חדשות הטרור והסכסוך הישראלי-פלסטיני (23-17 באוגוסט 2016)

מקום נפילתה של רקטה, אשר שוגרה מרצועת עזה ונפלה בעיר שדרות. הרקטה נפלה בין שני בתי מגורים. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק  (דוברות המשטרה, 21 באוגוסט 2016).

מקום נפילתה של רקטה, אשר שוגרה מרצועת עזה ונפלה בעיר שדרות. הרקטה נפלה בין שני בתי מגורים. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק (דוברות המשטרה, 21 באוגוסט 2016).

הודעת קבלת האחריות שפרסם הארגון בדף הטוויטר שלו אודות ירי רקטת הקסאם לשדרות

הודעת קבלת האחריות שפרסם הארגון בדף הטוויטר שלו אודות ירי רקטת הקסאם לשדרות

פלסטיני בבלעין אוחז באבנים לקראת יידויין לעבר כלי רכב ביטחון ישראלי  (דף הפייסבוק של הכפר בלעין, 16 באוגוסט 2016)

פלסטיני בבלעין אוחז באבנים לקראת יידויין לעבר כלי רכב ביטחון ישראלי (דף הפייסבוק של הכפר בלעין, 16 באוגוסט 2016)

קריקטורה של חמאס הלועגת לתוכנית שר הביטחון ליברמן. בכותרת נכתב

קריקטורה של חמאס הלועגת לתוכנית שר הביטחון ליברמן. בכותרת נכתב "ליברמן : אשתמש במקל ובגזר מול הפלסטינים..." (דף הפייבסוק PALDF, 18 באוגוסט 2016)

  • במוקד אירועי השבוע עמדה נפילת רקטה בעיר שדרות. התארגנות סלפית ג'האדיסטית והחזית העממית לשחרור פלסטין קיבלו אחריות לירי (בנפרד). בתגובה תקפו כלי טיס של חיל האוויר הישראלי יעדים ותשתיות של חמאס ושל והג'האד האסלאמי בפלסטין. היקף ועוצמת התקיפות היו חריגים יחסית לתגובות קודמות על ירי רקטות לשטח ישראל מאז סיום מבצע "צוק איתן".
  • ישראל וחמאס הבהירו כי אין הן מעוניינות בהסלמה: קצין בכיר ישראלי הבהיר, כי התקיפה היא חריגה "אבל אין כוונה ללכת להסלמה" (הארץ, 23 באוגוסט 2016). דוברי חמאס גינו את ישראל על שהיא מנסה "לייצר משוואות חדשות" הבהירו, כי חמאס מחויבת לרגיעה והוסיפו כי אם תמשכנה התקיפות תהיה "תגובה ברורה" מצידה של חמאס.  
ירי רקטות לעבר ישראל
  • ב-21 באוגוסט 2016 בשעות הצהרים אותרה נפילה של רקטה בעיר שדרות. הרקטה נפלה בין שני בתי מגורים. זוהי הפעם השלישית מאז מבצע "צוק איתן" בו מאותרת נפילה של רקטה בעיר שדרות. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. התארגנות סלפית ג'האדיסטית המכונה אכנף בית אלמקדס קיבלה אחריות לירי הרקטה. כמו כן קיבל אחריות לשיגור הרקטה ארגון החזית העממית לשחרור פלסטין. זאת, על-פי  ההודעה, על רקע שביתת הרעב של האסיר פעיל הארגון בלאל כאיד[1] (חשבון הטוויטר ע'זה אלא'ן, 21 באוגוסט 2016).
  • בתגובה לירי הרקטה תקפו כלי טיס של חיל האוויר במספר גלי תקיפות יעדים ותשתיות של חמאס ברצועת עזה. כמו כן הותקפו יעדים של ארגון הג'האד האסלאמי בפלסטין. בנוסף לכך ירה צה"ל פגזים לעבר מטרות חמאס בבית חאנון (צפון רצועת עזה). התקיפות היו חריגות בהיקפן ועוצמתן יחסית לתגובות קודמות לירי רקטות מאז סיום מבצע "צוק איתן". סה"כ בוצעו כחמישים תקיפות. על פי דיווחים פלסטינים הותקפו בין השאר מוצבים, מנהרות ונקודות תצפית. כמו כן דווח על מספר פצועים, חלקם נפגעי חרדה (חשבונות טוויטר של תושבי מקומיים, 22 באוגוסט 2016).

 תמונות שפורסמו בכלי התקשורת הפלסטינים אודות תקיפות חיל האוויר. מימין: תקיפת "מגדל המים" בח'אן יונס ששימש כלל הנראה כעמדת תצפית. משמאל: תקיפות ליליות (דף הפייסבוק  קדס נט, 21 באוגוסט 2016). למטה: תקיפה באזור בית חאנון (דף הפייסבוק שהאב, 22 באוגוסט 2016)
 תמונות שפורסמו בכלי התקשורת הפלסטינים אודות תקיפות חיל האוויר. מימין: תקיפת "מגדל המים" בח'אן יונס ששימש כלל הנראה כעמדת תצפית. משמאל: תקיפות ליליות (דף הפייסבוק  קדס נט, 21 באוגוסט 2016). למטה: תקיפה באזור בית חאנון (דף הפייסבוק שהאב, 22 באוגוסט 2016)

  • בכירי חמאס גינו את תגובת ישראל אולם הבהירו כי אין בכוונתה להביא להסלמה: סאמי אבו זהרי, דובר חמאס, אמר כי האחריות להסלמה ברצועת עזה מוטלת על ישראל. לדבריו ממשיכה ישראל בתוקפנות נגד רצועת עזה ונגד העם הפלסטיני והיא "מנסה לייצר משוואות חדשות" ברצועת עזה (אתר חמאס, 22 באוגוסט 2016). מחמוד אלזהאר בכיר חמאס, הצהיר כי חמאס מחויבת לרגיעה "כל עוד ישראל לא תפגע ברצועת עזה" אך אם התקיפות יימשכו תהיה תגובה ברורה מצד חמאס (קדס נט, 22 באוגוסט 2016). צלאח אלברדאויל, בכיר חמאס, הטיל את האחריות להסלמה אפשרית על ישראל (קדס פרס, 22 באוגוסט 2016). פעילי חמאס גינו בעמודים אישיים שלהם ברשתות החברתיות את האחראים לירי הרקטות לעבר ישראל וקראו לעצור ולשפוט אותם בבתי הדין הצבאיים של חמאס (שפא, 21 באוגוסט 2016).

ירי רקטות לעבר ישראל

פעילות אלימה בקרבת גדר הביטחון
  • ב-20 באוגוסט 2016 התקרבו צעירים פלסטינים ברצועת עזה לגדר הביטחון מזרחית לעיר עזה ומחנה הפליטים אלבריג' ויידו אבנים לעבר כוח צה"ל שהיה סמוך לגדר. כוחות צה"ל הגיבו באמצעים לפיזור הפגנות . על פי דיווחי הפלסטינים נפצעו באירועים חמישה בני אדם (PNN, 20 באוגוסט 2016). 
פיגועים ביהודה, שומרון וישראל בחתך חודשי מאז תחילת מתקפת הטרור העממי

פיגועים ביהודה, שומרון וישראל בחתך חודשי מאז תחילת מתקפת הטרור העממי

הפגנות, עימותים והפרות סדר
  • במהלך השבוע נמשכו הפרות הסדר בירושלים וביהודה ושומרון. כמו כן נמשכו יידוי אבנים, השלכת בקבוקי תבערה, מטעני צינור וירי מנשק קל. להלן מספר אירועים בולטים:
  • 22 באוגוסט 2016 –  בליל 22-23 באוגוסט 2016 נכנסו כמה עשרות מתפללים באופן בלתי חוקי וללא אישור למתחם קבר יוסף סמוך לשכם. במקום התפתחו עימותים עם פלסטינים שיידו אבנים לעבר המתפללים. כוחות משטרה הוזעקו למקום וחילצו את המתפללים (דוברות משטרת מחוז ש"י, 23 באוגוסט 2016).נער בן 17 נפגע באורח קל כתוצאה מאבנים, שיודו לעבר אוטובוס סמוך למתחם קבר יוסף בשכם (דוברות מגן דוד אדום, 22 באוגוסט 2016).
  • 21 באוגוסט 2016 – שישה מטעני צינור הושלכו לעבר כוחות צה"ל, שפעלו במחנה הפליטים פרעה (סמוך לשכם). הכוח הגיב בירי כתוצאה ממנו נפצע פלסטיני בפלג גופו העליון (דף הפייסבוק צבע אדום, 21 באוגוסט 2016).
  • 21 באוגוסט 2016 – אבנים יודו לעבר כלי רכב ישראלי כחמישה ק"מ צפונית למחולה, שבבקעת הירדן. אחד הנהגים סטה עם רכבו כדי להתחמק מפגיעת האבנים ופגע במיידה האבנים, אשר נמלט (דף הפייסבוק צבע אדום, 21 באוגוסט 2016).
  • 20 באוגוסט 2016 – פלסטינים תקפו ניידת משטרה בצומת זיף (חברון). לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. אחד השוטרים ירה והתוקפים נמלטו(דף הפייסבוק צבע אדום, 20 באוגוסט 2016).
  • 20 באוגוסט 2016 – אבנים יודו לעבר כלי רכב בכביש עוקף חוסן (הדרך לבית"ר) . אחד מנוסעי כלי הרכב נפצע באורח קל. נזק נגרם לכלי הרכב (הצלה יו"ש, 20 באוגוסט 2016).
  • 16 באוגוסט 2016– התנהלו עימותים בין פלסטינים לבין כוחות הביטחון הישראלים במחנה הפליטים אלפואר (דרום חברון) בעקבות פעילות כוחות הביטחון במחנה. במהלך העימותים  נהרג צעיר בן 17 וכעשרים פלסטינים נפצעו. ראמי חמדאללה ראש ממשלת ההסכמה הגיע לניחום אבלים בבית משפחת ההרוג (PNN, דף הפייסבוק שהאב, 17 באוגוסט 2016; ופא, 19 באוגוסט 2016). סאמי אבו זהרי, דובר חמאס, גינה את פעילות ישראל במחנה הפליטים והדגיש כי "פשעים" אלה לא ישברו את העם הפלסטיני (אתר חמאס, 16 באוגוסט 2016). 
כתב אישום הוגש נגד תושב ירושלים שהעביר כספים בשם חמאס
  • כתב אישום הוגש נגד סיף אלדין עבד אלנבי, בן 39, מירושלים. על פי כתב האישום הכיר הנאשם מזה שנים את זכריא נג'יב, פעיל חמאס, שנדון בעבר למאסר ושוחרר. השניים נפגשו בתורכיה במהלך נסיעת עסקים שערך. נג'יב ביקש ממנו להעביר כספים לישראל אותם התבקש לחלק בשם חמאס למשפחות חללים ואסירים ביטחוניים. מאז המפגש ועד למעצרו של סיף אלדין עבד אלנבי נפגשו השניים מספר פעמים בעת נסיעותיו העסקיות לתורכיה. סיף אלדין קיבל לידיו סכומי כסף מצטברים בגובה של 25,000$, שהוכנסו לישראל, כשהם מוחבאים בגופו והעביר אותם ליעדם.
המצב המעברים
  • מתאם פעולות הממשלה בשטחים פרסם בדף הפייסבוק נתונים אודות פעילות מעבר כרם שלום בין התאריכים 20-14 באוגוסט 2016. על פי הדיווח הוכנסו בימים אלה לרצועת עזה 97 טונות ציוד רפואי, כ-10 אלף טונות מוצרי מזון, 130 טונות תוצרת חקלאית, כ-97 אלף טונות חומרי בנייה, כ-7.2 מיליון ליטר דלקים, וכ-1,400 טונות גז (דף הפייסבוק  של מתאם פעולות הממשלה בשטחים בשפה הערבית, 22 באוגוסט 2016). יצוין כי גם לאחר נפילת הרקטה בעיר שדרות נמשכה העברת הסחורות לרצועת עזה במעבר כרם שלום.
ציון יום השנה ה-47 להצתת מסגד אלאקצא ברצועת עזה
  • הזרוע הצבאית של חמאס ציינה את יום השנה ב-47 להצתת מסגד אלאקצא[3]  בעצרת ברפיח במהלכה התקיימה תהלוכה צבאית בה הציגה הזרוע הצבאית אמצעי לחימה שונים. בדברים שנשא אבו עבידה, דובר הזרוע הצבאית של חמאס, אמר כי מבצע "צוק איתן" שינה את מאזן האימה עם ישראל וכי הזרוע הצבאית לא תפסיק להתכונן למערכה הבאה עם ישראל. הוא גם הזהיר את ישראל שלא לבצע "מעשים מטופשים" ברצועת עזה (אתר הזרוע הצבאית, 21 באוגוסט 2016). בעיר עזה קיימו חמאס והג'האד האסלאמי בפלסטין עצרת משותפת בהשתתפות בכירים משני הארגונים (פאלטודיי, 21 באוגוסט 2016)

מימין: עצרת משותפת של חמאס והג'האד האסלאמי בפלסטין בעיר עזה (פאלטודיי, 21 באוגוסט 2016) העצרת ברפיח. משמאל: פעילי הזרוע הצבאית של חמאס מציגים מטולי רקטות במהלך עצרת ברפיח  (דף הפייסבוק קדס נט, 21 באוגוסט 2016).
מימין: עצרת משותפת של חמאס והג'האד האסלאמי בפלסטין בעיר עזה (פאלטודיי, 21 באוגוסט 2016) העצרת ברפיח. משמאל: פעילי הזרוע הצבאית של חמאס מציגים מטולי רקטות במהלך עצרת ברפיח (דף הפייסבוק קדס נט, 21 באוגוסט 2016).

כרזות לציון 47 שנים להצתת מסגד אלאקצא. מימין: "אלאקצא נשרף. 47 שנים להצתת מסגד אלאקצא"  (דף הפייסבוק QUDSN, 21 באוגוסט 2016). משמאל : "47 שנים להצתה. הצתת אלאקצא" (דף הפייבסוק PALDF, 21 באוגוסט 2016)
כרזות לציון 47 שנים להצתת מסגד אלאקצא. מימין: "אלאקצא נשרף. 47 שנים להצתת מסגד אלאקצא"  (דף הפייסבוק QUDSN, 21 באוגוסט 2016). משמאל : "47 שנים להצתה. הצתת אלאקצא" (דף הפייבסוק PALDF, 21 באוגוסט 2016)

  • בכירים פלסטינים ניצלו את האירוע להכפשת ישראל, להפצת המסר השקרי של הסכנה המאיימת כביכול על מסגד אלאקצא ולניסיון לעורר מחדש את המתיחות סביב הנושא:
  • משרד החוץ בממשלת ההסכמהפרסם הודעה רשמית בה גינה את "הפשעים" שמבצעת ישראל נגד מסגד אלאקצא וירושלים שאינם זוכים לתגובה ראויה. לדברי ההודעה ממשיכה ישראל לנסות לייהד בכוח את ירושלים (אלכופיה פרס, 21 באוגוסט 2016).
  • יוסף אלמחמוד, דובר ממשלת ההסכמה, הזהיר מפני הסכנות המאיימות על מסגד אלאקצא וקרא לקהילה הבינלאומית ולמדינות הערביות והאסלאמיות להתערב מיידית להצלת המסגד (ופא, 21 באוגוסט 2016).
  • ח'ליל אלחיה, בכיר חמאס, אמר כי אין לוותר על אף חלק ממסגד אלאקצא. לדבריו יש להם צבא של אנשים המשתוקקים, לשחרר את מסגד אלאקצא, ירושלים וכל פלסטין. לדבריו הם לא יפסיקו "בדרך ההתנגדות" (אלוטניה אלעלאם, 21 באוגוסט 2016).
חשיפת מנהרה בגבול מצרים רצועת עזה
  • צבא מצרים דיווח כי חשף מנהרה מדופנת ברזל ובטון מזוין בגבול רפיח צפונית למעבר רפיח זאת לאחר שהוצפה על ידו במים. על פי הדיווח נמצאו במנהרה טלפונים ניידים וסמים (אלכראמה פרס 18 באוגוסט 2016).
מותם של פלסטינים מרצועת עזה בסוריה
  • לאחרונה נמסר על מותם של שני תושבי בית חנון בלחימה בסוריה בשורות דאעש:
  • ראמי מוסא חמד המכונה אבו אחמד העזתי, בשנות העשרים לחייו, נהרג בעת שביצע פיגוע התאבדות נגד כוחות SDFהכורדים בעיר מנבג' בצפון סוריה. אשתו, המתגוררת בסוריה, היא זו שעדכנה את בני המשפחה בבית חאנון. רמי מוסא יצא מהרצועה לסוריה לפני כחמש שנים (אמד, 19 באוגוסט 2016). מרכז התקשורת אבן תימיה, המזוהה עם גורמי הסלפיה ברצועה, פרסם הודעת אבל רשמית  על מותו. בדף הפייסבוק של בית חאנון נרשמו תגובות מעורבות למותו מצידם של הגולשים. חלקם איחלו לו שינוח על משכבו בשלום ואילו אחרים איחלו לו להגיע לגיהנום. יש שמתחו עליו ביקורת מכיוון שהוא העדיף לעזוב את הג'האד למען ירושלים ונסע להילחם בסוריה (דף הפייסבוק של העיר בית חאנון, 19 באוגוסט 2016).

מימין: ראמי מוסא חמד (המכונה) אבו אחד העזתי, שפוצץ מכונית תופת כנגד כוחות SDF סמוך לעיר מנבג' (חשבון הטוויטר طامح الغزاوي@JustTam11, 20 באוגוסט 2016). משמאל: הודעת אבל רשמית שפרסם מרכז התקשורת אבן תימיה (דף הפייסבוק של מרכז התקשורת אבן תימיה, 21 באוגוסט 2016)
מימין: ראמי מוסא חמד (המכונה) אבו אחד העזתי, שפוצץ מכונית תופת כנגד כוחות SDFסמוך לעיר מנבג' (חשבון הטוויטר طامح الغزاوي@JustTam11, 20 באוגוסט 2016). משמאל: הודעת אבל רשמית שפרסם מרכז התקשורת אבן תימיה (דף הפייסבוק של מרכז התקשורת אבן תימיה, 21 באוגוסט 2016)

  • ב-23 באוגוסט 2016 דווח על מותו של ראמי דאוד אלכפארנה המכונה אבו מאלכ העזתי בקרבות בעיר חלב שבסוריה. אלכפארנה נהרג כתוצאה מתקיפה אמריקאית בעת שנלחם נגד הכוחות הכורדיים בחלב. נמסר כי בשנת 2011 ניצל אלכפארנה מניסיון חיסול ע"י ישראל. כמו כן נמסר כי בעבר היה עצור בכלא המצרי ובכלא העזתי (דף הטוויטר @fadtnt99, 23 באוגוסט 2016).

מימין: אלכפארנה בסוריה. משמאל: ההודעה שפרסם מוסד "אלנצרה אלמקדסיה" על מותו של אלכפארנה  (דף הטוויטר @fadtnt99, 22 באוגוסט 2016)
מימין: אלכפארנה בסוריה. משמאל: ההודעה שפרסם מוסד "אלנצרה אלמקדסיה" על מותו של אלכפארנה (דף הטוויטר @fadtnt99, 22 באוגוסט 2016)

פעילות מנגנוני הביטחון של הרשות הפלסטינית בשכם
  • ב-18 באוגוסט 2016 ערכו מנגנוני הביטחון של הרשות הפלסטינית פעילות ביטחונית בעיר העתיקה של שכם לאיתור חמושים.  במהלך הפעילות בוצע ירי לעבר הכוחות. שני פעילי מנגנוני הביטחון נהרגו ושניים נוספים נפצעו (לדברי אבו מאזן נהרגו פעיל מכוחות המשטרה המיוחדת ופעיל מנגנון הביטחון הכללי). בעקבות התקרית נכנסו לשכם כוחות מתוגברים של מנגנוני הביטחון, הרגו שני פלסטינים חמושים, פצעו נוספים והחרימו אמצעי לחימה רבים (אלקדס, 20 באוגוסט 2016). בליל 21 באוגוסט 2016 עצרו מנגנוני הביטחון הפלסטינים את שני החשודים העיקריים בירי בשכם (ופא, 21 באוגוסט 2016).
  • לדברי עדנאן אלצ'מירי דובר מנגנוני הביטחון, המבצע אותו מנהלים מנגנוני הביטחון הפלסטינים בעיר העתיקה בשכם הינו מבצע מתמשך למיגור תופעת אחזקת הנשק הבלתי חוקי. לדבריו נערך המבצע בהנחייתם של אבו מאזן וראש הממשלה ראמי חמדאללה. במהלך פעילות המנגנונים בשכם הם נתקלו בירי והשיבו באש מה שגרם למותם של שני פלסטינים. כמו כן מסר כי מנגנוני הביטחון תפסו כמות רבה של אמצעי לחימה ותחמושת שהיו ברשות גופים לא חוקיים בשכם (ופא, 19 באוגוסט 2016).
  • ראמי חמדאללה, ראש ממשלת ההסכמה הלאומית,העניק ראיון בו מסר כי מספר אנשי הביטחון ביהודה ושומרון עומד על 31,994 איש. לדבריו עומד מספר האזרחים העוסקים בביטחון על 88,755 בני אדם. לדבריו קיים מחסור באנשי ביטחון ביהודה ושומרון משום שהתקבלה החלטה על קיצוצים. עוד הוסיף כי "הכיבוש הישראלי" הוא המכשול העיקרי ליציבות הביטחונית בשטחי הרשות הפלסטינית  (אלאיאם,  16 באוגוסט 2016).
תגובות לתוכנית שהציג שר הביטחון הישראלי
  • בתקשורת הישראלית דווח, כי אביגדור ליברמן שר הביטחון הישראלי, הציג ב-17 באוגוסט 2016 תוכנית מקיפה למדיניות מערכת הביטחון מול הפלסטינים ביהודה ושומרון. על פי התוכנית יינתנו הקלות והטבות ל-15 כפרים ומרחבים מהם לא יצאו מחבלים ונשמר בהם אורח חיים תקין. לאזורים אלה יוקצו משאבים לבניית בתי חולים ומגרשי כדורגל, יורחבו תוכניות מתאר ויוקמו אזורי תעשייה. מנגד יוחמרו הבדיקות וישללו היתרי עבודה ויוגברו מעצרים במרחבים שמהם יצאו מחבלים .
  • בהתייחסו לתוכנית שר הביטחון אמר אסאמה אלקואסמה, דובר פתח, כי "תוכנית ליברמן מעוררת לעג". לדבריו העם הפלסטיני יבחר תמיד בכבוד ולא בטובות הנאה שליברמן מציע (ערוץ אלמיאדין, 18 באוגוסט 2016). אחמד מג'דלאני חבר הועד הפועל של אש"ף קרא להתנגד לתוכנית והדגיש, כי כל מי שישתף פעולה עם תוכניתו של אביגדור ליברמן ייחשב למשתף פעולה העובר על החוק (פאל טודיי, 20 באוגוסט 2016).
  • סקר דעת קהל אינטרנטי, שנערך בקרב גולשים באתר סוכנות הידיעות הפלסטינית מען מבית לחם מצביע, כי כ-72% מהגולשים רואה בתוכנית שר הביטחון ליברמן איומי סרק חסרי ערך. לעומת זאת        כ-21% מהגולשים רואה בה איום אמיתי בשטח (מען, 22 באוגוסט 2016).
הפגנות בראמאללה למען פעיל החזית העממית שובת הרעב
  • ברחבי יהודה ושורון וברצועת עזה המשיכו הפלסטינים לערוך הפגנות תמיכה בבלאל כאיד, עציר ביטחוני, פעיל החזית העממית השובת רעב קרוב לשבעים ימים. במסגרת הפגנות שנערכו מול מטה האו"ם בראמאללה סגרו כשלושים פעילים את הכניסה הראשית למבנה כמחאה על שלטענתם מזניח האו"ם את נושא הטיפול באסירים שובתי הרעב. המפגינים הניפו כרזות המגנות את שתיקת הקהילה הבינלאומית (מען, 22 באוגוסט 2016). מפגינים נוספים ניסו להיכנס למתחם המוקטאעה אולם כניסתם נמנעה על ידי מנגנוני הביטחון של הרשות הפלסטינית. החזית העממית גינתה את מנגנוני הביטחון של הרשות הפלסטינית על דיכוי העצרת.

מימין: מפגינים פלסטינים חוסמים את הכניסה לבנין מטה האו"ם בראמאללה. משמאל: מנגנוני הביטחון הפלסטינים חוסמים את התקדמותם של מפגינים פלסטינים לעבר מתחם המקאטעה בראמאללה (דף הפייסבוק QUDSN, 22 באוגוסט 2016
מימין: מפגינים פלסטינים חוסמים את הכניסה לבנין מטה האו"ם בראמאללה. משמאל: מנגנוני הביטחון הפלסטינים חוסמים את התקדמותם של מפגינים פלסטינים לעבר מתחם המקאטעה בראמאללה (דף הפייסבוק QUDSN, 22 באוגוסט 2016

[1]העציר המנהלי, פעיל החזית העממית, בלאל כאיד שובת רעב קרוב לשבעים יום והוא מאושפז בבית החולים ברזילי באשקלון.
[2]נתונים אלה אינם כוללים ירי פצצות מרגמה. כמו כן לא נכללות בהם נפילת רקטות בשטח רצועת עזה.
[3]ב-21 באוגוסט 1969 הצית מיקל דניס רוהאן,  צעיר נוצרי אוסטרלי, את מסגד אלאקצא וגרם לו נזקים. למחרת ההצתה הוא נעצר, נחקר והודה במעשה. בית המשפט ציווה על אשפוזו בבית חולים פסיכיאטרי לאחר שהוכח כי עשה את המעשה כתוצאה ממחלת נפש בה לקה. מאוחר יותר גורש מישראל ואושפז בארץ מולדתו עד למותו.