שלהוב היצרים על גבי הספינה Mavi Marmara טרם העימות עם כוחות צה”ל

שיח' מחמד אלחזמי

שיח' מחמד אלחזמי


1. במהלך ימי המסע עברו פעילים על גבי הספינה Mavi Marmara , ובעיקר אנשי "הגרעין הקשה" של IHH , שיעורי אינדוקטרינציה מפי בכירים כמו יו"ר הארגון בולנט ילדרים ושיח' ראא'ד צלאח.  מספר שעות לפני השתלטות כוחות צה"ל על הספינה, ובמקביל לארגון הפעילים והכנת אמצעי הלחימה, החלו הפעילים על הסיפון העליון  להשמיע קריאות קרב על מנת לשלהב את  אלה האמורים לקחת חלק בעימות האלים עם צה"ל.

2. בידנו כמה סרטונים המתעדים שלהוב יצרים על גבי הספינה Mavi Marmara . להלן מספר דוגמאות: 

א. כתבה של ערוץ אלג'זירה, אשר שודרה מעל גבי הספינה יומיים לפני העימות עם כוחות צה"ל. בכתבה  נראים נוסעי הספינה שרים שירי הלל לאינתיפאדה ושירים בגנות היהודים. בסרטון נשמעת גם הקריאה: ח'יבר ח'יבר יא יהוד, [ג'יש מחמד סיעוד] (אזכור לטבח שעשה הנביא מחמד בגברים היהודים תושבי ח'יבר בחצי האי ערב1 (ערוץ אלג'זירה, 29 במאי, 2010).

ב. התלהמות של פעילי ה"גרעין הקשה" במהלך ההכנות לעימות. בין הקריאות : "הן אללה יזרע פחד בקרבכם". אחד מקוראי הקריאות הראשיים הוא שיח' מחמד אלחזמי, חבר פרלמנט תימני מפעילי ארגון אלאצלאח (הגוש התימני לרפורמה) (שצולם גם על גבי הספינה שהוא מחזיק שבריה בידו).  

שיח' מחמד אלחזמי
שיח' מחמד אלחזמי, חבר פרלמנט תימני מפעילי אלאצלאח התימנים,
על המרמרה, כשהוא חמוש בשבריה.


לצפייה בסרטון לחצו כאן


1 ח'יבר הוא יישוב בחצי האי ערב שכבשו הנביא מחמד ותומכיו בשנת 628 לספירה. כיבוש המקום לווה בטבח של כמאה יהודים והיהודים שנכנעו נאלצו לשלם מיסוי כבד למוסלמים. קרב ח'יבר הפך לסמל לכיבוש מוסלמי ובעיקר לתבוסת היהודים בידי מוסלמים, ומשמש כסיסמה לוחמנית נגד היהודים בקרב גורמים אסלאמיים, ביניהם החמאס.

לראש העמוד