בתוכנית הילדים בערוץ אלאקצא של חמא”ס שודרה תוכנית בה נראתה בובת ילד פלסטיני דוקרת למוות בובה בדמותו של נשיא ארה”ב ג’ורג’ בוש


1. בתוכנית הילדים "אלמתמיזון" (המצטיינים)1, ששודרה ב-2 באפריל בערוץ הלוייני אלאקצא של חמא"ס, הופיעה בובת ילד פלסטיני הדוקרת למות בובה בדמותו של נשיא ארה"ב ג’ורג’ בוש. הילד הסביר כי הוא הורג את הנשיא בוש כנקמה על מות אביו בעיראק, מות אימו בלבנון ורצח אחיו ואחיותיו ע"י "הציונים הפושעים" ב"שואת עזה" 2.

 

בובת הילד מאיימת לרצוח את בובת הנשיא בוש כנקמה על מות בני משפחתו בעיראק, לבנון ועזה

(ערוץ אלאקצא, 2 באפריל)

2. התקשורת האמריקאית (סוכנות הידיעות AP , העיתון NewYork Daily News ותחנת הטלוויזיה MSNBC ), הזדרזו לדווח בהרחבה על שידור התוכנית. בתגובה הצדיק אחד משדרני ערוץ אלאקצא, שהשתתף בהפקתו ועריכתו של הקטע, את בחירת הילד הפלסטיני להרוג את בובת הנשיא בוש. השדרן ציין כי "בוש [הינו] רוצח ומנהיג המלחמות באזור". יתרה מזו, לדבריו, "בוש הופך ליתומים אלפי ילדים באמצעות כלי נשקו המועברים לישראל". לדבריו מסר התוכנית הוא פשוט: "התגמול הוא בהתאם למעשה’" ( islamonline.net , 2 באפריל).

3. דובר חמא"ס פוזי ברהום הביעה פליאה על הסערה התקשורתית שנוצרה עקב שידור התוכנית ודחה את ההאשמות לפיהן התקשורת של התנועה מעודדת ילדים להרוג. לדברי ברהום מבטאת התוכנית אך ורק את הלך רוחם של ילדי עזה לאחר "השואה הישראלית", שהנשיא בוש הצדיק אותה ונתן לה גיבוי. לדבריו: "הם [האמריקאים] הפכו עולמות בעקבות מחזה שבו הילד הפלסטיני מביע חמתו וכעסו על המדיניות האמריקאית, שמטילה מצור ומתירה להרוג…זאת בשעה שלא שמענו כל ביקורת מצד אמצעי התקשורת שלהם על ההרג האמיתי והמתוכנן של יותר מ-30 ילדים בשלושה ימים".

4. ערוץ אלאקצא נוהג לשדר הערוץ בתוכניות הילדים שלו מסרי הסתה המטיפים לשנאה של ישראל והמערב והמעודדים את הטרור. כך למשל, ב- 3 בספטמבר 2007, עם פתיחת שנת הלימודים, הוקרן בתוכנית "המצטיינים" סרט על ילד, שכונה על ידי המראיינים "אחמד" (המהווה סמל לכלל ילדי פלסטין), אשר תחום הצטיינותו הוגדר על ידי המראיינים כג’האד (מלחמת קודש). הילד "המצטיין", לוחם הג’האד , נראה בסרטון כשהוא לבוש מדים, רעול פנים, אוחז ברובה צעצוע ומבצע פעילות צבאית כלוחם ג’האד. ברקע הסרט הושמעו דברי קריינות כמו "באומץ לב ובעמידתנו האיתנה", "המולדת יקרה לנו – נחזיר אותה בכוחנו, בילדותנו". 3.


הילד “אחמד” לוחם הג’האד
(תוכנית הטלווזיה “המצטיינים”, ערוץ אלאקצא, 3 בספטמבר 2007)

5. ערוץ הטלוויזיה הלוויני אלאקצא (של חמא"ס) מפיץ את שידוריו, הרוויים הסתה אנטי-ישראלית, אנטי-יהודית ואנטי-אמריקאית בצד אידיאולוגיה אסלאמית רדיקלית, באמצעות לווייני התקשורת הערביים Arabsat ו- Nilesat . שידורים אלו נקלטים ברחבי המזרח התיכון, חלקים מאפריקה ודרום אירופה. יוזכר כי לאחרונה התבטא מנכ"ל הערוץ, פעיל חמא"ס פתחי חמאד, כי בכוונתו להרחיב את טווח קליטת השידורים באמצעות שידור גם באמצעות לווין התקשורת האירופאי Hot bird במטרה להרחיב את טווח הקליטה של השידורים (סוכנות קדספרס, 20 בפברואר) כוונה זאת לא מומשה עדיין. 4

 

Arabsat : חברת לווין שנוסדה ב-1976 על ידי 21 מדינות החברות בליגה הערבית. כיום זוהי חברת הלוויינים התשיעית בגודלה בעולם. על פי נתוני החברה, צופים בערוצים שהיא משדרת 164 מיליון תושבים. ברשות החברה ארבעה לוויני תקשורת. לחברה שותפות אסטרטגיות עם רוב חברות לוויני התקשורת בעולם. המשרד המרכזי של החברה ממוקם בריאד שבסעודיה. לחברה משרדים בדובאי, קהיר ופריס.

 

Nilesatc : חברת הלוויינים המצרית. החברה הוקמה ב-1996. לחברה שני לוויני תקשורת שידורי החברה מכסים בעיקר את אזור המזרח התיכון, צפון ומרכז אפריקה ודרום אירופה.



1 תוכנית ילדים בעלת אופי חדשותי המשודרת מידי שבוע בערוץ הלוויין אלאקצא של חמא"ס

2 חמא"ס ממשיכה לכנות את פעולות צה"ל ברצועה בשם "שואת עזה" תוך עשיית שימוש שקרי ומסולף במונח "שואה" המתאר את שואת יהודי אירופה במלחמת העולם השנייה. ראו לקט מידע : "קמפיין התעמולה הפלסטיני, בסיוע ערוץ הטלוויזיה הפופולארי "אלג’זירה", הרבה להשתמש בסבב ההסלמה האחרון במונח "שואה" לשם תיאור שקרי ומסולף של פעילות צה"ל ברצועת עזה. מסע תעמולה זה הצליח לעורר ברחבי העולם הערבי והמוסלמי רגשות זעם כלפי ישראל" (9 במרץ 2008) .

3 ראו לקט: "אינדוקטרינציה לקראת פתיחת שנת הלימודים: במסגרת התוכנית ה"מצטיינים", ששודרה בטלוויזית אלאקצא של החמא"ס, הוצג ילד שתחום הצטיינותו ג’האד (מלחמת קודש). זאת במסגרת המאמץ שעושה החמא"ס להטמיע בקרב בני נוער את האידיאולוגיה האסלאמית-רדיקאלית שלה ואת תרבות המאבק והטרור נגד ישראל, שהג’האד מהווה בה מרכיב מרכזי" (4 בספטמבר 2007)

4 Hot bird – מערך של שלושה לוויינים המשתייכים לחברת Eutelsat Communications חברת לווייני התקשורת המובילה באירופה. שידורי הלוויינים משרתים כ-120 מיליון צופי טלוויזיה והם נקלטים באירופה, צפון אפריקה ובמזרח התיכון. מרכז החברה נמצא בפריס .

לראש העמוד