טרור ותקשורת: שדורי ערוץ אלאקצא של חמאס הורדו מהלווין האירופי EUROBIRD

ערוץ אלאקצא

ערוץ אלאקצא

שירותי חברת Noorsat הבחרינית, כפי שמופיעים באתר האינטרנט שלה

שירותי חברת Noorsat הבחרינית, כפי שמופיעים באתר האינטרנט שלה


ערוץ אלאקצא

ערוץ אלאקצא מודיע על תחילת שידורים באמצעות לוויין תקשורת אירופאי. פחות מ- 24 שעות לאחר העלתו לאוויר הופסקו שידוריו מהאוויר לאחר חשיפת הפרשה ע”י מרכז המידע למודיעין ולטרור ובעקבות התערבות השלטונות הצרפתיים.

1. ב-5 בינואר 2009 חשף מרכז המידע כי ערוץ אלאקצא של החמאס החל לשדר בלווין האירופי EUROBIRD , השייך לתאגיד EUTELSAT , שמרכזו בפאריס1 .

2. בעקבות הפרסום פנו השלטונות הצרפתים לתאגיד EUTELSAT והורו לו להוריד את שידורי ערוץ אלאקצא מהלווין האירופי. בבדיקה שערך מרכז המידע (11 בינואר בשעות הבוקר) מסתבר כי אכן הורדו מהלווין האירופי EUROBIRD .

3. על פי גורמים רשמיים בתעשיית הלווינים הצרפתית ערוץ אלאקצא הורד מהאוויר פחות מ-24 שעות לאחר שעלה. על פי אותם מקורות הרגולטור הצרפתי על שידורי הלווין, המועצה העליונה של שידורי שמע וחוזי ( CSA ), העביר הודעה בכתב לתאגיד EUTELSAT , שבה הזהיר אותו כי חלק ניכר משידורי חמאס עומד בניגוד לחוק הצרפתי נגד הסתה לשנאה ואלימות (סי"צ 9 בינואר).

4. תאגיד EUTELSAT , מצידו, טען כי הוא לא חתם על חוזה עם חמאס אלא השכיר מקום באחד הלווינים שלו לספק תקשורת בחריני בשם Noorsat . החברה הבחרינית היא זו שהעניקה את המקום שקיבלה לערוץ אלאקצא ואיפשר לו לעלות לאוויר בלווין האירופי. בעקבות זאת הוזהרה חברת Noorsat כי עליה לכבד את החוק הצרפתי והשידורים של אלאקצא הופסקו (סי"צ, 9 בינואר).

שירותי חברת Noorsat הבחרינית, כפי שמופיעים באתר האינטרנט שלה

שירותי חברת Noorsat הבחרינית, כפי שמופיעים באתר האינטרנט שלה: שידורי לוויין, שירותי תקשורת והעברת מידע תקשורתי (טלויזיה, רדיו), שירותי טלפון בלוויין. החברה הבחרינית אפשרה לערוץ אלאקצא להשתמש במקום שהוקצה עבורה בלווין EUROBIRD ובעקבות זאת הוזהרה ע”י השלטונות הצרפתים (סי”צ, 9 בינואר)


1 ראו לקט מידע: " ערוץ אלאקצא של חמאס משדר באמצעות לוויין אירופי המופעל ע"י תאגיד, שמשרדיו ממוקמים בפאריס" (5 ינואר).

לראש העמוד