מבט לטרור ולסכסוך הישראלי-פלסטיני (15-8 בנובמבר 2022)

זירת פיגוע דקירה בכניסה לאזור התעשייה אריאל.

זירת פיגוע דקירה בכניסה לאזור התעשייה אריאל.

זירת התאונה אותה ביצע המחבל (מגן דוד אדום, 15 בנובמבר 2022)

זירת התאונה אותה ביצע המחבל (מגן דוד אדום, 15 בנובמבר 2022)

תצלום מפעילות הכוחות (חשבון הטוויטר של דובר צה

תצלום מפעילות הכוחות (חשבון הטוויטר של דובר צה"ל, 12 בנובמבר 2022)

מודעת אבל של גדודי חללי אלאקצא המבכה את מותו של הפעיל שלה, מהדי חשאש (חשבון הטוויטר של NEWPRESS, 9 בנובמבר 2022).

מודעת אבל של גדודי חללי אלאקצא המבכה את מותו של הפעיל שלה, מהדי חשאש (חשבון הטוויטר של NEWPRESS, 9 בנובמבר 2022).

הלוויית עיסה בצאנור. גופתו עטופה בדגל צהוב של פתח (דף הפייסבוק של ופא, 10 בנובמבר 2022)

הלוויית עיסה בצאנור. גופתו עטופה בדגל צהוב של פתח (דף הפייסבוק של ופא, 10 בנובמבר 2022)

התהלוכה הצבאית של

התהלוכה הצבאית של "גדודי אלאנצאר" (ערוץ הטלגרם של QUDSN, 14 בנובמבר 2022)

ריאצ' מנצור, נציג הרשות באו

ריאצ' מנצור, נציג הרשות באו"ם, משתתף בישיבת הוועדה הרביעית של האו"ם.

התהלוכה בראמאללה.

התהלוכה בראמאללה.

  • במהלך השבוע בוצעו שני פיגועים : פיגוע דקירה ודריסה משולב באריאל, שלושה ישראלים נהרגו וארבעה נוספים נפצעו, ופיגוע ירי במעבר גלבוע, לא דווח על נפגעים. בכבישי יהודה ושומרון נמשכו יידוי האבנים והשלכת בקבוקי התבערה. כוחות הביטחון המשיכו בפעילות הסיכול ברחבי יהודה ושומרון. עשרות מבוקשים נעצרו והוחרמו אמצעי לחימה. בג’נין דווח על פעיל טרור המבוקש ע”י ישראל, איהם אלעאמר, אשר נמלט ממעצרו ע”י מנגנוני הביטחון של הרשות.
  • ברצועת עזה נשמר השקט. ארגוני הטרור בעזה ציינו את יום השנה למבצע “עמוד ענן” באמצעות מפגן צבאי מול ביתו של אחמד אלג’עברי, מפקד הזרוע הצבאית לשעבר בחמאס. ישראל איפשרה בפעם הראשונה מאז שנת 2007 הכנסת ציוד דו שימושי לעזה לתיקון סירות דיג.
  • הרשות הפלסטינית ממשיכה לקדם צעדים חד צדדים נגד ישראל. הוועדה הרביעית של האו”ם אישרה ב-11 בנובמבר 2022 ברוב קולות הצעה פלסטינית, הקוראת לחוות דעת משפטית דחופה של בית הדין הבינלאומי לצדק (ICJ) של האו”ם בהאג לגבי “המשמעות המשפטית של הכיבוש הישראלי המתמשך”. בקרב הפלסטינים נרשמו תגובות שמחה, אשר רואים בכך ניצחון למהלכם הבינ”ל. אבו מאזן טען בראיון לערוץ מצרי כי ראש הממשלה הנבחר בנימין נתניהו אינו מאמין בשלום וכך גם ממשלתו המסתמנת.
  • ראש הממשלה הפלסטיני, מחמד אשתיה, ממשיך להאשים את ישראל בפגיעה ישירה במצב איכות הסביבה בשטחי הרשות. בנאום שנשא בוועידת האקלים הבינלאומית ((COP27 בשרם אלשיח’, טען, כי ישראל “גוזלת” את משאבי הטבע ומקורות המים של הפלסטינים ומזהמת את הסביבה באמצעות הטמנת פסולת מוצקה בשטחי הרשות.
פיגוע דקירה ודריסה משולב באריאל
  • ב-15 בנובמבר 2022, בשעות הבוקר, בוצע פיגוע דקירה ודריסה משולב באריאל.  תחילה הגיע המחבל לשער הכניסה לאזור התעשייה באריאל, הציג למאבטח אישור כניסה ואז דקר ופצע אותו. משם רץ המחבל לתחנה הדלק הסמוכה ודקר למוות שני ישראלים. בתחנת הדלק חטף המחבל רכב ישראלי, פצע את בעל הרכב והחל לנסוע על כביש 5. עם המכונית הוא פגע בשול הכביש באזרח והרג אותו. לאחר מכן יצא מהרכב, דקר אזרח נוסף ופצע אותו באורח קשה. אזרח שנסע בכביש הבחין במתרחש ויצא לסייע לגבר שנדרס בשול. המחבל חטף את המכונית של האזרח שעצר לסייע, ונסע עם הרכב לכיוון עמדה צבאית. שם הבחין בחיילים, עשה סיבוב פרסה ונסע נגד כיוון התנועה, והתנגש בכלי רכב. בעקבות פקק תנועה שנוצר במקום, החל המחבל לברוח ברגל מהמקום. חיילים ואזרחים שהיו במקום ביצעו לעברו ירי והרגו אותו (YNET, 15 בנובמבר 2022).
 זירת פיגוע דקירה בכניסה לאזור התעשייה אריאל.     זירת התאונה אותה ביצע המחבל  
(מגן דוד אדום, 15 בנובמבר 2022)
מימין: זירת פיגוע דקירה בכניסה לאזור התעשייה אריאל. משמאל: זירת התאונה אותה ביצע המחבל
(מגן דוד אדום, 15 בנובמבר 2022)
  • ברשתות החברתיות דווח כי המחבל הוא מחמד מראד סאמי צוף, בן 19, מחארס (צפונית לסלפית). הוא משתייך לפתח, ואביו הוא גם פעיל פתח ואסיר לשעבר (דף הפייסבוק של Rafat Abo Alaa, 15 בנובמבר 2022; דף הפייסבוק של Ahmad Saleh‎‏, 15 בנובמבר 2022). דווח, כי הוא החזיק ברשותו היתר עבודה באזור התעשייה אריאל (YNET, 15 בנובמבר 2022).
המחבל מחמד מראד סאמי צוף (דף הפייסבוק של Oday Ali, 15 בנובמבר 2022)
המחבל מחמד מראד סאמי צוף (דף הפייסבוק של Oday Ali, 15 בנובמבר 2022)
  • דובר חמאס, עבד אללטיף אלקאנוע, בירך על הפיגוע, ואמר כי “פעולת סלפית” מוכיחה את כשלונה של ישראל, על מערכת הבטחון שלה וכוחותיה הצבאיים, בהריגת רוח ההתנגדות ומניעת התפשטותה (אתר חמאס, 15 בנובמבר 2022). כלי תקשורת המזוהים עם חמאס פרסמו בעקבות הפיגוע באריאל סרטונים וכרזות הסתה ברשתות החברתיות תחת ההאשטאג #גנרל _הסכינים (מית’אק, 15 בנובמבר 2022).
כרזת הסתה בעקבות הפיגוע באריאל (מית'אק, 15 בנובמבר 2022)
כרזת הסתה בעקבות הפיגוע באריאל (מית’אק, 15 בנובמבר 2022)
  • דובר הג’האד האסלאמי בגדה המערבית, טארק עז אלדין, בירך על הפיגוע ואמר כי הוא מוכיח שוב את שבריריותה של ישראל ואת קריסת המערכת הביטחונית והצבאית שלה (ערוץ הטלגרם Daffa_media [ערוץ הטלגרם של הג’האד האסלאמי בגדה המערבית], 15 בנובמבר 2022).
  • בעזה חילקה חמאס מיני מתיקה ברחובות כאות שמחה בעקבות הפיגוע (חשבון הטוויטר של שהאב, 15 בנובמבר 2022). גם ברחובות ג’נין חילקו רעולי פנים חמושים מיני מתיקה (חשבון הטוויטר של PALDF, 15 בנובמבר 2022).
ירי לעבר מעבר גלבוע
  • ב-10 בנובמבר 2022 בוצע ירי לעבר מעבר גלבוע של רשות המעברים (צפונית לג’נין). זוהתה פגיעה במבנה, אין נפגעים. המעבר נסגר וגורמי הביטחון ביצעו סריקות באזור (אגף דוברות והסברה במשרד הביטחון, 10 בנובמבר 2022).
פעילויות סיכול ומנע
  • כוחות ביטחון ישראליים המשיכו השבוע בפעילות סיכול ומנע אינטנסיבית במספר מוקדים ביהודה ושומרון. במסגרת הפעילות נעצרו חשודים במעורבות בפעילות טרור ונתפסו אמצעי לחימה רבים. להלן אירועים בולטים:
    • ב-12 בנובמבר 2022 עצרו כוחות ביטחון ישראליים בקבאטיה (דרומית לג’נין) את המבוקש מחמד אבו זינה, פעיל הג’האד האסלאמי בפלסטין וכלוא לשעבר ששוחרר לאחרונה באוגוסט 2022, יליד 1995, תושב מחנה הפליטים ג’נין. מיד עם שחרורו, שב אבו זינה לפעילות טרור משמעותית, במסגרתה פעל למימון וחימוש תשתיות צבאיות של הג’האד האסלאמי בפלסטין בצפון השומרון. במהלך הפעילות נזרקו אבנים והושלך מטען לעבר הכוחות. אין נפגעים לכוחות הביטחון (חשבון הטוויטר של דובר צה”ל, 12 בנובמבר 2022).
 מחמד סמיר אבו זינה (אתר הג'האד האסלאמי, 12 בנובמבר 2022).    תצלום מפעילות הכוחות (חשבון הטוויטר של דובר צה"ל, 12 בנובמבר 2022)
מימין: מחמד סמיר אבו זינה (אתר הג’האד האסלאמי, 12 בנובמבר 2022). משמאל: תצלום מפעילות הכוחות (חשבון הטוויטר של דובר צה”ל, 12 בנובמבר 2022)
    • ב-10 בנובמבר 2022, בשעות הבוקר, עצרו כוחות ביטחון ישראליים בג’נין את המבוקש צדקי אחמד עלי מרעי, בן 23, תושב העיר ג’נין, פעיל צבאי בכיר שהיה מעורב בשורה של פיגועי ירי לעבר כוחות צה”ל וחשוד כמי שלקח חלק בירי בו נהרג לוחם הימ”מ נעם רז ז״ל[1] (חשבון הטוויטר הרשמי של צה”ל, 10 בנובמבר 2022). במהלך מעצרו נתפסו ברכבו רובה מסוג M-16 ושני אקדחים.
 צדקי מרעי (אתר ערב48, 10 בנובמבר 2022).   האמל"ח שנתפס ברכב (חשבון הטוויטר של משטרת ישראל, 10 בנובמבר 2022)
מימין: צדקי מרעי (אתר ערב48, 10 בנובמבר 2022). משמאל: האמל”ח שנתפס ברכב (חשבון הטוויטר של משטרת ישראל, 10 בנובמבר 2022)

הרוגים פלסטיניים כתוצאה מחיכוך עם כוחות ביטחון ישראלים

הרוגה פלסטינית בביתוניא
  • כוחות צה”ל פעלו בשעות הבוקר (14 בנובמבר 2022) בביתוניא (מערבית לראמאללה), למעצר חשוד שמעורב בפעילות טרור. במהלך הפעילות זיהה כוח צה”ל רכב חשוד שהתקרב לכיוונו. הכוח סימן לרכב לעצור, אך זה האיץ לכיוונו. בתגובה, הכוח ירה לעבר הרכב. זוהו פגיעות ונסיבות המקרה בבירור. אין נפגעים לצה”ל (אתר ערוץ 7, 14 בנובמבר 2022; YNET, 14 בנובמבר 2022).
  • הפלסטינים דיווחו על הרוגה פלסטינית. תחילה פורסם שם ההרוגה אולם לאחר מספר שעות פורסמה הבהרה לפיה השם שפורסם לא נכון. רק בשעות הערב פורסם שם ההרוגה הפלסטינית, פלה אלמסאלמה בת 16. עוד, דווח, כי באירוע נפצע אנס חסונה, בן 26, אשר נעצר ע”י כוחות ביטחון ישראליים (ופא, 14 בנובמבר 2022).
  • רוחי פתוח, ראש המועצה הלאומית הפלסטינית, גינה את האירוע והזהיר מפני הסלמה ישראלית נגד הפלסטינים בימים הקרובים (ופא, 14 בנובמבר 2022).
  • תור ונסלנד, השליח המיוחד של האו”ם לתהליך השלום במזה”ת, שלח תנחומים למשפחתה וקרא לערוך חקירה מידית ומקיפה לגבי מות הנערה (חשבון הטוויטר של תור ונסלנד, 14 בנובמבר 2022).
הרוג פלסטיני בשכם במהלך כניסת מתפללים לקבר יוסף
  • ב-9 נובמבר 2022 אבטח כוח צה”ל כניסת מתפללים ישראליים למתחם קבר יוסף בשכם. במהלך הפעילות נשמעו קולות ירי והתפתחו עימותים אלימים עם פלסטיניים אשר כללו בין היתר חסימת כבישים והבערת צמיגים. כוח צה”ל ירה לעבר מחבל שהניח מטען בשכם וזוהתה פגיעה (חשבון הטוויטר של דובר צה”ל, 9 בנובמבר 2022).
תיעוד העימותים האלימים בשכם בעקבות כניסת מתפללים לקבר יוסף 
 (חשבון הטוויטר של PALDF, 9 בנובמבר 2022)
     תיעוד העימותים האלימים בשכם בעקבות כניסת מתפללים לקבר יוסף 
 (חשבון הטוויטר של PALDF, 9 בנובמבר 2022)
תיעוד העימותים האלימים בשכם בעקבות כניסת מתפללים לקבר יוסף
(חשבון הטוויטר של PALDF, 9 בנובמבר 2022)
  • בתקשורת הפלסטינית דווח כי במהלך עימותים שפרצו בשכם בעקבות כניסת מתפללים ישראלים לקבר יוסף נהרג צעיר פלסטיני, מהדי מחמד חמדאללה חשאש, בן 15 (באתר קדס פרס צוין כי הוא היה בן 17) ממחנה הפליטים בלאטה בשכם (ופא, 9 בנובמבר 2022). גדודי חללי אלאקצא בשכם פרסמו הודעה המבכה את מותו של הפעיל שלה, מהדי חשאש (אמד, 9 בנובמבר 2022).
  • חמאס פרסמה הודעה בה היא מבכה את מותו של חשאש במהלך עימותים עם כוחות צה”ל בשכם וכן גם מסרה את תנחומיה למשפחת ההרוג. חמאס ביקשה לחזק את ידיהם של אנשי ההתנגדות “הגיבורים” וקראה לאנשי ההתנגדות להמשיך ולתקוף התנחלויות ואת כוחות צה”ל ולהתנגד להם בכל כוח בעת כניסתם לערים הפלסטיניות (אתר PALINFO, 9 בנובמבר 2022).
 מודעת אבל של גדודי חללי אלאקצא המבכה את מותו של הפעיל שלה, מהדי חשאש (חשבון הטוויטר של NEWPRESS, 9 בנובמבר 2022).     מהדי חשאש חמוש ברובה ועל רצועת הנשק שלו לוגו של גדודי חללי אלאקצא (PALTODAY, 9 בנובמבר 2022)
מימין : מודעת אבל של גדודי חללי אלאקצא המבכה את מותו של הפעיל שלה, מהדי חשאש (חשבון הטוויטר של NEWPRESS, 9 בנובמבר 2022). משמאל : מהדי חשאש חמוש ברובה ועל רצועת הנשק שלו לוגו של גדודי חללי אלאקצא (PALTODAY, 9 בנובמבר 2022)
הרוג פלסטיני סמוך לג’נין
  • משרד הבריאות הפלסטיני דיווח (ב-9 בנובמבר 2022)על מותו של ראפת עלי עבדאללה עיסה, בן 29, מהעיירה צאנור שמדרום לג’נין, לאחר שנורה ע”י צה”ל ליד גדר הבטחון מערבית לג’נין. נמסר כי עיסה נפצע ברגליו ממספר כדורים בעת שהיה סמוך לגדר הבטחון ליד הכפר עאנין, מערבית לג’נין. הוא נעצר ונלקח למחנה סאלם, ומשם הועבר באמצעות אמבולנס של הסהר האדום הפלסטיני לבית חולים בג’נין, שם מת מפצעיו (ופא, 9 בנובמבר 2022). לטענת צה”ל, ההרוג הפלסטיני חיבל בגדר הביטחון במטרה לחדור לתוך שטח ישראל. בוצע לעברו נוהל מעצר חשוד שהסתיים בירי לעבר פלג גופו התחתון. זוהתה פגיעה והחיילים העבירו את הפלסטיני הפצוע להמשך טיפול רפואי בסהר האדום (YNET, 9 בנובמבר 2022).
  • נצרי חמאמרה, דובר תנועת פתח בג’נין, אמר בשולי ההלוויה ב-10 בנובמבר כי אשתו של עיסה, בתו והוריו, הגיעו ב-10 בנובמבר מירדן, כדי להיפרד ממנו. עיסה התגורר בירדן ויש לו קרובי משפחה בצאנור, והוא הגיע לפני כחודשיים לעבוד בישראל, אך חיילי צה”ל ירו בו בזמן שניסה להגיע לעבודה ב-9 בנובמבר 2022 (אלערבי אלג’דיד, 10 בנובמבר 2022).
 ראפת עיסה (דף הפייסבוק האישי של ראפת עיסה, 25 באוקטובר 2022).     הלוויית עיסה בצאנור. גופתו עטופה בדגל צהוב של פתח (דף הפייסבוק של ופא, 10 בנובמבר 2022)
מימין: ראפת עיסה (דף הפייסבוק האישי של ראפת עיסה, 25 באוקטובר 2022). משמאל: הלוויית עיסה בצאנור. גופתו עטופה בדגל צהוב של פתח (דף הפייסבוק של ופא, 10 בנובמבר 2022)
פעיל טרור ברח מהכלא של מנגנוני הביטחון של הרשות בג’נין
  •   מקורות במחנה הפליטים ג’נין דיווחו כי האסיר הפוליטי והמבוקש ע”י ישראל, איהם אלעאמר, נמלט מהכלא של המודיעין הצבאי בג’נין. הוא הצליח להימלט בעת העברתו מהכלא לבית החולים הממשלתי עקב הידרדרות במצבו הבריאותי בשל העינויים שהוא עובר מידי המנגנונים. המנגנונים הבטחוניים עצרו את אלעאמר על רקע פעילותו ב”גדוד ג’נין” ופעילות ההתנגדות שלו נגד ישראל. אלעאמר הוא פעיל במנגנון הבמ”ס הפלסטיני. אלעאמר הוא בנו של האסיר המשוחרר מחמד אלעאמר ממחנה הפליטים ג’נין, אחיו של האסיר איסר אלעאמר, ואחד מאלה שסייעו לאסירים הבטחוניים שברחו מכלא גלבוע (שהאב, 13 בנובמבר 2022; אתר אלשאהד, 13 בנובמבר 2022).
איהם אלעאמר. בתצלום השמאלי כתוב לו על האפוד "קן הצרעות" (במקור: עש אלדבאביר) 
(אתר אלשאהד, 13 בנובמבר 2022)
    איהם אלעאמר. בתצלום השמאלי כתוב לו על האפוד "קן הצרעות" (במקור: עש אלדבאביר) 
(אתר אלשאהד, 13 בנובמבר 2022)
איהם אלעאמר. בתצלום השמאלי כתוב לו על האפוד “קן הצרעות” (במקור: עש אלדבאביר)
(אתר אלשאהד, 13 בנובמבר 2022)
פיגועים משמעתיים[2]

פיגועים משמעתיים

ירי רקטות ופצצות מרגמה בחתך חודשי

ירי רקטות ופצצות מרגמה בחתך חודשי

ירי רקטות ופצצות מרגמה בחתך שנתי

ירי רקטות ופצצות מרגמה בחתך שנתי

מפגן צבאי לרגל יום השנה לתחילת מבצע “עמוד ענן”
  • הזרוע הצבאית של תנועת אלאחראר הפלסטינית, “גדודי אלאנצאר”, ערכה ב-14 בנובמבר 2022 תהלוכה צבאית לעבר ביתו של אחמד אלג’עברי בשכונת אלשג’אעיה בעזה לרגל יום השנה להריגתו ע”י ישראל ולתחילת מבצע “עמוד ענן” (14 בנובמבר 2012). במפגן השתתפו רוב הזרועות הצבאיות של פלגי ההתנגדות ברצועת עזה (ערוץ הטלגרם של QUDSN, 14 בנובמבר 2022; שהאב, 14 בנובמבר 2022).
התהלוכה הצבאית של "גדודי אלאנצאר" (מימין: ערוץ הטלגרם של QUDSN, 14 בנובמבר 2022; משמאל: צפא, 14 בנובמבר 2022)
התהלוכה הצבאית של “גדודי אלאנצאר” (מימין: ערוץ הטלגרם של QUDSN, 14 בנובמבר 2022; משמאל: צפא, 14 בנובמבר 2022)
ישראל מתירה הכנסת פיברגלס לרצועה
  • משרדו של המתאם המיוחד של האו”ם לתהליך השלום במזרח התיכון, תור ונסלנד (Tor Wennesland) – UNSCO, מסר ב-13 בנובמבר 2022 כי בפעם הראשונה מאז 2007, הוכנסו לעזה חומרים דו-שימושיים לתיקון סירות דיג. בהודעה נמסר כי האו”ם ימשיך במאמציו לשפר את חייהם של הפלסטינים ולצמצם את ההגבלות הישראליות (חשבון הטוויטר של UNSCO, 13 בנובמבר 2022). זכריא בכר, רכז ועדות הדיג בהתאחדות ועדות העבודה החקלאית (גוף לא ממשלתי), אמר כי הודות למאמצי האו”ם, הוכנסו פיברגלס וסרט רשת (גזה) לתחזוקת סירות. הוא הוסיף כי הכמות שנכנסה מצומצמת, והם מקווים שימשיכו להכניסו לרצועה, שכן עשרות סירות נהרסו ע”י ישראל וזקוקות לתיקון. (סוכנות אנטוליה, 13 בנובמבר 2022).
ההודעה של UNSCO (חשבון הטוויטר של UNSCO, 13 בנובמבר 2022)
ההודעה של UNSCO (חשבון הטוויטר של UNSCO, 13 בנובמבר 2022)
נציג חמאס בלבנון נועד עם המתאם המיוחד של האו”ם לתהליך השלום במזה”ת
  • אחמד עבד אלהאדי, נציג תנועת חמאס בלבנון, נועד ב-9 בנובמבר 2022 עם המתאם המיוחד של האו”ם לתהליך השלום במזה”ת, תור ונסלנד (Tor Wennesland), בארמון הממשלה בבירות בנוכחות חבר ההנהגה המדינית של חמאס בלבנון, משהור עבד אלחלים. בפגישה דנו הצדדים בהתפתחויות האחרונות בעניין הפלסטיני. עבד אלהאדי הדגיש שעל האו”ם למלא את תפקידו ולהתייצב לצד הפלסטינים, ולפעול כדי לאלץ את ישראל להפסיק את פעולותיה נגדם (אתר חמאס, 10 בנובמבר 2022).
הפגישה בבירות (אתר חמאס, 10 בנובמבר 2022)
הפגישה בבירות (אתר חמאס, 10 בנובמבר 2022)
תגובות פלסטיניות להחלטת האו”ם בנושא הפנייה לבית הדין הבין-לאומי לצדק
  • הוועדה הרביעית של האו”ם (הוועדה המיוחדת לעניינים מדיניים ולדה-קולוניזציה) אישרה ב-11 בנובמבר 2022 ברוב קולות הצעה פלסטינית, הקוראת לחוות דעת משפטית דחופה של בית הדין הבינלאומי לצדק (ICJ) של האו”ם בהאג לגבי “המשמעות המשפטית של הכיבוש הישראלי המתמשך”. 98 מדינות הצביעו בעד, וביניהן המדינות הערביות, כולל אלו שמקיימות קשרים דיפלומטיים עם ישראל כמו מאע”מ, ירדן ומצרים; 17 התנגדו; 52 נמנעו (אתר האו”ם, 11 בנובמבר 2022).
  • על פי נוסח ההחלטה, הפלסטינים מבקשים מבית הדין לקבוע כי “הכיבוש הישראלי” אינו זמני כפי שנקבע בהחלטה 242 של מועצת הביטחון, כלומר, כזה שאמור להסתיים באמצעות מו”מ על בסיס נוסחת שטחים תמורת שלום, אלא מצב קבוע – סיפוח הלכה למעשה. יצוין, כי בית הדין גם עלול להמליץ לאו”ם כיצד לנהוג כלפי ישראל, בין אם בנקיטת צעדים אופרטיביים כגון הטלת סנקציות, חרם וכדומה. ההחלטה צריכה לעבור אישור נוסף של עצרת האו”ם בחודש דצמבר (YNET, 11 בנובמבר 2022).
ריאצ' מנצור, נציג הרשות באו"ם, משתתף בישיבת הוועדה הרביעית של האו"ם.      תוצאות ההצבעה בישיבת הוועדה הרביעית של האו"ם (חשבון הטוויטר של משלחת הרשות לאו"ם, 11 בנובמבר 2022)
ריאצ’ מנצור, נציג הרשות באו”ם, משתתף בישיבת הוועדה הרביעית של האו”ם. משמאל : תוצאות ההצבעה בישיבת הוועדה הרביעית של האו”ם (חשבון הטוויטר של משלחת הרשות לאו”ם, 11 בנובמבר 2022)
  • ריאצ’ אלמאלכי, שר החוץ ברשות, בירך על ההצבעה הגורפת של המדינות החברות באו”ם בעד “ההחלטה על הצעדים הישראליים ופעילויות ההתנחלויות המשפיעים על זכויות הפלסטינים”. הוא ציין כי הבקשה הפלסטינית מבית הדין הבינלאומי לצדק היא להשיב לשאלה לגבי המהות והאופי של “הכיבוש המתמשך”, להגדיר את האחריות והחובות של ישראל, בשל היותה “הכוח הכובש הבלתי חוקי”. הוא הדגיש כי החלטה היסטורית זו, שהינה נצחון והישג דיפלומטי ומשפטי פלסטיני ובינלאומי ועולה בקנה אחד עם החוק הבינלאומי, אינה צעד חד-צדדי, אלא פעולה רב-צדדית, וכי היא תפתח עידן חדש לדרישת דין וחשבון מישראל (אתר משרד החוץ ברשות, 11 בנובמבר 2022).
  • משרד החוץ ברשות פרסם הודעה נוספת, תחת הכותרת “ההיסטריה הישראלית כלפי החלטת האו”ם משקפת את החשש מדרישה בינלאומית לדין וחשבון על פשע הקולוניאליזם הגזעני”, שבה התייחס ל”תגובות ההיסטריות בישראל” על ההחלטה באו”ם, שלהן קדמו מאמצים ומגעים ישראליים אינטנסיביים עם מספר מדינות בניסיון להניא את ההנהגה הפלסטינית מלהמשיך עם הגשת ההחלטה או לפגוע בהחלטה ולמנוע את אישורה בוועדה הרביעית של האו”ם. לטענתו, ממשלת ישראל, שהתפארה מאז תחילת הקמתה כי “אין תהליך מדיני עם הפלסטינים, ולא יהיה” וסירבה לקיים מגעים מדיניים עם ההנהגה הפלסטינית, החלה לאחר החלטת האו”ם לדבר על פגיעה של ההחלטה בכל תהליך מדיני עתידי, וטוענת כי “פתרון הסכסוך אינו עובר דרך האו”ם”, כאילו היא נמצאת בתהליך מדיני ובמו”מ רציני עם הפלסטינים (אתר משרד החוץ ברשות, 13 בנובמבר 2022).
  • רוחי פתוח, יו”ר המועצה הלאומית הפלסטינית, בירך על ההחלטה ותיאר אותה כנצחון של הזכות הפלסטינית והדיפלומטיה הפלסטינית (ופא, 11 בנובמבר 2022).
  • נביל אבו רדינה, דוברו של אבו מאזן, הגיב על דבריו של ראש ממשלת ישראל, יאיר לפיד, אשר אמר כי הדרך לפתרון הסכסוך אינה עוברת במסדרונות האו”ם או דרך מוסדות בינלאומיים אחרים, ויהיו השלכות לצעד הפלסטיני באו”ם. אבו רדינה אמר שהאיומים המתמידים מצד מנהיגי ישראל והאשמת ‘פלסטין’ בפעולה חד-צדדית הם דבר מוזר, משום שישראל מבצעת צעדים חד-צדדיים על בסיס יומיומי, בין אם בהפרת ההסכמים ובין אם באי עמידה בהם בכל התחומים. לדבריו, הפנייה למוסדות האו”ם היא זכות לגיטימית לכולם (ופא, 13 בנובמבר 2022).
  • תנועת חמאס בירכה על ההחלטה אמרה כי מדובר בהישג וצעד חשוב שניתן להתבסס עליו לטובת העניין הפלסטיני וזכויות הפלסטינים. היא גינתה את עמדות המדינות שהתנגדו להחלטה. חמאס קראה לרשות ולהנהגת אש”פ להמשיך במאמצים עד הסוף, ולדחות כל לחצים ציוניים-אמריקניים שעלולים להיות מופעלים עליהן (אתר חמאס, 12 בנובמבר 2022).
  • מאמר המערכת של היומון הפלסטיני “אלקדס” בירך על ההישג של קבלת ההחלטה. במאמר נכתב, כי קבלת ההחלטה מהווה צעד בכיוון הנכון מצד ההנהגה הפלסטינית הרשמית, שעליה ניתן יהיה להתבסס בעתיד כדי להפליל את הכיבוש ולהעמידו לדין בפני בתי משפט בינלאומיים, ובראשם בית הדין הפלילי הבינלאומי (אלקדס, 13 בנובמבר 2022).
  • עמר חלמי אלע’ול כתב בעיתון “אלחיאת אלג’דידה”, כי חשיבותם של החלטת האו”ם וחוות דעתו של בית המשפט של האו”ם נעוצה בכך שהיא שומטת שוב את הטענות של ישראל לפיהן האדמה הפלסטינית הכבושה נתונה במחלוקת בין שני הצדדים. לדבריו, החלטה זו וחוות הדעת המשפטית יאפשרו לאש”ף לדרוש מכל מדינות העולם ובראש ובראשונה מהאו”ם לציית לחוות דעת להביא לסיום “הכיבוש”, ולנקוט בצעדים המשפטיים, המדיניים והדיפלומטיים הדרושים להטלת סנקציות על ישראל (אלחיאת אלג’דידה, 13 בנובמבר 2022).
אבו מאזן מתייחס לראשונה לתוצאות הבחירות בישראל
  • אבו מאזן התראיין (ב-13 בנובמבר 2022) ממשרדו בראמאללה לערוץ המצרי AlQahera News . בריאיון הוא התייחס לראשונה לתוצאות הבחירות בישראל וטען כי בנימין נתניהו אינו מאמין בשלום וכך גם ממשלתו המסתמנת. עם זאת, הוא הבהיר כי אין בכוונתו לשנות את עמדתו ולפיה הסכסוך ייפתר בדרכי שלום בלבד, וכי ימשיך לעבוד מול כל ממשלה ישראלית. הוא הוסיף כי אינו מיואש מהמצב וכי אינו נכון לפרוש מתפקידו. במקביל, חזר על דבריו בנוגע לצורך לערוך בחירות פלסטיניות, תוך הדגשת נושא עריכתן במזרח ירושלים כתנאי והוסיף כי שיחות הפיוס עם חמאס יימשכו (ערוץ ה-YOUTUBE של הטלוויזיה הפלסטינית, 13 בנובמבר 2022).
אבו מאזן מתראיין ממשרדו בראמאללה לערוץ מצרי 
(ערוץ ה-YOUTUBE של הטלוויזיה הפלסטינית, 13 בנובמבר 2022)
    אבו מאזן מתראיין ממשרדו בראמאללה לערוץ מצרי 
(ערוץ ה-YOUTUBE של הטלוויזיה הפלסטינית, 13 בנובמבר 2022)
אבו מאזן מתראיין ממשרדו בראמאללה לערוץ מצרי
(ערוץ ה-YOUTUBE של הטלוויזיה הפלסטינית, 13 בנובמבר 2022)
  • אבו מאזן נשא נאום לציון 34 שנים להכרזת העצמאות הפלסטינית באלג’יריה וציין כי השלום והיציבות יתחילו עם ההכרה בזכויות העם הפלסטיני והקמת מדינה פלסטינית עצמאית שמזרח ירושלים היא בירתה. הוא קרא לקהילה הבינ”ל להפעיל לחץ על ישראל ולחייב אותה לקבל את החלטות האו”ם (ופא, 14 בנובמבר 2022).
מחמד אשתיה שב ומאשים את ישראל בפגיעה ישירה במצב איכות הסביבה בשטחי הרשות
  • ראש הממשלה הפלסטיני, מחמד אשתיה, השתתף ב-8 בנובמבר 2022 בוועידת האקלים הבינלאומית ((COP27, אשר נערכה בשרם אלשיח’ שבמצרים תחת חסותו והשתתפותו של נשיא מצרים אלסיסי ובהשתתפותם של מנהיגים מרחבי העולם. בנאום מיוחד שנשא אשתיה בכינוס התייחס למצב איכות הסביבה ברשות הפלסטינית תוך שהוא שב ומאשים את ישראל כאחראית למצב איכות הסביבה בשל היותה “כוח כובש”. לדבריו, ישראל באמצעות ההתנחלויות גונבת משאבי טבע פלסטיניים, טומנת פסולת מוצקה ומסוכנת בשטחי הרשות הפלסטינית, גונבת את מקורות המים שלהם ועוקרת את העצים שלהם. הוא ציין כי ישראל עקרה מאז שנת 1967 מעל ל-2.5 מיליון עצים מהם 800,000 עצי זית. אשתיה ציין כי ישראל גוזלת מדי שנה כ-41 מיליארד דולר של משאבי טבע פלסטינים באמצעות ניצול וייבוש מקורות מים שלהם. יצוין, כי אשתיה נפגש בשולי הכינוס בשרם אלשיח’ עם מנהיגים ערביים מרחבי העולם והעלה בפניהם את הצורך בסיוע ותמיכה בסוגיה הפלסטינית, הידוק התיאום המדיני עם הרשות הפלסטינית והידוק שיתוף הפעולה בתחומי הכלכלה ואיכות הסביבה (דף הפייסבוק של מחמד אשתיה, 8 בנובמבר 2022).
 אשתיה נושא נאום בכינוס בשרם אלשיח' (ופא, 8 בנובמבר 2022).     תמונה כללית של משתתפי הכינוס בשרם אלשיח' (ופא, 7 בנובמבר 2022)
מימין: אשתיה נושא נאום בכינוס בשרם אלשיח’ (ופא, 8 בנובמבר 2022). משמאל: תמונה כללית של משתתפי הכינוס בשרם אלשיח’ (ופא, 7 בנובמבר 2022)
  • יצוין, כי הוועדה השנייה (הוועדה הכלכלית והפיננסית של האו”ם) אישרה ב-10 בנובמבר 2022 החלטה הדורשת שישראל תפסיק לנצל, לגרום לנזק ולגרום לאובדן או דלדול וסיכון של משאבי הטבע בשטחים הפלסטיניים הכבושים ובגולן הסורי הכבוש. ע”פ ההחלטה, ישראל נקראת לעצור את כל הפעולות, לרבות הפעולות של המתנחלים הישראלים, הפוגעות בסביבה, לרבות השלכת כל מיני חומרי פסולת בשטחים הכבושים והפסקת הרס התשתיות החיוניות שלהם (אתר האו”ם, 10 בנובמבר 2022).
  • בתוך כך, ב-13 בנובמבר החל הדיאלוג הפלסטיני-אמריקני בראמאללה בנוגע לשיתוף הפעולה הכלכלי בין הצדדים. הרשות דרשה להסיר את המגבלות הישראליות על משאבי הטבע הפלסטיניים. ח’אלד אלעסילי, שר הכלכלה הפלסטיני, ביקש את עזרת ארה”ב כדי לעקוף את ההגבלות הישראליות כהגדרתו על משאבי הטבע הפלסטינים בשטחי C (סוא, 14 בנובמבר 2022).
אירועים המוניים לציון יום השנה למות ערפאת
  • ברחבי יהודה ושומרון התקיימו במהלך סוף השבוע האחרון עצרות ואירועים המוניים בהובלת הפתח לזכרו של יאסר ערפאת. כך למשל, בראמאללה ציינו פלסטינים רבים ב-10 בנובמבר 2022 את יום השנה ה-18 למותו של יאסר ערפאת בתהלוכה שעברה ברחובות ראמאללה ואלבירה, ועצרת מרכזית מול קברו, ע”פ הזמנת סניף פתח במחוז ראמאללה ואלבירה. מחמוד אלעאלול, סגן יו”ר הפתח, נשא דברים ואמר כי הם מתמודדים עם קשיים רבים. לדבריו, בראש סדר העדיפויות שלהם נמצאות החירות והעצמאות, והם ימשיכו להיאבק לשם כך, והם מתחייבים בפני יאסר ערפאת שימשיכו לראות את מה שהוא ראה, את האור בקצה המנהרה, ויחזרו על מה שהוא נהג לומר “הם רואים אותה רחוקה ואני רואה אותה קרובה” (ופא, 10 בנובמבר 2022).
התהלוכה בראמאללה.     מחמוד אלעאלול נואם סמוך לקברו של יאסר ערפאת 
(ופא, 10 בנובמבר 2022)
מימין: התהלוכה בראמאללה. משמאל: מחמוד אלעאלול נואם סמוך לקברו של יאסר ערפאת
(ופא, 10 בנובמבר 2022)
  • מוסד יאסר ערפאת[3] ציין ב-10 בנובמבר 2022 את יום השנה ה-18 למותו של יאסר ערפאת באירוע שנערך בארמון התרבות בראמאללה. באירוע השתתף ראש ממשלת הרשות, מחמד אשתיה, כנציגו של אבו מאזן; יו”ר המועצה הלאומית הפלסטינית, רוחי פתוח; חברים מהוועד הפועל של אש”פ והוועד המרכזי של פתח; חברים במועצה המהפכנית של התנועה, ומספר שרים. באירוע הוענק מגן הוקרה ללטיפה אבו חמיד, אמו של האסיר חולה הסרטן נאצר אבו חמיד, לכבוד עמידתה האיתנה כאם לשהיד וארבעה אסירים, והיותה סמל של המאבק הפלסטיני (ופא, 10 בנובמבר 2022).
אשתיה ומנכ"ל מוסד "יאסר ערפאת" מעניקים את מגן ההוקרה לאמו של האסיר נאצר אבו חמיד 
(ופא, 10 בנובמבר 2022)
אשתיה ומנכ”ל מוסד “יאסר ערפאת” מעניקים את מגן ההוקרה לאמו של האסיר נאצר אבו חמיד
(ופא, 10 בנובמבר 2022)
  • בעזה, בפעם הראשונה מזה שנים. אפשרה חמאס לפתח לקיים ב-10 בנובמבר 2022 עצרת המונית לזכר ערפאת בכיכר אלכתיבה, במערב העיר עזה. בעצרת השתתפו אלפים מתושבי עזה. המשתתפים הניפו את דגלי פלסטין, את דגלי תנועת פתח ואת תמונותיהם של יאסר ערפאת ואבו מאזן. בנאומו בעצרת הדגיש אבו מאזן כי הם הולכים בדרך שהיתוו המנהיגים המייסדים, דרכם של השהידים והאסירים האמיצים, דרכה של פתח, דרכו של אש”פ, הנציג הלגיטימי היחיד של הפלסטינים, ודרך הפטריוטיות הפלסטינית. הוא הוסיף כי אין מדינה בגדה המערבית בלי עזה, ואין מדינה בעזה בלי הגדה המערבית וירושלים, וכי הם לא יסכימו לדבר פחות ממדינה פלסטינית עצמאית בגבולות ה-4 ביוני 1967, שבירתה מזרח ירושלים (ופא, 10 בנובמבר 2022).
העצרת ההמונית של פתח בעזה (דף הפייסבוק של ופא, 10 בנובמבר 2022)     העצרת ההמונית של פתח בעזה (דף הפייסבוק של ופא, 10 בנובמבר 2022)
העצרת ההמונית של פתח בעזה (דף הפייסבוק של ופא, 10 בנובמבר 2022)
צרפת מעניקה סיוע לסקטור הפרטי הפלסטיני
  • ח’אלד אלעסילי, שר הכלכלה הפלסטיני, חתם (ב-10 בנובמבר 2022) במשרדו בראמאללה עם הקונסול הצרפתי בירושלים על הסכם לחידוש המענק הצרפתי לחברות פלסטיניות בסך 2.5 מיליון יורו. אלעסילי הדגיש במהלך טקס החתימה את חשיבות מימון הפרויקט ותרומתו לסקטור הפרטי הפלסטיני. לדבריו, פרויקט זה מסייע ל-38 חברות פלסטיניות ומאפשר תעסוקה ל-450 עובדים פלסטינים (אלחיאת אלג’דידה, 10 בנובמבר 2022).
שר הכלכלה הפלסטיני במעמד חתימת הסכם הסיוע עם הקונסול הכללי של צרפת 
(אלחיאת אלג'דידה, 10 בנובמבר 2022(
שר הכלכלה הפלסטיני במעמד חתימת הסכם הסיוע עם הקונסול הכללי של צרפת
(אלחיאת אלג’דידה, 10 בנובמבר 2022)
יריד מכשירי כתיבה של הגוש האסלאמי באוניברסיטת בירזית
  • הגוש האסלאמי של חמאס באוניברסיטת בירזית פתח ב-14 בנובמבר 2022 יריד מכשירי כתיבה ואלקטרוניקה בשם “שכונת אליאסמינה” (הכוונה לאזור בכסבה של שכם, שם פעילה התארגנות “גוב האריות”), שיימשך עד 17 בנובמבר 2022, במגרש של פקולטת ההנדסה באוניברסיטה. על הקירות של היריד מופיעות תמונות של שהידים וגיבורי ההתנגדות ב”גוב האריות”, שיצאו משכונת אליאסמינה, כמו גם תבליטי רקטות (אתר הגוש האסלאמי בגדה, 14 בנובמבר 2022; דף הפייסבוק של הגוש האסלאמי באוניברסיטת בירזית, 13 בנובמבר 2022).
תצלומים מהיריד: מימין תמונתו של הבכיר ב"גוב האריות", מצעב אשתיה, שעצור בידי הרשות, ולידה כתוב "פעם הרשות ופעם הצבא"; משמאל תמונותיהם של אבראהים אלנאבלסי ואמו (פלסטין אלא'ן, 14 בנובמבר 2022)
תצלומים מהיריד: מימין תמונתו של הבכיר ב”גוב האריות”, מצעב אשתיה, שעצור בידי הרשות, ולידה כתוב “פעם הרשות ופעם הצבא”; משמאל: תמונותיהם של אבראהים אלנאבלסי ואמו (פלסטין אלא’ן, 14 בנובמבר 2022) 

תצלומים נוספים מהיריד: בתצלום הימני כרזה שעליה כתוב "גדוד ג'נין" ולידה תמונתו של המבוקש פתחי חאזם[4] כמו גם תבליטי רקטות (פלסטין אלא'ן, 14 בנובמבר 2022)
תצלומים נוספים מהיריד: בתצלום הימני כרזה שעליה כתוב “גדוד ג’נין” ולידה תמונתו של המבוקש פתחי חאזם[4] כמו גם תבליטי רקטות (פלסטין אלא’ן, 14 בנובמבר 2022)

יידוי אבנים, השלכת בקבוקי תבערה ואירועים נוספים
  • גם השבוע נמשכו אירועי יידוי האבנים והשלכת בקבוקי תבערה לעבר כלי רכב ישראליים הנעים בכבישים ברחבי יהודה ושומרון ומזרח ירושלים. להלן אירועים בולטים:
    • 15 בנובמבר 2022: אבנים יודו לעבר רכבים סמוך לאלזאויה (דרומית-מזרחית לקלקיליה). אין נפגעים ונגרם נזק (הצלה ללא גבולות יו”ש, 15 בנובמבר 2022).
    • 14 בנובמבר 2022: אבנים יודו לעבר רכבים סמוך לאלמע’יר (צפונית-מזרחית לראמאללה). אין נפגעים ונגרם נזק (הצלה ללא גבולות יו”ש, 14 בנובמבר 2022).
    • 14 בנובמבר 2022: אבנים יודו מרכב חולף לעבר רכב ישראלי סמוך לעטרת (צפונית-מערבית לראמאללה). אין נפגעים ונגרם נזק (הצלה ללא גבולות יו”ש, 14 בנובמבר 2022).
    • 14 בנובמבר 2022: אבנים יודו לעבר אוטובוס מערבית לגשר בית כחיל (צפונית-מערבית לחברון). אין נפגעים ונגרם נזק (הצלה ללא גבולות יו”ש, 14 בנובמבר 2022).
    • 14 בנובמבר 2022: בקבוקי תבערה הושלך לעבר טיולית של חיילים סמוך למעלה שומרון (מזרחית לקלקיליה). אין נפגעים ונגרם נזק (הצלה ללא גבולות יו”ש, 14 בנובמבר 2022).
    • 14 בנובמבר 2022: אבנים יודו לעבר אוטובוס במזרח ירושלים. נגרם נזק ואין נפגעים. שוטרים שהיו בסמוך למקום עצרו שלושה חשודים ביידוי האבנים (דוברות המשטרה, 14 בנובמבר 2022).
הנזק שנגרם לאוטובוס (דוברות המשטרה, 14 בנובמבר 2022)
הנזק שנגרם לאוטובוס (דוברות המשטרה, 14 בנובמבר 2022)
    • 13 בנובמבר 2022: אבנים יודו לעבר רכבים סמוך למרדה (צפונית מזרחית לסלפית). אין נפגעים ונגרם נזק (הצלה ללא גבולות יו”ש, 13 בנובמבר 2022).
    • 13 בנובמבר 2022: אבנים יודו לעבר אוטובוס בין אביגיל לסוסיא (דרומית לחברון). אין נפגעים ונגרם נזק (הצלה ללא גבולות יו”ש, 13 בנובמבר 2022).
    • 13 בנובמבר 2022: אבנים יודו לעבר אוטובוס בפנדק סמוך לקדומים (מזרחית לקלקיליה). אין נפגעים ונגרם נזק (הצלה ללא גבולות יו”ש, 13 בנובמבר 2022).
    • 13 בנובמבר 2022: אבנים יודו לעבר רכבים סמוך לאלערוב (צפונית לחברון). אין נפגעים ונגרם נזק (הצלה ללא גבולות יו”ש, 13 בנובמבר 2022).
    • 12 בנובמבר 2022: אבנים ובלוני צבע הושלכו לעבר אוטובוס בצומת ג’נצאפוט (מזרחית לקלקיליה). הנהג נפצע קל בפניו ונגרם נזק (הצלה ללא גבולות יו”ש, 12 בנובמבר 2022).
    • 12 בנובמבר 2022: בקבוק תבערה הושלך לעבר רכבים באזור אלח’צ’ר (מערבית לבית לחם). אין נפגעים ולא דווח על נזק (הצלה ללא גבולות יו”ש, 12 בנובמבר 2022).
    • 12 בנובמבר 2022: בקבוק תבערה הושלך לעבר אוטובוס סמוך לאלערוב. אין נפגעים ולא דווח על נזק (הצלה ללא גבולות יו”ש, 12 בנובמבר 2022).
    • 11 בנובמבר 2022: אבנים יודו לעבר רכב דרומית לכיכר נילי (צפונית מערבית לראמאללה). אין נפגעים ונגרם נזק (הצלה ללא גבולות יו”ש, 1 בנובמבר 2022).
    • 11 בנובמבר 2022: מטענים הושלכו לעבר פילבוקס בנבי צאלח (צפונית מערבית לראמאללה). אין נפגעים ולא דווח על נזק (הצלה ללא גבולות יו”ש, 11 בנובמבר 2022).
    • 10 בנובמבר 2022: אבנים יודו לעבר רכבים סמוך למגדלים (דרומית מזרחית לשכם). אין נפגעים ונגרם נזק (הצלה ללא גבולות יו”ש, 10 בנובמבר 2022).
    • 10 בנובמבר 2022: אבנים יודו לעבר רכבים בעזון (מזרחית לקלקיליה). אין נפגעים ונגרם נזק (הצלה ללא גבולות יו”ש, 10 בנובמבר 2022).
    • 10 בנובמבר 2022: אבנים יודו לעבר אוטובוס ורכבים בצומת מעלה שומרון (מזרחית לקלקיליה). אין נפגעים ונגרם נזק (הצלה ללא גבולות יו”ש, 10 בנובמבר 2022).
    • 10 בנובמבר 2022: אבנים יודו לעבר רכבים בחוארה (דרומית לשכם) אין נפגעים ונגרם נזק (הצלה ללא גבולות יו”ש, 10 בנובמבר 2022).
    • 10 בנובמבר 2022: אבנים יודו לעבר אוטובוס ורכבים סמוך לבית אל (צפונית לראמאללה). אין נפגעים ונגרם נזק (הצלה ללא גבולות יו”ש, 10 בנובמבר 2022).
    • 10 בנובמבר 2022: אבנים יודו לעבר אוטובוס תלמידים ורכבים בתקוע הערבית (דרומית מזרחית לבית לחם). אין נפגעים ונגרם נזק (הצלה ללא גבולות יו”ש, 10 בנובמבר 2022).
    • 10 בנובמבר 2022: אבנים יודו לעבר רכבים סמוך לכפר שקבא (צפונית מערבית לראמאללה). אין נפגעים ונגרם נזק (הצלה ללא גבולות יו”ש, 10 בנובמבר 2022).
    • 10 בנובמבר 2022: מטען הושלך לעבר פילבוקס בנבי צאלח. אין נפגעים ולא דווח על נזק (הצלה ללא גבולות יו”ש, 10 בנובמבר 2022).
    • 9 בנובמבר 2022: אבנים יודו לעבר רכבים בין צומת אלח’צ’ר לביתר. אין נפגעים ונגרם נזק (הצלה ללא גבולות יו”ש, 9 בנובמבר 2022).
    • 9 בנובמבר 2022: אבנים יודו לעבר אוטובוס אחרי צומת ג’נצאפוט לכיוון עמנואל. אין נפגעים ונגרם נזק (הצלה ללא גבולות יו”ש, 9 בנובמבר 2022).
    • 9 בנובמבר 2022: אבנים יודו לעבר רכבים באזור פנדק. אין נפגעים ונגרם נזק (הצלה ללא גבולות יו”ש, 9 בנובמבר 2022).
    • 9 בנובמבר 2022: אבנים יודו באזור ברוכין (מערבית לסלפית). אין נפגעים ונגרם נזק (הצלה ללא גבולות יו”ש, 9 בנובמבר 2022).
    • 9 בנובמבר 2022: אבנים יודו לעבר אוטובוס סמוך לאלערוב. אין נפגעים ונגרם נזק (הצלה ללא גבולות יו”ש, 9 בנובמבר 2022).
    • 9 בנובמבר 2022: אבנים יודו לעבר אוטובוס ומשאית באזור זבידאת (בקעת הירדן). אין נפגעים ונגרם נזק (הצלה ללא גבולות יו”ש, 9 בנובמבר 2022).
    • 9 בנובמבר 2022: אבנים יודו לעבר רכבים סמוך לדיר אבו משעל (צפונית מערבית לראמאללה). אין נפגעים ונגרם נזק (הצלה ללא גבולות יו”ש, 9 בנובמבר 2022).
    • 9 בנובמבר 2022: בקבוק תבערה הושלך לעבר רכב בחוארה (דרומית לשכם). אין נפגעים ולא דווח על נזק (הצלה ללא גבולות יו”ש, 9 בנובמבר 2022).
    • 9 בנובמבר 2022: אבנים יודו לעבר אוטובוסים של הסעות תלמידים באזור זבידאת. דווח על שני ילדים נפגעי חרדה ונגרם נזק (הצלה ללא גבולות יו”ש, 9 בנובמבר 2022).
    • 8 בנובמבר 2022: אבנים יודו לעבר אוטובוס בין צומת אלח’צ’ר לביתר. אין נפגעים ונגרם נזק (הצלה ללא גבולות יו”ש, 8 בנובמבר 2022).
    • 8 בנובמבר 2022: אבנים יודו לעבר רכבים בחוארה. אין נפגעים ונגרם נזק (הצלה ללא גבולות יו”ש, 8 בנובמבר 2022).

הנזק שנגרם לחלון הרכב (הצלה ללא גבולות, 8 בנובמבר 2022)
הנזק שנגרם לחלון הרכב (הצלה ללא גבולות, 8 בנובמבר 2022)

[1] לוחם הימ"מ נעם רז ז"ל נהרג מירי במהלך פעילות כוחות הביטחון הישראלים בוואדי ברקין ב-13 במאי 2022.
[2] “פיגועים משמעותיים" מוגדרים על-ידי מרכז המידע כפיגועי ירי, דקירה, דריסה והטמנת מטענים או פיגועים משולבים. לא נכללים בהם יידויי אבנים והשלכת בקבוקי תבערה. הנתונים גם אינם כוללים אירועי ירי נגד כוחות צה"ל בעת פעילות סיכול ומנע ביהודה ושומרון.
[3] מוסד פלסטיני עצמאי וללא מטרות רווח שנוסד בשנת 2007 בהתאם לצו נשיאותי של אבו מאזן. המוסד ממומן ע"י אש"פ ומטרתו להנציח את מורשתו של יאסר ערפאת. למוסד מטה ראשי בראמאללה ומשרד נוסף בעזה.
[4] אביהם של רעד חאזם, המחבל אשר ביצע את פיגוע הירי ברחוב דיזינגוף בתל אביב בו נרצחו שלושה אזרחים, ושל עבד אלרחמן חאזם, שסוכל בפעילות כוחות הבטחון במ"פ ג'נין ב-28 בספטמבר 2022.