מבט לטרור ולסכסוך הישראלי-פלסטיני (14–20 בספטמבר 2022)

חמושים נושאים את גופתו בהלוויה. על מצחו של אחד החמושים כתוב

חמושים נושאים את גופתו בהלוויה. על מצחו של אחד החמושים כתוב "גדודי השהיד אבו עמאר" (דף הפייסבוק Alarabiya Palestine, 16 ספטמבר 2022)

השלט שהוצב בנמל עזה ובו מסר מאיים לישראל (מימין: פלסטין און ליין, 13 בספטמבר 2022).

השלט שהוצב בנמל עזה ובו מסר מאיים לישראל (מימין: פלסטין און ליין, 13 בספטמבר 2022).

הניה ושגריר איראן ברוסיה (אירנה בערבית, 13 בספטמבר 2022)

הניה ושגריר איראן ברוסיה (אירנה בערבית, 13 בספטמבר 2022)

משלחת חמאס באלג'יריה. מימין לשמאל: מחמד עת'מאן, נציג חמאס באלג'יריה וחברי הלשכה המדינית מאהר צלאח, ח'ליל אלחיה וחסאם בדראן (אתר חמאס, 18 בספטמבר 2022)

משלחת חמאס באלג'יריה. מימין לשמאל: מחמד עת'מאן, נציג חמאס באלג'יריה וחברי הלשכה המדינית מאהר צלאח, ח'ליל אלחיה וחסאם בדראן (אתר חמאס, 18 בספטמבר 2022)

חלק מבכירי הארגונים שנכחו בוועידה.

חלק מבכירי הארגונים שנכחו בוועידה.

חמושים חולקים כבוד במהלך הוועידה

חמושים חולקים כבוד במהלך הוועידה

צעדת הארגונים בח'אן יונס (אלרסאלה.נט, 9 בספטמבר 2022).

צעדת הארגונים בח'אן יונס (אלרסאלה.נט, 9 בספטמבר 2022).

מחמד חמאדה נושא נאום בעצרת (פלסטין און ליין, 9 בספטמבר 2022)

מחמד חמאדה נושא נאום בעצרת (פלסטין און ליין, 9 בספטמבר 2022)

אבו מאזן נפגש בניו יורק עם מזכ

אבו מאזן נפגש בניו יורק עם מזכ"ל האו"ם אנתוניו גוטרש (ופא, 20 בספטמבר 2022)

אשתיה נפגש עם חברי פרלמנט מנורבגיה (דף הפסייבוק של מחמד אשתיה, 13 בספטמבר 2022)

אשתיה נפגש עם חברי פרלמנט מנורבגיה (דף הפסייבוק של מחמד אשתיה, 13 בספטמבר 2022)

  • השבוע בוצעו חמישה פיגועי ירי ביהודה ושומרון: פיגוע במעבר ג’למה בו נהרג קצין צה”ל, פיגוע בישיבה ביישוב כרמל בו נפצע אזרח ישראלי, ירי לעבר כלי רכב ישראלי בחוארה ללא נפגעים, ושני אירועי ירי לעבר שתי עמדות צה”ל. ברחבי יהודה ושומרון המשיכו ואף הגבירו כוחות ביטחון ישראליים את פעילות הסיכול והמנע. עשרות מבוקשים נעצרו ואמצעי לחימה רבים נתפסו. בחברון ושכם נחשפה חוליית חמאס שתכננה לבצע פיגועי תופת נגד אזרחים וכוחות ביטחון ישראליים.
  • בעקבות המתיחות ביהודה ושומרון, דווח על מאמצי תיווך של המודיעין המצרי להרגעת השטח. במסגרת זאת אף דווח כי התקיים בתיווכם מפגש בין בכירים פלסטינים וגורמי ביטחון ישראליים בכירים. חמאס ממשיכה במאמציה ללבות את השטח ומדגישה כי תמשיך במאבק נגד ישראל. מנגנוני הביטחון הפלסטיניים בשכם עצרו (ב-19 בספטמבר 2022) את מצעב אשתיה, פעיל חמאס בכיר. בעקבות כך אירעו עימותים אלימים בשכם.
  • ברצועת עזה נמשך השקט היחסי. משלחת חמאס בראשות אסמאעיל הניה, סיימה את ביקורה ברוסיה. משלחת נוספת הגיעה לאלג’יריה לקידום הפיוס הפנים-פלסטיני. הנהגת חמאס הודיעה על חידוש יחסיה עם סוריה, זאת לאחר נתק עם הממשל הסורי בעקבות מלחמת האזרחים בסוריה. ברצועת עזה קיימה חמאס פעילות ימית עממית נגד “המצור” ברצועה ובדרישה לנכס לעצמה את הגז שמפיקה ישראל מול חופיה זאת תוך שימוש בשפת האיומים של נצראללה בתקיפת אסדות גז ישראליות.
  • אבו מאזן הגיע לניו יורק לשאת דברים בעצרת הכללית של האו”ם. לדברי נציג הרשות באו”ם, עתיד אבו מאזן לשאת “נאום חשוב ובלתי רגיל”.
  • במזרח ירושלים נוקטים התושבים בצעדי מחאה נגד יישום תכנית הלימודים הישראלית בבתי הספר הערביים בעיר. שר החינוך הפלסטיני, השוהה בימים אלה בניו יורק, קרא לקהילה הבינ”ל לעצור לאלתר את ישראל מיישום תכנית הלימודים שלה במזרח ירושלים.
פיגוע ירי בחוארה
  • ב-19 בספטמבר 2022, בשעות הבוקר, בוצע ירי מכלי רכב חולף לעבר כלי רכב ישראלי סמוך לחוארה (דרומית לשכם). לא דווח על נפגעים באירוע. נזק קל נגרם לכלי הרכב (חשבון הטוויטר של דובר צה”ל, 19 בספטמבר 2022). בתקשורת הפלסטינית פורסמה הודעה בה התארגנות המכנה עצמה “גוב האריות” קיבלה אחריות על ביצוע הפיגוע.
הנזק שנגרם לכלי הרכב (דוברות מועצת שומרון, 19 בספטמבר 2022)
הנזק שנגרם לכלי הרכב (דוברות מועצת שומרון, 19 בספטמבר 2022)
ירי לעבר עמדה צבאית בשכם
  • ב-19 בספטמבר 2022, בשעות הלילה, בוצע ירי לעבר עמדת צה”ל סמוך לשכם. לא דווח על נפגעים (חשבון הטוויטר של דובר צה”ל, 19 בספטמבר 2022).
פיגוע ירי ביישוב כרמל
  • ב-15 בספטמבר 2022 בוצע ירי לעבר ישיבה בכרמל (דרומית מזרחית לחברון), מהירי נפצע אזרח ישראלי (דובר צה”ל, 15 בספטמבר 2022). כוחות ביטחון שהגיעו למקום פתחו במצוד אחר היורה, ששהה מחוץ לתחום הישוב וביצע, ככל הנראה, את הירי לעבר מבנה הישיבה הממוקם בקצה הישוב (תקשורת ישראלית, 15 בספטמבר 2022).
זירת פיגוע הירי בישוב כרמל (דוברות הר חברון, 16 בספטמבר 2022)    זירת פיגוע הירי בישוב כרמל (דוברות הר חברון, 16 בספטמבר 2022)
זירת פיגוע הירי בישוב כרמל (דוברות הר חברון, 16 בספטמבר 2022)
  • בעקבות הפיגוע חילקו רעולי פנים במרכז העיר חברון מיני מתיקה לנהגים כאות שמחה והבעת תמיכה והזדהות עם מבצעו (חשבון הטוויטר של PALDF, 16 בספטמבר 2022). פתחי חאזם, אביו של רעד חאזם, המחבל שביצע את פיגוע הירי ב-7 באפריל 2022 בתל אביב, פרסם בדף הפייסבוק שלו סרטון המתעד צעירים צוהלים, מניפים את דגל פלסטין וצופרים בכלי רכבם לאות שמחה על הפיגוע, וכתב: הענק החברוני קם לפתוח את שערי הגיהנום… (דף הפייסבוק של פתחי חאזם, 15 בספטמבר 2022).
 חלוקת מיני מתיקה במרכז חברון (חשבון הטוויטר של PALDF, 16 בספטמבר 2022).   תמונה מסרטון המתעד את השמחה על הפיגוע (דף הפייסבוק של פתחי חאזם, 15 בספטמבר 2022)
מימין: חלוקת מיני מתיקה במרכז חברון (חשבון הטוויטר של PALDF, 16 בספטמבר 2022).
משמאל:
תמונה מסרטון המתעד את השמחה על הפיגוע (דף הפייסבוק של פתחי חאזם, 15 בספטמבר 2022)
  • בדף הפייסבוק הרשמי של פתח פורסם פוסט שדיווח על הפיגוע. בתגובה כתבו גולשים “יבורכו הידיים”; “אללה אכבר” ואת סימן הניצחון V (דף הפייסבוק הרשמי של פתח, 15 בספטמבר 2022). בחמאס והג’האד האסלאמי בפלסטין ברכו על הפיגוע בהדגישם, כי אזור חברון הצטרף לפעילות נגד ישראל לצד שכם וג’נין:
    • עבד אללטיף אלקאנוע, דובר חמאס, ציין כי העיר חברון נכנסת לקו האש נגד ישראל. לדבריו, העימותים יתרחבו, והמהפכה האדירה של הפלסטינים נגד ישראל והמתנחלים תימשך בכל אזורי וערי הגדה המערבית (חשבון הטוויטר של עבד אללטיף אלקאנוע, 15 בספטמבר 2022).
    • עבד אלרחמן שדיד, בכיר חמאס, ציין שהפיגוע הוא “תגובה טבעית” לצעדי ישראל וכי ועל ישראל לצפות שכל עוד “פשעיה” נמשכים הפצעים שלה יעמיקו. שדיד הוסיף כי העיר חברון מתקוממת למען אלאקצא ומערת המכפלה, שולחת מסרים של אש ומזהירה את ישראל מפני פיצוץ קרב ובא . הוא ציין, כי חרב ירושלים (השם שהעניקה חמאס למבצע “שומר החומות” במאי 2021, אשר החל בירי רקטות לעבר ירושלים) עדיין שלופה כדי להגן על אלאקצא והמקומות הקדושים (אתר חמאס, 16 בספטמבר 2022).
    • טארק עז אלדין, דובר הג’האד האסלאמי בפלסטין, ציין, כי הפיגוע מחזיר לאזור חברון את מעמדו האמיתי בפעילות “ההתנגדות” נגד ישראל וכי חברון מוכיחה את אחדות זירות “ההתנגדות” אשר אינן ניתנות לחלוקה. לדבריו, הפעילות הגוברת מחברון בדרום עד ג’נין בצפון היא דרך אחת שכותרתה “ההתנגדות לאויב” (ערוץ הטלגרם Daffa_media [ערוץ הטלגרם של הג’האד האסלאמי בגדה המערבית], 15 בספטמבר 2022).
  • הגולש עמאד אלדין כתב: “האריה הישן התעורר”. לאחר ניסיונות הכיבוש מזה שנים להרוס את הפעילות הצבאית בחברון על ידי בניית מאחזים, מעצרים של פעילי ג’האד, והעסקתם בבעיות משפחתיות! חברון מתעוררת כדי להשלים את פעילות ההתנגדות שלה שהחלה באינתיפאדה הראשונה ולא תיפסק (חשבון הטוויטר של עמאד אלדין, 16 בספטמבר 2022).
 תמונה שפרסם הגולש עמאד אלדין "חברון מרימה קול בכדוריה" #פעולת_אלכרמל (חשבון הטוויטר של עמאד אלדין, 16 בספטמבר 2022).   "חברון המהפכנים יוצאת לסייע לאלאקצא" #פעולת_אלכרמל (חשבון הטוויטר "עין אלח'ליל", 16 בספטמבר 2022)
מימין: תמונה שפרסם הגולש עמאד אלדין “חברון מרימה קול בכדוריה” #פעולת_אלכרמל (חשבון הטוויטר של עמאד אלדין, 16 בספטמבר 2022).
משמאל: “חברון המהפכנים יוצאת לסייע לאלאקצא” #פעולת_אלכרמל (חשבון הטוויטר “עין אלח’ליל”, 16 בספטמבר 2022)
ירי לעבר מוצב סאלם
  • ב-15 בספטמבר 2022 בוצע ירי לעבר אחת העמדות במוצב סאלם (צפונית מערבית לג’נין) של משמר הגבול. לא דווח על נפגעים או נזק. תרמילים רבים נמצאו בשטח. המעבר נסגר (חדשות 24, 15 בספטמבר 2022).
פיגוע ירי במעבר ג’למה
  • בליל 14-13 בספטמבר 2022 זיהו תצפיות צה”ל שני חשודים סמוך למעבר ג’למה צפונית לג’נין. בשלב ראשון לא זוהו החשודים כחמושים. כוחות צה”ל שהוזנקו למקום איגפו את החשודים וביצעו נוהל מעצר חשוד. שני החשודים שהסתבר שהיו חמושים בכלי נשק אוטומטי ובכלי נשק מאולתר ירו לעברם. לוחמי צה”ל השיבו באש והרגו אותם. בחילופי האש נהרג קצין צה”ל (דובר צה”ל, תקשורת ישראלית, 14 בספטמבר 2022)[2].
פיגועים משמעתיים[3]

פיגועים משמעתיים

ניסיונות תיווך מצריים
  • בעקבות המתיחות ביהודה ושומרון דיווחו גורמים פלסטינים כי בכירים במודיעין הכללי המצרי השקיעו לאחרונה מאמצים להרגעת המתיחות, במיוחד באזורים הנמצאים תחת שליטת הרשות הפלסטינית. לטענתם, נעשה הדבר בעקבות בקשת אבו מאזן ממצרים לתווך בין ישראל לרשות הפלסטינית כדי להפסיק את כניסת ישראל לשטחי הרשות הפלסטינית דבר אשר, לדבריו, פוגע ומחליש את מעמדה של הרשות ברחוב הפלסטיני. הגורמים ציינו, כי התיווך המצרי נועד בעיקר לשפר את מעמדה של הרשות הפלסטינית ולמנוע פיצוץ במצב הקיים. בהקשר זה נמסר כי המצרים סייעו לאחרונה לקיים מפגש בין הצד הפלסטיני לצד הישראלי בו לקחו חלק חסין אלשיח’, מזכ”ל הוועד הפועל של אש”ף ומאג’ד פרג’, ראש המודיעין הכללי הפלסטיני, וגורמי ביטחון ישראלים בכירים (אלערבי אלג’דיד, 15 בספטמבר 2022).
סיכול פיגוע דקירה בצומת תפוח
  • ב-13 בספטמבר 2022, במהלך פעילות שגרתית של כוחות ביטחון ישראלים זוהה ילד פלסטיני סמוך לצומת תפוח (דרומית לשכם) שאחז בסכין. הכוחות פתחו בנוהל מעצר חשוד וירו באוויר. הוא השליך את הסכין, נשכב על הרצפה ונעצר (תקשורת ישראלית, 13 בספטמבר 2022).
פעילויות סיכול ומנע
  • כוחות ביטחון ישראליים המשיכו השבוע בפעילות סיכול ומנע אינטנסיבית במספר מוקדים ביהודה ושומרון. במסגרת הפעילות נעצרו חשודים במעורבות בפעילות טרור ונתפסו אמצעי לחימה רבים. להלן אירועים בולטים:
    • ב-19 בספטמבר 2022, במהלך פעילות בכפר בדו צפון מערבית לירושלים), יידו פלסטינים אבנים לעבר לוחמי צה״ל. לוחם צה״ל נפצע באורח קל ופונה לקבלת טיפול רפואי (חשבון הטוויטר של דובר צה”ל, 20 בספטמבר 2022).
    • ב-18 בספטמבר 2022 זיהו תצפיות צה”ל שני חשודים שניסו לחצות לשטח ישראל סמוך למעבר באקה (צפונית לטול כרם). כוחות צה”ל הוזנקו לנקודה ועצרו את שני החשודים. בתיקו של אחד העצורים נמצא כלי נשק מאולתר מסוג קרלו (חשבון הטוויטר של דובר צה”ל, 18 בספטמבר 2022).
כלי הנשק שנמצא בתיקו של אחד העצורים (חשבון הטוויטר של דובר צה"ל, 18 בספטמבר 2022)
כלי הנשק שנמצא בתיקו של אחד העצורים (חשבון הטוויטר של דובר צה”ל, 18 בספטמבר 2022)
    • בפעילות כוחות ביטחון ב-18 בספטמבר 2022 בכפר ג’מאעין (דרומית מערבית לשכם), הוחרמו אמצעי לחימה. בבדיקה עלה, כי אחד מכלי הנשק שימש את מבצעי פיגוע הירי סמוך לכפר חוארה (דרומית לשכם), ב-8 בספטמבר 2022 (חשבון הטוויטר של דובר צה”ל, 18 בספטמבר 2022).
כלי הנשק שהוחרמו במהלך הפעילות (דובר צה"ל, 18 בספטמבר 2022)
כלי הנשק שהוחרמו במהלך הפעילות (דובר צה”ל, 18 בספטמבר 2022)
    •  ב-16 בספטמבר 2022 סוכל ניסיון הברחה סמוך לכפר מרג׳ נעג׳ה (מזרחית לשכם). הכוחות איתרו והחרימו תיק ובו שישה אקדחים ומספר מחסניות שני חשודים נעצרו (חשבון הטוויטר של צה”ל, 17 בספטמבר 2022).
האקדחים שאותרו (חשבון הטוויטר של צה"ל, 17 בספטמבר 2022)
האקדחים שאותרו (חשבון הטוויטר של צה”ל, 17 בספטמבר 2022)
  • בליל 15-14 בספטמבר 2022 פעלו כוחות ביטחון ישראליים בכפר דאן (צפונית-מערבית לג’נין) למיפוי בתיהם של המחבלים שהיו מעורבים בחילופי הירי עם כוחותינו ב-14 בספטמבר סמוך למעבר ג’למה, לצורך בחינת אפשרות להריסתם. במהלך הפעילות התגלעו עימותים עם חמושים פלסטיניים שהשליכו מטענים, בקבוקי תבערה וירו לעבר הכוחות. הכוחות השיבו באש וזוהו מספר פגיעות (חשבון הטוויטר של דובר צה”ל, 15 בספטמבר 2022). נמסר כי בעימותים נהרג עדי טראד השאם צלאח, בן 17 מכפר דאן (ופא, 15 בספטמבר 2022). סניף פתח במחוז ג’נין פרסם הודעה על מותו, בה נמסר כי היה פעיל התנועה. בהודעה גם צויין שהוא בנו של קצין במנגנוני הבטחון הפלסטיניים (דף הפייסבוק של נציבות ההסברה והתרבות בפתח, 15 בספטמבר 2022).
עדי טראד השאם צלאח חמוש ב- M-16 (דף הפייסבוק של מעתז  צלאח, 16 בספטמבר 2022).     חמושים נושאים את גופתו בהלוויה. על מצחו  של אחד החמושים כתוב "גדודי השהיד אבו עמאר" (דף הפייסבוק Alarabiya Palestine, 16 ספטמבר 2022)
מימין: עדי טראד השאם צלאח חמוש ב- M-16 (דף הפייסבוק של מעתז צלאח, 16 בספטמבר 2022).
משמאל: חמושים נושאים את גופתו בהלוויה. על מצחו של אחד החמושים כתוב “גדודי השהיד אבו עמאר” (דף הפייסבוק Alarabiya Palestine, 16 ספטמבר 2022)
  • נביל אבו רדינה, דובר אבו מאזן, גינה את הריגתו של עדי צלאח. משרד החוץ ברשות פרסם הודעה שבה הטיל על ממשלת ישראל את האחריות המלאה והישירה ל”פשע זה ולפשעים נוספים” המבוצעים על ידי כוחות צה”ל. משרד החוץ מחה על שתיקת הקהילה הבינלאומית וקרא לנקיטת צעדים משפטיים נגד ישראל (ופא, 15 בספטמבר 2022).
  • אסמאעיל רצ’ואן, בכיר חמאס, אמר כי ישראל ביצעה “פשע חדש שמתווסף לרקורד הפשעים שלה”, וכי “הפשע הנתעב” הזה לא יעבור ללא עונש ולא יעצור את המהפכה המתגברת בג’נין וביהודה ושומרון. הוא הדגיש כי התגובה לכך היא הסלמה של העימותים עם צה”ל במוקדי החיכוך (דניא אלוטן, 15 בספטמבר 2022). בהודעה שפרסם הג’האד האסלאמי בפלסטין צוין, כי “פשע הכיבוש” הוא נקמה אכזרית בפלסטינים במטרה לשפר את תדמיתה של ישראל שנופצה בכדוריהם של השהידים אחמד ועבד אלרחמן עאבד במחסום אלג’למה (אתר הג’האד האסלאמי בפלסטין, 15 בספטמבר 2022).
תפיסת חוליית חמאס שתכננה לבצע פיגועים בישראל
  • במהלך ספטמבר 2022 עצרו כוחות ביטחון ישראלים מספר פלסטינים, פעילי חמאס מאזור חברון ושכם אשר היו מעורבים בתכנון פיגועי תופת כנגד אזרחי ישראל וכוחות הביטחון. הפעילים גויסו באמצעות הרשתות החברתיות על ידי יחיא עאמר מחמד אבו סעיפאן, תושב רצועת עזה, כבן 26, תושב מחנה הפליטים אלנציראת, במרכז הרצועה. אבו סעיפאן הינו פעיל הזרוע הצבאית של חמאס אשר עוסק בגיוס צעירים בשטח ובהסתה ברחבי הרשת. הפעילים קיבלו מאבו סעיפאן הדרכה בייצור מטענים והנחיות לביצוע פיגועים.
  • הפעילים שנעצרו הם: מצעב הימוני, אחמד אבו דאוד, עז אלדין אלזין, עמאד אבו חלף ועבדאללה קואסמה מחברון. כמו כן, נעצרו מאמון חנני וכמאל חנני, מבית פוריק הסמוך שכם. במהלך הפעילות נתפסו ברשותם חומרים ואמצעים שונים להכנת חומרי נפץ ואמצעי לחימה שאמורים היו לשמש אותם לביצוע פיגועים במספר מתווים. הפעילים גם קיבלו לידיהם כספים בהם רכשו חומרים וערכו ניסויים בירי ובייצור מטענים (תקשורת שירות הביטחון הכללי, 19 בספטמבר 2022).
 שבעת פעילי חמאס שנעצרו. בראש,  המגייס והמכווין מעזה יחיא אבו סעיפאן (אשר לא נעצר).   כלי נשק שהוחרמו במהלך הפעילות (תקשורת שב"כ, 19 בספטמבר 2022)
מימין : שבעת פעילי חמאס שנעצרו. בראש, המגייס והמכווין מעזה יחיא אבו סעיפאן (אשר לא נעצר).
משמאל : כלי נשק שהוחרמו במהלך הפעילות (תקשורת שב”כ, 19 בספטמבר 2022)
  • בעקבות המעצר אמר מחמד חמאדה, דובר בחמאס, כי בחמאס לא מאשרים ולא מכחישים את האמור בהודעה הישראלית, אבל מציינים ש”ההתנגדות” הפלסטינית תימשך ביהודה ושומרון כל עוד “הכיבוש קיים” וכי הם יחתרו להתעמת בכל הדרכים האפשריות. עוד ציין שנוכחות חמאס ביהודה ושומרון היא עניין שאינו מצריך הכחשה או אישור, וכי הכנת תשתית “ההתנגדות” ונוכחותם של פעילי הזרוע הצבאית ביהודה ושומרון היא חלק מפרויקט ההתנגדות שהתנועה אימצה (אתר אלג’זירה מבאשר, 20 בספטמבר 2022).
צווי תפיסה של שר הביטחון
  • שר הביטחון של ישראל, בני גנץ, חתם על צווים לתפיסת כעשרה מיליון ₪ שהרשות הפלסטינית מעבירה ל- 86 מחבלים פלסטינים. מדובר בהחרמת כספים המועברים מהרשות הפלסטינית לחשבונות פרטיים של אסירים ביטחוניים שהיו מעורבים בביצוע פיגועים, לאסירים משוחררים ולמשפחות אסירים המקבלות תגמול עבור פעולות טרור שביצעו קרוביהן. בין המחבלים אבראהים אבו מח’, וליד דקה ואבראהים ביאדסה שרצחו בשנת 1984 את החייל משה תמם ז”ל (ישראל היום, 19 בספטמבר 2022).
מעצר פעיל חמאס בשכם בידי מנגנוני הביטחון הפלסטיניים
  • כוח של הביטחון המסכל של הרשות הפלסטינית בשכם עצר ב-19 בספטמבר 2022 את מצעב אשתיה, בן 30, מפקד בזרוע הצבאית של חמאס, המבוקש ע”י כוחות צה”ל. יחד עמו נעצר עמיד טבילה גם הוא מבוקש. אשתיה הוא אסיר משוחרר שנעצר שלוש פעמים וישב ארבע שנים בבתי הכלא בישראל. הוא הוכנס לרשימת המבוקשים ביוני 2021, וכוחות צה”ל פשטו מספר פעמים על בית משפחתו בעיירה סאלם, מזרחית לשכם, במטרה לעצור אותו. אשתיה שרד גם כמה ניסיונות סיכול, הבולט שבהם היה ב-24 ביולי 2022, בו נהרגו מחמד אלעזיזי ועבד אלרחמן צבח מייסדי חוליות “גוב האריות” בשכם (אלג’זירה.נט, 20 בספטמבר 2022; צפא, 19 ו-20 בספטמבר 2022).
  • המעצר גרם למתיחות בשכם. חוליות “גוב האריות” הזהירו את הרשות הפלסטינית מפני פגיעה במצעב אשתיה או הסגרתו לישראל (שהאב, 20 בספטמבר 2022). החוליות גם ארגנו פעולות מחאה שבהן השתתפו עשרות חמושים אשר קראו קריאות נגד התיאום הביטחוני. פעילי מנגנוני הרשות שהתפרסו בשטח התעמתו עם המפגינים במהומות בשכם נהרג פראס יעיש, בן 53, לאחר שנפצע ככל הנראה מירי מנגנוני הביטחון. טלאל דויכאת, דובר מנגנון הביטחון של הרשות, מסר שבמקום שבו נפגע יעיש לא נכחו מנגנוני הביטחון הפלסטיניים וכי הוא נפגע מ”סיבות לא ברורות”. הוא ציין שהם ממתינים לדו”ח הרפואי (ופא, 20 בספטמבר, 2022).
  • חמאס פרסמה הודעה בה גינתה את מעצרם של מצעב אשתיה ועמיד טבילה ודרשה לשחררם. בהודעה קראה חמאס לרשות ולמנגנוני הביטחון שלה להפסיק לאלתר את “מדיניותם הבלתי פטריוטית” נגד פעילי “ההתנגדות” ולהפסיק להעניק לישראל שירותים ביטחוניים על חשבון הצעירים הפלסטינים (אתר חמאס, 20 בספטמבר 2022). טארק סלמי, דובר הג’האד האסלאמי, גינה את מעצרם והדגיש כי האחריות הלאומית מחייבת הגנה על הפלסטינים וההתנגדות שלהם ושימור דרך העימות עם ישראל והמתנחלים. הוא דרש לשחרר לאלתר את כל העצורים הפוליטיים, ולהפסיק את מדיניות המעצרים והרדיפות (אתר הג’האד האסלאמי, 20 בספטמבר 2022). “ההתנגדות בג’נין” הזהירה את הרשות הפלסטינית מפני פגיעה בלוחמים הפלסטינים ביהודה ושומרון. במסיבת עיתונאים שערכו פעילי התנגדות הם איימו לחטוף את אנשי הרשות (שהאב, 20 בספטמבר 2022).
מצעב אשתיה לצד אבראהים אלנאבלסי (צפא, 19 בספטמבר 2022)
מצעב אשתיה לצד אבראהים אלנאבלסי (צפא, 19 בספטמבר 2022)
שיגור רקטות
  • מאז ההכרזה על הפסקת האש (8 באוגוסט 2022), לא אותרו שיגורי רקטות או ירי פצצות מרגמה מרצועת עזה לעבר ישראל.
ירי רקטות ופצצות מרגמה בחתך חודשי

ירי רקטות ופצצות מרגמה בחתך חודשי

ירי רקטות ופצצות מרגמה בחתך שנתי

ירי רקטות ופצצות מרגמה בחתך שנתי

פעילות עממית בנמל עזה
  • הארגונים הפלסטיניים קיימו ב-13 בספטמבר 2022 פעילות עממית בנמל עזה, בדרישה לזכות על משאבי הטבע, בעיקר הגז, ועל יצירת נתיב ימי, תחת השם “אין ויתור ואין מקח על זכויות ועקרונות היסוד”. האירוע כלל חנוכת שלט בשם “הגז שלנו הוא זכותנו” בנמל עזה, וטקס הנחת אבן פינה לנתיב הימי. השלט שנחנך בנמל עזה כולל בתוכו מסר מאיים לישראל, כאשר נראית בו אסדת גז ישראלית, בין כוונות רובים, רקטות וכלי טיס בלתי מאוישים של ארגוני הטרור העושים דרכם לעברה. במסגרת האירועים גם הפליג משט של כמה ספינות עליהן הונפו דגלי פלסטין וסיסמאות המדגישות את זכותם של הפלסטינים למשאבי הטבע שלהם. בעת האירוע תועד כלי טיס בלתי מאויש של הזרוע הצבאית של חמאס, מסוג שהאב, חג בשמי הנמל (פלסטין און ליין, 13 בספטמבר 2022).
  • סהיל אלהנדי, חבר הלשכה המדינית של חמאס, נאם בשם הארגונים ואמר כי הפלסטינים לא יוותרו על זכותם למשאבי הטבע ולגז שלהם, ועל זכותם לנתיב ימי המקשר את עזה עם העולם. הוא קרא לקהילה הבינלאומית למלא את תפקידה והזהיר כי השתיקה על צעדיה של ישראל בירושלים, באלאקצא וביהודה ושומרון, “המצור” והתוקפנות נגד רצועת עזה, וגזילת הזכויות של הפלסטינים לגז ולנתיב ימי, יובילו לפיצוץ באזור. אלהנדי הדגיש, כי “ההתנגדות” מוכנה להתמודד עם כל התנהגות תוקפנית נגד תנועת הספינות ובני אדם דרך נתיב ימי המקשר בין עזה לעולם, והזהיר את ישראל מפני ביצוע מעשה שימנע את חופש התנועה של הפלסטינים. הוא גם הזהיר מפני המשך גניבת משאבי הגז והמשאבים הימיים הפלסטינים (קדס פרס, 13 בספטמבר 2022; סוכנות הידיעות הסינית בערבית, 13 בספטמבר 2022). נראה שבכך אימצה חמאס את שפת האיומים של מזכ”ל חזבאללה חסן נצראללה נגד אסדת הגז הישראלית כריש.
השלט שהוצב  בנמל עזה ובו מסר מאיים לישראל (מימין: פלסטין און ליין, 13 בספטמבר 2022).   כלי הטיס הבלתי מאויש שחג באוויר במהלך  העצרת   (חשבון הטוויטר של שהאב, 13 בספטמבר 2022)
מימין : השלט שהוצב בנמל עזה ובו מסר מאיים לישראל (מימין: פלסטין און ליין, 13 בספטמבר 2022). משמאל: כלי הטיס הבלתי מאויש שחג באוויר במהלך העצרת (חשבון הטוויטר של שהאב, 13 בספטמבר 2022)
ביקור משלחת חמאס ברוסיה
  • משלחת חמאס בראשות אסמאעיל הניה סיימה את ביקורה הרשמי ברוסיה. במהלך הביקור נועדו חברי המשלחת עם גורמי ממשל רוסיים ועם נשיא טטרסטאן. ב-12 בספטמבר 2022 נועדו חברי המשלחת עם שגריר איראן במוסקבה, כאט’ם ג’לאלי (אירנה בערבית, 13 בספטמבר 2022). בראיון שהעניק אסמאעיל הניה לערוץ Russia Today בערבית ציין בין השאר, כי הסיוע האיראני ל”התנגדות” הוא ייחודי בשל הרב ממדיות שלו והוא כולל סיוע צבאי, פיננסי וטכני. הוא הדגיש, כי חמאס לעולם לא מתביישת להדגיש שאיראן נמצאת בחזית התמיכה בהתנגדות.
הניה ושגריר איראן ברוסיה (אירנה בערבית, 13 בספטמבר 2022)
הניה ושגריר איראן ברוסיה (אירנה בערבית, 13 בספטמבר 2022)
משלחת חמאס הגיעה לאלג’יריה
  •  משלחת הנהגת חמאס, בראשות ח’ליל אלחיה, ראש משרד הקשרים הערביים והאסלאמיים בתנועה, הגיעה ב-18 בספטמבר 2022 לבירת אלג’יריה בהזמנת הממשל כדי לחדש את הדיאלוג בנושא הפיוס הפנים-פלסטיני. הביקור גם נועד לחזק את הקשר בין שני הצדדים ולסקור את התפתחויות בעניין הפלסטיני (אתר חמאס, 18 בספטמבר 2022). במקביל עומדת להגיע גם משלחת של הרשות הפלסטינית אולם לא ברור אם שתי המשלחות תפגשנה.
משלחת חמאס באלג'יריה. מימין לשמאל: מחמד עת'מאן, נציג חמאס באלג'יריה וחברי הלשכה המדינית מאהר צלאח, ח'ליל אלחיה וחסאם בדראן (אתר חמאס, 18 בספטמבר 2022)
משלחת חמאס באלג’יריה. מימין לשמאל: מחמד עת’מאן, נציג חמאס באלג’יריה וחברי הלשכה המדינית מאהר צלאח, ח’ליל אלחיה וחסאם בדראן (אתר חמאס, 18 בספטמבר 2022)

חמאס מחדשת את יחסיה עם סוריה[4]

  • חמאס פרסמה ב-15 בספטמבר 2022 הודעה תחת הכותרת “אומה אחת מול הכיבוש והתוקפנות” בה גינתה את “התוקפנות הישראלית” החוזרת ונשנית נגד סוריה, במיוחד את התקיפות האחרונות נגד שדות התעופה של דמשק וחלב, ומדגישה את התייצבותה לצד “סוריה האחות” מול תוקפנות זו. עוד נמסר כי חמאס מביעה הערכה לסוריה, הנהגתה ועמה על התפקיד שהיא ממלאת בעמידה לצד הפלסטינים. חמאס מדגישה את עמדתה העקבית באשר לאחדות סוריה אדמתה ועמה, ומתנגדת לכל פגיעה בה. חמאס מדגישה את האסטרטגיה העקבית שלה ואת שקידתה לפתח ולחזק את יחסיה עם האומה שלה, עם הסביבה הערבית והאסלאמית שלה, ועם כל אלה שתומכים בעניין הפלסטיני ובהתנגדות שלה. חמאס הדגישה בהקשר זה, כי היא ממשיכה בבנייה ופיתוח של יחסים איתנים עם סוריה במסגרת החלטתה לחדש את הקשר שלה עם סוריה האחות (אתר חמאס, 15 בספטמבר 2022).
  • מקורות בחמאס ציינו שההודעה התפרסמה בעקבות המשך עיסוקה של חמאס בנרמול היחסים עם סוריה לאחר שנים של נתק והתמודדות עם המכשולים שגורמים חיצוניים ניסו להציב בדרך ליישוב המחלוקות עם הסורים. המקורות חשפו כי הדיונים בין חמאס להנהגה הסורית החלו לאחר מבצע “שומר החומות” (מאי 2021), בחסות מזכ”ל חזבאללה, חסן נצראללה. כצעד ראשון נשבר הקיפאון, ולאחרונה הגיעה העבודה לשלב של “בניית אמון כהקדמה לחידוש הקשר היחסים באופן מעמיק ונרחב יותר” (אלח’באר, 16 בספטמבר 2022).
פיצוץ במוצב של הזרוע הצבאית של חמאס
  • ברשתות החברתיות דווח ב-16 בספטמבר 2022 כי לבית החולים האינדונזי בצפון הרצועה הגיעו שבעה פעילי הזרוע הצבאית של חמאס שנפצעו מפיצוץ רימון במהלך אימונים במוצב אלג’עברי שבמזרח ג’באליא. גולשים מסרו כי מצב הפצועים קל (דף הפייסבוק SahemPress, 16 בספטמבר 2022; חשבון הטוויטר של גולש עזתי שכינויו אבו חד’יפה בן אלימאן, 16 בספטמבר 2022).
ועידה לציון 17 שנה להינתקות ו-29 שנה להסכם אוסלו
  • הארגונים הלאומיים והאסלאמיים ברצועת עזה קיימו ב-14 בספטמבר 2022 ועידה תחת הכותרת “באמצעות ההתנגדות נגשים את החלום וננפץ את האשליה”, לציון יום השנה ה-17 להינתקות מרצועת עזה ויום השנה ה-29 להסכם אוסלו. בדברים שנשא השיח’ נאפד’ עזאם, חבר הלשכה המדינית של הג’האד האסלאמי בפלסטין, הדגיש כי “ההתנגדות” הפלסטינית אילצה את ישראל לסגת מרצועת עזה ושברה את המשוואה ואת תפיסת הביטחון שלה. הוא הדגיש כי לעם הפלסטיני אין אופציה זולת הג’האד, ההתנגדות והעמידה האיתנה. אחד מדוברי חדר המבצעים המשותף של הארגונים נשא גם הוא דברים וציין, כי לרשות עזה עומד כעת צבא גדול של לוחמים שיתקדמו יום אחד לשחרור כל פלסטין, וכי חדר המבצעים המשותף ממשיך להיערך ולהתכונן למערכת השחרור. הוא הדגיש את זכותם של הפלסטינים להקים נתיב מים בטוח להסרת “המצור” על רצועת עזה (סוכנות אלראי, 14 בספטמבר 2022; אתר הג’האד האסלאמי, 14 בספטמבר 2022).
חלק מבכירי הארגונים שנכחו בוועידה.     חמושים חולקים כבוד במהלך הוועידה
מימין: חלק מבכירי הארגונים שנכחו בוועידה. משמאל: חמושים חולקים כבוד במהלך הוועידה לשני המחבלים שביצעו את הפיגוע במעבר ג’למה (אלרסאלה.נט, 14 בספטמבר 2022)
איומי חמאס בנושא הר הבית
  • הארגונים הפלסטיניים במחוז ח’אן יונס ערכו ב-9 בספטמבר 2022 צעדה המונית, במרכז המחוז לתמיכה בירושלים ומסגד אלאקצא. בדברים שנשא מחמד חמאדה, דובר חמאס לענייני ירושלים, ציין שישראל ממשיכה בתוקפנותה נגד ירושלים. חמאדה חזר והדגיש כי העיר ירושלים, שליבה הוא מסגד אלאקצא, היא המצפן ומוקד הסכסוך, והסיוע לה וההגנה עליה הם חובה. וכי הפלסטינים לא יניחו את נשקם ומאמינים שאופציית “ההתנגדות” היא היעילה ביותר להרתעת ישראל (שהאב, 9 בספטמבר 2022).
  • הארון נאצר אלדין, חבר הלשכה המדינית של חמאס וראש המשרד לענייני ירושלים, ציין שחמאס שלחה מסרים תקיפים רבים לישראל, באמצעות המדינות המתווכות, על ההפרות המתמשכות באלאקצא. הוא הוסיף, כי חמאס עוקבת בדאגה יחד עם המדינות הידידותיות והמתווכות אחר כל ההתפתחויות במסגד אלאקצא (אתר ערוץ אלאקצא, 9 בספטמבר 2022).
צעדת הארגונים בח'אן יונס (אלרסאלה.נט, 9 בספטמבר 2022).     מחמד חמאדה נושא נאום בעצרת (פלסטין און ליין, 9 בספטמבר 2022)
מימין : צעדת הארגונים בח’אן יונס (אלרסאלה.נט, 9 בספטמבר 2022). משמאל: מחמד חמאדה נושא נאום בעצרת (פלסטין און ליין, 9 בספטמבר 2022)
אבו מאזן בעצרת הכללית של האו”ם
  • אבו מאזן הגיע (ב-18 בספטמבר 2022) לניו יורק כדי להשתתף בעצרת הכללית ה-77 של האו”ם. אבו מאזן צפוי לשאת נאום ב-23 בספטמבר 2022. במקביל, בכוונתו להיפגש עם מנהיגים מרחבי העולם (ופא, 19 בספטמבר 2022). ריאצ’ מנצור, נציג הרשות הפלסטינית באו”ם, דיווח, כי אבו מאזן צפוי לשאת “נאום חשוב ובלתי רגיל” בעצרת הכללית (חשבון הטוויטר של PALDF, 19 בספטמבר 2022). לדברי נביל אבו רדינה דובר אבו מאזן, נאומו הקרוב של אבו מאזן באו”ם יגדיר את המאפיינים של השלב הבא, באופן שיגן על האינטרסים והזכויות של הפלסטינים (ופא, 15 בספטמבר 2022). קודם להגעתו לניו יורק ערך אבו מאזן ביקור קצר באירלנד במהלכו נפגש עם נשיא אירלנד, ראש הממשלה ושר החוץ.
אבו מאזן נפגש בניו יורק עם מזכ"ל האו"ם אנתוניו גוטרש (ופא, 20 בספטמבר 2022)
אבו מאזן נפגש בניו יורק עם מזכ”ל האו”ם אנתוניו גוטרש (ופא, 20 בספטמבר 2022)
פגישת אשתיה עם חברי פרלמנט מנורבגיה
  • מחמד אשתיה ראש ממשלת הרשות, נפגש (ב-13 בספטמבר 2022), עם משלחת חברי פרלמנט מנורבגיה. בפגישה קרא אשתיה לפרלמנט הנורבגי להכיר במדינה פלסטינית ולנקוט צעדים נגד ההתנחלויות. אשתיה הדגיש את חשיבות הפעילות הבינלאומית כדי להגן על רעיון פתרון שתי המדינות שלדבריו חל בו כרסום מידי יום בשל המשך פעולות ישראל נגד הפלסטינים (דף הפייסבוק של מחמד אשתיה, 13 בספטמבר 2022).
אשתיה נפגש עם חברי פרלמנט מנורבגיה (דף הפסייבוק של מחמד אשתיה, 13 בספטמבר 2022)
אשתיה נפגש עם חברי פרלמנט מנורבגיה
(דף הפסייבוק של מחמד אשתיה, 13 בספטמבר 2022)
מחאה במזרח ירושלים נגד תכנית הלימודים הישראלית
  • ב-19 בספטמבר 2022, הוכרזה שביתה כללית בבתי הספר הערביים במזרח ירושלים במחאה על ניסיונות ישראל להכניס את תכנית הלימודים הישראלית בבתי הספר. הכוחות הלאומיים והאסלאמיים במזרח ירושלים הדגישו כי הם דבקים בעמדתם וכי הם לא יקבלו תכנית לימודים אחרת זולת תכנית הלימודים הפלסטינית. הם קראו לממשלת הרשות לסייע להם בכל האמצעים (אלקדס, 19 בספטמבר 2022).
שביתה כללית בבתי הספר הערביים במזרח ירושלים (חשבון הטוויטר של PALDF, 19 בספטמבר 2022)    שביתה כללית בבתי הספר הערביים במזרח ירושלים (חשבון הטוויטר של PALDF, 19 בספטמבר 2022)
שביתה כללית בבתי הספר הערביים במזרח ירושלים (חשבון הטוויטר של PALDF, 19 בספטמבר 2022)
  • מרואן עורתאני, שר החינוך ברשות הפלסטינית, השוהה בימים אלה בניו יורק, קרא לקהילה הבינלאומית לפעול לאלתר כדי לעצור את ישראל מכפיית תכנית הלימודים שלה בבתי הספר הערביים במזרח ירושלים. לדבריו, מדובר במלחמה מתוכננת מצד ישראל שכן “תכנית הלימודים שלה מעוותת” (אלקדס, 19 בספטמבר 2022). מחמד חמאדה, דובר חמאס לענייני ירושלים, הביע תמיכה בשביתת המחאה. הוא קרא לתמוך במאבק תושבי מזרח ירושלים נגד כפיית תכנית הלימודים הישראלית והדגיש כי ישראל לא תצליח למחוק את התודעה הלאומית הפלסטינית (חשבון הטוויטר של PALDF, 19 בספטמבר 2022).
 תכנית הלימודים הישראלית: מדינות נוספות באזור הגובלות בישראל.      היכרות עם היהדות. היום המקודש ביותר ליהודים הוא יום השבת, והמקום החשוב ביותר להם הוא הכותל המערבי בירושלים (חשבון הטוויטר של שהאב, 19 בספטמבר 2022)
תכנית הלימודים הישראלית. מימין : מדינות נוספות באזור הגובלות בישראל.
משמאל : היכרות עם היהדות. היום המקודש ביותר ליהודים הוא יום השבת, והמקום החשוב ביותר להם הוא הכותל המערבי בירושלים (חשבון הטוויטר של שהאב, 19 בספטמבר 2022)
סרטוני הסתה לקראת חגי תשרי
  • ברשתות החברתיות הפלסטיניות פורסמו לאחרונה סרטונים שנועדו להסית את הפלסטינים לקראת חגי תשרי בישראל[5]. בסרטונים מודגש כי אלאקצא נמצא בסכנה ויש להגן עליו. כמו כן, מוזכר בסרטונים כי חגי תשרי הם מועדים בהם מתקיימות עליות רבות להר הבית, ביקורי יהודים בכותל המערבי, תקיעות בשופר והנפת דגלי ישראל בכל אזור העיר העתיקה בירושלים (שהאב, 19 בספטמבר 2022).
צילום מסך של אחד הסרטונים. תקיעה בשופר מול הר הבית (שהאב, 19 בספטמבר 2022)
צילום מסך של אחד הסרטונים. תקיעה בשופר מול הר הבית (שהאב, 19 בספטמבר 2022)
יידוי אבנים, השלכת בקבוקי תבערה ואירועים נוספים
  • גם השבוע נמשכו אירועי יידוי האבנים והשלכת בקבוקי תבערה לעבר כלי רכב ישראליים הנעים בכבישים ברחבי יהודה ושומרון ומזרח ירושלים. להלן אירועים בולטים:
    • 19 בספטמבר 2022: אבנים יודו לעבר כוח צה”ל סמוך לאלפואר (דרומית מערבית לחברון). לא דווח על נפגעים או נזק (הצלה ללא גבולות יו”ש, 19 בספטמבר 2022).
    • 19 בספטמבר 2022: אבנים יודו לעבר אוטובוס וכלי רכב צפונית לגבעת אסף (מזרחית לראמאללה). לא דווח על נפגעים. נגרם נזק (הצלה ללא גבולות יו”ש, 19 בספטמבר 2022).
    • 19 בספטמבר 2022: אבנים יודו לעבר אוטובוס בין בית אל לגבעת אסף. דווח על פצוע באורח קל ונזק שנגרם (הצלה ללא גבולות יו”ש, 19 בספטמבר 2022).
    • 19 בספטמבר 2022: שקיות/בלוני צבע הושלכו לעבר אוטובוס בעוג’ה (צפונית ליריחו). לא דווח על נפגעים. נגרם נזק (הצלה ללא גבולות יו”ש, 19 בספטמבר 2022).
    • 18 בספטמבר 2022: אבנים ובקבוקי תבערה הושלכו לעבר אוטובוס וכלי רכב בין עזון לקרני שומרון (מזרחית לקלקיליה). לא דווח על נפגעים. נגרם נזק (הצלה ללא גבולות יו”ש, 18 בספטמבר 2022).
    • 18 בספטמבר 2022: אבנים יודו לעבר אוטובוס וכלי רכב בין צומת גבעת אסף. לא דווח על נפגעים. נגרם נזק (הצלה ללא גבולות יו”ש, 18 בספטמבר 2022).
    • 18 בספטמבר 2022: אבנים יודו לעבר טרקטור שביצע עבודות סמוך לאלערוב (צפונית לחברון). לא דווח על נפגעים. נגרם נזק (הצלה ללא גבולות יו”ש, 18 בספטמבר 2022).
    • 17 בספטמבר 2022: אבנים יודו לעבר כלי רכב סמוך לצומת המשטרה הבריטית (מערבית לראמאללה). דווח על נפגעת חרדה (הצלה ללא גבולות יו”ש, 17 בספטמבר 2022).
    • 17 בספטמבר 2022: בקבוקי תבערה, זיקוק ומטען הושלכו לעבר גדר הישוב בית אל. לא דווח על נפגעים (הצלה ללא גבולות יו”ש, 17 בספטמבר 2022).
    • 15 בספטמבר 2022: אבנים יודו לעבר אוטובוס וכלי רכב בין אריאל לצומת גיתי אבישר. לא היו נפגעים. נגרם נזק (הצלה ללא גבולות יו”ש, 15 בספטמבר 2022).
    • 15 בספטמבר 2022: אבנים יודו לעבר אמבולנס סמוך לאלערוב. לא דווח על נפגעים או נזק (הצלה ללא גבולות יו”ש, 15 בספטמבר 2022).
    • 15 בספטמבר 2022: אבנים יודו לעבר כלי רכב צבאי סמוך לאלפואר (דרומית מערבית לחברון). לא דווח על נפגעים או נזק (הצלה ללא גבולות יו”ש, 15 בספטמבר 2022).
    • 15 בספטמבר 2022: אבנים יודו לעבר אוטובוס סמוך לקדומים (מזרחית לקלקיליה). לא דווח על נפגעים. נגרם נזק (הצלה ללא גבולות יו”ש, 15 בספטמבר 2022).
    • 14 בספטמבר 2022: אבנים יודו לעבר אוטובוס בתקוע (דרומית מזרחית לבית לחם). לא דווח על נפגעים. נגרם נזק (הצלה ללא גבולות יו”ש, 14 בספטמבר 2022).
    • 14 בספטמבר 2022: אבנים ובקבוקי צבע הושלכו לעבר כלי רכב סמוך לבית אמר (צפונית לחברון). לא דווח על נפגעים. נגרם נזק (הצלה ללא גבולות יו”ש, 14 בספטמבר 2022).
    • 14 בספטמבר 2022: אבנים יודו לעבר כלי רכב סמוך לחלחול (צפונית לחברון). דווח על פצוע באורח קל קל ונזק נגרם לכלי הרכב (הצלה ללא גבולות יו”ש, 14 בספטמבר 2022).
    • 13 בספטמבר 2022: אבנים יודו לעבר כלי רכב בין צומת יקיר הגדולה לרבבה (צפונית-מערבית לסלפית). דווח על פצועה באורח קל (הצלה ללא גבולות יו”ש, 13 בספטמבר 2022).

[*] בשבוע הבא לא יתפרסם הסיכום השבועי. אנו מאחלים לכל קוראינו שנה טובה, שנת בריאות וביטחון.
[2] להרחבה ראו פרסום מרכז המידע למודיעין ולטרור מ-15 בספטמבר 2022 : "תגובות פלסטיניות בעקבות פיגוע הירי במעבר ג'למה (14 בספטמבר 2022)".
[3]פיגועים משמעותיים" מוגדרים על-ידי מרכז המידע כפיגועי ירי, דקירה, דריסה והטמנת מטענים או פיגועים משולבים. לא נכללים בהם יידויי אבנים והשלכת בקבוקי תבערה. הנתונים גם אינם כוללים אירועי ירי נגד כוחות צה"ל בעת פעילות סיכול ומנע ביהודה ושומרון.
[4] היחסים בין סוריה וחמאס נותקו בשנת 2011 בשל עמדת חמאס בנושא מלחמת האזרחים בסוריה.
[5] חגי תשרי יצוינו השנה בין 25 בספטמבר ל-18 באוקטובר 2022.