תא הסטודנטים של חמאס באוניברסיטת אלנג’אח בשכם מהווה מוקד להסתה לטרור


מימין: מיצג בתערוכה של תא חמאס באוניברסיטת אלנג'אח: פלסטיני רעול פנים דוקר את "היהודי החרדי" (דף הפייסבוק של הגוש האסלאמי באוניברסיטת אלנג'אח, 5 במרץ 2015). משמאל: כרזה שהופצה המשבחת את מבצע פיגוע הדריסה האחרון בירושלים (6 במרץ 2015)
מימין: מיצג בתערוכה של תא חמאס באוניברסיטת אלנג'אח: פלסטיני רעול פנים דוקר את "היהודי החרדי" (דף הפייסבוק של הגוש האסלאמי באוניברסיטת אלנג'אח, 5 במרץ 2015). משמאל: כרזה שהופצה המשבחת את מבצע פיגוע הדריסה האחרון בירושלים (6 במרץ 2015) (דף הפייסבוק 7 במרץ 2015)

כללי

1.  ב-1 במרץ 2015 חנך הגוש האסלאמי באוניברסיטת אלנג'אח בשכם תערוכה בנושא ירושלים.  נכחו באירוע דיקן הפקולטה להנדסה של האוניברסיטה ומנא מנצור, חברת המועצה המחוקקת מטעם חמאס.  בתערוכה, שנמשכה שבוע ימים, בלטה האדרת דמויותיהם של מבצעי פיגועים נגד ישראל והסתה לביצוע פעולות טרור נוספות. ההסתה באה לידי ביטוי בתמונות ומיצגים שונים, ביניהם  מיצג של פיגוע דריסהובו נראית מכונית דורסת אזרח ישראלי. כמו כן הוצגה כרזה בה מופיעה דמותו של יהודה גליק (פעיל העליה להר הבית, שניצל לאחרונה מניסיון התנקשות), כשעליה מסומנות מטרות ירי (דף הפייסבוק של הגוש האסלאמי באוניברסיטת אלנג'אח, 1 במרץ 2015; 1 במרץ 2015,  דף הפייסבוק PALDF). שיאו של שבוע התערוכה היה אירוע סיום התערוכה, שהתקיים ב-5 במרץ 2015 בו צפו עשרות סטודנטים. באירוע הוצגו מיצגים המעודדים ביצוע פיגועים דוגמת הצגה של ניסיון דקירת יהודים על ידי פלסטיני רעול פנים (דף הפייסבוק של הגוש האסלאמי, 5 במרץ 2015).

2.  פיגוע הדריסה וניסיון הדקירה האחרון בירושלים (6 במרץ 2015), בו נפצעו שבעה בני אדם ביניהם שלוש שוטרות משמר הגבול[1] זכה אף הוא לתמיכה מצד פעילי הגוש האסלאמי. יום לאחר הפיגוע הועלתה  לדף הפייסבוק של הגוש האסלאמי כרזה, שהציגה את מבצע פיגוע הדריסה, שנפצע,  כ"הגיבור מחמד אלסלאימה… מבצע פעולת ירושלים הגיבורה 6 במרץ 2015… התהילה של אריה ירושלים". מחמד אסלאימה דקר ב-6 במרץ 2015 חמישה ישראלים בירושלים באמצעות סכין קצבים.

3.  אוניברסיטת אלנג'אח ידועה עוד משנות האינתיפאדה כמוקד להסתה ולטרור מצד ארגוני הטרור ובעיקר חמאס, המפעילה לשם כך את תא הסטודנטים שלה (הגוש האסלאמי). הגם, שמנגנוני הביטחון של הרשות הפלסטינית מקשים על פעילות תא הסטודנטים של חמאס ביהודה ושומרון ומבצעים מעצרים רבים בקרבם, ניכר כי מאז הסכם הפיוס (מאי 2011) מתאפשרת פעילות תעמולתית של תאים אלה. חמאס מנצלת זאת ומקיימת פעילות אינטנסיבית של הסתה לטרור ולשנאה נגד ישראל באוניברסיטאות השונות ואלנג'אח בתוכן.

4.  יצוין, כי להסתה זאת היו ביטויים מעשיים בעבר – סטודנטים רבים, שלמדו באוניברסיטה היו מעורבים בשנות האינתיפאדה בביצוע פיגועי טרור, כולל פיגועי התאבדות. מעבר לכך, אוניברסיטאות נוספות  ביהודה ושומרון מהוות כר פורה עבור ארגוני הטרור להסתה ולגיוס פעילים, בעיקר בשל רמתם הגבוהה והמודעות הפוליטית והאידיאולוגית של הסטודנטים.

5.  רצ"ב שני נספחים :

                   א. תמונות מתערוכה והמיצג באוניברסיטת אלנג'אח, ומאירוע סיום התערוכה.

                   ב. אוניברסיטת אלנג'אח כמוקד להסתה בעבר ובהווה.