שידורי ערוץ אלאקצא של חמאס משדר באמצעות לוויין אירופאי המופעל ע”י תאגיד שמשרדיו ממוקמים בפאריס

שידורי ערוץ אלאקצא של חמאס

שידורי ערוץ אלאקצא של חמאס

eutelsat communications

eutelsat communications


שידורי ערוץ אלאקצא של חמאס

ערוץ אלאקצא מודיע על תחילת שידורים באמצעות לוויין תקשורת אירופאי

נתונים

1. ערוץ אלאקצא פרסם הודעה על תחילת שידוריו באמצעות לוויין התקשורת האירופאי Eurobird (בתדר 11766 ו/או 27500 (10873). גם פורום חמאס PALDF הודיע (5 בינואר) כי ערוץ אלאקצא של חמאס החל לשדר בלוויין האירופאי .

2. ערוץ אלאקצא מהווה מכשיר תעמולתי מרכזי של חמאס. הערוץ משדר שידורי הסתה קשים וקורא לפגיעה באוכלוסייה אזרחית ישראלית. כך למשל שידר הערוץ נאום של בכיר חמאס מחמוד אלזהאר בו ציין כי תקיפות צה"ל נתנו לחמאס לגיטימציה לפגוע בבתי חולים ואמבולנסים ולהרוג נשים וגברים (ערוץ אלאקצא, 5 בינואר). במהלך מבצע "עופרת יצוקה" נפגע מערך השידור של התחנה והיא משדרת עתה במתכונת מצומצמת תוך כדי שיבושים.

סיכום והערכה

3. בבדיקה שקיימנו מסתבר כי ערוץ אלאקצא, על מנת להתגבר על השיבושים בשידוריו בעת מבצע "עופרת יצוקה", הוסיף שני תדרים בלוויין האירופאי Eurobird . מרכז התאגיד האירופאי Eutelsat המפעיל את הלוויין נמצא בפאריס . שידוריו מגיעים למרכז ומערב אירופה שם מתגוררות קהילות ערביות גדולות, החשופות להסתה קשה של חמאס נגד ישראל והעם היהודי.

eutelsat communications
לוגו התאגיד

4. יוזכר כי באפריל 2008 התבטא מנכ"ל ערוץ אלאקצא, פעיל חמאס פתחי חמאד , כי בכוונתו להרחיב את טווח השידורים באמצעות השידור בלוויין התקשורת האירופאי Hotbird 1 (המופעל ע"י אותו תאגיד אירופאי המפעיל את Eurobird ). כוונה זו מומשה איפוא בעיצומו של מבצע "עופרת יצוקה". זאת, להערכתנו, על מנת לתת מענה לשיבושים המלווים את שידורי התחנה ולהגיע לקהלי יעד רחבים יותר.


1 זאת בנוסף ללוויין הערבי Arabsat (שמרכזו בסעודיה) והלוויין המצרי Nilesat , הממשיכים להעביר את שידורי אלאקצא, למרות המחלוקות הקשות שבין מצרים וסעודיה לבין חמאס.

לראש העמוד