חדשות הטרור והסכסוך הישראלי-פלסטיני ( 26-20 ביולי 2011)

הועידה המייסדת של הליכוד הערבי והאסלאמי לחיזוק אופציית ההתנגדות

הועידה המייסדת של הליכוד הערבי והאסלאמי לחיזוק אופציית ההתנגדות

ירי רקטות ופצצות מרגמה

ירי רקטות ופצצות מרגמה

ירי הרקטות במהלך 2010 בחתך חודשי

ירי הרקטות במהלך 2010 בחתך חודשי

ירי הרקטות במהלך 2010 בחתך חודשי

ירי הרקטות במהלך 2010 בחתך חודשי

חלק מהרובים שנתפסו בניסיון ההברחה

חלק מהרובים שנתפסו בניסיון ההברחה

rohama.org , 25 ביולי 2011

rohama.org , 25 ביולי 2011

ואא'ל אלסקא במהלך מסיבת עיתונאים

ואא'ל אלסקא במהלך מסיבת עיתונאים


הועידה המייסדת של הליכוד הערבי והאסלאמי לחיזוק אופציית ההתנגדות

משתתפי ועידה לתמיכה בטרור בשם “הועידה המייסדת של הליכוד הערבי והאסלאמי לחיזוק אופציית ההתנגדות” שהתקיימה במצרים ב-24-25 ביולי, בהשתתפות נציגים מחמאס, חזבאללה וארגוני טרור נוספים ובהשתתפות נציגים ממדינות ערביותמוסלמיות (24 ביולי 2011, צילום: elbadil.org)

עיקרי הדו"ח

 לאחר כשבועיים של עליה בהיקף ירי הרקטות ופצצות המרגמה מרצועת עזה, השתרר השבוע שקט יחסי. השבוע נפלה רקטה אחת בנגב המערבי, ללא נפגעים או נזק.

 במצרים התקיימה ב-24-25 ביולי ועידה לתמיכה בדרך ה"התנגדות" (קרי, הטרור). השתתפו בה נציגים מחזבאללה, חמאס, ארגוני טרור פלסטינים נוספים ונציגים ממדינות ערב (כולל נציגי האחים המוסלמים במצרים). קיום הועדה במצרים מהווה ביטוי נוסף לשינוי אותו עוברת מצרים בעידן שאחרי מבארכ.


אירועים בולטים בדרומה של ישראל

 השבוע שרר שקט יחסי בנגב המערבי. לאחר כשבועיים של עליה בהיקף ירי הרקטות ופצצות המרגמה מהרצועה, אותרה השבוע נפילה של רקטה אחת בשטח ישראל. הרקטה נפלה בשטח פתוח בתחום השיפוט של המועצה האזורית שער הנגב. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.

ירי רקטות ופצצות מרגמה לעבר יישובי הנגב המערבי 1

ירי רקטות ופצצות מרגמה

ירי הרקטות בשנה האחרונה

ירי הרקטות במהלך 2010 בחתך חודשי

ירי פצצות מרגמה בשנה האחרונה

ירי הרקטות במהלך 2010 בחתך חודשי

יהודה ושומרון  

סיכול הברחת אמצעי לחימה

 כוחות הביטחון הישראלים סיכלו ניסיון של פלסטינים מיהודה ושומרון להבריח אמצעי לחימה דרך ים המלח באמצעות סירה. במטענם של הפלסטינים נתפסו רובי קלצ’ניקוב ומחסניות. המבריחים נעצרו (אתר דובר צה"ל, 25 ביולי 2011). 

חלק מהרובים שנתפסו בניסיון ההברחה.
חלק מהרובים שנתפסו בניסיון ההברחה (אתר דובר צה"ל, 25 ביולי 2011)

אירועים בשטח

 גם השבוע המשיכו כוחות הביטחון הישראלים בפעילות סיכול ומנע ברחבי יהודה ושומרון. במסגרת זו בוצעו מעצרים של חשודים בפעילות טרור והוחרמו אמצעי לחימה.

 השבוע אירעו מספר מקרים של יידוי אבנים בידי פלסטינים לעבר כלי רכב ישראלים. כמו כן, אירעו מספר מקרים של עימותים בין מתיישבים ישראלים לתושבים פלסטינים.

ההתפתחויות ברצועת עזה

המצב במעברים

 במהלך השבוע עברו לרצועת עזה בין 222 ל-249 משאיות סחורה מדי יום וכן הועברו ציוד רפואי ותרופות עבור בית החולים הירדני ברצועת עזה (אתר מתאם פעולות הממשלה בשטחים, 26 ביולי 2011).

במצרים התקיימה ועידה ערביתאסלאמית לתמיכה ב”התנגדות” (קרי, בדרך הטרור)

 ב-25-24 ביולי התקיימה במצרים ועידה לתמיכה ב"התנגדות" (קרי, האלימות והטרור), תחת הכותרת "הועידה המייסדת של הליכוד הערבי והאסלאמי לחיזוק אופציית ההתנגדות". כלי התקשורת הפלסטינים דיווחו כי בוועידה השתתפו נציגים מ-14 מדינות מוסלמיות ובהן סעודיה, תוניסיה, תורכיה, איראן, אינדונזיה, מרוקו, סודאן וירדן. ממצרים השתתפו נציגים מ"האחים המוסלמים" והמערכת הפוליטית המצרית. כמו כן השתתפו בועידה נציג חזבאללה, נציגים מחמאס ונציגים מארגוני טרור פלסטינים נוספים. נציג חזבאללה נשא דברים בשם חסן נצראללה, מנהיג הארגון (קדספרס, 24 ביולי 2011; מען, 24 ביולי 2011).

 משתתפי הועידה ניסו לקשור בין ה"התנגדות" (קרי, דרך הטרור) לבין המחאות העממיות שהתקיימו לאחרונה במדינות ערב, בהדגישם כי ה"התנגדות" היא האופציה היחידה ל"שחרור" פלסטין. אסאמה חמדאן, האחראי על היחסים הבין-לאומיים בחמאס, אמר בנאומו בכינוס, כי "הסכסוך [הישראלי-פלסטיני] לעולם לא יבוא לקיצו עד אשר יבוא קיצה של ישראל" וכי חמאס לעולם לא תכיר בישראל (ערוץ אלקודס, 24 ביולי 2011).

rohama.org , 25 ביולי 2011
סמל הועידה (rohama.org , 25 ביולי 2011)

המאבק המדיני

הרשות הפלסטינית ממשיכה לקדם את סוגיית הצבעה באו”ם על הקמת מדינה פלסטינית

 בהמשך להיערכות הפלסטינית להצבעה באו"ם בחודש ספטמבר התקיים בימים האחרונים באיסטנבול מפגש של שגרירים פלסטיניים מרחבי העולם. בכירים פלסטינים המשיכו להתבטא בסוגיית הפניה לאו"ם:

  • אבו מאזן, ראש הרשות הפלסטינית, שב והדגיש, כי מטרת הפניה הפלסטינית לאו"ם היא קבלת חברות מלאה בארגון. לטענתו, 118 מדינות כבר הביעו תמיכתן במדיניות הפלסטינית הזו ועל כן קרוב לוואי שיושג הרוב הדרוש של שני שליש. למרות זאת הדגיש אבו מאזן כי הנציגויות הפלסטיניות ממשיכות לפעול להרחבת ההכרה ב"פלסטין" (ופא, 22 ביולי 2011). בנאומו באיסטנבול אמר כי "היה צריך ליישם את החלטת החלוקה בשנת 1947" אך מכיוון שהחלטה זו לא יושמה נאלצים הפלסטינים "להסתפק" בגבולות 1967. (ופא, 26 ביולי 2011).

  • צאא’ב עריקאת, חבר הוועד המרכזי של אש"ף, קרא לפירוק הרשות הפלסטינית במידה וארצות הברית תמשיך להתנגד למהלך הפלסטיני באו"ם. לדבריו אם ארצות הברית לא תסכים לקיומה של מדינה פלסטינית שגבולותיה גבולות 1967 ובירתה מזרח ירושלים, ותטיל וטו במועצת הביטחון על קבלת פלסטין לאו"ם ותמשיך לגבות את  עמדת ישראל במו"מ, אזי "אבו מאזן צריך לזרוק להם את המפתחות [של הרשות] בפנים" (הארץ, 26 ביולי 2011).

המשט לרצועת עזה – תמונת מצב

ספינה של הקבוצה הערבית עדיין עוגנת סמוך לנמל אנטליה

 בשולי המשט, סמוך לנמל אנטליה עדיין עוגנת ספינת נוסעים בשם "נור" של הקבוצה הערבית. הספינה, בעלת קיבולת של כ-250 נוסעים, נרכשה ביוון על ידי ואא’ל אלסקא, ראש הארגון הירדני "עורק חיים" סמוך למועד שנקבע לצאת משט "צי החירות 2". ב-14 ביולי הפליגה הספינה מיוון, כשעל סיפונה שלושה אזרחים ירדניים וחמישה אנשי צוות בולגרים, והגיעה ב-16 ביולי סמוך לנמל אנטליה. לפי שעה עוגנת הספינה סמוך לנמל במים הטריטוריאליים של תורכיה. לטענת המארגנים אמורה הספינה להמשיך מאנטליה לנמל נוסף, אפשר של אחת ממדינות ערב, שם יעלו הפעילים על סיפונה בדרכם לרצועת עזה.

 ואא’ל אכרם אסעד אלסקא, מארגן הקבוצה הערבית, הוא יליד 1956, מהנדס במקצועו, פעיל ותיק בתנועת האחים המוסלמים  ויו"ר ועדת "עורק החיים" הירדנית. הוא הפליג על גבי הספינה "מאוי מרמרה" בראש משלחת ירדנית. מאז המשיך להיות פעיל בשיגור שיירות סיוע נוספות לרצועת עזה. נמסר כי אלסקא מתכנן להפליג על גבי הספינה "נור" לרצועת עזה (אלדסתור, 19 ביולי 2011).

ואא'ל אלסקא במהלך מסיבת עיתונאים
ואא’ל אלסקא במהלך מסיבת עיתונאים, שנערכה לאחר שובו לירדן ממשט ה"מרמרה"  ביוני 2010 (bokra.net )


1 בסטטיסטיקה לא נכללו נפילות של רקטות ופצצות מרגמה  שנפלו בשטח רצועת עזה. נכון ל-26 ביולי 2011

 

לראש העמוד