המלחמה בכספי טרור: שר הביטחון אהוד ברק חתם על צו המוציא אל מחוץ לחוק 36 קרנות אסלאמיות ברחבי העולם, המשתייכות ל”קואליציית הצדקה”.

שמות שהידים, שביצעו פיגועי התאבדות קטלניים בערי ישראל

שמות שהידים, שביצעו פיגועי התאבדות קטלניים בערי ישראל

מקורות המימון העיקריים של חמאס

מקורות המימון העיקריים של חמאס

דרכי העברת כספים למימון הטרור

דרכי העברת כספים למימון הטרור

מסמך שלל

מסמך שלל

יושב ראש חבר הנאמנים

יושב ראש חבר הנאמנים

Palestine-info, 18 בנובמבר 2004

Palestine-info, 18 בנובמבר 2004

אודות מתן חסות של קואליציית הצדקה

אודות מתן חסות של קואליציית הצדקה

תמונות ממחנות קיץ

תמונות ממחנות קיץ

מחנות קיץ

מחנות קיץ


שמות שהידים, שביצעו פיגועי התאבדות קטלניים בערי ישראל

קטע ממסמך שלל שנפל לידי צה”ל במבצע “חומת מגן”: טבלה של “קואליציית הצדקה”, ובה שמות שהידים, שביצעו פיגועי התאבדות קטלניים בערי ישראל. הטבלה נועדה להסדיר העברת כספים למשפחות המחבלים המתאבדים, באמצעות אגודת הצדקה האסלאמית “אלתצ’אמן” בשכם, המזוהה עם חמא”ס.

כללי

1. לאחרונה חתם שר הביטחון אהוד ברק על צו המכריז על 36 קרנות אסלאמיות ברחבי העולם, המשתייכות לארגון גג בשם " קואליציית הצדקה " (אאתלאף אלח’יר), כעל "התאחדויות בלתי מותרות" בישראל (נוסח הצו ופרוט הקרנות הנכללות בו ראה נספח). הקרנות הללו הוצאו אל מחוץ לחוק בשל היותן חלק ממערך גיוס הכספים של תנועת חמא"ס, התומך בתשתית האזרחית של התנועה (הדעווה) ובפעילותה הנרחבת ביהודה, שומרון ורצועת עזה. בשטחים. קרנות אלו מעבירות עשרות מיליוני דולרים מידי שנה למוסדות חמא"ס בשטחים. על פי פרסום שירות ביטחון כללי הועברו בשנת 2007 כ- 120,000,000 $ ליהודה ושומרון ולרצועת עזה למימון פעילות ארגוני הטרור, מהם כ-30% יועדו למימון מערך הדעווה של חמא"ס 1.

2. הוצאות הקרנות הללו אל מחוץ לחוק הינה המקיפה והרחבה שנעשתה אי פעם בישראל נגד המערך העולמי המסייע לחמא"ס בגיוס כספים. הצו עליו חתם שר הביטחון מצטרף לשורה של צווים קודמים, שהוציאו אל מחוץ לחוק את "קואליציית הצדקה" וקרנות צדקה אסלאמיות השייכות ל"קואליציה" והמזוהות עם חמא"ס. על הקרנות הללו נמנות, בין השאר, קרן "אינטרפאל" בבריטניה, סניפים של "קרן אלאקצא" באירופה, "קרן האדמה הקדושה" בארה"ב, הכנס העולמי לנוער מוסלמי ( wamy ) בסעודיה, וקרנות נוספות בצרפת, הולנד, איטליה, דנמרק, שבדיה ועוד. על פי פרסום של שירות ביטחון כללי "אין ספק שהכרזה משמעותית זו, לאור היקפה, תחייב את המערכת הבנקאית והפיננסית בישראל ובחו"ל להיערך בהתאם ולנהוג במשנה זהירות , וזאת כדי למנוע נקיטת הליכים פליליים או תביעות אזרחיות של נפגעי טרור…" 2

מאפייני "קואליציית הצדקה"

3. " קואליציית הצדקה " הוקמה באוקטובר 2000 כארגון גג המאגד בתוכו למעלה מ-50 קרנות אסלאמיות ברחבי העולם, לשם מבצע גיוס כספים עולמי נרחב אד-הוק כסיוע לפלסטינים ב"שטחים". פעילותה החלה, זמן קצר לאחר תחילת מערכת הטרור הפלסטינית (אינתיפאדת אלאקצא), כמבצע מוגבל ל- 101 ימים. בשל הצלחת המבצע התמסדה ה"קואליציה" והיא ממשיכה לפעול עד ימינו אלה ולהעביר בדרכים מגוונות סיוע כספי המגיע ברובו למוסדות החמא"ס ב"שטחים". בשל תמיכתה בחמא"ס הוכרזה ה"קואליציה" ע"י שר הביטחון ב-2002 כהתאחדות בלתי מותרת בישראל. מסמכי שלל שנפלו לידי צה"ל מעידים היטב כי גם הרשות הפלסטינית רואה ב"קואליציית הצדקה" כגוף התומך בתנועת החמא"ס 3.

מקורות המימון העיקריים של חמא"ס 4

מקורות המימון העיקריים של חמאס

דרכי העברת כספים למימון הטרור ב"שטחים" 5

דרכי העברת כספים למימון הטרור

4. "קואליציית הצדקה" הוקמה במעורבות הנהגת חמא"ס . היא מורכבת משילוב של קרנות ייעודיות של חמא"ס וקרנות בעלות אופי אסלאמי קיצוני מרחבי העולם. סכומי הכסף הגדולים שהיא מעבירה ל"שטחים", מגיעים ברובם הגדול אל התשתית האזרחית של חמא"ס (הדעווה). בכך מסייעת "קואליציית הצדקה" לחמא"ס להעמיק אחיזתה בקרב האוכלוסייה ולבנות עצמה כחלופה לרשות הפלסטינית גם ביהודה ושומרון, לאחר שחמא"ס השתלטה על רצועת עזה ביוני 2007. זאת ועוד, הכספים המועברים לתשתית האזרחית של חמא"ס מסייעים בידה לקיים מערכת התומכת בטרור , כולל טרור המתאבדים, כפי שהומחש היטב במסמכי שלל שנפלו בעבר לידי צה"ל. לאחרונה התברר כי הקרנות המשתייכות ל"קואליציית הצדקה" מגייסות כספים גם עבור הפעילות של ממשל חמא"ס ברצועת עזה.

מסמך שלל
מסמך שלל: תזכיר (אליו צורפו מסמכים נלווים 6) בחתימת רשיד אבו שבאכ, מי שהיה ראש הביטחון המסכל בעזה.

התזכיר עוסק ב"קואליציית הצדקה" ונאמר בו כי היא נחשבת לאחת התומכות הכספיות הגדולות ביותר בתנועת חמא"ס.

5. בראש "מועצת הנאמנים" של "קואליציית הצדקה" עומד השיח’ ד"ר יוסף מצטפא אלקרצ’אוי , מגדולי הפוסקים המוסלמים בדורנו. זהו איש דת מצרי הפועל מקטר, לאחר שנאלץ לעזוב את מצרים בשנות השבעים. הוא ידוע בדעותיו הקיצוניות בכל הנוגע לישראל ומהווה מקור סמכות דתי ראשון במעלה עבור חמא"ס, למרות שאינו פלסטיני. בעבר הוציא אלקרצ’אוי פסקי הלכה הקוראים לג’האד נגד ישראל והיהודים והמתירים ביצוע פיגועי התאבדות . הוא היה הראשון שהתיר במרץ 2002 לנשים פלסטיניות לבצע פיגועי התאבדות בפסק הלכה, שניתן זמן קצר לאחר תחילת התופעה של ביצוע פיגועי התאבדות ע"י נשים 7. כסמכות הלכתית אסלאמית בכירה, וכמי שעומד בראש "קואליציית הצדקה", נתן אלקרצ’אוי צידוק הלכתי אסלאמי להעברת כספים המיועדים לצדקה עבור ארגוני טרור כגון חמא"ס תחת הכותרת של "ג’האד באמצעות כספים" ("ג’האד באלמאל").

יושב ראש חבר הנאמנים

השיח’ ד"ר יוסף מצטפא אלקרצ’אוי, יו"ר "מועצת הנאמנים" של "קואליציית הצדקה".

  Palestine-info, 18 בנובמבר 2004
   

נוסח פסק ההלכה ("פתוה") שהוציא יוסף אלקרצ’אוי בעניין השתתפות נשים בפעולות התאבדות

(המקור: 18 בנובמבר 2004 Palestine-info).

6. אישים נוספים הבולטים בקרב "מועצת הנאמנים" הינו עצאם יוסף , המזכיר הכללי, שהינו גם הדמות הדומיננטית באינטרפאל , הקרן הייעודית של חמא"ס בבריטניה , שהוכרזה כ"התאחדות בלתי מותרת" בישראל במאי 1997, וכ"ארגון טרור" בינואר 1998 8. דמות בולטת נוספת הינה סגן מנהל "קואליציית הצדקה" משיר (פילדמרשל) עבד אל רחמן סואד אלד’הב , נשיא סודאן לשעבר, העומד בראש ארגון אסלאמי העוסק בדעווה בקרב מדינות אפריקה. שאר חברי "מועצת הנאמנים" הינם פעילים אסלאמיים בולטים ברחבי העולם ובתוכם: פעיל חמא"ס בשכם, שיח’ חאמד אלביתאוי , יו"ר אגודת הצדקה " אלתצ’אמן " (שהוכרזה "התאחדות בלתי מותרת" בישראל בשנת 2002 עקב קשריה עם חמא"ס); שיח’ רא’אד צלאח (ראש הפלג הצפוני של התנועה האסלאמית בישראל); שיח’ עכרמה צברי (המופתי של ירושלים, בעל דעות קיצוניות, שהטיף לג’האד ולביצוע פיגועי התאבדות).

מאפייני התשתית האזרחית של חמא"ס

7. תנועת חמא"ס מקיימת ביהודה, שומרון ורצועת עזה תשתית ענפה של מוסדות אזרחיים (ה"דעוה") 9. תשתית זאת כוללת עשרות רבות של ועדות צדקה, מוסדות חינוך, מסגדים, איגודי נשים ופועלים, קבוצות ספורט ומוסדות פיננסיים. מוסדות הדעווה מהווים את מקור כוחה העיקרי של חמא"ס והם מבדילים אותה מארגוני טרור אחרים ומארגונים אסלאמיים אחרים ביהודה, שומרון ורצועת עזה. מוסדות הדעווה של חמא"ס הוצאו ע"י ישראל אל מחוץ לחוק בשל היותם חלק בלתי נפרד מהחמא"ס, ובשל תמיכתם בפעילות הטרור.

8. תשתית הדעווה של חמא"ס ממלאת שתי מטרות בסיסיות:

א. סיוע לאוכלוסיה בתחומי החינוך, הסעד, הבריאות, שרותי דת ומגוון תחומים נוספים, תוך ניצול חולשתה ואוזלת ידה של ה"רשות הפלסטינית" המופקדת על מתן שירותים בתחומים הללו. שרות זה ניתן על מנת לזכות בתמיכת האוכלוסייה, לחזק את כושר עמידתה בעימות האלים נגד ישראל ולבסס את תנועת ה-"חמא"ס" כמוקד כוח פוליטי המחליש את כוחה של ה"רשות" ועשוי בעתיד להוות חלופה ל"רשות" גם ביהודה ושומרון.

ב. מעטפת תומכת טרור באמצעות:-

1) חינוך, הטפה והסתה לטרור ולשנאה והפצת מסרים אסלאמיים קיצונים לשם הכשרת הלבבות בקרב האוכלוסייה. זאת באמצעות מערכת חינוך עצמאית של ה-"חמא"ס"; חדירה של אנשי חמא"ס למוסדות החינוך של הרשות הפלסטינית; רכישת השפעה על המסגדים בשטחי הרשות הפלסטינית; הפצת פרסומים והטמעת מסרים בקרב החברה הפלסטינית במגוון שיטות. פעילות תודעתית זאת של חמא"ס, שהתאפשרה ע"י הרשות, תרמה לכך שדור שלם של פלסטינים גדל כאשר דגם האסלאם היחיד שהכירו הוא דגם האסלאם המיליטאנטי המטיף לעימות מזוין עם ישראל עד לחיסולה. דור זה צפוי לתפוס את מקומו בין שורות חמא"ס בין אם במסגרת הפעילות הפוליטית והחברתית ובין אם כפעילים מבצעיים-טרוריסטיים.

2) סיוע לפעילים מבצעיים של חמא"ס ולבני משפחותיהם ("שהידים", לרבות מתאבדים, עצורים, מבוקשים ופצועים). זאת הן באמצעות סיוע ישיר (הענקת כספים) והן סיוע עקיף (בריאות, רווחה, חינוך, דת וכו’).

סיוע "קואליציית הצדקה" למחנות קיץ ברצועת עזה

אודות מתן חסות של קואליציית הצדקה

כתבה מעזה מה-6 ליוני 2008 אודות מתן חסות של "קואליציית הצדקה" ליותר ממאה מחנות קיץ ברצועת עזה, המתקיימים תחת הסיסמה של "עמידה איתנה למרות המצור" (אתר האינטרנט של "קואליציית הצדקה", 8 ביולי 2008). במחנות הקיץ הללו, המאורגנים ברובם ע"י חמא"ס באמצעות מוסדות ה"דעווה", מוטמעים בקרב ילדים ונערים מסרים המטיפים לטרור ולשנאה והמטמיעים בקרב הילדים את האידיאולוגיה של החמא"ס. בעבר נוצלו המחנות הללו כמרכזי הכשרה סמי-צבאיים עבור בני הנוער.

תמונות ממחנות הקיץ 2008

תמונות ממחנות קיץ
תמונות ממחנות קיץ המופעלים ע”י אגודות המזוהות עם חמא”ס. מימין: קבוצת השהיד אסמאעיל אבו שנב, מראשי חמא”ס ברצועה, שנהרג ע”י ישראל בסיכול ממוקד (אוגוסט 2003). הקבוצה משתייכת למחנה קיץ המופעל ע”י האגודה האסלאמית10 של חמא”ס. באמצע: ראש ממשל חמא”ס אסמאעיל הניה מבקר במחנה קיץ בח’אן יונס. משמאל: מחנה קיץ המופעל ע”י אגודת דאר אלקראן המזוהה עם חמא”ס בו משננים נערים ונערות את הקוראן.

3) סיוע לפעילותה השוטפת של תנועת חמא"ס בשטחים בכל התחומים: מימון פעילותה הפוליטית של חמא"ס; הפעלת מערך תקשורת , הסברה ותעמולה בשטחים ומחוצה לה; מתן שירותים פיננסיים, ולעיתים – להערכתנו – אף "זליגת" כספים לשם מימון המערכת הטרוריסטית-מבצעית שלה.

4) סיוע לפעילי חמא"ס בשטחים (לרבות פעילים הקשורים למערכת המבצעית שלה), ע"י יצירת משרות ותעסוקה עבורם (ולעיתים אף עבור בני משפחותיהם) במסגרת אגודות הצדקה והמוסדות הרבים המהווים את התשתית האזרחית של חמא"ס. בכך ניתן מסווה חוקי לפעילותם בחמא"ס (כולל מול הרשות, לה כפופים, על פי החוק, המוסדות האזרחיים של החמא"ס – למשל ועדות הצדקה והמסגדים).

טיבו של "החינוך" הניתן בגני הילדים המופעלים ע"י "האגודה האסלאמית" של חמא"ס.
מחנות קיץ
מימין: טקס שריפת דגל ישראל כשברקע ילדים נושאי נשק; משמאל: ילד המחופש למנהיג חזבאללה חסן נצראללה נושא דברים. צילומים אלו נעשו בטקס הסיום לשנת 2001 של ילדי גנים השייכים ל"אגודה האסלאמית" בעזה של חמא"ס והופצו באינטרנט. "האגודה האסלאמית" מפעילה בקיץ 2008 מחנות קיץ לבני נוער, בחסות "קואליציית הצדקה".

פעילות הרשות הפלסטינית נגד התשתית האזרחית של חמא"ס

9. הרשות הפלסטינית מודעת היטב להיקפה, לעומקה ולמשמעויותיה של התשתית האזרחית של חמא"ס, המחזקת את אחיזתה בקרב האוכלוסייה על חשבון הרשות הפלסטינית ויוצרת, למעשה, ישות חמא"סית הבונה את עצמה כחלופה אסלאמית רדיקלית לרשות הפלסטינית. הרשות הפלסטינית מודעת לכך שכמה ממוסדות תשתית זאת (מסגדים; אוניברסיטאות וארגוני סטודנטים) משמשים עבור חמא"ס (וארגוני טרור נוספים) מאתר לגיוס פעילים מבצעיים, כולל מחבלים מתאבדים. משום כך ניהלה הרשות הפלסטינית, עד פרוץ העימות האלים (האינתיפאדה), ובמהלכו, מעקב מודיעיני רצוף, צמוד ומתועד אחר פעילות חלק ניכר מהמוסדות הללו, הגם שמאמץ זה על פי רוב לא תורגם לפעילות שיטתית נגדם.

10. במהלך העימות האלים ולפניו הסתפקה הרשות בשלושה ניסיונות עיקריים, אם כי לפרקי זמן קצרים, "לטפל" בתשתית האזרחית של חמא"ס (1996; דצמבר 2001 – אפריל 2002; אוגוסט 2003 ואילך). בין אותם "שיאי" פעילות, פעלה ה"רשות" "על אש קטנה" מול תשתית חמא"ס אולם בשל החשש להיקלע לעימות חזיתי עם חמא"ס, נמנעה הרשות מלפעול נגד כל התשתית בנחרצות ובאפקטיביות לאורך זמן ופעילותה שבה ודעכה לאחר התחלה נמרצת.

11. לאחר השתלטות חמא"ס על רצועת עזה (יוני 2007), והגברת המתח בין ממשל אבו מאזן לממשל החמא"ס, הגבירה הרשות הפלסטינית מאמציה להחליש את התשתית האזרחית של חמא"ס ביהודה ושומרון (בדגש על אזורי שכם וג’נין), על מנת למנוע הישנות אירועי עזה. הדבר מצא ביטויו, בין השאר, בפעילות נמרצת של ממשלת סלאם פיאצ’ נגד "אגודות הצדקה" ומוסדות נוספים המשתייכים למערך הדעווה של החמא"ס, שבוצעה החל מהמחצית השנייה של 2007.

12. במסגרת פעילות זאת של הרשות פורקו "אגודות צדקה", פוטרו פעילי חמא"ס העומדים בראשם, הוחלפו עובדים באגודות, הושם פיקוח על העברות הכספים והשימושים בכספים, והוחלפו מספר דרשנים במסגדים והוחרמו מהמסגדים חומרי הסתה. בין השאר העבירה ממשלת סלאם פיאצ’ חוק להלבנת הון והחליטה לפרק 92 ועדות צדקה הפועלות בגדה ולמזג אותן ל-11 ועדות בפיקוח משרד ההקדשים. מידת הצלחתם של מהלכים אלו, שחמא"ס מתנגדת להם בתדירות תהיה תלויה במידת נכונותה ויכולתה של הרשות הפלסטינית להתמיד בהם לאורך זמן.

נספח 

הכרזה של שר הביטחון על 36 אגודות המשתייכות ל"קואליציית הצדקה" כעל "התאחדויות בלתי מותרות" (מכוח תקנות ההגנה (שעת חירום), 1945)

1. בתוקף סמכותי לפי תקנה 84(1)(ב) לתקנות ההגנה (שעת חירום), 1945 11 (להלן- " התקנות "), ולאחר שהשתכנעתי כי הדבר דרוש לצורך הגנה על ביטחון המדינה, שלום הציבור והסדר הציבורי, אני מכריז בזה כי חבר בני אדם או ההתאחדויות המפורטות להלן והחברים בקואליציית הצדקה (אאתלאף אלח’יר), שהוכרזה כהתאחדות בלתי מותרת, כחלק מן החמאס, או בכל שם אחר שיכונו בו התאחדויות אילו, הנן התאחדויות בלתי מותרות כמשמעותן בתקנות.

2. להלן פירוט הארגונים:

א. הועדה הסעודית לסיוע לעם הפלסטיני , או
אללג’נה אלסעודיה לאע’את’את אלשעב הפלסטיני , או

THE SAUDI COMMITTEE FOR THE RELIEF OF PALESTINIAN PEOPLE

اللجنة السعودية لإغاثة الشعب الفلسطيني

(לשעבר – הקרן הסעודית לתמיכה באינתפאדת אלאקצא).

ב. ארגון הסעד האסלאמי העולמי בסעודיה IIRO , או
ארגון הסיוע האסלאמי העולמי בסעודיה IIRO , או
היאת אלאע’אתה אלאסלאמיה אלעלמיה , או

INTERNATIONAL ISLAMIC RELIEF ORGANIZATION
هيئة الإغاثة الإسلامية العالمية

ג. ועדת הסיוע לחולים/כווית , או
מוסד הסיוע לחולים/ כווית , או
צנדוק אע’את’ת אלמרצ’א , או

PATIENTS HELPING FUND – THE ADMINISTRATION AL- QADISIYAH THE MEDICAL COMMITTEE

صندوق إعانة المرضى بالكويت

ד. מוסד מכה הקדושה לצדקה/ סעודיה , או
מוסד הצדקה מכה/סעודיה , או
מאססת מכה אלמכרמה אלח’יריה , או

MAKKAH CHARITY INSTITUTION

مؤسسة مكة المكرمة الخيرية

ה. מוסד/אגודת אלרחמה העולמית בכווית , או
מואססת אלרחמה אלעאלמיה , או

MERCY INTERTIONAL

الرحمة العالمية بالكويت

ו. בית הצדקה/כווית , או
בית אלזכאה , או

ZAKAT HOUSE

بيت الزكاة بالكويت

ז. ועדת הצדקה של פלסטין בכווית , או

ועדת הצדקה פלסטין , או
ארגון הצדקה האסלאמי העולמי בכווית , או
לג’נת פלסטין אלח’יריה או,

THE CHARITABLE PALESTINES COMMITTEE

لجنة فلسطين الخيرية بالكويت

ח. מוסד השיח’ מחמד בן ראשד אלמכתום/מאע"מ- דבאי , או
מוסד השיח’ מחמד בן ראשד אלמכתום/בדובאי , או
מוא’ססת אלשיח’ מחמד בן ראשד אלמכתום ללאעמאל אלח’יריה ואלאנסאניה , או
אגודת הצדקה החברתית בדובאי, או

MOHAMMED BIN RASHID CHARITY AND HUMANITARIAN ESTABLISHMENT

مؤسسة الشيخ محمد بن راشد آل مكتوم دبي 

ט. אגודת הצדקה/מאע"מ- אלפג’ירה , או
אגודת הצדקה באלפג’ירה , או
אלג’מעיה אלח’יריה אלפג’ירה , או

FUJAIRAH CHARITY ASSOCIATION

الجمعية الخيرية الفجيرة  

י. בית אלשארקה לצדקה/מאע"מ- אלשארקה , או
בית אלשארקה אלח’ירי , או

THE SHARGA HOUSE OF CHARITY

بيت الشارقة الخيري الشارقة  

יא. הסהר האדום באמירויות/מאע"מ , או
אלהלאל אלאחמר אלאמאראתי , או

UAE RED CRESCENT SOCIETY

هيئة الهلال الأحمر الإماراتي

יב. אגודת הרפורמה – ועדת מעשי הצדקה /בחרין , או
ג’מעית אלאצלאח – לג’נת אלאעמאל אלח’יריה , או

AL ISLAMIC SOCIETY- THE CHARITY ACT

جمعية الإصلاح – لجنة الأعمال الخيرية بالبحرين

יג. האגודה האסלאמית/בחרין , או
אלג’מעיה אלאסלאמיה , או

THE ISLAMIC SOCIETY

الجمعية الإسلامية البحرين

יד. מוסד השיח’ עיד אלת’אני/קטר דוחה, או
מוסד השיח’ עיד בן מחמד אלת’אני/קטר- דוחה , או

מא’ססת אלשיח’ עיד בן מחמד אלת’אני , או

SHEIKH EID BIN MUHAMMAD AL-THANI CHARITY ASSOCIATION

مؤسسة الشيخ عيد آل ثاني بقطر 

טו. אגודת הצדקה של קטר (כולל סניפים בשטחי הרש"פ), או
אגודת/ועדת הצדקה של קטר , או
ג’מעית/לג’נת קטר אלח’יריה , או

THE CHARITABLE QATAR SOCIETY

جمعية قطر الخيرية

טז. הועדה הקטרית המשותפת לסיוע, פלסטין/קטר- דוחה , או
אללג’נה אלקטריה אלמשתרכה ללאע’את’ה פלסטין , או

PALESTINE QATAR COMMITTEEFOR RELIEF IN PALESTINE

اللجنة القطرية المشتركة للإغاثة – فلسطين 

יז. אגודת הצדקה לשמירה על אלאקצאא’ הקדוש/תימן , או
אגודת הצדקה האסלאמית לשמירה על אלאקצאא’ הקדוש/תימן , או אלג’מעיה אלח’יריה אלאסלאמיה לנצרת אלאקצאא’ אלשריף , או

THE ISLAMIC CHARITABLE SOCIETY TO HELP AL -AQSA

الجمعية الخيرية الإسلامية لنصرة الأقصى اليمن

יח. אגודת הצדקה אלאנצאר בסודאן , או

ג’מעית/לג’נה אנצאר אלח’יריה , או

THE ANSAR CHARITABLE SOCIETY ISUDAN

جمعية أنصار الخيرية بالسودان

יט. ארגון הדעוה האסלאמי בסודאן, או
מנט’מת אלדעוה אלאסלאמיה , או

THE ISLAMIC DAWAH ASSOCIATION SUDAN – MUNAZZMAT AL- DAWA AL ISLAMIC

منظمة الدعوة الإسلامية السودان

כ. תנועת האיחוד והרפורמה- אלג’יריה או חרכת אלתוחיד ואלאצלאח , או

AL IRSHAD AND AK ISLAH SOCIETY – GUIDANCE AND REFORM SOCIETY

التوحيد والإصلاح الجزائر

כא. תנועת האיחוד והרפורמה – מרוקו/רבאט , או
חרכת אלתוחיד ואלאצלאח , או

THE MOVEMENT FOR UNITY AND REFORM

حركة التوحيد والإصلاح , شارع المقاومة الرباط- المغرب  

כב. ועדת הצדקה של הסיוע האסלאמי לעם הפלסטיני- עמאן/ירדן, או
לג’נאת זכאת אלמנאצרה אלאסלאמיה ללשעב אלפלסטני – עמאן.

لجنة زكاة المناصرة الإسلامية للشعب الفلسطيني عمان

כג. קואליצית קרנות הצדקה בלבנון בפיקוח קרן הצדקה דאר אלפתוה , או קואליצית אגודות הצדקה בלבנון בפיקוח קרן הצדקה דאר אלפתוה , או
בית פסיקת ההלכה האיסלאמית בלבנון , או
אא’תלאף אלח’ירי/ לבנון באשראף צונדוק אלזכאת/ דאר אלפתוה , או

THE UNION OF GOOD LEBANON- DAR AL FATWA IT INCLUDES US CHARITABLE ORGANIZATION

ائتلاف الخير في لبنان- صندوق الزكاة في لبنان- دار الفتوى

כד. המועצה האסלאמית העולמית לדעוה וסיוע – מצרים/קהיר , או
אלמג’לס אלאסלאמי אלעאלמי ללדעוה ואלאע’את’ה , או

THE INTERNATIONAL ISLAMIC COUNCIL FOR DAWAH AND RELIEF

المجلس الإسلامي العالمي للدعوة والإغاثة بمصر  

כה. ועדת הסיוע ההומניטרי – איגוד הרופאים –מצרים/קהיר , או
ועדת הסיוע והחירום, התאחדות הרופאים הערבים- מצרים/קהיר , או
לג’נת אלאע’את’ה אלאנסאניה- נקאבת אלאטבאא’ , או
ועדת הסיוע והחירום – התאחדות הרופאים המצרית , או
לג’נת אלאע’את’ה ואלט’וארא’, אתחאד אלאט’באא’ אלערב , או

THE HUMANITARIAN RELIEF COMMITTEE DOCTORS SYNDICATE

لجنة الإغاثة الإنسانية – نقابة الأطباء بمصر

כו. אגודת הצדקה לרפורמה חברתית/תימן , או
ג’מעית אלאצלאח אלאג’תמאעי אלח’יריה , או

THE REFORM SOCIETY – YEMEN

الجمعية الإصلاح الاجتماعي الخيرية اليمن

כז. הארגון למעשי צדקה/מאע"מ- אג’מאן, בריטניה, אוסטרליה (סניפים בשטחי הרש"פ), או
הארגון למעשי צדקה בעגמאן/ דובאי , בריטניה ואוסטרליה , ג’נין , רצועה (עזה/רפיח) , או
היא’ת אלעמל אלח’יריה , או

JAMIYYAT AL- A’MAAL AL- KHAYRIYYAH
HUMAN APPEAL INTERNATIONAL

هيئة الأعمال الخيرية

כח. המוסד לסיוע הומניטארי בבריטניה , או
מא’ססת אלאע’את’ה אלאנסאניה , או

HUMANITARIAN RELIEF FOUNDATION

مؤسسة الإغاثة الإنسانية لندن  

כט. קרן הידיים המוסלמיות בבריטניה , או

MUSLIM HANDS

مسلم هاندس لندن

ל. הסיוע האסלאמי בלונדון/בריטניה , או
אלעון אלאסלאמי , או

MUSLIM AID

סיוע בלימודים לפלסטינים , או
אלעון אלתעלימי ללפלסטינין , או

EDUCATIONAL AID FOR PALESTINIANS

العون الإسلامي , العون التعليمي للفلسطينيين , لندن

לא. מוסד סנאבל אלאקצא בשבדיה , או
מואססת סנאבל אלאקצא אלח’יריה , או

SANABIL AL AQSA CHARITABLE FOUNDATION

مؤسسة سنابل الأقصى الخيرية السويد

לב. קרן החפים מפשע (אבריאא’) בנורבגיה , או
אבריאא’א , או

INNOCENTS

أبرياء النرويج  

לג. אגודת הסעד לפלסטין בשוויץ ASP) ) ובשמה החדש SHS וקרן ( VUP ), או
ג’מעיה אלאע’את’ה לפלסטין בשוויץ , או

ASSOCIATION DE DECOURS PALESTINIEN – ASP RELIEF FOR PALESTINE SOCIETY

جمعية الإغاثة لفلسطين سويسرا

לד. קרן פלסטין האוסטרית , או

PALESTINE ASSOCIATION

או ראבטת פלסטין אגודת סיוע לפרויקטים הומניטרים

PVOE/PHV .

رابطة فلسطين النمسا

לה. קרן "אלאקצא" הדרום אפריקאית , או

AL AQSA FOUNDATION OF SOUTH AFRICA / AL AQSA INTERNATIONAL FOUNDATION

או מאססת אלאקצא/ מאססת אלאקצא אלח’יריה/ מאססת אלאקצא אלדוליה.

مؤسسة الأقصى – جنوب افريقيا

לו. קרן הסיוע ההומניטארית בתורכיה ( IHH ), או

INSAN HAKLARY VE HURRIYETLERI VAKFI

INTERNATIONAL HUMANITARIAN RELIEF ORGANISATION

INTERNATIONALE HUMANITERE HILFSORGANISATION

המחזיק ברכוש ההתאחדויות הבלתי מותרות האמורות נדרש להודיע על כך לשר הביטחון באמצעות ארנון איקן, סגן בכיר לחשב הכללי במשרד האוצר, טל’ 02-5317506 או 02-5317434.

הרואה עצמו נפגע על ידי הכרזה זו, יכול להגיש השגותיו בכתב בפני, באמצעות היועץ המשפטי למערכת הביטחון, תוך 14 ימים מהמועד שבו הובאה הכרזה זו לידיעתו.

____________ התשס"ח

____________ 2008

אהוד ברק

שר הביטחון


1 נתונים אלו לקוחים מפרסום של שירות ביטחון כללי אודות חתימת הצו המכריז על 36 קרנות החברות ב"קואליציית הצדקה" כהתאחדויות בלתי מותרות בישראל (להלן: פרסום של שירות ביטחון כללי).

2 שם .

3 צילומים של מסמכים אלו מופיעים בנספח ט’ בלקט מידע של מרכז המידע למודיעין ולטרור: "קואליציית הצדקה: ארגון גג של למעלה מ-50 קרנות אסלאמיות ברחבי העולם, המנתב כספים למוסדות חמא"ס ב’שטחים’" (6 בדצמבר 2004). (להלן: לקט של מרכז המידע אודות "קואליציית הצדקה").

4 המקור: פרסום של שירות ביטחון כללי.

5 שם.

6 תצלומי הנספחים ראו לקט של מרכז המידע אודות "קואליציית הצדקה", נספח ט .

7 קוים לדמותו של אלקרצ’אוי ופרוט פסק ההלכה של השיח’ אלקרצ’אוי ראה נספחים ו’ ו-ז’ של לקט מרכז המידע אודות "קואליציית הצדקה".

8 פרטים ראו לקט מידע אודות אינטרפאל מה-8 בנובמבר 2004 (אינטרפאל נכללה גם בצו הנשיאותי האמריקאי מאוגוסט 2003 מספר 13224 המורה על הקפאת נכסיהם של אישים וגופים הקשורים לארגוני הטרור)..

9 דעווה: מילולית: "הטפה, קריאה, תעמולה, ולמעשה אינדוקטרינציה דתית-תרבותית, העושה שימוש בכל אמצעי של תקשורת בין בני האדם כדי לשנות את תרבותם ולהפוך אותם למאמינים [אסלאמיים] נאמנים" [מתוך ספרו של אוריה פורמן, אסלאמיון , עמ’ 322, "מערכות", 2002].

10 האגודה האסלאמית (אלג’מעיה אלאסלאמיה) מהווה מוסד חשוב של החמא"ס ברצועת עזה. בראשה עומד ד"ר שיח’ אחמד בחר , פעיל חמא"ס בכיר בעזה. האגודה עוסקת באינדוקטרינציה בקרב בני נוער והיא מפעילה רשת גדולה של גני ילדים (על טיבו של ה"חינוך" בגני הילדים הללו ראה בהמשך). משרדי האגודה נסגרו ע"י הרשות הפלסטינית בתחילת 2002 אך היא המשיכה לפעול תוך הסתמכות על תרומות מקרנות אסלאמיות בחו"ל.

11 ע"ר 1945, תוס’ 2 עמ’ 855;

לראש העמוד