טרור ואנטישמיות: דובר החמאס מאשים את היהודים במשבר הכלכלי בארה”ב.

דובר חמאס, פוזי ברהום

דובר חמאס, פוזי ברהום

אתר האינטרנט של חמאס בנושא ירושלים

אתר האינטרנט של חמאס בנושא ירושלים


דובר חמאס, פוזי ברהום
דובר חמאס, פוזי ברהום: הלובי היהודי בארה”ב עומד
מאחורי הכלכלה האמריקאית
(צילום: פלסטיין-אינפו)

1. המשבר הכלכלי בארה"ב וברחבי העולם מלבה, כבעבר, התבטאויות אנטישמיות שקריות המנסות להטיל על העם היהודי את האשמה לכל משבר או תופעה שלילית המתרחשים בעולם. תנועת חמאס הינה בעלת מסורת ארוכה של הסתה אנטישמית, מראשית הקמתה. באמנת חמאס מ-1988 מופיעים מיתוסים אנטישמים הטוענים כי היהודים שולטים בתקשורת, בסרטים ובחינוך של העולם וכי היהודים עמדו מאחורי רוב המהפכות והמלחמות במהלך ההיסטוריה. האמנה אף מאזכרת את "הפרוטוקולים של זקני ציון" כ"הוכחה" לכך שהציונים (שבינם לבין היהודים לא קיימת אבחנה) שואפים להרחיב שליטתם עד לנילוס ולפרת ולרחבי העולם (סעיף 32 באמנת חמאס) 1.

אתר האינטרנט של חמאס בנושא ירושלים
דוגמא עדכנית לשימוש שעושה חמאס ב"פרוטוקולים של זקני ציון" ניתן למצוא בקישורית ל"פרוטוקולים "

המופיעה באתר אינטרנט של חמאס בנושא ירושלים (www.hamasna.com ).

2. תנועת חמאס , פרסמה לאחרונה בביטאונה פלסטין מאמר אנטישמי מובהק בעל אופי אנטי-אמריקאי חריף. המאמר שכותרתו " הכלכלה האמריקאית מהטעיה לקריסה ", פרי עטו של דובר חמאס פוזי ברהום, מאשים את היהודים בקריסת הכלכלה האמריקאית (פלסטין, 7 אוקטובר). להלן עיקרי המאמר:

א. מאחורי הקריסה של הכלכלה האמריקאית עומדים השחיתות הניהולית והכספית של מערכת בנקאית ופיננסית מסואבת, הנמצאת בשליטת "הלובי היהודי". "הלובי היהודי" הוא זה השולט בהון ובכלכלה האמריקאית. הנשיא בוש ואנשי הבית הלבן מודעים היטב ל"אמת" זאת אך הם מסתירים אותה מפני דעת הקהל האמריקאית.

ב. ארה"ב הפכה למקל חובלים (נבוט) בידי "הלובי היהודי" ולאמצעי בידיו להשתלטות על העולם כולו. זאת תוך התעלמות מהעם האמריקאי, המשלם מחיר כבד בדמות פשיטת רגל וקריסת הכלכלה. לדברי המאמר, ארה"ב הנחיתה הרס ומכאובים על עמי העולם ובכלל זה על עיראק, אפגניסטאן, לבנון, סומליה ופלסטין.

ג. כותב המאמר שואל: מי יאזור אומץ לחשוף בפני העם האמריקאי ש"הלובי היהודי" הוא האחראי הישיר לשואה של הכלכלה האמריקאית ? האם יהיה זה נשיא ארה"ב בוש והממשל האמריקאי, המשועבדים ל"לובי היהודי" ?. המאמר מטיל בכך ספק רב בציינו כי אין הבדל מהותי בין בוש האב, בוש הבן, אובאמה ומקיין.

ד. המאמר שב ושואל "האם נהיה עדים למהפכה עממית אמריקאית נגד השלטון הדיקטטורי האמריקאי שהורס עמים, כלכלות…?. "האם נהיה עדים להעמדה לדין של הנשיא בוש ושל הממשל המושחת שלו?", או שמא ירד המסך על פרשה אפלה זאת בהיסטוריה של העולם "אשר אותה הוביל הממשל האמריקאי וניהל אותה הלובי היהודי".

ה. בסיום המאמר מביע פוזי ברהום את תקוותו-הערכתו כי גלגל הזמן יסתובב לרעת אמריקה וישראל, והשינוי בו יבוא. שכן, לדבריו, "לא לעולם חוסן, והחזק היום אינו חזק לנצח, והחלש היום לא יהיה חלש לנצח".


1 פרוט ראו: "האנטישמיות הערבית והמוסלמית בת זמננו, משמעויותיה והשלכותיה" (29 באפריל 2008), עמ’ 108-119.

לראש העמוד