אחד משבויי ה”חזבאללה” הודה כי השתתף בפעולת חטיפת שני חיילי צה”ל ב-12 ביולי ובניסיון חטיפה קודם של חיילי צה”ל בכפר ע’ג’ר. השבוי סיפר כי עבר אימונים באיראן לשם נשלח עם עוד 40-50 אנשי ה”חזבאללה”


  1. במהלך פעילות צה"ל נגד מחבלי ה"חזבאללה" נפל בשבי חסין עלי סלימאן , בין 22, שיעי מהשכונה בורג’ אלבראג’נה שבבירות. המחבל השבוי היה מעורב בפעולת חטיפת שני חיילי צה"ל ב-12 ביולי, שהובילה לעימות הנוכחי.

  2. בראיון מצולם שנערך עם השבוי עלו שני נושאים מרכזיים:-

א.  מעורבותה הישירה של איראן בהכשרת מחבלי ה"חזבאללה". בראיון סיפר חסין סלימאן, על האימונים שעבר מאז התגייס לארגון בהיותו בן 16. הכשרתו הבסיסית כללה שיעורי דת , קורס לוחמים (הפעלת נשק כולל ירי נ"ט , חבלה, קשר, עזרה ראשונה) וקורס מפקדי גזרות. חסין סלימאן הוסיף כי עבר גם אימונים באיראן יחד עם 50-40 אנשי "חזבאללה". היציאה לאיראן נעשתה דרך מעבר הגבול הצבאי בגבול שבין בין סוריה ללבנון, ללא החתמת דרכונים בסוריה או באיראן, על מנת לנסות ולהסתיר את יציאתם לאיראן .

ב.  מעורבותו בניסיונות "חזבאללה" לחטוף חיילי צה"ל:-

1) ב-21 בנובמבר 2005 השתתף חסין סלימאן בניסיון לחטוף חייל בכפר ע’ג’ר, שסוכל בידי צה"ל. 1. במהלך הפעולה הוא שיגר מספר טילי נ"ט מסוג "פאגוט" מתוצרת רוסית לעבר טנקים באחד צה"ל בהר דב כדי למנוע הגעת תגבורת לע’ג’ר.

2) ב-12 ביולי 2006 הוא השתתף בחטיפת 2 החיילים ליד זרעית . גם בפעולה זו היה תפקידו לשגר טילי נ"ט מסוג "פאגוט" לעבר טנקים ישראלים על למנוע מהם לרדוף אחר החוטפים. חסין סלימאן טען כי לא היה מעורב בכל פרטי תוכנית החטיפה אלא הכיר אותה באופן כללי.

  1. רצ"ב צילום וידאו של הראיון שנערך עם חסין עלי סלימאן שהופץ ע"י דובר צה"ל.


לצפייה בסרטון לחצו כאן