חדשות הטרור והסכסוך הישראלי-פלסטיני ( 27 בספטמבר- 9 באוקטובר 2016)*

מקום נפילת הרקטה בשדרות (דף הפייסבוק QUDSN, 5 באוקטובר 2016).

מקום נפילת הרקטה בשדרות (דף הפייסבוק QUDSN, 5 באוקטובר 2016).

פיגוע ירי בירושלים בו נהרגו  שני ישראלים וחמישה נפצעו. בתמונה זירת הפיגוע סמוך למטה הארצי של המשטרה בירושלים (דף הפייסבוק של משטרת ישראל, 9 באוקטובר 2016)

פיגוע ירי בירושלים בו נהרגו שני ישראלים וחמישה נפצעו. בתמונה זירת הפיגוע סמוך למטה הארצי של המשטרה בירושלים (דף הפייסבוק של משטרת ישראל, 9 באוקטובר 2016)

עימותים בין פלסטינים לבין כוחות צה

עימותים בין פלסטינים לבין כוחות צה"ל סמוך לגדר הביטחון מערבית לנחל עוז (דף הטוויטר PALDF, 30 בספטמבר 2016).

אחמד מיט בעת פינוי נפל (דף הפייסבוק העיר ח'אן יונס עכשיו, 29 בספטמבר 2016).

אחמד מיט בעת פינוי נפל (דף הפייסבוק העיר ח'אן יונס עכשיו, 29 בספטמבר 2016).

הפגנת תמיכה של פתח בראמאללה באבו מאזן (ופא, 4 באוקטובר 2016)

הפגנת תמיכה של פתח בראמאללה באבו מאזן (ופא, 4 באוקטובר 2016)

בית המשפט העליון ברשות הפלסטינית החליט לקיים את הבחירות לרשויות מקומיות בשטחי יהודה ושומרון בלבד בלא רצועת עזה (ופא, 3 באוקטובר 2016)

בית המשפט העליון ברשות הפלסטינית החליט לקיים את הבחירות לרשויות מקומיות בשטחי יהודה ושומרון בלבד בלא רצועת עזה (ופא, 3 באוקטובר 2016)

עצרת של ארגון הג'האד האסלאמי בפלסטין בעזה לציון שנה ראשונה לפרוץ

עצרת של ארגון הג'האד האסלאמי בפלסטין בעזה לציון שנה ראשונה לפרוץ "אנתיפאדת אלקדס" (פאלטודי, 2 באוקטובר 2016)

נשות המשט הימי לעזה בלב ים במרחק של כעשרים מייל מחופי עזה (חשבון הטוויטר PALDF, 5 באוקטובר 2016).

נשות המשט הימי לעזה בלב ים במרחק של כעשרים מייל מחופי עזה (חשבון הטוויטר PALDF, 5 באוקטובר 2016).

  • גל הטרור העממי, שהתפרץ מחדש לאחר כחמישה חודשי רגיעה יחסית, נמשך גם השבוע. במוקד האירועים עמד פיגוע ירי ממכונית, שבוצע על ידי פלסטיני תושב סילואן, שבמזרח ירושלים. האירוע החל בתחנת הרכבת הקלה מול המטה הארצי של המשטרה והסתיים בשכונת שיח' ג'ראח. שוטר ואישה נהרגו וחמישה בני אדם נפצעו. המחבל נורה ונהרג. כמו כן בוצעו שני פיגועי דקירה במעבר קלנדיא (צפון ירושלים) ובצומת נגוהות שבהר חברון.
  • ב-5 באוקטובר 2016 אותרה נפילת רקטה בתוך העיר שדרות, בפעם הרביעית מאז תום מבצע "צוק איתן". התארגנות סלפית ג'האדיסטית קיבלה אחריות לביצוע הירי. בתגובה תקפו כלי טיס של חיל האוויר מספר יעדים של חמאס הנתפסת על ידי ישראל כארגון השליט האחראי על מניעת ירי מהרצועה לעבר ישראל. ב-6 באוקטובר 2016 שוגרה רקטה נוספת לנגב המערבי . צה"ל הגיב בירי לעבר מוצב חמאס.  
  •  באוקטובר 2016 -  פלסטיני נסע במכונית  במהירות מכיוון הגבעה הצרפתית לעבר תחנת הרכבת הקלה מול מטה הארצי של המשטרה. באזור התחנה הוא ירה לעבר הממתינים בתחנת הרכבת. הוא המשיך בנסיעה וירה לעבר אישה שישבה בתוך כלי רכבה. משם המשיך לכיוון שיח' ג'ראח שם עצר את כלי רכבו בצד הדרך. כאשר הבחין בכוחות הביטחון הישראליים ירה לכיוונם. כוחות הביטחון ביצעו ירי לעברו והרגו אותו. בפיגוע נהרגו שני בני אדם (שוטר ואישה) ונפצעו חמישה (דוברות משטרה ירושלים, זק"א, 9 באוקטובר 2016). מדיווח ראשוני עולה כי המחבל היורה הוא בן 40, תושב סילואן שבמזרח ירושלים בעל תעודת זהות ישראלית.
  • ב-30 בספטמבר 2016–  בוצע פיגוע דקירה במעבר קלנדיא (צפון ירושלים). פלסטיני הגיע למעבר, שלף סכין ודקר חייל צה"ל שהיה במקום. החייל נפצע באורח קשה. הפלסטיני הדוקר נורה ונהרג. במקום התכנסו כ-250 פלסטינים שיידו אבנים וירו זיקוקים לעבר כוחות הביטחון הישראליים. בתקשורת הפלסטינית דווח, כי מבצע פיגוע הדקירה הוא נסיב אבו מיזר, בן 28, תושב כפר עקב, צפונית לירושלים (חשבון הטוויטר PALDF, 1 באוקטובר 2016).

מימין: נסיב אבו מיזר, שביצע את פיגוע הדקירה במעבר קלנדיא (חשבון הטוויטר PALDF, 1 באוקטובר 2016). משמאל : הסכין באמצעותה ביצע את פיגוע הדקירה (PANET, 30 בספטמבר 2016)
מימין: נסיב אבו מיזר, שביצע את פיגוע הדקירה במעבר קלנדיא (חשבון הטוויטר
PALDF, 1 באוקטובר 2016). משמאל : הסכין באמצעותה ביצע את פיגוע הדקירה (PANET, 30 בספטמבר 2016)

  • 30 בספטמבר 2016 – פלסטיני הגיע לצומת נגוהות שבהר חברון וניסה לדקור את מפקד חטיבת יהודה. הפלסטיני אחז בידו סכין והתקרב לעבר כלי הרכב של מפקד החטיבה. כוחות הביטחון שהיו במקום תפסו אותו והעבירו אותו לחקירה. הפלסטיני הוא תושב דורא.
הפגנות, עימותים והפרות סדר
  • במהלך השבוע נמשכו הפרות הסדר בירושלים וביהודה ושומרון. כמו כן נמשכו יידוי אבנים, השלכת בקבוקי תבערה, מטעני צינור. להלן מספר אירועים בולטים:
  • 9 באוקטובר 2016 – בקבוק תבערה הושלך לעבר כלי רכב ישראלי בצומת גוש עציון. דליקה פרצה בכלי הרכב. לא היו נפגעים(הצלה יהו"ש, 9 באוקטובר 2016).
  • 8 באוקטובר 2016 – כלי רכב צבאי נכנס בשוגג לתוך דורא (סמוך לחברון) כלי הרכב נרגם באבנים וחולץ ללא נפגעים (הצלה יהו"ש, 8 באוקטובר 2016).
  • 6 בספטמבר 2016 – כוחות הביטחון הישראליים עצרו שבעה נערים פלסטינים בני 17-16 תושבי מחנה הפליטים אלעאידה (בית לחם). השבעה חשודים כי במהלך החודשים האחרונים הרכיבו יחד מטעני חבלה באמצעות הוראות שהורידו מהאינטרנט וממוצרים שרכשו. את המטענים שהרכיבו השליכו לעבר מתחם קבר רחל (דף הפייסבוק צבע אדום, 6 באוקטובר 2016).
  •  4 באוקטובר 2016– אבנים יודו לעבר כוחות הביטחון הישראליים דרומית לבית לחם. חייל צה"ל נפצע באורח קל (דף הפייסבוק צבע אדום, 4 באוקטובר 2016).
  • 3 באוקטובר 2016 –מטען צינור הושלך לעבר כוחות הביטחון הישראליים במזרח ירושלים. לא היו נפגעים(דף הפייסבוק צבע אדום, 4 באוקטובר 2016).
  • 2 באוקטובר 2016 – מטען מאולתר הושלך לעבר מעבר קלנדיא. לא היו נפגעים(דף הפייסבוק צבע אדום, 2 באוקטובר 2016).
  • 1 באוקטובר 2016-בקבוק תבערה הושלך לעבר כלי רכב ישראלי סמוך לצומת עזון שבשומרון. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק(דף הפייסבוק צבע אדום, 1 באוקטובר 2016).
  • 1 באוקטובר 2016 –רימון מאולתר הושלך לעבר מתחם קבר רחל. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. כוחות הביטחון הישראליים ביצעו סריקות לאיתור משליכי הרימון(דף הפייסבוק צבע אדום, 1באוקטובר 2016).
  • 1 באוקטובר 2016 –מטען מאולתר הושלך לעבר כוחות הביטחון הישראליים במחנה הפליטים אלעאידה, סמוך לבית לחם לא היו נפגעים ולא נגרם נזק(דף הפייסבוק צבע אדום, 2 באוקטובר 2016).
  • 30 בספטמבר 2016 –אבנים יודו לעבר כלי רכב ישראלי בצומת זיף (דרומית מזרחית לחברון). לא היו נפגעים. נגרם נזק לשמשת כלי הרכב(דף הפייסבוק צבע אדום, 30 בספטמבר 2016).

פיגועים משמעותיים בשנה האחרונה

מעצר חשודים בייצור וסחר באמצעי לחימה
  • במהלך מבצע של כוחות הביטחון הישראליים באזורי יתיר וחברון נעצרו מספר חשודים במעורבות בייצור וסחר באמצעי לחימה. במהלך מעצרם הסגירו החשודים, בין היתר, אמצעי לחימה מייצור עצמי חלקי רובה M-16, תחמושת, מטען צינור וסכינים. כמו כן הוסגרה מחרטה לייצור אמצעי לחימה ונתפס סכום כסף גדול, החשוד ככסף שהתקבל במסגרת עסקאות הסחר באמצעי הלחימה (אתר שירות הביטחון הכללי, 27 בספטמבר 2016). 
ירי רקטות לעבר ישראל
  • ב-5 באוקטובר 2016 אותרה נפילה של רקטה בעיר שדרות, סמוך לבית ספר. שלושה בני אדם לקו בחרדה. למספר מכוניות נגרם נזק. זוהי הפעם הרביעית מאז תום מבצע "צוק איתן" בה נפלה רקטה בעיר שדרות. הפעם האחרונה בה נפלה רקטה בשדרות הייתה ב-21 באוגוסט 2016 הרקטה נפלה בין בתי מגורים בעיר.
  • על ירי הרקטה קיבלה אחריות התארגנות סלפית ג'האדיסטית המכנה עצמה צאצאי חברי הנביא מחמד/קצווי ירושלים. בהודעה נמסר כי הרקטה ששוגרה היא רקטה בקוטר 168 מ"מ מייצור עצמי (חשבון טוויטר אחפאד' אלצחאבה, 5 באוקטובר 2016). להודעה צורפה כרזה עם כיתוב בעברית ובערבית המאיימת על שדרות והודעה נוספת לפיה היהודים בישראל לא יזכו לביטחון וכי שר הביטחון, אביגדור ליברמן, ייכשל כפי שנכשל קודמו (חק, 5 באוקטובר 2016).

מימין: הודעת קבלת האחריות. במרכז ומשמאל: הכרזות שלוו להודעה (חק, 5 באוקטובר 2016).
מימין: הודעת קבלת האחריות. במרכז ומשמאל: הכרזות שלוו להודעה (חק, 5 באוקטובר 2016).

  • בתגובה לירי הרקטות ביצע צה"ל ירי פגזי טנקים לעבר עמדות השיגור באזור בית חאנון שבצפון רצועת עזה. מאוחר יותר תקפו כלי טיס של חיל האוויר מספר יעדים של חמאס (דובר צה"ל, 5 באוקטובר 2016). על פי התקשורת הפלסטינית הותקפו, בין השאר, מוצב של חמאס מזרחית לבית חאנון, מוצב מזרחית לעיר עזה, מוצב אימונים של חמאס מערבית לח'אן יונס ומוצב של המשטרה הימית מערבית לעיר עזה.  מוצבים ומפקדות נוספים של חמאס פונו מחשש תקיפה (חשבון הטוויטר ע'זה אלא'ן, שהאב,  5 באוקטובר 2016). אחד המטוסים ששב מהתקיפה התרסק סמוך לשדה התעופה וטייסו נהרג.
  • חמאס גינתה את "ההסלמה הישראלית" והזהירה מפני המשכה. היא גם הפנתה קריאה לקהילה הבינלאומית לרסן את ישראל (אתר חמאס, 5 באוקטובר 2016).  ממשלת ההסכמה גינתה את ההסלמה הישראלית בדרום. יוסף אלמחמוד, דובר הממשלה, דרש מהקהילה הבינלאומית לפעול למנוע את "ההסלמה הישראלית" (ופא, 6 באוקטובר 2016). 
  • במקביל פורסם כי מנגנוני הביטחון של חמאס ברצועת עזה עצרו את החוליות שביצעו את ירי הרקטות לעבר שדרות (וטן24, 6 באוקטובר 2016). בראיון לקול ישראל אמר בכיר חמאס כי מתבצעת חקירה כי לחשוף את זהותו של העומד מאחורי ירי הרקטה לשדרות. עוד ציין כי חמאס העבירה מסרים באמצעות צד שלישי כי היא איננה מעוניינת בהסלמה ולא תאפשר לשום גורם לפגוע בהבנות שהושגו בין הארגונים השונים ברצועת עזה. לדברי המרואיין האירוע הסתיים מבחינת חמאס (נבא פרס 6 באוקטובר 2016).
  • ב-6 באוקטובר 2016 שוגרה רקטה נוספת מדרום העיר עזה לאזור המועצה האזורית אשכול. הרקטה נפלה בשטח פתוח. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. בתגובה לירי הרקטה ירו כוחות צה"ל פגזים לעבר מוצב חמאס מזרחית לאלבוריג'.
ירי רקטות לעבר ישראל
עימותים בין פלסטינים לכוחות צה"ל בסמוך לגבול הרצועה
  • ב-30 בספטמבר 2016 התפתחו עימותים בין פלסטינים רעולי פנים לבין כוחות צה"ל מערבית לנחל עוז. שבעה פלסטינים נפצעו (דף הטוויטר palinfo, דף הטוויטר paldf, 30 בספטמבר 2016). גם ב-7 באוקטובר 2016 התנהלו עימותים באזור זה.
פעיל הזרוע הצבאית של חמאס נהרג
  • הזרוע הצבאית של חמאס הודיע על מותו של  אחמד  אסעד מיט, פעיל הזרוע,  בן  30, תושב מחנה הפליטיםאלבריג'. אחמד  אסעד מיט נהרגבעת פעילות בבית חאנון שבצפון רצועת עזה. כמו כן דווח על פציעתם של שלושה פעילים נוספים. על פי הדיווחים נהרג אחמד  אסעד מיט בעת פינוי נפל טיל של צה"ל ממבצע "צוק איתן". אולם על פי דיווחים אחרים הוא נהרג כתוצאה מקריסת מנהרה (אלקדס, 29 בספטמבר 2016). בדף הפייסבוק ח'אן יונס אלא'ן פורסמה תמונתו בעת פינוי נפל טיל ברצועה, דבר העשוי להצביע כי אכן נהרג כתוצאה מפינוי נפל (חמאס, 30 בספטמבר 2016; דף הפייסבוק "העיר ח'אן יונס עכשיו", 29 בספטמבר 2016).
הסתה נגד מנהיגי ישראל וארה"ב בעזה
  • שעות ספורות לפני טקס ההלוויה של נשיא המדינה לשעבר שמעון פרס, נערך בעיר עזה מפגן במהלכו שרפו המשתתפים את תמונותיהם של נשיא ארה"ב ברק אובמה, ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו ונשיא המדינה המנוח שמעון פרס. על תמונתו של כל אחד מהם נכתב בערבית "רוצח". כמו כן, ציירו המפגינים את דגל ישראל עליו כתבו: "מוות לישראל" (פאלטודי, 30 בספטמבר 2016).

תושבים בעזה קורעים ושורפים את תמונותיהם של נשיא ארה"ב אובמה, ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו ונשיא המדינה לשעבר שמעון פרס (פאלטודי, 30 בספטמבר 2016)
תושבים בעזה קורעים ושורפים את תמונותיהם של נשיא ארה"ב אובמה, ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו ונשיא המדינה לשעבר שמעון פרס (פאלטודי, 30 בספטמבר 2016)

אבו מאזן השתתף בהלוויית שמעון פרס
  • אבו מאזן יו"ר הרשות הפלסטינית הגיע בראש משלחת בכירים מהרשות הפלסטינית להשתתף בהלווייתו של שמעון פרס בירושלים. יחד עימו הגיעו צאא'ב עריקאת מזכ"ל הועד הפועל של אש"ף, וחסין אלשיח' ראש הרשות לעניינים אזרחיים. מאג'ד פארג', ראש מנגנון המודיעין הכללי שהיה אמור להשתתף לא הגיע בשל תאונת דרכים בה היה מעורב באלבירה כאשר היה בדרכו להלוויה (קדס.נט, 30 בספטמבר 2016).
  • על השתתפות אבו מאזן בהלוויית שמעון פרס נמתחה ביקורת מצד חמאס והג'האד האסלאמי בפלסטין ואף מצד גורמים בפתח. היו גם כמה דיווחים שהוכחשו על ירי לעבר ביתו (דניא אלוטן, 1 באוקטובר 2016). במספר ערים ביהודה ושומרון וברצועת עזה התקיימו הפגנות מחאה בהן כינו המפגינים את אבו מאזן "משתף פעולה" ודרשו להדיחו (שפא, 2 באוקטובר 2016). מנגד, היו גם גילויי תמיכה (אף כי רפה) בצעדו של אבו מאזן.
  • פוזי ברהום,דובר חמאסאמר כי השתתפות משלחת פלסטינית בהלוויית שמעון פרס היא דבר "בזוי ושפל" אשר מטיל אות קלון על מצחם. לדבריו המשלחת הזאת איננה מייצגת את העם הפלסטיני ואיננה מבטאת את תפישתו, תודעתו ואת ההיסטוריה שלו.  ברהום הדגיש כי הדרך לשחרור פלסטין היא באמצעות "הג'האד וההתנגדות" ( עמוד הפייסבוק של פוזי ברהום, 30 בספטמבר 2016). מחמוד אלזהר חבר הלשכה המדינית של חמאס אמר כי השתתפותו של אבו מאזן בהלוויה היא מעשה שכל העם הפלסטיני מתנגד לו והדגיש, כי אבו מאזן אינו מייצג את העם הפלסטיני (שבכת קדס, 30 בספטמבר 2016).
  • פעילי פתח המזוהים עם דחלאןקיימו בעיר עזה הפגנת מחאה נגד אבו מאזן. הפעילים שרפו תמונות של אבו מאזן על רקע דגל ישראל (חשבון הטוויטר PALDF, 6 באוקטובר 2016). הנהגת פתח ברצועת עזה קראה לכל חברי התנועה ופעיליה שלא לקחת חלק בעצרת נגד אבו מאזן ואיימה כי כל מי שייקח בה חלק יישא בתוצאות השתתפותו (קדס.נט, 5 באוקטובר 2016).

מימין: הפגנה של תומכי דחלאן בעיר עזה. משמאל: קריקטורה שפרסמה חמאס המותחת ביקורת על השתתפות אבו מאזן בהלווייתו של שמעון פרס. על פי הקריקטורה בעצם השתתפותו בהלוויה כרה אבו מאזן את קברו שלו  (חשבון הטוויטר צפא, 1  באוקטובר 2016)
מימין: הפגנה של תומכי דחלאן בעיר עזה. משמאל: קריקטורה שפרסמה חמאס המותחת ביקורת על השתתפות אבו מאזן בהלווייתו של שמעון פרס. על פי הקריקטורה בעצם השתתפותו בהלוויה כרה אבו מאזן את קברו שלו (חשבון הטוויטר צפא, 1  באוקטובר 2016)

  • מנגד הובעה גם תמיכה באבו מאזן. תנועת פתח קיימה במרכז העיר ראמאללה הפגנת תמיכה (ופא, 4 באוקטובר 2016). גורמים ברשות הפלסטינית גם פעלו נגד חלק מהמגנים. מנגנוני הביטחון החליטו להפסיק את עבודתו אסאמה מנצור אבו ערב, מנהל יחסי הציבור במנגנון הקישור הצבאי הפלסטיני, לאחר שפרסם בדף הפייסבוק שלו גינוי להשתתפות אבו מאזן בהלוויה (אלראסאלה.נט, 1 באוקטובר 2016). מנגנוני הביטחון הפלסטינים פיזרו הפגנת מחאה שארגנו סטודנטים מחמאס נגד השתתפותו של אבו מאזן בהלוויה (צפא, 4 באוקטובר 2016).
  • השביבה, סיעת הסטודנטים של תנועת פתחבביר זית, פרסמה הודעת גינוי על השתתפותו של אבו מאזן בהלוויה ודרשה ממנו להגיש את התפטרותו ולהתנצל בפני העם הפלסטיני (אלכופי.פרס, 1 באוקטובר 2016). מקור בפתח מיהר להדגיש כי דברי השביבה בביר זית אינם מייצגים את עמדת הסיעה כולה וכי מתבצעת חקירה פנימית למציאת האחראים לפרסום הדברים (וטן, 24, 1 באוקטובר 2016). כמו כן החליטה פתח להקפיא את פעילות הסיעה לסגור את עמוד הפייסבוק הרשמי שלה (אלרסאלה.נט, 2 באוקטובר 2016). 
דחיית הבחירות המקומיות ברשות הפלסטינית
  • בית המשפט העליון בראמאללה פסק ב-3 באוקטובר 2016  כי ניתן לקיים את הבחירות המקומיות בשטחי יהודה ושומרון בלבד שכן ההליך ברצועת עזה אינו תקין. בעקבות זאת החליטה ממשלת ההסכמה הלאומית לדחות את הבחירות המקומיות ביהודה ושומרון בארבעה חודשים. כמו כן הוחלט על מינוי ועדות זמניות במקום ראשי המועצות המקומיות שמרביתם התפטרו כדי להתמודד בבחירות (ופא, 4 באוקטובר 2016). ראמי חמדאללה ראש ממשלת ההסכמה אמר כי החלטת הממשלה לדחות את הבחירות התקבלה מתוך מחויבות לאינטרס העליון של העם הפלסטיני ולאחדותו (ופא, 4 באוקטובר 2016). חמאס מתחה ביקורת חריפה על החלטת בית המשפט. 
ציון יום השנה לגל הטרור
  • יום השנה לתחילת גל הטרור ביהודה שומרון וירושלים ("אנתיפאדת אלקדס") צוין על ידי ארגונים רבים ביהודה, שומרון ורצועת עזה מתוך כוונה לנסות ולעוררו מחדש. חמאס פרסמה הודעה רשמית לציון יום השנה. בהודעה הודגש  כי "אנתיפאדת ירושלים" עדיין נמשכת וכי לעולם לא תפסק עד שישראל תצא מירושלים ומהגדה. עוד נאמר בהודעה כי חמאס אינה מכירה בישראל או בהוראות שהיא מנסה לכפות בירושלים ובמסגד אלאקצא והבהירה כי זוהי זכותו של העם הפלסטיני להתנגד לתוקפנות בכל הדרכים  (אתר רשמי של חמאס, 30 בספטמבר 2016).
  • בעזה קיים ארגון הג'האד האסלאמי בפלסטין עצרת המונית בה השתתפו בכירי הארגון. משתתפי העצרת הניפו תמונות של מהנד אלחלבי[3] (הנחשב ע"י הפלסטינים כמי שהצית את גל הטרור באוקטובר 2015). רעולי פנים הניפו סכינים, בקבוקי תבערה ואבנים וקראו להמשך ביצוע פיגועי טרור נגד ישראל. לדברי אחמד אלמדלל, בכיר הארגון ברצועה, אשר נאם בעצרת, "אנתיפאדת אלאקצא תימשך עד לסילוק והבסת הכיבוש הישראלי" (פאלטודי, 2 באוקטובר 2016). בנאום שנשא דאוד שהאב, דובר הג'האד האסלאמי, אמר כי הפלסטינים מחויבים להגן על האנתיפאדה ולתמוך בה (פאל טודיי, 2 באוקטובר 2016).
  • אתרי אינטרנט פלסטיניים (בעיקר כאלה המזוהים עם חמאס) פרסמו לציון יום השנה כרזות הקוראות להמשך פיגועי טרור נגד ישראל (חשבון הטוויטר PALDF, 4 באוקטובר 2016).

מימין: כרזה  שפרסמה חמאס בה נכתב:"אנתיפאדת אלאקצא. עם אחד. מולדת אחת. דם אחד" משמאל: כרזה של חמאס הקוראת: "קום והתקומם. אנתיפאדת פלסטין" (חשבון הטוויטר PALDF, 4 באוקטובר 2016)
מימין: כרזה  שפרסמה חמאס בה נכתב:"אנתיפאדת אלאקצא. עם אחד. מולדת אחת. דם אחד" משמאל: כרזה של חמאס הקוראת: "קום והתקומם. אנתיפאדת פלסטין" (חשבון הטוויטר PALDF, 4 באוקטובר 2016)

משט הנשים לעזה
  • ב-5 באוקטובר 2016 הגיעה הספינה זיתונא שעל סיפונה 13 נשים סמוך לחופי עזה. עם הגעתה של הספינה סמוך לחוף עזה יצאו כוחות חיל הים לכיוון הספינה, יצרו עימה קשר והזהירו אותה שלא תמשיך להתקדם לעבר חופי רצועת עזה. לאחר שהספינה המשיכה בדרכה השתלטו עליה לוחמי חיל הים ללא אלימות. הספינה נגררה לנמל אשדוד לבדיקת תכולתה הנשים שהיו על סיפונה הועברו לטיפול גופי הממשלה הרלוונטיים.
  • משרד החוץ של הרשות הפלסטינית גינה את מה שכינה "חטיפתה של ספינה זיתונא על ידי ישראל" והדגיש כי הדבר משקף את התעלמותה של הקהילה הבינלאומית מה"פיראטיות" של ישראל ואדישותה כלפי המצור על רצועת עזה. לדברי ההודעה ישראל הפרה את החוק הבינלאומי בכך שגררה בכוח את הספינה והנשים שהיו על סיפונה לנמל ישראלי (קדס.נט, 6 באוקטובר 2016). פוזי ברהום, דובר חמאס, גינה את "התוקפנות הישראלית" נגד הספינה. לדבריו זהו מעשה פיראטי אשר משקף את רצונה של ישראל להעמיק את "התוקפנות" נגד העם הפלסטיני וניסיון ישראלי לכסות על המציאות הקשה ברצועת עזה המהווה "פשע נגד האנושות" (דף הפייסבוק של פוזי ברהום, 5 באוקטובר 2016).
חשיפת חולייה שפעלה בשירות חזבאללה
  • כוחות הביטחון הישראליים סיכלו פיגועי טרור בצפון ישראללאחר שחשפו מספר תושבי הכפר ע'ג'ר שבגבול לבנון שעסקו בהברחת אמצעי לחימה מגבול לבנון לישראל. בסוף חודש יולי 2016 מצא חקלאי בשטח פתוח סמוך למטולה תיק ובו שני מטעני חבלה. בבדיקת מטעני החבלה עלה כי מקורם של המטענים בלבנון וכי חזבאללה מעורב בהכנסתם לשטח ישראל. לאחר חקירה נחשף כי המטענים הוברחו משטח לבנון על ידי מספר בני משפחה מהכפר ע'ג'ר אשר הסתייעו בבן משפחה נוסף ששימש איש קשר מול גורמי חזבאללה בלבנון. ב-4 בספטמבר 2016 נעצרו החשודים הראשונים ובהמשך נעצרו שלושה חשודים נוספים. אביהם של ארבעה חשודים, ביניהם החשוד המרכזי, הינו פעיל חזבאללה המתגורר בלבנון.
  • מכתב האישום שהוגש נגדם עולה כי האב יצר קשר עם בנו והציע לו לנצל את נתיב הברחת הסמים להעברת מטעני חבלה. האב גם העביר לבנו מידע כיצד ליצור קשר עם אנשי חזבאללה. התקשרות נעשתה בעיקר באמצעות דואר אלקטרוני מוצפן. עוד עלה כי המטענים הועברו לשטח ישראל כבר בחודש מאי 2016 והם נועדו לביצוע פיגוע בחיפה ובמספר יעדים נוספים בצפון מדינת ישראל כמו צומת גולני שם נמצאים חיילים רבים בתחנות ההסעה. התוכנית לא יצאה לפועל מכיוון שהנאשם המרכזי, שקיבל את המטענים, שכח היכן הניח אותם והם התגלו במקרה על ידי החקלאי. במחשבי העצורים נמצאו תמונות של אתרי פיגוע אפשריים, שהועברו לחזבאללה. 

[*]בשל החגים יצא הפרסום השבועי הבא ביום חמישי 27 באוקטובר 2016. אנו מאחלים לכל קוראינו גמר חתימה טובה וחג שמח.
[2]נתונים אלה אינם כוללים ירי פצצות מרגמה. כמו כן לא נכללות בהם נפילת רקטות בשטח רצועת עזה.
[3]מהנד חלבי ביצע פיגוע דקירה בעיר העתיקה בירושלים ב-3 באוקטובר 2015 . בפיגוע נהרגו שני  ישראלים.