חדשות העימות הישראלי-פלסטיני (26 בפברואר – 4 במרץ 2008)


 

ילדי כיתה א’ באשקלון בעת הכרזת “צבע אדום” (רויטרס, 3 במרץ צלם: אמיר כהן)

 

כרזה מאיימת מאתר חמא”ס

(אתר אלקסאם, 2 במרץ)

עיקרי הדו"ח

  סבב ההסלמה האחרון, שהחל ב-27 בפברואר, דעך ב- 3 במרץ, עם סיום מבצע צה"ל ברצועת עזה וירידה שחלה בהיקף ירי הרקטות. במהלך ששת ימי סבב ההסלמה אותרו כ- 200 נפילות רקטות, מהן 23 נפילות רקטות גראד באשקלון . זוהי הסלמה משמעותית במתקפת הרקטות, שניזומה ע"י חמא"ס, המבשרת מגמה של "עליית מדרגה" בהיקף הירי בשנת 2008.

  עם יציאת צה"ל מהרצועה פתחה בקמפיין תקשורתי, שנועד לבסס דימוי של ניצחון על צה"ל, תוך הפרחת איומים שבסבב הקרבות הבא יגיעו הרקטות לטווח של מעבר לאשקלון. זאת למרות מספר ההרוגים הרב בקרב פעילי חמא"ס ולמרות ההרס והסבל שנגרמו לאוכלוסייה האזרחית, שבקרבתה ממקם חמא"ס את בסיסיו ואת אמצעי הלחימה שלו.

אירועים בולטים בשטח

מאפייני סבב ההסלמה (השלמה לשני לקטי המידע הקודמים) 1

כללי

  סבב ההסלמה האחרון שהחל ב-27 בפברואר דעך עם יציאת כוחות צה"ל מצפון רצועת עזה (בלילה שבין ה- 2 ל- 3 במרץ) וסיומו של מבצע "חורף חם".

  סה"כ אותרו במשך ששת ימי סבב ההסלמה כ- 200 נפילות רקטות , ביניהן רקטות 122 מ"מ מסוג גראד (ראו פירוט בהמשך). כמו כן, נורו בימי ההסלמה מעל 60 פצצות מרגמה לעבר ישובים ישראלים הסמוכים לגדר המערכת ולעבר כוחות צה"ל שפעלו בשטח הרצועה.


ירי רקטות משטח מאוכלס (ערוץ אלאקצא, 27 בפברואר)

נפילות רקטות בחתך יומי

ירי רחב היקף של רקטות גראד בסבב ההסלמה הנוכחי

  סבב ההסלמה הנוכחי התאפיין בירי רחב היקף ובתכיפות גבוהה , של רקטות גראד 122 מ"מ . הרקטות נורו לעבר אשקלון . נפילה אחת של רקטה ארוכת טווח אותרה בנתיבות . סה"כ אותרו במהלך הסבב הנוכחי 23 נפילות של רקטות "גראד".

 

הרס רב שנגרם כתוצאה מפגיעה ישירה של רקטה מסוג גראד בבית באשקלון ב- 3 במרץ
(צילום: אלכס זגר, 3 במרץ,
www.sderotmedia.co.il
)

   הרקטות שנפלו באשקלון הינן בעלות טווח של 20.4 ק" מ (אף כי קיימות רקטות גראד בעלות טווחים של 30 ו- 40 ק"מ ). משקל הרש"ק של הרקטות הללו הינו 18 ק"ג (לעומת כ- 4 ק"ג של ה"קסאם 2" או כ- 8 ק"ג של ה"קסאם 2" הארוך). בשל הטווח המוגדל, הכמות הגדולה של חומר הנפץ ברש"ק ושיטת הרסס של רקטות הגראד, אפקט הנזק שלהן גדול מזה של רקטות מתוצרת עצמית. לכך יש להוסיף את היותה של אשקלון עיר גדולה (כ-120,000 תושבים 2) הבנויה בצפיפות רבה יותר משדרות, דבר שמגדיל את פוטנציאל האבידות והנזק של הרקטות.

   על פי "מקורות ביטחוניים" רקטות הגראד 122 מ"מ שנורו על אשקלון יוצרו באיראן והוברחו לרצועת עזה ע"י חמא"ס במהלך אירועי הפלת גדר הגבול בין הרצועה למצרים. הרקטות הללו הוברחו ע"י סוריה ואיראן בסיוע חזבאללה . הברחת הרקטות ממצרים לרצועה נעשתה באמצעות משאיות כבדות והדבר איפשר הברחת סוגים חדשים של אמצעי לחימה, שקשה היה להעביר אותם דרך המנהרות.

   דוברים מטעם חמא"ס התפארו בתוצאות ירי הרקטות ארוכות הטווח ואיימו להרחיבו אף מעבר לאשקלון. כך למשל יונס אלאסטל, חבר המועצה המחוקקת מטעם חמא"ס, התפאר כי רבים מתושבי שדרות ומהכפרים הסמוכים לגבול רצועת עזה פינו את בתיהם. הוא הוסיף כי "הציונים" המתגוררים באשקלון ובאשדוד, היושבים במקלטים, עתידים לפנות את אותן ערים, אשר "יהפכו לערי רפאים" (ערוץ אלאקצא, 2 במרץ 2008).

מספר ההרוגים בקרב הפלסטינים

   במהלך סבב ההסלמה האחרון נהרגו, להערכתנו, כ-120 פלסטינים ונפצעו יותר מ- 300. מרבית ההרוגים הינם פעילי טרור , בעיקר פעילי חמא"סגדודי עז אלדין אלקסאם.

   במהלך הלחימה נהרגו בשוגג כמה עשרות אזרחים, שבקרב מקומות מגוריהם ניהלו ארגוני הטרור את הלחימה, ובקרבם הם מיקמו את בסיסיהם . חמא"ס וגורמים פלסטינים ברצועה מבליטים בפני התקשורת הערבית והזרה את מותם של נשים וילדים ומנסים להצניע את האבידות הרבות שנגרמו לפעילי הטרור (על הרתמות הערוץ הערבי הפופולארי אלג’זירה לקמפיין התעמולה של חמא"ס ראו בהמשך).

הריגת חמישה מחבלי חמא"ס שהגיעו מאיראן ומסוריה סיכלה פיגוע חטיפה בשטח ישראל.

   ב-27 בבוקר תקף צה"ל מהאוויר אוטובוס בו נסעו פעילי חמא"ס באזור ח’אן יונס. כתוצאה מכך נהרגו חמישה פעילי חמא"סגדודי עז אלדין אלקסאם ופעיל נוסף נפצע קשה. פעילים נוספים, שהיו במכונית, אחרת הצליחו להימלט. הריגת חמשת פעילי חמא"ס היוותה עילה בידי החמא"ס למתקפת הרקטות שהובילה לסבב ההסלמה הנוכחי.


כלי הרכב שהותקף בו נסעו חמשת הפעילים (ערוץ אלאקצא, 27 בפברואר)

   על פי "מקורות ביטחוניים" חמשת ההרוגים היו פעילי חמא"ס שהגיעו לרצועת עזה מאיראן ומסוריה על מנת לבצע פיגוע בישראל הכולל חטיפת חיילים או אזרחים. חוליית חמא"ס תכננה לעבור את גדר הגבול באמצעות מנהרה או חבל ולחדור לעמדה של צה"ל או לישוב ישראלי. ההוראות לפיגוע זה הועברו ישירות מדמשק ומטהראן.

ביטויי מחאה נרחבים שגלשו לאלימות ביהודה, שומרון ומזרח ירושלים 

   פעילות המחאה נגד האירועים ברצועת עזה צברה תאוצה ביהודה, שומרון ומזרח ירושלים ב- 2 וב- 3 במרץ בעידוד חמא"ס. מנגנוני הביטחון של הרשות הפלסטינית העדיפו לעמוד מנגד, הן בשל הזדהותם עם מחאת המפגינים והן בשל עניינם לאפשר לאוכלוסיה "לשחרר קיטור". כפועל יוצא מכך ניתנה לראשונה מזה זמן רב האפשרות לפעילי חמא"ס להפגין עם דגלי וסמלי התנועה בערים השונות. זאת הן באופן עצמאי (חברון וג’נין) והן בשיתוף עם אנשי פת"ח (ראמאללה).


צעירים פלסטינים מיידים אבנים לעבר סיור של כוחות צה"ל בחברון
(רויטרס, 2 בפברואר. צילום: נאיף השלאמון)

   פעולות המחאה, ב-2 וב-3 במרץ, קיבלו אופי אלים , וגלשו בחלק מהמקומות לעימותים ותקריות קשים עם חיילי צה"ל . בעימותים הללו נגרמו לפלסטינים שני הרוגים ומספר רב של פצועים. בכפר בית עווא, שממערב לחברון, נהרג מירי של חיילי צה"ל נער שניסה לחתוך את גדר הביטחון הנמצאת במקום ( ynet , 2 במרץ); ממערב לראמאללה נהרג נער פלסטיני מאש נוסע ישראלי, שנקלע להפגנה נגד פעילות צה"ל ברצועת עזה. מתחקיר שערך צה"ל עולה כי הנוסע פעל כשורה, משום שהוא הותקף בידי כ-30 פלסטינים שיידו לעברו אבנים ונעו לכיוונו (כתבה של יהונתן ליס, יובל אזולאי ואבי יששכרוב, הארץ, 4 במרץ).

   להלן אירועים עיקריים :

•  חברון – מוקד המחאה המרכזי היה בחברון ובכפרים שבסביבותיה. מאות פלסטינים התקהלו בצומת זיף, דרומית לחברון, ובבית ענון, צפונית לחברון, תוך שהם משליכים בקבוקי תבערה ומיידים אבנים לעבר כוחות צה"ל. הכוחות השיבו לעבר הפלסטינים באמצעים לפיזור הפרות סדר. לאחר שנמשכה השלכת בקבוקי התבערה ויידוי האבנים, נאלצו הכוחות לירות לעבר פלג גופם התחתון של מסיתים מרכזיים בהפרות הסדר (אתר דובר צה"ל, 2 במרץ).

•  מזרח ירושלים – במזרח ירושלים התקיימו ב-2 וב-3 במרץ כמה תהלוכות מחאה. חלקן התפתחו לעימותים אלימים בין מפגינים מתפרעים, שיידו אבנים והבעירו צמיגים, לבין שוטרים. בשכונת ואדי ג’וז נפצע קל מתפלל יהודי מאבנים שהושלכו לעברו (הארץ, 4 במרץ). שני פקחי עיריית ירושלים נחלצו ללא פגע לאחר שמפגינים תקפו את מכוניתם ברחוב צלאח אלדין שבמזרח ירושלים (3 במרץ).

•  ראמאללה – שלושה בקבוקי תבערה הושלכו לעבר רכב ישראלי סמוך לבית סירא, מערבית לרמאללה, לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. בתקרית אחרת נהרג צעיר פלסטיני מאש של נוסע ישראלי, כפי שתואר לעיל.

•  בית לחם – בהפרת סדר אלימה סמוך לתקוע, דרומית לבית לחם, נפצע קצין צה"ל באורח קל מאבנים שיודו לעברו. באזור התקהלו עשרות פלסטינים שיידו אבנים לעבר כוח צה"ל. הכוח השיב באמצעים לפיזור הפרות סדר (2 במרץ). אזרח ישראלי נפצע באורח קל, מאבנים שיודו לעבר רכבים ישראלים סמוך לאל ערוב, דרומית מערבית לבית לחם. כוח צה"ל זיהה את אחד ממידי האבנים, ביצע ירי לעבר פלג גופו התחתון וזיהה פגיעה ( דובר צה"ל, 3 במרץ).

•  שכם – אזרחית ישראלית נפצעה באורח קל מאבנים, שיודו לעבר הרכב שבו נסעה מחווארה, שמדרום לשכם. האזרחית קיבלה טיפול רפואי ראשוני במקום ופונתה לבית החולים לקבלת המשך טיפול רפואי.

•  טול כרם – אש נפתחה לעבר רכב ישראלי סמוך דרום מזרחית לטול כרם. לא היו נפגעים אך נזק נגרם לרכב.

•  ג’נין – אש נפתחה לעבר כוח צה"ל סמוך לקבטיה, דרומית לג’נין. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.

•  קלקיליה – קצין צה"ל נפצע באורח קל, מאבנים שיודו לעברו במהלך הפרת סדר אלימה שהתקיימה בקלקיליה. באזור התקהלו עשרות פלסטינים אשר יידו אבנים לעבר כוח צה"ל . הכוח השיב באמצעים לפיזור הפגנות לעבר מפירי הסדר( דובר צה"ל, 3 במרץ).

פעילות סיכול ומנע

רצועת עזה

המשך פעילות הסיכול והמנע

   לאחר סיום מבצע "חורף חם" המשיכו כוחות צה"ל בפעילות סיכול ומנע סמוך לגדר המערכת. במקביל נמשכו תקיפות מהאוויר של חוליות משגרי רקטות ופצצות מרגמה, מחסני אמצעי לחימה ואתרי יצור של רקטות. להלן דוגמאות בולטות מהימים שלאחר המבצע:

•  4 במרץ – צה"ל תקף חוליית מחבלים חמושים בצפון רצועת עזה, לאחר ששיגרה רקטה לעבר ישראל. זוהתה פגיעה (אתר דובר צה"ל).

•  3 במרץ – צה"ל תקף בצפון רצועת עזה חוליית משגרי רקטות וכן עגלה שעליה זוהו רקטות לצד חוליית המשגרים. זוהתה פגיעה (אתר דובר צה"ל).

•  3 במרץ – במהלך הלילה שבין ה- 2 ל- 3 במרץ, תקף צה"ל 4 יעדים ששימשו את ארגוני הטרור, ובראשם חמא"ס: מפקדה של חמא"ס בחאן יונס, וכן 3 אתרים לייצור אמצעי לחימה, מתוכם שניים בג’באליא ואחד ברפיח. בנוסף, תקף צה"ל במספר מקרים שונים חוליות מחבלים חמושים בצפון רצועת עזה. בכל המקרים זוהתה פגיעה (אתר דובר צה"ל).

•  2 במרץ – צה"ל תקף לפני זמן קצר מחסן אמצעי לחימה בצפון רצועת עזה. וזוהתה פגיעה. במקרה אחר תקף צה"ל מחבל חמוש שזוהה בסמוך לכוחות. זוהתה פגיעה . הפלסטינים דווחו על 10 הרוגים באירועי התקיפה השונים, ביניהם פעילי חמא"ס ופעיל ועדות ההתנגדות העממית (כלי התקשורת הפלסטיניים, 2 במרץ).

נפילות רקטות בחתך חודשי

נפילות פצצות מרגמה בחתך חודשי

פיגועים בחתך חודשי

נפגעים ישראלים בחתך חודשי

המעברים בין רצועת עזה לבין ישראל ומצרים

נמשך מעבר סיוע הומאניטארי למרות ההסלמה בירי הרקטות

   במהלך ימי ההסלמה נמשך מעבר סיוע הומאניטארי דרך המעברים שבין ישראל לרצועת עזה :

•  מסוף נחל עוז – מעבר דלק וגז.

•  מעבר קרני – מעבר חיטה ומזון בעלי חיים .

•  ממעבר סופה – מזון וציוד הומאניטארי.

•  מעבר ארז- מעבר פלסטינים משיקולים הומאניטאריים וציוד הומאניטארי.

  בנוסף לכך, עברו באופן חריג ב- 27 בפברואר, 14 פלסטינים מטעמים הומאניטאריים מרצועת עזה למצרים, דרך מעבר ניצנה הנמצא בשליטה ישראלית.

  מסוף כ רם שלום , בדרום רצועת עזה, נפתח ב- 4 במרץ לראשונה מזה שישה שבועות, במהלכם הוא לא פעל מסיבות ביטחוניות. במהלך ה- 4 במרץ צפויים לעבור במעברים בין ישראל לרצועת עזה כ- 160 משאיות עם ציוד הומאניטארי. בין המשאיות הללו נכללו גם 60 משאיות אספקה תרומת ירדן וטורקיה, וציוד ממדינות נוספות ( Ynet , 4 במרץ).

מעבר עשרות פצועים מרצועת עזה למצרים דרך מעבר רפיח

  ב- 1 במרץ העבירה תנועת חמא"ס בקשה למצרים בדבר מעבר פצועים מרצועת עזה למצרים (סוכנות מען, 1 במרץ), וב- 2 במרץ אישרו המצרים מעבר של 250 פצועים. לצורך כך הקצתה מצרים מספר אמבולנסים, אשר העבירו את הפצועים מהרצועה לקבלת טיפול רפואי (סוכנות הידיעות המזרח תיכונית, 2 במרץ).


פצועים פלסטיניים עוברים מרצועת עזה למצרים (טלוויזיה פלסטינית, 2 במרץ)

הזירה הפנים-פלסטינית

“קמפיין הניצחון” של חמא”ס

   תנועת חמא"ס פתחה בקמפיין תקשורתי שנועד לבסס דימוי של "ניצחון", עם יציאת צה"ל מהרצועה בתום מבצע "חורף חם", ואולי גם עם סיומו של סבב ההסלמה הנוכחי. נסיגת צה"ל מהרצועה הוצגה כי "יום ניצחון כביר של פלגי ההתנגדות" וכ"מפלה מחפירה" של צה"ל. זאת למרות המספר הרב של ההרוגים בקרב חמא"ס ולמרות ההרס הרב והסבל שנגרם לתושבי ג’באליא ומקומות נוספים בהם נלחם צה"ל נגד ארגוני הטרור.

   במסגרת זאת התקיימו ב-3 במרץ "תהלוכות ניצחון" ברחבי רצועת עזה, מרפיח בדרום ועד בית חאנון בצפון, כהיענות לקריאת חמא"ס. דוברי חמא"ס שנאמו בתהלוכות הללו התפארו בהצלחתם לעמוד מול צבא מאורגן, וטענו כי בידיהם "איברים של חיילים" 3 וציוד צבאי שלטענתם הותיר צה"ל מאחוריו (פאל-מדיה, 3 במרץ).

   העצרת המרכזית של "קמפיין הניצחון" התקיימה בעזה, בצהרי ה-3 במרץ. בעצרת נאם בכיר חמא"ס מחמוד אלזהאר . הוא הבטיח לכל מי שביתו נהרס כי "ביתו יבנה מחדש-טוב מכפי שהיה" ואיים על ישראל כי " אנשי חמא"ס יפרצו את הגבול שלכם בפעם הבאה ". הוא התפאר כי "אנו מסוגלים להביס את ישראל, את חייליהם אשר ברחו, צווחו ועישנו סמים- הם לא יביסו אותנו". הוא הודה לכלי התקשורת שהעבירו את תמונת המתרחש בעזה, ובעיקר לערוץ אלאקצא [של חמא"ס], לערוץ אלג’זירה [שנתן גיבוי תעמולתי לחמא"ס במהלך האירועים האחרונים] ולסוכנות הידיעות "ראמתאן". בסיום נאומו הדגיש כי "כאשר ניכנס לירושלים-וזוהי עובדה מהקוראן-ניכנס לפלסטין, כל פלסטין, מהים ועד הנהר , מגבול לבנון ועד לגבול מצרים" (ערוץ אלאקצא, 3 במרץ) 

נמשכת מלחמת תעמולה חריפה בין הרשות הפלסטינית לחמא"ס

   האירועים ברצועה לא הפיגו את המתיחות בין חמא"ס לבין פת"ח והרשות הפלסטינית. בעוד חמא"ס והרשות הפלסטינית מנהלים קמפיין הסברה חריף נגד ישראל, נמשכו ההכפשות ההדדיות ביניהן. כך למשל:

•  לשכתו של אבו מאזן פרסמה ב-1 במרץ הודעה ב"עניין שקריו של ראש הלשכה המדינית של החמא"ס ח’אלד משעל" (בנאומו ב-1 במרץ). ח’אלד משעל והחמא"ס הואשמו בהפיכת 1.5 מליון תושבים ברצועה ל"בני ערובה" בידי החמא"ס, המנסה להתנער מאחריותה להשתלטות על הרצועה. ההודעה מאשימה את החמא"ס באחריות לפשעים, "הנושאים את טביעות האצבע של אלקאעדה", שבוצעו נגד מנזרים, כנסיות ובתי ספר זרים ברצועה. ח’אלד משעל, על פי ההודעה, מתחנן לעולם כולו למען הפסקת אש הדדית עם ישראל לאחר שקודם לכן דחה את הקריאות של אבו מאזן להפסקת אש (סוכנות ופא, 2 במרץ).

•  נזאר ריאן, מבכירי חמא"ס ברצועה, נשא נאום במסגד בג’באליה בעת הבאתם לקבורה של הרוגים מצפון הרצועה. בדבריו הוא מחה על אי התגובה נגד ההסתה שמתנהלת נגד תנועת החמא"ס מצד "הכופרים החילוניים בראמאללה". הוא מחה על כך ש"החילונים בראמאללה מעניקים אמתלות ליהודים ע"י התבטאויותיהם בגנות ירי הרקטות". לדבריו ה"תוקפנות הישראלית" אינה נובעת מירי הרקטות אלא מאופייה של מדינת ישראל הפועלת יומם ולילה "במטרה להחריב את ישות המוסלמים" (ערוץ אלאקצא, 2 במרץ 2008).

פנייה של נזאר ריאן ל"אחים המוסלמים" במצרים

   בסיום נאומו של נזאר ריאן בג’באליא הוא פנה אל "בני האסלאם" במצרים וכמו כן לבני "התנועה האסלאמית" ול" אחים " ("האחים המוסלמים"), באומרו: "אנו אתכם, בעזרת אללה, ואתם עימנו! שברו את הגבול! פתחו את הגבול! על מנת שישראל תמחה ! שברו את הגדר, הוי בני האסלאם ושובו לאומה שלכם! הילחמו בשביל אללה בשוחה אחת! פלסטין, ומסגד אלאקצא, לכל מוסלמי וערבי" (ערוץ אלאקצא, 2 במרץ, 11:20).

סיוע הערוץ הערבי הפופולרי "אלג’זירה" לקמפיין התעמולה של חמא"ס 

   הסיקור שנתן הערוץ הפופולארי "אלג’זירה" לסבב ההסלמה הנוכחי התאפיין בהתייצבות גורפת לטובת החמא"ס והכפשה של ישראל, תוך שימוש במוטיבים אנטישמיים העושים השוואה בין ישראל לנאצים והמתארים את פעילות ישראל בעזה כשואה. יצוין כי גם בשגרה ניכרת בשידורי "אלג’זירה" הטיה ברורה לטובת חמא"ס ועוינות לישראל ולרשות הפלסטינית שבהנהגת אבו מאזן.

   מסר מרכזי (שקרי), שבלט בסיקור הלחימה, היה שישראל שמה לה למטרה לפגוע בכוונה תחילה בנשים וילדים, המוצגים כ"קורבנות שואת עזה". הערוץ שב והפיץ צילומי תקריב של ילדים הרוגים ופצועים, שהוצגו כקורבנות העיקריים של "העוינות הישראלית". כל זאת תוך הצנעת מספר הנפגעים הרב, שספגו פעילי הדרג המבצעי-טרוריסטי של חמא"ס, וירי הרקטות רחב ההיקף הבלתי פוסק המתבצע ע"י חמא"ס לעבר ריכוזי אוכלוסיה ישראלים.

   ההסתה האנטי-ישראלית הקשה לוותה במוטיבים אנטישמיים בהשראת מסע התעמולה הפלסטיני, שהציג את הנעשה בעזה כ"שואה" וכ"טבח". ביטוי לכך ניתן למצוא באתר האינטרנט של אלג’זירה, המציג בימים האחרונים כותרת "הנאצים החדשים" בה מופיע גם צלב קרס ההופך למגן דויד. באתר האינטרנט של האתר הופיעה קריקטורה בה מוצג אהוד אולמרט בדמות היטלר הלבוש מדים נאציים ומצדיע במועל יד. הילדים שנפצעו בקרבות מוצגים כ"קורבנות שואת עזה", תוך ציטוט טענת חמא"ס לפיה מתרחשת בעזה שואה והשמדה קולקטיבית. (2 במרץ, 2008).


אתר ערוץ "אלג’זירה" באינטרנט מציג מצגת תחת הכותרת "הנאצים החדשים" בה מופיע צלב קרס שהופך למגן דויד.


אולמרט בדמות היטלר
(עמוד הבית של אתר אלג’זירה, 4 במרץ 2008).

   שידורי אלג’זירה וסרטי הזוועה שהופצו בהם שרתו היטב את מכונת התעמולה של חמא"ס, בשל השפעתו הרבה של ערוץ אלג’זירה על העולם הערבי והאסלאמי . אין תימא שבכיר חמא"ס מחמוד אלזהאר, הודה לאלג’זירה, במהלך נאום שנשא בעזה, על תרומתה לסיקור האירועים. בפנותו לכלי התקשורת הערביים ציין אלזהאר: "…ואציין במיוחד את [ערוץ] אלאקצא [של חמא"ס] [ואת] א לג’זירה וכל הערוצים, אשר הציגו את המתרחש ברחוב הפלסטיני, ולא הציגו משחקים, ולא רקדניות ולא סדרות…" (ערוץ אלאקצא, 3 במרץ 2008).


מחמוד אלזהאר: תודה לאלג’זירה… (ערוץ "אלאקצא", 3 במרץ 2008)


1 פרטים נוספים אודות סבב ההסלמה האחרון (27 בפברואר- 2 במרץ) ראו: "סבב הסלמה חדש במערכת ירי הרקטות שחמא"ס ושאר ארגוני הטרור מנהלים נגד ישראל: כשבעים רקטות נורו לעבר יישובי הנגב המערבי, רובן לעבר שדרות, ב-27 בפברואר ובבוקר 28 בפברואר…"

"סבב ההסלמה ברצועת עזה נכנס ליומו החמישי: כ-150 רקטות נורו במהלך סוף השבוע וכ- 180 בסך הכל…"

2 באשקלון כ-50 בתי ספר וכ-25,000 תלמידים החשופים לפגיעת הרקטות.

3 בדומה להתפארותו של מנהיג חזבאללה חסן נצראללה כי בידי ארגונו אברים של חיילי צה"ל.

לראש העמוד