מבט לג’האד העולמי (8- 2 במרץ 2017)

מבט לג'האד העולמי

מבט לג'האד העולמי

חיילים כורדים יורים לעבר כוחות

חיילים כורדים יורים לעבר כוחות "מגן הפרת" המתקדמים למנבג' (אתר המועצה הצבאית של מנבג' והפריפריה שלה, 7 במרץ 2017).

דגל ארה

דגל ארה"ב על גבי כלי רכב משוריין של צבא ארה"ב באזור מנבג' (דף הטוויטר Maytham965, 4 במרץ 2017 )

פגישת הפסגה של ראשי צבאות ארה

פגישת הפסגה של ראשי צבאות ארה"ב, רוסיה ותורכיה (אתר משרד ההגנה של רוסיה, 7 במרץ 2017).

פהד ג'אסם אלפריג', שר ההגנה הסורי (מוקף בעיגול), בעת ביקור בעיר העתיקה של תדמור לאחר שחרורה מידי דאעש (הטלוויזיה הסורית, 4 במרץ 2017).

פהד ג'אסם אלפריג', שר ההגנה הסורי (מוקף בעיגול), בעת ביקור בעיר העתיקה של תדמור לאחר שחרורה מידי דאעש (הטלוויזיה הסורית, 4 במרץ 2017).

אזור בנייני הממשל.  אחד המבנים הינו בניין המנהל של מחוז נינוא (אלסומריה, 7 במרץ 2017).

אזור בנייני הממשל. אחד המבנים הינו בניין המנהל של מחוז נינוא (אלסומריה, 7 במרץ 2017).

שלושת המחבלים המתאבדים שפוצצו עצמם במערב העיר. מימין: אבו טיבה אלעג'ילי. במרכז אבו ח'טאב אלעכידי. משמאל אבו כרם אלחדידי (חק, 1 במרץ 2017).

שלושת המחבלים המתאבדים שפוצצו עצמם במערב העיר. מימין: אבו טיבה אלעג'ילי. במרכז אבו ח'טאב אלעכידי. משמאל אבו כרם אלחדידי (חק, 1 במרץ 2017).

נערים שביצע פיגועי התאבדות מטעם דאעש נגד כוחות הביטחון העיראקים במוצול (יוטיוב, 20 בפברואר 2017).

נערים שביצע פיגועי התאבדות מטעם דאעש נגד כוחות הביטחון העיראקים במוצול (יוטיוב, 20 בפברואר 2017).

נערים שביצע פיגועי התאבדות מטעם דאעש נגד כוחות הביטחון העיראקים במוצול (יוטיוב, 20 בפברואר 2017).

נערים שביצע פיגועי התאבדות מטעם דאעש נגד כוחות הביטחון העיראקים במוצול (יוטיוב, 20 בפברואר 2017).

ילד ממוצא אויגורי חמוש ברובה המאיים על היהודים (חשבון היוטיובاللهم صل علي الحبيب محمد, 27 בפברואר 2017).

ילד ממוצא אויגורי חמוש ברובה המאיים על היהודים (חשבון היוטיובاللهم صل علي الحبيب محمد, 27 בפברואר 2017).

ילדים ממוצא אויגורי במחנה אימונים של דאעש (חשבון היוטיובاللهم صل علي الحبيب محمد, 27 בפברואר 2017).

ילדים ממוצא אויגורי במחנה אימונים של דאעש (חשבון היוטיובاللهم صل علي الحبيب محمد, 27 בפברואר 2017).


עיקרי אירועי השבוע

  • צבא סוריה, בסיוע רוסי, השלים השבוע את שחרורה של העיר תדמור, כחודשיים לאחר שדאעש השתלט עליה מחדש. בכך נשמט מידי דאעש ההישג הגדול ביותר שלו בשנתיים האחרונות והוא מוצא עצמו במגננה אסטרטגית בחזיתות השונות, בדגש על מוצול ואלרקה.
  • לאחר שחרורה של העיר אלבאב מידי דאעש ע"י צבא סוריה החופשי בסיוע צבא תורכיה מופנית תשומת הלב לעיר מנבג' המוחזקת ע"י הכוחות הדמוקרטים של סוריה (SDF) המסתייעים ע"י ארה"ב. מאבקי הכח סביב השליטה על העיר טומנים בחובם פוטנציאל של חיכוכים אלימים בין הכוחות השונים, העלולים להסיט תשומת לב ומשאבים מהמערכה להכנעת דאעש. על רקע זה, ולשם תאום המהלכים בצפון סוריה, התקיימה בתורכיה פגישת פסגה בין מפקדי צבאות ארה"ב, רוסיה ותורכיה.
  • בעיראק המשיכו כוחות הביטחון העיראקים להעמיק ולהרחיב את שליטתם במערב מוצול. ב-7 במרץ 2017 דווח, כי הכוחות העיראקים השתלטו על המתחם בו מצויים בנייני הממשל במרכז מוצול (מפקדת המשטרה, בית המשפט הראשי, בניין העירייה ועוד). ההשתלטות מהווה צעד משמעותי לקראת השלמת כיבוש העיר כולה. במקביל פועלים הכוחות העיראקים להידוק הכיתור על מוצול ע"י ניתוק הכביש המחבר בינה לבין תל עפר, שממזרח לעיר, והגברת הלחץ על תל עפר המוחזקת ע"י דאעש.

 

עיקרי ההתפתחויות בסוריה

מרחב אלבאב
  • צבא תורכיה וצבא סוריה החופשי השתלטו השבוע על אזורים כפריים כ-25 ק"מ ממערב לעיר מנבג', והם מתקדמים לעבר העיר בציר הראשי, שבין אלבאב למנבג'. העיר מנבג' וסביבותיה המוחזקים ע"י הכוחות הסורים הדמוקרטים (SDF), שבדומיננטיות כורדית, הפכו עתה לסלע מחלוקת בין תורכיה וצבא סוריה החופשית המופעל על ידה, לבין  כוחות SDFהמסתייע ע"י ארה"ב.לקלחת זאת מנסה להיכנס צבא סוריה בסיוע של רוסיה.
  • נראה כי אנו עדים עתה למאבק בין הכוחות המקומיים והמדינות התומכות בהם, שמטרתו למלא את הואקום הביטחוני והממשלי, שהותיר אחריו דאעש במרחב שממערב לפרת. תורכיה וצבא סוריה החופשי נהנים להערכתנו מיתרון בולט בשטח, בשל שליטתם על מרבית המרחב שהוחזק בעבר ע"י בידי דאעש. לעומת זאת הכורדים (שעיקר כוחם מופנה למערכה על אלרקה) וצבא סוריה מצויים בעמדת נחיתות. מכל מקום, המצב שנוצר הינו נפיץ והוא טומן בחובו סיכון של חיכוכים אלימים בין הכוחות המקומיים והמדינות התומכות בהם. מאבקי הכוח הללוו עלולים להסיט את תשומת הלב ואת המשאבים מהמערכה לכיבוש אלרקה ולהכנעת דאעש. מעבר לכך, להערכתנו, זהו מעין "מקרה מבחן" לבעיות הקשות של "חלוקת השלל" העלולות להיווצר במרחבי מוצול ואלרקה לאחר שחרורן, אך בהיקף גדול בהרבה.

 

  • להלן תמונת המצב הנוכחית בעיר מנבג':

 

  • הכוחות הדמוקרטים של סוריה (SDF) שולטים במנבג'. תורכיה מצידה מאיימת לכבוש את מנבג' באמצעות צבא סוריה החופשי המתקדם באזור הכפרי שממערב לעיר על הציר שבין אלבאב למנבג'. רוסיה מנסה להגיע לפשרה במסגרתה ימסרו כוחות SDFאת השליטה במנבג' וסביבותיה לצבא סוריה ובכך תימנע הגעתו של צבא סוריה החופשי לעיר.  ב-6 במרץ 2017 הכריזה המועצה הצבאית של מנבג' (שבשליטת הכורדים), כי מנבג' נמצאת תחת הגנת הקואליציה הבינלאומית בהנהגת ארה"ב (אלערב אליום, 6 במרץ 2017).
  • תורכיה חותרת להוציא את SDFממנבג'כדי להשלים ביסוסו של "אזור ביטחון" התורכי ממערב לפרת. מולוד ג'אויש אוגלו (Mawlud Jawish Oglu), שר החוץ של תורכיה, איים לפגוע בכורדים במידה שלא יסיגו את כוחותיהם ממנבג'. הוא גם מתח ביקורת על התמיכה האמריקאית בכורדים וציין, כי תורכיה אינה רוצה שבנות בריתה תעמודנה לצד "טרוריסטים" (אלג'זירה, 3 במרץ 2017).עם זאת בנעלי ילדרים (Bin'ali Yildirim), ראש ממשלת תורכיה, אמר כי תורכיה אינה מתכננת לתקוף במנבג' ללא תאום עם רוסיה ועם ארה"ב (רויטרס, 6 בפברואר 2017).
  • ארה"ב ממשיכה לתמוך ב-SDF, הממשיך לנהל את המערכה לכיבוש אלרקה אך מסרב לפנות כוחותיו ממנבג'. ג'ף דיוויס דובר הפנטגון אישרכי צבא ארה"ב שלח בימים האחרונים למנבג' כוח קטן המונה כמה עשרות חיילים. מטרתו היא לוודא, שהכוחות הנמצאים בעיר לא יתקפו אחד את השני, אלא יתמקדו במערכה נגד דאעש (רויטרס, 6 במרץ 2017; RT, 7 במרץ 2017). בכלי התקשורת המערביים והערביים פורסמו צילומים של כלי רכב משוריינים, נושאי דגלי ארה"ב, המפגינים נוכחות באזור מנבג'.
  • רוסיה מנסה לפשר בין הצדדים היריבים ובו בזמן לקדם את האינטרסים שלה באמצעות העברת השליטה במנבג' לידי צבא סוריה.משרד ההגנה הרוסי מסר, שכוחות סורים נפרסו באזורי השליטה של הכורדים בדרום מערב מנבג'. זאת, על פי הגרסה הרוסית בהתאם להסכם רוסי-כורדי ליציר "אזור חיץ" בין מנבג' לאלבאב, שיבלום את ההתקדמות התורכית. הכורדים דיווחו על מסירת שישה כפרים דרומית מערבית למנבג' לידי צבא סוריה במסגרת ההסכם. נמסר גם, שרוסיה שלחה סיוע הומניטארי למנבג' ( ח'טוה, 6 במרץ 2017).
חיכוכים בין הכוחות השונים וניסיון אמריקאי-רוסי-תורכי לתאם את המהלכים בצפון סוריה
  • סטיבן טאונסנד, מפקד כוחות הקואליציה הבינלאומית נגד דאעש, דיווח כי מטוסים של רוסיה וסוריה תקפו בטעות ב-28 בפברואר 2017 כוחות של הקואליציה הערבית בצפון מערב סוריה, שגרמו לכמה נפגעים. לדבריו ככל הנראה סברה רוסיה, שבאזור מצויים פעילי דאעש. הוא ציין, כי המצב באזור מסובך שכן שוהים בו שלושה צבאות במקביל. הוא הוסיף כי בעקבות  שיחות שנערכו בערוצי התקשורת הפסיקו הרוסים את התקיפות (ניו יורק טיימס, 2 במרץ 2017).
  • משרד ההגנה הרוסיהכחיש את ההאשמות הללו ומסר, כי לא בוצעה תקיפה של הכוחות הרוסיים או הסורים באזורים שצוינו על ידי ארה"ב. יחד עם זאת אישרו במשרד ההגנה הרוסי כי    ב-28 בפברואר 2017 יצר נציג הפיקוד של חיל האוויר הרוסי בחמימים קשר עם נציג חיל האוויר האמריקאי אשר הביע דאגה, שבמהלך המבצעים נגד דאעש מדרום לעיר מנבג' עלולים המטוסים הרוסים והסורים לפגוע באופן לא מכוון בקבוצות חמושות הפועלות בחסות אמריקאית (קרי, SDF). לדבריהם מסר הנציג האמריקאי לכוחות הרוסים פרטים מדויקים אודות מיקום כוחות "האופוזיציה הסורית" והמידע הזה נלקח בחשבון  (אתר חדשות RIA, 1,2 במרץ 2017).
  • על רקע פוטנציאל החיכוכים וכדי לנסות ולתאם את המהלכים הבאים בצפון סוריה, התקיימה באנטליה שבתורכיה פגישת פסגה בין מפקדי צבאות ארה"ב, רוסיה ותורכיה. הפגישה נפתחה ב-7 במרץ 2017. מחלקת ההגנה האמריקאית מסרה כי במהלך הפגישה הבהירו המשתתפים, שהם מעוניינים לאפשר קיומם של ערוצי תקשורת בין הבכירים במדינות המשתתפות בפסגה, וכמו כן להגביר את התאום המבצעי במסגרת הלחימה בסוריה (ספוטניק, 7 במרץ 2017).
אלרקה
  • הכוחות הסורים הדמוקרטיים (SDF) המשיכו לטהר את המרחב, שמצפון וממזרח לאלרקה, למרות הלחץ המופעל עליהם במנבג'. נמסר כי הכוחות השתלטו על מספר כפרים צפונית לאלרקה וכי פעילי דאעש נסוגו מהמקום (ח'טוה, 24 בפברואר 2017).
  • ב-6 במרץ 2017, דיווחו SDFכי הצליחו לנתק את הכביש המוביל מאלרקה לדיר אלזור (themiddleeasteye.net, אראניוז, 6 במרץ 2017). בשלב זה אין בידינו אימות לכך. אם נכונה הידיעה משמעותה היא ש-SDFהולכים ומהדקים את המצור על אלרקה, ושהנהגת דאעש שבעיר עשויה למצוא עצמה מנותקת מכוחותיה בשטח במרחבים השונים.
תדמור
  • ב-2 במרץ 2017 דווח, כי צבא סוריה בסיוע רוסי השלים את כיבושה מחדש של העיר תדמור, כחודשיים לאחר שנכבשה על ידי דאעש. נמסר כי פעילי דאעש רבים נהרגו, ציוד רב הושמד ועשרות פעילים  נמלטו. כיבושה מחדש של תדמור משמיט מידי דאעש את ההישג הגדול ביותר שלו בשנתיים האחרונות. עתה מוצא עצמו דאעש נתון ללחצים כבדים בחזיתות השונות, ללא הישגים משמעותיים בשטח, שבהם יכול להתהדר בפני תומכיו.

 

  •  בתדרוך לעיתונאים, שערך גנרל סרגיי רודסקוי, בכיר במטכ"ל הרוסי, הוא ציין כי המבצע לכיבוש תדמור תוכנן ובוצע בניהול יועצים צבאיים רוסים וכי לחיל האוויר והיחידות המיוחדות של רוסיה היה חלק חשוב במבצע. לדבריו במהלך מבצע זה נהרגו ונפצעו יותר מ-1,000 פעילי דאעש, הושמדו 19 טנקים, 37 כלי רכב קרביים משוריינים וכלי רכב רבים נוספים. הוא הדגיש שלא בוצעו תקיפות באזורים, שבהם יש ממצאים ארכיאולוגים. עוד ציין כי עתה עוסק חיל ההנדסה הסורי, שהוכשר ע"י הרוסים בחלב, בנטרול המוקשים בעיר וכי בקרוב יצטרפו לסורים עמיתיהם הרוסיים (אתר משרד ההגנה הרוסי, 3 במרץ 2017)
  • במערכה לכיבוש תדמור נהרג חייל שעסק באבטחת יועצים רוסיים שפעלו בעיר (טאס, 6 במרץ 2017). כמו כן נפצע באורח קשה מייג'ור גנרל פטר מליוחין (Melugin) מפקד המחוז הצבאי המערבי של רוסיה. הוא פונה לבסיס חמימים והועבר משם לטיפול ברוסיה. מליוחין היה אחראי על תכנון מבצעים צבאיים ופיקח על ביצועם. מליוחין הוא  הנפגע הרוסי הבכיר ביותר מאז תחילת המעורבות הרוסית בסוריה (אתר infox, 2 במרץ 2017).

עיקרי ההתפתחויות בעיראק

המערכה לכיבוש מוצול

כוחות הביטחון העיראקיים המשיכו להעמיק ולהרחיב את שליטתם במערב העיר מוצול. הם טיהרו את השכונות, שנכבשו בדרום מערב העיר, והתקדמו לעבר מרכזה. ב-7 במרץ 2017 השתלטו כוחות מנגנון התגובה המהירה של משרד הפנים העיראקי על אזור בנייני הממשל, במרכז חלקה המערבי של מערב מוצול. נמסר כי הכוחות העיראקים השתלטו על בית המשפט הראשי, מפקדת המשטרה, בניין העירייה ובנייני ממשל נוספים. זהו הישג משמעותי לכוחות העיראקים וצעד חשוב לקראת השלמת השתלטותם על מוצול כולה.

 

  • במהלך בקרבות נהרגו עשרות פעילי דאעש, ביניהם עשרה מחבלים מתאבדים, שעל גופם נמצאו חגורות נפץ. בנוסף, נחשפו מנהרות מבצעיות, נהרסו סדנאות לייצור חומרי נפץ, נתפסו בתי חולים שדה של דאעש והושמדו כשלוש מאות מטענים ושני כלי טיס בלתי מאוישים (אלשרק אלאוסט, 6 במרץ 2017). כמו כן חשפו הכוחות העיראקיים מאה טונות של חומרים כימיים, אשר שימשו את דאעש לייצור חומרי נפץ (פארס, 5 במרץ 2017).
המענה של דאעש
  • דאעש המשיך לנהל לוחמת גרילה נגד הכוחות העיראקים ולבצע פיגועי התאבדות. רוב הפיגועים בוצעו בשכונות במערב העיר, שבהן מתנהלת הלחימה נגד כוחות צבא עיראק:
  • ב-1 במרץ 2017 פרסם דאעש תמונות של שלושה מחבלים מתאבדים, שפוצצו עצמם בשכונת אלטיראן שבמערב העיר, בקרב כוחות הביטחון העיראקיים (חק, 1 במרץ 2017).
  • ב-2 במרץ  2017 דיווחו הכוחות העיראקיים כי הצליחו לפגוע במספר פעילי דאעש, שהצליחו להתקרב ליחידות עיראקיות בדרום מערב העיר כדי לבצע נגדם פיגוע (רויטרס, 3 במרץ 2017).
  • ב-5 במרץ 2017 פרסם דאעש תמונות שני מחבלים מתאבדים, שניהם ממוצא עיראקי. האחד פוצץ עצמו סמוך לאחד הגשרים שעל החידקל והשני בשכונת אלטיראן שבמערב העיר (חק, 5 במרץ 2017).
זירת הלחימה בתל עפר, שממזרח למוצול
  • הכוחות העיראקים הודיעו על כוונתם לפתוח במערכה לשחרור תל עפר מידי דאעש. נמסר כי הם ניתקו את הכביש המחבר בין מוצול לתל עפר (אלערביה אלחדת', 1 במרץ 2017). צבא עיראק הודיע ב-6 במרץ 2017 כי חיל האוויר העיראקי הרס את מבנה משרד האוצר (בית אלמאל) של דאעש והרג את האחראי עליו. כמו כן נהרגו בתקיפה מספר מפקדים בדאעש, ששהו במבנה בעלי אזרחויות שונות (ערוץ אלאא'ן, 6 במרץ 2017). בהודעה אחרת שפרסם מוסד ההסברה של צבא עיראק נמסר, כי בתקיפה אווירית בתל עפר נהרג עמאר מצטפא אלחסן, מושל האזור מטעם דאעש והממונה על הגיוס (אל ערביה אלחדת', 26 בפברואר 2017).

פעילות הג'האד העולמי במדינות נוספות

מצרים
 התנכלות דאעש כלפי האוכלוסייה הקופטית
  • משרד הפנים המצרי הודיע כי החל מבצע נרחב בתיאום כוחות הביטחון המצריים למעקב אחר פעילי טרור הפועלים לפגוע באוכלוסייה הקופטית. במסגרת המבצע נפרסו כוחות  ביטחון  רבים ברחבי אלעריש, המוקד של התנכלויות דאעש כלפי הקופטים (אלראי אלכויתיה, 5 במרץ 2017). מניא אבו אלח'יר, נציג משרד הסולידריות החברתית בצפון סיני, מסר, כי 258 משפחות קופטיות עזבו את אלעריש. כמחצית מהן הגיעו לאסמאעיליה השאר התפזרו בערים נוספות במצרים. בכנסיות בחצי האי סיני נשארה רק נוכחות מצומצמת של אנשי דת. האזורים בהם ממוקמות הכנסיות הקופטיות נסגרו והן מצויות תחת אבטחה כבדה  (אליום אלסאבע, 5 במרץ 2017).

פעילות סיכול ומנע

תימן
  • ארה"ב הגבירה לאחרונה את התקיפות האוויריות נגד יעדי שלוחת אלקאעדה בתימן. לדברי ג'ף דיוויס, דובר הפנטגון, ביצעו כוחות ארה"ב במהלך השבוע החולף יותר משלושים תקיפות באמצעות כלי טיס מאוישים ובלתי מאוישים  בדרום ומרכז המדינה. לדבריו נועדו התקיפות למנוע את התפשטות אלקאעדה ברחבי המדינה. בין המטרות שהותקפו פעילים ובתי פעילים, כולל ביתו של סעד עאסף, מנהיג אלקאעדה באזור (אלערביה, 3 במרץ 2017). התקיפות האוויריות בוצעו לאחר מבצע הקומנדו הראשון, שאישר הנשיא טראמפ ב-28 בינואר 2017, אשר בו נהרג חייל בצבא ארה"ב  (בלומברג, 5 במרץ 2017).

התנהלות המדינה האסלאמית

עלייה בהיקף פיגועי ההתאבדות
  • מכון ICCTללוחמה בטרורערך מחקר, אשר ניתח כאלף פיגועי התאבדות שביצעו פעילי דאעש בין דצמבר 2015 לנובמבר 2016. המחקר מסתמך על הודעות סוכנות אעמאק של דאעש. מבדיקת הנתונים עלה, כי חלה עלייה משמעותית בשימוש של דאעש בפיגועי התאבדות. כמו כן עלה, שמתכנני פיגועי ההתאבדות  השתכללו עם הזמן.  הם יצרו מערך של מחבלים מתאבדים ופיתחו חומרי נפץ אמינים יותר בעלי עוצמה רבה יותר. על פי נתוני המחקר במהלך התקופה הנסקרת לפחות 923 פעילים פוצצו עצמם במהלך ביצוע פיגועי התאבדות. כ-84% מיעדי הפיגועים היו יעדים צבאיים וכ-70% בוצעו באמצעות כלי רכב. 20% מהמתאבדים היו לוחמים זרים היתר היו בעיקר מעיראק וסוריה. נראה כי השימוש בפיגועי התאבדות נועד לפצות על הפסדי השטחים של דאעש ולתת מענה ללחצים הצבאיים בהם הוא נתון (ניו יורק פוסט, 28 בפברואר 2017).
עלייה בהיקף גיוס ילדים לשורות דאעש
  • דו"ח שפורסם בירחון CTC Sentinel [1] הצביע על עלייה ניכרת בגיוס ילדים לשורות דאעש בשנה האחרונה. בבדיקת סרטונים וחומרי הסברה, שהפיץ הארגון,  עלה כי פורסמו הודעות אבל   ל- 89 ילדים שנהרגו. 51% מהילדים נהרגו בעיראק 36% בסוריה והשאר בתימן, לוב וניגריה. בין הילדים 31% סורים 25% סורים עיראקים. 39% מהילדים נהרגו בפיצוץ מכוניות תופת ו-33% נהרגו במהלך לחימה. גם על פי הערכות המרכז הסורי לזכויות אדם מספר פעולות ההתאבדות בהן השתתפו בני נוער עלה באופן משמעותי בשנה האחרונה. מאז תחילת המערכה במוצול נהרגו כשלוש מאות ילדים, שגויסו לשורות דאעש (אלשרק אלאוסט, 27 בפברואר 2017).
  • העלייה בגיוס ילדים לשורות דאעש נובעת, להערכתנו, מהידלדלות כח האדם האיכותי של הארגון, בשל המכות שהוא ספג בשנה האחרונה והלחצים הצבאיים המופעלים עליו בעיראק ובסוריה. המחסור בכוח אדם איכותי מניע את דאעש לעשות בילדים ובנערים שימושים צבאיים, כולל הפעלתם בפיגועי התאבדות, תופעה, שהתרחבה מאז תחילת המערכה במוצול. יוזכר כי בפעולות ההתאבדות הנרחבות שבוצעו במזרח מוצול השתתפו נערים רבים וביניהם נערים יזידים, שנפלו בשבי דאעש, התאסלמו ועברו תהליך אינדוקטרינציה.

 

פעילים אויגורים בשורות דאעש

מחוז פרת של דאעש פרסם סרטון, אשר תעד פעילים אויגורים שהצטרפו לשורות דאעש[2]. בין המגויסים נראים גם ילדים צעירים מתאמנים באומניות לחימה שונות, אחד מהם נראה יורה בשבוי. בסרטון גם הושמע איום כלפי סין לפיו חיילי הח'ליפות יגיעו גם אליהם וישפכו "נהרות של דם" כדי לנקום את דמם של המוסלמים. בסרטון מושמעים איומים גם כלפי היהודים כלפי ארה"ב ורוסיה (אח'באר אלמסלמין, 27 בפברואר 2017). בעבר דווח כי פעילים אויגורים הצטרפו לשורות דאעש. סין מודאגת מהתושבים המוסלמים האויגורית, שיצאו להילחם בסוריה ובעיראק בשורות דאעש, אשר עלולים לשוב לסין עם הניסיון הקרבי שצברו (רויטרס בערבית, 2 במרץ 2017).

[1] (CTC) Combating Terrorism Centerהינו מוסד אקדמאי באקדמיה  הצבאית של ארה"ב בווסט פוינט.
[2]האויגורים הם מיעוט מוסלמי סוני המונה כעשרה מיליון המתגוררים ברובם במחוז שינג'יאנג (Xinjiang), בצפון מערב סין. האויגורית הם דוברי תורכית. והם נתונים לאפליה דתית ותרבותית בסין.