יו”ר ארגון IHH בולנט ילדרים טען לקראת המשט המתוכנן לעזה, העשוי להדחות, כי בנוסף אליו מתארגנת גם רכישת מטוס (“נצא לעזה במטוס”). לדבריו נותרה רק בעיה אחת – “הוירוס המכונה ציונות”. לא ידוע לנו בשלב זה הסטטוס המעשי של שיגור מטוס/מטוסים לרצועת עזה.

קריקטורה באתר FPM השותף לתכנון המשט המשודרג

קריקטורה באתר FPM השותף לתכנון המשט המשודרג


קריקטורה באתר FPM השותף לתכנון המשט המשודרג
קריקטורה באתר FPM השותף לתכנון המשט המשודרג, המלווה את יוזמת “פלסטין בדרך האוויר”

1. נמשכות הכנות מצד ארגונים אנטי-ישראליים לארגן משט משודרג לרצועת עזה, שכינויו "צי החירות 2". המשט אמור להתבצע בסמיכות זמנים ליום השנה לאירועי ה"מאוי מרמרה" (31 במאי). אחד הארגונים הבולטים בארגון המשט הנוכחי , כמו הקודם הינו ארגון IHH התורכי .

2. בטקס אזכרה חודשי, שנערך ב-7 באפריל, להרוגי ה"מרמרה" בעיר אלניה (דרום תורכיה) נשא בולנט ילדרים יו"ר ארגון IHH , נאום אנטי-ישראלי חריף מתובל בנימות אנטישמיות ("יש לנו רק בעיה אחת [והיא] הווירוס המכונה הציונות")1. הוא  התייחס למשט המתוכנן הבא וציין כי על אף שהמשט נועד להנציח את יום העימות על המרמרה, שהוא ה 31 במאי, הוא ייצא לדרכו רק במחצית יוני. לדבריו מכל מדינה אמורה לצאת ספינה "על מנת שישראל תבין שהיא אינה שולטת בים התיכון". הספינה מאוי מרמרה תשתתף אף היא והיא תצא לדרכה מאירופה (הוא לא ציין מאיזה מדינה). ילדרים ציין כי "איננו פוחדים ליפול שהידים" "… לא ניסוג עד אשר יוסר המצור מעזה ועד אשר נשלים את מסע מסגד אלאקצא".

3. לדבריו ההגעה לרצועת עזה לא תהיה רק בדרך הים והיבשה אלא גם בדרך האוויר. בהקשר זה אמר, כי הארגון נמצא עתה בשלב של מימוש רכישת מטוס שנועד אך הוא לצאת לרצועת עזה (www.haberler.com 7 באפריל 2011).

4. היוזמה לשגר מטוס לרצועת עזה עלתה בעבר על ידי ארגון FPM , הפועל מהחוף המערבי של ארה"ב ושותף לארגון משטים לרצועת עזה. פול לארודי, העומד בראש FPM התבטא בעבר (קיץ 2010) כי המדובר בתוכנית קונקרטית, סביבה מתקיימת פעילות נמרצת, בין השאר מול "השלטונות בעזה" (קרי שלטונות חמאס). דברי בולנט ילדרים מצביעים על כך שארגון IHH התורכי, הממלא תפקיד מפתח גם במשט המשודרג, עוסק גם הוא ב"גלגול" הרעיון לשגר מטוס לרצועה, בין אם כפרויקט עצמאי שלו ובין אם בשיתוף פעולה עם ארגונים אחרים. עם זאת לא ידוע לנו בשלב זה הסטאטוס המעשי של ההכנות לשיגור מטוס/מטוסים לרצועה.


1 לבולנט ילדרים היו כבר  בעבר התבטאויות אנטישמיות ראו לקט מידע: "בולנט ילדרים, מנהיג IHH , העניק לאחרונה ראיון, שהתמקד באירועי ה"מרמרה" ובכוונת ארה"ב להכריז על IHH כעל ארגון טרור. בתשובתו, בעלת מאפיינים אנטישמיים, טען ילדרים כי ה"ציונים" שולטים על ארה"ב ונשיאה ועל התקשורת העולמית. הוא שב והאשים את ישראל ב"טבח" מכוון של נוסעי ה"מרמרה" והגן על הסיוע ש-IHH מגיש לחמאס" (6 בדצמבר 2010).

לראש העמוד