חדשות הטרור והסכסוך הישראלי-פלסטיני (8-2 בספטמבר 2015) *

חמישה בחורי ישיבה, תיירים מארה

חמישה בחורי ישיבה, תיירים מארה"ב, שניסו לנסוע למערת המכפלה, שבחברון תעו בדרכם ונכנסו לשכונת ג'בל ג'והר, שבדרום העיר.

כלי רכב התיירים עולה באש לאחר שהוצת (דף הפייסבוק קדס נט, 3 בספטמבר 2015).

כלי רכב התיירים עולה באש לאחר שהוצת (דף הפייסבוק קדס נט, 3 בספטמבר 2015).

אחד משני הבתים בישוב נתיב העשרה, שניזוקו מירי הקליעים

אחד משני הבתים בישוב נתיב העשרה, שניזוקו מירי הקליעים

פלסטינים מיידים אבנים לעבר כוחות ביטחון ישראלים במהלך ההפגנה השבועית נגד ההתנחלויות בכפר קדום

פלסטינים מיידים אבנים לעבר כוחות ביטחון ישראלים במהלך ההפגנה השבועית נגד ההתנחלויות בכפר קדום

עולי הרגל עוזבים את רצועת עזה דרך מעבר רפיח (דף הפייסבוק קדס נט, 7 בספטמבר 2015)

עולי הרגל עוזבים את רצועת עזה דרך מעבר רפיח (דף הפייסבוק קדס נט, 7 בספטמבר 2015)

חלוקת התיקים בעזה ע

חלוקת התיקים בעזה ע"י אגודת צדקה איראנית (פארס, 5 בספטמבר 2015)

חלוקת התיקים בעזה ע

חלוקת התיקים בעזה ע"י אגודת צדקה איראנית (פארס, 5 בספטמבר 2015)

תמונות ממיצג מתקן הכלא המרכזי של חמאס בעזה

תמונות ממיצג מתקן הכלא המרכזי של חמאס בעזה

 מחמד אבו דבוסה, שנהרג בעת שלחם בשורות דאעש בצפון  עיראק

מחמד אבו דבוסה, שנהרג בעת שלחם בשורות דאעש בצפון עיראק

אבו מאזן נפגש בלשכתו עם בני משפחת המחבל מחמד אלאטרש (דף הפייסבוק של אבו מאזן, 2 בספטמבר 2015)

אבו מאזן נפגש בלשכתו עם בני משפחת המחבל מחמד אלאטרש (דף הפייסבוק של אבו מאזן, 2 בספטמבר 2015)

  • השבוע נורו (בשוגג?) שני קליעים מרצועת עזה לעבר מבנים במושב נתיב העשרה.  בתגובה תקפו מטוסי חיל האוויר מתחם צבאי של חמאס בצפון רצועת עזה, ממנו בוצע הירי. במהלך השבוע הלא נורו רקטות או פצצות מרגמה לעבר ישראל.
  • השבוע משכו האלימות והטרור המסגרת מה שמכונה "ההתנגדות העממית" (קרי, הטרור העממי). האירוע הבולט היה תקיפת חמישה בחורי ישיבה, תיירים מארה"ב, שהיו בדרכם למערת המכפלה בחברון. הם מצאו מחסה בביתו של תושב מקומי וחולצו ע"י כוחות צה"ל.
  • מתאם פעולות הממשלה בשטחים הודיע, כי פעילי חמאס השתלטו בכוח על מחסן ברצועת עזה ולקחו ממנו חומרי בנייה, שמקורם בישראל. לדבריו נועדו החומרים לקדם את פרויקט המנהרות ההתקפיות של חמאס. אין זאת הפעם הראשונה שחמאס עושה שימוש במלט ובחומרי בנייה ,שנועדו לשיקום רצועת עזה, לשם קידום ההתעצמות הצבאית שלה.
ירי רקטות ופצצות מרגמה לעבר ישראל
  • במהלך השבוע לא נורו רקטות או ירי פצצות מרגמה לעבר ישראל.
ירי שני קליעים לעבר נתיב העשרה
  1. ב-2 בספטמבר 2015 פגעו  שני קליעים, שנורו מרצועת עזה במבנים במושב נתיב העשרה. לא היו נפגעים. נגרם נזק קל למבנים. לא ברור האם היה זה ירי מכוון, או שמא המדובר בירי תועה, שמקורו באימונים, שבוצעו ברצועת עזה בשטח הסמוך לגבול.
  2. בתגובה לירי תקפו כלי טיס של חיל האוויר מתחם צבאי של חמאס בצפון רצועת עזה, ממנו בוצע הירי (דובר צה"ל, 3 בספטמבר 2015). כלי התקשורת הפלסטינים דיווחו, כי  חיל האוויר הישראלי תקף בשעות הבוקר המוקדמות של ה-3 בספטמבר 2015 את מוצב "פלסטין" בצפון הרצועה, השייך לזרוע הצבאית של חמאס. למקום נגרם נזק. לא דווח על נפגעים בנפש (קדסנט, 3 בספטמבר 2015).

ירי רקטות ופצצות מרגמה לעבר ישראל

הפגנות, עימותים וטרור עממי
  • במהלך השבוע נמשכו האלימות והטרור במוקדי החיכוך "המסורתיים" ביהודה, שומרון ובשכונות מזרח ירושלים במסגרת מה שמכונה "ההתנגדות העממית" (קרי, הטרור העממי). הפעילות האלימה התבטאה בעיקר בהשלכת בקבוקי תבערה ויידויי אבנים לעבר כוחות הביטחון ולעבר אזרחים ישראליים.  
  • להלן אירועים בולטים:
  • ב-6 בספטמבר 2015– הושלכו בקבוקי תבערה לעבר הישוב בית אל. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק (דף הפייסבוק צבע אדום, 6 בספטמבר 2015).
  • ב-4 בספטמבר 2015- עצרו לוחמי משמר הגבול, המוצבים במחסום תפוח, שמדרום לשכם, לבדיקה כלי רכב שעורר את חשדם. בחיפוש בכלי הרכב נמצא רובה מסוג M-16, שהוחבא מתחת למושב. יומיים קודם לכן נתפסו רובה ומחסניות באותו מחסום (דף הפייסבוק של משטרת ישראל, 4 בספטמבר 2015).
  • ב-3 בספטמבר 2015 - חמישה בחורי ישיבה, תיירים מארה"ב, נסעו למערת המכפלה, שבחברון. לאחר שתעו בדרכם הם נכנסו לשכונת ג'בל ג'והר, שבדרום העיר. פלסטינים, שהבחינו בהם, החלו ליידות לעברם אבנים. תושב מקומי לקח אותם לביתו עד להגעת כוחות צה"ל, שחילצו אותם מהאזור. שניים מהתיירים נפצעו באורח קל. מכוניתם הוצתה ונשרפה כליל.
  • ב-3 בספטמבר 2015- בכניסה לכפר עזריה, שבמזרח ירושלים, פרץ כלי רכב מחסום משטרתי והחל בנסיעה לעבר השוטרים, שאיישו את המחסום. בוצע ירי לעבר כלי הרכב. כלי הרכב התהפך והחל לעלות באש (דף הפייסבוק של משטרת ישראל, 3 בספטמבר 2015). לאותו מחסום הגיעה פלסטינית, שעוררה את חשד השוטרים במקום. בחיפוש בתיקה נמצא כלי נשק מאולתר (דף הפייסבוק צבע אדום, 3 בספטמבר 2015).
  • ב-2 בספטמבר 2015- במהלך פעילות לוחמי משמר הגבול במחנה הפליטים אלעאידה, סמוך לקבר רחל, זיהו הלוחמים פלסטיני, שניסה להשליך לעברם מטען צינור. הלוחמים ירו לעבר פלג גופו התחתון. הפלסטיני, שנפצע מהירי פונה לבית החולים. מטען החבלה נוטרל (דף הפייסבוק של משטרת ישראל, 2 בספטמבר 2015).
מתה מפצעיה אם המשפחה, שביתה הוצת בדומא
  • ראהם דואבשה, אם המשפחה, שביתה הוצת ב-31 ביולי 2015 בכפר דומא, על-ידי טרוריסטים יהודים, נפטרה ב-7 בספטמבר 2015 מפצעיה בבית החולים. בפיגוע נשרף למוות בנה הפעוט ומספר ימים לאחר מכן נפטר בעלה מפצעיו. מבצעי הפיגוע טרם נתפסו.
  • מותה של אם המשפחה הביא לגל האשמות נגד ישראל, שלוו בהסתה לאלימות. אלפים השתתפו בהלווייתה. לאחר ההלוויה התפתחו עימותים בין צעירים פלסטינים רעולי פנים וכוחות הביטחון הישראליים (ופא, 7 בספטמבר 2015). נביל אבו רדינה, דובר לשכת אבו מאזן מסר, כי אבו מאזן הכריז על שלושה ימי אבל (ופא, 7 בספטמבר 2015). חמאס פרסמה הודעה בה היא מאשימה את הרשות הפלסטינית, אשר "אינה מגיבה לטרור המגובה ע"י ממשלת ישראל". בהודעה קראה חמאס להגיב בחריפות נגד  ישראל. כמו כן הושמעה קריאה לקיים "יום זעם" ביום שישי 11 בספטמבר 2015 (דף הפייסבוק של הגוש האסלאמי באוניברסיטת אלנג'אח, דף הפייסבוק שהאב, דף הפייסבוק PALDF, 7 בספטמבר 2015; אתר חמאס, 7 בספטמבר 2015).

כרזות, שהופצו בדפי הפייסבוק הפלסטינים והקוראות "להתקוממות" על רקע מותה אם המשפחה. מימין: כרזה ובה נכתב: "קום והתנגד.. הצת את הגדה בלהבות ואל תתפשר"  (דף הפייסבוק של הגוש האסלאמי באוניברסיטת אלנג'אח, 7 בספטמבר 2015). משמאל: כרזה ובה נכתב: "הם שרפו את נשותינו וילדינו וחיללו את אלאקצא שלנו ולמה אנחנו מחכים? יום שישי זה המועד שלנו להתקומם" (דף הפייסבוק PALDF, 7 בספטמבר 2015).
כרזות, שהופצו בדפי הפייסבוק הפלסטינים והקוראות "להתקוממות" על רקע מותה אם המשפחה. מימין: כרזה ובה נכתב: "קום והתנגד.. הצת את הגדה בלהבות ואל תתפשר"  (דף הפייסבוק של הגוש האסלאמי באוניברסיטת אלנג'אח, 7 בספטמבר 2015). משמאל: כרזה ובה נכתב: "הם שרפו את נשותינו וילדינו וחיללו את אלאקצא שלנו ולמה אנחנו מחכים? יום שישי זה המועד שלנו להתקומם" (7 בספטמבר 2015,  דף הפייסבוק PALDF).

מימין: כרזה הקוראת לקיים "יום זעם" בתגובה למותה של  רהאם דואבשה ול"חילול מסגד אלאקצא", בכרזה נכתב "מהפכת הזעם" (דף הפייסבוק שהאב, 6 בספטמבר 2015). משמאל: כרזת אבל מטעם  חמאס (דף הפייסבוק PALDF, 7 בספטמבר 2015).
מימין: כרזה הקוראת לקיים "יום זעם" בתגובה למותה של  רהאם דואבשה ול"חילול מסגד אלאקצא", בכרזה נכתב "מהפכת הזעם" (דף הפייסבוק שהאב, 6 בספטמבר 2015). משמאל: כרזת אבל מטעם  חמאס (7 בספטמבר 2015,  דף הפייסבוק PALDF).

החלטות ממשלת ישראל לנוכח התגברות אירועי הטרור העממי
  • על רקע ריבוי אירועי הטרור העממי ("ההתנגדות העממית") כינס בנימין נתניהו, ראש ממשלת ישראל, דיון ביטחוני מיוחד. נתניהו הבהיר, כי אינו מוכן לקבל מצב של יידוי אבנים והשלכת בקבוקי תבערה על הציר המרכזי המוביל לירושלים ובירושלים עצמה. ראש הממשלה הורה על נקיטה במספר צעדים וביניהם: תגבור הכוחות בכביש 443 בשתי פלוגות נוספות של משמר הגבול , הצבת מצלמות ותאורה לאורך הכביש והצבת כ-400 שוטרים בירושלים. כמו כן ייבחנו הוראות הפתיחה באש לעבר מיידי אבנים ומשליכי בקבוקי תבערה (אתר משרד ראש הממשלה, 2 בספטמבר 2015) 
מעבר רפיח
  • ב-5 באוגוסט 2015 פתחו שלטונות מצרים את מעבר רפיח לשלושה ימים עבור עולי הרגל מרצועת עזה (אתר משרד הפנים ברצועת עזה, 5 בספטמבר 2015). למרות פתיחת המעבר הודיעו המצרים,  כי לא יאפשרו לתושבים פלסטינים הנמצאים במצרים לעבור לרצועת עזה בשלושת ימי פתיחת המעבר וכי הוא יפתח לעולי רגל בלבד היוצאים מרצועת עזה (מען, 6 בספטמבר 2015).
  • רמצ'אן שלח, מזכ"ל הג'האד האסלאמי בפלסטין וזיאד אלנח'אלה סגנו הגיעו לביקור במצרים במטרה להיפגש עם בכירים במנגנוני הביטחון המצריים ולדון עימם בסוגיית ההרגעה ופתיחת מעבר רפיח (מען, 2 בספטמבר 2015).
פעילי חמאס השתלטו על חומרי בנייה שנועדו לשיקום רצועת עזה
  • בהודעה לתקשורת אמר האלוף יואב (פולי) מרדכי, מתאם פעולות הממשלה בשטחים, כי פעילי חמאס השתלטו בכוח על מחסן ברצועת עזה ולקחו ממנו חומרי בנייה, שישראל העבירה לפלסטינים. לדבריו פעילי חמאס השתלטו בכוח על מחסנים והחרימו סחורות פרויקט המנהרות ההתקפיות של הארגון. האלוף מרדכי הוסיף, כי מאז תום מבצע "צוק איתן" ועד היום אישרה ממשלת ישראל הכנסה של 1.7 מיליון טונות של חומרי בנייה עבור שיקום הרצועה לדבריו גניבת חלק מחומרי הבנייה על ידי חמאס היא זו שמעכבת את שיקום הרצועה (וואלה, 1  בספטמבר 2015).
אגודת צדקה איראנית חילקה תיקים לילדי בית הספר ברצועת עזה
  • אגודת צדקה איראנית בשם "האגודה למען ההגנה על העם הפלסטיני", בשיתוף פעולה עם אגודה פלסטינית חילקה 1,700 ילקוטי בית ספר, ספרי לימוד וכלי כתיבה לתלמידי משפחות נזקקות ברצועת עזה. זאת במסגרת "תוכנית ילקוטים לבית הספר" (פארס, 5 בספטמבר 2015).
ניצול תעמולתי של הנעדרים הישראליים על-ידי חמאס
  • הזרוע הצבאית של חמאס, בשיתוף הגוש האסלאמי, קיימו מיצג בכיכר החיל האלמוני בעיר עזה בשם "ספור את חייליך" לציון יום השנה למבצע "צוק איתן". במיצג הוצג דגם של בית כלא עשוי קרטון המכונה "הכלא המרכזי של אלקסאם ". על שלושה תאים, מתוך שישה שהוצגו, נרשמו שמות הנעדרים הישראליים ועל שלושה תאים נוספים סימני שאלה. כמו כן  נכתב "הזרוע הצבאית היא שתחליט מתי תבקרו את ילדיכם בבתי הכלא" בטקס הפתיחה, שהתקיים בחסותו של מחמד צ'יף מפקד הזרוע הצבאית של חמאס, קרא פתחי חמאד, בכיר חמאס לעם הערבי לשלוח לחמאס נשק וכספים לקראת המערכה הבאה עם ישראל (אלקדס, 2 בספטמבר 2015).

מיצג זה הינו להערכתנו חלק ממערכת תעמולה של חמאס, שנועדה להאדיר את ערך ה"נכסים" שבידי הארגון, ולהפעיל לחצים על ישראל

 

תרגיל צבאי של מנגנון הביטחון הלאומי
  • יחידה של מנגנון הביטחון הלאומי ברפיח ביצעה במסגרת קורס, שקיימה, תרגיל צבאי המדמה תקיפה לילית של בסיס צבאי בישראל תוך שימוש באש חיה. בתרגיל נכחו נעים אלע'ול, מפקד כוחות הביטחון הלאומי וסגנו. בנאום, שנשא לפני משתתפי התרגיל אמר נעים אלע'ול כי התרגילים נועדו להכין ולאמן את החיילים הפלסטינים צבאית, גופנית ושכלית (אתר משרד הפנים, 7 בספטמבר 2015).

אין זו הפעם הראשונה בה מבצעים כוחות הביטחון הלאומי תרגילים במתווה שכזה בשנה שחלפה מאז מבצע "צוק איתן". ב -23 בדצמבר 2014 קיימו כוחות הביטחון הלאומי תרגיל צבאי דומה, שדימה אף הוא פריצה למוצב ישראלי וכיבושו.[4] בכוחות הביטחון הלאומי, כמו גם במנגנוני ביטחון נוספים ברצועה, משרתים פעילים גדודי עז אלדין אלקסאם, שהינם בעלי "זהות כפולה". עדויות לכך נמצאו בבדיקת שמות ההרוגים במבצע "צוק איתן" ובאירועים נוספים בעבר. "הזהות הכפולה" מאפשרת לחמאס להעסיק פעילים צבאיים רבים במנגנוני הביטחון, להעניק לפעילותם "לגיטימיות" ממשלית, ולשלם להם משכורות המיועדים לאנשי מנגנוני הביטחון ברצועת עזה. האימון של מנגנון הביטחון הלאומי מצביע על כך שהוא מהווה כוח לוחם לכל דבר ולא רק מנגנון האמון על ביטחון הפנים.

 

מותם של פעילים צבאיים ככל הנראה בתאונות אימונים
  • הזרוע הצבאית של חמאס הודיעה, כי צ'חר נביל סעיד אלבחרי, בן 27 תושב בית לאהיא (צפון רצועת עזה), פעיל ביחידה הימית של הזרוע הצבאית, מת מטביעה "במהלך אירוע מקרי". האירוע התרחש בחופי בית לאהיא (אתר גדודי עז אלדין אלקסאם, 6 בספטמבר 2015). יתכן, כי המדובר בתאונת אימונים.
  • הזרוע הצבאית של הג'האד האסלאמי בפלסטין הודיעה על מותו של מחמד ג'עפר שאהין בטביעה בים. שאהין היה בן 24 והשתייך לגדוד אלדרג' שבחטיבת עזה. ככל הנראה הוא נהרג בתאונת אימונים של יחידת הקומנדו הימי של פלוגות ירושלים (דף הפייסבוק של פלוגות ירושלים, 3 בספטמבר 2015).

מותם של השניים מבטא להערכתנו את הדגש, ששמים ארגוני הטרור ברצועת עזה על הפעילות הימית בעקבות מבצע "צוק איתן".

 

מימין: פעיל היחידה הימית של חמאס, צח'ר אלבחרי (אתר חמאס, 6 בספטמבר 2015) משמאל: מחמד שאהין, פעיל הג'האד האסלאמי בפלסטין (דף הפייסבוק של גדודי ירושלים, 3 בספטמבר 2015).
מימין: פעיל היחידה הימית של חמאס, צח'ר אלבחרי (אתר חמאס, 6 בספטמבר 2015) משמאל: מחמד שאהין, פעיל הג'האד האסלאמי בפלסטין (דף הפייסבוק של גדודי ירושלים, 3 בספטמבר 2015).

נעצר בישראל פעיל ג'האד עולמי מרצועת עזה[5]

  • כוחות הביטחון הישראליים עצרו בסוף חודש יולי 2015 פעיל ג'האד עולמי מרצועת עזה, שהיה מעורב בביצוע פיגועים נגד כוחות צה"ל במהלך מבצע "צוק איתן". העצור היה מעורב גם בפעולות טרור נוספות. הפעיל הינו איהאב סעיד עבד אלרחמן אבו נח'ל, יליד 1988 מהעיר עזה.  איהאב אבו נח'ל השתייך לפלג המכנה עצמו חטיבת ייחוד האל, פלג סלפי ג'האדיסטי המזוהה עם הג'האד העולמי. הוא נתפס בעת שהתכוון לצאת לקטר לעבוד כמורה במסגרת מיזם להעסקת מורים מרצועת עזה.
  • בתחילת דרכו היה איהאב אבו נח'ל, פעיל בזרוע הצבאית של חמאס שם רכש הכשרה ומיומנויות צבאיות. בהמשך עבר לשורות וועדות ההתנגדות העממית. במהלך 2010 נבחר על ידי ראשי הארגון לבצע פיגוע התאבדות נגד יעדים ישראליים על גבול רצועת עזה מצרים. לשם ביצוע הפיגוע הוא עבר הכשרה ואימונים ייעודיים. באותה שנה הוא יצא מרצועת עזה לחצי האי סיני דרך מנהרה לשם ביצוע תקיפה נגד אוטובוס סמוך לאילת. מסיבות שונות לא יצאה התוכנית אל הפועל.
  • ב-2014 התגייס איהאב אבו נח'ל לחטיבת ייחוד האלפלג סלפי ג'האדיסטי, המזוהה עם דאעש. במסגרתו הוא המשיך בפעילות טרור נגד ישראל. במהלך מבצע "צוק איתן", למרות שהוא כבר היה מזוהה עם גורמים סלפים ברצועה, הוא צורף על ידי חמאס לפעילות נגד ישראל יחד עם הכוחות המיוחדים (נח'בה) של הזרוע הצבאית שלה בצפון רצועת עזה. במסגרת זאת הפעיל איהאב אבו נח'ל מטענים נגד כוחות צה"ל .
פעיל סלפי נוסף מהרצועה נהרג בשורות ארגון דאעש בעיראק
  • אתרי תקשורת פלסטיניים דיווחו על מותו של מחמד סלים מחמד אבו דבוסה, המכונה אבו אלעבד העזתי. המדובר בפעיל סלפי, בן 26, ממחנה הפליטים בח'אן יונס. הוא נהרג במהלך לחימה בשורות ארגון דאעש במחוז כרכוכ שבצפון עיראק. ידיעות ראשונות על מותו בעיראק התפרסמו בפורום חמאס באינטרנט ב-17 באוגוסט 2015 (פורום חמאס באינטרנט, 17 באוגוסט 2015).
  • מחמד אבו דבוסה שימש קודם יציאתו כמורה. גורמים פלסטינים ציינו, כי אבו דבוסה יצא מהרצועה לפני כשנתיים וחצי, בעבר היה עצור ע"י מנגנוני הביטחון של חמאס בגין השתייכותו לזרם הסלפיה הג'האדית (קדס נט, 3 בספטמבר 2015).
כינוס המועצה הלאומית הפלסטינית
  • חמאס וארגונים נוספים פעלו כדי למנוע את כינוס המועצה הלאומית הפלסטינית ודומה כי לעת עתה הצליחה פעילותם. בהודעה, שפרסמה חמאס מטעמה קראה לארגונים הפלסטינים ולחברי המועצה להחרים את הכינוס. בהודעה הודגשו ההשלכות החמורות של הכינוס על תהליך הפיוס (אלאיאם, 3 בספטמבר 2015). עוד נמסר, כי חמאס בוחנת אפשרות למנוע יציאתם של חברי המועצה המתגוררים ברצועת עזה כדי להקשות על קיום הכינוס מבחינה חוקית (דרוש רוב של שני שליש).
  • צאא'ב עריקאת מזכיר הועד הפועל של אש"ף, יצא לקטר לפגישה עם ח'אלד משעל ראש הלשכה המדינית של חמאס. במהלך הפגישה עלה נושא כינוס המועצה הלאומית הפלסטינית והשתתפות חברי המועצה מטעם חמאס בכינוס (קדספרס, 3 בספטמבר 2015). נמסר, כי במהלך הפגישה העביר ח'אלד משעל אגרת לאבו מאזן באמצעות צאא'ב עריקאת, בה הוא הביע את התנגדותה המוחלטת  של חמאס לכל החלטה, שתתקבל בכינוס (ראי אליום, 5 בספטמבר 2015).
  • רמצ'אן עבדאללה שלח, מזכ"ל הג'האד האסלאמי בפלסטין, נועד בקהיר עם עזאם אלאחמד, חבר הועד המרכזי של פתח וביקש ממנו לדחות את כינוס המועצה הלאומית הפלסטינית (סוכנות הידיעות אנטוליה, 6 בספטמבר 2015). מחמד אלהניד בכיר בארגון , אמר כי כינוס המועצה הלאומית הפלסטינית רק יעמיק את הפילוג הפנים פלסטיני (מען, 5 בספטמבר 2015).
  • ב-7 בספטמבר 2015 דווח בכלי התקשורת הפלסטינים כי לאור ההתנגדויות, שעלו מצד ארגונים לכינוס המועצה הלאומית, מסתמנת מגמה לדחות את מועד כינוס המועצה
הנפת דגל פלסטין בכניסה לבניין האו"ם

לקראת פתיחת מושב העצרת הכללית של האו"ם הופץ מסמך עליו חתומות כעשרים מדינות ערביות הכולל דרישה להניף את דגל פלסטין בכניסה לבניין האו"ם בניו-יורק. לדברי ריאצ' מנצור, נציג הרשות הפלסטינית באו"ם החליט יו"ר העצרת הכללית לערוך הצבעה על הצעת ההחלטה. לדבריו אם יוחלט להניף את הדגל  אזי הם יבקשו להניפו בטקס חגיגי בנוכחות אבו מאזן, יו"ר הרשות הפלסטינית, אשר צפוי להגיע לדיוני המושב השבעים של העצרת הכללית (ופא, 1 בספטמבר 2015).

אבו מאזן נפגש עם בני משפחת אלתמימי מנבי צאלח
  • אבו מאזן נפגש בלשכתו עם משפחת מחמד אלתמימי מנבי צאלח, אשר בניה התעמתו עם חיילי צה"ל. אבו מאזן בירך את בני המשפחה על "גבורתם, דבקותם ומאבקם נגד חיילי צה"ל". לדבריו "ההתנגדות בדרכי שלום" הינה כלי נשק יעיל בידי העם הפלסטיני במאבקם נגד "הכובש הישראלי" החושף את פניה האמיתיות של ישראל  (קדסנט, 3 בספטמבר 2015).
  •  בדפי פייסבוק פורסמה כרזה הלועגת לאבו מאזן על ההתבטאות אודות "התנגדות בדרכי שלום". בכרזה נראה אבו מאזן אוחז במקלע ויורה זיתים, לימונים ותפוחים (2 בספטמבר 2015,  דף הפייסבוק GAZA ALAN).

מימין : אבו מאזן נפגש עם בני משפחת מחמד אלתמימי מנבי צאלח (דף הפייסבוק של אבו מאזן, 2 בספטמבר 2015). משמאל : כרזה הלועגת לאבו מאזן על התבטאותו אודות ההתנגדות בדרכי שלום (דף הפייסבוק GAZA ALAN, 2 בספטמבר 2015)
מימין : אבו מאזן נפגש עם בני משפחת מחמד אלתמימי מנבי צאלח (דף הפייסבוק של אבו מאזן, 2 בספטמבר 2015). משמאל : כרזה הלועגת לאבו מאזן על התבטאותו אודות ההתנגדות בדרכי שלום (2 בספטמבר 2015,  דף הפייסבוק GAZA ALAN)

אבו מאזן נפגש עם משפחת המחבל מחמד אלאטרש
  • אבו מאזן נפגש בלשכתו עם בני משפחת מחמד אלאטרש, אשר נהרג בצומת תפוח ב-17 באוגוסט 2015, לאחר שניסה לדקור לוחם משמר הגבול. אבו מאזן ניחם את בני המשפחה ועדכן אותם, כי הרשות הפלסטינית העבירה את פרטי התקרית, בה נהרג בנם, לעיון בית הדין הבינלאומי בהאג (דף הפייסבוק של אבו מאזן, 2 בספטמבר 2015).
סוכנות הידיעות הפלסטינית מען אירחה את ח'צ'ר עדנאן, פעיל הג'האד האסלאמי בפלסטין, ששוחרר ממעצר מנהלי בישראל
  • סוכנות הידיעות מען אירחה ב-1 בספטמבר 2015 במשרדיה בבית לחם את ח'צ'ר עדנאן, בכיר הג'האד האסלאמי בפלסטין אשר לאחרונה שוחרר ממעצר מנהלי בישראל בעקבות שביתת רעב  ממושכת שביצע. את פניו בסוכנות קיבלו נאצר אללחאם, העורך הראשי של סוכנות הידיעות, ומחמד פרג', מנהל ערוץ הלוויין. נאצר אללחאם. בירך בקבלת הפנים את ח'צ'ר עדנאן ושיבח את "עמידתו האיתנה ומאבקו בכלא הישראלי". ח'צ'ר עדנאן הודה על התמיכה התקשורתית, שהעניקה לו סוכנות  הידיעות (מען, 1 בספטמבר 2015).

נאצר אללחאם (מצד ימין בתמונה), העורך הראשי של סוכנות הידיעות ומחמד פרג' (מצד שמאל בתמונה), מנהל ערוץ הלוויין, מארחים במשרדם את ח'צ'ר עדנאן (מען, 1 בספטמבר 2015)
נאצר אללחאם (מצד ימין בתמונה), העורך הראשי של סוכנות הידיעות ומחמד פרג' (מצד שמאל בתמונה), מנהל ערוץ הלוויין, מארחים במשרדם את ח'צ'ר עדנאן (מען, 1 בספטמבר 2015)

סוגיית האסירים
  • עיסא אלקראקע, יו"ר האיגוד לענייני אסירים נועד עם נביל אלערבי, מזכ"ל הליגה הערבית ועדכן אותו בנוגע למצב האסירים הפלסטינים השוהים בבתי הכלא בישראל (צפא, 4 בספטמבר 2015). לדברי עיסא אלקראקע ב-17-16 בספטמבר 2015 תארח ירדן כנס בינלאומי בנושא האסירים הפלסטינים בו ישתפו מומחי חוק בינלאומיים. לדבריו הכנס יסייע לרשות הפלסטינית לפנות לבית הדין הבינלאומי (ICC) בנוגע להעמדה לדיו של בכירים ישראלים בשל "הפשעים", שביצעו נגד העם הפלסטיני ובעיקר נגד אסירים (פאל טודיי, 4 בספטמבר 2015). 

[*]בשל החגים הגיליון יתפרסם הבא  ב-20 בספטמבר 2015. אנו מאחלים שנה טובה ושקטה.
[2]נכון ל-8 בספטמבר 2015. נתונים סטטיסטיים אלו אינם כוללים ירי פצצות מרגמה. כמו כן הנתונים הללו אינם כוללים רקטות, שנפלו בתחום רצועת עזה.
[3]נתונים אלה אינם כוללים ירי פצצות מרגמה. כמו כן לא נכללות בהן נפילת רקטות בשטח רצועת עזה.
[4]ראו פרסום מרכז המידע מ-25 בדצמבר 2014 : " תרגילים, שקיימו חמאס וכוחות הביטחון הלאומי, דימו כיבוש מוצב צה"ל בקרבת הרצועה תוך חטיפת חייל ".
[5]אתר שירות הביטחון הכללי, 6 בספטמבר 2015
.