מבט לג’האד העולמי (26 באוגוסט-1 בספטמבר 2021)

כוח של צבא עיראק פועל באזור אלטארמיה (חשבון הטוויטר של יחיא רסול, 27 באוגוסט 2021).

כוח של צבא עיראק פועל באזור אלטארמיה (חשבון הטוויטר של יחיא רסול, 27 באוגוסט 2021).

שני פעילי דאעש שנתפסו (אלסומריה, 27 באוגוסט 2021).

שני פעילי דאעש שנתפסו (אלסומריה, 27 באוגוסט 2021).

פעילי דאעש בדרכם לשגר רקטות לעבר בסיס צבא ניגריה (טלגרם, 27 באוגוסט 2021).

פעילי דאעש בדרכם לשגר רקטות לעבר בסיס צבא ניגריה (טלגרם, 27 באוגוסט 2021).

פעילי דאעש בדרכם לשגר רקטות לעבר בסיס צבא ניגריה (טלגרם, 27 באוגוסט 2021).

פעילי דאעש בדרכם לשגר רקטות לעבר בסיס צבא ניגריה (טלגרם, 27 באוגוסט 2021).

עיקרי אירועי השבוע
  • אפגניסטאן: ב-26 באוגוסט 2021, חמישה ימים לפני מועד סיום פינוי הכוחות האמריקאים וכוחות המערב מאפגניסטאן, אירע פיצוץ עז סמוך לאגף המזרחי של מתחם שדה התעופה הבינלאומי של קאבול. בפיצוץ נהרגו 13 חיילי צבא ארה”ב ו-169 אפגניים. מחוז ח’ראסן של דאעש קיבל אחריות על ביצוע הפיגוע. יומיים לאחר הפיגוע, תקפה ארצות-הברית באמצעות כלי טייס בלתי מאויש כלי רכב בו היו פעילי דאעש בכירים שהיו ככל הנראה בדרכם לביצוע פיגוע נוסף. ב-30 באוגוסט 2021 שוגרו רקטות לעבר שדה התעופה אשר יורטו על ידי צבא ארה”ב. דאעש קיבל אחריות לשיגור.
  • האמריקאים העריכו, כי דאעש ינסה לבצע פיגועים נגד הכוחות טרם יציאתם מהמדינה ולפיגוע קדמו אזהרות מצד בכירים אמריקאים, לפיהן פיגוע קטלני עלול לצאת לפועל “תוך שעות”. על-פי משרד ההגנה האמריקאי, אלפי פעילי מחוז ח’ראסאן של דאעש, שהיו כלואים בבתי הכלא, שוחררו על ידי טאלבאן לאחר השתלטותם על המדינה.
  • למעט הפיגוע באפגניסטאן בשאר מחוזות דאעש ניכרה השבוע פעילות נמוכה יחסית:
    • בסוריה: נמשכה הירידה בפעילות הפיגועים של דאעש. גם בפעילות כוחות המורדים נגד צבא סוריה במובלעת באדלב חלה ירידה. המטה לשחרור אלשאם, המזוהה עם אלקאעדה, עצר מספר פעילי דאעש במערב אדלב.
    • בעיראק: גם בעיראק ניכרה ירידה בפעילות. רוב הפיגועים בוצעו נגד צבא עיראק וכוחות המסייעים לו. מחוז כרכוכ היה השבוע הבולט בין המחוזות מספר הפיגועים שבוצעו בו.
    • באפריקה: ניכרת ירידה בפעילות דאעש באפריקה. בניגריה בוצע רצף של התקפות נגד כוחות הצבא במלאם פאטוריבאזור גבול ניגריה-צ’אד-ניז’ר. דאעש המשיך לפרסם תמונות המתעדות את חיי היום יום של התושבים באזורים שבשליטתו בניגריה.
  • המלחמה על התודעה: המאמר הראשי השבוע בשבועון אלנבא’ הוקדש לצורך בחכמי דת באסלאם שיובילו צבאות במלחמה נגד אויביו, ולא ישמשו כלי שרת בידי המשטרים השונים ובידי המערב.
אפגניסטאן
פיגוע טרור רב נפגעים סמוך לנמל התעופה הבינלאומי בקאבול
  • ב-26 באוגוסט 2021 בשעות אחר הצהרים, חמישה ימים לפני מועד סיום פינוי הכוחות האמריקאים וכוחות המערב מאפגניסטאן, אירע פיצוץ עז סמוך לאגף המזרחי של מתחם שדה התעופה הבינלאומי של קאבול על-שם חמיד קרזאי (Hamid Karzai International Airport). בעת הפיצוץ היה האזור הומה לאחר שאלפי בני אדם שהו בו כדי לעלות על טיסות פינוי מהמדינה (רויטרס, 28 באוגוסט 2021).
שדה התעופה הבינלאומי חמיד קרזאי בקאבול
 (Hamid Karzai International Airport), אפגניסטאן (Google Maps).
שדה התעופה הבינלאומי חמיד קרזאי בקאבול
(Hamid Karzai International Airport), אפגניסטאן (Google Maps).
  • על פי גורמים בפנטגון ופיקוד מרכז של צבא ארה”ב (CENTCOM), בוצע הפיגוע על ידי מחבל מתאבד אחד והוא בוצע בשער Abbey, שהיה נקודת הכניסה הראשית לנמל התעופה ואשר אובטח על-ידי כוחות צבא ארה”ב. על פי הדיווחים, בתקיפה נהרגו 13 חיילים אמריקאים ו-169 אפגאנים (רויטרס, 27 באוגוסט 2021, France 24, 28 באוגוסט 2021).
עשן מתמר, בקרבת שדה התעופה של קאבול (טלגרם, 26 באוגוסט 2021).
עשן מתמר, בקרבת שדה התעופה של קאבול (טלגרם, 26 באוגוסט 2021).
  • מספר שעות לאחר הפיגוע, פרסם מחוז ח’ראסאן של דאעש הודעה בה הוא מקבל אחריות על ביצוע הפיגוע. בהודעה נמסר שפעיל הארגון המכונה עבד אלרחמן אללוע’רי (שככל הנראה מוצאו ממחוז לוגר Lugar, שמדרום לקאבול), לבוש חגורת נפץ, הצליח לעבור את המחסומים הביטחוניים, שהוצבו על-ידי חיילי צבא ארה”ב וטאלבאן סביב שדה התעופה, להגיע למחנה באראן, שבאזור שדה התעופה, להסתער ולהפעיל את חגורת הנפץ נגד ריכוז גדול של כוחות אמריקאים שכלל גם מתורגמנים וסוכנים מקומיים המסייעים לכוחות. על פי דאעש, בתקיפה נהרגו ונפצעו, כ-160 בני אדם, ביניהם למעלה מעשרים חיילי צבא ארה”ב. בסיום ההודעה נמסר כי על האמריקאים (“הצלבנים”) ואלה המסייעים להם לדעת שחיילי הח’ליפות ממשיכים בלחימתם (טלגרם, 26 באוגוסט 2021).
נוסח הודעת קבלת האחריות של דאעש על הפיגוע.     המחבל המתאבד שביצע את הפיגוע (טלגרם, 26 באוגוסט 2021).
מימין: נוסח הודעת קבלת האחריות של דאעש על הפיגוע. משמאל: המחבל המתאבד שביצע את הפיגוע (טלגרם, 26 באוגוסט 2021).
פעילות ארה”ב
  • נשיא ארה”ב, ג’ו ביידן, ציין כי האמריקנים לא ישכחו ולא יסלחו וכי הם ירדפו את דאעש ויגרמו לו לשלם על מעשיו.
  • האמריקאים העריכו כי דאעש ינסה לבצע פיגועים נגד הכוחות טרם יציאתם מהמדינה ולפיגוע קדמו אזהרות מצד בכירים אמריקאים, לפיהן פיגוע קטלני עלול לצאת לפועל “תוך שעות” (רויטרס, 27 באוגוסט 2021). על-פי משרד ההגנה האמריקאי, אלפי פעילי מחוז ח’ראסאן של דאעש, שהיו כלואים בבתי הכלא, שוחררו על ידי טאלבאן לאחר השתלטותם על המדינה (פוקס ניוז , 27 באוגוסט 2021).
  • בעקבות הפיגוע, ב-28 באוגוסט 2021, תקפה ארה”ב פעילים של מחוז ח’ראסאן של דאעש במחוז ננגרהאר, על גבול אפגניסטאן-פקיסטאן. על-פי הודעת משרד ההגנה, נהרגו בהתקפה שני פעילים בכירים שהיו מעורבים בתכנון פיגוע ופעיל נוסף נפצע (אתר משרד ההגנה האמריקאי, 29 באוגוסט 2021). דוברת פיקוד המרכז של צבא ארה”ב מסרה, כי כוחות תקפו באמצעות כלי טיס בלתי מאויש כלי רכב ובו מחבלים מתאבדים שהיו ברכם לבצע פיגוע נוסף בנמל התעופה בעיר. לדבריה, פיצוצי המשנה שהיו במקום העידו כי בכלי הרכב הייתה כמות גדולה של חומר נפץ (אתר CENTCOM, 28 באוגוסט 2021).
  • טאלבאן גינו את ההתקפה, בטענה כי מדובר בהפרת השקט של התושבים האפגאניים והוסיפו כי היה על האמריקאים לדווח לטאלבאן על ההתקפה בעוד מועד (CNN, 28 באוגוסט 2021).
אירוע נוסף בשדה התעופה
  • ב-30 באוגוסט 2021 שוגרו חמש רקטות מכלי רכב לעבר נמל התעופה של קאבול. הרקטות יורטו על-ידי הכוחות האמריקאים. לא היו נפגעים (CNBC, 30 באוגוסט 2021). מחוז ח’ראסאן של דאעש קיבל אחריות על שיגור הרקטות. על-פי הודעת הארגון שיגרו פעילי הארגון שש רקטות לעבר נמל התעופה וציינו שהיו פגיעות וודאיות במקום (טלגרם, 30 באוגוסט 2021).
ארגון אלקאעדה פרסם הודעה בה ברך את טאלבאן
  • המפקדה הכללית של ארגון אלקאעדה פרסמה הודעה בה היא מברכת את האומה האסלאמית על השתלטות טאלבאן על אפגניסטאן. בהודעה קרא אלקאעדה לתושבי אפגניסטאן להתלכד סביב הנהגת טאלבאן (“האמירות האסלאמית”). בהודעה גם צוין שההשתלטות על אפגניסטאן מוכיחה שדרך הג’האד היא הדרך היחידה לניצחון. בסיום ההודעה פורסמה תפילה הקוראת לשחרור פלסטין מידי “הכיבוש הציוני” ואת מדינות המגרב מידי הכיבוש הצרפתי, כפי ששוחררה אפגניסטאן מידי הכיבוש האמריקאי (טלגרם, 31 באוגוסט 2021).
הודעת אלקאעדה  באנגלית (טלגרם, 31 באוגוסט 2021).
הודעת אלקאעדה באנגלית (טלגרם, 31 באוגוסט 2021).
הזירה הסורית
מפת מחוזות סוריה (Freeworldmaps)
מפת מחוזות סוריה (Freeworldmaps)
מרחב אדלב
  • השבוע ניכרה ירידה בהיקף חילופי האש הארטילריים בין צבא סוריה והכוחות המסייעים לו, לבין כוחות המורדים במובלעת המורדים באדלב (מרכז המעקב הסורי לזכויות אדם, 30-25 באוגוסט 2021). למרות הירידה בפעילות המורדים, המשיכו מטוסי חיל האוויר הרוסי לתקוף, כמעט מידי יום, את המרחב הדרומי של מובלעת המורדים (מרכז המעקב הסורי לזכויות אדם, 29-27 באוגוסט 2021).
  • מספר פעילי דאעש נעצרו על ידי המטה לשחרור אלשאם, המזוהה עם אלקאעדה, ממערב לאדלב. ברשות העצורים נמצאו רקטות ומטעני חבלה מוכנים להפעלה מרחוק (aramme.com, 30 באוגוסט 2021).
המרחב המדברי (אלבאדיה)
  • במהלך השבוע ביצעו מטוסי חיל האוויר הרוסי למעלה מעשר תקיפות נגד יעדי דאעש במדבר אלסח’נה, מדרום-מערב לדיר אלזור. כוחות המשטר הסורי ביצעו ירי ארטילרי לעבר כלי רכב של דאעש באזור. לא דווח על נפגעים (מרכז המעקב הסורי לזכויות אדם, 25 באוגוסט 2021).
פעילות דאעש

מרחב דיר אלזור-אלמיאדין[1]

  • 25 באוגוסט 2021: בוצע ירי לעבר לוחם אחד הכוחות המסייעים לצבא סוריה בעת שהיה בקרבת ביתו באלבצירה, כ-15 ק”מ מצפון לאלמיאדין. הלוחם נהרג (טלגרם, 27 באוגוסט 2021).
  • דווח כי מספר חיילי צבא סוריה נהרגו, דרומית לדיר אלזור, במהלך חילופי-אש עם פעילי דאעש (מרכז המעקב הסורי לזכויות אדם, 30 באוגוסט 2021).
הזירה העיראקית
מחוזות עיראק (ויקיפדיה)
מחוזות עיראק (ויקיפדיה)
פיגועים בחלוקה למחוזות[2]
מחוז כרכוכ
  • 30 באוגוסט 2021: כוח של הגיוס השבטי הותקף באלדכשמאן שבאזור אלרשאד, כארבעים ק”מ דרומית-מערבית לכרכוכ. הכוח נמלט מהמקום ופעילי דאעש תקפו את הכפר, העלו באש חמישה כלי רכב והשביתו שלושה כלי רכב נוספים. במהלך התקיפה הועלה באש אחד מבתי המגורים בכפר והוסבו נזקים לבתי מגורים נוספים השייכים ללוחמי הגיוס השבטי (טלגרם, 31 באוגוסט 2021).
  • 30 באוגוסט 2021: בוצעה תקיפה נגד עמדת משטרה באזור אלריאצ’, כחמישים ק”מ מדרום-מערב לכרכוכ. קצין משטרה ושוטר נהרגו (טלגרם, 31 באוגוסט 2021).
  • 29 באוגוסט 2021: בוצע ירי לעבר מצלמה תרמית שהוצבה סמוך לעמדה של צבא עיראק כשני ק”מ דרומית-מזרחית לבעקובה. סיור שהגיע למקום, הותקף בירי על ידי פעילי דאעש. כלי רכב של כוח הסיור הושבת (טלגרם, 31 באוגוסט 2021).
  • 27 באוגוסט 2021: בוצע ירי לעבר עמדה של משטרת עיראק בדרום אזור דאקוק, כשלושים ק”מ מדרום לכרכוכ. שני שוטרים נפצעו (טלגרם, 29 באוגוסט 2021).
  • 26 באוגוסט 2021: הופעל מטען נגד דחפור של משטרת עיראק בקרבת אלח’אשה, בדרום אזור דאקוק. הדחפור הושבת (טלגרם, 28 באוגוסט 2021).
מחוז אלאנבאר (מערב עיראק)
  • 24 באוגוסט 2021: בוצע ירי לעבר שיירה של צבא עיראק שהייתה בפעילות, ארבעים ק”מ ממזרח לאלרטבה, במערב עיראק. חיילי הכוח נמלטו. כלי רכב אחד הועלה באש (טלגרם, 26 באוגוסט 2021).
מחוז צלאח אלדין
  • 29 באוגוסט 2021: בוצע ירי לעבר עמדה של משטרת עיראק סמוך לשדה התעופה אלצ’לועיה, כארבעים ק”מ דרומית-מזרחית לסאמראא’. כוחות סיוע שהגיעו למקום הותקפו בירי ממארב. שני שוטרים נהרגו ושבעה נוספים נפצעו, ביניהם קצין משטרה. כמו כן נפגעו 12 כלי רכב (טלגרם, 29 באוגוסט 2021).
  • 22 באוגוסט 2021: הופעל מטען נגד סיור משותף של צבא עיראק וכוחות הגיוס העממי באזור אלעית’, כמאה ק”מ מצפון לבגדאד. נוסעי כלי רכב שנפגע נהרגו או נפצעו (טלגרם, 24 באוגוסט 2021).
מחוז דיאלא
  • 30 באוגוסט 2021: בוצע ירי לעבר עמדה של יחידת הקומנדו של משרד הפנים העיראקי באזור אלעט’ים, כשישים ק”מ מצפון לבעקובה. לוחם אחד נהרג וכלי רכב הושבת.
  • 27 באוגוסט 2021: שוגרה רקטה והושלכו רימוני-יד לעבר מתחם של משטרת החירום, הכפופה למשרד הפנים העיראקי, באזור אלוקף, כ-15 ק”מ מצפון-מזרח לבעקובה. כלי רכב נפגעו ולמקום נגרם נזק חומרי (טלגרם, 28 באוגוסט 2021).
מחוז נינוא
  • 26 באוגוסט 2021: שוגרו ארבע פצצות-מרגמה לעבר מחנה של צבא עיראק באזור תלעפר, בצפון-מערב עיראק. לטענת דאעש, זוהו פגיעות וודאיות (טלגרם, 28 באוגוסט 2021).

סיכול טרור בעיראק

מחוז דיאלא
  • יחיא רסול, דובר הכוחות המזוינים העיראקיים, דיווח כי בתקיפת מטוסים עיראקיים במחוז דיאלא נהרגו שני מפקדים בדאעש (חשבון הטוויטר של יחיא רסול, 25 באוגוסט 2021).
מחוז נינוא
  • כוחות הביטחון העיראקיים עצרו ארבעה פעילי דאעש צפונית-מערבית למוצול (אלסומריה, 28 באוגוסט 2021).
מחוז ארביל
  • כוחות הביטחון העיראקיים עצרו במחוז ארביל פעיל בכיר של דאעש ששימש כאחראי על המנהל במחוז דרום של דאעש, הממוקם מדרום לבגדאד (חשבון הטוויטר של תא ההסברה הביטחוני של משרד ההגנה העיראקי, 25 באוגוסט 2021).
מחוז צלאח אלדין
  • יחיא רסול מסר כי במהלך פעילות כוחות הביטחון העיראקיים, באזור אלטארמיה (כשלושים ק”מ צפונית לבגדאד), הם הרסו שמונה נקודות אספקה ובתי הארחה של דאעש (חשבון הטוויטר של יחיא רסול, 27 באוגוסט 2021).
כוח של צבא עיראק פועל באזור אלטארמיה (חשבון הטוויטר של יחיא רסול, 27 באוגוסט 2021).
כוח של צבא עיראק פועל באזור אלטארמיה (חשבון הטוויטר של יחיא רסול, 27 באוגוסט 2021).
  • כוחות הביטחון העיראקיים עצרו שני פעילי דאעש שתכננו לבצע פיגועים במחוז צלאח אלדין. ברשות השניים נתפסו חמישה מטעני חבלה, חומרי נפץ ואקדח (אלסומריה, 27 באוגוסט 2021).
שני פעילי דאעש שנתפסו (אלסומריה, 27 באוגוסט 2021).
שני פעילי דאעש שנתפסו (אלסומריה, 27 באוגוסט 2021).
  • 25 באוגוסט 2021: כוחות הביטחון העיראקיים הרסו מחנה של דאעש ומספר בתי הארחה במזרח המחוז (אלסומריה, 25 באוגוסט 2021).
חצי האי סיני
פעילות דאעש
  • שני חיילים מצריים, נהרגו מאש צלפים, ככל הנראה של פעילי דאעש, במהלך פעילות מבצעית בצפון חצי האי סיני (דף הפייסבוק mansourawegamalha@, 26 באוגוסט 2021; www.wataninet.com , 26 באוגוסט 2021).
סיכום פעילות דאעש במחוזות השונים
סיכום פעילות שבועי של דאעש
  • מנתוני אינפוגרף, שפרסם דאעש, המסכם את פעילות הארגון ברחבי העולם בתקופה שבין 25-19 באוגוסט 2021, ביצעו פעילי הארגון 29 התקפות במחוזות השונים באסיה ובאפריקה, לעומת 49 בשבוע הקודם. זוהי ירידה נוספת של של כ-40% בהיקף הפיגועים שביצעו פעילי הארגון. מספר ההתקפות הגדול ביותר בוצע בעיראק (17). בשאר המחוזות: מערב אפריקה (4); סיני (2); מזרח אסיה (2); ח’ראסאן, קרי: אפגניסטאן (1); סוריה (1); לוב (1); סומליה (1).
  • בפיגועים נהרגו ונפצעו 64 בני אדם, לעומת 78 בני אדם בשבוע שקדם. מספר ההרוגים והפצועים הגדול ביותר היה במחוז עיראק (40); שאר ההרוגים והפצועים היו במחוזות הבאים: מזרח אסיה (8); מערב אפריקה (5); לוב (5); סיני (3); סומליה (1); ח’ראסאן, קרי: אפגניסטאן (1); סוריה (1) (שבועון אלנבא’, טלגרם, 26 באוגוסט 2021). עיראק ממשיכה להוות מרכז לפעילות הארגון. זאת, למרות מאמצי הסיכול של כוחות הביטחון העיראקיים.
האינפוגרף שהתפרסם בשבועון אלנבא' 
(שבועון אלנבא’, טלגרם, 26 באוגוסט 2021).
האינפוגרף שהתפרסם בשבועון אלנבא’ (שבועון אלנבא’, טלגרם, 26 באוגוסט 2021).
פיגועי דאעש בחודשים האחרונים (על פי נתוני דאעש)

פיגועי דאעש בחודשים האחרונים (על פי נתוני דאעש)

אפריקה
הרפובליקה הדמוקרטית של קונגו
  • בוצעה תקיפה נגד מחנה של צבא קונגו בקיקיליבו, צפונית לאויצ’ה (Oicha), כחמישים ק”מ מערבית לגבול קונגו-אוגנדה. במקום התנהלו חילופי-אש, שבמהלכם נמלטו חיילי המחנה מהמקום, כשהם מותירים אחריהם את אמצעי הלחימה והציוד (טלגרם, 28 באוגוסט 2021).
ניגריה
  • מוקד הפעילות השבוע נגד צבא ניגריה היה אזור מלאם פאטורי (Malam Fatori), על גבול ניגריה-צ’אד-ניז’ר. צבא ניגריה ספג אבידות רבות. להלן פירוט האירועים באזור:
  • 29 באוגוסט 2021: בוצעה תקיפה ממארב נגד סיור של צבא ניגריה. בחילופי-האש נהרגו חמישה חיילים וכמה נוספים נפצעו. משאית הושמדה (טלגרם, 30 באוגוסט 2021).
  • 27 באוגוסט 2021: בוצעה תקיפה, נגד סיור של צבא ניגריה בחילופי-האש, שהתקיימו במקום, נהרגו לפחות 15 חיילים וכמה נוספים נפצעו. במקביל הותקף בירי רקטות בסיס של צבא ניגריה במקום. לטענת דאעש, זוהו פגיעות וודאיות (טלגרם, 27 באוגוסט 2021).
  • 26 באוגוסט 2021: בוצעה תקיפה נגד בסיס של צבא ניגריה. חמישה חיילים נהרגו וכמה נוספים נפצעו. בתקיפה הושמד מגדל תצפית. רקטות ששוגרו לעבר הבסיס גרמו לשריפה במגורי החיילים (טלגרם, 27 באוגוסט 2021). גם יום קודם לכן, שוגרו ארבע רקטות. לטענת דאעש, זוהו פגיעות מדויקות (טלגרם, 25 באוגוסט 2021).
פעילי דאעש בדרכם לשגר רקטות לעבר בסיס צבא ניגריה  (טלגרם, 27 באוגוסט 2021).   פעילי דאעש בדרכם לשגר רקטות לעבר בסיס צבא ניגריה  (טלגרם, 27 באוגוסט 2021).
פעילי דאעש בדרכם לשגר רקטות לעבר בסיס צבא ניגריה (טלגרם, 27 באוגוסט 2021).
פעילות נוספת
  • 29 באוגוסט 2021: בוצע ירי לעבר עמדה של צבא ניגריה בראן (Rann), על גבול ניגריה קמרון. במקום התנהלו חילופי-אש, שבמהלכם נהרגו עשרה חיילים וכמה נוספים נפצעו. פעילי דאעש לקחו שלושה כלי רכב, אמצעי לחימה ותחמושת. לפני שעזבו את המקום, הם העלו באש את העמדה ושני טנקים (טלגרם, 31 באוגוסט 2021).
  • 25 באוגוסט 2021: בוצעה תקיפה נגד מחנה של צבא ניגריה בקרבת בבנגידא (Babangida), כחמישים ק”מ מצפון לדמטורו (Damaturu), בירת מדינת יובה (Yobe), בצפון-מזרח ניגריה. במקום התנהלו חילופי-אש שבמהלכם נהרגו ונפצעו 15 חיילים (טלגרם, 27 באוגוסט 2021).
  • 23 באוגוסט 2021: בוצע ירי והופעלו מטענים נגד שיירת כלי רכב של צבא ניגריה בקרבת מירארי, בצפון-מזרח ניגריה. מספר חיילים נפצעו וכלי רכבם הושבת (טלגרם, 25 באוגוסט 2021).
  • 23 באוגוסט 2021: בוצע ירי לעבר ריכוזי כוחות המסייעים לצבא ניגריה בגונירי (Goniri), כחמישים ק”מ מדרום-מזרח לדמטורו (Damaturu). מספר לוחמים נהרגו או נפצעו. כמו כן, נתפסו שמונה רובים (טלגרם, 25 באוגוסט 2021).

תיעוד חיי היום יום

  •  גם השבוע פרסם דאעש תמונות המתעדות את חיי התושבים תחת שליטת דאעש בניגריה. במסגרת זאת פורסמו מספר תמונות תחת הכותרת “הפעילות החקלאית של בני החסות של המדינה האסלאמית בניגריה”. בתמונות מתועדים איכרים מעבדים את אדמותיהם, ככל הנראה באזור ימת צ’אד, שבצפון-מזרח ניגריה, מעוז דאעש במדינה (טלגרם, 25 באוגוסט 2021).
חקלאים תחת שליטת דאעש מעבדים את אדמתם (טלגרם, 25 באוגוסט 2021).  חקלאים תחת שליטת דאעש מעבדים את אדמתם (טלגרם, 25 באוגוסט 2021).
חקלאים תחת שליטת דאעש מעבדים את אדמתם (טלגרם, 25 באוגוסט 2021).
סומליה
  • הופעל מטען נגד סיור רגלי של כוחות הממשלה בהרי אלמסכאד, דרומית לבוצאצו, בצפון סומליה. לפחות שני לוחמים נפצעו והשאר נמלטו מהמקום (טלגרם, 31 באוגוסט 2021).
ארה”ב
  • עמראן עלי רשיד (Imran Ali Rasheed), בן 33, מוסלמי מטקסס, רצח נהגת בירי, גנב את מכוניתה וירה לעבר שוטרי תחנת משטרה סמוכה. השוטרים ירו בו למוות. להערכת ה-FBI, המחבל פעל לבדו. הוא הותיר מכתב המעיד כי הושפע ככל הנראה מאידיאולוגיה של “ארגון טרור זר”. אפשר שהושפע מהאידיאולוגיה של דאעש או אלקאעדה (AP, 30 באוגוסט 2021). בחקירת האירוע ציין מתיו דסארנו, האחראי על משרד ה-FBI בדאלאס, כי בין השנים 2010 -2013, הוא היה תחת מעקב וחקירה אולם התיק נסגר לאחר שהסוכנים קבעו כי הוא אינו מהווה איום (The Washington Post, 31 באוגוסט 2021).
המלחמה על התודעה
  • המאמר הראשי בביטאון דאעש אלנבא’ התפרסם השבוע תחת הכותרת “חכם הדת שאנו רוצים”. המאמר הוקדש לצורך בחכמי דת באסלאם שיובילו צבאות במלחמה נגד האויבים, ולא ישמשו כלי שרת בידי המשטרים השונים ובידי המערב.
  • המאמר עושה השוואה בין חכמי הדת בעבר והיום. לדברי כותב המאמר, חכמי הדת בראשית האסלאם, ובראשם הנביא מחמד, היו אלה אשר הובילו את צבאות האסלאם במלחמה נגד האויבים, ואילו בימינו חכמי דת רבים הפכו לכלי שרת בידי המשטרים השונים ובידי המערב. הכותב מציין שבעוד שביהדות ובנצרות חכמי הדת הם אלה אשר מובילים את המלחמה נגד האסלאם, הרי שחכמי הדת המוסלמים נכנעים ברובם ל”שליטים הרודנים”. כך, למשל האפיפיור פרנציסקוס ביקר בעיראק בשלהי פברואר 2021 כדי לנופף בצלב בעיר מוצול. במקביל, חכמי דת סונים במדינות המוסלמיות מנהלים מלחמת חורמה נגד דאעש והמדינה האסלאמית. כותב המאמר קורא לחכמי הדת לחזור ולמלא את תפקידם בציינו כי האומה זקוקה להם. הם אלה אשר יוציאו עבורם פסקי הלכה ואלה אשר יכולים להוביל את הג’האד נגד מסע הצלב של המערב (אלנבא’, טלגרם, 26 באוגוסט 2021).
המאמר הראשי בנושא חכמי הדת
 (שבועון אלנבא’, טלגרם, 26 באוגוסט 2021).
המאמר הראשי בנושא חכמי הדת (שבועון אלנבא’, טלגרם, 26 באוגוסט 2021).

[1] על פי הודעות קבלת האחריות של דאעש שפורסמו בטלגרם.
[2]
רובם על פי הודעות קבלת האחריות של דאעש שפורסמו בטלגרם.