במהלך מתקפת ירי הרקטות לעבר יישובי הנגב המערבי נטל על עצמו צבא האומה, ארגון ג’האדיסטי בעל זיקה לאלקאעדה, אחריות לביצוע ירי רקטות לעבר מערב הנגב ואשקלון.

פעילי צבא האומה ברצועת עזה

פעילי צבא האומה ברצועת עזה

ירי רקטות לעבר אשקלון של צבא האומה

ירי רקטות לעבר אשקלון של צבא האומה

שני פעילי הארגון רעולי פנים שבידיהם רקטות על הרקטות רשום עבד אלרשיד ע'אזי

שני פעילי הארגון רעולי פנים שבידיהם רקטות על הרקטות רשום עבד אלרשיד ע'אזי

תלבושות אופייניות של פעילי צבא האומה

תלבושות אופייניות של פעילי צבא האומה

סמל הארגון צבא האומה ירושלים

סמל הארגון צבא האומה ירושלים


פעילי צבא האומה ברצועת עזה

  ירי רקטות לעבר אשקלון של צבא האומה

פעילי צבא האומה ברצועת עזה (אתר הפורומים האסלאמי www.muslm.net , 1 בנובמבר )

 

ירי רקטות לעבר אשקלון של צבא האומה, ארגון ג’האדיסטי בעל זיקה לאלקאעדה, ב- 14 בנובמבר. הירי התבצע סמוך לבית קברות ברצועת עזה
(17 בנובמבר, PALDF).

כללי

1. בפורום הגולשים של חמאס ( PALDF ) התפרסמה הודעה (17 בנובמבר) בה נטל ארגון צבא האומה/ירושלים, אחריות לירי שתי רקטות לעבר יישובי הנגב המערבי ואשקלון ב-14 בנובמבר בשעות אחר הצהרים. לדברי ההודעה, זוהי פעולה ראשונה מסוג זה של הארגון והרקטות שנורו הן מסוג עבד אלרשיד ע’אזי 1. יצוין כי ב-14 בנובמבר נורו מספר רקטות לעבר אזור אשקלון. על ביצוע הירי ירי נטלו אחריות גדודי עז אלדין אלקסאם של חמאס (אתר גדודי עז אלדין אלקסאם, 14 בנובמבר ).

2. להודעה של צבא האומה צורף סרטון המתעד את הירי שבוצע סמוך לבית קברות. בסרטון מופיעים שני פעילי הארגון כשהם רעולי פנים ומוקפים ברקטות ואמצעי לחימה נוספים על הרקטות מופיע הכיתוב:" עבד אלרשיד ע’אזי ". בסרטון הודיעו הדוברים כי ירי הרקטות הוא חלק מפעולה גדולה יותר על שם עבד אלרשיד ע’אזי שנועדה "לכתוש את מוצבי היהודי הנאצי". עוד נמסר בהודעה כי הארגון אינו דבק בשום הסכם הרגעה וכי הפעולה תמשך במסגרת "דרך הג’האד העולמי". יצוין כי בעבר נטל הארגון על עצמו אחריות למספר אירועי ירי רקטות לעבר יישובי הנגב המערבי.

שני פעילי הארגון רעולי פנים שבידיהם רקטות על הרקטות רשום עבד אלרשיד ע'אזי
שני פעילי הארגון רעולי פנים שבידיהם רקטות על הרקטות רשום עבד אלרשיד ע’אזי
(17 בנובמבר, PALDF).

פעילות ארגונים המזדהים על אלקאעדה ברצועת עזה

3. ארגון צבא האומה ירושלים הוקם רשמית ב-2006 לאחר שפעל באופן חשאי כמה שנים לפני ההכרזה על הקמתו. זהו אחד ממספר ארגונים ברצועת עזה המזהים עצמם עם ארגון אלקאעדה ועם הג’האד העולמי. הארגון, הרואה בכל המוסלמים חלק מאומת האסלאם, מגדיר עצמו כארגון אסלאמי טהור ועל כן הוא נמנע מלאמץ סממנים לאומיים פלסטינים. התוספת ירושלים לשמו נועדה ככל הנראה להדגיש את הפן האסלאמי השורשי של הארגון. 2 פעילי הארגון מתארים עצמם כ"סלפים ג’האדיים" 3 ששאיפתם להשליט את שלטון האסלאם בכל העלם. הם מצהירים כי מטרתם היא להרוג יהודים, אמריקאים ונוצרים ולמות מות קדושים.

תלבושות אופייניות של פעילי צבא האומה

 

סמל הארגון צבא האומה ירושלים

תלבושות אופייניות של פעילי צבא האומה

(1 בנובמבר, אתר הפורומים האסלאמי www.muslm.net )

 

סמל הארגון צבא האומה ירושלים. על הדגל מופיע הכיתוב “אין אלוהים מלבד אללה ומחמד הוא שליח אללה” (השהאדה).

4. יצוין כי בשנה האחרונה, בתקופה שלאחר השתלטות חמאס על הרצועה חלה עלייה בנפח הפעילות של ארגונים המזוהים עם הג’האד העולמי. זאת, כפועל יוצא מתהליך האסלאמיזציה הפוקד את תושבי הרצועה ומחלחול האידיאולוגיה של אלקאעדה לרצועה. בקרב הארגונים הללו בולטים צבא האסלאם (שנטל חלק בחטיפת החייל גלעד שליט) וארגון המכנה עצמו " פתח אלאסלאם באדמת הרבאט " 4, ארגון טרור הפועל בלבנון ומהווה שלוחה של הג’האד העולמי. ארגון זה נטל על עצמו כמה פעמים אחריות על ביצוע פיגועים מרצועת עזה בעיקר ירי רקטות ופצצות מרגמה.


1 עבד אלרשיד ע’אזי היה ממנהיגי הלוחמים החמושים באירועי המסגד האדום בפקיסטאן אשר נהרג במהלך חילופי אש עם כוחות הצבא הפקיסטניים (10 ביולי , 2007). עבד אלרשיד ע’אזי הכריז ב-7 ביולי 2007 על מהפכה אסלאמית בעקבותיה פתח צבא פקיסטאן בהתקפה נגד מתבצרים במתחם המסגד האדום (מסגד שהיה ידוע כמעוז האסלאם הקיצוני בבירת פקיסטאן אסלאמאבד ומטיפיו תמכו בטאליבן). במהלך אירועים אלו נהרגו למעלה מ-100 אנשים. במתחם המסגד האדום נמצאו כלי נשק שונים ומכתבים שכללו הוראות מאת הנהגת אלקאעדה לע’אזי ולאביו מולאנא עבדאללה מייסד המסגד (שנהרג בשנת 1998).

2 ראו לקט: "ארגון בשם "צבא האומה ירושלים" מהווה שלוחה קדמית נוספת של הג’האד העולמי ברצועת עזה. בשנה האחרונה, בעיקר לאחר השתלטות חמא"ס על הרצועה, חלה עלייה בנפח הפעילות ההסברתית (ולעיתים גם המבצעית) של ארגונים אסלאמיים רדיקאליים המזוהים עם אלקאעדה והג’האד העולמי" (3 בפברואר, 2008).

3 סלפיה –זרם באסלאם הדוגל בקיום מצוות הדת על פי הדרך המיוחסת לדורות הראשונים של האסלאם המהווים דוגמא למוסלמים. בעשורים האחרונים הפכה הסלפיה לתיאור תפיסה פוליטית-רדיקאלית של גורמים אסלאמיים קיצוניים הפעילים בזירה האזורית והבינלאומית.

4 " אדמת הרבאט" (בערבית-אזור ספר): כינוי אסלאמי לטריטוריה המכונה פלסטין, אשר בשטחה נמצא הר הבית, המקום השלישי בחשיבותו לאסלאם. הואיל ואזור זה כבוש על ידי ישראל הוא נתפס כאזור בו הפלסטינים מהווים מעין חיל מצב שתפקידו יהיה ליטול חלק בג’האד העתידי לשחרור המקומות הקדושים לאסלאם בירושלים.

לראש העמוד