עדויות נוספות להערכות “הגרעין הקשה” של פעילי IHH לקראת העימות עם צה”ל

ניסור מעקי ברזל מהספינה

ניסור מעקי ברזל מהספינה


ניסור מעקי ברזל מהספינה
ניסור מעקי ברזל מהספינה
( מתוך סרטון שנמצא על גבי הספינה )

1. קובץ זה כולל מספר סרטונים המתעדים את שלבי הכנות "הגרעין הקשה" של פעילי IHH בספינה Mavi Marmara לקראת העימות עם כוחות צה"ל. חלק מהסרטים צולמו על ידי מצלמות האבטחה של הספינה (סמוך לעימות נותקו כ-20 מצלמות שעל הסיפון העליון בידי פעילי IHH), וחלקם צולמו ע"י אנשי תקשורת או צלמים שתיעדו את מהלך האירועים ונמצאו על גבי הספינה.

2. הסרטונים ממחישים כי הכנות אינטנסיביות הכנות לקראת העימות, שהחלו מיד לאחר הכריזה של ספינות חיל הים שביקשו מהספינות לשוב על עקבותיהן. אז כונסו כל הפעילים הלא תורכים באולם בסיפון התחתון בעוד שכל אנשי ה"גרעין הקשה" עלו לסיפון העליון והחלו בהכנות לקראת העימות (עדויות בעניין זה נמסרו גם בתשאול של אנשי הצוות והנוסעים).

3. בסרטונים ניתן לראות מקצת מההכנות:

א. חלוקת הפעילים לצוותי משימה. כל צוות תודרך בידי פעיל ככל הנראה בכיר יותר. במהלך התדרוכים נשמע אחד מראשי הצוותים מקבל הוראות (בתורכית) באמצעות מכשיר קשר וחוזר עליהן לאנשיו. הוא אומר:"לא לזוז מכאן".

ב. ניסור שרשראות ומעקי הברזל של הספינה באמצעות דיסקים שהועלו עליה בנמל איסטנבול ויצירת מוטות ברזל על מנת שישמשו מאוחר יותר כנשק נגד כוחות צה"ל.

ג. הוצאת אלות עץ ממקומות מסתור ברחבי הספינה וחלוקתן לפעילים.

ד. חבישת מסכות גז וחלוקת מסננים.

ה. ריכוז הפעילים בסיפון העליון כשפניהם לכיוון הים כשהם חמושים באלות על מנת לקדם את פני הכוחות.

4. מיד עם נחיתת החייל הראשון על גבי הספינה, הוא והבאים בעקבותיו הותקפו בפראות ע"י אותם פעילים, שהשתמשו באמצעי הלחימה שהכינו מבעוד מועד, עד כדי ניסיון לחיסול החיילים.


לצפייה בסרטון לחצו כאן

 

לראש העמוד