חדשות הטרור והסכסוך הישראלי-פלסטיני (9-3 בספטמבר 2014)

שריפת דגל ישראל במהלך הפגנה אלימה בואדי ג'וז (PALDF, 8 בספטמבר 2014).

שריפת דגל ישראל במהלך הפגנה אלימה בואדי ג'וז (PALDF, 8 בספטמבר 2014).

ההרס בתחנת דלק בגבעה הצרפתית, שנגרם על ידי כמה עשרות רעולי פנים (דוברות כבאות והצלה תחנת ירושלים, 7 בספטמבר 2014).

ההרס בתחנת דלק בגבעה הצרפתית, שנגרם על ידי כמה עשרות רעולי פנים (דוברות כבאות והצלה תחנת ירושלים, 7 בספטמבר 2014).

הצגת אבו מאזן כמי שמופעל על ידי ישראל: קריקטורה הלועגת להתבטאות אבו מאזן אודות

הצגת אבו מאזן כמי שמופעל על ידי ישראל: קריקטורה הלועגת להתבטאות אבו מאזן אודות "ממשלת הצללים" תחת הכותרת "ממשלת הצללים הישראלית" (PALDF, 9 בספטמבר 2014).

עימותים עם כוחות הביטחון הישראליים בואדי ג'וז (צפון מזרח ירושלים) לאחר הלווית הנער הפלסטיני מחמד סנקרט.

עימותים עם כוחות הביטחון הישראליים בואדי ג'וז (צפון מזרח ירושלים) לאחר הלווית הנער הפלסטיני מחמד סנקרט.

מימין: כלי רכב שניזוק מיידוי אבנים בחלחול (סוכנות תצפית, 3 בספטמבר 2014 . צלם: אברהם וייס).

מימין: כלי רכב שניזוק מיידוי אבנים בחלחול (סוכנות תצפית, 3 בספטמבר 2014 . צלם: אברהם וייס).

כתבת אלג'זירה אודות מנהרות הג'האד האסלאמי בפלסטין (ממר

כתבת אלג'זירה אודות מנהרות הג'האד האסלאמי בפלסטין (ממר"י, 4 בספטמבר 2014)

פגישת אבו מאזן עם נשיא מצרים עבד אלפתח אלסיסי (ופא, 7 בספטמבר 2014)

פגישת אבו מאזן עם נשיא מצרים עבד אלפתח אלסיסי (ופא, 7 בספטמבר 2014)

כרזה מטעם חמאס עליה שמות שלושת האחראים לחטיפת שלושת הנערים בגוש עציון במהלך עצרת ניצחון בחברון

כרזה מטעם חמאס עליה שמות שלושת האחראים לחטיפת שלושת הנערים בגוש עציון במהלך עצרת ניצחון בחברון

  • הפסקת האש, שהושגה בתום מבצע "צוק איתן" נשמרת. הפלסטינים נערכים למו"מ בהמשך. חמאס הצהירה על התנגדותה לדרישות, שהועלו לגבי ההמשך, כגון פירוז הרצועה או הצבת כוח פיקוח בינלאומי.
  • מוקד הפעילות האלימה בתקופה האחרונה הינו ירושלים. זאת בהמשך למגמה של החרפה בפיגועים ובאלימות בחודשיים האחרונים. דפוסי הפעולה השגורים הינם יידוי אבנים, השלכת בקבוקי תבערה, הפגנות אלימות, השחתת רכוש.
  • חמאס והג'האד האסלאמי בפלסטין מנהלות קמפיינים תקשורתיים לביסוס "מיתוס הניצחון" במלחמה. מנגד, שבה והבליטה המלחמה את חילוקי הדעות הבסיסיים ואת העוינות בין פתח לחמאס המלווים את ממשלת ההסכמה הלאומית מאז הקמתה. 
פעילות מדינית והתבטאויות סביב הסכם הפסקת האש
  • כשבועיים לאחר ההכרזה על הפסקת האש נשמר השקט. הצדדים נערכים לביסוס הפסקת האש, הכנסת סיוע הומניטארי לרצועה וחידוש המשא ומתן העקיף. במסגרת זאת מסר מקור מצרי רשמי, כי משלחת מצרית רשמית ביקרה בראמאללה ובישראל וערכה פגישות עם הצדדים (אלמצרי אליום, 4 בספטמבר 2014). בכיר חמאס אמר, כי תנועתו ושאר הארגונים הפלסטינים, ממתינים לקריאה רשמית מצד מצרים לחידוש המשא ומתן העקיף עם ישראל בנוגע לפרטי הסכם הפסקת האש. לדברי הבכיר מצרים לא פנתה עדיין לשום גורם אך עם זאת מתקיימים מגעים בין בכירי חמאס לבין המודיעין הכללי המצרי והרשות הפלסטינית (קדס ניוז, 6 בספטמבר 2014).
  • בראיון, שהעניק, ח'אלד משעל, ראש הלשכה המדינית של חמאס, הוא הביע צער על הצהרות אבו מאזן לפיהן הייתה יכולה חמאס לחסוך מותם של אלפי פלסטינים  לו הייתה מקבלת את היוזמה המצרית מוקדם יותר משקיבלה. הוא הביע דבקותו ביישום הפיוס ואמר, כי הוסכם שממשלת ההסכמה הלאומית תתחיל למלא את תפקידה ברצועה לאלתר. כמו כן הוסכם לדבריו, כי החלטות בנושא מלחמה ושלום צריכה להיות בידי הממשלה ולהתקבל במשותף (אלערבי אלג'דיד, 3 בספטמבר 2014).
  • בכירי חמאס ממשיכים להביע שביעות רצון מתוצאות המערכה. דוברי הארגון הדגישו,  כי הם יעמדו בתוקף על יישום הפסקת האש אולם לא יסכימו להצעות כגון פירוז הרצועה מנשק או הצבת כוח פיקוח בינלאומי. להלן כמה התבטאויות:
  •  אסמאעיל הניה, סגן ראש הלשכה המדינית של חמאס, קרא במסגרת "ועידת עתיד הסוגיה הפלסטינית לאחר הניצחון בעזה", לנצל את הישגי "הניצחון". לדבריו הנחות היסוד של ישראל היו מוטעות ותוצאות המלחמה הוכיחו זאת. הניה דיבר בשבחה של "ההתנגדות", שנמשכה 51 ימים. הוא  קרא להרכיב ועדת מעקב של הארגונים הפלסטינים כדי לעקוב אחר מה שהושג בהסכם הפסקת האש עם ישראל  (ערוץ אלאקצא, 7 בספטמבר 2014).
  •  מחמוד אלזהאר, חבר הלשכה המדינית של חמאס, שלל את האפשרות לחידוש הלחימה מצד ישראל. עם זאת איים אלזהאר, כי אם תנסה ישראל להתחמק מיישום ההבנות, שהושגו במסגרת הסכם הפסקת האש היא "תשלם על כך". לדבריו, בידי חמאס ושאר הארגונים הפלסטינים אפשרות להרתיע את ישראל (ערוץ אלקדס, 2 בספטמבר 2014).
  •  מוסא אבו מרזוק, חבר הלשכה המדינית של חמאס אמר, כי הפסקת האש תימשך ללא הגבלת זמן. לדבריו, חמאס תעמוד בכל תנאיה, כל עוד ישראל תעשה זאת. הוא ציין, כי מרחב התמרון, שיהיה למשלחת הישראלית למשא ומתן, יהיה צר, בכל הנוגע לסוגיות לא פתורות ובראשן הקמת נמל התעופה, הקמת נמל ימי ובעיית האסירים (אלרסאלה.נט, 6 בספטמבר 2014).
  •  צלאח אלברדויל, בכיר חמאס, אמר, כי הוא מתנגד להצבת כוחות בינלאומיים מטעם האו"ם ברצועת עזה לפקח על חומרי הבנייה בתהליך שיקום הרצועה. לדבריו הם לא ישתפו פעולה עם כל הצעה אשר אינה עולה בקנה אחד עם שאיפות העם הפלסטיני להשתחרר מהכיבוש הישראלי וכי מהות ההצעה היא "החלפת כיבוש חד בכיבוש אחר" (אלראי, 7 בספטמבר 2014).
  •  אסמאעיל רצ'ואן, בכיר חמאס, הביע התנגדות לנוכחות כוחות זרים בשטח רצועת עזה. לדבריו חמאס תראה בכוחות אלה כיבוש חדש (פאל פרס, 7 בספטמבר 2014).
  •  ח'ליל אלחיה, חבר הלשכה המדינית של חמאס, ששימש אחד מנציגי חמאס במשא ומתן העקיף במצרים, קרא לממשלת ההסכמה הלאומית להתחיל בצעדים לבניית נמל ושדה תעופה. לדבריו צריך ללכד את מאמצי השיקום ולהכריח את ישראל להכניס חומרי בנייה לרצועה. לדבריו ל"התנגדות" יש עדיין יוזמה, כוח ונשק והיא לא תסכים, שהמצור יחזור לרצועת עזה (פלסטין אינפו, 6 בספטמבר 2014).
מתחים בממשלת ההסכמה הלאומית על רקע מבצע "צוק איתן"
  • מבצע "צוק איתן" העמיק את חילוקי הדעות הבסיסיים, אשר שררו  בממשלת ההסכמה הלאומית, מאז הקמתה. עיקר הויכוח נסב סביב ההחלטה העצמאית של חמאס בכל הנוגע ללחימה נגד ישראל, אופן התנהלותה של חמאס במהלך הלחימה וסוגיית האחריות לשיקום רצועת עזה. התבטאויותיו של אבו מאזן שפכו שמן על המדורה.

 

  • בדברו בפני עיתונאים מצריים אבו מאזן, יו"ר הרשות הפלסטינית, תקף בחריפות את חמאס על אופן התנהלותה במהלך מבצע "צוק איתן". הוא הביע פליאה על כך שחמאס הופתעה מהלחימה ברצועת עזה למרות שהיא חטפה, הרגה ושיגרה רקטות. לדברי אבו מאזן נהרגו במהלך המבצע יותר מ-120 פלסטינים מפני שהפרו את העוצר ואת מעצר הבית שהוטל עליהם. כמו כן הוצאו להורג 40-30 פלסטינים. הוא טען, כי כחמישים פעילי חמאס נהרגו לעומת 861 אנשי פתח (הערה: בפועל נהרגו, להערכתנו מאות פעילי חמאס. אבו מאזן מצטט לדעתנו מספר כוזב, כחלק ממסע התעמולה למזעור האבידות).  
  • אבו מאזן הדגיש, שהרשות הפלסטינית לא תסכים לשום שותפות עם חמאס, כל עוד המצב ברצועה יימשך כמו שהוא.לדבריו השותפות עם חמאס מותנית בכך שהנשק יהיה בידי המדינה הפלסטינית וההחלטה על מלחמה ושלום תהיה אחת. עוד טען אבו מאזן, כי לחמאס "ממשלת צללים" המורכבת מ-27 תתי-שרים המנהלים את העניינים. לדבריו, הדבר גורם לכך שממשלת ההסכמה הלאומית איננה יכולה לעשות דבר ברצועת עזה (פאל טודיי, 6 בספטמבר 2014).
  • בתגובה תקפו בכירי חמאס בחריפות את דברי אבו מאזן:
  • מוסא אבו מרזוק, חבר הלשכה המדינית של חמאס, קרא להקמת ממשלת אחדות לאומית חדשה בטענה, כי הממשלה הנוכחית נכשלה בניהול משברים פנימיים. לדבריו ישנם בכירים בפתח התומכים ברעיון זה (אלרסאלה.נט, 7 בספטמבר 2014).
  • סאמי אבו זהרי, דובר חמאס, אמר כי הצהרות אבו מאזן לא מוצדקות וכי המספרים שהציג אינם נכונים וחסרי בסיס ולא אושרו על ידי משרד הבריאות. הוא הגדיר את דבריו כ"עוול" לעם הפלסטיני ו"ההתנגדות", שהביאה לניצחון הגדול. הוא קרא לאבו מאזן להפסיק את הדיבורים באמצעות כלי התקשורת ולתת הזדמנות לדיונים והבנה הדדית בין חמאס לפתח (עמוד הפייסבוק של סאמי אבו זהרי, מען, 7 בספטמבר 2014).
  • צלאח אלברדויל, בכיר חמאס, ציין, כי אבו מאזן החל לעסוק בדברים טפלים שאין להם חשיבות מדינית  ואמר, כי עליו להשאיר את כל הויכוחים לדוברים בכלי התקשורת (קדס פרס, 7 בספטמבר 2014).
  • פוזי ברהום, דובר חמאס, אמר כי המתקפה של אבו מאזן נגד חמאס הינה "סיכול ממוקד ופגיעה בהתנגדות ובאחדות העם הפלסטיני". לדבריו איומיו של אבו מאזן לפרק את ממשלת ההסכמה מאכזבים ומשרתים את ארה"ב וישראל (צפא, 8 בספטמבר 2014).

הצגת אבו מאזן כמי שמופעל על ידי ישראל: קריקטורה הלועגת להתבטאות אבו מאזן אודות "ממשלת הצללים" תחת הכותרת "ממשלת הצללים הישראלית" (PALDF, 9 בספטמבר 2014).
הצגת אבו מאזן כמי שמופעל על ידי ישראל: קריקטורה הלועגת להתבטאות אבו מאזן אודות "ממשלת הצללים" תחת הכותרת "ממשלת הצללים הישראלית" (9 בספטמבר 2014, PALDF).

ממצאי סקר פלסטיני לגבי מבצע "צוק איתן"
  • מסקר שערך בקרב 1,270 פלסטינים מרצועת עזה ומיהודה ושומרון, מכון הסקרים הפלסטיני PRS, בראשות ח'ליל שקאקי, לאחר תום מבצע "צוק איתן" עולים הממצאים הבאים:
  • 97% סבורים, כי חמאס ניצחה במהלך הלחימה. אחוז דומה סבור שישראל היא האחראית לתחילת הלחימה.
  • 94% מביעים שביעות רצון נוכח תפקודה של הזרוע הצבאית של חמאס מול כוחות צה"ל. 78% מרוצים מההגנה, שסיפקה הזרוע הצבאית לתושבי הרצועה.
  • 86% תומכים בשיגור רקטות מהרצועה לישראל אם המצור לא יוסר .
  • 60% טוענים שחמאס אינה משגרת רקטות מאזורים מיושבים. 30% סבורים שכן.
  • 57% מתנגדים לפירוז הנשק ברצועה. 25% תומכים בפירוז אם יסתיים המצור ויתקיימו בחירות.
  • שני שלישים מהנשאלים סבורים, כי הציר של איראן, תורכיה וקטר סיפק לעזה את היכולת להמשיך במלחמה
ירי רקטות לעבר ישראל
  • מאז ההכרזה על הפסקת האש (26 באוגוסט 2014) לא אותרו נפילות רקטות או ירי פצצות מרגמה לעבר ישראל.

ירי רקטות לעבר ישראל

עליה חדה במספר הפיגועים בירושלים
  • בחודשים האחרונים חלה עלייה משמעותית בהיקף האירועים האלימים והפיגועים בעיר ירושלים. ברקע עומדים חטיפתם ורציחתם של שלושת הנערים בגוש עציון, רציחתו של הנער הפלסטיני בבית חנינא וקיומו של מבצע "צוק איתן". על פי נתוני שירות הביטחון הכללי במהלך החודשים יולי אוגוסט 2014 בוצעו 152 פיגועים בעיר. זאת, לעומת 22 פיגועים במהלך החודשים מאי יוני 2014. כמה מאות פלסטינים נעצרו וכנגד כמאתיים מהם הוגשו כתבי אישום (חדשות 10, 8 בספטמבר 2014). דפוסי הפעילות הבולטים הם יידוי אבנים על כלי רכב ישראליים, כולל אוטובוסים וקווי הרכבת הקלה, השלכת בקבוקי תבערה והשחתת רכוש.  כמו כן  ארעו מספר מקרים של ירי צלפים לעבר שכונות ישראליות.
  • ב-7 בספטמבר 2014 מת מפצעיו מחמד סנקרט, נער פלסטיני בן 16 מואדי ג'וז שבמזרח ירושלים, שנפצע באורח אנוש בהפגנה שנערכה בואדי ג'וז ב-31 באוגוסט 2014. בעקבות מותו היו הפגנות סוערות במזרח ירושלים. שיאם של האירועים היה כאשר ב-7 בספטמבר 2014 בשעות הערב כמה עשרות רעולי פנים מעיסאויה הגיעו לתחנת הדלק בגבעה הצרפתית גרמו לנזק לחנות הממוקמת במקום, גנבו סחורה וניסו להצית את המקום ככל הנראה באמצעות בקבוק תבערה. כמו כן גרמו נזק למשאבות הדלק ולמצלמות האבטחה. לאחר מכן שפכו שמן על הכביש המוביל לעיסאויה כדי למנוע מכוחות המשטרה להגיע למקום (משטרת ישראל, 7 בספטמבר 2014).

הנזק, שנגרם לתחנת הדלק בגבעה הצרפתית(משטרת ישראל, דוברות כבאות והצלה תחנת ירושלים, 7 בספטמבר 2014)
הנזק, שנגרם לתחנת הדלק בגבעה הצרפתית (משטרת ישראל, דוברות כבאות והצלה תחנת ירושלים, 7 בספטמבר 2014)

  • להלן מספר אירועים נוספים בירושלים:
  •  ב-8 בספטמבר 2014 יודו אבנים לעבר הרכבת הקלה בסמוך לשכונת שועפט שבמזרח ירושלים. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.
  •  ב-7 בספטמבר 2014 יודו אבנים לעבר כלי רכב בשכונת אבו טור ובואדי ג'וז שבמזרח ירושלים. שני נהגים נפצעו באורח קל. כמו כן יודו אבנים בעיסאויה לעבר כוחות משטרה (משטרת ישראל, 7 בספטמבר 2014).
ניסיון דריסה של חייל

ב-2 בספטמבר 2014נהג פלסטיני, שניסה להבריח פלסטינים לשטח ישראל ניסה לדרוס חייל צה"ל סמוך למעבר אייל (מערבית לקלקיליה). קצין צה"ל, שחש בסכנה פתח בירי לעבר כלי הרכב. נהג כלי הרכב נהרג, נוסע נוסף, שניסה להימלט נורה ברגלו ונפצע באורח קל (דובר צה"ל, 2 בספטמבר 2014). כלי התקשורת הפלסטינים דיווחו על מותו של מחמד צברי אלקני מכפר קליל (מזרחית לשכם), העובד בהסעת פועלים פלסטינים לישראל, לאחר שניסה לדרוס חייל ( פלסטין אלא'ן, אלרסאלה.נט, 2 בספטמבר 2014).

אירועים נוספים ביהודה ושומרון
  • ביהודה ושומרון נמשכה האלימות "השגרתית" במסגרת מה שמכונה "ההתנגדות העממית". במסגרת זו יודו אבנים לעבר כוחות ביטחון ואזרחים ישראליים, הושלכו בקבוקי תבערה בצירים מרכזיים ביהודה ושומרון. כמו כן התקיימו הפגנות בערים הגדולות ובמוקדי החיכוך "המסורתיים" (בלעין, נעלין, נבי צאלח, קדום, בית אמר ועוד). ב-2 בספטמבר 2014 יודו אבנים לעבר כלי רכב ישראליים סמוך לחלחול (אזור חברון). שני בני אדם נפצעו באורח קל. כלי רכב ניזוקו (סוכנות תצפית, 3 בספטמבר 2014).
מעצרו וחקירתו של פעיל חמאס שהיה מעורב בחטיפה ורצח שלושת הנערים
  • לאחרונה נחשפו ע"י שירות הביטחון הכללי פרטים נוספים אודות חטיפת שלושת הנערים בגוש עציוןו התנהלותו של חסאם קואסמה (אתר שירות הביטחון הכללי, 4 בספטמבר 2014).:
  • עם גילוי גופותיהם של שלושת הנערים החטופים (30 ביוני 2014) הפך חסאם חסן קואסמה מחברון למבוקש, כאשר בשטח בבעלותו נמצאו קבורות הגופות. הוא ניסה, בסיוע בני משפחתו להימלט לירדן בתיעוד מזויף. לפני שהספיק לצאת הוא אותר ב-11 ביולי 2014 במקום מסתור במחנה הפליטים שועפאט ונעצר על ידי כוחות הביטחון הישראליים.
  •  בחקירתו עלה, כי הוא שימש כמפקד החטיפה. לשם כך הוא  השיג, לצורך ביצוע הפיגוע, סכום של 220,000 ₪. את הכסף השיג חסאם קואסמה באמצעות אחיו מחמוד, משוחרר עסקת שליט, השוהה ברצועת עזה. בסכום זה נרכשו שני כלי הרכב, ששימשו לחטיפה ושני רובים ואקדחים, שהועברו למרואן קואסמה, אחד ממבצעי החטיפה אשר טרם נתפס.
  •  עוד עלה מהחקירה, כי בתכנון וביצוע החטיפה והרצח היו מעורבים כמה מחבלים נוספים, כולם תושבי חברון .
מעבר רפיח
  • מעבר רפיח פועל עדיין במתכונת מצומצמת בלבד. מקור מצרי מסר, כי מצרים הודיעה לחמאס שמעבר רפיח ושאר המעברים לא ייפתחו וכי הם לא יחלו בתהליכים להקמת נמל ימי ונמל תעופה ללא חזרה מלאה של הרשות הפלסטינית לרצועת עזה (סמא, 7 בספטמבר 2014). משיר אלמצרי, דובר חמאס, אמר כי נושא מעבר רפיח נמצא עתה בידי הרשות הפלסטינית ועליה להשתלט על העניינים במהירות (קדסנט, 3 בספטמבר 2014).
  • בתגובה דיווח בכיר במשמר הנשיאות של הרשות הפלסטינית, כי משמר הנשיאות מוכן להשלמת סידורי הביטחון במעבר רפיח. לדבריו בשלב הראשון ישוגרו למעבר הגבול 1,000 קצינים וחיילים אשר יתוגברו במידת הצורך. עוד הוסיף, כי מצרים הביעה נכונותה לאמן 1,000 איש במשך כחודשיים כדי להכשירם מחדש לתפקידם (מען, 6 בספטמבר 2014).
המצב ההומניטארי ברצועת עזה
  • על פי דו"ח מטעם אונר"א (נכון ל-5 בספטמבר 2014) שוהים עדיין 59,728 עקורים ב-31 בתי ספר של הסוכנות. לדברי הדו"ח במהלך חודש ספטמבר נדרשים 47 מיליון דולרים לשיקום וסיוע הומניטארי (אתר אונר"א, 5 בספטמבר 2014). על פי דיווח אתר ועדת האו"ם לסוגיה הפלסטינית, למעלה מ-90% ממתקני שירותי הבריאות ברצועת עזה פועלים, אם כי חלקם מציעים שירותים חלקיים בלבד. חמש מרפאות המשתייכות למשרד הבריאות, נהרסו כליל, כל שאר המרפאות ומרפאות אונר"א פתוחות לשירות הציבור הרחב. עוד נכתב, כי מתוך 90 בתי ספר של אונר"א, ששימשו כמקלטים לאוכלוסייה, 64 כבר פונו (אתר ועדת האו"ם, 7 בספטמבר 2014).
הגשת סיוע לתושבי רצועת עזה
  • חמאס דיווחה כי חילקה עד כה 32 מילין דולר לתושבי הרצועה: 19.5 מיליון דולר הוענקו  לבעלי בתים שנהרסו כליל,  11.5 מיליון דולר לבעלי בתים שנהרסו חלקית ו-800 אלף דולר למשפחות שבניהם נהרגו בלחימה (צפא, 8 בספטמבר 2014). 
  • מחמד אשתיה, יו"ר המועצה הכלכלית הפלסטינית לפיתוח ושיקום הציג במסיבת עיתונאים את התוכנית הכוללת, שגיבשו לשיקום הרצועה. על פי התוכנית העלות הכוללת של פעולות השיקום תעמוד על 7.8 מיליארד דולר כ-450 מיליון מתוכם יוקצו לצרכים הומניטאריים. לצרכי פיתוח, לרבות בניית הנמל ומרכז להתפלת מים, יוקצו 3.02 מיליארד דולרים (ופא, 4 בספטמבר 2014).
  • ראמי חמדאללה, ראש ממשלת ההסכמה הפלסטינית, מתח ביקורת על חמאס באומרו, כי בידיהם תוכנית בת מאה ימים לשיקום הרצועה אולם הם עומדים בפני בעיות רבות עימן עליהם להתמודד. לדבריו הממשלה לא עושה את עבודתה כנדרש מכיוון שבחלק מהמשרדים קיימים חילוקי דעות בין השר היושב  בגדה לבין השר או תת השר (שהוא בדרך כלל איש חמאס) היושב ברצועה, אשר אינו נשמע להנחיות השר. לדבריו במידה והמצב יימשך הוא יפנה ליו"ר הרשות ויודיע לו, כי הוא נתקל במכשולים והעדר שיתוף פעולה (טלוויזיה פלסטינית ממסדית, 4 בספטמבר 2014).

בעיירה בית לקיא ארגנו תרומה של  17,000 תיקים עבור סטודנטים ותלמידים ברצועת עזה (ופא, 8 בספטמבר 2014)
בעיירה בית לקיא ארגנו תרומה של  17,000 תיקים עבור סטודנטים ותלמידים ברצועת עזה (ופא, 8 בספטמבר 2014)

  • זיאד עמרו, סגן ראש ממשלת ההסכמה הלאומית אמר, כי ועדת התורמים הבינלאומית לשיקום הרצועה תתכנס ב-10 באוקטובר 2014 במצרים. הוא אמר כי מתקיימים מגעים עם כל הגורמים כדי לקבל ערבויות לכך שממשלת ישראל לא תכשיל את תוכניות המדינות התורמות באמצעות מניעת הכנסה של חומרי בניה לרצועה  (אלראי, 7 בספטמבר 2014).
התבטאות רמצ'אן שלח באשר לג'האד האסלאמי בפלסטין במהלך מבצע "צוק איתן"
  • בראיון לערוץ איראני התייחס רמצ'אן שלח, מזכ"ל הג'האד האסלאמי בפלסטין, לדרך התנהלותו של הארגון במהלך מבצע "צוק איתן" (ערוץ ח'בר, 6 בספטמבר 2014):
  •  הלחימה בעזה: לדבריו היה זה ניצחון של כוחות "ההתנגדות" וכישלונה של ישראל למרות שישנם כאלה המנסים לעורר ספק בניצחון. לדבריו הזרוע הצבאית של הג'האד האסלאמי בפלסטין הייתה הראשונה אשר שיגרה רקטות לעבר תל אביב. הוא הוסיף,  כי ארגונו הפעיל "הפתעות" רבות והציג חידושים רבים לעומת העימותים הקודמים.
  •  תפקידה של מצרים כמתווכת: למרות שמצרים הציגה את עצמה כמתווכת בין ישראל לפלסטינים מתחילת הלחימה עמדתה הייתה שלילית כלפי רצועת עזה. שלח אמר, כי הוא אינו רוצה להתערב במדיניות מצרים אך הוא מייחל לכך שהמדיניות שלה תשתנה.
  •  תמיכת איראן: שלח בירך את מנהיגי איראן בראשם המנהיג עלי ח'אמנהא'י ונשיא איראן חסן רוחני, אשר עמדו בקשר עם הארגון ותמכו בו במהלך הלחימה. הוא ציין את תמיכת איראן בתחום החימוש, הכספים, המוכנות והמחקר הצבאי וכן בסיוע מדיני/הסברתי.
  • התבטאות רמצ'אן שלח הינה חלק מקמפיין הסברתי של הג'האד האסלאמי בפלסטין, שנועד להבליט את מרכזיותו של הארגון ואת הישגיו בלחימה. במסגרת קמפיין זה שודרה ב-4 בספטמבר בערוץ אלג'זירה כתבה על היערכות הג'האד האסלאמי בפלסטין למערכה הבאה. בכתבה ביקר הכתב בשתי מנהרות התקפיות באזור ח'אן יונס, שלדבריו החלה עבודת בנייתן ביום ההכרזה על הפסקת האש. כמו כן נחשפו בכתבה  טילי נ"ט מסוג קורנט ונשק נ"מ הנמצאים ברשות הארגון (אלג'זירה, 4 בספטמבר 2014).  
פעילות לקידום היוזמה המדינית של אבו מאזן
  • אבו מאזן פועל לגיוס תמיכה ביוזמה המדינית שלו בקרב מדינות הליגה הערבית ובקרב מדינות המערב, בראשן ארה"ב. במסגרת זאת נועד אבו מאזן עם נשיא מצרים ועם שרי החוץ של הליגה הערבית והציג להם את תוכניתו. לדברי אבו מאזן הסכימו שרי החוץ של הליגה הערבית לנוסח הבקשה הפלסטינית, שתוגש למועצת הביטחון של האו"ם להכרה במדינה עצמאית בגבולות 1967 תוך פרק זמן מוגבל. לדבריו תפנה הליגה הערבית לארה"ב בבקשה שלא להטיל וטו על ההחלטה (אלחיאת אלג'דידה, 8 בספטמבר 2014).
  • צאא'ב עריקאת, חבר הועד הפועל של אש"ף ומאג'ד פרג', ראש המודיעין הכללי של הרשות הפלסטינית יצאו ב-2 בספטמבר 2014 לוושינגטון ונפגשו עם ג'והן קרי, מזכיר המדינה האמריקאי כדי להציג בפניו את התוכנית (קדס ניוז, 2 בספטמבר 2014). לדברי אמין מקבול, עוזרו של אבו מאזן, מתבססת התוכנית על דרישה מארה"ב ומהקהילה הבינלאומית לקבל החלטה ברורה להקים מדינה פלסטינית בגבולות 1967, להכיר בה ולהתכונן למשא ומתן, תחום בזמן, אשר יתבסס על הכרה במדינה ובגבולותיה (אלשרק אלאוסט, 3 בספטמבר 2014).
הכפפת המשרד לענייני אסירים לאש"פ
  • ממשלת ההסכמה הלאומית אישרה בישיבתה מ-2 בספטמבר 2014 את מינויו של עיסא קראקע כיו"ר הרשות הלאומית העליונה לענייני אסירים משוחררים. הרשות לענייני אסירים משוחררים קמה בעקבות צו נשיאותי שקבע, כי המשרד לענייני אסירים יהפוך ממשרד ממשלתי לרשות לאומית עליונה הכפופה לאש"ף (ופא, 2 בספטמבר 2014). עיסא קראקע, יו"ר הרשות לענייני אסירים אמר, כי כל הארגונים הפלסטינים, כולל חמאס, הסכימו על ביטול משרד האסירים והפיכתו לרשות הכפופה לאש"ף. הוא הדגיש כי העניין הוסכם לאחר חודשיים של דיונים בין כל הארגונים הפלסטינים (אלרסאלה.נט, 2 בספטמבר 2014).
עצרות ניצחון
  • ברחבי יהודה ושומרון נמשכו עצרות וההפגנות לציון הניצחון על ישראל ברצועת עזה. ב-6 בספטמבר 2014 ארגנה חמאס עצרת ניצחון בחברון תחת הכותרת "הקסאם צועדים אל עבר [מסגד] אלאקצא השבוי". במהלך העצרת בלטו כרזות, שהונפו מטעם חמאס ובהן שמותיהם ותמונותיהם של שלושת חוטפי הנערים בגוש עציון (7 בספטמבר 2014, PALINFP)

מימין: כרזה מטעם חמאס עליה שמות שלושת האחראים לחטיפת שלושת הנערים בגוש עציון במהלך עצרת ניצחון בחברון משמאל: כרזה מטעם חמאס הנושאת את שמו ותמונתו של עאמר אבו עישה, אחד מחוטפי שלושת הנערים. (PALINFP, 7 בספטמבר 2014)
מימין: כרזה מטעם חמאס עליה שמות שלושת האחראים לחטיפת שלושת הנערים בגוש עציון במהלך עצרת ניצחון בחברון משמאל: כרזה מטעם חמאס הנושאת את שמו ותמונתו של עאמר אבו עישה, אחד מחוטפי שלושת הנערים.  (7 בספטמבר 2014, PALINFP)

המשך פעילות לפניה לארגונים בינלאומיים
  • חסין שבאנה, ראש איגוד עורכי הדין הערביים אמר כי ב-11 בספטמבר 2014 תיערך ועידה בקהיר של איחוד עורכי הדין הערביים כדי לדון בתוכנית העבודה לתיעוד "פשעי ישראל" ברצועת עזה ולגבש המלצות להנהגה הפלסטינית בנושא המשפטי. זאת, כדי שהפלסטינים יוכלו לפנות לארגונים בינלאומיים. לדבריו, בשולי הועידה תתקיים ישיבת מומחים, שתדון בהשלכות הפנייה לבית הדין הפלילי הבינלאומי .עוד הוסיף, כי משלחת מטעם איגוד עורכי הדין תגיע לרצועת עזה כדי להיפגש עם עורכי דין פלסטינים ולתעד את פשעי המלחמה הישראליים (מען, 6 בספטמבר 2014).
  • ריאצ' אלמלאכי, שר החוץ בממשלת ההסכמה הלאומית, אמר כי הם ממשיכים להשקיע מאמצים בכל המישורים כדי לכנס ועידה בינלאומית של כל הגורמים החתומים על אמנות ג'נבה כדי לספק הגנה בינלאומית לעם הפלסטיני. לדבריו נשלחו מכתבים בנושא לממשלת שוויץ המופקדת על אמנות ג'נבה. כמו כן נמצאת בשוויץ משלחת פלסטינית הפועלת לקדם את נושא הפגישה ולחייב את ישראל לקיים את המוטל עליה בהתאם לאמנות הללו (ופא, 8 בספטמבר 2014).
  • ח'אלד משעל אישר, שחמאס חתמה על מסמך המאשר הסכמתה להצטרפות הרשות הפלסטינית לאמנת רומא. הוא הוסיף, כי  לאחר החתימה נמצא הנושא באחריות הרשות הפלסטינית (אלערבי אלג'דיד, 3 בספטמבר 2014). בדרשת יום השישי, שנשא, אסמאעיל הניה, הוא קרא לאבו מאזן להצטרף לאמנת רומא כדי להעמיד לדין את מנהיגי ישראל בפני בית הדין הפלילי הבינלאומי (ICC) (צפא, 5 בספטמבר 2014).
פעילות להחרמת ישראל
  • ארגון BNC Palestinian BDS National Committee בראמאללה, מסגרת-על המאגדת ארגונים הפועלים לחרם נגד ישראל, פרסם קריאה להחריף את קמפיין BDS נגד ישראל ולהעמיד את ישראל לדין. זאת, כדי להעצים את בידודה של ישראל הכלכלית, הצבאית, האקדמית והתרבותית . במסגרת זאת קרא הארגון לנקוט בצעדים הבאים (אתר הארגון, 5 בספטמבר 2014):
  • הוצאת צווי מעצר נגד "פושעי מלחמה ישראליים" ולפעול להעמדתם לדין.
  • ללחוץ על ממשלות בעולם להטיל אמברגו על ישראל ולהשעות את הסחר החופשי וההסכמים הביליטראליים עם ישראל.
  • לנקוט בפעולה ישירה נגד ישראל ונגד חברות ישראליות דוגמת מניעת כניסתן של אוניות ישראליות והשתלטות על מפעלים ביטחוניים בחו"ל הקשורים לישראל.
  • לפעול בקרב איגודי סחר להעלאת המודעות בנושא ולנקיטת צעדי BDSאפקטיביים.
  • החרמת תאגידים ובעלי עסקים התומכים בישראל .  

[1] נכון ל-9 בספטמבר 2014. נתונים סטטיסטיים אלו אינם כוללים ירי פצצות מרגמה כמו כן אינם כוללים רקטות שנורו אך נפלו בתחום רצועת עזה.
[2]נתונים אלה אינם כוללים ירי פצצות מרגמה.