חדשות הטרור והסכסוך הישראלי-פלסטיני (26 באוגוסט – 1 בספטמבר 2015)

ג'יפ משמר הגבול עולה באש בשכונת א-טור בירושלים בעקבות השלכת בקבוק תבערה לעברו (דף הפייסבוק של קדס נט, 26 באוגוסט 2015).

ג'יפ משמר הגבול עולה באש בשכונת א-טור בירושלים בעקבות השלכת בקבוק תבערה לעברו (דף הפייסבוק של קדס נט, 26 באוגוסט 2015).

פלסטינים מיידים אבנים לעבר כוחות ביטחון ישראלים בכפר קדום במהלך ההפגנה השבועית נגד ההתנחלויות

פלסטינים מיידים אבנים לעבר כוחות ביטחון ישראלים בכפר קדום במהלך ההפגנה השבועית נגד ההתנחלויות

עימותים בכפרי ברקין (דף הפייסבוק קדס נט, 1 בספטמבר 2015).

עימותים בכפרי ברקין (דף הפייסבוק קדס נט, 1 בספטמבר 2015).

מטעני החבלה שהשליכו הפלסטינים לעבר כוח צה

מטעני החבלה שהשליכו הפלסטינים לעבר כוח צה"ל בעימותים בברקין (דף הפייסבוק קדס נט, 1 בספטמבר 2015)

תעלת המים, שחופר צבא מצרים לאורך הגבול עם רצועת עזה (צדא, 27 באוגוסט 2015)

תעלת המים, שחופר צבא מצרים לאורך הגבול עם רצועת עזה (צדא, 27 באוגוסט 2015)

טקס חנוכת אנדרטה לזכר פעילי הקומנדו הימי של הזרוע הצבאית של חמאס,  שנהרגו במהלך מבצע

טקס חנוכת אנדרטה לזכר פעילי הקומנדו הימי של הזרוע הצבאית של חמאס, שנהרגו במהלך מבצע "צוק איתן" (פאלטודי, 26 באוגוסט 2015)

טקס חנוכת אנדרטה לזכר פעילי הקומנדו הימי של הזרוע הצבאית של חמאס,  שנהרגו במהלך מבצע

טקס חנוכת אנדרטה לזכר פעילי הקומנדו הימי של הזרוע הצבאית של חמאס, שנהרגו במהלך מבצע "צוק איתן" (פאלטודי, 26 באוגוסט 2015)

טקס הסיום של קורס הגנה צבאית, שיועד לבנות, מטעם החזית העממית לשחרור פלסטין

טקס הסיום של קורס הגנה צבאית, שיועד לבנות, מטעם החזית העממית לשחרור פלסטין

אבו מאזן בפגישה עם עבדאללה מלך ירדן (ופא, 30 באוגוסט 2015)

אבו מאזן בפגישה עם עבדאללה מלך ירדן (ופא, 30 באוגוסט 2015)

  • השבוע אותרה נפילה נוספת של רקטה בנגב המערבי. התארגנות המזוהה עם דאעש, שקיבלה אחריות על אירועי הירי הקודמים, קיבלה אחריות גם על האירוע הנוכחי. בתגובה תקף כלי טיס של חיל האוויר אתר לייצור אמצעי לחימה של חמאס. חמאס מעוניינת בהמשך הרגיעה אולם עד כה אינה מצליחה לשים קץ לירי הרקטות ע"י ההתארגנות המזוהה עם דאעש. 
  • ביהודה, שומרון וירושלים נמשך הטרור העממי המוצא את ביטויו בפיגועי דקירה ודריסה, ביידוי אבנים ובהשלכת בקבוקי תבערה. לצד זאת בוצע פיגוע ירי סמוך לקדומים, מכלי רכב פלסטיני לעבר כלי רכב ישראלי. הנהג נפצע באורח קל . בשנה האחרונה אירעו כמה פיגועי ירי מכלי רכב פלסטינים. 
ירי רקטות ופצצות מרגמה לעבר ישראל
  • ב-26 באוגוסט 2015סמוך לחצות,  אותרה נפילה  של רקטה  בשטח ישראל. הרקטה נפלה בשטח פתוח במועצה האזורית  אשכול  בין גדר הביטחון לבין  אחד הישובים באזור. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק (דוברות המועצה האזורית אשכול, 27 באוגוסט 2015).  התארגנות ג'האדיסטית ברצועת עזה בשם פלוגת השיח' עמר חדיד, המזוהה עם דאעש, קיבלה אחריות לירי הרקטה (דף הטוויטר של ההתארגנות, 27 באוגוסט 2015). רקטה נוספת שוגרה לעבר ישראל ב-1 בספטמבר 2015. הרקטה נפלה בשטח רצועת עזה.
  • בתגובה לירי תקף כלי טיס של חיל האוויר אתר לייצור אמצעי לחימה של חמאס במרכז רצועת עזה (דובר צה"ל, 27 באוגוסט 2015). על פי דיווחים פלסטינים הותקף מחנה אימונים של הזרוע הצבאית של חמאס באזור מחנה הפליטים נציראת, במרכז הרצועה (דף הפייסבוק של גדודי ההתנגדות הלאומית, 27 באוגוסט 2015)

מימין: הודעת קבלת האחריות (דף הטוויטר @watheqpress, 27 באוגוסט 2015). משמאל: תקיפת חיל האוויר הישראלי באזור מחנה הפליטים נציראת, במרכז הרצועה (דף הפייסבוק של גדודי ההתנגדות הלאומית, 27 באוגוסט 2015)
מימין: הודעת קבלת האחריות (27 באוגוסט 2015,  דף הטוויטר @watheqpress). משמאל: תקיפת חיל האוויר הישראלי באזור מחנה הפליטים נציראת, במרכז הרצועה (דף הפייסבוק של גדודי ההתנגדות הלאומית, 27 באוגוסט 2015)

אירוע זה מצטרף לסדרת מקרי ירי קודמים בחודשים האחרונים, שבוצעו על ידי התארגנות המזוהה עם דאעש, המכנה עצמה פלוגת השיח' עמר חדיד. חמאס המעוניינת בהמשך הפסקת האש אינה מצליחה לשים קץ לתופעה.


ירי רקטות ופצצות מרגמה לעבר ישראל

פיגוע דקירה בשער שכם בירושלים
  • ב-26 באוגוסט 2015 בשעות הערב נפגע לוחם משמר הגבול ברגלו בעת ניסיון דקירה סמוך לשער שכם בירושלים. פלסטיני ניגש לצוות לוחמי משמר הגבול, שערך סיור בעיר העתיקה בירושלים וניסה לתקוף אותם. הלוחמים השתלטו על המחבל ועצרו אותו. במהלך ההשתלטות נדקר אחד הלוחמים ברגלו.
  • החשוד בדקירה הוא מחמוד עטא מעמר, תושב חברון, בן 56. מדובר במחבל, שהיה כלוא בעבר, בגין רצח פרופסור מנחם שטרן בשנת 1989 בעמק המצלבה בירושלים ושוחרר בשנת 2013 במסגרת הפעימה השלישית של שחרור האסירים. לדבריו הוא החליט לבצע פיגוע נגד שוטרים. לשם כך הוא רכש גרזן וסכין. כאשר זיהה את לוחמי משמר הגבול הגיח מאחוריהם וניסה לפגוע בהם באמצעות הגרזן (דף הפייסבוק של משטרת ישראל, 26 באוגוסט 2015).
  • סאמי אבו זהרי, דובר חמאס, בירך על ביצוע פיגוע הדקירה וקרא להמשך הפיגועים נגד "מדיניות הייהוד והפשעים הישראליים" (דניא אלוטן, 26 באוגוסט 2015).
פיגוע דריסה בהר חברון
  • ב-29 באוגוסט 2015 הגיע כלי רכב לעמדת השמירה בצומת דרומית לחברון וניסה לדרוס ארבעה חיילים, שהיו במקום. כלי הרכב פגע באחד החיילים ברגלו ונמלט. כוחות צה"ל ביצעו ירי לעבר כלי הרכב. מאוחר יותר נערכו סריקות באזור כדי לאתר את הנהג הדורס. החייל נפגע באורח קל ולא נזקק לפינוי (צבע אדום, 29 באוגוסט 2015).  
פיגוע ירי בצומת ג'ית
  • ב-30 באוגוסט 2015 נפצע אזרח ישראלי מירי בצומת ג'ית (סמוך לקדומים). האזרח נפצע בעת שלעבר מכוניתו נורו תשעה קליעים, ככל הנראה מכלי רכב חולף. הנהג, שנפצע מרסיסים הגיע לכניסה לישוב קדומים משם פונה לבית החולים. בשנה האחרונה אירעו כמה  פיגועי ירי מכלי רכב פלסטינים.
הפגנות, עימותים וטרור עממי
  • במהלך השבוע נמשכו האלימות והטרור במוקדי החיכוך "המסורתיים" ביהודה, שומרון ובשכונות מזרח ירושלים במסגרת מה שמכונה "ההתנגדות העממית" (קרי, הטרור העממי). הפעילות האלימה התבטאה בעיקר בהשלכת בקבוקי תבערה ויידויי אבנים לעבר כוחות הביטחון ולעבר אזרחים ישראליים. בלט השבוע ריבוי האירועים בירושלים וסביבתה.  
  • להלן אירועים בולטים:
  • בליל 31 באוגוסט – 1 בספטמבר פעלו כוחות הביטחון הישראליים למעצר בכיר חמאס בכפר ברקין ( מערבית לג'נין). הכוחות הרסו את הבית, שעל פי החשד  שהה בו המחבל. במהלך פעילות הכוחות יידו מאות פלסטינים אבנים והשליכו בקבוקי תבערה ומטעני חבלה מאולתרים לעבר כוחות הביטחון. לוחםימ"מ נפצע באורח בינוני (דובר צה"ל, 1 בספטמבר 2015). הבית, שכותר ונהרס היה ביתו של מג'די אבו אלהיג'א, בן 40, בכיר בחמאס ביהודה ושומרון הוא נעצר יחד עם אחיו ובנו. כלי התקשורת הפלסטינים דיווחו על לפחות חמישה נפגעים בצד הפלסטיני (1 בספטמבר 2015,  קדס נט, ופא, דף הפייסבוק שהאב, PLADF).

כרזה, שפרסמה חמאס  ובה תמונתו של מג'די אלהיג'א (במרכז). למעלה נכתב: "אבו אלהיג'א... משפחת השהידים והאסירים. מבצר ההתנגדות בלתי חדיר". במרכז תמונותיהם של שלושת העצורים ממשפחת אבו אלהיג'א, לצידם תמונות אחיהם של מג'די ועלאא, שני פעילי חמאס שנהרגו ב-1994. מתחת לתמונות מופיעים סמל חמאס וסמל הקמפיין "אתפקד בשבילך אלאקצא" (דף הפייסבוק PALDF, 1 בספטמבר 2015).
כרזה, שפרסמה חמאס  ובה תמונתו של מג'די אלהיג'א (במרכז). למעלה נכתב: "אבו אלהיג'א... משפחת השהידים והאסירים. מבצר ההתנגדות בלתי חדיר". במרכז תמונותיהם של שלושת העצורים ממשפחת אבו אלהיג'א, לצידם תמונות אחיהם של מג'די ועלאא, שני פעילי חמאס שנהרגו ב-1994. מתחת לתמונות מופיעים סמל חמאס וסמל הקמפיין "אתפקד בשבילך אלאקצא" (1 בספטמבר 2015,  דף הפייסבוק PALDF ).

  • ב-31 באוגוסט 2015– הושלך מטען חבלה לעבר הכיכר הסמוכה לקבר רחל. אדם אחד נפצע באורח קל, אדם נוסף לקה בהלם (צבע אדום, 31 באוגוסט 2015). 
  • 30 באוגוסט 2015 – אבנים יודו לעבר הרכבת הקלה באזור שועפאט. לא היו נפגעים. נגרם נזק לשמשות הרכבת. אירוע דומה היה גם ב-27 באוגוסט 2015 (דף הפייסבוק צבע אדום, 27, 31  באוגוסט 2015).
  • 27 באוגוסט 2015 – פלסטינים יידו אבנים לעבר כלי רכב ישראלי בכביש 446 סמוך לנעלין. נהגת כלי הרכב נפצעה באורח קל (דף הפייסבוק צבע אדום, 27 באוגוסט 2015).
  • 27 באוגוסט 2015 – במהלך פעילות כוחות הביטחון הישראליים בג'נין הושלך לעבר הכוח מטען החבלה. המטען התפוצץ. לא היו הנפגעים ולא נגרם נזק (דף הפייסבוק צבע אדום, 27 באוגוסט 2015).
  • 28 באוגוסט 2015- אבנים יודו לעבר כלי רכב ישראלי בכביש 443 סמוך לכפר בית עור אלתחתא. לא היו נפגעים ולא מגרם נזק (דף הפייסבוק צבע אדום, 28 באוגוסט 2015).
  • 27 באוגוסט 2015– בקבוקי תבערה הושלכו לעבר אוטובוס צפונית לצומת חלחול (אזור חברון).  בקבוק התבערה התנפץ והתלקח על הכביש. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק (דף הפייסבוק צבע אדום, 27 באוגוסט 2015).
  • 26 באוגוסט 2015– פלסטינים רעולי פנים יידו אבנים ובקבוקי תבערה לעבר כוח משמר הגבול, שפעל בשכונתאבו טור. בקבוק התבערה פגע באחד מכלי הרכב של הכוח והוא החל לעלות באש. אחד הלוחמים נפצע באורח קל כתוצאה משאיפת עשן (דף הפייסבוק של משטרת ישראל, 26 באוגוסט 2015).
עלייה במספר האירועים האלימים בירושלים המזרחית
  • מנתונים חדשים, שפרסם משרד הבינוי המפעיל מערך אבטחה באזור העיר העתיקה בירושלים, עולה כי במהלך החודשים יוני יולי 2015 אותרו מאות אירועים של יידוי אבנים והשלכת בקבוקי תבערה באזור העיר העתיקה בירושלים ובהר הזיתים, אירועים אלה אינם כוללים את שכונות מזרח העיר (שועפט, בית חנינא, עיסאויה ג'בל מכאבר ועוד). על פי הנתונים נרשמו במהלך חודשים אלה 580 אירועים אלימים נגד אזרחים ונגד כוחות הביטחון הישראליים. רוב האירועים (477) היו אירועי יידוי אבנים על כלי רכב  28 אירועים היו השלכת בקבוקי תבערה. כמו כן היו אירועים של יידוי בקבוקי זכוכית, ירי זיקוקים וחבלה ברכוש (ynet, 26 באוגוסט 2015).
נעצרה חוליה, שהתכוונה לבצע פיגוע נגד ממתפללים בקבר יוסף בשכם
  • כוחות הביטחון הישראליים עצרו חולייה של ארבעה פעילים, תושבי טול כרם, שכם וג'נין. חברי החוליה תכננו לבצע פיגוע במתווה של הנחת מטענים נגד מתפללים יהודים בקבר יוסף, שבשכם המגיעים להתפלל ללא תיאום עם כוחות הביטחון (דהיינו ללא אבטחה). מחקירתם עלה, כי חברי החוליה פעלו במידור ולכל אחד מהם היה תפקיד מוגדר: ספק אמצעי לחימה, איסוף מודיעין וביצוע הפיגוע בפועל. עוד עלה בחקירה, כי פעילות החוליה הוכוונה מרצועת עזה על ידי ראפת מחמד דרויש, פעיל הג'האד האסלאמי בפלסטין, שארגן את אספקת אמצעי הלחימה לחברי החוליה (שירות הביטחון הכללי, 25 באוגוסט 2015). 
פתיחת שנת הלימודים ברצועת עזה
  • ב-24 באוגוסט 2015 נפתחה שנת הלימודים ברצועת עזה לאחר שהוזרמו כספים לאונר"א, שאיפשרו את פתיחתה. מיד לאחר פתיחת השנה הושבתו הלימודים בשל מחאת ההורים על הצפיפות בכיתות. אל השביתה הצטרפו גם בתי הספר הממשלתיים, במסגרת שביתה כללית עליה הכריז איגוד הפקידים. עדנאן אבו חסנה דובר אונר"א אמר, כי ההשבתה מסבכת את העניינים ועלולה להשפיע על המדינות התורמות בכל הנוגע לנכונותן להזרים כספים לסוכנות. לדבריו גורמת השביתה ל-250,000 ילדים להסתובב ברחובות (סוא, 26 באוגוסט 2015).
  • ב-29 באוגוסט 2015 הודיעה אונר"א כי כווית העבירה לה תרומה של 15$ מיליון עבור מערכת החינוך . לדברי הסוכנות התרומה תסייע לפתוח את שנת הלימודים באופן מאורגן יותר (פלסטין אליון, 29 באוגוסט 2015). לאחר שביתה של כשבוע הוחלט על חידוש הלימודים. מועצת ההורים בבתי הספר של אונר"א הודיעה על הקפאת כל פעולות המחאה עד ל-10 בספטמבר, על פי בקשת הנציב (סמא, 30 באוגוסט 2015).
צבא מצרים משפר את אזור החיץ
  • התקשורת הפלסטינית והמצרית דיווחו, כי צבא מצרים החל ב-25 באוגוסט 2015 בעבודות לחפירת תעלת מים לאורך גבול רצועת עזה-מצרים, באזור רפיח. זאת, כאמצעי נוסף במאבק של מצרים בתופעת מנהרות ההברחה. לדברי גורמים בצבא מצרים, התעלה תהיה באורך של  13 ק"מ, בעומק 20 מ' וברוחב 20 מ'. גורמים מקומיים ברפיח המצרית הביעו דאגה ומורת רוח מצעדי צבא מצרים באזור (דף הפייסבוק QUDSN, אלחדת', 25, 27 באוגוסט 2015) .
פעיל הזרוע הצבאית של חמאס נהרג בעת שעבד במנהרת תקיפה
  • הזרוע הצבאית של חמאס פרסמה הודעה על מותו של אנואר פרג' אלע'לבאן, בן 24 בעת שעבד ב"אחת ממנהרות ההתנגדות" במזרח ח'אן יונס (אתר גדודי עז אלדין אלקסאם, 29 באוגוסט 2015). אסמאעיל הניה, סגן ראש הלשכה המדינית של חמאס ובכירים נוספים בחמאס, ערכו ביקור תנחומים בבית משפחת ההרוג (אלרסאלה.נט, 31 באוגוסט 2015).

מימין: הודעה מטעם גדודי עז אלדין אלקסאם על מותו של אלע'לבאן (אתר גדודי עז אלדין אלקסאם, 28 באוגוסט 2015). משמאל: אנואר אלע'לבאן (דף הפייסבוק שהאב, 29 באוגוסט 2015).
מימין: הודעה מטעם גדודי עז אלדין אלקסאם על מותו של אלע'לבאן (אתר גדודי עז אלדין אלקסאם, 28 באוגוסט 2015). משמאל: אנואר אלע'לבאן (דף הפייסבוק שהאב, 29 באוגוסט 2015).

פעילות סלפית ברצועת עזה
  • מקור סלפי ברצועת עזה מסר, כי כמאה פעילי ג'האד ברצועת עזה, המשתייכים לזרם הסלפי נשבעו אמונים לדאעש. אבו אלעינאא' אלאנצארי, אחד ממנהיגי הזרם הסלפי ברצועת עזה, שהתבקש להגיב, נמנע מלמסור את תגובתו בנושא (24 באוגוסט 2015,  WND).
  • מרכז אבן תימיה לאלעלאם, המזוהה עם הסלפים ברצועת עזה, פרסם כרזה לזכרו תושב מחנה הפליטים אלשאטי בעזה, שנהרג בעיראק. על-פי נוסח הכרזה ביצע עבדאללה אלג'מל המכונה אבו חמזה העזתי,  פיגוע התאבדות מטעם דאעש נגד צבא עיראק במחוז אלאנבאר (28 באוגוסט 2015,  חשבון הטוויטר ابن تيمية للإعلام ‏@bentymeia0008 ).
  • דווח, כי עבדאללה אלג'מל, בן 24  היה פעיל הזרוע הצבאית של חמאס. הוא עזב במפתיע את רצועת עזה לפני מספר חודשים ויצא לתורכיה. לאחר שהייה של כחודש בתורכיה,  חצה את הגבול לסוריה ומאוחר יותר הגיע לעיראק (קדסניוז, 28 באוגוסט 2015). בדף הפייסבוק שלו הוא מופיע בכינוי אבו חמזה עבדאללה (אבו חמזה אלרמלאוי). בדף זה הועלו תמונות שלו במהלך שהותו בתורכיה ככל הנראה כאשר היה  בדרכו לעיראק (דף הפייסבוק ابوحمزةعبدالله, 26 ביוני 2015).

תמונות מדף  הפייסבוק של עבדאללה אלג'מל ( אבו חמזה עבדאללה) . מימין: בעת שהותו באיסטנבול, תורכיה. משמאל: כפעיל דעאש בעיראק (דף הפייסבוקابوحمزةعبدالله, 26 ביוני 2015).
תמונות מדף  הפייסבוק של עבדאללה אלג'מל ( אבו חמזה עבדאללה) . מימין: בעת שהותו באיסטנבול, תורכיה. משמאל: כפעיל דעאש בעיראק (דף הפייסבוקابوحمزةعبدالله, 26 ביוני 2015).

כרזה לזכרו של עבדאללה אלג'מל, שהופקה על-ידי מרכז אבן תימיה, זרוע הסברה של הסלפים בעזה  (חשבון הטוויטרابن تيمية للإعلام ‏@bentymeia0008 , 28 באוגוסט 2015).
כרזה לזכרו של עבדאללה אלג'מל, שהופקה על-ידי מרכז אבן תימיה, זרוע הסברה של הסלפים בעזה (28 באוגוסט 2015,  חשבון הטוויטרابن تيمية للإعلام ‏@bentymeia0008 ).

טקס לפעילי יחידת הקומדו של הזרוע הצבאית של חמאס
  • ב-26 באוגוסט 2015 ערכה הזרוע הצבאית של חמאס טקס לזכר ההרוגים במבצע "צוק איתן" מקרב פעילי יחידת הקומנדו הימי. במהלך הטקס נחשפה אנדרטה, שהוקמה לזכרם על חוף הים. בנאום, שנשא אבו עבידה דובר הזרוע הצבאית של חמאס, הוא אמר, כי מבצע "צוק איתן" היה שינוי אסטרטגי ו"פרק היסטורי" בהיסטוריה של הג'האד. במסר, שהפנה לישראל אמר, כי אם לא יוסר המצור תפקע סבלנותם של העם הפלסטיני ושל "ההתנגדות" (ערוץ אלאקצא, 26 באוגוסט 2015).
טקס של החזית העממית לשחרור פלסטין
  • ארגון החזית העממית לשחרור פלסטין קיים טקס סיום קורס הגנה עצמית של מחזור בנות במסגרת מחנות "חלוצי השיבה" (דניא אלוטן, 30 באוגוסט 2015). במהלך המחנות הללו, שהתקיימו בחודשי הקיץ, עברו אלף נערים ונערות הכשרות צבאיות, אימונים ספורטיביים ופעילויות תרבותיות (דף הפייסבוק קדס נט, דניא אלוטן, 29 באוגוסט 2015).
פעילות החזית הדמוקרטית לשחרור פלסטין
  • פעילי הזרוע הצבאית של החזית הדמוקרטית לשחרור פלסטין, קיימו מחנה קיץ בעזה עבור עשרות ילדי בתי ספר יסודיים ותיכוניים. מחנה הקיץ כלל אימונים צבאיים והיכרות עם כלי נשק. זיאד ג'רע'ון, חבר הלשכה המדינית של החזית הדמוקרטית לשחרור פלסטין, שביקר את המשתתפים במחנה, אמר, כי הם "דור השחרור ונושאים את דגל ההתנגדות" (דף הפייסבוק של גדודי ההתנגדות הלאומית, 26 באוגוסט 2015). זיאד ג'רע'ון קרא לפעילים להמשיך באימוניהם ובהיערכותם לקראת עימות אפשרי עם ישראל (דף הפייסבוק של גדודי ההתנגדות הלאומית, 28 באוגוסט 2015).

מימין: משתתפי מחנה הקיץ מטעם הזרוע הצבאית של החזית הדמוקרטית לשחרור פלסטין  משמאל: ביקור זיאד ג'רע'ון, חבר הלשכה המדינית של החזית הדמוקרטית, אצל פעילי הזרוע הצבאית בצפון הרצועה  (דף הפייסבוק של גדודי ההתנגדות הלאומית,26,  28 באוגוסט 2015)
מימין: משתתפי מחנה הקיץ מטעם הזרוע הצבאית של החזית הדמוקרטית לשחרור פלסטין  משמאל: ביקור זיאד ג'רע'ון, חבר הלשכה המדינית של החזית הדמוקרטית, אצל פעילי הזרוע הצבאית בצפון הרצועה (דף הפייסבוק של גדודי ההתנגדות הלאומית,26,  28 באוגוסט 2015)

סוגית ארבעת החטופים הפלסטינים מרצועת עזה
  • סוגיית ארבעת הפלסטינים מרצועת עזה, שנחטפו בחצי האי סיני ב-19 באוגוסט 2015 בעת שנסעו באוטובוס, שהיה בדרכו מרפיח לשדה התעופה בקהיר, ממשיכה להעסיק גורמים בכירים בחמאס המפנים אצבע מאשימה כלפי הממשל המצרי. משיר אלמצרי, בכיר חמאס, אמר, כי היחידה המפיקה תועלת מאירוע החטיפה היא ישראל. לדבריו המגעים עם הצד המצרי לא פסקו. הוא דרש ממצרים "להפוך את הדיבורים למעשים ולספק מידע על החטופים" (צפא, 30 באוגוסט 2015). מנגד, מצרים טענה, כי היא אינה עומדת מאחורי החטיפה.לדברי מקור מצרי עוקבת מצרים אחר הסוגיה ומתקיים תיאום בינה לבין חמאס בנושא (אלרסאלה.נט, 30 באוגוסט 2015).
התבטאות רמצ'אן שלח
  • בראיון, שהעניק רמצ'אן שלח, מזכ"ל ארגון הג'האד האסלאמי בפלסטין הוא התייחס בין היתר לכמה נושאים שעל סדר היום של הארגון (ערוץ אלמיאדין, 28 באוגוסט 2015):
  • ירי הרקטות לעבר ישראל –בתגובה לדיווחים הישראליים הכחיש, כי הג'האד האסלאמי בפלסטין הוא ששיגר את הרקטות מסוריה. לדבריו לנוכח המצב אין לארגון נוכחות בסוריה למעט "נוכחות מזערית" בדמשק. לדבריו פעילות הארגון בסוריה היא מוגבלת מפני שהשטח כבר אינו מאפשר פעילות מדינית ופעילות "התנגדות".
  • הסכם ההרגעה וירי רקטות מרצועת עזה–ההרגעה עם ישראל הינה "מצב זמני" שנועד להקל על סבלו של העם הפלסטיני. עם זאת ההרגעה "אינה מקודשת". הוא  הוסיף, כי אין לארגון בעיה לדון בביסוס ההרגעה אבל ישראל צריכה לעמד בהתחייבויותיה. יחד עם זאת הדגיש, כי הג'האד האסלאמי בפלסטין לא יסכים להסכם הרגעה ארוך טווח, שיוציא אותו מהסכסוך.
  • שביתת הרעב של העצירים המנהליים– מה שהשיג מחמד עלאן הוא "ניצחון גדול". ישראל נחלה תבוסה נוספת לאחר התבוסה הקודמת עם העציר המנהלי חצ'ר עדנאן. הוא הדגיש, שאם מחמד עלאן או חצ'ר עדנאן היו מתים במהלך שביתת הרעב שלהם הג'האד האסלאמי היה מגיב.
  • מצב ג'האד האסלאמי בפלסטין– מצבו של הארגון טוב בהרבה ממצבו בעבר. יכולות הארגון ומשאביו הוכפלו בכל התחומים, למרות המצור על רצועת עזה.
  • יחסי החוץ של הג'האד האסלאמי בפלסטין– הקשר של הארגון עם איראן הוא טוב. בראייתה של  איראן הנושא הפלסטיני והיחס לפלסטין אינם תלויים בנסיבות משתנות אלא זהו קשר קבוע. הקשר עם קטר הוא טוב. הקשר עם תורכיה עודנו קיים אבל לא כפי שהיה בעבר. הקשר עם מצרים הוא טוב, שכן למצרים תפקיד חשוב בכל מה שקשור לסוגיה הפלסטינית . 
כינוס המועצה הלאומית הפלסטינית
  • סלים זענון,יו"ר המועצה הלאומית הפלסטינית הודיע, כי הסכים עם אבו מאזן על עריכת כינוס של המועצה הלאומית בראמאללה ב-15 בספטמבר 2015. במהלך הכינוס ייבחר ועד פועל חדש לאש"ף ומועצת נשיאות חדשה למועצה הלאומית הפלסטינית. במועצה הלאומית הפלסטינית חברים 765 איש. הקוורום הדרוש לכינוס הינו שני שליש מחברי המועצה[3]. לדבריו אם ישראל לא תאפשר לחברים ברצועת עזה להגיע הם יאלצו לכנס פגישה מצומצמת כדי לבחור את חברי הועד הפועל (ופא, 27 באוגוסט 2015).
  • חמאס והג'האד האסלאמי בפלסטין הביעו התנגדות לכינוס המועצהבטענה, שכינוסה משרת את האינטרסים האישיים של אבו מאזן. מוסא אבו מרזוק, סגן ראש הלשכה המדינית של חמאס אמר, כי הכרזת ההתפטרות של חברי הועד הפועל הייתה במטרה להוביל לכינוס שלא מן המניין מבלי לקבל לכך את הסכמת חמאס והג'האד האסלאמי בפלסטין (דף הפייסבוק של מוסא אבו מרזוק, 30באוגוסט 2015). אסמאיל רצ'ואן, בכיר חמאס אמר, כי מטרת המועצה הלאומית הפלסטינית היא להרכיב מחדש את הועד הפועל של אש"ף לפי ראות עיניו של אבו מאזן (אלערבי אלג'דיד, 31 באוגוסט 2015).
ביקור אבו מאזן בירדן
  • ב-30 באוגוסט 2015 נפגש אבו מאזן ברבת עמון עם עבדאללה מלך ירדן. הפגישה בין השניים עסקה בסוגיה הפלסטינית, נושא ירושלים, והתפתחויות שונות באזור. לצד אבו מאזן נכחו במפגש, צאא'ב עריקאת מזכיר הוועד הפועל של אש"פ, מאג'ד ראש פרג', ראש המודכ"ל הפלסטיני ועטאא' ח'ירי השגריר בירדן (ופא, 30 באוגוסט 2015). לטענת מקורות ירדניים, הביע אבו מאזן במהלך המפגש את רצונו להתפטר מתפקידו ולפרוש מהחיים הפוליטיים. זאת, לדבריו בשל המבוי הסתום אליו נקלע תהליך המדיני עם ישראל ופעילות חמאס לשיבוש מהלך הפיוס הפנים-פלסטיני (סמא, 31 באוגוסט 2015).

[1]נכון ל-1 בספטמבר 2015 נתונים סטטיסטיים אלו אינם כוללים ירי פצצות מרגמה. כמו כן הנתונים הללו אינם כוללים רקטות, שנפלו בתחום רצועת עזה.
[2]נתונים אלה אינם כוללים ירי פצצות מרגמה. כמו כן לא נכללות בהן נפילת רקטות בשטח רצועת עזה.
[3]הפעם האחרונה בה התכנסה המועצה הלאומית הפלסטינית  בהרכב מלא היה בשנת 1998 ברצועת עזה, בנוכחות ביל קלינטון נשיא ארה"ב. מאז התכנסה המועצה מספר פעמים בהרכבים חלקיים בלבד, שלא עלו על מחצית ממספר החברים.