חדשות הטרור והסכסוך הישראלי-פלסטיני (20 באפריל- 3 במאי 2016)

עצרת חמאס לתמיכה במתקפת הטרור. על הבמה מוצב דגם אוטובוס אגד מפויח על רקע הר הבית. בשלט נכתב:

עצרת חמאס לתמיכה במתקפת הטרור. על הבמה מוצב דגם אוטובוס אגד מפויח על רקע הר הבית. בשלט נכתב: "מנגינת האנתיפאדה" (מען, 28 באפריל 2016).

פלסטינים על גדר הביטחון סמוך לפסגת זאב משליכים בקבוקי תעברה שגרמו לשריפות קוצים (כבאות והצלה מחוז ירושלים, 28 באפריל 2016)

פלסטינים על גדר הביטחון סמוך לפסגת זאב משליכים בקבוקי תעברה שגרמו לשריפות קוצים (כבאות והצלה מחוז ירושלים, 28 באפריל 2016)

הריסת בתי מחבלים

הריסת בתי מחבלים

משלוח שקי המלח בתוכם נמצאו שקי אמוניום כלוריד מוברחים ((אתר רשות המיסים בישראל, 3 במאי 2016).

משלוח שקי המלח בתוכם נמצאו שקי אמוניום כלוריד מוברחים ((אתר רשות המיסים בישראל, 3 במאי 2016).

אסמאעיל הניה נושא נאום בעצרת על רקע אוטובוס אגד השרוף (פורום PALDF, 28 באפריל 2016)

אסמאעיל הניה נושא נאום בעצרת על רקע אוטובוס אגד השרוף (פורום PALDF, 28 באפריל 2016)

משלחת בכירי הג'האד האסלאמי בפלסטין באיראן.

משלחת בכירי הג'האד האסלאמי בפלסטין באיראן.

  • בשבוע האחרון בוצעו מספר פיגועי דקירה בירושלים וסביבותיה. אחד מהם (בשער האריות) בוצע על-ידי מחבל בודד ושני האחרים על-ידי זוגות מחבלים (שתי פלסטיניות; פלסטיני ופלסטינית אחים). עם זאת מגמת הפיגועים במתקפת הטרור הנוכחית נמצאת באופן ברור בירידה. גם חג הפסח, שלווה במסע הסתה של חמאס שהתמקד סביב הר הבית, עבר בשקט יחסי ולא שינה את המגמה הכללית.
  • חמאס מצידה מנסה לעורר מחדש את מתקפת הטרור תוך שהיא קוראת להפיכתה ל"אנתיפדה מזוינת". לשם כך מנצלת חמאס את הפיגוע באוטובוס אגד בירושלים (18 באפריל 2016), שמבצעו היה פעיל חמאס, שהשתתף בעימותים אלימים עם כוחות צה"ל והיה עצור במשך כחצי שנה בידי מנגנוני הביטחון של הרשות הפלסטינית.   
פיגועים/ניסיונות לפיגועים
  • 2 במאי 2016– ישראל נדקר בגבו על ידי פלסטיני סמוך לשער האריות בירושלים. הנדקר, כבן שישים, נפצע באורח בינוני ופונה לבית החולים. הדוקר השליך את הסכין ונמלט מהמקום. מאוחר יותר אותר המחבל מסתתר באחת מסמטאות העיר העתיקה. צעיר נוסף נעצר בחשד שסייע למחבל.
  • 28 באפריל 2016 –  שתי פלסטיניות הגיעו למחסום סמוך לראמאללה (ליד כביש 443 ירושלים- תל אביב). השתיים היו חמושות בסכין ומזרק, שבו היה ככל הנראה כלור וחומר ניקוי. הן ביקשו מהחיילים במחסום מים אך הכוח חשד בהן. אחת המחבלות שלפה סכין וניסתה לדקור את שני חיילים, שהיו במחסום. לוחמת ירתה באחת המחבלות והשנייה נמלטה והתחבאה. מאוחר יותר היא נתפסה. הפצועה הועברה לטיפול רפואי. ברשותן נמצא מכתב התאבדות.
  • 27 באפריל 2016
  • פלסטיני ופלסטינית הגיעו למחסום סמוך למעבר קלנדיא צפונית לירושלים. הם צעדו רגלית במעבר המיועד לכלי רכב והתקדמו לעבר לוחמי משמר הגבול המאיישים את המחסום. ידה של האישה הייתה בתיקה והגבר החזיק את ידיו מאחורי גבו. לאחר שהשניים לא נענו לקריאות לעצור והמשיכו להתקרב במהירות לעבר החיילים שלפה האישה מתיקה סכין והשליכה אותו לעבר הלוחם. השניים נורו ונהרגו. בחגורתו של הגבר התגלתה סכין זהה לזו שהאישה אחזה בידה.
  • בתקשורת הפלסטינית דווח, כי השניים הינם אחים. האישה הינה מראם צאלח חסן טה (בתעודת הזהות הפלסטינית שלה, אשר פורסמה באמצעי התקשורת הפלסטיניים, מופיע שם המשפחה אבו אסמאעיל, ככל הנראה שם משפחתה לאחר נישואיה), בת 24, נשואה אם לשני ילדים, מבית סוריכ. אחיה הוא אבראהים צאלח חסן טה, בן 16 מהכפר קטנה, צפונית מערבית לירושלים (דף הפייסבוק PALDF, 27 באפריל 2016)
  • פוזי ברהום, דובר חמאס, אמר כי מותם של השניים הוא פשע ש"חצה את כל הקווים האדומים".. הוא קרא לתחילתו של שלב חדש ב"התנגדות המזוינת" בגדה נגד ישראל (מען, 27 באפריל 2016). דאוד שהאב, בכיר בג'האד האסלאמי בפלסטין אמר, כי ישראל היא האחראית למותם של שני האחים וקרא להמשך האנתיפאדה ואף להסלמתה (פאל טודיי, 27 באפריל 2016).   

מימין: הודעת אבל מטעם תנועת חמאס במחוז ירושלים (דף הפייסבוק PALDF, 29 באפריל 2016). במרכז: כרזות  אבל רשמיות מטעם הג'האד האסלאמי בפלסטין אשר נתלו בכפר קטנה (אלקדס אלערבי, 29 באפריל
מימין: הודעת אבל מטעם תנועת חמאס במחוז ירושלים (דף הפייסבוק PALDF, 29 באפריל 2016). במרכז: כרזות  אבל רשמיות מטעם הג'האד האסלאמי בפלסטין אשר נתלו בכפר קטנה (אלקדס אלערבי, 29 באפריל 2016) . משמאל: הסכינים שנמצאו ברשות השניים (middleeasteye, 28 באפריל 2016)

פיגועים ביהודה, שומרון וישראל בחתך חודשי מאז תחילת מתקפת הטרור העממי

פיגועים ביהודה, שומרון וישראל בחתך חודשי מאז תחילת מתקפת הטרור העממי

הפגנות עימותים והפרות סדר
  • במהלך השבוע נמשכו יידוי אבנים, השלכת בקבוקי תבערה ומטעני צינור ברחבי יהודה, שומרון וירושלים. כמו כן נמשכו הפגנות, צעדות מחאה, הפרות הסדר. במהלך השבוע אותרו מספר הצתות של שדות קוצים בעקבות השלכת בקבוקי תבערה.
  • להלן כמה אירועים בולטים:
  • 3 במאי 2016–אבנים יודו לעבר כלי רכב  סמוך לחווארה (דרומית לשכם). נהג כלי הרכב נפצע באורח קל. נזק נגרם לשמשת כלי הרכב (דף הפייסבוק צבע אדום, 3 במאי 2016).
  • 1 במאי 2016 – אבנים יודו לעבר כלי רכב בו הסיעה נהגת שלושה ילדים ממעלה עמוס לכיוון אפרת (גוש עציון). שמשת כלי הרכב נופצה. שני ילדים נפצעו באורח קל וטופלו במקום.
  • 29 באפריל 2016 – במהלך הפרות סדר באזור ביתוניא בה השתתפו כמאתיים פלסטינים יודו אבנים לעבר כוח צה"ל. לא היו נפגעים. כמו כן עצרה משטרת ישראל שמונה פלסטינים שיידו אבנים לעבר כוחות הביטחון סמוך לשער המוגרבים בהר הבית (דף הפייסבוק צבע אדום, 29 באפריל 2016).
  • 28 באפריל 2016 –מטען צינור הושלך לעבר כלי רכב ישראלי באזור הכפר ג'מאעין (סמוך לשכם) לא היו נפגעים (דף הפייסבוק צבע אדום, 28 באפריל 2016).
  • 26 באפריל 2016 –שלושה פלסטינים תושבי שכם נעצרו בג'בל מכאבר שבמזרח ירושלים בחשד שהתכוונו לבצע פיגוע. זאת לאחר שהתבטאו, כי בכוונתם לבצע פיגוע נגד ישראלים. השלושה, שהועברו לחקירה  הם ללא עבר ביטחוני ואינם חברים בארגון טרור.
  • 26 באפריל 2016 –המשטרה הרחיקה מאזור הר הבית שמונה יהודים, שהתפללו במקום והפרו את הסטאטוס קוו. במקום פרצו עימותים אלימים בין עשרות מתפללים מוסלמים ואנשי וקף לבין כוחות המשטרה הישראליים. הרוחות נרגעו לאחר שהמשטרה הרחיקה את המתפללים היהודיים.
  • 26 באפריל 2016 –פלסטינים יידו אבנים לעבר הרכבת הקלה באזור שועפאט. לא היו נפגעים. נגרם נזק לקרון הרכבת (דף הפייסבוק צבע אדום, 26 באפריל 2016).
  • 24 באפריל 2016 –מטען צינור הושלך לעבר קבר רחל. לא היו נפגעים (דף הפייסבוק צבע אדום, 24 באפריל 2016).
הריסת בתי מחבלים
  • בהתאם להנחיית הדרג המדיני הרסו כוחות הביטחון הישראליים ב-3 במאי 2016  את ביתו של המחבל זיד זיאד ג'מיל עאמר בשכם. המחבל, שביתו נהרס, ביצע את פיגוע הירי בו נרצחו בני הזוג נעמה ואיתם הנקין ז"ל ב-1 באוקטובר 2016. קודם לכן ב-20 באפריל הרס צה"ל במחנה הפליטים קלנדיא את בית משפחת המחבל חסין מחמד אבו ע'וש, שביצע פיגוע דקירה בבית חורון ב-1 באוקטובר 2015 , בו נהרגה שלומית קריגמן ז"ל.
פרטים על המחבל שביצע את הפיגוע באוטובוס אגד בירושלים
  • מדיווחי כלי התקשורת הפלסטינים עולה, כי המחבל שביצע את הפיגוע באוטובוס אגד בירושלים (18 באפריל 2016) הינו עבד אלחמיד מחמד אבו סרור, בן 19, תושב מחנה הפליטים עאידה שבבית לחם. מחמד אבו סרור מוכר כפעיל חמאס, שהשתתף בעימותים עם כוחות צה"ל במתקפת הטרור הנוכחית. הוא היה עצור בעבר למשך חצי שנה בידי מנגנוני הביטחון הפלסטינים. חמאס פרסמה הודעה רשמית בה הדגישה כי הוא נמנה על שורותיה (אתר גדודי עז אלדין אלקסאם, 21 באפריל 2016). אימו סיפרה, כי בנה ביקש לפרסם את תמונתו בה הוא לבוש במדים צבאיים רק לאחר מותו (דף הפייסבוק GAZA ALAN, 21 באפריל 2016).

מימין: הודעת אבל שפרסמה חמאס בה נאמר כי היה פעיל הזרוע הצבאית (דף הפייסבוק PALDF , 20 באפריל 2016). במרכז: המחבל לבוש מדים צבאיים (דף הפייסבוק GAZA ALAN, 21 באפריל 2016) משמאל: תמונה של המחבל שהופצה בדף הפייסבוק של תנועת התלמידים האסלאמיים בראמאללה בה הוא נראה על רקע האוטובוסים העולים באש ( 21 באפריל 2016)
מימין: הודעת אבל שפרסמה חמאס בה נאמר כי היה פעיל הזרוע הצבאית (דף הפייסבוק PALDF , 20 באפריל 2016). במרכז: המחבל לבוש מדים צבאיים (דף הפייסבוק GAZA ALAN, 21 באפריל 2016) משמאל: תמונה של המחבל שהופצה בדף הפייסבוק של תנועת התלמידים האסלאמיים בראמאללה בה הוא נראה על רקע האוטובוסים העולים באש ( 21 באפריל 2016)

ניסיון חדירה לישראל
  • ארבעה פלסטינים התקרבו לגדר הביטחון בדרום רצועת עזה והחלו לחתוך את הגדר. כוח צה"ל ירה לעברם ופגע בשניים. השניים הנותרים נמלטו (דף הפייסבוק צבע אדום, 29 באפריל 2016).
ירי רקטות לעבר ישראל
  • במהלך השבוע לא אותרו נפילות של רקטות במערב הנגב.

ירי רקטות לעבר ישראל

סיכול ניסיון הברחה לרצועת עזה
  • בודקי המכס במעבר ניצנה בשיתוף עם כוחות הביטחון הישראליים סיכלו לפני כשבועיים ניסיון הברחה של ארבעה טונות אמוניום כלוריד לרצועת עזה. החומר המוברח הוסתר בין שקי משלוח של מלח שיועד לרצועת עזה. להערכת שירות הביטחון הכללי היבואן הינו תושב רצועת עזה הקשור לפעילי הזרוע הצבאית של חמאס. אמוניום כלוריד הוא אחד הרכיבים המשמשים לייצור רקטות ארוכות טווח. מהכמות שנתפסה ניתן לייצר מאות רקטות (אתר רשות המיסים בישראל, 3 במאי 2016).
הגבלות על העברת מלט לרצועת עזה
  • ב-3 באפריל 2016 הודיע מתאם פעולות הממשלה בשטחים על הקפאת יבוא המלט לרצועת עזה לסקטור הפרטי (NRG, 4 באפריל 2016). האיסור אינו כולל מלט עבור ארגונים בינלאומיים לשם שיקום רצועת עזה.  ברקע האיסור עומדת חשיפת מנהרת החדירה של חמאס לשטח ישראל, שלצורך בנייתה הסתייעה חמאס במלט המיובא לרצועה. 
  • אתר איראני דיווח כי רוברט פייפר, המתאם ההומניטארי מטעם האו"ם לשטחים הפלסטינים, התבטא, כי בעקבות האיסור הישראלי הושעו עבודות שיקום בתים של יותר מ-1,350 משפחות, שנותרו ללא קורת גג לאחר מבצע "צוק איתן". הוא טען כי לא קיימות בידיו עדויות לפיהן חמאס עשתה שימוש בחומרי הבנייה לצרכים צבאיים (Press TV, 29 באפריל 2016).  סאמי אבו זהרי, דובר חמאס, אמר כי דבריו של פייפר הם הוכחה לטענות השקריות של הישראליות לפיהן משתמשת חמאס בבטון בעזה לצרכים צבאיים (מען, 2 במאי 2016).
תגבור כוחות על גבול מצרים
  • איאד אלבזם, דובר משרד הפנים ברצועת עזה אמר כי 500 פעילים נוספים של מנגנוני הביטחון הלאומי נפרסו לאורך הגבול עם מצרים. לדבריו פריסת הכוחות היא במסגרת תוכנית להעלאה של מספר כוחות הביטחון הפלסטינים הפרוסים בגבולות מ-300 ל-800. הוא ציין כי התוכנית כוללת  גם העלאת מספר המוצבים והעמדות הביטחוניות לאורך הגבול  מעשרים לשישים במיוחד באזור שממזרח לרפיח (קדסניוז, 22 באפריל 2016).
  • סאמי אבו זהרי, דובר חמאס, אמר כי הגברת הצעדים הביטחוניים בגבול בין רצועת עזה למצרים היא תוצאה של ההבנות האחרונות בין משלחת חמאס לבכירים המצריים במהלך ביקור משלחת חמאס במצרים. לדבריו מקווה חמאס לתאום פגישה נוספת למעקב אחר מה שבוצע בעקבות ההבנות האחרונות (וטן, 23 באפריל 2016).

מימין: פעילי מנגנון הביטחון על גבול הרצועה עם מצרים. משמאל: בכירים ממשרד הפנים ושל חמאס ביניהם סאמי אבו זהרי וח'ליל אלבטש בסיור באזור הגבול בין הרצועה למצרים (דף הפייסבוק שהאב, 20 באפריל 2016).
מימין: פעילי מנגנון הביטחון על גבול הרצועה עם מצרים. משמאל: בכירים ממשרד הפנים, מחמאס ומהג'האד האסלאמי, ביניהם סאמי אבו זהרי וח'אלד אלבטש, בסיור באזור הגבול בין הרצועה למצרים (דף הפייסבוק שהאב, 20 באפריל 2016).

עצרת הזדהות עם האנתיפאדה בעזה
  • ב-28 באפריל 2016 ערכה חמאס עצרת הזדהות בעיר עזה תחת הכותרת "מנגינת האנתיפאדה". על הבמה הוצב דגם של  אוטובוס אגד מפויח. במהלך העצרת הוצגו מיצגים המדמים חטיפת חיילי צה"ל, ביצוע פיגועי דקירה ועימותים עם כוחות הביטחון הישראליים. בעצרת השתתפו בכירי התנועה ברצועה, ובכללם אסמאעיל הניה, סגן ראש הלשכה המדינית של חמאס. בכיר בזרוע הצבאית של חמאס, אשר נאם בעצרת, איים על ישראל בהסרת המצור [על רצועת עזה] או ב"פיצוץ".עצרת הזדהות עם האנתיפאדה בעזה
    מימין: מיצג המדמה דקירת חייל (אלרסאלה נט, 28 באפריל 2016).  במרכז: מיצג המדמה עימותים עם חיילי צה"ל . משמאל: מיצג המדמה חטיפת חייל צה"ל (אתר חמאס באינטרנט, 28 באפריל 2016).
  • בדברים שנשא אסמאעיל הניה, סגן ראש הלשכה המדינית של חמאס, במהלך העצרת אמר כי שלביה הראשונים של  האנתיפאדה הגיעו לקיצם וכי כעת עברה חמאס לשלב השלישי.  בנאומו הזכיר הניה כי העצרת מתקיימת במקביל לשתי התפתחויות "חשובות" הראשונה היא פעולת ההתאבדות של עבד אלחמיד אלסרור מבית לחם (שביצע את הפיגוע באוטובוס). השנייה היא ניצחונה של הסיעה האסלאמית המזוהה עם חמאס בבחירות למועצת הסטודנטים באוניברסיטת ביר זית המהווה לדבריו "מכה קשה" לכל מי שרצה לסיים את האנתיפאדה (ערוץ אלאקצא, 28 באפריל 2016).
  • בעת הנאום הוצבו משני צידיו שלטים. האחד נשא את תמונתו של עבד אלחמיד אבו סרור, מבצע הפיגוע בקו 12 של אגד בירושלים. השלט השני נשא את תמונותיהם מראם ואבראהים צאלח טה, אשר ניסו לבצע (ב-27 באפריל 2016) פיגוע דקירה במעבר קלנדיא.
כתב אישום נגד פעיל מנהרות מרצועת עזה
  • בבית המשפט בבאר שבע הוגש כתב אישום נגד מדחת פוזי אבו סנימה, פעיל חמאס, בן 24, תושב עזה. בין היתר הוא הואשם, כי היה בשנתיים האחרונות בעלים של מנהרת הברחה. אבו סנימה הצטרף לחמאס בשנת 2007. במסגרת פעילותו בארגון הוא נטל חלק בהנחת מטעני חבלה, ירי רקטות וירי פצצות מרגמה. בשנת 2014 הוא הצטרף כשותף למנהרת הברחה מרפיח המצרית לרצועת עזה. במהלך התקופה שבין שנת 2014 לתחילת 2016 הבריחו הנאשם ושותפיו במנהרה כשלושים רובי סער מסוג קלצ'ניקוב עשרה ארגזי תחמושת, כ-34 צינורות לייצור רקטות וכן מדים. בשנת 2016 הציפו כוחות הביטחון המצריים את המנהרה והרסו אותה (ynet, 1 במאי 2016).
ביקור משלחת מטעם הג'האד האסלאמי בפלסטין באיראן
  • רמצ'אן עבדאללה שלח, מזכ"ל הג'האד האסלאמי בפלסטין עמד בראש משלחת של הארגון שערכה ביקור באיראן. במהלך הביקור נועדו חברי משלחת עם עלי ח'אמנאי מנהיג איראן ועם בכירים נוספים ביניהם עלי אכבר ולאיתי יועץ המנהיג לעניינים בינלאומיים, עלי לארג'יאני, ראש המג'לס, מחמד ג'ואד טריף שר החוץ ועוד. במהלך הפגישות הודגשה תמיכתה של המתמשכת של איראן בפלסטין (איסנא, 30 באפריל 2016).  
הזירה הבינלאומית
  • ישראל הודיעה רשמית כי היא דוחה את היוזמה הצרפתית. על פי לשון ההודעה ישראל דבקה בעמדתה כי הדרך הטובה ביותר לפיתרון הסכסוך בין ישראל לפלסטינים הינה משא ומתן ישיר ודו-צדדי שישראל מוכנה להתחיל בו מיד וללא תנאים מוקדמים. כל יוזמה מדינית אחרת מרחיקה את הפלסטינים משולחן המשא ומתן הישיר (אתר משרד ראש הממשלה, 28 באפריל 2016).
  • דחיית היוזמה הצרפתית על ידי ישראל נוצלה לצרכים תעמולתיים על ידי הרשות הפלסטינית, שהאשימה את ישראל כי היא מסרבת לתהליך השלום:
  • נביל אבו רדינה, דובר הנשיאות, אמר כי ישראל ממשיכה לסרב לכל יוזמה הקשורה בפיתרון העימות הישראלי פלסטיני ולהתגרות ברצון הבינלאומי המבוסס על פיתרון שתי מדינות.  לדבריו ימשיכו הפלסטינים לתמוך ביוזמה הצרפתית ולקדמה (ופא, 28 באפריל 2016).
  • ואצל אבו יוסף, חבר הועד הפועל של אש"ף, אמר כי ישראל מעוניינת להרוס את תהליך השלום ולכשיל את המאמצים הבינלאומיים שנועדו להתניעו מחדש (אלרסאלה.נט, 1 במאי 2016).
הגוש האסלאמי המזוהה עם חמאס זכה פעם נוספת בבחירות באוניברסיטת ביר זית
  • בבחירות למועצת הסטודנטים באוניברסיטת ביר זית שהתקיימו ב-27 באפריל 2016 שמר הגוש האסלאמי המזוהה עם חמאס על הבכורה וזכה ב-45.7% מכלל קולות הבוחרים. הגוש קיבל 25 מושבים (לעומת 26 מושבים בשנה שעברה). אחריה זכתה תנועת השביבה של פתח ב-39.86% מכלל הקולות וקיבלה 21 מושבים (לעומת 19 בשנה שעברה). בבחירות השתתפו כ-70% מכלל הסטודנטים בעלי זכות הבחירה.
  • חמאס פרסמה הודעה רשמית בה בירכה את הגוש האסלאמי ואת אוניברסיטת ביר זית על תוצאות הבחירות. היא הודתה לסטודנטים שהביעו אמון מחודש בגוש האסלאמי. לדברי ההודעה הניצחון מהווה שבועת אמונים חדשה לחמאס ותמיכה ב"אינתיפאדת ירושלים" (אתר חמאס, 27 באפריל 2016). 
פגישת תלמידים עם הורי מחבלים
  • בבית הספר היסודי שבשכונת ג'בל מכאבר, שבמזרח ירושלים,נערכה פעילות בקרב התלמידים  שכללה מפגש עם משפחות מחבלים שביצעו פיגועים במהלך מתקפת הטרור האחרונה. במהלך המפגש נשאו הורי המחבלים דברים בפני התלמידים. בין ההורים שהשתתפו באירוע היו אביו ואחיו של מחמד עליאן שביצע את הפיגוע באוטובוס בשכונת ארמון הנציב בו נהרגו שלושה ישראלים; ובני משפחתו של מחמד עלי, שביצע פיגוע דקירה בשער שכם. במפגש נכחו גם נציגי משרד החינוך הפלסטיני. בעיריית ירושלים מסרו שהמדובר בבית ספר פרטי, שאינו מפוקח על ידם או על ידי משרד החינוך ועל כן אין להם יכולת להתערב בתכנים הלימודיים של בית הספר (ידיעות אחרונות, 24 באפריל 2016).
  •  תמונות מהאירוע הועלו לדף הפייסבוק של בית הספר כמו כן הועלה פוסט המשבח את המחבלים ואת משפחותיהם ומודה להם על הביקור (מאוחר יותר הוסרו תמונות המפגש מדפי הפייסבוק של בית הספר).

תמונות ממפגש תלמידי בית הספר במזרח ירושלים עם בני משפחות המחבלים  (akhbaronline, מצרים, 26 באפריל 2016)
תמונות ממפגש תלמידי בית הספר במזרח ירושלים עם בני משפחות המחבלים (akhbaronline, מצרים, 26 באפריל 2016)

תיעוד כניסת יהודים להר הבית
  • כלי התקשורת של חמאס מדווחים מידי יום על כניסתם של ישראלים למתחם הר הבית (אותן הם מכנים "חילול"). זאת במטרה להמשיך ולשלהב את הרוחות סביב סוגיה רגישה זו. באחד הדיווחים נטען כי במהלך אפריל 2016 נכנסו למתחם 1,908 ישראלים, ואילו מאז תחילת שנת 2016 נכנסו למתחם 4,840 ישראלים (חשבון הטוויטר PALINFO, 1 במאי 2016).

תיעוד חמאס של מבקרים ישראלים ברחבת הר הבית (חשבון הטוויטר PALINFO, 1 במאי 2016)
תיעוד חמאס של מבקרים ישראלים ברחבת הר הבית (חשבון הטוויטר PALINFO, 1 במאי 2016)

[1]נכון ל-3 במאי 2016. נתונים סטטיסטיים אלו אינם כוללים ירי פצצות מרגמה. כמו כן הנתונים הללו אינם כוללים רקטות, שנפלו בתחום רצועת עזה.
[2]נתונים אלה אינם כוללים ירי פצצות מרגמה. כמו כן לא נכללות בהן נפילת רקטות בשטח רצועת עזה.