מבט לג’האד העולמי (18-12 באוגוסט 2021)

שרידי כלי טיס בלתי מאויש של צבא רוסיה, שהופל לטענת דאעש במדבר חמץ (טלגרם, 15 באוגוסט 2021).

שרידי כלי טיס בלתי מאויש של צבא רוסיה, שהופל לטענת דאעש במדבר חמץ (טלגרם, 15 באוגוסט 2021).

מסוק ומשוריין של צבא עיראק במהלך פעילות ביטחונית (אלסומריה, 17 באוגוסט 2021).

מסוק ומשוריין של צבא עיראק במהלך פעילות ביטחונית (אלסומריה, 17 באוגוסט 2021).

משוריין של צבא מצרים עולה באש לאחר שהופעל נגדו מטען (סרטון של אעמאק כפי שפורסם בטלגרם, 15 באוגוסט 2021).

משוריין של צבא מצרים עולה באש לאחר שהופעל נגדו מטען (סרטון של אעמאק כפי שפורסם בטלגרם, 15 באוגוסט 2021).

פעיל דאעש מציב את אחד המטענים נגד צבא ניגריה.

פעיל דאעש מציב את אחד המטענים נגד צבא ניגריה.

עיקרי אירועי השבוע
  • אפגניסטאן: כוחות הטאלבאן השתלטו על כל שטח המדינה, כולל הבירה קאבול, אשר נפלה לידיהם ללא קרב. טאלבאן גם השלימו את ההשתלטות על מעברי הגבול היבשתיים, למעט נמל התעופה בקאבול. בכירי הממשל האפגני נמלטו מהמדינה וכוחות ביטחון נטשו את הזירה. דגלי טאלבאן הונפו בארמון הנשיאות וברחבי הבירה. טרם הובהר האם הטאלאבן יאפשר לארגונים הג’האדיסטים, בראשם דאעש, להמשיך לפעול במדינה או שמא יגביל את פעילותם. יצוין שמיליציות רבות באפגניסטאן ערקו לשורות טאלבאן כמו גם כוחות מצבא אפגניסטאן.
  • השבוע פרסם דאעש אינפוגרף המסכם את פעילות הארגון ברחבי העולם בשנה ההג’רית שחלפה, שהסתיימה ב-9 באוגוסט. על פי הנתונים, חלה ירידה משמעותית בפעילות דאעש במהלך השנה. בתקופה זו ביצעו פעילי דאעש 2,944 התקפות ברחבי העולם, לעומת 4,722 התקפות שביצעו בשנה הקודמת, קרי-ירידה של כ-37% בהיקף הפיגועים.
  • סוריה: נמשכת הירידה בפעילות דאעש במחוזות סוריה. בפעילות סיכול ומנע של כוחות SDF וכוחות הקואליציה הבינלאומית, נעצרו פעילי דאעש, כולל פעיל בכיר שהיה אחראי על פעילות דאעש בצפון ומזרח סוריה ובגבול סוריה-עיראק. לטענת דאעש פעילי הארגון הפילו כלי טיס בלתי מאויש של צבא רוסיה במדבר חמץ.
  • עיראק: נמשכת פעילות דאעש במחוזות השונים, אם כי בהיקף נמוך יחסית. מוקד הפעילות השבוע היה מחוז צלאח אלדין בו בוצעו מרבית פיגועי דאעש, אשר כוונו בעיקר לעבר כוחות הביטחון והמליציות המסייעות להם. במקביל, נמשכת “המלחמה הכלכלית” עליה הכריז דאעש נגד ממשלת עיראק בעיקר באמצעות חבלה בקווי מתח גבוה כדי לשבש את אספקת החשמל. על פי אינפוגרף שפרסם דאעש, בתקופה האחרונה פגעו פעילי דאעש ב-33 עמודי מתח גבוה.
  • חצי האי סיני: השבוע בוצע פיגוע אחד של דאעש נגד כוחות הביטחון המצריים, באזור רפיח החדשה. צבא מצרים פעל באזור בסיוע מטוסי קרב. יצוין כי לאחרונה בוצעו מספר תקיפות של פעילי דאעש באזור רפיח שגרמו לאבדות בצבא מצרים. להערכות מקורות שבטיים ריבוי התקיפות באזור נובע מהרחבת הבנייה של צבא מצרים באזור רפיח . לטענת צבא מצרים 13 פעילי תכפיר נהרגו בפעולה של הצבא במרכז צפון סיני וגם 9 חיילים נהרגו או נפצעו בפעולה.
  • אפריקה: השבוע ניכרה ירידה משמעותית בפעילות דאעש. מוקד הפעילות היה ניגריה שם בוצעו שתי תקיפות נגד כוחות צבא ניגריה .
אפגניסטאן
  • המערכה על אפגניסטאן הסתיימה לאחר שכוחות טאלבאן השתלטו על כל שטח המדינה, כולל הבירה קאבול, אשר נפלה לידיהם ללא קרב. טאלבאן גם השלימו את ההשתלטות על מעברי הגבול היבשתיים. נמל התעופה בקאבול, אשר נשלט על ידי צבא ארה”ב, נשאר נקודת היציאה המאובטחת היחידה במדינה. בכירי הממשל האפגני נמלטו מהמדינה וכוחות ביטחון נטשו את הזירה. דגלי טאלבאן הונפו בארמון הנשיאות וברחבי הבירה. בכיר טאלאבן מסר כי בקרוב הם יכריזו על הקמת אמירות אסלאמית. ארה”ב פינתה את השגרירות שלה ואת אנשי צוותה. אלפי אזרחים מנסים לצאת מהמדינה. ההנהגה המדינית של הטאלאבן עוקבת לפי שעה אחר האירועים מדוחה בירת קטר.
  • אין ספק שהשתלטות טאלבאן על המדינה וסילוק ארה”ב מהווה חיזוק לאלקאעדה ודאעש, ארגונים ג’האדיסטים אויבי המערב. עם זאת השתלטות טאלבאן על המדינה מעלה מספר שאלות באשר לעתיד פעילות הארגונים הג’האדיסטיים ובמיוחד דאעש, שרוב פעילותו כוונה נגד כוחות הביטחון האפגניים, ובמיוחד האם טאלאבן יאפשר להם חופש הפעולה במדינה או שמא יגביל את פעילותם. בהקשר זה יצוין שמיליציות רבות באפגניסטאן ערקו לשורות טאלבאן כמו גם כוחות מצבא אפגניסטאן .
  • להלן מספר אירועים עליהם קיבל דאעש אחריות טרם ההשתלטות על המדינה, חלקם כוונו, כבעבר, נגד כוחות טאליבאן (טלגרם):
    • 14 באוגוסט 2021: בוצע ירי לעבר פעיל טאלבאן באזור ח’וגיאני (Khogyani), מדרום-מערב לג’לאלאבאד. הפעיל נפצע (14 באוגוסט 2021).
    • 13 באוגוסט 2021: הופעל מטען עלוקה נגד כלי רכב של ראש כפר (מח’תאר), המשמש לטענת דאעש סוכן של כוחות הביטחון האפגאניים באזור בתי כות (Bati Kot), כ-35 ק”מ מדרום מזרח לג’לאלאבאד. ראש הכפר נהרג וכלי רכבו הושמד (14 באוגוסט 2021).
    • 12 באוגוסט 2021: בוצע ירי או הופעל מטען נגד כלי רכב בו נסעו פעילי טאלבאן באזור סר דורה, שבקנדוז (Kunduz), מצפון לקאבול, בקרבת גבול אפגניסטאן-טג’יקיסטאן. שלושה פעילים נפצעו (טלגרם, 12 באוגוסט 2021).
    • 11 באוגוסט 2021: הופעל מטען נגד כלי רכב של המודיעין האפגאני באזור ואתאבור, שבמחוז קונאר, בקרבת גבול אפגניסטאן-פקיסטאן. ארבעה מנוסעי כלי הרכב נהרגו או נפצעו (טלגרם, 11 באוגוסט 2021).
סיכום פעילות דאעש במהלך השנה
  • ב-12 באוגוסט 2021 פרסם דאעש אינפוגרף המסכם את פעילות הארגון במחוזות השונים ברחבי העולם בשנה שחלפה (שנת 1442 להג’רה, התקופה שבין 20 באוגוסט 2020 ל-9 באוגוסט 2021). על פי הנתונים, במהלך השנה הנסקרת, חלה ירידה משמעותית בפעילות דאעש. בתקופה זו ביצעו פעילי דאעש 2,944 התקפות ברחבי העולם. זאת, לעומת 4,722 התקפות שביצעו שנה קודם לכן, קרי, ירידה של כ-37% בהיקף הפיגועים. במדינות המערב בוצע במהלך השנה הנסקרת פיגוע אחד (אוסטריה).
  • קרוב למחצית מההתקפות (כ-45%), בוצעו בעיראק ( סה”כ 1,304), המהווה זירת הפעילות המרכזית של דאעש. אחריה מחוז מערב אפריקה (505 התקפות, כ-17% ממספר ההתקפות). פירוט שאר ההתקפות במחוזות השונים: סוריה (487); ח’ראסאן (קרי-אפגניסטאן) (269); חצי-האי סיני (153); מרכז אפריקה (142). יתר ההתקפות (84) בוצעו במדינות הבאות: סומליה (34); פקיסטאן (17); הפיליפינים (7); מזרח אסיה (7); הודו (6); אינדונזיה (4); תוניסיה (4); לוב (2); חג’אז (קרי-סעודיה) (1), הקווקז (1) ואוסטריה (1) (שבועון אלנבא’, טלגרם, 12 באוגוסט 2021).
  • גם בכמות הנפגעים חלה השנה ירידה משמעותית. במהלך השנה נהרגו ונפצעו בפעילות דאעש למעלה מ-8,052 בני אדם. זאת, לעומת למעלה מ-15,522 בשנה הקודמת. מספר ההרוגים והפצועים הגדול ביותר (2,443) היה במחוז מערב אפריקה, בעיקר ניגריה. שאר ההרוגים והפצועים היו במחוזות הבאים: עיראק (2,286), ח’ראסאן, (1,083), סוריה (1,070), מרכז אפריקה (672), חצי-האי סיני (249), סומליה (100), פקיסטאן (40), אוסטריה (30), הפיליפינים (23), מזרח אסיה (18). 38 הרוגים ופצועים במדינות נוספות על-פי ההתפלגות הבאה: הודו (10), לוב (9), אינדונזיה (7), תוניסיה (6), חג’אז (קרי-סעודיה) (4), הקווקז (2) (שבועון אלנבא’, טלגרם, 12 באוגוסט 2021).
אינפוגרף המסכם את הפעילות דאעש בעולם במהלך השנה האחרונה
(שבועון אלנבא’, טלגרם, 12 באוגוסט 2021).
אינפוגרף המסכם את הפעילות דאעש בעולם במהלך השנה האחרונה
(שבועון אלנבא’, טלגרם, 12 באוגוסט 2021).
הזירה הסורית
מפת מחוזות סוריה (Freeworldmaps)
מפת מחוזות סוריה (Freeworldmaps)
מרחב אדלב
  • במהלך השבוע נמשכו, כמעט מידי יום, חילופי האש הארטילריים בין צבא סוריה והכוחות המסייעים לו, לבין כוחות המורדים במובלעת המורדים באדלב.
מרחב אלחסכה
  • כוחות ביטחון הפנים הכורדיים, איתרו גופות שני גברים סורים בתוך אוהל במחנה העקורים אלהול, המנוהל על-ידי הכוחות הכורדיים. לטענת כוחות הביטחון, ככל הנראה, נורו השניים על ידי פעילים המזוהים עם דאעש (ענב בלדי, אתר חדשות סורי המזוהה עם ארגוני המורדים, 17 באוגוסט 2021).
המרחב המדברי (אלבאדיה)
  •  בוצע ירי מקלעים לעבר כלי טיס בלתי מאויש של צבא רוסיה במדבר חמץ. כלי הטיס הופל (טלגרם, 15 באוגוסט 2021).
שרידי כלי טיס בלתי מאויש של צבא רוסיה, שהופל לטענת דאעש במדבר חמץ (טלגרם, 15 באוגוסט 2021).
שרידי כלי טיס בלתי מאויש של צבא רוסיה, שהופל לטענת דאעש במדבר חמץ (טלגרם, 15 באוגוסט 2021).
פעילות סיכול ומנע

 

  • כוחות SDF עצרו שלושה פעילי דאעש צפונית לדיר אלזור. ברשות הפעילים נמצאו אמצעי לחימה, תחמושת, מכשירי קשר, מוקשים ומטענים מוכנים להפעלה. כמו כן נמצאו ברשותם מסמכים המעידים על כך שהיו מעורבים בביצוע פיגועים (SDF Press, 17 באוגוסט 2021).
פעילי דאעש, שנעצרו וחלק מאמצעי הלחימה שאותרו ברשותם.     מטענים וציוד שאותרו ברשות הפעילים (SDF Press, 17 באוגוסט 2021).
מימין: פעילי דאעש, שנעצרו וחלק מאמצעי הלחימה שאותרו ברשותם.
משמאל: מטענים וציוד שאותרו ברשות הפעילים (SDF Press, 17 באוגוסט 2021).
  • בפעילות מוסקת של כוחות הקואליציה הבינלאומית למלחמה בדאעש, בסיוע יחידות ללוחמה בטרור של כוחות SDF, נעצר מפקד בכיר בדאעש באזור מחימידה, כעשרה ק”מ מצפון לדיר אלזור. המפקד העצור היה אחראי על פעילות חוליות דאעש והקשר ביניהן באזור צפון ומזרח סוריה ובגבול סוריה-עיראק. בעת המעצר הוחרמו כמויות גדולות של חומרי נפץ, אמצעי לחימה ומסמכים (SDF Press, 15 באוגוסט 2021).
הזירה העיראקית
מחוזות עיראק (ויקיפדיה)
מחוזות עיראק (ויקיפדיה)
המלחמה הכלכלית של דאעש נגד ממשלת עיראק
  • באלנבא’, ביטאון דאעש, פורסם השבוע אינפוגרף המפרט את ממדי ה”מלחמה הכלכלית” שמבצע הארגון נגד ממשלת עיראק. באינפוגרף צוין, כי בתקופה האחרונה הושמדו או נפגעו 33 עמודי מתח גבוה ברחבי עיראק על פי הפירוט הבא: תשעה במחוז צלאח אלדין, שמונה במחוז דג’לה (החידקל), שמונה במחוז כרכוכ, חמישה במחוז אלאנבאר, שניים במחוז נינוא ואחד במחוז אלג’נוב (הדרום). באינפוגרף צוין שפעילות זו גרמה להפסדים כספיים גדולים לממשלת עיראק (אלנבא’, כפי שפורסם בטלגרם, 12 באוגוסט 2021).
אינפוגרף של דאעש העוסק בפגיעה בעמודי מתח גבוה בתקופה האחרונה
 (אלנבא', כפי שפורסם בטלגרם, 12 באוגוסט 2021).
אינפוגרף של דאעש העוסק בפגיעה בעמודי מתח גבוה בתקופה האחרונה
(אלנבא’, כפי שפורסם בטלגרם, 12 באוגוסט 2021).

פיגועים בחלוקה למחוזות[1]

מחוז כרכוכ
  • שר החשמל של עיראק הודיע כי מטען חבלה התפוצץ ופגע בקו מתח גבוה בין כרכוכ לביג’י וכי בעקבות זאת ניזוקו שבעה עמודי מתח גבוה (סוכנות הידיעות העיראקית, 10 באוגוסט 2021).
מחוז אלאנבאר (מערב עיראק)
  • 12 באוגוסט 2021: בוצעה תקיפה נגד מתחם של צבא עיראק על הכביש הבינלאומי המהיר [בגדאד-עמאן (Baghdad – ‘Amman International Highway)], ממזרח לאלרטבה, במערב מחוז אלאנבאר. שני חיילים נפצעו. המתחם הוצת וכמו כן נתפסו אמצעי לחימה ותחמושת.
מחוז צלאח אלדין
  • 14 באוגוסט 2021: בוצע ירי לעבר מתחם של המשטרה הפדרלית העיראקית באזור אלקאדריה, שמצפון-מערב לסאמראא’, כמאה ק”מ מצפון-מערב לבגדאד. שוטר נפצע (טלגרם, 14 באוגוסט 2021).
  • 13 באוגוסט 2021: בוצע ירי ושוגרו רקטות לעבר מתחם של כוחות הגיוס העממי בקרבת אלסורה, כמאה ק”מ ממערב לכרכוכ. שני לוחמים נהרגו ושניים נוספים נפצעו. לעבר כוח סיוע שהגיע למקום בוצע ירי ממארב. שני כלי רכב הושמדו וששה נוספים הושבתו. פעילי דאעש השתלטו על הציר למשך מספר שעות וזמן קצר לאחר מכן הם נסוגו (טלגרם, 13 באוגוסט 2021).
  • 12 באוגוסט 2021: פעילי דאעש פרצו לביתו של עבוד מחמוד עבוד, מח’תאר אלנאהיה, כמאה ק”מ ממערב לכרכוכ. הם ירו בו והרגו אותו. לטענת דאעש הוא שימש סוכן של ממשלת עיראק (טלגרם, 13 באוגוסט 2021).
  • 11 באוגוסט 2021: הופעלו מטעני חבלה, בפרברי ביג’י, בעת שצוות הנדסה קרבית של צבא עיראק ניסה לנטרלם. תשעה חיילים נהרגו וכמה נוספים נפצעו (טלגרם, 11 באוגוסט 2021).
  • 11 באוגוסט 2021: שוגרו פצצות מרגמה לעבר בתי פעילים של הגיוס השבטי באזור אלבועבדו, כ-25 ק”מ מצפון לבגדאד. לטענת דאעש, נצפו פגיעות מדויקות במטרה (טלגרם, 12 באוגוסט 2021).
  • 10 באוגוסט 2021: הופעל מטען נגד כלי רכב של צבא עיראק בקרבת צומת אלשרקאט, כמאה ק”מ ממערב לכרכוכ. נוסעי כלי הרכב נהרגו (טלגרם, 12 באוגוסט 2021). באותו יום בוצע ירי לעבר מתחם של הגיוס השבטי באלסלמא. לוחם אחד נפצע (טלגרם, 11 באוגוסט 2021).
  • 10 באוגוסט 2021: שוגרה פצצת מרגמה לעבר תחנת כוח של חברת החשמל באזור אלבו ח’דו, כמאה ק”מ מצפון-מערב לבגדאד. לטענת דאעש, נצפתה פגיעה ישירה בתחנה (טלגרם, 11 באוגוסט 2021).
מחוז דיאלא
  • 17 באוגוסט 2021: הופעל מטען נגד כלי רכב בו נסעו לוחמי הגיוס השבטי מדרום לאזור קרה תבה (Qara Tapa), כמאה ק”מ מצפון-מזרח לבעקובה. ארבעה לוחמים נהרגו ושלושה נפצעו (טלגרם, 17 באוגוסט 2021).
  • 15 באוגוסט 2021: הופעל מטען נגד כלי רכב בו נסע אזרח שיעי באזור אלהאשמיאת, שממערב לבעקובה. הנוסע נפצע (טלגרם, 15 באוגוסט 2021).
  • 13 באוגוסט 2021: בוצע ירי ושוגרו רקטות לעבר שני מתחמים של צבא עיראק. למתחמים נגרם נזק (טלגרם, 14 באוגוסט 2021).
מחוז נינוא
  • 15 באוגוסט 2021: שוגרה רקטה לעבר מפקדה של כוחות הגיוס העממי באזור אלחצ’ר, כתשעים ק”מ מדרום-מערב למוצול. למקום נגרם נזק (טלגרם, 17 באוגוסט 2021).
  • 13 באוגוסט 2021: בוצע ירי לעבר מתחם של כוחות הגיוס השבטי בכפר מטנטר, כחמישים ק”מ מדרום למוצול. לוחם אחד נפצע (טלגרם, 15 באוגוסט 2021).

סיכול טרור בעיראק

מחוז בגדאד
  • מפקדת מבצעי בגדאד הודיעה כי בעקבות מידע מודיעיני ביצעו כוחותיה סריקות וטיהור באזורים מצפון לבגדאד ותפסו פעיל דאעש שהיה מבוקש. בפעילות גם הושמדו שני בתי הארחה של דאעש, נתפסו שלושה מקלעים וציוד רפואי שנועד לטיפול בפצועי דאעש (אלסומריה, 16 באוגוסט 2021).
מחוז דיאלא
  • יחיא רסול, דובר הכוחות המזוינים של עיראק, דיווח, כי בהסתמך על מידע מודיעיני, הצליח כוח חי”ר לסכל ניסיון פגיעה בעמודי מתח גבוה במחוז. הכוח כיתר את האזור וניהל חילופי אש עם חוליה חמושה, בחילופי האש נהרג פעיל טרור (אלסומריה, 17 באוגוסט 2021).
מחוז כרכוכ

 

  • משרד ההגנה העיראקי הודיע כי כלי טיס של חיל האוויר שביצעו סריקות במסגרת סיוע לכוחות הביטחון, הרגו שני פעילי דאעש במחוז (אלסומריה, 17 באוגוסט 2021).
מסוק ומשוריין של צבא עיראק במהלך פעילות ביטחונית (אלסומריה, 17 באוגוסט 2021).
מסוק ומשוריין של צבא עיראק במהלך פעילות ביטחונית (אלסומריה, 17 באוגוסט 2021).
חצי האי סיני
פעילות סיכול של כוחות הביטחון המצריים
  • מקורות שבטיים מסרו כי במסגרת המאבק נגד נוכחות דאעש בחצי האי סיני ביצעו מטוסי קרב מצריים סדרת תקיפות באזור דרום שיח’ זויד ומערב רפיח (אלערבי אלג’דיד, 10 באוגוסט 2021). יצוין כי לאחרונה בוצעו מספר תקיפות של פעילי דאעש באזור רפיח שגרמו לאבדות בצבא מצרים. על פי הערכות מקורות שבטיים ריבוי התקיפות באזור נובע מהרחבת הבנייה של צבא מצרים באזור רפיח (אלערבי אלג’דיד, 11 באוגוסט 2021).
  • עקיד (אל”מ) ע’ריב עבד אלחאפט’ ע’ריב, דובר הכוחות המזוינים של מצרים, דיווח, כי במסגרת המאמצים למאבק בטרור במרכז וצפון חצי האי סיני הרגו הכוחות 13 “פעילי תכפיר”, תפסו 15 רובים אוטומטיים, מספר מאגרי תחמושת, טלפונים, משקפות שדה וכסף. בפעולה נהרגו ונפצעו תשעה חיילים (דף הפייסבוק הרשמי של דובר הכוחות המזויינים, 13 באוגוסט 2021).
פעילות דאעש
  • 12 באוגוסט 2021: הופעל מטען נגד כלי רכב של צבא מצרים ממערב לרפיח החדשה. נוסעי כלי הרכב נהרגו או נפצעו (טלגרם, 12 באוגוסט 2021).
סיכום פעילות דאעש במחוזות השונים
סיכום פעילות שבועי של דאעש
  • מנתוני אינפוגרף, שפרסם דאעש, המסכם את פעילות הארגון ברחבי העולם עולה, כי השבוע לא חל שינוי משמעותי בכמות הפיגועים שביצעו פעילי הארגון במחוזות השונים. על פי נתוני דאעש, בתקופה שבין 11-5 באוגוסט 2021, ביצעו פעילי הארגון 73 פעולות במחוזות השונים באסיה ובאפריקה, לעומת 69, שביצעו בשבוע שקדם לכך. מספר ההתקפות הגדול ביותר בוצע בעיראק (57). ההתקפות, שבוצעו בשאר המחוזות: מערב אפריקה (6); ח’ראסאן,(5); מרכז אפריקה (3); סיני (2); השבוע לא מוזכרת סוריה באינפוגרף.
  • על-פי האינפוגרף, בהתקפות נהרגו ונפצעו 73 בני אדם, לעומת 193 בני אדם בשבוע שקדם (ירידה של כ-62% בכמות ההרוגים והפצועים). מספר הרוגים והפצועים הגדול ביותר היה במחוז עיראק (34); שאר ההרוגים והפצועים היו במחוזות הבאים: מערב אפריקה (18); ח’ראסאן, קרי: אפגניסטאן (10); מרכז אפריקה (6); סיני (5) (שבועון אלנבא’, טלגרם, 12 באוגוסט 2021).
האינפוגרף המפרט את פעילות דאעש
(שבועון אלנבא’, טלגרם, 12 באוגוסט 2021).
האינפוגרף המפרט את פעילות דאעש
(שבועון אלנבא’, טלגרם, 12 באוגוסט 2021).
פיגועי דאעש בחודשים האחרונים

פיגועי דאעש בחודשים האחרונים

אפריקה

הרפובליקה הדמוקרטית של קונגו
  • 10 באוגוסט 2021: בוצע ירי לעבר כוחות צבא קונגו במוזירנדולו, כחמישים ק”מ ממערב לגבול קונגו-אוגנדה. מספר חיילים נהרגו וכמה נוספים נפצעו. פעילי דאעש העלו באש עשרה בתים של תושבים נוצרים בכפר (טלגרם, 11 באוגוסט 2021).
ניגריה
  • 14 באוגוסט 2021: בוצע ירי ממארב לעבר סיור של צבא ניגריה בקרבת מאלם פתורי (Malam Fatori), כמאתיים ק”מ צפונית למידוגורי. חמישה חיילים נהרגו וכמה נוספים נפצעו (טלגרם, 14 באוגוסט 2021).
  • 12 באוגוסט 2021: שלושה מטענים הופעלו וירי בוצע לעבר שיירת כלי רכב של צבא ניגריה על ציר הממוקם כחמישים ק”מ ממערב למשולש הגבולות ניגריה-צ’אד-קמרון. שני כלי רכב הושבתו ונוסעיהם נפצעו (טלגרם, 13 באוגוסט 2021).
פעיל דאעש מציב את אחד המטענים נגד צבא ניגריה.     ירי לעבר כוחות צבא ניגריה
(טלגרם, 17 באוגוסט 2021).
מימין: פעיל דאעש מציב את אחד המטענים נגד צבא ניגריה. משמאל: ירי לעבר כוחות צבא ניגריה (טלגרם, 17 באוגוסט 2021).
קמרון
  • בוצעה תקיפה נגד מתחם של צבא קמרון במקארי (Makari), כשבעים ק”מ מדרום-מזרח למשולש הגבולות קמרון-ניגריה-צ’אד. מספר חיילים נהרגו או נפצעו. המתחם הוצת ונתפסו אמצעי לחימה, תחמושת וכלי רכב (טלגרם, 17 באוגוסט 2021).
סומליה
  • הושלך רימון-יד לעבר מחסום של משטרת סומליה בשכונת תריביאנו שבמוגדישו. שני שוטרים נפצעו (16 באוגוסט 2021).

[1] רובם על פי הודעות קבלת האחריות של דאעש שפורסמו בטלגרם.