מבט לג’האד העולמי (9-3 בפברואר 2022)

עיקרי אירועי השבוע
  • האירוע המרכזי השבוע היה הריגתו של אבו אבראהים אלהאשמי אלקרשי, מנהיג דאעש, במבצע שביצעו כוחות אמריקאיים מיוחדים בליל 3-2 בפברואר 2022, בכפר אטמה שבמחוז אדלב בצפון-מערב סוריה. הוא פוצץ עצמו בביתו לאחר שסרב להיכנע לכוחות האמריקניים. בפיצוץ נהרגו גם אישתו ושני ילדיו. בדאעש טרם פרסמו רשמית את דבר מותו[1].
  • סוריה: במרחב אדלב הירי הארטילרי של צבא סוריה נמשך, בסיוע אווירי רוסי. המטה לשחרור אלשאם עצר שלושה בכירים מארגון חראס אלדין, זרוע אלקאעדה בסוריה, ומספר פעילים ומפקדים מארגון שאם אלאסלאם. במרחב דיר-אלזור אלמיאדין המשיך דאעש לבצע פיגועים נגד כוחות SDF הכורדיים.
  • עיראק: השבוע הסתמנה ירידה נוספת בהיקף פעילות דאעש.
  • סיני: איחוד שבטי סיני המסייעים לצבא מצרים ביצע מספר פעולות נגד פעילי דאעש, שבאחת מהן נהרג מפקד דאעש במרכז סיני.
  • באפריקה נמשכה פעילות דאעש נגד כוחות ביטחון, מיליציות מקומיות וכפרי נוצרים. בלט אירוע מורכב של הפעלת מטעני חבלה ותקיפת כוח של צבא ניגריה על גבול ניגריה-ניז’ר, בו נפגעו ארבעים חיילים. בקונגו שחררו פעילי דאעש כעשרים אסירים של הארגון מבית כלא סמוך לגבול קונגו-אוגנדה, יתכן בהשראת הפעולה באלחסכה.
  • אפגניסטאן: נמשכה הירידה בהיקף פעילות דאעש נגד כוחות טאלבאן. מחלקת המדינה של ארה”ב הכריזה על פרס לכל המביא לתפיסתו של מפקד מחוז ח’ראסאן של דאעש.
  • המלחמה על התודעה: המאמר הראשי בשבועון אלנבא’ של דאעש עסק בניתוח המושג “תבשיר”, שמשמעותו הפצת הבשורה על ניצחון האסלאם המתקרב. לטענת כותב המאמר, הפצת הבשורה טומנת בחובה מספר רב של משמעויות. כמו כן פורסמה בשבועון כרזה המעודדת ביצוע ג’האד תחת הכותרת “ג’האד המאמינים ממשיך”.
הזירה הסורית
מחוזות סוריה (Freeworldmaps)
מחוזות סוריה (Freeworldmaps)
מנהיג דאעש נהרג במבצע של ארצות-הברית
  • נשיא ארה”ב, ג’ו ביידן, הודיע כי במבצע שביצעו כוחות אמריקאיים מיוחדים בליל 3-2 בפברואר 2022, בכפר אטמה שבמחוז אדלב בצפון-מערב סוריה, נהרג מנהיג דאעש, אבו אבראהים אלהאשמי אלקרשי. מפקד פיקוד מרכז של צבא ארצות-הברית, גנרל קנט מקנזי (Kenneth F. McKenzie), ציין, כי מנהיג דאעש פוצץ עצמו בתחילת המבצע משום שסרב להיכנע לכוחות האמריקניים וכי בפיצוץ נהרגו הוא, אישתו ושני ילדיו (אתר משרד ההגנה האמריקאי, 4 בפברואר 2022).
  • בכלי התקשורת של דאעש טרם פורסמה הודעה רשמית על מותו. אמיר מחמד עבד אלרחמן אלמולא אלצלבי, המוכר כאבו אבראהים אלהאשמי אלקרשי, בן 46, נולד למשפחה סונית תורכמנית, בתלעפר שליד מוצול בעיראק. אלקרשי היה בעל השכלה דתית וצבאית. הוא למד הלכה אסלאמית באוניברסיטת מוצול ושירת בדרגת סגן אלוף בצבא עיראק תחת צדאם חסין. ב-2003, עם כניסת הכוחות האמריקאים לעיראק, הוא הצטרף לארגוני ג’האד קיצוניים שפעלו במדינה. ב-2004 הוא נכלא על ידי האמריקאים וישב בכלא בוקה בדרום עיראק, שם הכיר, ככל הנראה, את אבו בכר אלבע’דאדי. כאשר שוחרר מכלאו הפך לאחד מבכירי דאעש ומילא שורה של תפקידים בארגון. ב-26 באוקטובר 2019, לאחר הריגתו של אבו בכר אלבע’דאדי הוא ירש את מקומו כמנהיג הארגון. יצוין, כי הוא היה אחד הבכירים היחידים בדאעש שאינם ערבים.
מנהיג דאעש, אבו אבראהים אלהאשמי אלקרשי בצילום שהופץ על-ידי משרד החוץ האמריקאי (21 באוגוסט 2019).
מנהיג דאעש, אבו אבראהים אלהאשמי אלקרשי בצילום שהופץ על-ידי משרד החוץ האמריקאי (21 באוגוסט 2019).
  • כמנהיג דאעש, הצליח אבו אבראהים אלקרשי לשקם חלקית את הארגון, שאיבד את השליטה על רוב השטחים בהם שלט בסוריה ובעיראק והיה בשפל חסר תקדים. מבחינה אישית, הוא הקפיד להישאר מאחורי הקלעים ובניגוד לקודמו, שהחשיב עצמו כאידיאולוג. הוא לא נהג להפיץ קלטות שמע דתיות אידאולוגיות. אלקרשי נחשב כאיש מבצעים מיומן אשר פיקד ממקום שבתו על המערך המבצעי של הארגון באופן שוטף. הוא נודע באכזריותו כאשר השתתף בהרג בני העדה היזידית. ככל הנראה, הוא היה אחראי גם לפריצה לבית כלא אלצנאעה-גוויראן באלחסכה ב-20 בינואר 2022.
  • מותו של מנהיג דאעש בעקבות פעילות הכוחות האמריקאים מהווה מכה מוראלית לדאעש. אולם, ניסיון העבר, מצביע על כך שהריגת מנהיג הארגון היא אירוע טקטי אשר לא גורם לחיסול הארגון או חיסול האידיאולוגיה שלו. יתכן שמותו של אבו אבראהים אלקרשי ישפיע באופן זמני על פעילות הארגון בסוריה ובעיראק שהיו מוקדי השליטה והפעילות שלו. אולם, הוא ככל הנראה לא ישפיע על המחוזות המרוחקים יותר שבהם פועלות קבוצות מקומיות, שנשבעו אמונים למנהיג דאעש ואשר שליטת הארגון עליהן מוגבלת. אפשר שלאחר מות המנהיג תעלה המוטיבציה בקרב פעילי הארגון לבצע פעולות כדי לנקום את מותו כולל במדינות המערב ובראשן ארה”ב.
  • לגבי מחליפו האפשרי של אבו אבראהים אלקרשי, ישנם מספר דיווחים, לא רשמיים, לפיהם מנהיג הארגון החדש מכונה אבו אלחסן אלהאשמי אלקרשי (חשבון הטוויטר , 6 בפברואר 2022; ru-maf.net , 6 בפברואר 2022). יצוין כי לאחר מותו של אלבע’דאדי ב-26 באוקטובר 2019 נודע שם מחליפו רק בינואר 2020.
מרחב אדלב
  • נמשכו חילופי הירי הארטילרי בין צבא סוריה והכוחות המסייעים לו לבין הארגונים המורדים במובלעת אדלב. ב-5 בפברואר 2022 ביצע צבא סוריה ירי ארטילרי לעבר כלי רכב של כוחות המורדים בצפון-מזרח מובלעת המורדים. מספר מורדים נפצעו (מרכז המעקב הסורי לזכויות אדם, 5 בפברואר 2022). ב-8 בפברואר בוצע ירי לעבר כלי רכב של כוחות המורדים בדרום המובלעת. מספר מורדים נפצעו (מרכז המעקב הסורי לזכויות אדם, 8 בפברואר 2022). מטוסים רוסיים המשיכו לתקוף יעדי מורדים מדרום לאדלב. לא דווח על נפגעים (מרכז המעקב הסורי לזכויות אדם, 6 בפברואר 2022).
  • נמסר כי פעילי המטה לשחרור אלשאם עצרו שלושה בכירים מארגון חראס אלדין, המזוהה עם אלקאעדה, ומספר פעילים ומפקדים מהארגון הסלפי ג’האדי, שאם אלאסלאם (ג’סר, 4 בפברואר 2022).
מרחב אלחסכה
  • לאחר הודעת כוחות SDF ב-30 בינואר 2022 על סיום הלחימה באזור בית הכלא וחיסול כל כיסי ההתנגדות של דאעש באזור השתרר באזור שקט יחסי. השבוע נרשם באזור אירוע אחד של ירי לעבר מחסום של כוחות SDF בשכונת גוויראן באלחסכה. דווח, כי מספר לוחמים נפצעו (טלגרם, 6 בפברואר 2022).
דיר אלזור-אלמיאדין
  • 6 בפברואר 2022: בוצע ירי לעבר מחסום של כוחות SDF באזור אלצבחה, כ-25 ק”מ דרומית-מזרחית לדיר אלזור. שני לוחמי SDF נהרגו (טלגרם, 6 בפברואר 2022).
  • 30 בינואר 2022: בוצע ירי לעבר שני בסיסים של כוחותSDF באלזר ואלשחיל, כ-15 ק”מ צפונית לאלמיאדין. שני לוחמים נהרגו (טלגרם, 5 בפברואר 2022).
  • 30 בינואר 2022: בוצע ירי לעבר כלי רכב של כוחות SDF בבריהה, כ-15 ק”מ צפונית לאלמיאדין. לוחם SDF נפצע וכלי הרכב הושבת (טלגרם, 5 בפברואר 2022).
סיכול טרור
  • 6 בפברואר 2022: כוחות SDF עצרו שני פעילי דאעש שהתכוונו לבצע פיגוע התאבדות באזור ד’יבאן, כשלושה ק”מ מזרחית לאלמיאדין. על-פי מקורות כורדיים, מוצאו של אחד מהמחבלים מעיראק והשני אויגורי (ממערב סין). על-פי מסמכים שנמצאו ברשותם, הגיעו השניים מאזור צפון סוריה, שבשליטת תורכיה (RUDAW, 7 בפברואר 2022).
שני פעילי דאעש שנעצרו לצד כלי נשק שנמצאו ברשותם (RUDAW, 7 בפברואר 2022).
שני פעילי דאעש שנעצרו לצד כלי נשק שנמצאו ברשותם (RUDAW, 7 בפברואר 2022).
הזירה העיראקית
מחוזות עיראק (ויקיפדיה)
מחוזות עיראק (ויקיפדיה)

פיגועים בחלוקה למחוזות[2]

מחוז אלאנבאר
  • 8 בפברואר 2022: הופעל מטען נגד כלי רכב של צבא עיראק באזור ראוה, כשמונים ק”מ מזרחית לאלקאא’ם. חמשת נוסעי כלי הרכב נהרגו.
  • 8 בפברואר 2022: הופעל מטען נגד כלי רכב של צבא עיראק מזרחית לאלרטבה. נוסעי כלי הרכב נהרגו או נפצעו.
  • 3 בפברואר 2022: בוצע ירי לעבר מחנה צבא עיראק ממזרח לאלרטבה, במערב עיראק. מספר חיילים עיראקיים נהרגו ונפצעו.
מחוז דיאלא
  • 6 בפברואר 2022: בוצע ירי לעבר סיור רגלי של משטרת עיראק שהיה בדרכו להציב מארב לפעילי דאעש צפונית-מזרחית לבעקובה. שוטר נהרג וחמישה שוטרים נפצעו, בהם שני קצינים (טלגרם, 7 בפברואר 2022).
מחוז נינוא
  • 3 בפברואר 2022: בוצע ירי ממארב לעבר סיור של כוחות פשמרגה הכורדיים במזרח מח’מור, כשבעים ק”מ דרומית מזרחית למוצול. שני לוחמי הסיור נפצעו (טלגרם, 4 בפברואר 2022).
חצי האי סיני
  • 9 בפברואר 2022: חייל בצבא מצרים נהרג בהתקפה שבוצעה, ככל הנראה, על ידי פעילי מחוז סיני של דאעש בכפר אבו אלעראג’, במרחב אלשיח’ זויד (דף הפייסבוק שאהד סינאא’ אלרסמיה, 9 בפברואר 2022).
  • 9 בפברואר 2022: התפוצץ מוקש, שהוטמן ככל הנראה, על-ידי פעילי דאעש, בעת שדחפור ביצע עבודת תשתית בפאתי רפיח. שני בני אדם נפצעו (חשבון הפייסבוק שאהד סינאא’ אלרסמיה, 9 בפברואר 2022).
  • 6 בפברואר 2022: שני בני שבט אלתראבין, נפצעו מהתפוצצות מוקש באזור אלעג’רה דרומית לרפיח (דף הפייסבוק שאהד סינאא’ אלרסמיה, 6 בפברואר 2022).
פעילות סיכול
  • כוח של איחוד שבטי סיני, המסייע לצבא מצרים, הודיע כי לוחמי האיחוד הרגו את אבו אלרואחה אלאנצארי, מפקד דאעש במרכז סיני (חשבון הטוויטר של איחוד שבטי סיני, 4 בפברואר 2022).
אבו רואחה אלאנצארי (חשבון הטוויטר של איחוד שבטי סיני, 4 בפברואר 2022).
אבו רואחה אלאנצארי (חשבון הטוויטר של איחוד שבטי סיני, 4 בפברואר 2022).
  • מספר ימים לאחר מכן איתר כוח של איחוד שבטי סיני מקום מסתור של פעילי דאעש ומספר מטעני חבלה (דף הפייסבוק של איחוד שבטי סיני, 7 בפברואר 2022). לא צוין מיקום מדויק שבו פעל הכוח.
מקום המסתור שנמצא.     מטעני החבלה שנמצאו
מימין: מקום המסתור שנמצא. משמאל: מטעני החבלה שנמצאו (דף הפייסבוק של איחוד שבטי סיני, 7 בפברואר 2022).
סיכום פעילות דאעש במחוזות השונים
סיכום פעילות שבועי של דאעש
  • מנתוני אינפוגרף, שפרסם דאעש, המסכם את פעילות הארגון ברחבי העולם בתקופה שבין ה-27 בינואר ל-2 בפברואר 2022, עולה שבמהלך תקופה זו ביצעו פעילי הארגון 35 פיגועים במחוזות השונים באסיה ובאפריקה, לעומת 49 פיגועים שביצע הארגון בשבוע הקודם. מספר הפיגועים הגדול ביותר בוצע במחוז עיראק (19). בשאר המחוזות: מערב אפריקה (7); סוריה (5); ח’ראסאן (קרי: אפגניסטאן) (1); סומליה (1); פקיסטאן (1); מרכז אפריקה (1). בפיגועים נהרגו ונפצעו 73 בני אדם, לעומת 352 בני אדם בשבוע שקדם. מספר הנפגעים הגדול ביותר היה במחוז עיראק (30). שאר הנפגעים היו במחוזות הבאים: מערב אפריקה (20); סוריה (14); סומליה (5); ח’ראסאן, (2); מרכז אפריקה (1); פקיסטאן (1); (שבועון אלנבא’, טלגרם, 3 בפברואר 2022).
פיגועי דאעש  (שבועון אלנבא’, טלגרם, 3 בפברואר 2022).
פיגועי דאעש (שבועון אלנבא’, טלגרם, 3 בפברואר 2022).
פיגועים שבוצעו בחודשים האחרונים (על פי נתוני דאעש)

פיגועים שבוצעו בחודשים האחרונים (על פי נתוני דאעש)

פעילות דאעש באפריקה[3]

ניגריה
  • 5 בפברואר 2022: בוצעה תקיפה נגד העיירה הנוצרית בריס, במדינת אדמאווה, במזרח ניגריה. במקום התנהלו חילופי-אש עם לוחמי מיליציות הנאמנות לצבא ניגריה. אחד התושבים הנוצרים נהרג. פעילי דאעש העלו באש מספר בתי מגורים בעיירה ועזבו את המקום.
  • 5 בפברואר 2022: בוצע ירי לעבר שיירת כלי רכב של צבא ניגריה סמוך לגירבאוה, במדינת יובה, בצפון-מזרח ניגריה. לאחר שאנשי השיירה נמלטו מהאזור נכנסו פעילי דאעש לעיירה, פרצו למרכז רפואי ממשלתי ולקחו משם ציוד.
  • 5 בפברואר 2022: הופעל מטען נגד כלי רכב של אחת המיליציות הנאמנות לצבא ניגריה בקרבת מארטה (Marte), כארבעים ק”מ מערבית לגבול ניגריה-קמרון. כלי הרכב הושמד ונוסעיו נהרגו או נפצעו.
  • 3 בפברואר 2022: מטעני חבלה הופעלו נגד כוח של צבא ניגריה, שמנה כ-150 חיילים, בעת שיצא למבצע צבאי, במלאם פאטורי (Malam Fatori), באזור גבול ניגריה-ניז’ר, בצפון-מזרח המדינה. לאחר הפעלת המטענים הם ירו לעבר הכוח ממארב. לטענת דאעש, כארבעים מחיילי הכוח נהרגו או נפצעו.
  • 2 בפברואר 2022: הופעל מטען נגד נגד שיירת כלי רכב של צבא ניגריה ושל מיליציות המסייעות לו במהלך מבצע משותף שערכו הכוחות בנגומי, בצפון-מזרח ניגריה. מפקד מיליציה וחמישה ממלוויו נהרגו. בשל האירוע הופסק המבצע.
כלי רכבו  של מפקד המיליציה שנפגע (טלגרם, 3 בפברואר 2022).     כלי רכבו  של מפקד המיליציה שנפגע (טלגרם, 3 בפברואר 2022).
כלי רכבו של מפקד המיליציה שנפגע (טלגרם, 3 בפברואר 2022).
מוזמביק
  • 7 בפברואר 2022: בוצעה תקיפה נגד העיירה הנוצרית בנגאלה, שבאזור מקומיה (Macomia), בצפון-מזרח מוזמביק. שלושה לוחמי מיליציות הנאמנות לצבא המקומי הוצאו להורג ושני כלי רכב הועלו באש.
  • 31 בינואר 2022: נחטף פעיל אחת המיליציות הנאמנות לצבא מוזמביק ביולומבאווה שבאזור מקומיה בחשד כי הוא מרגל. מאוחר יותר הוא הוצא להורג.
  • 1 בפברואר 2022: בוצעה תקיפה נגד מספר כפרים נוצריים באי מטמו (Matemo), שלחופי מחוז קאבו דלגאדו, בצפון-מזרח מוזמביק. פעילי דאעש העלו באש כשישים בתי מגורים ולקחו שלל סירות ורכוש נוסף. תושבי הכפרים נמלטו.
הרפובליקה הדמוקרטית של קונגו
  • 2 בפברואר 2022: בוצעה תקיפה נגד מחנה של צבא קונגו בנובילי, סמוך לגבול עם קונגו-אוגנדה. החיילים נמלטו מהמקום, ופעילי דאעש העלו אותו באש. לאחר מכן, השתלטו על העיירה ושחררו עשרים אסירים פעילי הארגון, שהיו עצורים בבת הכלא בעיירה.

אסיה

אפגניסטאן
  • השבוע נניכרה ירידה בפעילות דאעש באפגניסטאן נגד אנשי טאלבאן. להלן פירוט האירועים:
    • 3 בפברואר 2022: בוצע ירי לעבר מחסום של כוחות טאלבאן בתאלקאן שבמחוז תח’אר, בצפון-מזרח אפגניסטאן. שני אנשי טאלבאן נהרגו (טלגרם, 5 בפברואר 2022).
    • 3 בפברואר 2022: איש טאלבאן נדקר למוות באזור אמאם צאחב במחוז קונדוז, בצפון-מזרח אפגניסטאן (טלגרם, 5 בפברואר 2022).
פעילות סיכול
  • הגארדיאן הבריטי חשף כי שני פעילי דאעש אחד נושאי דרכון בריטי, נעצרו על-ידי כוחות טאלבאן בסתיו האחרון על גבול אפגניסטאן. ברשותם נמצאו מדי צבא, ציוד ראיית לילה וסכום של 10,000 לירות שטרלינג. השניים הגיעו דרך אוזבקיסטאן . על פי העיתון, מאות בריטים התגייסו בעבר לשורות המדינה האיסלאמית בסוריה ובעיראק.אולם, זו הפעם הראשונה שאזרחי בריטניה נתפסו בניסיון להצטרף לקבוצה באפגניסטן, והמקרה הראשון המדווח של ניסיון גיוס של אזרחים זרים על ידי דאעש מאז עליית טליבאן לשלטון (הגרדיאן, 8 בפברואר 2022).
ארצות-הברית הציעה פרס עבור מידע אודות מפקד מחוז ח’ראסאן של דאעש
  • מחלקת המדינה של ארצות-הברית פרסמה כי היא מציעה פרס בגובה עשרה מיליון דולרים עבור מידע אודות מקום הימצאו או פרטים שיובילו לתפיסתו של ת’נאא’ אללה אלע’פארי, הידוע גם כשהאב אלמהאג’ר, מפקד מחוז ח’ראסאן של דאעש. ת’נאא’ אללה אלע’פארי, יליד 1994,שמונה כמפקד ביוני 2020, היה מעורב בפעולות טרור ובתכנון פיגועי התאבדות ופעולות מורכבות. הוא גם אחראי על פעולות מימון הארגון (חשבון הטוויטר של מחלקת המדינה של ארה”ב, 7 בפברואר 2022).
הודעת מחלקת המדינה  של ארצות-הברית,
(חשבון הטוויטר של משרד החוץ האמריקאי, 7 בפברואר 2022).
הודעת מחלקת המדינה של ארצות-הברית, (חשבון הטוויטר של משרד החוץ האמריקאי, 7 בפברואר 2022).
פקיסטאן
  • 3 בפברואר 2022: פעילי מחוז ח’ראסאן של דאעש הרגו איש טאלבאן באזור פשאוור, בקרבת גבול פקיסטאן-אפגניסטאן. שני רובים ואקדח שהיו ברשותו נלקחו. בחילופי אש שניהלו לאחר מכן במחסום של משטרת פקיסטאן נהרגו שני שוטרים (טלגרם, 3 בפברואר 2022).
ארה”ב
  • בית משפט במיאמי שבפלורידה הרשיע את ג’ונת’ן גוארה בלאנקו (Jonathan Guerra Blanco), המכונה אבו זהראא’ אלאנדלוסי, אמריקאי ממוצא קובני, במתן סיוע חומרי לדאעש. הוא הורשע, בין השאר, בתמיכה בארגון, הפצת תעמולה, וגיוס כספים. הוא נדון ל-16 שנות מאסר (אתר משרד המשפטים האמריקאי, 2 בפברואר 2022).
  • על פי כתב האישום, בשנת 2019, נודע לקציני אכיפת החוק כי הוא עקב אחר הנחיות שהפיץ דאעש המורות לתומכיו לפרסם תעמולה של הארגון, בקשות לגיוס כספים, חומר גיוס, דברי הצדקה להתקפות נגד ארצות הברית ועוד. הנאשם תרגם את החומרים לספרדית עבור קהל היעד שלו. הוא גם הפיק סרטונים שבהם התכוון להשתמש כדי לגייס דוברי ספרדית לדאעש. תוכנם של רבים מהסרטונים שהפיק והפיץ האדירו את פעולות הטרור וקראו לתקוף את הרשויות בספרד )אתר משרד המשפטים האמריקאי, 2 בפברואר 2022).
המלחמה על התודעה
  • המאמר הראשי בשבועון אלנבא’, נשא את הכותרת “הפץ את הבשורה למאמינים”. המאמר מתמקד במונח “תבשיר”, שפירושו הפצת הבשורה על ניצחון האסלאם המתקרב. לטענת כותב המאמר, הפצת הבשורה טומנת בחובה מספר משמעויות: תפיסה של גאווה ועליונות של המאמינים על הכופרים; התפיסה שאללה נמצא בכל אחד מהמאמינים ומנחה אותו; עידוד ביצוע הג’האד נגד הכופרים; מסר שההבטחה האלוהית לניצחון המאמינים על הכופרים תתממש בקרוב. בסוף המאמר מציין הכותב כי על המאמינים המוסלמים להתכונן למימוש ההבטחות האלוהיות, לפיהן הם עומדים להפיל את העריצים ולכבוש את חצי האי ערב, את פלסטין, רומא וקונסטנטינופול (איסטנבול) (שבועון אלנבא’, טלגרם, 3 בפברואר 2022).
המאמר אודות הבשורה (שבועון אלנבא’, טלגרם, 3 בפברואר 2022).
המאמר אודות הבשורה (שבועון אלנבא’, טלגרם, 3 בפברואר 2022).
הנהגת דאעש ממשיכה לעודד את הג’האד
  • בהמשך לסדרת הכרזות שהופצו במהדורות האחרונות של שבועון אלנבא’, גם במהדורה האחרונה התפרסמה כרזה שנשאה את הכותרת “הג’האד של המאמינים ממשיך”, המעודדת את פעולות הג’האד. בכרזה מצוין כי הג’האד יימשך עד אחרית הימים, וכי מטרת הג’האד היא לחסל את הכופרים עד שהדת השולטת בעולם תהיה האסלאם. עוד צוין כי לוחמי הג’האד יזכו לשכר מיוחד בגן העדן וכי הימנעות מהג’האד היא אחת מתכונות הצבועים, כלומר, אלה שאמונתם הינה כלפי חוץ בלבד (שבועון אלנבא’, טלגרם, 3 בפברואר 2022).
הכרזה המעודדת את המשך הג'האד 
 (שבועון אלנבא’, טלגרם, 3 בפברואר 2022).
הכרזה המעודדת את המשך הג’האד (שבועון אלנבא’, טלגרם, 3 בפברואר 2022).
מנהיג אלקאעדה תוקף את דאעש וקורא להפלת “המשטרים הרודנים”
  • מוסד אלסחאב, זרוע ההסברה של ארגון אלקאעדה, פרסם ב-2 בפברואר 2022 סרטון בו מופיע מנהיג הארגון, אימן אלט’ואהרי. בסרטון תקף אלט’ואהרי את דאעש. הוא קרא לאנשי אלקאעדה ותומכיו לקחת חלק במאבק להפלת “המשטרים הרודנים” של מדינות האסלאם, מאחר, שלטענתו, הם כפופים למערב ומשרתים אותו. הוא גם תקף את רשת אלג’זירה ואת השלטון בקטר בטענה שהמשטר בקטר כפוף לארצות-הברית ועוין כלפי הארגון (נשיא ארה”ב, ביידן, אירח ב-31 בינואר 2022 את שליט קטר, האמיר תמים אלת’אני והכריז על כוונתו לתת לנסיכות מעמד של בעלת ברית מרכזית שאיננה חברה בנאט”ו) (אצ’אא’ת, 2 בפברואר 2022; אח’באר אלאא’ן, 3 בפברואר 2022).

[1] להרחבה ראו פרסום מרכז המידע מ-9 בפברואר 2022: "הריגתו של מנהיג דאעש במבצע של כוחות אמריקאים בסוריה - השלכות אפשריות". ↑
[2] על פי הודעות קבלת אחריות של דאעש בערוץ הטלגרם. ↑
[3] רובם על פי הודעות קבלת האחריות של דאעש שפורסמו בטלגרם. ↑