרור פלסטין פרסם הודעת אבל על מותו.  

חיל הים הישראלי השתלט על ספינה שהביאה אמצעי לחימה לרצועת עזה
  • ב-5 במרץ 2014 לפנות בוקר עצרו לוחמי הקומנדו הימי ולוחמי ספינות הטילים של חיל הים הישראלי ספינת סוחר, סמוך לגבול אריתריאה-סודאן, כ-1,500 ק"מ מחופי ישראל. על גבי הספינה, KLOS-C, שנשאה דגל פנמה, נמצאו אמצעי לחימה, מוסווים במכולות שקי מלט שהיו מיועדים לארגוני הטרור ברצועת עזה. הספינה עשתה את דרכה לכיוון פורט סודאן, שם הייתה אמורה לפרוק את אמצעי הלחימה. איראן היא זו שעמדה מאחורי הברחת אמצעי הלחימה והיא זו אשר ניהלה, ריכזה ועסקה בפרטי מבצע ההברחה (דובר צה"ל, 5 במרץ 2014)[1].
  • ב-8 במרץ הגיע הספינה לאילת והוחל בפריקת המכולות ובדיקתן. על גבי הספינה נמצאו 40 רקטות מסוג M-302 מתוצרת סוריה לטווחים של 160-90 ק"מ, 181 פצצות מרגמה 122 מ"מ מתוצרת איראן  וכ-400,000 כדורי רובה מסוג 7.62.
  • גורמים איראניים ודוברי ארגוני הטרור ברצועה הכחישו נמרצות, כי ישראל תפסה משלוח אמצעי לחימה מאיראן לרצועה. לדברי חסין, אמיר עבדאללהיאן, ראש האגף לענייני מדינות ערב ואפריקה במשרד החוץ האיראני הידיעות מבוססות על שקרים, שמפיצה התקשורת הישראלית (איסנא, 5 במרץ 2014). דוברי חמאס אמרו, כי המדובר ב"הונאה תקשורתית", שנועדה להצדיק את ה"מצור" על רצועת עזה ולמנוע הגעת ספינות לרצועה (פלסטין אליום, 6 במרץ 2014).
ירי רקטות
  • במהלך השבוע החולף לא אותרו נפילות של רקטות בדרומה של ישראל.

ירי רקטות

פעילות חיל האוויר הישראלי
  • בבוקר 11 במרץ 2014. תקפו כלי טיס של חיל האוויר חוליית טרור של הג'האד האסלאמי בפלסטין, אשר ביצעה ירי לעבר כוח צה"ל, שעסק בפעילות מבצעית שגרתית סמוך לגדר, בגבול רצועת עזה ישראל (דובר צה"ל, 11 במרץ 2014). כלי התקשורת הפלסטינים דיווחו על שלושה פעילי הג'האד האסלאמי, שנהרגו סמוך למעבר סופה (מזרחית לרפיח) (פאלטודיי, מען, 11 במרץ 2014).
פלסטיני נהרג בעת ניסיון לחטוף נשק במעבר אלנבי
  • ב-10 במרץ 2014 ניסה אזרח ירדני ממוצא פלסטיני לחטוף נשקו של חייל במעבר אלנבי. החוטף שמוצאו משכם בשנות השלושים לחייו, נורה ונהרג. האירוע החל כאשר החוטף הגיע בשעות הבוקר למעבר הגבול באוטובוס. במהלך ההמתנה לבדיקה ביטחונית של האוטובוס הוא תקף את אחד החיילים וניסה לחטוף את נשקו. החייל המותקף ירה בתחילה לפלג גופו התחתון של התוקף אולם כאשר הוא המשיך בניסיון לחנוק את החייל ולחטוף את נשקו ירו חיילים לעבר פלג גופו העליון והרגו אותו (דובר צה"ל, 10 במרץ 2014).
  • ההרוג הוא ראא'ד זעיתר, אזרח ירדני, העובד כשופט בבית משפט השלום בעמאן. שר החוץ הירדני זימן את הממונה הזמני על השגרירות הישראלית בעמאן וגינה בפניו את הרג השופט הירדני. הוא הדגיש את מחאתה של ממשלת ירדן וביקש, כי ממשלת ישראל תערוך חקירה מיידית בנושא, שבעקבותיה יצא דו"ח מפורט, שיועבר לרשויות הירדניות. חמאס והרשות הפלסטינית גינו אף הן בחריפות את הריגתו של ראא'ד זעיתר (ופא, 10 במרץ 2014).
  • בשעות אחר הצהרים התארגנה הפגנה מול שגרירות  ישראל בעמאן. המפגינים, שמחו על הריגתו של ראא'ד זעיתר, קראו לסגור את השגרירות ולבטל את הסכם השלום עם ישראל. כוחות הביטחון הירדניים פיזרו את המפגינים (סוכנות הידיעות הירדנית, 10 במרץ 2014).
כוחות הביטחון הישראליים עצרו אחד מראשי חמאס ביהודה ושומרון
  • כוחות הביטחון הישראליים עצרו ב-4 במרץ 2014 בחברון את איוב אלקואסמה, מבכירי הזרוע הצבאית של חמאס ביהודה ושומרון. אלקואסמה, שהוגדר כמבוקש כבר בשנת 1998, נחשד במעורבות בפיגועים נגד ישראליים בתקופת האנתיפאדה השנייה. לאחר מבצע "חומת מגן" (מאי 2002) הוא "ירד למחתרת". בשנת 2010 הוא נעצר על ידי מנגנוני הביטחון של הרשות הפלסטינית ושוחרר לפני כשבועיים בשל מצבו הרפואי. עתה נעצר בשנית בעקבות מידע, שהתקבל לפיו הוא מתכוון לחזור להיות מעורב בפעילות טרור (דובר צה"ל, 4 במרץ 2014).
המשך פעילות אלימה ביהודה ושומרון
  • נמשכה האלימות במסגרת מה, שמכונה "ההתנגדות העממית". במסגרת זו יודו אבנים לעבר כוחות ביטחון ואזרחים ישראליים, הושלכו בקבוקי תבערה בצירים מרכזיים ביהודה ושומרון. הפגנות יום השישי התקיימו בכל מוקדי החיכוך "המסורתיים" (בלעין, נעלין, נבי צאלח, קדום, בית אמר ועוד).
  • להלן מספר אירועים בולטים:
  • 4 במרץ 2014–  פלסטינים יידו אבנים לעבר  הישוב בית-אל (צפונית לראמאללה).  אחת האבנים פגעה במרפסת אחד הבתים בישוב שם הייתה ילדה, אשר נפגעה באורח קל (תצפית, 4 במרץ 2014).
  • 10 במרץ 2014– פלסטינים יידו אבנים לעבר כלי רכב ישראליים סמוך לעפרה. לא היו נפגעים. נגרם נזק לכלי הרכב (תצפית, 10 במרץ 2014).
  • 10 במרץ 2014 – במהלך מארב של צה"ל נגד מיידי אבנים ירו חיילים לעבר פלסטיני, שיידה אבנים סמוך לכפר ביתין (צפונית לאלבירה) לעבר כלי רכב ישראליים. הפלסטיני נהרג. נסיבות האירוע נבדקות (סוכנות תצפית, 10 במרץ 2014). כלי התקשורת הפלסטיניים דיווחו על מותו של סאג'י צאיל דרויש, בן 18. מהכפר ביתין, שבגזרת ראמאללה (קדס נט, 10 במרץ 2014). ארגון החזית העממית לשחרור פלסטין פרסם הודעת אבל רשמית בה נטען, כי סאג'י דרויש נהרג "בעת שהטמין מארב לכוחות צה"ל בראמאללה" (דף הפייסבוק הרשמי של החז"ע, 11 במרץ 2014).

 

הודעת אבל רשמית על מותו של סאג'י צאיל דרויש. בצד ימין למטה תמונתו של מעתז ושחה, אשר נהרג לאחרונה בחילופי אש עם כוחות צה"ל בביר זית (דף הפייסבוק הרשמי של החזית העממית, 11 במרץ 2014)
הודעת אבל רשמית על מותו של סאג'י צאיל דרויש. בצד ימין למטה תמונתו של מעתז ושחה, אשר נהרג לאחרונה בחילופי אש עם כוחות צה"ל בביר זית (דף הפייסבוק הרשמי של החזית העממית, 11 במרץ 2014)

  • 10 במרץ 2014 – סמוך לשעה 2200 נשמע צרור יריות מכיוון ג'לזון לעבר הישוב בית-אל (צפונית לראמאללה). בסריקות התגלה קליע, שחדר לבית באחת משכונות הישוב  וגרם לנזק קל. גדודי אבו עלי מצטפא, הזרוע הצבאית של החזית העממית לשחרור פלסטין, פרסמו סרטון בו קיבלו אחריות לפיגוע הירי סמוך לבית-אל. הירי בוצע, לדבריהם, בתגובה להריגתם של מעתז ושחה וסאג'י דרויש (דף הפייסבוק הרשמי של החזית העממית, 11 במרץ 2014).

מימין: נזק שנגרם לבית בבית אל כתוצאה מהירי (סוכנות תצפית. צילום: ענבל גרוס, 10 במרץ 2014). משמאל: סרטון בו מקבלת הזרוע הצבאית של החזית העממית, אחריות לפיגוע הירי סמוך לבית אל  (דף הפייסבוק הרשמי של החזית העממית, 11 במרץ 2014)
מימין: נזק שנגרם לבית בבית אל כתוצאה מהירי (סוכנות תצפית. צילום: ענבל גרוס, 10 במרץ 2014). משמאל: סרטון בו מקבלת הזרוע הצבאית של החזית העממית, אחריות לפיגוע הירי סמוך לבית אל (דף הפייסבוק הרשמי של החזית העממית, 11 במרץ 2014)

מעבר רפיח
  • ב-9 במרץ 2014 נפתח מעבר רפיח לתנועת אזרחים למשך שלושה ימים (פלסטין אינפו, 9 במרץ 2014).

תנועת נוסעים במעבר רפיח (פלסטין אינפו, 9 במרץ 2014)
תנועת נוסעים במעבר רפיח (פלסטין אינפו, 9 במרץ 2014)

משבר אנרגיה ברצועת עזה
  • פתחי אלשיח' ח'ליל, סגן יו"ר רשות האנרגיה ברצועת עזה הכריז, כי המענק, שהועבר מקטר, למשרד האוצר של הרשות הפלסטינית עבור רכישת דלק לרצועה נגמר. הוא הוסיף, כי הם פועלים עתה בניסיון לפתור את המשבר. לדבריו, הדלק המצוי עתה ברצועה יספיק למשך כחמישה ימים בלבד. משמעות הדבר היא חזרה לאספקת חשמל לתושבי הרצועה במשך שש שעות ביום בלבד (אלראי, 9 במרץ 2014).
 מחאה ברצועת עזה נגד מצרים
  • תנועת חמאס ערכה ביום שישי (8 במרץ 2014), לאחר תום התפילות במסגדים, הפגנה מול מטה הנציגות המצרית בעזה. זאת, במחאה על פסק הדין, שפרסם בית המשפט המצרי לשיפוט מהיר ב-4 במרץ 2014 המכריז על חמאס כארגון טרור. ח'ליל אלחיה, מבכירי חמאס, אמר, כי המדובר בהחלטה פוליטית "המכשירה תוקפנות ישראלית" חדשה נגד הרצועה. לדבריו חמאס היא תנועת "התנגדות לאומית" המתמקדת בשטח פלסטין בלבד (דניא אלוטן, 7 במרץ 2014).
ציון יום השנה למותו של אבראהים אלמקאדמה
  • יום השנה למותו של אבראהים אלמקאדמה, מראשי הזרוע הצבאית של חמאס ברצועת עזה,[4] צוין בשורה של אירועים:
  • גדודי עז אלדין אלקסאם, הזרוע הצבאית של חמאס, חנכו כיכר חדשה על שמו בשכונת שיח' רצ'ואן בעיר עזה. במרכז הכיכר הוצבה אנדרטה עליה דגם של רקטה מסוג  M75, אשר חמאס עשתהבה שימוש במהלך מבצע "עמוד ענן" (נובמבר 2012) לירי לעבר תל-אביב. רקטה זו, מתוצרת מקומית, קרויה על שמו של אלמקאדמה וכן על שם טווח השיגור שלה (75 ק"מ) (פאלטודיי, 10 במרץ 2014).
  • ב-8 במרץ 2014, קיימה חמאס מפגן צבאי במחנה הפליטים אלבריג', שבמרכז הרצועה, לזכרו של אבראהים אלמקאדמה. במפגן השתתפו פעילי חמאס חמושים ורעולי פנים כמו גם פעילי חמאס לבושים בבגדים לבנים עליהם נכתב "מתאבדים" (פלסטין אינפו, 8 במרץ 2014).

מימין: המפגן הצבאי, שארגנה חמאס במחנה הפליטים אלבריג'. משמאל: פעילים לבושי בגדים עליהם נכתב "מתאבדים" (פלסטין אינפו, 8 במרץ 2014)
מימין: המפגן הצבאי, שארגנה חמאס במחנה הפליטים אלבריג'. משמאל: פעילים לבושי בגדים עליהם נכתב "מתאבדים" (פלסטין אינפו, 8 במרץ 2014)

הזרוע הצבאית של ארגון הג'האד האסלאמי בפלסטין מפגינה מוכנות לביצוע ירי לעבר ישראל
  • כתב ההסברה הקרבית של פלוגות ירושלים, הזרוע הצבאית של ארגון הג'האד באסלאמי בפלסטין, נפגש עם פעילי יחידת הארטילריה של הארגון ברצועת עזה, אשר לדבריהם  השתתפו במבצע "עמוד ענן". הכתב צילם אותם בשטח מחמשים משגרי פצצות מרגמה ופועלים בתוך בורות שיגור מוסווים. הפעילים ציינו כי הם במצב של "כוננות תמידית" ומוכנים לבצע בכל רגע ירי לעבר ישראל (פלוגות ירושלים, 10 במרץ 2014).
יו"ר המג'לס האיראני מודיע על חידוש היחסים עם חמאס
  • עלי לאריג'אני, יו"ר המג'לס האיראני,הודיע, במהלך ראיון, שקיים ב-9 במרץ 2014, כי  איראן תומכת בחמאס היות וזו נמנית עם "הזרם המתנגד". לדבריו, היחסים בין איראן לחמאס הינם "טובים" והם חזרו לקדמותם (ערוץ אלמיאדין הלבנוני, 9 במרץ 2014). בתגובה לדבריו אמר מחמוד אלזהאר, חבר הלשכה המדינית של חמאס, כי העמדה, שהציג לאריג'אני היא עמדה צפויה ואינה מפתיעה את חמאס.  לדבריו חמאס ואיראן נקטו, כל אחת מצידה, בצעדים ובתקופה הקרובה תהיה התקדמות ביחסים (פארס, 10 במרץ 2014).
פעילות ארגונים סלפים ברצועת עזה

n  בראיון, שהעניק פעיל בכיר בארגון הסלפי ג'האדיסטי מועצת השורא של לוחמי הקודש – קצווי ירושלים, המכנה עצמו אבו בכר אלאנצרי, טען, כי ברצועת עזה פועלות שש קבוצות סלפיות המונות סה"כ כ-4,000 פעילים. לדבריו, הארגון עליו הוא נמנה הוא גדול ומאורגן ביותר, הרבה מעבר למה שמקובל לחשוב. עוד ציין, כי כמה עשרות מפעילי הארגון לוחמים עתה בסוריה[5]. אבו בכר אלאנצרי הדגיש בדבריו, כי קיימת הסכמה בין הקבוצות הסלפיות לבין חמאס על שמירה על ההרגעה עם ישראל. אולם, הוא הוסיף, כי ברגע שישראל תפר את ההרגעה הם יירו רקטות לעברה מבלי להתייעץ עם חמאס (10 במרץ 2014, AP).

ניסיון תקיפה נגד הכנסייה הלטינית ברצועת עזה
  • לאחרונה נודע, כי בסוף חודש פברואר 2014 נעשה ניסיון להצית את מבנה הכנסייה הלטינית בשכונת אלזייתון, שבמזרח העיר עזה.  ניסיון ההצתה בוצע באמצעות ניסיון לפוצץ מטען מאולתר בחצר הכנסייה. כמו כן נכתבו סיסמאות על קירות המבנה לפיהן ההתקפה היא בתגובה למעשי הטבח המתבצעים נגד המוסלמים ברפובליקה של מרכז אפריקה (טבח של מוסלמים על ידי נוצרים). לכנסייה נגרם נזק מועט בלבד. מחקירה ראשונית של המשטרה עלה שהמבצעים היו חובבנים וככל הנראה התכוונו להזהיר בלבד ולא לגרום לנזק ממשי (אתר הפטריארכיה הלטינית בירושלים, 6 במרץ 2014).
המשא ומתן בין ישראל לפלסטינים
  • בפגישה, שקיים אבו מאזן בראמאללה עם משלחת אנשי עסקים בכירים ממדינות סקנדינביה, הוא עדכן את חברי המשלחת בנושא המשא ומתן עם ישראל וחזר על העמדות הפלסטיניות המוכרות  (ופא, 8 במרץ 2014) :
  • תוקם מדינה בגבולות 1967, שבירתה מזרח ירושלים. ירושלים תהיה פתוחה לכל בני הדתות כולל לתושבי מערב ירושלים במקביל לקיומו של גוף מתאם.
  • הפלסטינים הסכימו לנוכחותו של גורם שלישי בשטחי הרשות הפלסטינית שישמור על הביטחון וירגיע את הצד הישראלי בכל הנוגע לביטחונו.
  • המדינה הפלסטינית, שתוקם, תהיה מפורזת מנשק למעט קיומו של כוח משטרה חזק.
  • אבו מאזן הביע התנגדותו הנחרצת להכרה במדינה יהודית באומרו, כי דרישה זו עלתה רק לפני שנתיים ומטרתה להציב מכשולים בפני המשא ומתן.
  • אישים פלסטינים הגיבו לנאומו של בנימין נתניהו, ראש ממשלת ישראל, בפני באי ועידת איפ"ק העולמית בה אמר, כי הוא מבקש מאבו מאזן להכיר במדינה יהודית ולוותר על "אשליית הטבעתה של ישראל בפליטים". נביל אבו רדינה, דובר לשכת יו"ר הרשות, אמר, כי דברי נתניהו אינם מחדשים דבר.  הוא הוסיף, כי היאחזותו של נתניהו בסעיף "ההכרה ביהדותה של ישראל" הוא ניסיון לבזבז זמן ולהתחמק מהסכם שלום כולל וצודק. לדבריו סעיף זה אינו מקובל על הפלסטינים והערבים ומטרתו של נתניהו היא להכשיל את המאמצים האמריקאים ולהפסיק את המשא ומתן (קול פלסטין, 5 במרץ 2014).
  • נביל שעת', חבר הועדה המרכזית של פתח, הביע גם היא התנגדותו לדבריו של נתניהו בציינו, כי למעשה זוהי הכרזה ישראלית חד-צדדית בדבר סיום המשא ומתן. הוא אמר כי אמירותיו של נתניהו קוראות תיגר על הממשל האמריקאי, חוסמות את הדרך בפני כל פיתרון בינלאומי לגיטימי על בסיס התפיסה של שתי מדינות, ופוגעות בזכויות העם הפלסטיני (אלחיאת אלג'דידה, 5 במרץ 2014). 
ניסיון פיגוע בגבול ישראל סוריה
  • כוח צה"ל זיהה בליל 5 במרץ 2014 שני חמושים סמוך לגדר הגבול בצפון רמת הגולן, כשהם מנסים להניח מטען חבלה סמוך לכביש מצידו הסורי של הגבול. כוח צה"ל פתח לעברם באש. מחקירה ראשונית של האירוע עלה, כי השניים חצו לפנות בוקר את קו הגבול בין סוריה לישראל והתקרבו לגדר, בניסיון להניח מטען. כוחות תצפית, שזיהו אותם הזעיקו את כוחות הצבא למקום. בצה"ל מעריכים כי כוונתם הייתה להפעיל את מטען החבלה נגד סיור שגרתי של צה"ל במקום (ynet, 5 במרץ 2014).
  • ערוץ אלערביה דיווח, כי פעילים של חזבאללה ניסו להטמין מטען סמוך לגבול עם ישראל ברמת הגולן (אלערביה, 5 במרץ 2014). גורמים בסוריה הכחישו את הידיעה לפיה ארגון חזבאללה קשור לתקרית  (אלמיאדין, 5 במרץ 2014). 
ערוץ אלאקצא של חמאס מסית בשידוריו נגד ישראל
  • ערוץ אלאקצא של חמאס שידר בימים האחרונים קליפ חדש בשם "כף היד" הקורא לביצוע פיגועים נגד ישראל תוך שיתוף פעולה בין פעילים מרצועת עזה, יהודה ושמרון וערביי ישראל. ברקע הקליפ משודרות תמונות של פיצוץ אוטובוס, פיגועי ירי ועימותים עם חיילי צה"ל . לאחר מספר ימים הורד הקליפ מלוח השידורים.

תמונות מתוך הקליפ: איחוד בין הגדה, רצועת עזה וערביי ישראל (ערוץ אלאקצא, 13 בפברואר 2014)
תמונות מתוך הקליפ: איחוד בין הגדה, רצועת עזה וערביי ישראל (ערוץ אלאקצא, 13 בפברואר 2014)

המשך החרמת מוצרים ישראליים באוניברסיטת אלנג'אח
  • הגוש האסלאמי באוניברסיטת אלנג'אח, שבשכם ממשיך בקמפיין להחרמת מוצרים ישראלים, לאו דווקא כאלה המיוצרים ב"שטחים". במסגרת קמפיין, שכונה "טעם חופשי", קרא להחרמת חברות למוצרי שתייה ישראליות ועודד שימוש במיצי חברה פלסטינית, בשם קאבי (Cappy) (פייסבוק, 4 במרץ 2014).

[1]ראו פרסום מרכז המידע למודיעין ולטרור מ-5 במרץ 2014 : " חיל הים הישראלי סיכל הברחת אמצעי לחימה מתקדמים מאיראן לרצועת עזה בדגש על רקטות ארוכות טווח (סיכום ראשוני על בסיס דיווחי דובר צה"ל)".
[2] נכון ל-11 במרץ 2014. נתונים סטטיסטיים אלו אינם כוללים ירי פצצות מרגמה ונפילות של רקטות, שנורו בשטח הרצועה.
[3]נתונים אלה אינם כוללים ירי פצצות מרגמה.
[4]אבראהים אלמקאדמה, מראשי הזרוע הצבאית של חמאס ברצועת עזה. היה אחד האידיאולוגים הבולטים והקיצוניים של התנועה. נמנה עם הזרם המיליטנטי והבלתי מתפשר בנוגע ליחס התנועה לישראל. נהרג ע"י ישראל ב-8 במרץ 2003.
[5]פרטים על פעילי הארגון הפועלים בסוריה ראו מחקר מרכז המידע מ- 5 בינואר 2014: "הצטרפות מתנדבים מקרב ערביי ישראל ומקרב הפלסטינים לשורות המורדים בסוריה".