מבט לג’האד העולמי (22-16 ביוני 2016)

מבט לג'האד העולמי

מבט לג'האד העולמי

פיצוץ מכונית תופת של דאעש נגד כוחות SDF מדרום מערב למנבג' (חק, 18 ביוני 2016).

פיצוץ מכונית תופת של דאעש נגד כוחות SDF מדרום מערב למנבג' (חק, 18 ביוני 2016).

כוחות צבא אלפתח שכבשו את הכפר ח'לצה מידי המיליציות השיעיות הנלחמות לצד צבא סוריה.

כוחות צבא אלפתח שכבשו את הכפר ח'לצה מידי המיליציות השיעיות הנלחמות לצד צבא סוריה.

פגזי טנק וארגזי תחמושת, שנפלו שלל בידי צבא אלפתח בקרב על ח'לצה (חשבון הטוויטר شهر الفتوحات@j_964, 18 ביוני 2016).

פגזי טנק וארגזי תחמושת, שנפלו שלל בידי צבא אלפתח בקרב על ח'לצה (חשבון הטוויטר شهر الفتوحات@j_964, 18 ביוני 2016).

חייל סורי שנפגע מנשק כימי עוטה מסיכת חמצן

חייל סורי שנפגע מנשק כימי עוטה מסיכת חמצן

חייל סורי שנפגע מנשק כימי  (סאנא, 16 ביוני 2016).

חייל סורי שנפגע מנשק כימי (סאנא, 16 ביוני 2016).

חיילי צבא עיראק במרכז העיר אלפלוג'ה אוחזים בדגל דאעש (ערוץ אלע'ד, 18 ביוני 2016).

חיילי צבא עיראק במרכז העיר אלפלוג'ה אוחזים בדגל דאעש (ערוץ אלע'ד, 18 ביוני 2016).

צבא עיראק במרכז העיר אלפלוג'ה

צבא עיראק במרכז העיר אלפלוג'ה

כלי רכב של צבא עיראק, שנפגעו ממטענים בצפון העיר אלרמאדי (אעמאק, 19 ביוני 2016).

כלי רכב של צבא עיראק, שנפגעו ממטענים בצפון העיר אלרמאדי (אעמאק, 19 ביוני 2016).

בני השבטים המסייעים לממשלת עיראק נגד דאעש באזור אלקיארה

בני השבטים המסייעים לממשלת עיראק נגד דאעש באזור אלקיארה

מתוך הסרטון שבו מופיע המחבל שביצע את הפיגוע באורלנדו ותחתיו הכיתוב:

מתוך הסרטון שבו מופיע המחבל שביצע את הפיגוע באורלנדו ותחתיו הכיתוב: "החשבון הכבד – אמריקה משלמת את המחיר" (יוטיוב, 15 ביוני 2016).

פעיל דובר אינדונזית המכונה אבו נסיבה האינדונזי הקורא למוסלמים להרוג אמריקאים על אדמת אינדונזיה

פעיל דובר אינדונזית המכונה אבו נסיבה האינדונזי הקורא למוסלמים להרוג אמריקאים על אדמת אינדונזיה


עיקרי אירועי השבוע

  • גם השבוע נמשכו ההתקפות על ערים חשובות, שבשליטת דאעש, בסוריה, עיראק ובלוב. בשלושת הזירות הללו ניצב עתה דאעש בפני אפשרות של אובדן מאחזים בעלי חשיבות רבה, צבאית ותודעתית:
  • בסוריה השלימו כוחות SDFאת כיתור העיר מנבג' ועתה מתנהלת לחימה בשכונות המערביות של העיר. בו בזמן המשיך צבא סוריה להתקדם לעבר העיר אלטבקה והוא נמצא עתה בקרבת שדה התעופה הצבאי, שמדרום לעיר.
  • בעיראק השתלטו הכוחות העיראקים על מרכז העיר אלפלוג'ה, תפסו את מבני הממשל שבה, והניפו עליהם את דגל עיראק. עיקר הלחימה נגד דאעש נמשך בשכונות הצפוניות של העיר.
  • בלוב הצליחו הכוחות הנאמנים לממשלת ההסכמה הלובית לחדור אל תוך העיר סרת. בשכונות המערביות של העיר מתקיימים קרבות עזים בין דאעש לבין הכוחות התוקפים. על פי הודעת דובר ממשלת ההסכמה נמצאים עתה הכוחות בקרבת מרכז העיר והם נערכים להשלמת כיבושה.
  • כדי להקל על הלחצים הקשים שבהם נתון דאעש, ולנוכח התהודה הרבה של הפיגועים בארה"ב ובצרפת, פתח הארגון בקמפיין תקשורתי, שבמסגרתו הוא קרא למוסלמים ברחבי העולם לבצע פיגועים. הקמפיין מכוון בעיקר נגד ארה"ב, מדינות מערב אירופה ורוסיה. מוסלמים ברחבי העולם נקראו "להרוג את הכופרים בביתם" ובכל מקום בו הם פוגשים אותם. הקמפיין עלול להערכתנו לדרבן פעילים ג'האדיסטים ברחבי העולם לבצע פיגועים בהשראת דאעש.

 

המערכה נגד דאעש בהנהגת ארה"ב

התקיפות האוויריות
  • הקואליציה בהובלת ארה"ב ביצעה השבוע פעילות אווירית אינטנסיבית בסוריה ובעיראק. רוב התקיפות בסוריה בוצעו באזור מנבג' כסיוע למערכה שמנהלים הכוחות הסורים הדמוקרטיים (SDF) לכיבוש העיר. בעיראק התמקדו התקיפות באזורי אלרמאדי ומוצול. 

מעורבות רוסיה בלחימה

רוסיה מואשמת, כי תקפה יעדי ארגון מורדים הנתמך ע"י ארה"ב בקרבת משולש הגבולות סוריה-עיראק-ירדן
  • בכיר אמריקאי מסר, כי רוסיה תקפה ב-16 ביוני 2016 מטרות מורדים הנתמכים על ידי ארה"ב באזור מעבר אלתנף (הנמצא בקרבת משולש הגבולות סוריה-עיראק-ירדן). בתקיפה נהרגו מספר מורדים. מעבר אלתנף (אלוליד) נכבש מידי דאעש לפני למעלה מחודש (13 במאי 2016) ע"י ארגון "צבא סוריה החדש" מסגרת של ארגוני מורדים הנתמכת ע"י ארה"ב, הפועלת במזרח סוריה. אובדן מעבר אלתנף פוגעת בקשר הלוגיסטי והמבצעי של דאעש בין סוריה לעיראק.
  • אשטון קרטר, מזכיר ההגנה של ארה"ב טען כי התקיפה בוצעה נגד כוחות הנלחמים בדאעש ולפיכך הדבר מנוגד להצהרותיה של רוסיה לפיהן מעורבותה בסוריה נועדה ללחימה נגד דאעש. זאת ועוד, דובר מחלקת המדינה של ארה"ב אמר כי בכירי מחלקת המדינה הביעו במהלך שיחה עם עמיתיהם מרוסיה דאגה עמוקה מהתקיפות שמבצעת רוסיה בדרום סוריה נגד כוחות הנתמכים על ידי הקואליציה הבינלאומית נגד דאעש (AFP, 18 ביוני 2016).
  • משרד ההגנה הרוסי הגיב, כי כוחות אוויריים של רוסיה או של סוריה לא תקפו יחידות של האופוזיציה הסורית, אשר מכבדות את הפסקת האש ואשר דווח על מיקומן למרכזי התיאום של רוסיה ושל ארה"ב (ספוטניק, 18 ביוני 2016). הרוסים הוסיפו, כי בעת לחימה קיים קושי להבחין בין קבוצות "המורדים המתונים" לבין ארגונים אסלאמיים (רויטרס, 17 ביוני 2016).
  • בתגובה להתבטאות מזכיר המדינה האמריקאי, כי סבלנותה של ארה"ב כלפי "סוריה של אסד" מתחילה לפקוע, הצהיר ואלרי רסימוב, רמטכ"ל צבא רוסיה, כי סבלנותה של רוסיה היא זאת שמתחילה לפקוע. לדבריו רוסיה עומדת בכל מחויבויותיה בעניין הפסקת האש. הוא טען, כי רוסיה מעבירה לארה"ב מידע אודות מיקומים גיאוגרפיים של פעילי דאעש וג'בהת אלנצרה. אולם לטענתו ארה"ב לא הצליחה עד כה לקבוע אלו "קבוצות חמושות" משתייכות לארגוני טרור ואלו לאופוזיציה הסורית (ספוטניק, 20 ביוני 2016).

עיקרי ההתפתחויות בסוריה

המערכה לכיבוש העיר מנבג'
  • כשלושה שבועות מאז תחילת המערכה לכיבוש מנבג' השתלטו כוחות SDFעל האזור שממערב לעיר. בכך השלימו הכוחות את כיבוש המרחב הכפרי שמסביב למנבג' ואת כיתורה של העיר. על פי דיווח המרכז הסורי למעקב אחר זכויות אדם (SOHR) השתלטו כוחות SDFעל כ-105 כפרים ועיירות במרחב העיר מאז תחילת המערכה (14 ביוני 2016).
  • ב-19 ביוני 2016 דווח כי לוחמי "המועצה הצבאית של מנבג'", מסגרת צבאית הפועלת במסגרת SDF, נכנסו לעיר מכיוון מערב וכבשו את אחת הכיכרות שבפאתיה המערביים. הכוחות הלוחמים במערב מנבג' נהנים מסיוע אווירי צמוד של מטוסי ארה"ב ומדינות הקואליציה (Ananews, 19 ביוני 2016).
  • דאעש מצידו ממשיך לנהל מלחמת גרילה נגד הכוחות התוקפים. דווח על מספר הרוגים ופצועים בפיגוע התאבדות שביצעו פעילי דאעש נגד מוצבים של  SDFבדרום מערב מנבג' (ח'טוה, 17 ביוני 2016). בעיר עצמה משדר דאעש מצוקה: פעילי דאעש במנבג' שלחו איגרת לכוחות הכורדים בשם חלק ממכובדי העיר בבקשה לפתוח דרך בטוחה ליציאת הפעילים מהעיר (דמשק אלא'ן, 17 ביוני 2016). כמו כן כפה דאעש גיוס על נערי מנבג' תחת הסיסמא "הג'האד הוא חובה" (דמשק אלא'ן, 18 ביוני 2016).
התקדמות צבא סוריה לעבר אלטבקה
  • צבא סוריה, שהשתלט בשבוע שעבר על צומת אלרצאפה, ממשיך להתקדם בציר הראשי המוביל לאלטבקה (ולאלרקה). השבוע דווח, כי צבא סוריה נמצא במרחק של כשבעה ק"מ משדה התעופה הצבאי אלטבקה (הנמצא כעשרה ק"מ מדרום לעיר). שדה התעופה אלטבקה נפל לידי דאעש באוגוסט 2014. ההשתלטות המחודשת עליו תאפשר לצבא סוריה להשמיש בסיס אווירי, שממנו יתבצעו תקיפות נגד יעדים ב"בירת דאעש" אלרקה (המרוחקת כ-45 ק"מ ממערב לאלטבקה).
  • בשדה הנפט אלת'ורה, הנמצא מדרום לאלטבקה, התחוללו השבוע קרבות בין צבא סוריה לבין דאעש. בבוקר ה-20 ביוני 2016 דווח כי צבא סוריה כבש את שדה הנפט ואת מגורי העובדים שבקרבתם (אלעאלם, 20 ביוני 2016). מאוחר יותר הודיע דאעש כי פעיליו כבשו מחדש את שדה הנפט לאחר שצבא סוריה ו"המיליציות השיעיות" שלטו בו למשך כמה שעות (חשבון הטוויטר של אבו טלחה מתחפי, המזוהה עם דאעש, 20 ביוני 2016).
  • צבא סוריה הנלחם במרחב אלטבקה זוכה לסיוע אווירי רוסי אינטנסיבי. במהלך התקדמות צבא סוריה בימים האחרונים ביצעו מטוסי קרב רוסיים תקיפות נגד יעדי דאעש בעיר אלטבקה ובסביבותיה. כמו כן פיזרו המטוסים כרוזים הקוראים לחמושים בעיר להניח את נשקם ולהסגיר את עצמם (מרכז המעקב הסורי לזכויות אדם, 18 ביוני 2016).
המרחב הכפרי, שמדרום לחלב
  • במרחב הכפרי שמדרום לחלב התחוללו השבוע קרבות בין צבא סוריה לבין צבא אלפתח בהובלת ג'בהת אלנצרה. צבא סוריה, שהסתייע בלוחמי ארגון חזבאללה ובפעילי מיליציות שיעיות המופעלות ע"י איראן, ניסה להשיב לידיו את השליטה על המרחב הכפרי שמדרום לחלב. מוקד הקרבות היה בכפר ח'לצה, שמדרום לחלב. דווח כי צבא אלפתח כבש את הכפר והשתלט גם על מקומות נוספים מדרום לחלב וכי לכוחות הסורים נגרמו אבידות קשות.
  • על פי דיווחי מרכז המעקב הסורי לזכויות אדם נהרגו בקרבות באזור הכפר ח'לצה, ובאזורי לחימה נוספים, שמדרום לחלב, 86 לוחמים מצבא סוריה ותומכיו. בין ההרוגים לפחות 25 לוחמי חזבאללה. כמו כן נהרגו עשרות פעילים מצבא אלפתח. נמסר כי מספר ההרוגים הגדול בקרב צבא סוריה ותומכיו היה כתוצאה מירי ארטילרי מאסיבי ומפיצוץ מכוניות תופת (מרכז המעקב הסורי לזכויות אדם, 18 ביוני 2016). יתכן ובהקשר לכך ניתן לראות את הגעתו של קאסם סלימאני מפקד כח קדס אל הפרבר הדרומי של העיר חלב (מהר, 20 ביוני 2016).
דיווח על שימוש בנשק כימי באזור הכפרי שממזרח לדמשק
  • המשטר הסורי דיווח כי "ארגוני הטרור" תקפו עמדה של צבא סוריה באמצעות נשק כימי באזור הכפרי, שממזרח לדמשק (אלע'וטה המזרחית), התקיפה בוצעה ב-16 ביוני 2016. לא ברור באיזה ארגון מדובר (דאעש, ג'בהת אלנצרה או ארגון מורדים אחר).
  • בדיווח סוכנות הידיעות הסורית נמסר, כי הנשק הכימי, שנעשה בו שימוש, הינו בעל השפעה על מערכת העצבים וכי חלק מהחיילים הסורים סבלו מחנק ומקשיי נשימה. בסרטון שפורסם נראו חיילים סורים עוטים מסיכות חמצן ומשתנקים. לטענת המשטר הסורי "ארגוני הטרור" תקפו בעבר את צבא סוריה באמצעות גזים רעילים כדוגמת גז סארין. לטענתו היו דיווחים, שחומרי הגלם לייצור גז סארין מוברחים מתורכיה ל"ארגוני הטרור" בסוריה (סאנא, 16 ביוני 2016).

עיקרי ההתפתחויות בעיראק

המערכה לכיבוש העיר אלפאלוג'ה
(תמונת מצב נכונה ל-22 ביוני 2016)
  • כוחות הביטחון העיראקיים המשיכו להתקדם לעבר מרכז העיר אלפאלוג'ה. לאחר כארבעה שבועות של לחימה הודיעה מפקדת המבצעים לשחרור אלפאלוג'ה על כיבוש שכונת אלנזאל, שבמרכז העיר (אלמיאדין, 17 ביוני 2016). נמסר כי לאחר לחימה אינטנסיבית הצליח צבא עיראק לכבוש ב-17 ביוני 2016 את מרכז העיר ואת מבני הממשל ולהניף מעליהם את דגל עיראק.עבד אלוהאב אלסאעדי, מפקד מפקדת המבצעים לשחרור אלפאלוג'ה מסר כי הריכוז הגדול של פעילי דאעש נמצא עתה בשכונת אלג'ולאן, שבצפון העיר (סקיי ניוז, 17 ביוני 2016).
  • בעקבות כיבוש מרכז אלפלוג'ה הודיע חיידר אלעבאדי, ראש ממשלת עיראק, כי כוחות הביטחון העיראקיים קרובים להשלמת כיבושה של העיר. לדבריו נותרו בעיר "כיסי נוכחות" קטנים בלבד של פעילי דאעש (AP, 17 ביוני 2916). מניסיון העבר אנו למדים כי השלמת טיהור "כיסי הנוכחות" של דאעש בעיר ובסביבותיה עלול להימשך עוד זמן רב לנוכח מיומנותו של דאעש בלוחמת גרילה וחשיבותה הסמלית של אלפאלוג'ה עבורו.

 

  • אשטון קרטר, מזכיר  ההגנה של ארה"ב, אמר כי מוקדם מידי לקבוע האם הכוחות העיראקיים שולטים בכל העיר וכי מתקיימת בה עדיין  לחימה. נראה כי למרות ההכרזות, עדיין נשלטות השכונות הצפוניות של העיר על ידי דאעש והלחימה נמשכת בשכונות נוספות (בלומברג, 17 ביוני 2016).
הלחימה באזורים אחרים
  • במקביל למערכה על אלפאלוג'ה נמשכת הלחימה באזורים אחרים ובכלל זה:
  • במרחב העיר אלרמאדי, ששוחררה ע"י צבא עיראק, ממשיך דאעש לנהל לוחמת גרילה נגד הכוחות העיראקים. השבוע פגע דאעש בכלי רכב של צבא עיראק בצפון אלרמאדי באמצעות מטעני חבלה (אעמאק, 18 ביוני 2016).
  • מחוז נינוא: ח'אלד אלעבירי, שר ההגנה העיראקי, מסר כי צבא עיראק החל במבצע לשחרור אזור העיירה אלקיארה,מעוז דאעש, מדרום למוצול. כוחות הביטחון העיראקים מסתייעים בשחרור האזור בכ- 700בני שבטים מקומיים (אלסומריה, 19-18 ביוני 2016).

חצי האי סיני

מוסד ההסברה של מחוז רקה של המדינה האסלאמית פרסם סרטון תחת הכותרת "דריסת הרגל של הכובשים". בסרטון מופיע פעיל דאעש הקורא לתושבי מצרים, שלא ללכת שולל אחר "השטן אלסיסי", אשר משתף פעולה עם היהודים והסעודים נגד לוחמי הג'האד בסיני ואחר תנועת האחים המוסלמים. הפעיל קרא לתושבי מצרים לזנוח את הדמוקרטיה ולהלחם בדרך האל והג'האד נגד "השטנים והעריצים במצרים". הדובר בירך את מחוז מצרים של דאעש על הפעולות שביצע ועודד אותו להמשיך במערכה (אצדאראת, 17 ביוני 2016).

פלסטינים וערביי ישראל

  • מרכז אבן תימיההמזוהה עם גורמים סלפים ברצועת עזה פרסם סרטון במסגרת קמפיין המכונה "ציידו אותנו". בסרטון מופיע אדם המכונה המהנדס אבו אלמחתסב אלמקדסי המדבר על חובת הג'האד ועל האפשרות להשתתף בו באמצעות תרומות כספיות. הדובר טען כי הג'האד באמצעות סיוע כספי הכרחי משום שמועצת השורא של לוחמי הקודש בקצווי ירושלים (ארגון סלפי-ג'האדי ברצועה) זקוקה מאד לכספים כדי לרכוש אמצעי לחימה. לדבריו העדר האמצעים ומיעוט הכספים מונע מלוחמי הג'האד לבצע עשרות פעולות נגד היהודים אויבי אללה (חק, 15 ביוני 2016).

הג'האד העולמי במדינות נוספות

לוב
המערכה לכיבוש סרת
  • הכוחות הנאמנים לממשלת ההסכמה הלובית חדרו השבוע אל העיר סרת. במרכז העיר סרת ובכמה משכונותיה התנהלו קרבות קשים. על פי דובר כוחות ממשלת ההסכמה הלאומית נמצאים עתה הכוחות בקרבת מרכז העיר (עדכני ל-21 ביוני 2016).

 

  • ריצ'א עיסא, דובר מטעם כוחות ממשלת ההסכמה, הודיע כי הכוחות התוקפים נחלו הצלחה בקרבות, שהתקיימו ב-21 ביוני 2016. לדבריו שולטים הכוחות על "שכונה 700", שמדרום למרכז העיר. בקרבות הללו נהרגו 16 חיילים מהכוחות התוקפים ושישים נפצעו (רויטרס, 21 ביוני 2016). על פי מקורות ממשלת ההסכמה הלאומית נהרגו ב-24 השעות האחרונות עשרות פעילי דאעש.
  • סוכנות ההסברה של דאעש פרסמה ב-16 ביוני 2016 סרטון המעיד לטענתה, כי נמל סרת נתון לשליטת לוחמי המדינה האסלאמית. מרכז ההסברה של המבצע פרסם סרטון משלו המציג את נמל סרת תחת שליטת כוחותיו, נראה כי בפועל שני הצדדים מתקשים עדיין לבסס את שליטתם בנמל בשל חילופי אש עזים המתנהלים בו ובסביבתו. עם זאת דומה, כי משמר החופים הלובי שולט על המרחב שמול חופי סרת ומונע הגעת תגבורות לפעילי דאעש הלכודים בעיר.
  • דאעש מצידו ממשיך לנהל לחימה עזה בשכונותיה המערביות של סרת ובשכונות שבקרבת מרכז העיר. במקביל מבצעים פעיליו פיגועי התאבדות נגד הכוחות התוקפים בעיר סרת ובסביבותיה. סוכנות הידיעות הצרפתית דיווחה, כי מאז ה-12 ביוני 2016 ביצעו פעילי דאעש בסרת שמונה פיגועי התאבדות נגד הכוחות התוקפים. מחוז טריפולי של דאעש קיבל אחריות לבצוע כמה פיגועי התאבדות.
  • במקביל ללוחמה בשטח מתנהלת גם לוחמה תעמולתית בין כלי התקשורת המזוהים עם דאעש לבין מרכז ההסברה של המערכה לכיבוש סרת. מרכז ההסברה החל השבוע בשידורי רדיו בסרת ובסביבתה באותו תדר שבו שידרה התחנה המקומית של דאעש (דף הפייסבוק של מרכז ההסברה של מבצע "הבניין הבנוי לתלפיות", 19 ביוני 2016).

פעילות תודעתית

דאעש מאיים בהמשך הפיגועים בארה"ב
  • בסרטון שהפיקה זרוע ההסברה "Asawirti Media" המזוהה עם דאעש, שהתפרסם ב-15 ביוני 2016, תחת הכותרת: "החשבון הכבד – אמריקה משלמת את המחיר", מאיים דאעש בהמשך ביצוע פיגועים נגד ארצות-הברית. בסרטון נראה המחבל שביצע את הפיגוע באורלנדו וברקע נשמע שיר המהלל את הג'האד. בסוף הסרטון הופיעה כתובית: "עמר מתין, אללה יקבל אותו [כשהיד בגן עדן], [הוא] לא הביט מן הצד על אחיו, הנשרפים מידי יום על-ידי המטוסים האמריקאים הצלבניים. הוא קיבל החלטה נחושה ושם מבטחו באללה וביצע פעולת הקרבה בקרב הצלבנים האמריקאים. הוא השיב להם מידה כנגד מידה…". לאחר מכן הופיעה כתובית נוספת בה נכתב "הו צלבנים, מה שצפוי לכם קשה יותר ומר יותר" (יוטיוב, 15 ביוני 2016).
קריאה של דאעש למוסלמים לבצע פיגועים נגד אויביו ברחבי העולם
  • בעקבות פיגוע ההרג ההמוני באורלנדו יצאה מערכת התעמולה של דאעש בקריאה למוסלמים ברחבי העולם, לבצע פיגועים נגד אויבי דאעש, בדגש על ארה"ב ומדינות המערב. במסגרת זאת פורסמו סרטונים וכרזות המאיימים על ארה"ב ומדינות מערביות נוספות. באחת הכרזות נכתב "היום בפלורידה מחר בברלין". כרזה נוספת "קליפורניה, בתוך ביתך יהיו הקרבות".
  • מחוז אלפראת של דאעש פרסם סרטון, שבו הופיעו פעילים זרים של הארגון המאיימים על מדינות המערב, על רוסיה ועל מדינות מוסלמיות (חק, 19ביוני 2016):
  • אחד הדוברים המכונה אבו אסמאעיל האמריקאי, שדיבר אנגלית שוטפת במבטא אמריקאי ציין: "אמריקה, את במלחמה עם כל המוסלמים ברחבי העולם, אשר שואפים להשיב את תהילת האסלאם". תהילה זאת תושב לדבריו ע"י הבסת והשפלת כוחותיה של ארה"ב.
  • פעיל דובר רוסית המכונה עבד אלרחמן הרוסי, איים על רוסיה: "ברשות אללה, נהרוג בכם עשרות מידי יום". הוא קרא למוסלמים ברוסיה וב"מדינות הכפירה" לסייע למדינה האסלאמית ולהרוג את ה"צלבנים" (קרי, הנוצרים), "היכן שאתם פוגשים בהם".
  • פעיל דובר אינדונזית, המכונה אבו נסיבה האינדונזי, קרא להרוג את האמריקאים על אדמת אינדונזיה. פעיל נוסף שכינויו אבו אלזביר האוזבקי ציין כי ארה"ב ורוסיה הן "ראשי הכפירה" והוסיף "בעזרת אללה נהרוג אותכם בתוך בתיכם". דובר נוסף בשפה הצרפתית קרא להרוג את "הכופרים" בביתם, כפי שעשו פעילי דאעש בצרפת ובארה"ב.
  • להערכתנו, לקמפיין של דאעש ולתהודה הרבה לה זכו הפיגועים האחרונים בארה"ב ובצרפת, יכולות להיות השפעות מעשיות. שכן, פעילים ג'האדיסטים במדינות המערב, ובמקומות נוספים ברחבי העולם, עלולים לבצע ביוזמתם פיגועים בהשראת הקמפיין של דאעש.