מבט לג’האד העולמי (31 במרץ – 6 באפריל 2016)

מבט לג'האד העולמי

מבט לג'האד העולמי

כתב הטלוויזיה הסורית ברחוב ראשי באלקריתין

כתב הטלוויזיה הסורית ברחוב ראשי באלקריתין

רחוב באלקריתין (סאנא, 3 באפריל 2016).

רחוב באלקריתין (סאנא, 3 באפריל 2016).

מטענים שהוטמנו על-ידי פעילי דאעש באלקריתין.

מטענים שהוטמנו על-ידי פעילי דאעש באלקריתין.

כתב נוסף של הטלוויזיה הסורית באלקריתין, באזור שבו ההרס פחות ניכר (הטלוויזיה הסורית, 4 באפריל 2016).

כתב נוסף של הטלוויזיה הסורית באלקריתין, באזור שבו ההרס פחות ניכר (הטלוויזיה הסורית, 4 באפריל 2016).

שטר כסף שנמצא בקריתין שהונפק על-יד דאעש ועליו דמותו של מנהיג הארגון אבו בכר אלבע'דאדי (סאנא, 3 באפריל 2016).

שטר כסף שנמצא בקריתין שהונפק על-יד דאעש ועליו דמותו של מנהיג הארגון אבו בכר אלבע'דאדי (סאנא, 3 באפריל 2016).

ביקור מושל מחוז חמץ, טלאל אלבראזי בתדמור

ביקור מושל מחוז חמץ, טלאל אלבראזי בתדמור

מושל מחוז חמץ מתבונן בכלובים שהציב דאעש בתדמור, שבהם הוחזקו אסירים (סאנא, 31 במרץ 2016).

מושל מחוז חמץ מתבונן בכלובים שהציב דאעש בתדמור, שבהם הוחזקו אסירים (סאנא, 31 במרץ 2016).

חיילים עיראקים באזור העיר הית מציגים את דגל דאעש (ערוץ אלע'ד, 3 באפריל 2016).

חיילים עיראקים באזור העיר הית מציגים את דגל דאעש (ערוץ אלע'ד, 3 באפריל 2016).

אמצעי לחימה, שאותרו בסדנא של דאעש (אלסומריה, 34 באפריל 2016).

אמצעי לחימה, שאותרו בסדנא של דאעש (אלסומריה, 34 באפריל 2016).

הפעיל במרכז התמונה דובר צרפתית מאיים בתקיפות נגד מדינות המערב ורוסיה

הפעיל במרכז התמונה דובר צרפתית מאיים בתקיפות נגד מדינות המערב ורוסיה

כרזה בה נכתב על רקע לשכת קאנצלרית גרמניה העולה באש

כרזה בה נכתב על רקע לשכת קאנצלרית גרמניה העולה באש "גרמניה הינה שדה הקרב" .

כרזה הקוראת למוסלמים בגרמניה לבצע פיגוע בשדה התעופה קלן-בון. בכרזה נראה שדה התעופה ותחתיו הכיתוב:

כרזה הקוראת למוסלמים בגרמניה לבצע פיגוע בשדה התעופה קלן-בון. בכרזה נראה שדה התעופה ותחתיו הכיתוב:"מה שאחיך הצליח לעשות בבלגיה, גם אתה תצליח".


עיקרי אירועי השבוע

  • נמשך רצף הכישלונות של ארגון דאעש בסוריה ובעיראק: השבוע נפלה לידי צבא סוריה העיר אלקריתין, שמדרום מזרח לחמץ. כיבושה (בהמשך לכיבוש תדמור) איפשר לצבא סוריה לפתוח את כביש דמשק-חמץ וליצור רצף טריטוריאלי במרחב שממזרח לחמץ. עתה נערכים צבא סוריה ובעלי בריתו להשלמת הטיהור של מרחב חלב ולכיבוש העיר. בעיראק השתלט צבא עיראק על העיר הית, שעל גדות הפרת, ובכך עשה צעד נוסף לקראת טיהור מחוז אלאנבאר הסוני.
  • דאעש, שאינו מצליח לבלום את רצף כישלונותיו, נוקט בפעולות טרור וגרילה נגד אויביו השונים. בין השאר בוצעו השבוע פיגועי התאבדות נגד יעדים שיעיים באזור בגדאד. במקביל יצא דאעש, באמצעות כלי תקשורת ופעילים המזוהים עימו בקמפיין איומים נגד מדינות המערב (בדגש על גרמניה), רוסיה ואף ישראל. איומים אלו נועדו להרתיע את אויבי דאעש מהמשך ההתקפות נגדו תוך ניצול החרדה, שעורר הפיגוע בבריסל. להערכתנו, ככל שיגברו הלחצים על דאעש בסוריה ובעיראק כן עלולה לגבור המוטיבציה שלו לנסות ולהוציא לפועל איומים אלו

 

הסכם הפסקת האש

  • הסכם הפסקת האש מתקיים זה השבוע השישי במאפיינים הדומים לאלה של השבועות הקודמים. מרכז התאום הרוסי בבסיס חמימים דיווח במהלך השבוע על ממוצע של כשמונה הפרות ליום (בדומה לשבוע שעבר). במקביל הודיע משרד התיאום הרוסי כי הפסקת האש הורחבה לשני כפרים נוספים, כך שנכללים בה 53 יישובים ו-44 ארגונים (אתר משרד ההגנה הרוסי, eng.mil.ru, 4 באפריל 2016)
  • סרגיי לברוב, שר החוץ הרוסישוחח בטלפון עם עמיתו האמריקאי ג'והן קרי לגבי האמצעים שיש לנקוט כדי לחזק את הפסקת האש בסוריה. סרגיי לברוב הדגיש, שעל גבול תורכיה סוריה להישאר סגור לחלוטין, כדי למנוע הגעת פעילי טרור מתורכיה לסוריה (אלערביה, 1 באפריל 2016; ספוטניק, 2 באפריל 2016). דובר משרד החוץ האמריקאי מסר, כי משטר אסד ממשיך להיות המפר הגדול ביותר של הפסקת האש.

המערכה הבינלאומית נגד דאעש

  • הקואליציה הבינלאומית בהובלת ארה"ב המשיכה לבצע תקיפות בעיראק ובסוריה נגד יעדי דאעש וארגוני טרור נוספים, שאינם כלולים בהסכם הפסקת האש. במהלך השבוע ביצעו כלי טיס של מדינות הקואליציה עשרות רבות של תקיפות מהאוויר. רובן המכריע של התקיפות בוצע בעיראק, בעיקר באזורי הית, סנג'אר ומוצול, מקצתן בסוריה בעיקר באלרקה ובאזור חלב (אתר מחלקת המדינה של ארה"ב).
  • פיקוד המרכז של צבא ארה"ב הודיע, כי לאור התגברות איום הטרור בתורכיה הוחלט לפנות אזרחים, המוצבים בדרום מזרח תורכיה ובכלל זה בבסיס האווירי אינצ'רליק. לפי ההודעה לא יפונו חיילים בתפקידי לחימה ולא תפגע הפעילות נגד דאעש המתבצעת מתורכיה. לדברי מפקד פיקוד המרכז ההחלטה התקבלה בתיאום עם ממשלת תורכיה. במקביל פרסם משרד החוץ  האמריקאי אזהרת מסע לדרום מזרח תורכיה (וורלד טריביון, 4  באפריל 2016). נראה לנו, כי צעדים אלו ננקטו ע"י ארה"ב לנוכח איום הטרור הגובר בתורכיה.
  • ג'וזף דנפורד, יו"ר המטות המשולבים של ארה"באמר, כי גברה יעילותן של תקיפות הקואליציה הבינלאומית נגד דאעש. זאת, בשל שיפור במודיעין ובכשירותם הצבאית של הכוחות הנלחמים בסוריה ובעיראק הנתמכים על ידי ארה"ב. לדבריו נועדו התקיפות לפגוע במפקדי ובלוחמי דאעש, לחסל את התשתית הכלכלית של דאעש ולתמוך בכוחות הלוחמים בסוריה ובעיראק (Defence News, 29 במרץ 2016). בהתבטאות נוספת אמר ג'וזף דנפורד, כי אחת המשימות המאתגרות היא בניית כוח צבאי ערבי-סורי ללחימה בדאעש. לדבריו כוח זה יבנה תוך התחשבות בתורכיה המתנגדת  למעורבות כוחות כורדיים ומרכיבים ערביים בקואליציה הבינלאומית נגד דאעש (ספוטניק 29 במרץ 2016).

מעורבות רוסיה בלחימה בסוריה

  • השבוע העבירה רוסיה העבירה חמישה טון של ציוד הומניטארי למחוז חמץ, שבו התמקדה בשבועות האחרונים הלחימה נגד דאעש (ספוטניק, 4 באפריל 2016).כמו כן קלטה רוסיה 2,000 פליטים סורים תושבי חלב, שנמלטו מסוריה. הפליטים מוקמו בעיר נוגנסק (Noginsk) הסמוכה למוסקבה וכעת פועלת רוסיה להסדיר להם מעמד תושב, שיאפשר להם לזכות בביטוח רפואי ולהשתלב במערכות החינוך (ספוטניק, 3 באפריל 2016).

עיקרי התפתחויות בסוריה

כיבוש אלקריתין
  • בעקבות כיבוש תדמור הופנה המאמץ הסורי לעבר העיר אלקריתין, שמדרום מזרח לחמץ. ב-3 באפריל 2016 השלים צבא סוריה את השתלטותו על העיר ועל כפרים הסמוכים לה. בעקבות כיבוש אלקריתין נפתח כביש דמשק חמץ לתנועה (דמשק אלא'ן, 4 במרץ 2016). כמו בתדמור כך גם באלקריתין, השתלט צבא סוריה על "עיר רפאים", שרוב תושביה עזבוה. ברבים מרחובות העיר ניכר הרס והוטמנו בהם מטעני חבלה רבים.

 

  • כיבוש העיר אלקריתין והכפרים שמסביבה מהווה הישג צבאי ותודעתי נוסף של צבא סוריה ובעלי בריתו, לאחר כיבושה של תדמור. כיבוש העיר איפשר לצבא סוריה לפתוח את כביש דמשק-חמץ ולקיים רצף טריטוריאלי מחמץ מזרחה, עד למרחב תדמור. מעבר לכך עשוי מרחב תדמור לשמש בהמשך כבסיס יציאה עבור הצבא הסורי לכיבוש שטחים נוספים בליבת השליטה של דאעש במזרח סוריה.

 

 צעדים ראשונים להשבת החיים למסלולם בעיר תדמור
  • לאחר ההשתלטות על העיר תדמור הרחיב הצבא את פעילותו לכיוון  העיר אלסח'נה,  צפונית מזרחית לתדמור, אליה נמלטו חלק מפעילי דאעש. מטוסי קרב ומסוקים רוסים וסורים תקפו יעדים בעיר (המרכז הסורי לזכויות אדם, 1 באפריל 2016). כמו כן בוצעו תקיפות מהאוויר על יעדים באזור שדה הנפט אארכ, הממוקם כ-26 ק"מ מצפון מזרח לתדמור ועל כלי רכב של דאעש בכביש תדמור סח'נה.
  • לאחר שהושלם כיבוש תדמור מידי דאעש החל המשטר הסורי בפעולות  שיקום ראשוניות. טלאל אלבראזי, מושל מחוז חמץ ערך ביקור בעיר ובמהלכו ציין, כי כבר החלו העבודות לשיקום התשתיות שנהרסו (סאנא, 31 במרץ 2016). מרבית התושבים עזבו את העיר והם ממתינים עתה לשוב לבתיהם.
  • ראש מנהל המבצעים במטכ"ל הרוסי ציין, כי כיבוש תדמור היווה הישג חשוב במערכה בשל ערכה התרבותי, היותה צומת דרכים חשוב, וקרבתה לשדות נפט וגז. הוא הוסיף, כי אנשי צבא רוסיים לקחו חלק בתכנון המערכה וכי חיל האוויר הרוסי ביצע 500 גיחות תקיפה במרחב. רוסיה שלחה יחידת חבלה מיוחדת, משום שארגון דאעש הותיר אחריו ברחבי העיר מספר רב של מוקשים ומטעני נפץ מאולתרים. מרכז השליטה הרוסי, היושב בבסיס חמימים, דיווח, כי עד כה נטרלו הכוחות הרוסים 1,230 מוקשים ומטעני נפץ מאולתרים בתדמור (ספוטניק 2 באפריל 2016).
עימותים במחוזות נוספים ברחבי סוריה
  • במחוזות נוספים בסוריה, הן באלו שעליהם חלה הפסקת האש והן באזורים שעליהם היא אינה חלה, נמשכו עימותים מקומיים בין הכוחות השונים:
  • אזור חלב: באזור התנהלו עימותים בין צבא סוריה לבין ארגוני המורדים, בעיקר ג'בהת אלנצרה. ב-1 באפריל 2016 השתלטו כוחות ג'בהת אלנצרה וארגוני מורדים נוספים על העיירה תל אלעיס, שמדרום לחלב(דמשק אלא'ן, ח'טוה, 2 באפריל 2016). כן דווח על הפלת מטוס סורי ע"י ארגוני המורדים במרחב חלב באמצעות טיל קרקע-אוייר (The Long War Journal, 5 באפריל 2016).
  • אזור דיר אלזור: צבא סוריה תקף יעדים, שבקרבת שדה התעופה הצבאי, בסיוע אווירי רוסי (ועדות התיאום המקומיות, 30 במרץ 2016). כמו כן פוצצו הכוחות הסורים מנהרה באורך עשרים מטרים שהייתה ממוקמת  מתחת לאתרים, שבשליטת דאעש, בדרום העיר.
  • אדלב –כעשרים וחמישה פעילי ג'בהת אלנצרה נהרגו כתוצאה מתקיפה אווירית על מקום מפגש של בכירי הארגון באזור אדלב.הרשתות החברתיות הג'האדיסטיות הודיעו על מותו של אבו פראס הסורי פעיל בכיר באלקאעדה. אבו פראס הסורי הינו רצ'ואן נמוס, קצין לשעבר בצבא סוריה, ששימש בעבר כדובר ג'בהת אלנצרה. בתפקידו האחרון הוא שימש כאחראי על מכוני ההלכה האסלאמית (השריעה) בג'בהת אלנצרה. כמו כן נהרג בתקיפהאבו אלהמאם, מבכירי ג'בהת אלנצרה, המשתייך להתארגנות ח'רסאן. 
  • אלרקה – במהלך השבוע בוצעו מספר רב של תקיפות אוויריות נגד יעדי דאעשבאלרקה. במסגרת זאת תקפו מטוסי קרב סוריים מקום כינוס של בכירים בדאעש באלרקה. נמסר על כמה בכירים שנהרגו. דווח, כי דאעש נערך לקראת עימות אפשרי בעיר ובמסגרת זאת הוא אסר על ארמנים ונוצרים לעזוב אותה (ח'טוה, 30במרץ 2016).
הערכות להמשך
  • ערוץ אלמיאדין, המזוהה עם חזבאללה, דיווח כי הסתיימה הקמתו של החמ"ל לשחרור חלב והאזוריים הכפריים שממערב ומדרום לה. למקום הגיעו כוח רוסי, כוח איראני וכוח של חזבאללה כדי לסייע לצבא סוריה להילחם בארגוני המורדים (אלמיאדין, 5 באפריל 2016).

 

עיקרי ההתפתחויות בעיראק

מחוז אלאנבאר
הית
  • צבא עיראק הצליח השבוע להשתלט על מרבית שיטחה של העיר הית, שעל גדות הפרת, כ-70 ק"מ מצפון מערב לאלרמאדי. ב-2 באפריל 2016 נכנס צבא עיראק לתוך העיר לאחר שקודם לכן השתלט על סביבותיה. ב-3 באפריל 2016 השלים הצבא את השתלטותו. לטענת מנגנון הלוחמה בטרור, הכפוף לראש ממשלת עיראק, כל רחובותיה ובתיה של העיר מולכדו על-ידי דאעש, לאחר, שהתושבים עזבו אותה (אלסומריה, 4-2 באפריל 2016; סקיי ניוז, 4 באפריל, 2016). דאעש מצידו הפעיל מחבלים מתאבדים נגד צבא עיראק בעיירה כביסה, שממזרח להית (2 באפריל).
אלרמאדי
  • צבא עיראק הודיע ב-3 באפריל 2016, כי השתלט על בית בעיר אלרמאדי, אשר שימש כסדנא גדולה, שבה יוצרו מטעני נפץ וחגורות נפץ עבור דאעש (אלסומריה, 34 באפריל 2016).
מחוז נינוא
  • צבא עיראק ממשיך לדווח על פעילות המתבצעת במסגרת תחילתו של מבצע לכיבוש מחוז נינוא והעיר מוצול. כלי התקשורת העיראקיים דיווחו השבוע על תקיפות אוויריות נגד יעדי דאעש, במרחב שמדרום למוצול. במהלך התקיפות הללו נהרגו עשרות פעילי דאעש, כולל שני פעילים בכירים שהיו אחראים על הארטילריה ועל משטרת המוסר (שפק ניוז, אלבע'דאדיה, 2 באפריל 2016).
  • דאעש מצידו נוקט בלוחמת גרילה נגד אויביו. השבוע קיבל הארגון אחריות לחמישה פיגועי התאבדות נגד הכוחות הכורדיים (הפשמרגה) בעיר מח'מור, שמדרום למוצול, המשמשת כבסיס יציאה להתקפות נגד דאעש (אח'באר דולת אלאסלאם, 2 במרץ 2016). על-פי דיווח ערוץ אלג'זירה, חמישה-עשר מלוחמי הפשמרגה נהרגו בהתקפות הללו (אלג'זירה, 1 באפריל 2016).
אזור בגדאד
  • העיר בגדאד וסביבותיה ממשיכים להוות מוקד לפיגועי טרור וגרילה של דאעש. השבוע בלטו שני פיגועי התאבדות (4 באפריל 2016): האחד בוצע ע"י מחבל מתאבד, שפוצץ עצמו בשכונה השיעית אלצדר. בפיגוע נהרגו חמישה בני אדם ותשעה נפצעו. פיגוע נוסף בוצע ע"י מחבל מתאבד, שנהג במכונית תופת, שפוצצה במקום ריכוז של מליציות שיעיות בצפון בגדאד.

מצרים וחצי האי סיני

  • במהלך השבוע נמשכה פעילות אינטנסיבית של כוחות הביטחון המצרים נגד מחוז סיני של דאעש באזורי אלשיח' זויד, אלעריש ורפיח. ב-30 במרץ 2016 חשפו כוחות הביטחון המצריים שתי מנהרות בגדר הגבול ועצרו 24 בני אדם, בעלי אזרחויות שונות, שניסו להסתנן למצרים. כמו כן החרימו כוחות הביטחון המצריים אמצעי לחימה ביניהם ארבע חביות חומר נפץ במהלך מבצע צבאי בדרום רפיח ודרום אלשיח' זויד (אלמצרי אליום, 30 במרץ 2016). במקביל המשיכו פעילי דאעש בפעילות גרילה נגד כוחות הביטחון המצריים בעיקר באמצעות הנחת מטענים.
  •  מחוז סיני של דאעש פרסם סרטון בו שיחזרו פעילי הארגון את שני הפיגועים, שביצעו נגד כוחות הביטחון המצריים פיגוע שבוצע ב-19 במרץ 2016 בו הותקף מחסום אלצפא, שמדרום לאלעריש בתקיפה בה נהרגו 18 שוטרים מצרים. בפיגוע השני הותקף מחסום של משטרת מצרים בכיכר, שבעיר אלעריש, במהלכו נהרגו חמישה שוטרים (21 בינואר 2016).

הג'האד העולמי במדינות נוספות

לוב
תקיפת שדות הנפט דרומית למרדה
  • מקור במשמר מתקני הנפט מסר, כי פעילי דאעש תקפו שני שדות נפט דרומית למרדה (ראו מפה). לדברי המקור הצליחו כוחות המשמר להניס את התוקפים בלי שנגרמו נזקים לשדות הנפט. חברת "אלח'ליג' אלערבי", שאחד משדות הנפט שהותקפו נמצא בבעלותה, הבהיר כי השדה לא נפגע (אח'באר ליביא24, 3 באפריל 2016; פורטל אלוסט, 2 באפריל 2016; חשבון הטוויטר של ראש מחלקת התכנון בשדה אלביצאא'). תקיפה זאת מהווה המשך לניסיונות דאעש לתקוף שדות נפט, עד כה ללא הצלחה יתרה.
ניצול מהגרים בלתי חוקיים לצורכי דאעש
  • "מקורות לוביים" מסרו, כי דאעש שולט בנתיבי ההברחה במדבר ובים של מהגרים בלתי חוקיים העוברים בלוב בדרכם לאירופה. דאעש רואה במהגרים אלו אמצעי להגדלת הכנסותיו. חלק מהמהגרים הללו מתפתים ע"י דאעש להצטרף לשורותיו תמורת משכורת חודשית של למעלה מ-1,000 דולרים (The Times, 28 במרץ 2016).
איומים בביצוע פיגועים בטריפולי
  • אבו עבדאללה אלמצרי, האחראי על בית הדין השרעי של דאעש בסרת, איים בדרשת יום השישי שנשא, "להבעיר בקרוב את טריפולי" ולמלאה בלוחמי ג'האד ובמחבלים מתאבדים. הוא גם איים לפתוח במערכה נגד ממשלת ההסכמה הלובית. האיום הושמע ככל הנראה בעקבות הגעתם לטריפולי של חברי מועצת הנשיאות של ממשלת ההסכמה הלובית, שעל הקמתה סוכם בשיחות שקיימו בתוניסיה הצדדים היריבים (פורטל אלוסט, 2 באפריל 2016).
דגסטאן
  • מחוז קווקז של דאעש קיבל אחריות לשתי תקיפות בדגסטאן. ההודעה התפרסמה באמצעות אעמאק,זרוע ההסברה של דאעש. ב-29 במרץ 2016 קיבל הארגון אחריות להפעלה של שני מטענים מאולתרים נגד שני כלי רכב צבאיים רוסיים  במזרח המדינה. לדברי ההודעה בפיצוץ נהרגו עשרה חיילים רוסיים ושלושה נוספים נפצעו. ב-30 במרץ 2016 דיווח דאעש על פיצוץ נוסף, שאירע במחסום של משטרת דגסטאן. כתוצאה מהפיצוץ נהרגו כמה שוטרים. מאז ההכרזה על הקמת מחוז קווקז של דאעש בוצעו למעלה מחמישה פיגועים נגד כוחות ביטחון רוסיים (The Long War journal, 31 במרץ  2016).
סעודיה
  • משרד הפנים הסעודי, דיווח כי מטען חבלה הופעל נגד אחד מכלי הרכב של משטרת אלדלם (Al Dilam), כ-95ק"מ מדרום מזרח לריאצ'. אדם אחד נהרג ונזק נגרם לשני כלי רכב נוספים (אלערביה, 3 באפריל 2016). ב-3 באפריל 2016 הודיע דאעש, כי פעיליו פוצצו שני מטעני חבלה נגד תחנת משטרה בעיר אלדלם. על פי ההודעה כתוצאה מפיגוע זה נשרפו שלושה רכבי משטרה (אעמאק, 3 באפריל 2016).

פעילות תודעתית 

מאמר הקורא לפתוח חזית חדשה נגד ישראל
  • סוכנות הידיעות חקהמזוהה עם דאעש פרסמה מאמר דעה שכתב פעיל המכונה עבדאללה מחמד מחמוד. הפעיל קורא לדאעשלפתוח כבר עתה חזית נגד "האויב היהודי" בהדגישו, כי זהו צו השעה. לדברי הכותב קריאה זו באה בשל מספר סיבות: תגובה לכך שישראל נלחמת לצד מצרים במדינה האסלאמית בחצי האי סיני; נקמה על שהיהודים נוטלים חלק במערכה הבינלאומית נגד דאעש; תגובה על הכיבוש הישראלי המתמשך של שטחי פלסטין. הכותב מדגיש כי ניתן לפגוע בישראל דרך רמת הגולן וסיני (חשבון הטוויטר @Abdullah_MoMa, 31 במרץ 2016; סוכנות הידיעות אלחק, 31 במרץ 2016).
איומים נוספים של דאעש על אירופה וארצות-הברית
  •  ארגון דאעש במחוז הפרת שבעיראק פרסם סרטון, המאיים על ארצות-הברית, מדינות אירופה, ורוסיה בהמשך הפיגועים כל עוד תימשך ההתקפה על דאעש. בסרטון הופיעו שלושה פעילים רעולי פנים, אחד מהם דובר צרפתית. הדובר ציין, כי כל עוד פועלות מדינות הקואליציה נגד דאעש, תקיפת מטרות במדינות "הצלבנים" הינה לגיטימית מבחינת דאעש (אצדאראת אלדולה אלאסלאמיה, 27 במרץ 2016).
דאעש קורא למוסלמים בגרמניה לבצע פיגועים כנגד מטה הקאנצלרית מרקל ושדה התעופה קלן-בון
  • דאעש פרסם כרזות בשפה הגרמנית, שהופצו ברשתות החברתיות, בהן קרא הארגון למוסלמים בגרמניה לבצע פיגועים כנגד גרמניה. קונקרטית הוזכרו לשכת הקאנצלרית אנגלה מרקל ושדה התעופה קלן-בון (Köln Bonn Airport).  זאת, בהמשך לפיגועים שבוצעו בשדה התעופה וברכבת התחתית בבריסל (רויטרס על-פי אתר SITE, 31 במרץ 2016).
קריאה להרוג את אבו מחמד אלג'ולאני, מנהיג ג'בהת אלנצרה
  • ב-1 באפריל 2016 העלה בעל חשבון טוויטר המזוהה עם דאעש, כרזה של הארגון, ובה תמונה, שנטען, שהיא של אבו מחמד אלג'ולאני, מנהיג ג'בהת אלנצרה . הכרזה, המפרטת את תולדות חייו של אלג'ולאני קוראת להרוג אותו וכן להרוג פעיל נוסף בשם אחמד זכור (חלבי) המופיע לצידו. שניהם מכונים בכרזה "יהודי הג'האד", כינוי המרמז על "בגידתם" בדרך הג'יהאד (חשבון הטוויטר ابو عمر الانصاري 17@17_turkman342).