ארגון “ידידי אלאקצא” (FOA): ארגון בריטי פרו-חמאסי, שמרכזו בלסטר, הדוגל בחיסול מדינת ישראל.

FOA

FOA

FOA

FOA

אסמאעיל פאטל מקריא בהפגנה את הצהרת נטורי קרתא כאשר שניים מהם עומדים מצדדיו

אסמאעיל פאטל מקריא בהפגנה את הצהרת נטורי קרתא כאשר שניים מהם עומדים מצדדיו


FOA

כללי

FOA
לוגו הארגון

1. "ידידי אלאקצא" (להלן FOA ), הינו NGO אנטי-ישראלי, שהוקם ב-1997 בבריטניה. מרכזו של הארגון בעיר לסטר, בה שוכנת קהילה מוסלמית גדולה, והוא מקיים סניפים בלונדון ובערים נוספות בבריטניה. FOA מגדיר עצמו כאנטי-ציוני, מתייג את מדיניות ישראל כ"מדיניות אפרטהייד", תומך בחמאס ובדרך ה"התנגדות" (הטרור) וחותר לשים קץ לקיומה של מדינת ישראל כמדינת העם היהודי תחת הכותרת של "שחרור פלסטין". כמו ארגונים דה-לגיטימטורים אחרים מסוגו, FOA מנסה להסוות ולעמעם את מטרותיו אלו ע"י עשיית שימוש במונחים הקליטים לאוזן המערבית כמו "Peace in Palestine" , "כיבוד החוק הבינלאומי", "כיבוד זכויות האדם" ו"יישום החלטות האו"מ".

2. FOA נוטל חלק במתקפת הדה-לגיטימציה נגד ישראל המתנהלת בבריטניה, בשיתוף פעולה עם ארגונים ופעילים אחרים מסוגו בבריטניה ומחוצה לה. במסגרת זאת הוא נוטל חלק פעיל בקמפיין להחרמת ישראל ותוצרתה (BDS ) ואף הרחיב את תכולתו של קמפיין זה להחרמת חברות מערביות בינלאומיות גדולות המקיימות קשיים עם ישראל (כגון מקדונלד, קוקה קולה, אמזון). כמו כן עוסק הארגון בהפצת תעמולה אנטי-ישראלית ("חינוך בנושא פלסטין", כפי שמוגדר באתר שלו) וּבכיריו מעורבים במשטים ובשיירות לרצועת עזה, שנועדו לאתגר את ישראל ולסייע לממשל חמאס. מאז תחילת מערכת הטרור הפלסטינית (האנתיפאדה השנייה) השתתף FOA בהפגנות אנטי-ישראליות ואנטי-מערביות בלונדון. הוא נמנה על 18 ארגונים וקבוצות מבריטניה הצפויים ליטול חלק בצעדת "יום ירושלים" שתתקיים בלונדון ב-21 באוגוסט, אירוע תודעתי בינלאומי אנטי-ישראלי ואנטי-מערבי שמאחוריו עומדת איראן1.

3. ראש FOA ומקימו הינו אסמאעיל פאטל (Patel ), בריטי ממוצא פקיסטאני, בוגר אוניברסיטת מנצ’סטר, המתגורר בלסטר. אסמאעיל פאטל השמיע בעבר התבטאויות ארסיות נגד ישראל, פומביות ופנימיות. בהתבטאויותיו הוא שלל את האידיאולוגיה הציונית שעל בסיסה הוקמה וצפה את חורבנה הקרוב   ("The Zionist edifice… will soon fall. It’s a matter of time now…") והביע תמיכה בחמאס ("חמאס הוא לא ארגון טרור… אנו מצדיעים לחמאס בשל התייצבותה נגד ישראל"). אסמאעיל פאטל נטל חלק במשט ה"מרמרה" (מאי 2010) ובשיירת "מיילים של חיוכים 3" (יוני 2011), שבכיריה נפגשו עם אסמאעיל הניה ראש ממשל חמאס.

הקמת FOA והאידיאולוגיה שלו

4. FOA הינו NGO, שהוקם בשנת 1997 ע"י אסמאעיל פאטל, העומד בראשו עד היום. הסניף המרכזי של הארגון מצוי בעיר לסטר, הממוקמת כמאה ק"מ מצפון ללונדון ובה מצויה קהילה מוסלמית גדולה2. לארגון סניפים נוספים ברחבי בריטניה ביניהם בלונדון, ברדפורד, וגלזגו. עלות חברות בארגון עומדת על 10 ליש"ט בשנה.

5. הארגון טוען כי שם לו למטרה להגן על "זכויות הפלסטינים" אולם בפועל הוא תומך בחמאס, באידיאולוגיה שלה ושולל את דרך הטרור (ה"התנגדות"). הארגון מבליט את מוטיב "ההגנה על מסגד אלאקצא" והוא אימץ את הטיעון השקרי, שנושא הדגל שלו הינו שיח’ ראאד צאלח ראש הפלג הצפוני של התנועה האסלאמית בישראל, כאילו ישראל מסכנת את מסגד אלאקצא (אסמאעיל פאטל היה נוכח בשימוע שנעשה לשיח’ ראא’ד צלאח לאחר שנעצר לאחרונה בבריטניה).

6. הארגון שם לו למטרה, כפי שנאמר באתר האינטרנט שלו, ליצור מודעות למה שהוא מכנה "הפרת זכויות האדם" של הפלסטינים ולהפעיל לחצים על ישראל על מנת שזו תכבד את החוק הבינלאומי. זאת ע"י העלאת הנושא הפלסטיני (מנקודת מבט אנטי-ישראלית מובהקת) בפורומים בינלאומיים ובפורומים העוסקים בזכויות האדם ע"י האשמת ישראל ב"מדיניות האפרטהייד" ובאי כיבוד החוק הבינלאומי ובאמצעות פעילות נמרצת בתחום המלחמה על התודעה (פרסומים הרצאות, ועידות). אולם מאחורי הסיסמאות מתחום זכויות האדם, הקליטות לאוזן המערבית, עומדת שנאה עזה לישראל, חתירה לחיסולה, שלילת אופייה היהודי ותמיכה בחמאס, כפי שהללו מוצאים ביטוי בהתבטאויותיו של אסמאעיל פאטל, מנהיג הארגון (ראו להלן).

קוים לדמותו של אסמאעיל פאטל

7. בראש FOA עומד מקימו אסמאעיל אדהם פאטל, שהינו הדמות הדומיננטית בארגון. פאטל הינו אזרח בריטי ממוצא פקיסטאני, יליד 1963, אב לשלושה ילדים, המתגורר בעיר לסטר שבבריטניה. הוא בוגר אוניברסיטת מנצ’סטר, אופטיקאי במקצועו, מנהל שתי מרפאות בלסטר ובדרבי.

8. בנוסף לפעילותו בארגון "ידידי אלאקצא" משמש פאטל גם כיועץ ופרשן בענייני הקהילה המוסלמית בבריטניה עבור גוף הקרוי "פורום העימותים" (The Conflicts Forum ), גוף בריטי התומך באסלאם הרדיקלי ובקידום דיאלוג עימו. כמו כן משמש פאטל בתפקיד דובר ארגון BMI the British Muslim Initiative , ארגון המזוהה עם האחים המוסלמים3. פאטל שימש כמנהל "אסלאם אקספו" (IslamExpo ), תערוכה ופסטיבל של גורמים המזוהים עם האסלאם הרדיקלי, המאורגנת ע"י BMI . הוא גם חבר בגוף הנקרא The Special Advisory Board of Clear Conscience . פאטל משמש פרשן עבור כלי תקשורת שונים ביניהם היומונים הבריטיים הגארדיאן והאינדיפנדנט, אלג’זירה באנגלית וביטאון עסקים בחצי האי ערב (Arabian Business ).

9. אסמאעיל פאטל פעיל מאוד בפרויקטים אנטי-ישראלים המתבצעים במסגרת מתקפת הדה-לגיטימציה. הוא מעורב בפרויקט השיירות והמשטים (השתתף בהפלגת ה"מרמרה"), ביקר ברצועת עזה (שם השתתף בפגישה עם אסמאעיל הניה) ונוטל חלק בהפגנות פרו-פלסטיניות ובהפצת תעמולה אנטי-ישראלית בלונדון. הוא גם מרבה להופיע בפני סטודנטים באוניברסיטאות ולהציג בפניהם את מסרי התעמולה האנטי-ישראלית שלו. בשנים האחרונות הוא הופיע, בין השאר, באוניברסיטאות: Birkbeck, Birmingham, Cambridge, De Montfort, Kingston, Leicester, Nottingham, SOAS, Warwick. (Harry’s Place , 2011).

10. אסמאעיל פאטל השתתף בהפגנות אנטי-ישראליות בלונדון והרבה להתבטא בארסיות נגד ישראל בהופעותיו אלו ובראיונות לתקשורת. כך למשל:

ב-28 בספטמבר 2002, בשנת השיא של טרור המתאבדים הפלסטיני, התקיימה תהלוכה ועצרת רבת משתתפים בלונדון לרגל יום השנה השני לאינתיפאדת אלקאצא (מערכת הטרור הפלסטינית, שהתאפיינה בפיגועי התאבדות רצחניים)4. האירועים הללו התקיימו תחת הסיסמאות של "Freedom For Palestine " ו- "Don’t Attack Iraq" . בין הנואמים היה אסמאעיל פאטל, ראש FOA , שהקריא הודעה מטעם ארגון נטורי קרתא (להערכתנו מתוך הזדהותו עימה): "There should be no doubt that the root of the problem facing the entire middle east and the world is the terrorist Zionist state – what has been perpetrated by the Zionists, the heretics with religious collaborators who unfortunately sold their soul to irreligious Zionists for money and power… Fear not brothers and friends, evil cannot long triumph. The Zionist nightmare is at its end, it is exhausted, it’s lasted its brutalities, its death rattle of terminal illness… We will yet need to see the day, the day when Jews in Palestine will embrace in peace under the Palestinian flag in Jerusalem." (inminds.co.uk) . בדבריו תקף פאטל בחריפות את טוני בלייר ואת נשיאי ארה"ב ("בוש הקטן ובוש הגדול") על המלחמה בעיראק. הוא קרא לציבור הבריטי להפגין מחויבותו כלפי "המדוכאים" בפלסטין, בעיראק ובכל מקום. הוא קרא לצאת ולפעול כדי שפלסטין תהיה חופשית מה"דיכוי" של שרון, בוש ובלייר (Inminds.co.uk ).

אסמאעיל פאטל נואם בהפגנה האנטי-ישראלית בלונדון (ספטמבר 2002)

אסמאעיל פאטל מקריא בהפגנה את הצהרת נטורי קרתא כאשר שניים מהם עומדים מצדדיו
אסמאעיל פאטל מקריא בהפגנה את הצהרת נטורי קרתא כאשר שניים מהם עומדים מצדדיו (inminds.co.uk )

למסמך המלא בפורמט PDF לחץ כאן


1 ראו לקט מידע מה-11 באוגוסט 2011:" "יום ירושלים העולמי", החל השנה ב-26 באוגוסט, הינו אירוע ביוזמת המשטר האיראני הנערך מידי שנה כביטוי לתמיכתו בעניין הפלסטיני. המשטר האיראני מצפה השנה להשתתפות נרחבת באירוע זה. האירוע יצוין בתהלוכות ועצרות באיראן, בעולם הערבי/מוסלמי ובמדינות המערב (כולל ארה"ב ובריטניה), המנוצלות מדי שנה להסתה חריפה נגד ישראל והמערב

2 לסטר עומדת להפוך בעוד מספר שנים לעיר הבריטית הראשונה שבה יהיה רוב לקהילות של מהגרים. ראו בהקשר זה כתבתו של דורון בן גיל במעריב:"קינג מחמד: ברוכים הבאים ללסטר: העיירה מציעה חלק מהשירותים בשפה ההודית, אצל מחצית מהתלמידים האנגלית אינה שפת אם, ועפ"י המחקרים בתוך שנים ספורות יהוו המהגרים כאן רוב מוחץ. כך הופכת עיר ממוצעת במרכז אנגליה לעיר הרב תרבותית הראשונה באירופה. אחריה המבול." (מוספשבת, מעריב, 25 ביוני 2010).

3 אתר Harry’s Place , 2011. מחמד צואלחה, פעיל חמאס שמצא מקלט בבריטניה, וד"ר עזאם אלתמימי פעיל חמאס והאחים המוסלמים, נמנים על מקימי  BMI .

4 במהלך האנתיפאדה השנייה (2005-2002) ביצעו ארגוני הטרור 146 פגעו התאבדות בהם נרצחו 518 ישראלים, רובם אזרחים. שנות השיא של פיגועי ההתאבדות הייתה 2002 (60 פיגועים) ומאז חלה ירידה הדרגתית בהיקף פיגועי ההתאבדות. זאת בעיקר כתוצאה מפעילות צה"ל מול מוקדי הטרור ביהודה ושומרון מאז מבצע "חומת מגן" (אפריל 2002) והשלמת חלקים רבים של גדר הביטחון. בהפגנות האנטי-ישראליות בלונדון בתקופה זו לא ניתן למצוא זכר לטרור המתאבדים הפלסטיני.

לראש העמוד