המחבלת בת ה-72, שביצעה את פיגוע הדריסה מצפון לחברון כתבה צוואה טרם יציאתה לביצוע הפיגוע והביעה רצונה למות כ”שהידה”. זוהי עדות נוספת המזימה את טענות בני משפחתה, כי המדובר ב”הוצאה להורג” ע”י צה”ל.


ת'רות אברהים סלמאן אלשעראוי (טוויטר 6 בנובמבר 2015)
ת'רות אברהים סלמאן אלשעראוי (טוויטר 6 בנובמבר 2015)

1.    ב-6 בנובמבר 2015 ניסתה אישה פלסטינית בת 72 לדרוס חיילים מתחת לגשר חלחול (צפונית לחברון). לוחמי צה"ל, שעמדו במחסום זיהו כלי רכב מתקדם במהירות לעבר אחד החיילים מתחת לגשר ח'לח'ול. הלוחמים  ירו לעבר כלי הרכב. הנהגת נפצעה ופונתה לבית החולים שם מתה מפצעיה. שני פלסטינים נפצעו באורח קל מרסיסים וטופלו במקום. לא היו נפגעים. במכוניתה של הנהגת הדורסת נמצאה סכין בתוך תיקה.

הסכין, שנמצאה בתוך תיקה של המחבלת (דובר צה"ל, 6 באוקטובר 2015)
הסכין, שנמצאה בתוך תיקה של המחבלת (דובר צה"ל, 6 באוקטובר 2015)

2.    המחבלת הינה ת'רות אברהים סלמאן אלשעראוי (אם איוב), בת 72, אם לחמישה ילדים. המחבלת הינה אלמנתו של מחבל בשם פואד אלשעראוי, מחבל, שנהרג בשנת 1988 במהלך האנתיפאדה הראשונה מירי כוחות צה"ל באזור חברון. בתה של ת'רות, אחלאם, נשואה  למחמד ג'מאל אלנתשה, חבר המועצה החוקקת מטעם חמאס בחברון העצר כיום בישראל. חמאס פרסמה הודעת אבל על מותה של ת'רות.  אסמאעיל הניה, סגן ראש הלשכה המדינית של חמאס, שוחח עם בני משפחתה והביע תנחומים על מותה (7 בנובמבר 2015,  PALDF).

כרזת האבל, שפרסמה חמאס על מותה של ת'רות אלשערואי  (דף הפייסבוק של התנועה האסלאמית בשכם, 6 בנובמבר 2015)
כרזת האבל, שפרסמה חמאס על מותה של ת'רות אלשערואי  (דף הפייסבוק של התנועה האסלאמית בשכם, 6 בנובמבר 2015)

3.    עתה מסתבר, כי כשבועיים לפני מותה כתבה ת'רות אברהים סלמאן אלשעראוי צוואה ושוחחה עם בתה אחלאם ואמרה לה את המילים הבאות: "אני מרגישה שאמות בקרוב.. במידה ואמות, אוי אלוקים אמות כשהידה ולא על מיטתי" (שאשה ניוז, 8 בנובמבר 2015). כתיבת הצוואה והדברים שאמרה לבתה מחזקים את דיווח צה"ל,  כי היא ביצעה פיגוע דריסה ולא כפי שטוענים הפלסטינים כי היא "הוצאה להורג" על ידי חיילי צה"ל.

4.    יוזכר, כי בנה של ת'רות טען, כי היא אינה מחבלת וכי לאחר שיצאה מתפילה במסגד נסעה לאחותה בראס אלג'ורה. לדבריו, בדרך נכנסה לתחנת כדי לתדלק את הרכב שם היה כוח גדול של חיילים אשר ירו בה. גם בתקשורת הפלסטינית נטען, כי צה"ל הוציא אותה להורג ללא כל סיבה. לטענת דפי פייסבוק, המזוהים עם חמאס, היא לא ניסתה לבצע פיגוע דריסה ולא ניתן להוכיח מסרטי מצלמות האבטחה  כי היא אכן ניסתה לדרוס את אחד החיילים (דף הפייסבוק של התנועה האסלאמית – שכם, 6 בנובמבר 2015; דף הפייסבוק של הגוש האסלאמי באוניברסיטת חברון).

5.    אחד ממאפייני התגובות הפלסטיניות לגל הטרור הנוכחי הינה ההכחשה הגורפת, כי המחבלים נהרגו בעת ביצוע פיגועי טרור. דוברים פלסטינים רשמיים (כולל מטעם הרשות הפלסטינית) ובני משפחותיהם של המחבלים, שביצעו פיגועי דריסה ודקירה שבים וטוענים, כי המדובר ב"הוצאות להורג" של ישראל וכי הפלסטינים, שנהרגו הינם חפים מפשע. ברם, העדויות המגיעות מהשטח בתוספת מידע מהתקשורת הפלסטינית שבים ומעידים, כי המדובר במחבלים או מחבלות, שביצעו פיגועי טרור. מתברר גם, כי בכמה מקרים (כמו במקרה של ת'רות) המחבלים והמחבליות ביצעו את הפיגוע לאחר, שכתבו מכתבים או העלו פוסטים בדפי הפייסבוק שלהם על כוונותיהם לצאת לפעולה[1]מחבלים אלו מוצגים בקרב הציבור הפלסטיני כשהידים, שביצעו מעשי גבורה והופכים לאחר מותם למודל לחיקוי עבור מחבלים נוספים.

 

[1]דוגמא עדכנית נוספת הינה המחבלת רשא מחמד אחמד עויצ' בת 23 מקלקיליה, שביצעה פיגוע דקירה במעבר אליהו סמוך לאלפי מנשה. בתיקה נמצא מכתב התאבדות בו כתבה כי היא עושה את המעשה כ"הגנה על המולדת".