חשיפת תשתיות מבצעיות של החמא”ס (ביהודה) מנעה פיגועי חטיפה בישראל על מנת לרכוש “קלפי מיקוח” למו”מ לשחרור אסירים


1. בחודשים האחרונים חשפו כוחות הביטחון באזור יהודה חוליית פעילים מבצעיים חברי תנועת החמא"ס. חברי החוליה, שפעלו באכוונת פעילים בכירים מרצועת עזה , תכננו לבצע פיגוע חטיפה של מתנחל או חייל באזור ירושלים, על מנת שיהווה קלף מיקוח במשא ומתן לשחרור אסירי החמא"ס הכלואים בבתי כלא בישראל.

2. בראש החוליה עמד פארס עואד עבד אלפתאח קואסמה , יליד 1967 מאזור חברון. קואסמה, שהיה כלוא בישראל ושוחרר במהלך מאי 2006, קשר בתקופת מאסרו קשרים עם פעילי חמא"ס מרצועת עזה, אשר הנחו אותו בכל הקשור לפעילות גיוס החוליה ותכנון החטיפה.



פארס עואד עבד אלפתאח קואסמה

3. עם שחרורו מהכלא גייס קואסמה את חמזה אבראהים מוסא זהראן , פעיל חמא"ס תושב כפר בידו (סמוך לראמאללה), עליו הוטל לרכוש את אמצעי לחימה ולגייס חברים נוספים. כמו כן גויס לחוליה איאד פיצל דיאב מנצור, גם הוא תושב כפר בידו .

 

איאד פיצל דיאב מנצור

 

חמזה אבראהים מוסא זהראן

4. חברי החוליה שנעצרו נמצאו בשלבים מתקדמים של תכנון הפיגוע. הם קיבלו מימון כספי מהרצועה (ברשות חברי החוליה נמצאו סכומי כסף גדולים) ותכננו גיוס של חברים נוספים (ביניהם נהג תושב ירושלים שיסייע בביצוע החטיפה).

5.  יצוין כי אין זו הפעם הראשונה בה נחשפת חוליה מיהודה ושומרון הפועלת במימון ואכוונה של פעילים מעזה. נראה כי בעקבות ההינתקות (אוגוסט 2005) מתקשים פעילי חמא"ס ברצועה להוציא אל הפועל פיגועים נגד ישראל (למעט ירי רקטות קסאם) והם מרכזים מאמצים באכוונה ומימון של חוליות מיהודה ושומרון .

 


1 על פי דיווחי שירות ביטחון כללי.

לראש העמוד