מבט לג’האד העולמי ( 25-19 באוגוסט 2021)

תמונות רשמיות שפרסמה חמאס מפגישת בכיריה עם משלחת בכירי טאלבאן בראשות אלמולא עבד אלע'ני בראדר במאי 2021 (אתר חמאס בערבית, 17 באוגוסט 2021)

תמונות רשמיות שפרסמה חמאס מפגישת בכיריה עם משלחת בכירי טאלבאן בראשות אלמולא עבד אלע'ני בראדר במאי 2021 (אתר חמאס בערבית, 17 באוגוסט 2021)

תמונות רשמיות שפרסמה חמאס מפגישת בכיריה עם משלחת בכירי טאלבאן בראשות אלמולא עבד אלע'ני בראדר במאי 2021 (אתר חמאס בערבית, 17 באוגוסט 2021)

תמונות רשמיות שפרסמה חמאס מפגישת בכיריה עם משלחת בכירי טאלבאן בראשות אלמולא עבד אלע'ני בראדר במאי 2021 (אתר חמאס בערבית, 17 באוגוסט 2021)

כלי רכב באדלב הנושא את דגל טאלבאן ועליו שלט המהלל את פעילי הארגון וניצחונם באפגניסטאן (טלגרם, 20 באוגוסט 2021).

כלי רכב באדלב הנושא את דגל טאלבאן ועליו שלט המהלל את פעילי הארגון וניצחונם באפגניסטאן (טלגרם, 20 באוגוסט 2021).

חלק מהמטענים, שאותרו על-ידי צבא עיראק (סוכנות הידיעות העיראקית, 21 באוגוסט 2021).

חלק מהמטענים, שאותרו על-ידי צבא עיראק (סוכנות הידיעות העיראקית, 21 באוגוסט 2021).

פעילות לשכת המשפט והמשטרה האסלאמית בבית הדין השרעי של דאעש בניגריה.

פעילות לשכת המשפט והמשטרה האסלאמית בבית הדין השרעי של דאעש בניגריה.

עיקרי אירועי השבוע
  • אפגניסטאן: בעוד דאעש מגלה גישה ביקורתית כלפי האירועים באפגניסטן במאמר שפורסם בביטאונו, הרי שהמטה לשחרור אלשאם, המזוהה עם אלקאעדה, פרסם ברכה לטאלבאן על ההשתלטות על אפגניסטאן. יצוין, כי לאלקאעדה, ששיתף פעולה עם הטאלבאן, נוכחות משמעותית באפגניסטן ורבים מאנשיו שוחררו כעת מבתי הכלא, בעוד דאעש היה פעיל גם נגד הטאלבאן. חוקר בכיר ב- Middle East Instituteמתריע מפני התגברות פעילות הטרור של דאעש ואלקאעדה באפגניסטאן, במיוחד נגד הכוחות האמריקאים, במהלך הפינוי. בפועל, לא אותרה פעילות דאעש השבוע באפגניסטאן.
  • גם בשאר מחוזות דאעש ניכרה השבוע פעילות נמוכה יחסית.
    • בסוריה: חלה ירידה משמעותית בפעילות דאעש. אירוע בולט היה התנקשות בחייו של מפקד בכוחות ביטחון הפנים הכורדיים ממערב לדיר אלזור. כוחות SDF המשיכו בפעילות סיכול במסגרתה נעצרו מספר פעילי דאעש.
    • בעיראק: גם בעיראק ניכרת ירידה בפעילות דאעש. בלטו השבוע מחוזות כרכוכ, דיאלא וצלאח אלדין. רוב הפיגועים בוצעו נגד כוחות הצבא והארגונים המסייעים לו. כוחות הביטחון העיראקיים המשיכו בפעילות סיכול ומנע במחוזות השונים של עיראק.
    • בחצי האי סיני: השבוע בוצע בעיקר ירי צלפים לעבר כוחות הביטחון המצריים. רוב הפיגועים התמקדו באזור רפיח החדשה. מטוסי קרב מצריים ערכו מספר תקיפות נגד יעדי דאעש באזור אלשיח’ זויד.
    • באפריקה: גם באפריקה ניכרת ירידה משמעותית בפעילות. בלוב הופעלה מכונית תופת בקרבת עמדה של צבא לוב באזור העיר זלה (Zillah), כ-500 ק”מ מדרום-מערב לבנגזי. בפיצוץ, נפצעו מספר חיילים ונגרם נזק חומרי.
    • באסיה : השבוע חלה עליה בהיקף פעילות מחוז מזרח אסיה בפיליפינים. מוקד הפעילות היה באזור מונאי (Munai), בצפון האי מינדנאו (Mindanao), שבדרום המדינה. בשאר המדינות לא אותרה כמעט פעילות של דאעש.
אפגניסטאן
התייחסות דאעש להשתלטות טאלאבאן על אפגניסטאן
  • המאמר הראשי השבוע באלנבא’, ביטאון דאעש, שהתפרסם תחת הכותרת “בסופו של דבר העלו את ‘המולא בראדלי’!”[1], עסק בהשתלטות טאלאבאן על אפגניסטאן ונסיגת ארה”ב. כותב המאמר מצביע על שיתוף הפעולה שהתקיים בין טאלבאן ובין ארה”ב במהלך ההשתלטות על המדינה. להלן נקודות עיקריות שעלו במאמר (שבועון אלנבא’, טלגרם, 19 באוגוסט 2021):
  • נפילת אפגניסטאן בידי טאלבאן נובעת מתיאום מלא מול ארה”ב: נפילת אפגניסטאן בידי טאלבאן הינה תוצאה טבעית, בידיעה וברצון, של מי שחתם על ההסכם (טאלבאן וארה”ב). ארה”ב הפילה בעבר את משטר טאלבאן וכעת השיבה לידיו את השלטון. בין טאלבאן וארה”ב היה תיאום ישיר במהלך ההתקדמות שלהם לעבר קאבול. ארה”ב אף העניקה לטאלבאן את הבירה קאבול מבלי שנורה כדור אחד. פינוי אלפי החיילים האמריקאים (“הצלבנים”) והסוכנים בוצע באווירה של אמון מוחלט בין שני הצדדים. מדובר, למעשה, בהעברה בדרכי שלום של השלטון מעריץ אחד לעריץ אחר.
  • דרכו של דאעש היא הנכונה: בכל פעם שדאעש התבונן בשיטות שקידמו את גרסת טאלבאן החדשה, גברה הוודאות שלו בצדקת הדרך אותה סללה המדינה האסלאמית. התמיכה באסלאם לא עוברת דרך מלונות קטר או שגרירויות רוסיה, סין ואיראן. הניצחון עליו חתומה ארה”ב בחסות קטר ושעליו ברכו האחים [המוסלמים] הינו ניצחון בדוי. טאלבאן אוחז עתה בהגה השלטון מבלי שהאידאולוגיה שלו תמומש.
  • ביקורת על חמאס: כותב המאמר מותח ביקורת על חמאס, המכונה על ידו “נוטשת דת האסלאם” על כך שבפעם הראשונה בהיסטוריה היא ברכה את טאלבאן ופרסמה תמונות בהן מתועדת פגישת מנהיגי חמאס עם משלחת טאלבאן בדוחה, שבקטר.
תמונות רשמיות שפרסמה חמאס מפגישת בכיריה עם משלחת בכירי טאלבאן בראשות אלמולא עבד אלע'ני בראדר במאי 2021 (אתר חמאס בערבית, 17 באוגוסט 2021)      תמונות רשמיות שפרסמה חמאס מפגישת בכיריה עם משלחת בכירי טאלבאן בראשות אלמולא עבד אלע'ני בראדר במאי 2021 (אתר חמאס בערבית, 17 באוגוסט 2021)
תמונות רשמיות שפרסמה חמאס מפגישת בכיריה עם משלחת בכירי טאלבאן בראשות אלמולא עבד אלע’ני בראדר במאי 2021 (אתר חמאס בערבית, 17 באוגוסט 2021)
  • האשמת קטר ואלג’זירה בקידום האג’נדה של טאלבאן: “אין זה מקרה שכל הצדדים שנלחמו במדינה האסלאמית הם אלה הנוטלים חלק בעשיית נפשות למודל של טאלבאן בגרסה לפני האחרונה, ששונתה ותוקנה באולפנים [הכוונה לאלג’זירה] בדוחה”.
  • האשמת ארה”ב במוסר כפול: כותב המאמר מאשים את ארה”ב על כך שאמצעי הלחימה שהיא סיפקה לצבא אפגניסטאן ונתפסו בידי טאלבאן וישמשו אלפי פעילים, בה בעת שמטוסי ארה”ב תוקפים את פעילי דאעש במדבריות לוב וסומליה.
המאמר אודות נסיגת ארה"ב והשתלטות הטאלבאן על אפגניסטאן
(שבועון אלנבא’, טלגרם, 19 באוגוסט 2021).
המאמר אודות נסיגת ארה”ב והשתלטות הטאלבאן על אפגניסטאן
(שבועון אלנבא’, טלגרם, 19 באוגוסט 2021).
ברכת המטה לשחרור אלשאם
  • ב-18 באוגוסט 2021 פרסם המטה לשחרור אלשאם, המזוהה עם אלקאעדה, כרוז תחת הכותרת “ברכות לטאלבאן והעם האפגאני”. הכרוז מברך גם את העם האפגאני על הניצחון ומציין כי הם שמחו מאוד לשמוע על ניצחונות קרוביהם הטאלבאן באפגניסטאן ועל כך שארצם זכתה בחירות מהכיבוש האמריקאי וסוכניו. לדברי הכרוז, פעילי המטה לשחרור אלשאם בסוריה שואבים השראה מהנעשה באפגניסטאן ומחזקים את עמידתם האיתנה. זאת, לאור האירועים המעידים על הדבקות באופציית ההתנגדות והג’האד, עד להשגת החירות והכבוד, הבאים לידי ביטוי בהפלת המשטר האפגאני ועוזריו. בהמשך הכרוז מובעת תקווה שניצחון זה יהווה שיעור והזדמנות לקהילה הבינלאומית ויתר המדינות העוברות בשתיקה על פשעי בשאר אלאסד, נשיא סוריה, ועוזריו ויעודד אותן שלא לעמוד לצדו של אסד אלא לצד “העמים החופשיים”. בסיום הכרוז מובעת גם תקווה לניצחון המהפכה הסורית (טלגרם, 18 באוגוסט 2021).
הכרוז שפרסם המטה לשחרור אלשאם (טלגרם, 18 באוגוסט 2021).     כלי רכב באדלב הנושא את דגל טאלבאן ועליו שלט המהלל את פעילי הארגון וניצחונם באפגניסטאן (טלגרם, 20 באוגוסט 2021).
מימין: הכרוז שפרסם המטה לשחרור אלשאם (טלגרם, 18 באוגוסט 2021). משמאל: כלי רכב באדלב הנושא את דגל טאלבאן ועליו שלט המהלל את פעילי הארגון וניצחונם באפגניסטאן (טלגרם, 20 באוגוסט 2021).
איומים חדשים וסביבה מסוכנת בהרבה באפגניסטאן
  • במאמר פרי עטו של צ’אלרס ליסטר (Charles Lister) עמית בכיר, מנהל תכניות סוריה, מלחמה בטרור והקצנה ב-Middle East Institute, הוא מתריע על איומי טרור חדשים באפגניסטאן. לדבריו, במקביל למאמצי הפינוי של ארה”ב ובנות בריתה בשדה התעופה בקאבול מתגברים, איומי הטרור על שדה התעופה והמרחב האווירי שלו בעיקר מצד מחוז ח’אראסן של דאעש. איום הטרור מצד דאעש מדגיש, לדבריו, את מורכבות הדינמיקה הג’יהאדיסטית באפגניסטאן, מכיוון שדאעש עוין במפורש את טאלבאן והוא ינסה לערער את היציבות ולהגביר את המתח בין מדינות נאט”ו לבין טאלבאן .
  • לגבי אלקאעדה ציין כותב המאמר, כי נשיא ארה”ב, ג’ו ביידן, טען כי אלקאעדה “איננו” באפגניסטאן, אם כי דיווחי האו”ם מיולי 2021 טענו כי אלקאעדה פועל ב -15 מתוך 34 המחוזות באפגניסטאן, ואילו דו”ח מיוני 2021 קבע כי אלקאעדה בתת היבשת ההודית מהווה חלק מהותי מההתקוממות באפגניסטאן וכי יהיה קשה, אם לא בלתי אפשרי, להפריד אותו מבנות הברית של טאלבאן. זאת ועוד כשטאלבאן השתלט על כל בתי הכלא הגדולים ברחבי המדינה, הוא שחרר לפחות כמה מאות פעילי אלקאעדה ובזאת, ככל הנראה, הכפיל את כוח הלחימה של הארגון באפגניסטאן MEI) , 23 באוגוסט 2021).
הזירה הסורית
מפת מחוזות סוריה (Freeworldmaps)
מפת מחוזות סוריה (Freeworldmaps)
מרחב אדלב
  • במהלך השבוע נמשכו, כמעט מידי יום, חילופי אש ארטילריים בין צבא סוריה והכוחות המסייעים לו, לבין כוחות המורדים במובלעת המורדים באדלב (מרכז המעקב הסורי לזכויות אדם, 21 באוגוסט 2021). נמסר שמתחילת חודש אוגוסט 2021 ביצעו מטוסי קרב רוסים כחמישים תקיפות נגד ארגוני המורדים באזור (מרכז המעקב הסורי לזכויות אדם, 23 באוגוסט 2021).
פעילות דאעש
מרחב דיר אלזור-אלמיאדין
  • שמונה פעילים חמושים, רכובים על אופנועים פרצו לביתו של אימן אלעזבה (אבו מהיאר), מפקד בכוחות ביטחון הפנים הכורדיים (האסאיש), שבמרכז אלבו שמס, כ-45 ק”מ ממערב לדיר אלזור. הפעילים ירו בו למוות לעיני בני משפחתו. על-פי עדי ראייה, בעת יציאתם מהמקום קראו החמושים קריאות עידוד לדאעש (North Press Agency, המזוהה עם SDF, 21 באוגוסט 2021). דאעש קיבל אחריות על ביצוע הפיגוע בציינו כי אימן אלעזבה, שימש כחוקר בכוחות SDF (טלגרם, 20 באוגוסט 2021).
פעילות סיכול ומנע
  • יחידות לוחמה בטרור של כוחות SDF, שפעלו בסיוע אווירי של הקואליציה הבינלאומית ללחימה בדאעש, עצרו שני פעילי דאעש בד’יבאן, כחמישה ק”מ ממזרח לאלמיאדין. השניים היו מעורבים בביצוע התנקשויות ותקיפת עמדות ביטחוניות וצבאיות, גייסו פעילים לדאעש והקלו על תנועות פעילי הארגון. במהלך המבצע נתפסו ברשותם ציוד ומסמכים (SDF Press, 24 באוגוסט 2021).
  • יחידות מיוחדות של כוחות SDF, שפעלו בסיוע מודיעין מכלי טיס של הקואליציה הבינלאומית למלחמה בדאעש, עצרו פעיל דאעש בג’דידה עכידאת, כעשרים ק”מ מדרום מזרח לדיר אלזור. הפעיל שנעצר עסק בהברחה והעברה של פעילי הארגון, איסוף כספים ואספקת אמצעי לחימה ותחמושת לתאי הארגון. ברשותו נתפסו אמצעי לחימה וציוד נוסף (SDF Press, 22 באוגוסט 2021).
הזירה העיראקית
מחוזות עיראק (ויקיפדיה)
מחוזות עיראק (ויקיפדיה)
פיגועים בחלוקה למחוזות[2]
מחוז כרכוכ
  • 22 באוגוסט 2021: הופעל מטען נגד כלי רכב של המשטרה הפדרלית העיראקית בקרבת אלח’אשה, כשלושים ק”מ דרומית לכרכוכ. כלי הרכב הושבת (טלגרם, 23 באוגוסט 2021).
  • 20 באוגוסט 2021: הופעל מטען נגד כלי רכב של צבא עיראק מדרום-מזרח לטוזח’ורמאתו, כשבעים ק”מ מדרום לכרכוכ. נוסעי כלי הרכב נהרגו (טלגרם, 22 באוגוסט 2021).
  • 20 באוגוסט 2021: בוצע ירי לעבר מתחם של המשטרה הפדרלית העיראקית בקרבת אלמהדיה, כשלושים ק”מ מדרום מערב לכרכוכ. שוטר נפצע (טלגרם, 21 באוגוסט 2021).
  • 19 באוגוסט 2021: בוצע ירי ושוגרו רקטות לעבר מתחם של הגיוס השבטי בקרבת אלצ’באע, כשלושים ק”מ מדרום-מערב לכרכוכ. שני לוחמים נהרגו ולוחם נוסף נפצע. זמן קצר לאחר מכן, שוגרו שלוש פצצות מרגמה לעבר זירת התקרית (טלגרם, 20 באוגוסט 2021).
מחוז אלאנבאר (מערב עיראק)
  • 18 באוגוסט 2021: בוצע ירי לעבר סיור רגלי של צבא עיראק בעת שביצע סריקות באזור אלעכבה, שבקרבת הית, כ-135 ק”מ מצפון-מערב לבגדאד. שני חיילים נהרגו וחייל נוסף נפצע (טלגרם, 19 באוגוסט 2021).
מחוז צלאח אלדין
  • 23 באוגוסט 2021: בוצע ירי לעבר סיור רגלי של כוחות קומנדו, הכפופים למשרד הפנים העיראקי, באזור אלעית’, כמאה ק”מ מצפון לבגדאד. לוחם אחד נהרג וכמה נוספים נפצעו, בהם סגן אחראי המודיעין במחוז צלאח אלדין (טלגרם, 24 באוגוסט 2021).
  • 20 באוגוסט 2021: הופעל מטען נגד כלי רכב של הגיוס העממי באלת’אא’ר, שבאזור אלמשאהדה, כעשרים ק”מ מצפון לבגדאד. כלי הרכב הושמד. לעבר כוח סיוע, שהגיע לזירת התקרית בוצע ירי. שבעה לוחמים וכן עוזר מפקד פוג’ (כוח בסדר גודל שבין גדוד לחטיבה) נהרגו ושלושה נוספים נפצעו (טלגרם, 21 באוגוסט 2021).
  • 19 באוגוסט 2021: בוצע ירי לעבר כוח משותף של המשטרה הפדרלית העיראקית והגיוס העממי באלע’זיליה, כשלושים ק”מ מצפון לבגדאד. שלושה לוחמים נהרגו ושניים נוספים נפצעו (טלגרם, 20 באוגוסט 2021).
מחוז דיאלא
  • 23 באוגוסט 2021: בוצע ירי לעבר מתחם של משטרת החירום בג’לבי, כ-15 ק”מ מצפון-מזרח לבעקובה. קצין בדרגת נקיב (מקביל לדרגת סרן) ואחד ממלוויו נהרגו. כלי רכבו הושבת (טלגרם, 24 באוגוסט 2021).
  • 18 באוגוסט 2021: הופעל מטען נגד כלי רכב של צבא עיראק מדרום לאזור בהרז, כחמישה ק”מ מדרום לבעקובה. ונוסעי כלי הרכב נהרגו או נפצעו. בין הפצועים קצין בדרגת ראא’ד (רס”ן) (19 באוגוסט 2021).
  • 16 באוגוסט 2021: בוצע ירי לעבר מתחם של צבא עיראק באלעאלי, כ-35 ק”מ מצפון-מזרח לבעקובה. ארבעה חיילים נהרגו וחייל נוסף נפצע (טלגרם, 18 באוגוסט 2021).
מחוז כרבלאא’
  • הופעלו מספר מטענים נגד עמוד מתח גבוה במחוז כרבלאא’. שני קווי מתח גבוה הפסיקו לפעול, אך העמוד עצמו לא קרס (סוכנות הידיעות העיראקית, 19 באוגוסט 2021).

סיכול טרור בעיראק

מחוז אלאנבאר
  • 21 באוגוסט 2021: במארב שהציבו כוחות צבא עיראק, שפעלו על סמך מידע מודיעיני, נעצר פעיל דאעש מבוקש בנפת אלרטבה, במערב מחוז אלאנבאר (סוכנות הידיעות העיראקית, 21 באוגוסט 2021).
  • 21 באוגוסט 2021: כוחות צבא עיראק איתרו מאגר מטענים של דאעש באזור אלזאויה, בחלק העיראקי של המדבר הסורי, כמאתיים ק”מ מצפון-מערב לבגדאד. במאגר נמצאו כמה עשרות מטענים מסוגים שונים. צוותי הנדסה קרבית של צבא עיראק נטרלו את המטענים באופן מבוקר (סוכנות הידיעות העיראקית, 21 באוגוסט 2021).
חלק מהמטענים, שאותרו על-ידי צבא עיראק 
(סוכנות הידיעות העיראקית, 21 באוגוסט 2021).
חלק מהמטענים, שאותרו על-ידי צבא עיראק
(סוכנות הידיעות העיראקית, 21 באוגוסט 2021).
מחוז נינוא
  • 18 באוגוסט 2021: כוחות הביטחון העיראקים, שפעלו על סמך מידע מודיעיני, עצרו ארבעה פעילי דאעש מבוקשים באזור זמאר (Zummar), כחמישים ק”מ מצפון-מערב למוצול (סוכנות הידיעות העיראקית, 18 באוגוסט 2021).
חצי האי סיני
פעילות סיכול של כוחות הביטחון המצריים
  • מטוסי קרב ערכו מספר תקיפות נגד יעדי דאעש באזור אלשיח’ זויד (דף הפייסבוק שהאד סינאא’, 21 באוגוסט 2021).
פעילות דאעש
  • 22 באוגוסט 2021: בוצע ירי צלפים לעבר חייל בצבא מצרים, שאייש מחסום מדרום לרפיח החדשה. החייל נפצע (טלגרם, 23 באוגוסט 2021).
  • 20 באוגוסט 2021: בוצע ירי צלפים לעבר מחנה צבאי של כוחות משמר הגבול ברפיח. חייל נהרג ומספר בני אדם נוספים נפצעו (דף הפייסבוק שהאד סינאא’, 20 באוגוסט 2021).
  • 20 באוגוסט 2021: פעילי מחוז סיני של דאעש, חמושים נכנסו לאלהמיצה שבמרכז ביר אלעבד וחיפשו אחר מבוקשים משתפי פעולה עם צבא מצרים (דף הפייסבוק שהאד סינאא’, 20 באוגוסט 2021). בתגובה הטילו כוחות הצבא סגר על הכפר וסביבתו, אסרו להסתובב בשטח בשעות הלילה וחימשו את התושבים המשתפים עמם פעולה מתוך חשש לכניסה של חמושים לאזור (דף הפייסבוק שהאד סינאא’, 21 באוגוסט 2021).
  • 18 באוגוסט 2021: בוצע ירי צלפים לעבר מתחם של משמר הגבול המצרי על חוף רפיח. לוחם אחד נהרג ונוסף נפצע (טלגרם, 18 באוגוסט 2021).
סיכום פעילות דאעש במחוזות השונים
סיכום פעילות שבועי של דאעש
  • מנתוני אינפוגרף, שפרסם דאעש, המסכם את פעילות הארגון ברחבי העולם בתקופה שבין 18-12 באוגוסט 2021, ביצעו פעילי הארגון 49 פעולות במחוזות השונים באסיה ובאפריקה, לעומת 73, שביצעו בשבוע שקדם לכך. מנתונים אלה עולה כי בשבוע הנסקר חלה ירידה של כ-33% בהיקף הפיגועים שביצעו פעילי הארגון במחוזות השונים. מספר הפיגועים הגדול ביותר בוצע בעיראק (29). בשאר המחוזות: מערב אפריקה (6); סיני (6); ח’ראסאן, קרי: אפגניסטאן (3); סומליה (2); מזרח אסיה (1); מרכז אפריקה (1); סוריה (1).
  • על-פי האינפוגרף, בפיגועים נהרגו ונפצעו 78 בני אדם, לעומת 73 בני אדם בשבוע שקדם. מספר ההרוגים והפצועים הגדול ביותר היה במחוז עיראק (31); שאר ההרוגים והפצועים היו במחוזות הבאים: מערב אפריקה (20); סיני (17); ח’ראסאן, קרי: אפגניסטאן (5); מזרח אסיה (2); סומליה (2); מרכז אפריקה (1) (שבועון אלנבא’, טלגרם, 19 באוגוסט 2021).
האינפוגרף המפרט את פעילות דאעש 
(שבועון אלנבא’, טלגרם, 19 באוגוסט 2021).
האינפוגרף המפרט את פעילות דאעש
(שבועון אלנבא’, טלגרם, 19 באוגוסט 2021).
פיגועי דאעש בחודשים האחרונים (על פי נתוני דאעש)

פיגועי דאעש בחודשים האחרונים (על פי נתוני דאעש)

אפריקה

הרפובליקה הדמוקרטית של קונגו

  • 17 באוגוסט 2021: בוצע ירי ממארב לעבר שתי משאיות של אזרחים נוצרים באופאי, שבאזור איטורי (Ituri), שבצפון-מזרח קונגו. אדם אחד נהרג ושתי המשאיות הועלו באש (טלגרם, 18 באוגוסט 2021).
ניגריה
  • ב-23 באוגוסט :2021 פרסם דאעש סדרת תמונות בהן נראית פעילות לשכת המשפט (דיואן אלקצ’אא’) והמשטרה האסלאמית של הארגון בבית הדין השרעי בניגריה, ככל הנראה במדינת בורנו, שבצפון-מזרח המדינה שם שולט הארגון (טלגרם, 23 באוגוסט 2021).
פקיד אוחז במסמך משפטי בלשכת המשפט והמשטרה האסלאמית בבית הדין השרעי של דאעש בניגריה 
(טלגרם, 23 באוגוסט 2021).
   פעילות לשכת המשפט והמשטרה האסלאמית בבית הדין השרעי של דאעש בניגריה.
מימן: פעילות לשכת המשפט והמשטרה האסלאמית בבית הדין השרעי של דאעש בניגריה. משמאל:
פקיד אוחז במסמך משפטי בלשכת המשפט והמשטרה האסלאמית בבית הדין השרעי של דאעש בניגריה
(טלגרם, 23 באוגוסט 2021).
  • 16 באוגוסט 2021: בוצע ירי לעבר מחסום של צבא ניגריה בדוסומאן (Dusuman), כעשרה ק”מ מצפון-מזרח למידוגורי, שבצפון מזרח המדינה. שני חיילים ושני לוחמי כוחות המסייעים לצבא ניגריה נהרגו. כמו כן, נתפס אופנוע ומשגר רקטות (טלגרם, 18 באוגוסט 2021).
סומליה
  • 18 באוגוסט 2021: בוצע ירי אקדח לעבר מחמד אחמד מא’מן, ראש העיירה בלי טדן, שמדרום-מזרח לבוסאסו (Bosaso), בצפון מזרח סומליה. ראש העיירה נהרג (טלגרם, 19 באוגוסט 2021).
לוב
  • הופעלה מכונית תופת בקרבת עמדה של צבא לוב (חטיבה 128 חי”ר) באזור העיר זלה (Zillah), כ-500 ק”מ מדרום-מערב לבנגזי. בפיצוץ, נפצעו מספר חיילים ונגרם נזק חומרי. כוחות הביטחון הצליחו לעצור את מפעיל מכונית התופת (ערוץ היוטיוב אלע’ד הפועל ממצרים, 22 באוגוסט 2021). דאעש קיבל אחריות לביצוע הפיגוע. בהודעת הארגון נמסר על הפעלת מכונית תופת נגד מחסום של כוחות הגנרל חפתר וכי בפיצוץ נפצעו החיילים, שאיישו את המחסום. המחסום ומספר כלי רכב שהיו במקום הושמדו (טלגרם, 23 באוגוסט 2021).
כלי רכב עולים באש בעקבות הפעלת מכונית תופת.     כלי הרכב שנשרפו (ערוץ היוטיוב אלע'ד, 22 באוגוסט 2021).
מימין: כלי רכב עולים באש בעקבות הפעלת מכונית תופת. משמאל: כלי הרכב שנשרפו (ערוץ היוטיוב אלע’ד, 22 באוגוסט 2021).

אסיה[3]

פקיסטאן
  • 20 באוגוסט 2021: בוצע ירי לעבר מי שזוהה כסוכן של המודיעין הפקיסטאני באזור מאמוזי (Mamozai), כ-35 ק”מ מדרום-מזרח לגבול פקיסטאן-אפגניסטאן. הסוכן נהרג (טלגרם, 21 באוגוסט 2021).
הפיליפינים
  • השבוע חלה עליה בהיקף פעילות מחוז מזרח אסיה של דאעש בפיליפינים. מוקד הפעילות היה באזור מונאי (Munai), שבמחוז לנאו דל נורטה (Lanao Del Norte) בצפון האי מינדנאו (Mindanao), שבדרום המדינה. להלן אירועים מרכזיים:
  • 22 באוגוסט 2021: בוצעה תקיפה נגד סיור של צבא הפיליפינים בלינדונגאן (Lindongan). לפחות שלושה חיילים נהרגו וכמה נוספים נפצעו. כוחות הקרקע נעזרו בתקרית במטוסי קרב ופעילי דאעש נסוגו (טלגרם, 21 באוגוסט 2021).
  • 19 באוגוסט 2021: בוצעה תקיפה נגד סיור של צבא הפיליפינים באזור מיוער שבקרבת בקיואן (Bacayawan). שלושה חיילים נהרגו (טלגרם, 21 באוגוסט 2021).
מחוז לנאו דל נורטה (Lanao Del Norte), שבצפון האי מינדנאו, שבדרום הפיליפינים (Google Maps).
מחוז לנאו דל נורטה (Lanao Del Norte), שבצפון האי מינדנאו, שבדרום הפיליפינים (Google Maps).

[1] הגרשיים במקור, נראה ששמו של מנהיג הטאלבאן, המולא האפגאני בראדר (Baradar), עוות במתכוון לשם ל-ברדלי (Bradley), שהינו כלי רכב ממוגן, מתוצרת ארה"ב, הקרוי על שם גנרל אמריקאי, המדגיש את שיתוף הפעולה בין טאלבאן לבין ארה"ב.
[2]
רובם על פי הודעות קבלת האחריות של דאעש שפורסמו בטלגרם.
[3]
על פי הודעות קבלת האחריות של דאעש שפורסמו בטלגרם.