חדשות הטרור והסכסוך הישראלי-פלסטיני (31-25 במרץ 2015) *

אירועי יום האדמה

אירועי יום האדמה

אירועי יום האדמה

אירועי יום האדמה

עימותים סמוך לכפר ואדי פוקין בין פלסטינים לבין כוח צה

עימותים סמוך לכפר ואדי פוקין בין פלסטינים לבין כוח צה"ל במהלכם נפצע קצין צה"ל (דף הפייסבוק שהאב, 30 במרץ 2015).

אבו מאזן נואם בכינוס הפסגה הערבית בשרם אלשיח' (ופא, 28 במרץ 2015)

אבו מאזן נואם בכינוס הפסגה הערבית בשרם אלשיח' (ופא, 28 במרץ 2015)

הפגנה משותפת של חמאס והג'האד האסלאמי בפלסטין נגד דברי אבו מאזן בפסגה הערבית

הפגנה משותפת של חמאס והג'האד האסלאמי בפלסטין נגד דברי אבו מאזן בפסגה הערבית

אבו מאזן  וראש ממשלת תוניסיה אלחביב אלציד בקבלת פנים רשמית (ופא, 29 במרץ 2015)

אבו מאזן וראש ממשלת תוניסיה אלחביב אלציד בקבלת פנים רשמית (ופא, 29 במרץ 2015)

ולאא' אלבטאט, מנחת תוכנית הילדים אומרת לצופיה הצעירים, כי כל הערים הפלסטיניות, שנכבשו בשנת 1948 עתידות לשוב, בבוא היום, לידי הפלסטינים

ולאא' אלבטאט, מנחת תוכנית הילדים אומרת לצופיה הצעירים, כי כל הערים הפלסטיניות, שנכבשו בשנת 1948 עתידות לשוב, בבוא היום, לידי הפלסטינים

  • בדרום ישראל נמשך השקט. ביהודה ושומרון היו כמה אירועים חריגים במסגרת מה שמכונה "התנגדות עממית". ביהודה ושומרון וברצועת עזה צוין יום האדמה ללא אירועים חריגים.
  • ישראל הודיעה על הפשרת כספי המיסים, שהיא גובה עבור הפלסטינים, אותם הקפיאה בארבעת החודשים האחרונים. נמר חמאד, יועצו של אבו מאזן, אמר כי הפשרת כספי המיסים נעשתה בעקבות לחצים, שהפעילו גורמים ערביים ובינלאומיים על ראש ממשלת ישראל.
  • ריאצ' אלמאלכי, שר החוץ בממשלת ההסכמה הלאומית, הודיע כי ב-1 באפריל 2015 הוא ישתתף בטקס, שיתקיים בבית הדין הבינלאומי בהאג (ICC). הטקס יציין את הצטרפותה של הרשות הפלסטינית  באופן רשמי לבית הדין.
ירי רקטות ופצצות מרגמה לעבר ישראל
  • בדרום ישראל נמשך השקט, גם השבוע לא אותרו נפילות רקטות ופצצות מרגמה בשטח ישראל. 

ירי רקטות ופצצות מרגמה לעבר ישראל

  • במהלך השבוע נמשכה הפעילות האלימה במסגרת מה שמכונה "ההתנגדות העממית", שהתבטאה בעיקר בהשלכת בקבוקי תבערה ויידויי אבנים. חלק מהפגנות והעימותים האלימים עמדו בסימן יום האדמה[4] החל ב-30 במרץ (ראו להן). להלן אירועים בולטים:
  • ב-25 במרץ 2015 אירעו הפרות סדר במחנה הפליטים ג'לזון (סמוך לבית אל). במהלך ההפגנות נורה אחד המפגינים הפלסטינים ונפצע באורח קשה. הוא מת מאוחר יותר מפצעיו בבית החולים. בתגובה למותו החלו פלסטינים להבעיר שטחים שבין ג'לזון לבית אל וליידות אבנים לעבר כוחות הביטחון הישראליים (סוכנות תצפית, 25 במרץ 2015).
  • ב-28 במרץ 2015 יידו פלסטינים אבנים לעבר כלי רכב ישראליים בכביש אדם חיזמא (אזור בנימין). לא היו נפגעים נגרם נזק כבד לאוטובוס, שעבר במקום (סוכנות תצפית 28 במרץ 2015).
ביקור ראמי חמדאללה ברצועת עזה
  • ראמי חמדאללה ראש ממשלת ההסכמה הלאומית הגיע ב-25 במרץ 2015 לביקור ברצועת עזה בראש משלחת מטעם הממשלה. במהלך ביקורו נפגש חמדאללה עם בכירים ברצועת עזה ונציגי הארגונים הפלסטינים. כמו כן השתתף חמדאללה בוועידה פלסטינית-תורכית, שעסקה בתחום הבריאות. בדברים, שנשא אמר חמדאללה, כי אבו מאזן מחויב להקל על סבלה של רצועת עזה למרות המצור. הוא הודה לממשלות סעודיה, קטר וכווית על סיוען בשיקום הרצועה. בראיון שהעניק חמדאללה. הוא אמר, כי משבר החשמל ברצועה יסתיים במהלך הימים הקרובים. לדבריו הממשלה פועלת להעביר את המעברים [לידה] וכן פועלת להכנסת חומרי בנין לרצועה (אלרסאלה.נט, 26 במרץ 2015).

מימין: ראמי חמדאללה מקיים מסיבת עיתונאים עם הגעתו לרצועה (פאלטודי, 25 במרץ 2015). משמאל: תושבי  רצועת עזה מפגינים נגד הביקור. המפגינים מניפים שלטים בהם נכתב : "לא ברוך הבא למי, שהטיל מצור על עזה"  (פאלטודי, 25 במרץ 2015)
מימין: ראמי חמדאללה מקיים מסיבת עיתונאים עם הגעתו לרצועה (פאלטודי, 25 במרץ 2015). משמאל: תושבי  רצועת עזה מפגינים נגד הביקור. המפגינים מניפים שלטים בהם נכתב : "לא ברוך הבא למי, שהטיל מצור על עזה"  (פאלטודי, 25 במרץ 2015)

  • מאמון אבו שהלא, שר העבודה בממשלת ההסכמה הלאומית, תיאר את פגישת המשלחת עם נציגי חמאס כחיובית וככזו שהניבה פתרונות לכל העניינים המעסיקים את האזרחים ברצועת עזה. לדבריו סוכם להקים ועדה, שתמצא פתרונות לסוגיות העובדים, השיקום והחשמל. הוא גם ציין, שחמאס הסכימה למסור את המעברים לידי הממשלה הפלסטינית ורשות המעברים והגבולות היא זאת, שתסדיר את נושא המעברים ברצועה. בנושא השיקום הבטיח, כי תושבי הרצועה ירגישו בקרוב את ניצול הכספים, שהתקבלו מכווית, סעודיה וקטר  (דניא אלוטן, 25 במרץ 2015). 
  • גורמים בחמאס מתחו ביקורת על ביקורו של ראמי חמדאללה ברצועה.טאהר אלנונו, חבר לשכת ההסברה של חמאס, אמר כי הגעתו לרצועת עזה הפכה לאירוע תקשורתי. הוא הצביע על כך שחמדאללה לא העניק תשובות ברורות בדבר פיתרון בעיותיהם של תושבי הרצועה. הוא הביע תקווה שהביקור הבא לא יתקיים רק כעבור שלושה או ארבעה חודשים, שכן הרצועה היא חלק מהממשלה ולא נספחת לה (ערוץ אלאקצא, 26 במרץ 2015).
יחסי חמאס - מצרים
  • עורך הדין סמיר צברי, שהגיש את התביעה במצרים, שדרשה להכריז על חמאס כעל ארגון טרור, חזר בו מתביעתו. זאת, לאחר שלשכת היועץ המשפטי למדינה ערערה על פסק הדין, שפרסם בית המשפט לשיפוט מהיר בעניין. צברי הסביר, כי הוא עשה זאת כדי שהעניין לא יקשה על הנהגת מצרים לפעול בסוגית הפיוס הפנים-פלסטיני. לדבריו חילוקי הדעות בין השלטון המצרי לתנועת חמאס צריכים להיפתר כדי להשיב את האחדות ולא ניתן יהיה להשיגה ללא חלקה המרכזי של מצרים (אלשרוק, 27 במרץ 2015).
  • במקביל התקיימו ניסיונות של חמאס להגיע לפיוס עם המצרים. נמסר, כי  נערכה פגישה בין מוסא אבו מרזוק, חבר הלשכה המדינית של חמאס, לבין בכירים במודיעין הכללי המצרי במטרה לשקם את היחסים בין שני הצדדים. במהלך הפגישה דנו הצדדים בפתיחת מעבר רפיח, המצב הביטחוני בחצי-האי סיני ובסוגיות נוספות (קדסנט, 29 במרץ 2015).
  • בשטח כוחות הביטחון המצריים המשיכו לפעול בגבול מצרים עם רצועת עזה. כוחות משמר הגבול המצריים, דיווחו, כי הם חשפו פתח מנהרה, שהיה מוסתר בין הריסות בתים. לדבריהם זוהי אחת המנהרות הגדולות, שנחשפו עד כה. על פי הדיווחים אורך המנהרה הוא 2.8 ק"מ, רוחבה 1.51 מ' ועומקה כמה מטרים. המנהרה שימשה פעילי טרור להברחת בני אדם, סחורות, נשק ותחמושת (עמוד הפייסבוק של הכוחות המזוינים המצריים, 29 במרץ 2015).
טקס סיום קורס צבאי של התארגנות פתח
  • חוליות אימן עודה, של פתח/גדוד חללי אלאקצא ערכו ב-25 במרץ 2014 טקס סיום קורס צבאי למה שכינו "יחידת המתאבדים". הטקס, שבו השתתפו בכירים צבאיים, נערך באחד ממתקני ההכשרה באזור רפיח (דרום רצועת עזה). בקורס יחידת המתאבדים השתתפו ארבעים פעילים. במהלך הקורס הם ביצעו תרגילים באש חיה, אשר דימו חדירה לעמדות צה"ל, ירי במקלעים בינוניים, השלכת רימוני יד ושיגור רקטות. 
אירועי יום האדמה
  • ב-30 במרץ 2015, כבכל שנה, צוין יום האדמה ביהודה שומרון וברצועת עזה ובקרב ערביי ישראל. יום האדמה צוין בשורה של הפגנות ועצרות. האירועים היו בכעשרה מוקדים שונים והשתתפו בהם כמה מאות פלסטינים. ההפגנות והעצרות עברו ללא אירועים חריגים מלבד מספר עימותים עם כוחות צה"ל. במהלך עימותים בין פלסטינים מפגינים לבין כוחות הביטחון הישראליים בואדי פוקין (סמוך לבית"ר עילית) נפצע סגן מפקד חטיבה בצה"ל, באורח קל, כתוצאה מאבן שהושלכה לעברו (דובר צה"ל, 30 במרץ 2015).
  • ערב יום האדמה פרסמה חמאס הודעה בה קראה לארגונים הפלסטינים להפעיל את ההתנגדות המזוינת נגד ה"כיבוש הישראלי" (אתר חמאס, 29 במרץ 2015). ברצועת עזה ציינו את יום האדמה בתהלוכה במרכז העיר עזה. המשתתפים נשאו כרזות כגון "ההאחזות באדמה היא נשק לגיטימי של בעלי האדמה" "לא נישא ולא ניתן על גרגר מאדמת פלסטין". המשתתפים קראו לרשות הפלסטינית להפסיק את התיאום הביטחוני עם ישראל (אלרסאלה.נט, 30 במרץ 2015). מספר פלסטינים קיימו הפגנות סמוך לגדר הביטחון בגבול ישראל רצועת עזה. כלי התקשורת הפלסטינים דיווחו על מספר פצועים כתוצאה מירי של כוחות צה"ל, שניסו לפזר את ההפגנות סמוך לגבול (אלרסאלה.נט, ופא, 30 במרץ 2015).

מימין: ההודעה, שפרסמה חמאס לכבוד יום האדמה ה -39 (אתר חמאס, 30 במרץ 2015). משמאל: מפגינים בקרבת הגבול עם ישראל במזרח ח'אן יונס, מניפים דגלי פלסטין (פלסטין אליום, 30 במרץ 2015)
מימין: ההודעה, שפרסמה חמאס לכבוד יום האדמה ה -39 (אתר חמאס, 30 במרץ 2015). משמאל: מפגינים בקרבת הגבול עם ישראל במזרח ח'אן יונס, מניפים דגלי פלסטין (פלסטין אליום, 30 במרץ 2015)

נאום אבו מאזן
  • בנאום, שנשא אבו מאזן בפסגת הליגה הערבית שנערכה בשרם אלשיח' הוא התייחס, בין השאר, לנושאים הבאים (ערוץ הטלוויזיה הפלסטיני הממסדי, 28 במרץ 2015):
  • המשא ומתן עם ישראל -לדבריו הופסק לחלוטין המשא ומתן עם ישראל למרות מאמצי הנשיא אובמה ומזכיר המדינה האמריקאי ג'והן קרי. ישראל מתעקשת להמשיך במדיניות ההתנחלות, מסרבת לשחרר אסירים ופועלת לייהד את ירושלים. הוא הוסיף, כי ישראל התנכרה לכל ההסכמים שנחתמו עימה, הפקיעה עוד אדמות פלסטיניות, פגעה בסמכויות הרשות הפלסטינית ונקטה מדיניות של עונש קולקטיבי. אבו מאזן הודיע, כי הרשות תבחן את היחסים הכלכליים המדיניים והביטחוניים עם ישראל בהתאם להחלטת המועצה המרכזית של אשייפ מה-5 במרץ 2015. עוד הוסיף, כי פניהם של הפלסטינים מועדות לשלום על בסיס יוזמת השלום הערבית והחלטת העצרת הכללית של האו"ם.
  •  הבחירות בישראל - מאז ניצח בנימין נתניהו בבחירות נראה שישראל מתרחקת מהשלום וצועדת לכיוון קיצוני וגזעני. ישראל "שיכורת הכוח" דוחה את היד המושטת של שכניה במסגרת יוזמת השלום הערבית ומכחישה את זכותם של הפלסטינים לעצמאות וחיי כבוד. לדבריו הבחירות בישראל רק מוכיחות, שאין פרטנר ישראלי להסדר באמצעות משא ומתן.
  • הרשות הפלסטינית בזירה הבינלאומית - אבו מאזן הזכיר, כי ב-1 באפריל 2015 תצטרף הרשות הפלסטינית באופן רשמי לבית הדין הפלילי הבינלאומי (ICC). עם זאת הוא לא התחייב למועד הגשת בקשה לחקירה. בנוסף קרא אבו מאזן לקהילה הבינלאומית  לקבוע מועד לסיום הכיבוש ולהכיר במדינה פלסטינית.
  • בחמאס ובג'האד האסלאמי בפלסטין מתחו ביקורת על נאום אבו מאזן בטענה, כי חמאס כלל לא הוזכרה בו. ב-29 במרץ 2015 קיימו חמאס והג'האד האסלאמי בפלסטין תהלוכה במחנה הפליטים ג'באליא במחאה על נאום אבו מאזן. המשתתפים הניפו כרזות בגנות אבו מאזן עליהם נכתב בין היתר: "[מחמוד] עבאס לא מייצג אותנו", "הצהרות [מחמוד] עבאס אינן לאומיות ולא מוסריות", "יסולק [מחמוד] עבאס". בנוסף, דרכו המפגינים בנעליהם על תמונתו של אבו מאזן (29 במרץ 2015, דף הפייסבוק PALDF).
  • סאמי אבו זהרי, דובר חמאס, אמר כי נאומו של אבו מאזן הינו "ריק מתוכן" הוא הדגיש שחמאס לא תסכים לכל בידול בין עזה ליהודה ושומרון ותחתור לשחרור האדמות הפלסטיניות. הוא הזכיר, כי מעמדו של אבו מאזן אינו לגיטימי וכי מזה זמן רב הוא לא עמד לבחירת העם הפלסטני (ערוץ אלאקצא, 29 במרץ 2015). משיר אלמצרי, בכיר חמאס, אמר כי נאום אבו מאזן אינו משקף את האינטרסים של העם הפלסטיני אלא רק מבסס את הפילוג (אלקדס, 28 במרץ 2015).
הפשרת כספי המיסים על ידי ישראל
  • לשכת ראש ממשלת ישראל הודיעה, כי בעקבות המלצת שר הביטחון, צה"ל ושירות הביטחון הכללי אישר ראש הממשלה להפשיר את כספי המיסים, שהיא גובה עבור הפלסטינים, אשר אותם הקפיאה בארבעת החודשים האחרונים. בעקבות כך יועברו כספי המיסים, שנצברו, בקיזוז תשלומים עבור שירותים אשר ניתנו לאוכלוסייה הפלסטינית (כגון חשמל, מים ושירותים רפואיים). לדברי ראש הממשלה התקבלה ההחלטה, בין השאר, מתוך שיקולים הומניטאריים ובראייה כוללת של האינטרסים של ישראל בעת הזאת (אתר משרד ראש הממשלה, 27 במרץ 2015).
  • גורמים פלסטינים הכחישו את ההאשמות לפיהן ההחלטה הישראלית על הפשרת המיסים היא תוצאה של "עסקה מדינית סודית" עם ישראל. נמר חמאד, יועצו של אבו מאזן, אמר כי הסיבה העיקרית, שהובילה את נתניהו להפשרת המיסים היא הלחצים, שהפעילו עליו גורמים ערביים ובינלאומיים (אלרסאלה.נט, 30 במרץ 2015).
הצטרפות לבית הדין הבינלאומי בהאג
  • ריאצ' אלמאלכי, שר החוץ בממשלת ההסכמה הלאומית אמר, כי ב-1 באפריל 2015 הוא אמור להשתתף בטקס בבית הדין הבינלאומי בהאג המציין את הצטרפות הרשות באופן רשמי לחברות בבית הדין הבינלאומי. ריאצ' אלמאלכי הזכיר, כי התובעת הכללית החליטה ב-17 בינואר 2015 לבצע חקירה מקדימה ולקבוע אם קיים בסיס לחקירת פשעי מלחמה במהלך מבצע "צוק איתן. מאז, לדבריו, מתקיימים מגעים רציפים בין משרד החוץ הפלסטיני ללשכת התובעת הכללית. הוא ציין, כי ברגע שבית הדין יפסוק, שקיים בסיס לחקירה רשמית, יגישו הפלסטינים את כל החומר הנדרש בשני תיקים הנוגעים למבצע "צוק איתן" ולהתנחלויות (רדיו קול פלסטין, 30 במרץ 2015).
אבו מאזן משתתף בתהלוכה בינלאומית נגד הטרור בתוניסיה
  • ב-29 במרץ הגיע אבו מאזן יו"ר הרשות הפלסטינית, בראש משלחת בכירים, לתוניס בירת תוניסיה, כדי להשתתף בצעדה בינלאומית נגד הטרור ביוזמתו של בית הנבחרים התוניסאי. הצעדה אורגנה בעקבות הפיגוע, שביצעו פעילי ג'האד עולמי ב-18 במרץ  2015 במוזיאון סמוך לבניין הפרלמנט התוניסאי, בו נהרגו כ-20 בני אדם. ראש ממשלת תוניסיה קיבל את אבו מאזן בשדה התעופה בטקס רשמי (ופא, 29 במרץ 2015; אלאיאם, 30 במרץ 2015).
תוצאות סקר פלסטיני
  • מסקר, שערך מכון הסקרים הפלסטיני PSR בראשות ח'ליל שקאקי בין התאריכים 21-19 למרץ 2015 בקרב 1,263 פלסטינים מיהודה, שומרון ורצועת עזה עולה:
  • 47% סבורים, כי לאחר ניצחון הימין בישראל העימותים בין ישראל לפלסטינים יגברו והמצב הביטחוני יחמיר. לעומת זאת 18% סבורים, כי העימותים יפחתו . 32% מאמינים שהמצב יישאר כמות שהוא.
  • 48% מכלל הנשאלים תומכים באבו מאזן כמועמד לתפקיד יו"ר הרשות הפלסטינית (בהשוואה   ל-42% שתמכו בו בסקר קודם, שנערך לפני כשלושה חודשים).
  • 48% מכלל הנשאלים תומכים בחזרה לאנתיפאדה (בהשוואה ל-56% בסקר הקודם).
  • 60% סבורים, כי חמאס ניצחה במבצע "צוק איתן" (בהשוואה ל-66% בסקר הקודם). 24% מאמינים, כי שני הצדדים הפסידו.
תערוכת שהידים באוניברסיטת אלנג'אח בשכם
  • פעילי הגוש האסלאמי באוניברסיטת אלנג'אח בשכם פתחו ב-29 במרץ 2015 תערוכה, הנערכת זו הפעם השנייה ברציפות במתכונתה הנוכחית. התערוכה נועדה להאדרה של שהידים פלסטינים תחת הכותרת "על דרך מפקדנו" (לדברי מארגני התערוכה השם נועד לציין גם את יום השנה למותו של מייסד חמאס שיח' אחמד יאסין). בתערוכה הוצגו תמונות, כרזות ומייצגים המהללים שהידים פלסטינים וביניהם מחבלים מתאבדים, מפקדי חמאס ופעילי חמאס, שנהרגו במבצע "צוק איתן". בטקס פתיחת התערוכה נכחו נציגי חמאס במועצה המחוקקת ביניהם שיח' פתחי אלקרעאוי ומנא מנצור (דף הפייסבוק של אוניברסיטת אלנג'אח בשכם, 30 במרץ 2015; PALINFO, 29 במרץ 2015).

מימין: הכניסה לתערוכה. בכניסה מונח דגל ישראל עליו דורכים המבקרים. מעל הכניסה נכתב באותיות  מדממות "על דרך מפקדנו". משמאל: תערוכת תמונות של פעילי חמאס, שנהרגו במבצעים השונים ברצועת עזה (ביניהם במבצע "צוק איתן" מהקיץ) בכניסה תמונתו של יחיא עיאש (דף הפייסבוק של אוניברסיטת אלנג'אח בשכם, 30 במרץ 2015).
מימין: הכניסה לתערוכה. בכניסה מונח דגל ישראל עליו דורכים המבקרים. מעל הכניסה נכתב באותיות  מדממות "על דרך מפקדנו". משמאל: תערוכת תמונות של פעילי חמאס, שנהרגו במבצעים השונים ברצועת עזה (ביניהם במבצע "צוק איתן" מהקיץ) בכניסה תמונתו של יחיא עיאש (דף הפייסבוק של אוניברסיטת אלנג'אח בשכם, 30 במרץ 2015).

מימין: כרזת הסבר אודות "פעולת זיקים" ( ניסיון חדירת פעילי גדודי עז אלדין אלקסאם לשטח ישראל דרך הים במהלך מבצע "צוק איתן"). משמאל: מיצג של גיטרה ובתוכה מטען חבלה. בשלט מתחתיה נכתב: "לחן ההתנגדות... נגן על... הפצצות" (דף הפייסבוק של אוניברסיטת אלנג'אח בשכם, 30 במרץ 2015).
מימין: כרזת הסבר אודות "פעולת זיקים" ( ניסיון חדירת פעילי גדודי עז אלדין אלקסאם לשטח ישראל דרך הים במהלך מבצע "צוק איתן"). משמאל: מיצג של גיטרה ובתוכה מטען חבלה. בשלט מתחתיה נכתב: "לחן ההתנגדות... נגן על... הפצצות" (דף הפייסבוק של אוניברסיטת אלנג'אח בשכם, 30 במרץ 2015).

  • התערוכה מהווה המשך לפעולות הסתה לטרור המתקיימת ע"י הגוש האסלאמי באוניברסיטת אלנג'אח.  ב-1 במרץ 2015 חנך הגוש האסלאמי באוניברסיטה תערוכה בנושא ירושלים בה בלטו האדרת דמויותיהם של מבצעי פיגועים נגד ישראל והסתה לביצוע פעולות טרור נוספות. אוניברסיטת אלנג'אח ידועה עוד משנות האנתיפאדה כמוקד להסתה ולטרור מצד ארגוני הטרור ובעיקר חמאס, המפעילה לשם כך את תא הסטודנטים שלה (הגוש האסלאמי)[5].
יוזמה פלסטינית לסנקציות על ישראל בהתאחדות העולמית לכדורגל
  • ההתאחדות הפלסטינית לכדורגל, בראשות ג'בריל רג'וב, הגישה להתאחדות העולמית לכדורגל (פיפ"א) בקשה רשמית להשעות את ישראל מהארגון אם לא יתקימו מספר תנאים, שהציבו. בין התנאים מתן אישור מעבר חופשי, ללא בידוק, לשחקנים, אנשי צוות וציוד ספורט, והבטחה, כי ישראל תנקוט בפעולות נמרצות למיגור "הגזענות" בליגות הישראליות לכדורגל. כדי להעביר את הצעת ההחלטה דרוש רוב של שני שלישים בהתאחדות (פלסטין אליום, 30 במרץ 2015).
נמשכת ההסתה בדף הפייסבוק הרשמי של פתח
  • דף הפייסבוק הרשמי של פתח ממשיך לפרסם כרזות ותמונות המנציחים ומאדירים מחבלים מתאבדים, ומעודדים אלימות וטרור נגד ישראל. במסגרת זו, פורסם לאחרונה מקבץ תמונות המנציחות את עלאא' פאזע דראע'מה, פעיל "כוח 17", אשר נהרג במהלך חילופי אש עם כוחות צה"ל סמוך למתחם המקאטעה בראמאללה בשנת 2002. כמו כן פורסמה כרזה המנציחה את המחבלת המתאבדת איאת אלאח'רס, שביצעה בשנת 2002 פיגוע התאבדות בסופרמרקט בקרית יובל בירושלים, לציון 13 שנה למותה. כרזה נוספת, שהתפרסמה מציגה אקדח וקליעים המסודרים בצורת המילה פתח בערבית (דף הפייסבוק של פתח, 25 במרץ 2015).

מימין: מקבץ תמונות המנציחות את עלאא' פאזע דראע'מה. במרכז:כרזה לציון יום השנה ה-13 למותה של המחבלת המתאבדת איאת אלאח'רס. בכרזה נכתב בערבית : "יום השנה ה-13 למותה כשהיד של הגיבורה איאת אלאח'רס, בת גדודי חללי אלאקצא"  משמאל: כרזה המציגה המציג אקדח וקליעים המסודרים בצורת המילה בערבית פתח  (דף הפייסבוק של פתח, 28 במרץ 2015)
מימין: מקבץ תמונות המנציחות את עלאא' פאזע דראע'מה. במרכז:כרזה לציון יום השנה ה-13 למותה של המחבלת המתאבדת איאת אלאח'רס. בכרזה נכתב בערבית : "יום השנה ה-13 למותה כשהיד של הגיבורה איאת אלאח'רס, בת גדודי חללי אלאקצא"  משמאל: כרזה המציגה המציג אקדח וקליעים המסודרים בצורת המילה בערבית פתח  (דף הפייסבוק של פתח, 28 במרץ 2015)

הטמעת נרטיב "זכות השיבה" בערוץ הטלוויזיה הפלסטינית הממסדי
  • ב-6 במרץ 2015 שידר ערוץ הטלוויזיה הפלסטיני הממסדי (הכפוף ישירות למשרד יו"ר הרשות הפלסטינית) פרק מתוכנית הילדים השבועית שלו "בית ביות". במהלך שידור פרק זה הסבירה המנחה ולאא' אלבטאט לילדים צופי התוכנית, כי כל הערים הפלסטיניות, שנכבשו בשנת 1948, וביניהן יפו, חיפה, עכו ונצרת עתידות, לשוב, בבוא היום, לידי הפלסטינים (ערוץ הטלוויזיה הפלסטינית, 6 במרץ 2015). 

[*]בשבוע הבא, חול המועד פסח, לא יתפרסם הדו"ח. אנו מאחלים חג שמח לכל הקוראים.
[2]נכון ל-31 במרץ 2015. נתונים סטטיסטיים אלו אינם כוללים ירי פצצות מרגמה. כמו כן אינם כוללים רקטות שנורו אך נפלו בתחום רצועת עזה.
[3] נתונים אלה אינם כוללים ירי פצצות מרגמה.
[4]יום האדמה הוא יום בו מציינים ערביי ישראל, מאז שנת 1976, את דבקותם באדמותיהם והתנגדותם להפקעת קרקעו.
[5]ראו פרסום מרכז המידע מ-8 במרץ 2015 : "תא הסטודנטים של חמאס באוניברסיטת אלנג'אח בשכם מהווה מוקד להסתה לטרור"