גם השנה קיים הג’האד האסלאמי בפלסטין מחנה קיץ ברצועה בו רכשו נערים כישורי לחימה, למרות מגפת הקורונה

הנערים בעת אימון.

הנערים בעת אימון.

דובר המחנות, אחמד אלראעי, כשברקע נראים הנערים המתאמנים ( דף הפייסבוק של ערוץ אלקדס אליום, 15 באוגוסט 2020)

דובר המחנות, אחמד אלראעי, כשברקע נראים הנערים המתאמנים ( דף הפייסבוק של ערוץ אלקדס אליום, 15 באוגוסט 2020)

כללי

יחידת הגיוס של הזרוע הצבאית של הג’האד האסלאמי קיימה, כבכל שנה, את פרויקט מחנות הקיץ עבור בני נוער ברצועת עזה, למרות מגפת הקורונה. מחנות הקיץ נקראו השנה “מחנות אלאמין” (המזכיר), לזכרו של רמצ’אן עבדאללה שלח, מזכ”ל הג’האד האסלאמי (שנפטר ב-6 ביוני 2020). בכתבה אודות אחד ממחנות הקיץ הללו נאמר, כי הנערים רכשו כישורי לחימה שונים ושמעו הרצאות בנושאים ביטחוניים ו”חינוכיים”. אחמד אלראעי, דובר מהמחנות, אמר כי מטרת קיום המחנות היא לפתח את כישורי הלחימה של יחידת הגיוס של הארגון ולהטמיע בנוער את “ערכי ההתנגדות והג’האד” (דף הפייסבוק של ערוץ אלקדס אליום, המזוהה עם הג’האד האסלאמי, 15 באוגוסט 2020). הג’האד האסלאמי בפלסטין מייחס חשיבות רבה למחנות הללו והוא רואה בנערים עתודה לגיוס דור חדש של פעילים לשורותיו.

הנערים בעת אימון.     דובר המחנות, אחמד אלראעי, כשברקע נראים הנערים המתאמנים
( דף הפייסבוק של ערוץ אלקדס אליום, 15 באוגוסט 2020)
מימין: הנערים בעת אימון. משמאל: דובר המחנות, אחמד אלראעי, כשברקע נראים הנערים המתאמנים
( דף הפייסבוק של ערוץ אלקדס אליום, 15 באוגוסט 2020)
מחנות הקיץ וחשיבותם
  • לאחרונה התפרסמה כתבה בערוץ אלקדס אליום המזוהה עם הג’האד האסלאמי בפלסטין אודות מחנה קיץ של הג’האד האסלאמי בפלסטין עבור בני נוער. הכתבה פורסמה ב-15 באוגוסט 2020 לאחר פתיחת שנת הלימודים ולפיכך סביר, שהמחנות התקיימו בעת חופשת הקיץ, למרות משבר הקורונה. לא ידוע לנו על פעילות דומה של חמאס, הנוהגת גם היא לקיים מחנות קיץ צבאיים לנערים מידי שנה.
  • במחנות הקיץ של הג’האד האסלאמי בפלסטין ושל חמאס משתתפים מידי שנה אלפי בני נוער הנהנים מפעילויות פנאי שונות תוך שילוב אינדוקטרינציה אידאולוגית ואימונים סמי-צבאיים. בשנים קודמות הגבירו חמאס והג’האד האסלאמי את היקף פעילויות מחנות הקיץ לנוכח הפסקת קיום מחנות הקיץ של אונר”א (בשל קשיי מימון). נראה כי השנה החליטה חמאס שלא לקיים את המחנות בשל ההתמודדות עם נגיף קורונה בעוד שהג’האד האסלאמי בפלסטין המשיכה להפעילם.
  • חמאס והג’האד האסלאמי בפלסטין מייחסים חשיבות רבה לקיום מחנות הקיץ. המחנות נקראים לרוב על שם שהידים או אירועים מעצבים בהיסטוריה של ארגוני הטרור ובהיסטוריה הפלסטינית. במהלך שהותם במחנות עוברים הנערים אימונים סמי- צבאיים, שבחלקם מנוהלים על ידי פעילי הזרוע הצבאית. האינדוקטרינציה האידאולוגית כוללת בדרך כלל הטמעת ערכי “זכות השיבה”, השהאדה (הנכונות למות למען אללה ולהפוך לשהידים), “שחרור כל פלסטין” באמצעות “דרך ההתנגדות” (קרי, השמדת ישראל באמצעות הטרור) והטמעת ערכי האסלאם הרדיקלי. חמאס והג’האד האסלאמי בפלסטין רואים במחנות הקיץ והמשתתפים בהם עתודה לגיוס דור חדש של פעילים, שישתלבו בעתיד במערכת הצבאית של הארגון ברצועת עזה.
  • בתמונות שפורסמו אודות אחד מהמחנות של הג’האד האסלאמי בפלסטין בקיץ 2020 נראים בני הנוער בגילאים מבוגרים יחסית, כשהם לבושי מדים עורכים אימונים צבאיים. להלן מספר תמונות שתיעדו את האימונים.

בתמונות שפורסמו אודות אחד מהמחנות של הג'האד האסלאמי בפלסטין בקיץ 2020 נראים בני הנוער בגילאים מבוגרים יחסית, כשהם לבושי מדים עורכים אימונים צבאיים. להלן מספר תמונות שתיעדו את האימונים.