מנהיג הג’האד האסלאמי בפלסטין, ארגון הטרור שהיה המוביל בביצוע פיגועי ההתאבדות, שב ומודה כי גדר הביטחון שבנתה ישראל מהווה מכשול בפני יכולתם של ארגוני המחבלים להגיע לעומק ישראל ולבצע פיגועי התאבדות


כללי

1. רמצ’אן עבדאללה שלח , מנהיג הג’האד האסלאמי בפלסטין, העניק בדמשק ראיון לעיתון הקטרי "אלשרק". בראיון הוא ציין כי השלב הנוכחי באינתיפאדה השנייה מתאפיין ב ירי רקטות , שהחליף את השלב הקודם שהיה פעולות התאבדות. זאת, משום שהאויב [הישראלי] מצא אמצעים ודרכים להתגונן מפני פעולות ההתאבדות: "… למשל בגדה המערבית הוא הקים את הגדר . גדר ההפרדה הזו- אנו לא מתכחשים לכך שהיא הגבילה את יכולת ההתנגדות [קרי, ארגוני הטרור] להגיע לעומק ולבצע פעולות התאבדות , אך ההתנגדות לא נכנעה או נשארה חסרת אונים, אלא [היא] מחפשת דרכים ואמצעים אחרים להתמודד עם הדרישות בכל שלב…" (אלשרק, 23 במרץ 2008).

2. אין זאת הפעם הראשונה שבכירים בג’האד האסלאמי בפלסטין ובחמא"ס, שני ארגוני הטרור שהובילו בביצוע פיגועי ההתאבדות, מודים בפומבי שהקמת גדר הביטחון מקשה על ארגוניהם לבצע פיגועי התאבדות בעומק ישראל. כך למשל:

א. רמצ’אן עבדאללה שלח , מנהיג הג’האד האסלאמי בפלסטין ציין בראיון לאלמנאר כי אין בדעת ארגונו לוותר על המשך ביצוע פיגועי ההתאבדות אולם העיתוי שלהן, והיכולת להוציא אותם לפועל מהגדה המערבית, תלויים בגורמים אחרים. "לדוגמא", ציין שלח, "יש את גדר ההפרדה המהווה מכשול בפני ההתנגדות [קרי, ארגוני הטרור] ואם היא לא היתה, המצב היה שונה לגמרי" 1(אלמנאר, 11 בנובמבר 2006).

 

רמצ’אן שלח בראיון ל”אלמנאר”: ” גדר ההפרדה המהווה מכשול בפני ההתנגדות…” (11 בנובמבר)

ב. מוסא אבו מרזוק , סגן ראש הלשכה המדינית של החמא"ס, בפגישה עם קבוצה של הוגי דעות ופוליטיקאים מצריים, נדרש לשאלה בדבר הירידה בהיקף פעילות ההתאבדות בתקופת ממשלת החמא"ס. בתשובתו הוא הודה כי " קיים קושי (בביצוע) פעולות אלה, לאור (קיומם) של גדר ההפרדה והשערים המכתרים את תושבי הגדה המערבית " 2 (כתבתו של עבד אלמעז מחמד, אח’ואן אוןליין, אתר האינטרנט של האחים המוסלמים, 2 ביוני 2007)..

3. הקמת גדר הביטחון (שעדיין לא הושלמה), בצד פעולות סיכול מוצלחות של כוחות הביטחון הישראלים, היו שני הגורמים המרכזיים שהשפיעו על הירידה החדה שחלה בהיקף פיגועי ההתאבדות של הג’האד האסלאמי, חמא"ס ושאר ארגוני הטרור. מנהיגי הג’האד האסלאמי, בפלסטין והחמא"ס, בהידרשם לשאלה מדוע חלה ירידה בביצוע פיגועי ההתאבדות, שבים ומודים כי גדר הביטחון אכן מהווה מכשול בפני החדירה לעומק ישראל וביצוע פיגועי התאבדות . זאת בניגוד מוחלט לתעמולה הפלסטינית (לה שותפה גם הרשות הפלסטינית בהנהגת אבו מאזן), המכוונת בעיקר ל"אוזניים מערביות", המציגה את גדר הביטחון כ"גדר אפרטהייד", שנועדה לבודד ולעשוק את העם הפלסטיני, ואף דורשת מישראל להסיר את חלקי הגדר שכבר ניבנו.


1 ראו לקט מידע: "מנהיג הג’האד האסלאמי בפלסטין, הארגון המוביל בביצוע פיגועי התאבדות בשנים האחרונות, מודה בראיון טלוויזיה כי גדר הביטחון שבנתה ישראל מהווה מכשול בפני ארגוני המחבלים "ואם היא לא היתה המצב היה שונה לגמרי" (15 בנובמבר 2006).

2 ראו לקט מידע: "מוסא אבו מרזוק, סגן ראש הלשכה המדינית של חמאס, הודה כי ממשלת חמאס תומכת בפעולות הטרור ואישר כי גדר הביטחון שהקימה ישראל בגדה מקשה על ביצוע פיגועי התאבדות" (6 ביוני 2007).

לראש העמוד