חדשות הטרור והסכסוך הישראלי-פלסטיני (13- 19 באפריל 2016)*

פיר מנהרה התקפית של חמאס שנחשף בשטח ישראל סמוך לגדר הביטחון במרכז רצועת עזה (דובר צה

פיר מנהרה התקפית של חמאס שנחשף בשטח ישראל סמוך לגדר הביטחון במרכז רצועת עזה (דובר צה"ל, 18 באפריל 2016).

שני אוטובוסים בירושלים עולים באש כתוצאה מפיצוץ מטען בחלקו האחורי של אחד מהם  		(דף הפייסבוק כבאות והצלה מחוז ירושלים, 18 באפריל 2016)

שני אוטובוסים בירושלים עולים באש כתוצאה מפיצוץ מטען בחלקו האחורי של אחד מהם (דף הפייסבוק כבאות והצלה מחוז ירושלים, 18 באפריל 2016)

צעיר פלסטיני במחנה הפליטים אלערוב עומד מוכן עם אבנים בידיו.

צעיר פלסטיני במחנה הפליטים אלערוב עומד מוכן עם אבנים בידיו.

פלסטינים במחנה הפליטים אלערוב מיידים אבנים לעבר כלי רכב של משטרת ישראל לאחר הלווית המחבל אבראהים בראד'עיה (דף הפייסבוק PALDF, 16 באפריל 2016)

פלסטינים במחנה הפליטים אלערוב מיידים אבנים לעבר כלי רכב של משטרת ישראל לאחר הלווית המחבל אבראהים בראד'עיה (דף הפייסבוק PALDF, 16 באפריל 2016)

מימין: שלושה סכינים שנמצאו ברשותם  של הקטינים הפלסטינים שנעצרו בעיר העתיקה משמאל : מכתב פרידה להורים שנמצא אצל אחד משני הילדים (דף הפייסבוק QUDSN, 14 באפריל 2016)

מימין: שלושה סכינים שנמצאו ברשותם של הקטינים הפלסטינים שנעצרו בעיר העתיקה משמאל : מכתב פרידה להורים שנמצא אצל אחד משני הילדים (דף הפייסבוק QUDSN, 14 באפריל 2016)

פיר המנהרה

פיר המנהרה

פעילות צה

פעילות צה"ל להריסתה (דובר צה"ל, 18 באפריל 2016).

שוטרים פלסטינים פרוסים ברחובות העיר עזה.

שוטרים פלסטינים פרוסים ברחובות העיר עזה.

מחסום משטרתי בעיר עזה (משרד הפנים הפלסטיני, 16 באפריל 2016).

מחסום משטרתי בעיר עזה (משרד הפנים הפלסטיני, 16 באפריל 2016).

דף הטוויטר החדש של דובר הזרוע הצבאית של חמאס

דף הטוויטר החדש של דובר הזרוע הצבאית של חמאס

אבו מאזן בפגישה עם נשיא תורכיה ארדואן בשולי כינוס ארגון שיתוף הפעולה האסלאמי (ופא, 15 באפריל 2016)

אבו מאזן בפגישה עם נשיא תורכיה ארדואן בשולי כינוס ארגון שיתוף הפעולה האסלאמי (ופא, 15 באפריל 2016)

  • במוקד אירועי השבוע עמד פיצוץ מטען חבלה באוטובוס בירושלים. 21 בני אדם נפצעו וביניהם ככל הנראה גם המחבל. לפי שעה לא ידועה זהות מבצע (או מבצעי הפיגוע). חמאס הזדרזה לברך על הפיגוע   והציגה אותו כ"התקדמות של "אנתיפאדת ירושלים".
  • צה"ל חשף מנהרת תקיפה של חמאס בשטח ישראל,בקרבת גדר הביטחון. להערכת מקורות ביטחוניים ישראליים נחפרה המנהרה לאחר מבצע "צוק איתן" . חמאס הגיבה בזלזול במטרה לנסות למזער את ההישג הישראלי כדי לתת מענה הסברתי לתושבי הרצועה.
  • לקראת חג הפסח הולכים ומתרבים ביטויי הסתה סביב הר הבית. אבו מאזן בנאום בתורכיה הזהיר מפני "המזימות" של ישראל כלפי מסגד אלאקצא "באמצעות זרועות ההתיישבות שלה והחפירות". המופתי של ירושלים הזהיר כי המשך פעולות ישראל נגד מסגד אלאקצא יהפכו את האזור ל"פצצת זמן". גם חמאס הצטרפה למסיתים, בעיקר באמצעות הפייסבוק. 
פיגועים/ניסיונות לפיגועים בשבוע החולף
  • 18 באפריל 2016 –  
  • מטען חבלה התפוצץ באוטובוס בקו 12 בירושלים. אוטובוס נוסף שעמד צמוד אליו נפגע אף הוא ועלה באש. נזק נגרם גם לכלי רכב, שהיו בסביבה. 21 בני אדם נפצעו. אחד מהם (ככל הנראה המחבל) נפצע באורח קשה, שבעה באורח בינוני והשאר באורח קל. מבדיקות ראשוניות של האירוע עולה כי מטען שהתפוצץ בקצה האוטובוס גרם לשריפה ולפציעת הנוסעים. לפי שעה לא ידוע מי עמד מאחורי הפיגוע. אף ארגון לא קיבל אחריות לביצועו.
  • חמאס וארגוני טרור נוספים ברכו על הפיגוע. ברחובות העיר עזה חולקו לעוברים ושבים דברי מתיקה. חמאס פרסמה באתרי האינטרנט שלה כרזות וקריקטורות המביעות תמיכה, עידוד ושמחה (חשבון הטוויטר  PALINFO, 18 באפריל 2016).
  • מוסא אבו מרזוק, חבר הלשכה המדינית של חמאס, כתב בדף הפייסבוק שלו, כי הפיגוע הוא מסר למתנחלים לפיו לא יהיה להם ביטחון כל עוד לעם הפלסטיני אין ביטחון. סאמי אבו זהרי, דובר חמאס, אמר כי הפיגוע הוא "תגובה טבעית על "פשעיה של ישראל" ועל "ההוצאות להורג וחילול מסגד אלאקצא" (אתר חמאס, 18 באפריל 2016). משיר אלמצרי, בכיר חמאס, אמר כי "התקדמות האנתיפאדה" היא טבעית בשל פשעיה של ישראל (פאל אינפו, 18 באפריל 2016). חסאם בדראן , דובר חמאס, אמר כי המחבל העמיד על טעותו  את כל מי שחשב שהאנתיפאדה הגיעה לקיצה וכי למרות הקשיים העם הפלסטיני אינו מוותר על "דרך ההתנגדות" (אתר חמאס, 18 באפריל 2016).

מימין: זירת הפיגוע (דף הפייסבוק כבאות והצלה מחוז ירושלים, 18 באפריל 2016). משמאל:ציור של אמיה ג'חא, המזוהה עם חמאס, בו היא מביעה שמחה בעקבות פיגוע האוטובוס בירושלים. בכרזה נכתב: "כמה טוב. תבורך ידו של מי שפוצץ את האוטובוס אחר הצהריים. כמה טוב . עדין לא ראיתם מאומה... זוהי טיפה בים... לולולולו !!!"(חשבון הטוויטר PALINFO, 18 באפריל 2016)
מימין: זירת הפיגוע (דף הפייסבוק כבאות והצלה מחוז ירושלים, 18 באפריל 2016). משמאל:ציור של אמיה ג'חא, המזוהה עם חמאס, בו היא מביעה שמחה בעקבות פיגוע האוטובוס בירושלים. בכרזה נכתב: "כמה טוב. תבורך ידו של מי שפוצץ את האוטובוס אחר הצהריים. כמה טוב . עדין לא ראיתם מאומה... זוהי טיפה בים... לולולולו !!!"(חשבון הטוויטר PALINFO, 18 באפריל 2016)

  • 14 באפריל 2016 -
  • פלסטיני חמוש בגרזן הסתער על כוח צה"ל שאייש עמדה באזור מחנה הפליטים ערוב סמוך לגוש עציון.  הוא ניסה לתקוף אותם באמצעות גרזן שהיה בידו. החיילים  ירו לעברו והוא נהרג.
  • בתקשורת הפלסטינית דווח, כי מבצע הפיגוע הוא אבראהים מחמד עת'מאן בראד'עיה, בן 54 ממחנה הפליטים אלערוב.  אבראהים מחמד עת'מאן בראד'עיה הינו פעיל חמאס אסיר משוחרר (אתר QUDSN, מען, 14 באפריל 2016). בעקבות הפיגוע, פרסמה חמאס הודעת אבל רשמית אודות מותו של  "השהיד הגיבור". בעת הלווייתו נעטפה גופתו בדגל ירוק של חמאס (פלסטין, 16 באפריל 2016).

מימין: אבראהים מחמד עת'מאן בראד'עיה (דף הפייסבוק בית לחם אלחדת', 14 באפריל 2016). במרכז הגרזן  באמצעותו ניסה  לתקוף חייל צה"ל (דף הפייסבוק QUDSN, 14 באפריל 2016). משמאל: כרזת אבל מטעם חמאס (דף הפייסבוק PALDF, 14 באפריל 2016)
מימין: אבראהים מחמד עת'מאן בראד'עיה (דף הפייסבוק בית לחם אלחדת', 14 באפריל 2016). במרכז הגרזן  באמצעותו ניסה  לתקוף חייל צה"ל (דף הפייסבוק QUDSN, 14 באפריל 2016). משמאל: כרזת אבל מטעם חמאס (דף הפייסבוק PALDF, 14 באפריל 2016)

  • בעקבות הלווייתו של אבראהים מחמד עת'מאן בראד'עיה התפתחו עימתים בין כוחות הביטחון הישראליים לפלסטינים באזור אלערוב על כביש גוש עציון חברון.
פיגועים ביהודה, שומרון וישראל בחתך חודשי

פיגועים ביהודה, שומרון וישראל בחתך חודשי

הפגנות עימותים והפרות סדר
  • במהלך השבוע נמשכו יידוי אבנים, השלכת בקבוקי תבערה ומטעני צינור ברחבי יהודה, שומרון וירושלים. כמו כן נמשכו הפגנות, צעדות מחאה, הפרות הסדר.  ב-17 באפריל 2016 צוין ביהודה, שומרון וברצועת עזה יום האסיר הפלסטיני שלווה בעצרות תהלוכות ואירועים שהתקיימו בערים השונות. אירועי יום האסיר היוו הזדמנות לבכירי הארגונים הפלסטינים להתבטא בגנות מדינת ישראל ואף לקרוא לחטיפת חיילים ומתנחלים (ח'אלד אלבטש, בכיר הג'האד האסלאמי בפלסטין, פאל טודיי, 17 באפריל 2016).  
  • להלן כמה אירועים בולטים:
  • 17 באפריל 2016 –אבנים יודו לעבר נתיב הרכבת הקלה באזור שעפאט לא היו נפגעים. נגרם נזק לקרון הרכבת(דף הפייסבוק צבע אדום, 17 באפריל 2016).
  • 17 באפריל 2016 – בשני אירועים נפרדים אבנים יודו לעבר כלי רכב על כביש 443 (ירושלים תל אביב) סמוך לתחנת הדלק דור אלון. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק(דף הפייסבוק צבע אדום, 17 באפריל 2016).
  • 14 באפריל 2016– שני פלסטינים כבני 12 עוררו את חשדם של שוטרים ולוחמי משמר הגבול בשער השלשלת סמוך להר הבית. השניים עוכבו לבדיקה. בבדיקה נמצאו ברשות השניים סכינים. כמו כן נמצא ברשות אחד הילדים מכתב פרידה מהוריו. בחקירה ראשונית אמרו כי הגיעו כדי לבצע פיגוע. אחד הילדים הוא תושב מחנה הפליטים קלנדיה והשני כפר עקב.
  • 14 באפריל 2016 – חייל צה"ל נפגע באורח קל מאבנים בעת הפרות סדר בכפר אלערוב. החייל פונה לבית החולים (דף הפייסבוק צבע אדום, 14 באפריל 2016).
  • 13 באפריל – אבנים יודו לעבר הרכבת הקלה בשעפאט לא היו נפגעים. נגרם נזק לקרון רכבת  (דף הפייסבוק צבע אדום, 14 באפריל 2016).
  • 13 באפריל 2016 – פלסטינים השליכו בקבוק תבערה מרכב חולף לעבר כלי רכב ישראלי סמוך למעבר מכמש (סמוך לישוב כוכב יעקב שבאזור בנימין). לא היו נפגעים (דף הפייסבוק צבע אדום, 14 באפריל 2016).
חקירת המחבלת שביצעה פיגוע דקירה בראש העין
  • בחקירת שתילה אבו עיאדה, תושבת כפר קאסם, בת 23,  שביצעה פיגוע דקירה ב-3 אפריל 2016 באזור התעשייה בראש העין[1]  עלה כי לאחרונה לאחר שהתחזקה מבחינה דתית היא החליטה שהיא חייבת להרוג יהודים למען אללה. היא תכננה לבצע פיגוע באמצעות מטען חבלה או ירי. במסגרת ההכנות לביצוע הפיגוע היא למדה באמצעות האינטרנט להרכיב מטען ואף רכשה חומרים להרכבתו ביניהם ברגים ואומים כדי להגביר את הנזק הסביבתי הנגרם על ידי פיצוצו.
  • שתילה אבו עיאדה תכננה להטמין את המטענים בשתי מסעדות ואף הלכה לבדוק אותן. במסגרת ההכנות לביצוע פיגוע הירי היא ניסתה להשיג נשק אוטומטי מאחד ממכריה. היא דחתה את הצעתו לספק לה אקדח מאחר שסברה שבאמצעות נשק אוטומטי היא תוכל להרוג ולפצוע מספר רב יותר של בני אדם. את פיגוע הירי היא שקלה לבצע בירושלים אך לאחר שביקרה בעיר וראתה את כוחות הביטחון הפרוסים בה חששה כי לא תצליח להוציא את התוכנית לפועל. משכשלה בהרכבת המטען והשגת כלי הנשק החליטה לבצע פיגוע דקירה (אתרי חדשות, 17 באפריל 2016).
נחשפה מנהרת תקיפה של חמאס
  • צה"ל איתר בסיוע אמצעים טכנולוגיים שפיתח פיר מנהרה התקפית של חמאס שחצתה את גדר הביטחון מרצועת עזה לשטח ישראל. הפיר התגלה בשטח ישראל כמה עשרות מטרים מגדר הביטחון במרכז רצועת עזה. על פי ההערכות נועדה המנהרה לשמש את חמאס לביצוע פיגוע ראווה הכולל החדרה של עשרות פעילים מיחידת העילית של הזרוע הצבאית של חמאס (נוחבא).  להערכת גורמי ביטחון נחפרה המנהרה לאחר מבצע "צוק איתן"[2] (יולי אוגוסט 2014). לאחר גילוי פיר המנהרה החלה פעילות של הצה"ל להריסת המנהרה שנמשכה כשבועיים ימים.
תגובות

ראש הממשלה בנימין נתניהו בירך על חשיפת המנהרה ואמר, כי ישראל השיגה פריצת דרך עולמית ביכולת לאתר מנהרות. לדבריו משקיעה הממשלה הון עתק בסיכול איום המנהרות . נתניהו ציין כי זהו מאמץ מתמשך שישראל משקיעה בו בהתמדה ובנחישות (אתר משרד ראש הממשלה, 18 באפריל 2016).

הזרוע הצבאית של חמאס פרסמה הודעה בה הביעה זלזול במאמצים ההנדסיים והטכנולוגיים הרבים שהושקעו על ידי במשך חודשים ארוכים. זאת כדי "להביא להישג שנועד לכסות על הבהלה שישראל שרויה בה ועל הכישלונות המצטברים של הדרג הצבאי והפוליטי". עוד נאמר בהודעה כי: "מה שנחשף על ידי ישראל הוא רק טיפה בים ממה שהכינה ההתנגדות כדי להגן על העם הפלסטיני, על מקומותיו הקדושים, על אדמתו ועל אסיריו" (אתר גדודי עז אלדין אלקסאם, 18 באפריל 2016). מקור צבאי בחמאס טען כי המנהרה שחשפה ישראל היא קטנה וישנה והייתה בשימוש במהלך מבצע "צוק איתן" (עמוד הפייסבוק שבכת אלקדס, 18 באפריל 2016).

חשיפת המנהרה על ידי ישראל מצטרפת לשורה של אירועי קריסת מנהרות של חמאס ברצועה הן בשל תנאי מזג האוויר והן בשל צעדיה של מצרים. על רקע זה נועדה תגובת חמאס לתת מענה הסברתי לתושבי הרצועה באמצעות מזעור ההישג הישראלי שבחשיפת המנהרה. להערכתנו נועדה תגובת חמאס גם להגביר את החששות של האוכלוסייה הישראלית בישובי עוטף עזה מפני הימצאות מנהרות נוספות.

 

  • לנוכח פעילות צה"ל על גבול הרצועה שנועדה להריסת המנהרה הגבירו מנגנוני הביטחון שברצועת עזה את נוכחותם ברחבי העיר עזה. משרד הפנים ברצועת עזה הודיע על תרגיל צבאי שהוא עורך לכל מנגנוני הביטחון כדי להעלות את הכוננות לקראת מצבי חירום ומשברים (פאל טודיי, 17 באפריל 2016).
ירי רקטות לעבר ישראל
  • במהלך השבוע לא אותרו נפילות של רקטות במערב הנגב. 

ירי רקטות לעבר ישראל

תגבור כוחות על גבול מצרים
  1. איאד אלבזם, דובר משרד הפנים ברצועת עזהאמר כי חמאס החלה לתגבר את כוחותיה לאורך הגבול בין רצועת עזה לבין מצרים באמצעות הכפלת כמות המוצבים לאורך הגבול. זאת במטרה לשלוט טוב יותר לאורך הגבול. לדבריו לראשונה הוקמו שלושה מוצבים באזור, שבין מעבר כרם שלום למזרח רפיח. לדבריו זהו מסר המצביע על כך שחמאס מעוניינת הביטחון בגבול וביציבות והיא לא תאפשר לפגוע במצרים (ראי אליום, 14 באפריל 2016). להערכתנו ננקטים הצעדים הללו כדי להפגין הענות לכאורה לדרישות המצרים הטוענים כי רצועת עזה מהווה מוקד טרור נגד מצרים.
התחמשות חמאס
  • לציון יום השנה למותו של עבד אלעזיז אלרנתיסי[5] הציגה הזרוע הצבאית של חמאס סרטון תחת הכותרת "הגשמת ההבטחה של עבד אלעזיז אלרנתיסי" בו הוצגה רקטה מסוג R-160  אשר לדבריהם יכולה להגיע לחיפה ותל אביב. יוזכר, כי ברקטות מסוג זה, פרי פיתוח חמאס נעשה שימוש במהלך מבצע "צוק איתן" ( יולי אוגוסט 2014).
סגירת חשבון הטוויטר של אבו עבידה
  • הנהלת טוויטר סגרה את חשבונו של אבו עבידה דובר הזרוע הצבאית של חמאס(פאל אינפו, 16 באפרל 2016). בתגובה אמר אבו עבידה, כי טוויטר נכנע ללחצים מצד ישראל והדבר יוצר רושם לפיו טוויטר אינו אובייקטיבי והוא עומד לצד ישראל. עוד אמר כי המסר שהתקבל מסגירת חשבונות הטוויטר של הזרוע הצבאית הוא שהידיעות של הזרוע הצבאית "טלטלו את ישראל ואת שלוחותיה" ברחבי העולם. הוא הדגיש כי הזרוע הצבאית תעביר את המסר שלה בדרכים אחרות רבות ומגוונות כדי להגיע למוחותיהם וללבבותיהם של מיליונים (אתר גדודי עז אלדין אלקסאם, 16 באפריל 2016).
  • כמה שעות לאחר סגירת דף הטוויטר נפתח הדף מחדש תחת השם "הדובר הצבאי @Spokespers2016", בדף זה הועלו ב-16 באפריל רק שישה ציוצים ועוקבים אחריו רק 2,246 משתמשים. בפרטים אודות החשבון נכתב: "החשבון הרשמי של הדובר הצבאי של גדודי עז אלדין אלקסאם אבו עבידה – אחרי הסגירה השרירותית של חשבון הטוויטר הישן..." (דף הטוויטר של אבו עבידה).
נאום אבו מאזן בפסגת שיתוף הפעולה האסלאמי
  • אבו מאזן השתתף ועידת פסגת שיתוף הפעולה האסלאמי שנערכה באיסטנבול. בנאום שנשא בפני באי ועידת הפסגה אמר אבו מאזן כי הפלסטינים מצפים מהנוכחים להשקיע מאמצים למציאת "מטריית הגנה בינלאומית" לפלסטין מכיוון שישראל אינה מעוניינת בשלום ורואה עצמה מעל לחוק הבינלאומי.. אבו מאזן הזהיר מפני הפיכת  הסכסוך בין הפלסטינים לבין ישראל לסכסוך דתי שעלול לסכן את יציבות העולם כולו. הוא גם הזהיר מפני מה שכינה "תוצאות המזימות של ישראל כלפי מסגד אלאקצא באמצעות זרועות ההתיישבות שלה והחפירות" . הללו, לדבריו פועלים לשינוי זהותן הערבית והאסלאמית של ירושלים ומסגד אלאקצא  ואת הנוכחות הפלסטינית במקום (ופא, 14 באפריל 2016). 
הר הבית כמוקד הסתה  לקראת חג הפסח
  • בימים האחרונים לקראת חג הפסח הנתפס כאחד המועדים בו עולים יהודים להתפלל בהר הבית (בדומה לחגי תשרי), מסקרת התקשורת הפלסטינית בהרחבה ביקורים של גורמים ישראליים ברחבת הר הבית. לדפי פייסבוק בולטים מצורפים סרטונים קצרים בהם נראים ישראלים מבקרים במקום תחת אבטחה כבדה של משטרת ישראל (דף הפייסבוק QUDSN, 14 באפריל 2016). כמו כן פורסמו תמונות של  ישראלים העורכים טקסי אירוסין ברחבת הר הבית. על אחת התמונות שפורסמו נכתב: "הרגו אותם" (דף הפייסבוק PALDF, 13 באפריל 2016).
  • שיח' מחמד חסין, מופתי ירושלים והרשות הפלסטינית, המשמש גם כדרשן מסגד אלאקצא הזהיר מפני קריאותיהם של גורמים יהודיים קיצונים לבקר בהר הבית לקראת חג הפסח. לדבריו, המשך פעולות ישראל נגד אתרים קדושים לפלסטינים ובראשם מסגד אלאקצא יהפכו את האזור ל"פצצת זמן".  הוא קרא לכלל המוסלמים להגיע למסגד אלאקצא כדי להתפלל בו ולסכל את ביקורי יהודים (וטן 24, 13 באפריל 2016). 

דף הפייסבוק של חמאס מותח ביקורת על טקסי האירוסין שעורכים גורמים יהודיים ברחבת הר הבית. על אחת התמונות נכתב : "הרגו אותם" (דף הפייסבוק PALDF, 13 באפריל 2016)

 מימין: חמאס מפרסמת תרגום לערבית של הודעה שפרסמה  תנועת נאמני הר הבית הקוראת לציבור הישראלי לעלות בחג הפסח להר הבית (דף הפייסבוק PALDF, 18 באפריל 2016). משמאל:  פוסט שהועלה בדף הפייסבוק של תנועת הסטודנטים של חמאס בו נכתב "הר הבית אל תתעצב. פני השחר לא נעלמו מאיתנו.. הנקמה תבוא סופית מחר ואז תגענה לידינו חרבות הניצחון..." (תנועת הסטודנטים באזור אלבירה וראמאללה, 15 באפריל 2016).
מימין: חמאס מפרסמת תרגום לערבית של הודעה שפרסמה  תנועת נאמני הר הבית הקוראת לציבור הישראלי לעלות בחג הפסח להר הבית (דף הפייסבוק PALDF, 18 באפריל 2016). משמאל:  פוסט שהועלה בדף הפייסבוק של תנועת הסטודנטים של חמאס בו נכתב "הר הבית אל תתעצב. פני השחר לא נעלמו מאיתנו.. הנקמה תבוא סופית מחר ואז תגענה לידינו חרבות הניצחון..." (תנועת הסטודנטים באזור אלבירה וראמאללה, 15 באפריל 2016).

עידוד המשך ביצוע פיגועים והטרור

מימין: כרזה של חמאס לרגל יום האסיר הפלסטיני המאדירה את המחבל עזמי נפאע, אשר ביצע (ב-24 בנובמבר 2015) פיגוע דריסה בצומת תפוח בו נפצעו ארבעה חיילי צה"ל. על גבי הכרזה נכתב : "תבורך יד ימינך" (דף הפייסבוק PALDF, 17 באפריל 2016). משמאל: כרזה מטעם חמאס באלבירה וראמאללה הקוראת להמשך "אנתיפאדת אלקדס" ומותחת ביקורת על אבו מאזן. בכרזה נכתב: "אנתיפאדת ירושלים ממשיכה בדרכה המקודשת, ואילו עבאס (קרי אבו מאזן) ממשיך לדקור אותה מאחור !!" (תנועת חמאס באלבירה וראמאללה, 15 באפריל 2016)
מימין: כרזה של חמאס לרגל יום האסיר הפלסטיני המאדירה את המחבל עזמי נפאע, אשר ביצע (ב-24 בנובמבר 2015) פיגוע דריסה בצומת תפוח בו נפצעו ארבעה חיילי צה"ל. על גבי הכרזה נכתב : "תבורך יד ימינך" (דף הפייסבוק PALDF, 17 באפריל 2016). משמאל: כרזה מטעם חמאס באלבירה וראמאללה הקוראת להמשך "אנתיפאדת אלקדס" ומותחת ביקורת על אבו מאזן. בכרזה נכתב: "אנתיפאדת ירושלים ממשיכה בדרכה המקודשת, ואילו עבאס (קרי אבו מאזן) ממשיך לדקור אותה מאחור !!" (תנועת חמאס באלבירה וראמאללה, 15 באפריל 2016)

[*]בשבוע הבא לא יפורסם חדשות הטרור והסכסוך הישראלי פלסטיני בשל חופשת הפסח. אנו מאחלים לכל קוראינו חג שמח.
[2]ב-3 באפריל 2016 דקרה שתילה אבו עיאדה אישה באזור תעשייה של ראש העין. האישה נפצעה באורח קל. מאבטח שהבחין בה השתלט עליה והוציא מתיקה סכין נוספת. המחבלת נעצרה לחקירה.
[3]נכון ל-19 באפריל 2016. נתונים סטטיסטיים אלו אינם כוללים ירי פצצות מרגמה. כמו כן הנתונים הללו אינם כוללים רקטות, שנפלו בתחום רצועת עזה.
[4]נתונים אלה אינם כוללים ירי פצצות מרגמה. כמו כן לא נכללות בהן נפילת רקטות בשטח רצועת עזה.
[5]עבד אלזיזי אלרנתיסי אחד ממייסדי חמאס. כיהן כדובר חמאס וראש הלשכה המדינית שלה. החליף את אחמד יאסין לאחר מותו אולם לאחר פחות מחודש  נהרג ב-17 באפריל   2004 מירי טילים לעבר מכוניתו.