חדשות הטרור והסכסוך הישראלי-פלסטיני (10 – 16 ביוני 2015)

מצרים אישרה השבוע, זו הפעם הראשונה מאז מבצע

מצרים אישרה השבוע, זו הפעם הראשונה מאז מבצע "צוק איתן", הכנסת מלט לרצועת עזה דרך מעבר רפיח (פלסטין אלא'ן, 13 ביוני 2015)

ההרוג בני ע'רה עוטה על ראש סרט חמאס.

ההרוג בני ע'רה עוטה על ראש סרט חמאס.

פלסטינים ממתינים במעבר רפיח.

פלסטינים ממתינים במעבר רפיח.

משאיות מלט עוברות זו לראשונה במעבר רפיח בעקבות האישור המצרי  (פלסטין אלא'ן, 14 ביוני 2015)

משאיות מלט עוברות זו לראשונה במעבר רפיח בעקבות האישור המצרי (פלסטין אלא'ן, 14 ביוני 2015)

מימין: אחמד בדואן במדי דאעש וחמוש בכלי נשק. משמאל: אחמד בדואן בסוריה

מימין: אחמד בדואן במדי דאעש וחמוש בכלי נשק. משמאל: אחמד בדואן בסוריה

מפגן צבאי בטקס סיום קורס קצינים במנגנון הביטחון הלאומי של חמאס  (אתר משרד הפנים בעזה, 11 ביוני 2015)

מפגן צבאי בטקס סיום קורס קצינים במנגנון הביטחון הלאומי של חמאס (אתר משרד הפנים בעזה, 11 ביוני 2015)

מפגן צבאי בטקס סיום קורס קצינים במנגנון הביטחון הלאומי של חמאס  (אתר משרד הפנים בעזה, 11 ביוני 2015)

מפגן צבאי בטקס סיום קורס קצינים במנגנון הביטחון הלאומי של חמאס (אתר משרד הפנים בעזה, 11 ביוני 2015)

איאד אלבזם, במסיבת העיתונאים בה האשים את הרשות הפלסטינית בפיצוצים ברצועת עזה לשם הכנסת הרצועה ל

איאד אלבזם, במסיבת העיתונאים בה האשים את הרשות הפלסטינית בפיצוצים ברצועת עזה לשם הכנסת הרצועה ל"מערבולת של אנרכיה"

מימין: מושל שכם אכרם רג'וב יחד עם ע'סאן דע'לס,  אחראי תיק ההתנחלויות בצפון יהודה ושומרון, מובילים תהלוכה לעבר הכפר ג'מאעין (יוטיוב, 13 במאי 2015). משמאל: הפעילים המשתתפים בקמפיין בונים מבנה קבע על אדמות הכפר ג'מאעין (ופא, 13 ביוני 2015)

מימין: מושל שכם אכרם רג'וב יחד עם ע'סאן דע'לס, אחראי תיק ההתנחלויות בצפון יהודה ושומרון, מובילים תהלוכה לעבר הכפר ג'מאעין (יוטיוב, 13 במאי 2015). משמאל: הפעילים המשתתפים בקמפיין בונים מבנה קבע על אדמות הכפר ג'מאעין (ופא, 13 ביוני 2015)

  • גם השבוע נורתה רקטה לעבר ישראל. הרקטה נפלה בשטח הרצועה. התארגנות ג'האדיסטית המזוהה עם דאעש קיבלה אחריות לירי, זו הפעם השלישית במהלך השבועיים האחרונים. בכיר סלפי ברצועת עזה מסר, כי הסלפים ימשיכו לירות לשטח ישראל כל זמן שמנגנוני הביטחון של חמאס ימשיכו לעצור את אנשיהם ולא ישחררו את כל העצורים.
  • השבוע התאפיין בריבוי מקרים של השלכת בקבוקי תבערה/מטענים ויידוי אבנים לעבר כוחות הביטחון הישראליים ולעבר כלי תחבורה ישראליים. על פי דיווח שירות הביטחון הכללי, חלה במהלך חודש מאי 2015, עלייה במספר הפיגועים בירושלים, יהודה ושומרון בהשוואה לחודש אפריל. מרבית הפיגועים היו במתווה של השלכת בקבוקי תבערה (ויידוי אבנים).  
ירי רקטות ופצצות מרגמה לעבר ישראל
  • ב-11 ביוני 2015 בוצע ירי רקטה לעבר ישראל. הרקטה נפלה בשטח רצועת עזה. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.
  • על ירי הרקטה קיבלה אחריות התארגנות ג'האדיסטית, המזוהה עם דאעש המכנה עצמה פלוגת שיח' עמר חדיד (לוחם עיראקי, שנהרג בידי כוחות צבא ארה"ב) - בית אלמקדס. בהודעה נאמר, כי הרקטה כוונה לעבר העיר אשקלון וכי היא שוגרה לאות הזדהות עם מותו של פלסטיני במחנה הפליטים בג'נין[1] ועם האסירים הפלסטינים בבתי הכלא בישראל ובתי הכלא של חמאס (חשבון הטוויטר הרשמי של הארגון, 12 ביוני 2015).  זוהי הפעם השלישית במהלך השבועיים האחרונים בה מקבלת התארגנות זו אחריות על ירי רקטות לעבר ישראל. בפעמיים הקודמות אותרו הנפילות בשטח ישראל.

ירי רקטות ופצצות מרגמה לעבר ישראל

הפגנות ועימותים
  • במהלך השבוע, שחלף נמשכו האלימות והטרור במוקדי החיכוך "המסורתיים" ביהודה, שומרון ובשכונות מזרח ירושלים במסגרת מה שמכונה "ההתנגדות העממית". הפעילות האלימה התבטאה בעיקר בהשלכת בקבוקי תבערה ויידויי אבנים לעבר כוחות הביטחון הישראליים ואזרחים. שני פלסטינים נהרגו במהלך עימותים עם כוחות הביטחון הישראליים.
  • להלן כמה אירועים בולטים:
  • ב-10 ביוני 2015 במהלך פעילות כוחות הביטחון הישראליים באזור ג'נין הושלך לעבר הכוח מטען חבלה. הכוח הגיב בירי. כתוצאה מהירי נפצע, ונפטר מאוחר יותר מפצעיו, וליד בני ע'רה, בן 20, תושב מחנה הפליטים ג'נין (10 ביוני 2015,  Ynet) חמאס פרסמה הודעה לפיה ההרוג נמנה על שורותיה וקראה להפסיק את התיאום הביטחוני עם ישראל. בעת הלווייתו נעטפה גופתו בדגל חמאס  (PNN, דף הפייסבוק PALINFO, ופא, 10 ביוני 2015).

ההרוג בני ע'רה עוטה על ראש סרט חמאס. במרכז: הודעת אבל שפרסמה חמאס על מותו. משמאל: כרזה, שפרסמה חמאס  (דף הפייסבוק PALINFO, 10 ביוני 2015).
ההרוג בני ע'רה עוטה על ראש סרט חמאס. במרכז: הודעת אבל שפרסמה חמאס על מותו. משמאל: כרזה, שפרסמה חמאס  (10 ביוני 2015,  דף הפייסבוק PALINFO).

  • ב-14 ביוני 2015 יודו אבנים לעבר הרכבת הקלה בשעפאט. לא היו נפגעים. נזק נגרם לשמשת הרכבת (צבע אדום, 14 ביוני 2015).
  • ב-14 ביוני 2015 במהלך פעילות מבצעית של כוחות הביטחון הישראלים בכפר מאלכ (מזרחית לראמאללה), סטה כלי רכב צבאי מהכביש והתהפך. כלי הרכב פגע בפלסטיני שניסה להשליך בקבוק תבערה לעברו. הפלסטיני נהרג (צבע אדום, 14 ביוני 2015). התקשורת הפלסטינית דיווחה, כי ההרוג הוא עבד אללה איאד ע'נאים, בן 22 מראמאללה. על פי התקשורת הפלסטינית  גרסת ישראל לאירועים אינה נכונה, שכן  איאד ע'נאים נהרג כתוצאה מירי לעברו. תנועת חמאס פרסמה הודעת אבל על מותו והדגישה את דבקותה ב"דרך ההתנגדות" (ופא, מען, 14 ביוני 2015).

מימין: עבדאללה ע'אנם (דף הפייסבוק PALDF, 14 ביוני 2015). משמאל: מודעת האבל, שפרסמה חמאס על מותו של ע'אנם (אתר חמאס, 14 ביוני 2015).
מימין: עבדאללה ע'אנם (14 ביוני 2015,  דף הפייסבוק
PALDF). משמאל: מודעת האבל, שפרסמה חמאס על מותו של ע'אנם (אתר חמאס, 14 ביוני 2015).

  • ב-14 ביוני 2015 – הושלך בקבוק תבערה לעבר כלי רכב ישראלי בצומת חוארה (שומרון) לא היו נפגעים ולא נגרם נזק (צבע אדום, 14 ביוני 2015).
  • ב-13 ביוני 2015– הושלכו חמישה בקבוקי תבערה לעבר כוחות משטרה במחנה הפליטים שועפאת (מזרח ירושלים). אחד השוטרים נפצע באורח קל.
  • ב-12 ביוני 2015– חייל צה"ל נפצע באורח קל לאחר שיודו אבנים לעברו במחנה הפליטים ג'לזון (ראמאללה) (צבע אדום, 12 ביוני 2015).
מעצר פעילה, שהעבירה כספי חמאס מרצועת עזה ליהודה ושמרון
  • כוחות הביטחון הישראליים הצליחו לסכל נתיב העברות כספים מפעילי חמאס ברצועת עזה ליהודה ושומרון. במסגרת הסיכול נעצרה סנאא' מחמד חסין חאפי, ילידת 1972, תושבת נציראת, שברצועת עזה. העצורה העבירה בדרכים שונות, במשך מספר שנים, מאות אלפי דולרים, שמקורם בחמאס לידי אחיה חסין אבו כויכ, פעיל חמאס הכלוא בישראל.
  • בחקירתה מסרה העצורה, כי הכספים הועברו מטעם אגודת אלנור של חמאס המעבירה כספים לאסירים ולמשפחות הרוגים ופצועים של חמאס. לצורך העברת הכספים השתמשה בחלפני כספים בשל הקושי להעביר את כספי חמאס באמצעות המערכת הבנקאית הרשמית. לדבריה הכספים, אשר הועברו על ידה, שימשו את אחיה, בין היתר, גם לרכישת דירה וכלי רכב מפוארים (אתר שירות הביטחון הכללי, 11 ביוני 2015).
פיגועים בחודש מאי
  • במהלך חודש מאי 2015 חלה עלייה במספר הפיגועים בירושלים, יהודה ושומרון בהשוואה לחודש אפריל 2015. סה"כ בוצעו במהלך החודש 152 פיגועים לעומת 121 פיגועים בחודש אפריל[4]. העלייה הבולטת הייתה בירושלים. להלן מספר מאפיינים של הפיגועים, שבוצעו במהלך מאי (אתר שירות הביטחון הכללי, 11 ביוני 2015):
  • אופי הפיגועים– מרבית הפיגועים היו במתווה של השלכת בקבוקי תבערה (129 פיגועים, 58 מהם בירושלים). שני פיגועי דקירה (אחד בירושלים), שני פיגועי דריסה (אחד בירושלים) שני אירועי ירי מנשק קל, 16 אירועי הנחת מטענים.
  • חלוקה גיאוגרפית– ביהודה ושמרון בוצעו 91 פיגועים (לעומת 82 באפריל) ובירושלים 60 פיגועים (עומת 38 באפריל).
  • נפגעים - תשעה ישראלים (שישה אזרחים ושלושה אנשי כוחות הביטחון) נפצעו במהלך החודש כתוצאה מהפיגועים. רוב הפצועים היו כתוצאה מפיגועי הדריסה (שישה פצועים) והשאר בפיגועי דקירה (שלושה פצועים).
מעבר רפיח
  • שלטונות מצרים התירו את פתיחת מעבר רפיח לשלושה ימים כדי להעביר סיוע הומניטארי לרצועת עזה ולאפשר לאזרחים, שנשארו מצידו המצרי של המעבר, להיכנס לרצועה (אלמצרי אליום, 13 ביוני 2015). כמו כן אישרה מצרים, זו לראשונה, מאז מבצע "צוק איתן", העברת  7,000 טונות של מלט עבור הסקטור הפרטי (מען, 14 ביוני 2015).
  • המעבר נפתח ב-13 ביוני 2015. למחרת נמסר, כי תנועת הנוסעים הנכנסים נפסקה מכיוון שהמחשבים הבודקים את הנכנסים לא פעלו בשל ניתוק התקשורת בצפון סיני על רקע פעילות ביטחונית באזור (מען, 14 ביוני 2015). לאחר שלושה ימים בהם היה המעבר פתוח נמסר, כי על פי הנחיות עבד אלפתאח אלסיסי, נשיא מצרים, הוחלט להאריך את משך פתיחת מעבר רפיח עד ל-17 ביוני 2015 (אליום אלסאבע, 15 ביוני 2015). 
  • נט'מי מהנא, ראש מנהלת המעברים והגבולות ברשות הפלסטינית אמר, כי מתקיימים מגעים אינטנסיביים עם הצד המצרי כדי לנסות ולהאריך את משך זמן פתיחת המעבר ולנסות להביא לפתיחתו על בסיס שבועי (אלרסאלה.נט 13 ביוני 2015). מוסא אבו מרזוק, חבר הלשכה המדינית של חמאס, שהגיע לפני כשבועיים לרצועת עזה, ניצל את פתיחת המעבר ועזב לקטר (אלרסאלה.נט, 13 ביוני 2015).
בית חולים חדש נחנך ברצועת עזה
  • ב-15 ביוני 2015 חנך משרד הבריאות הפלסטיני בית חולים חדש בבית לאהיא, שבצפון רצועת עזה. בית החולים נתרם ע"י קרן MER_C מאינדונזיה. בטקס חנוכת בית החולים נכחה גם משלחת קטנה של הקרן האינדונזית. אשרף אבו מהאדי, מנכ"ל שיתוף הפעולה הבינלאומי במשרד הבריאות ברצועת עזה,  אמר שהרעיון להקמת בית החולים עלה כבר ב-2008 לאחר שבית החולים היחיד בצפון הרצועה נהרס במהלך מבצע "עופרת יצוקה". לדבריו בבית החולים החדש ציוד רפואי מתקדם, המספיק כדי לשרת את האוכלוסייה המקומית (סוכנות וטניה, 15 ביוני 2015).

מימין: נציג הקרן האינדונזית במהלך טקס חניכת בית החולים. משמאל: מבנה בית החולים, שעליו דגלי אינדונזיה והרשות הפלסטינית (דף הפייסבוק PALINFO, 15 ביוני 2015).
מימין: נציג הקרן האינדונזית במהלך טקס חניכת בית החולים. משמאל: מבנה בית החולים, שעליו דגלי אינדונזיה והרשות הפלסטינית (15 ביוני 2015,  דף הפייסבוק PALINFO).

חשיפת והריסת מנהרות ע"י מצרים
  • כוחות הביטחון המצריים בגבול חצי האי סיני רצועת עזה הרסו במהלך הימים האחרונים שלוש מנהרות וארבעה פתחי מנהרות נטושות הממוקמים כק"מ מהגבול עם רצועת עזה. במסגרת הפעילות נחשפה מנהרה באורך של כ-1,200 מ' שקצה שלה היה מצוי בתוך בית. המנהרה שימשה להברחות (אליום אלסאבע, 11 ביוני 2015). כוחות הביטחון המצריים דיווחו, כי חשפו והרסו במהלך השנה וחצי האחרונות 1,429 מנהרות בצפון סיני, ששימשו פעילי טרור להברחות מסיני לרצועת עזה (אצואת מצריה, 14 ביוני 2015). עוד מסרו המצרים, כי הם החלו ביישום השלב השלישי של יצירת אזור החיץ במרחק של כ-500 מ' מהגבול המצרי עם רצועת עזה (אלוטן, 10 ביוני 2015).
ירי רקטות על ידי ארגונים סלפים ג'האדיסטים ברצועת עזה
  • אבו אלעינאא' אלאנצארי, בכיר בזרם הסלפי ברצועת עזה אמר, כי  ירי הרקטות לעבר ישראל ימשך והוא תלוי במצב הביטחוני ברצועה. עוד הדגיש  אבו אלעינאא' אלאנצארי, כי אין להם [לסלפים] כל הסכם עם חמאס וכל הדיווחים בנושא הינם ניסיון של חמאס להקל על המשבר שבין הצדדים. לדבריו מנגנוני הביטחון של חמאס ממשיכים לבצע מעצרים בקרב הסלפים ועד עתה שוחררו רק ארבעה עצורים משום שחמאס פחדה כי ימותו בבתי הכלא בעקבות העינויים, שעברו (קדסניוז, 11 ביוני 2015).
  • בכיר סלפי, שביקש להישאר בעילום שם, אמר, כי הסלפים ימשיכו לירות לשטח ישראל כל זמן שמנגנוני הביטחון של חמאס ימשיכו לעצור את אנשיהם ולא ישחררו את כל העצירים. לדבריו הסלפים אינם מחויבים להרגעה (קדס.נט, 14 ביוני 2015).
דיווחים על מותם של תושבי רצועת עזה בלחימה בשורות דאעש
  • השבוע התפרסמו עוד שני שמות של פלסטינים מרצועת עזה, שנהרגו במהלך הקרבות בשורות דאעש בעיראק ובסוריה. ההרוגים הם:
  • אחמד ח'ליל מחמוד בדואן, המכונה אבו טארק אלע'זאוי, בן 26, ממחנה הפליטים אלבריג' שבמרכז רצועת עזה. הוא הצטרף לשורות דאעש ונהרג כתוצאה מתקיפות כוחות הקואליציה בפאתי העיר אלרמאדי (מחוז אלאנבאר, מערב עיראק). דווח, כי הוא עזב את רצועת עזה לאחר מבצע "צוק איתן", הגיע לסוריה ומשם לעיראק. אחיו נעצר על ידי חמאס באשמת השתייכות לארגון סלפי (SAWA, 9 ביוני 2015;PNN, PALDF, מען, 10 ביוני 2015; טוויטר - #استشهاد_أحمد_بدوان).
  • וחיד מאהר אלחו, המכונה אבו עבדאללה אלע'זאוי בן 24, מבית לאהיא, שבצפון רצועת עזה, הצטרף לדאעש ונהרג בתקיפות הקואליציה בצפון מחוז אלרקה בסוריה. נמסר כי אלחו למד חינוך באוניברסיטת אלזהאר בעזה וכי עזב את רצועת עזה לפני כחצי שנה (פורום ebadalrhman, 10 ביוני 2015; טוויטר - #استشهاد_وحيد_الحو).
טקס סיום קורס קצינים במנגנון הביטחון הלאומי של חמאס בעזה
  • מנגנון הביטחון הלאומי של חמאס בעזה קיים ב-11 ביוני 2015 טקס סיום המחזור התשיעי של קורס הקצינים, במסגרתו סיימו את הקורס 104 חניכים. טקס הסיום נערך במוצב הנקרא על שמו של עבד אלעזיז אלרנתיסי בצפון הרצועה. הטקס כלל מפגן צבאי, תרגילי סדר, הדגמת לוחמה בשטח בנוי והשתלטות על  כלי רכב ונוסעים חשודים (אתר משרד הפנים בעזה, 11 ביוני 2015).
פתיחת הרשמה למחנות הנוער ברצועת עזה
  • ב-11 ביוני 2015 פרסמה הזרוע הצבאית של חמאס, גדודי עז אלדין אלקסאם, כרוז בו הודיעה על פתיחת ההרשמה למחנות הנוער "חלוצי השחרור", שיתקיימו ברחבי רצועת עזה. על פי הכרוז המחנות מיועדים לכמה קבוצות גיל 17-15, 25-18 ולגילאי 25 ומעלה עבור חניכים, שהיו במחנות בשנה שעברה. המחנות אמורים להיפתח ב-25 ביולי 2015 לאחר סיום חודש הרמצ'אן (דף הפייסבוק מחנות חלוצי השחרור, 11 ביוני 2015;  PALINFO, 12 ביוני 2015). במחנות יעברו החניכים הכשרות במיומנויות צבאיות שונות, ירי באש חיה, הגשת עזרה ראשונה ושיעורי דת. לרגל פתיחת ההרשמה וכדי למשוך קהל נרשמים, ערכו חניכי מחנות השנה שעברה מפגן צבאי מול קהל של עשרות בני אדם, שנכחו במקום (דף הפייסבוק מחנות חלוצי השחרור, 13 ביוני 2015).

מימין: כרזה, שפרסמה  הזרוע הצבאית של חמאס המודיעה על פתיחת מחזור חדש של מחנות "חלוצי השחרור" (דף הפייסבוק מחנות חלוצי השחרור, 11 ביוני 2015). משמאל: מפגן צבאי שערכו חניכי השנה שעברה  (דף הפייסבוק PALINFO, 13 ביוני 2015)
מימין: כרזה, שפרסמה  הזרוע הצבאית של חמאס המודיעה על פתיחת מחזור חדש של מחנות "חלוצי השחרור" (דף הפייסבוק מחנות חלוצי השחרור, 11 ביוני 2015). משמאל: מפגן צבאי שערכו חניכי השנה שעברה  (13 ביוני 2015,  דף הפייסבוק PALINFO)

חמאס מייחסת לרשות הפלסטינית את סדרת הפיצוצים ברצועת עזה
  • בהתייחסו לסדרת הפיצוצים, שאירעה לאחרונה ברצועת עזה, אמר איאד אלבזם, דובר משרד הפנים של חמאס, כי משרד הפנים חשף את האחראים לפיצוצים. לדבריו, על פי חקירת מנגנוני הביטחון,  מאחורי פעולות אלה עומדים גורמים ביטחוניים ומדיניים ברשות הפלסטינית, שניסו להכניס את רצועת עזה "למערבולת של אנרכיה". לדבריו עצרו מנגנוני הביטחון כמה פעילים, שהיו מעורבים באירועים. בין השאר הוצגו במסגרת מסיבת העיתונאים פרטי חקירתו של נעים אבו פול, שנעצר בעת שניסה לפוצץ מכונית תופת בשג'אעיה. לדברי איאד אלבזם פעל נעים אבו פול מטעמו של סאמי נסמאן, יועץ ראש המודיעין הכללי ברשות הפלסטינית  (ערוץ אלאקצא, 10 ביוני 2015). 
נתונים שעלו בסקר דעת קהל
  • להלן ממצאי סקר דעת קהל, שביצע ב-4-6 ביוני 2015 מכון הסקרים בראשות ח'ליל שקאקי. הסקר הקיף 1,200 נשאלים מרחבי יהודה, שומרון ורצועת עזה ועסק בסוגיות המעסיקות בימים אלה את הציבור הפלסטיני (8 ביוני 2105,  מכון PRS):
  • 47% מהנשאלים היו מצביעים לאסמאעיל הניהאילו הבחירות היו מתקיימות היום לעומת 46% שהיו מצביעים לאבו מאזן (תוצאות כמעט זהות לתוצאות סקר שעבר, שנערך לפני כשלושה חודשים).
  • 26% מעדיפים לראות את מרואן ברע'ות'י כמחליפו של אבו מאזן , 20% את אסמאעיל הניה    ו-4% את מחמד דחלאן.
  • 38% רואים בישראל כמנצחת בקרב,שניהלו הפלסטינים עימה בפיפ"א. לעומת 22% שרואים בפלסטינים כמנצחים.
  • 79% פסימיים ביחס לעתיד היחסים בין ישראל לפלסטינים בעקבות הקמת הממשלה החדשה בישראל.
  • 84% חושבים שדאעש אינם מייצגים את האסלאם האמיתי. 10% (14% ברצועת עזה ו-6% ביהודה ושומרון) חושבים, שהארגון מייצג את האסלאם האמיתי.
  • 86% בעד חרם כלכלי על ישראל והטלת סנקציות עליה. 88% ציינו, כי הפסיקו לרכוש מוצרים ישראליים. 64% סבורים שהחרם הכלכלי יסייע לסיום הכיבוש.
תופעת ירי של רעולי פנים בערים הפלסטיניות
  • ברחבי יהודה ושומרון בולטת לאחרונה תופעת הירי של פעילים רעולי פנים בעת אירועים המוניים (הלוויות, הפגנות, חגיגיות ועוד). יצוין, כי מנגנוני הביטחון הפלסטינים הנוכחים בדרך כלל אינם פועלים כדי למנוע את החזקת אמצעי הלחימה ואת הירי. להלן שתי דוגמאות מהשבוע האחרון:
  • ב-14 ביוני 2015 שחררה ישראל ממאסר את רוחי ע'סאן מרמש, פעיל פתח צבאי משכם, לאחר שריצה 12 שנות מאסר בכלא בישראל. עם הגעתו לשכם, התקבל האסיר המשוחרר ע"י פעילי פתח חמושים ורעולי פנים במטחי ירי  (14 ביוני 2015,  דף הפייסבוק QUDSN).
  • ב-14 ביוני 2015 ביצעו פעילים חמושים רעולי פנים ירי באוויר במרכז העיר ראמאללה לאחר הלווית עבדאללה ע'נאים (14 ביוני 2015,  דף הפייסבוק QUDSN).

מימין: פעילי פתח חמושים ורעולי פנים מקבלים את פני האסיר המשוחרר רוחי ע'סאן מרמש במטח ירי (דף הפייסבוק QUDSN, 14 ביוני 2015). משמאל: ירי לאחר הלווייתו של עבדאללה ע'נאים במרכז העיר ראמאללה (דף הפייסבוק QUDSN, 14 ביוני 2015).
מימין: פעילי פתח חמושים ורעולי פנים מקבלים את פני האסיר המשוחרר רוחי ע'סאן מרמש במטח ירי (דף הפייסבוק QUDSN, 14 ביוני 2015). משמאל: ירי לאחר הלווייתו של עבדאללה ע'נאים במרכז העיר ראמאללה (14 ביוני 2015,  דף הפייסבוק QUDSN). 

משט "צי החירות 3" לעזה
  • מאזן כחיל,ראש הקמפיין האירופאי לשבירת המצור בעזה, אמר כי משט "צי החירות 3" צפוי לצאת לדרכו לעבר רצועת עזה לקראת השבוע האחרון של חודש יוני 2015. לדבריו, ספינות המשט נמצאות כיום במימי הים התיכון.  אליהן צפויה להצטרף הספינה השבדית מריאן, הנמצאת עתה באיטליה. הספינות נושאות עליהן סיוע סמלי לרצועה, ציוד רפואי, תרופות לילדים ומכשירים אלקטרונים (סמא, 14 ביוני 2015).
קמפיין במחוז שכם נגד הפקעות שטחים והרחבת התנחלויות
  • תנועת פתח בשכם יחד עם פעילי ההתנגדות העממית השיקו ב-13 ביוני 2015 קמפיין מאבק נגד הרחבת ההתנחלויות והפקעת אדמות פלסטיניות תחת השם "העלייה אל ההרים". במסגרת זו, עלו (ב-13 ביוני 2015) מאות פעילים, אישי ציבור ופעילי התנגדות עממית לגבעות הכפרים ג'מאעין וחוארה, שמדרום לשכם. הפעילים החלו לבנות באזור הכפר ג'מאעין מבנה קבע מבטון במטרה להקשות על הפקעת השטח ע"י ישראל.
  • לדברי מושל מחוז שכם, לואא' אכרם רג'וב,  נועדו הפעילויות להדגיש את "דבקות העם הפלסטיני באדמתו ואת המאבק נגד הרחבת ההתנחלויות" (אלחיאת אלג'דידה, 14 ביוני 2015).  ע'סאן דע'לס,אחראי תיק ההתנחלויות בצפון יהודה ושומרון, אמר, כי במסגרת הקמפיין הם יפקדו 200 יעדים ב-35 כפרים שונים במחוז שכם, אשר שטחיהם מיועדים להפקעה ע"י ישראל שם יציבו מבני קבע וקרוונים (מען, 14 ביוני 2015).

מימין: מושל שכם אכרם רג'וב יחד עם ע'סאן דע'לס,  אחראי תיק ההתנחלויות בצפון יהודה ושומרון, מובילים תהלוכה לעבר הכפר ג'מאעין (יוטיוב, 13 במאי 2015). משמאל: הפעילים המשתתפים בקמפיין בונים מבנה קבע על אדמות הכפר ג'מאעין (ופא, 13 ביוני 2015)
מימין: מושל שכם אכרם רג'וב יחד עם ע'סאן דע'לס,  אחראי תיק ההתנחלויות בצפון יהודה ושומרון, מובילים תהלוכה לעבר הכפר ג'מאעין (יוטיוב, 13 במאי 2015). משמאל: הפעילים המשתתפים בקמפיין בונים מבנה קבע על אדמות הכפר ג'מאעין (ופא, 13 ביוני 2015)

[1]ב-10 ביוני 2015 היו עימותים אלימים במחנה הפליטים בג'נין במהלכם נהרג פלסטיני מירי כוחות צה"ל (ראו בהמשך).
[2]נכון ל- 16 ביוני 2015. נתונים סטטיסטיים אלו אינם כוללים ירי פצצות מרגמה. כמו כן אינם כוללים רקטות שנורו אך נפלו בתחום רצועת עזה.
[3]נתונים אלה אינם כוללים ירי פצצות מרגמה. כמו כן לא נכללות בהן נפילת רקטות בשטח רצועת עזה.
[4]הדו"ח אינו כולל כמה עשרות אירועים של יידוי אבנים.