חדשות הטרור והסכסוך הישראלי-פלסטיני (30 בינואר – 5 בפברואר 2013)

הקמת מאחז בלתי חוקי נוסף בשם באב אלחריה (שער החירות) באזור בורין, שבקרבת שכם (פתח אליום, 3 בפברואר 2013).

הקמת מאחז בלתי חוקי נוסף בשם באב אלחריה (שער החירות) באזור בורין, שבקרבת שכם (פתח אליום, 3 בפברואר 2013).

עימותים עם כוחות הביטחון הישראליים באזור בורין בעקבות הקמת המאחז  (שהאב, 2 בפברואר 2013)

עימותים עם כוחות הביטחון הישראליים באזור בורין בעקבות הקמת המאחז (שהאב, 2 בפברואר 2013)

אמצעי הלחימה , שנמצאו ברשות חברי החוליה (שירות הביטחון הכללי, 31 בינואר 2013)

אמצעי הלחימה , שנמצאו ברשות חברי החוליה (שירות הביטחון הכללי, 31 בינואר 2013)

חסאם בדראן, פעיל חמאס בכיר ששוחרר בעסקת שליט, ואשר אכוון את החוליה, מצטלם עם כלי נשק בעת שהותו בתורכיה (פורום חמאס, 19 באוקטובר 2012)

חסאם בדראן, פעיל חמאס בכיר ששוחרר בעסקת שליט, ואשר אכוון את החוליה, מצטלם עם כלי נשק בעת שהותו בתורכיה (פורום חמאס, 19 באוקטובר 2012)

מפגן צבאי של פלוגות ירושלים במחנה הפליטים נציראת, שבמרכז הרצועה (פלוגות ירושלים, 29 בינואר 2013)

מפגן צבאי של פלוגות ירושלים במחנה הפליטים נציראת, שבמרכז הרצועה (פלוגות ירושלים, 29 בינואר 2013)

לימודי עברית ברצועת עזה

לימודי עברית ברצועת עזה

שגריר תורכיה בישראל מבקר ברצועת עזה (סוכנות הידיעות אלאנאצ'ול, 29 בינואר 2013).

שגריר תורכיה בישראל מבקר ברצועת עזה (סוכנות הידיעות אלאנאצ'ול, 29 בינואר 2013).

חלוקת שמיכות אגודת חורף למשפחות נזקקות ברצועה (אתר אגודת ''יארדם אלי'' התורכית בעזה, 27 בינואר 2013).

חלוקת שמיכות אגודת חורף למשפחות נזקקות ברצועה (אתר אגודת ''יארדם אלי'' התורכית בעזה, 27 בינואר 2013).

אסמאעיל הניה, נפגש בלשכתו בעזה עם חברי  ועדת הבחירות המרכזית הפלסטינית (פלסטין אלא'ן, 30 בינואר 2013)

אסמאעיל הניה, נפגש בלשכתו בעזה עם חברי ועדת הבחירות המרכזית הפלסטינית (פלסטין אלא'ן, 30 בינואר 2013)

מחמוד אלעאלול, חבר הוועד המרכזי של פתח, משתתף בפעילות להקמת המאחז באזור בורין  (פתח אליום, 3 בפברואר 2013)

מחמוד אלעאלול, חבר הוועד המרכזי של פתח, משתתף בפעילות להקמת המאחז באזור בורין (פתח אליום, 3 בפברואר 2013)

  • ברצועת עזה נשמר השקט. ביהודה ושומרון  נמשכים גילויי האלימות. הבולט שבהם הייה דקירת נער ישראלי בקרבת צומת תפוח בעת שהמתין בתחנת הסעה. הנער נפצע באורח בינוני.
  • כוחות הביטחון הישראליים, חשפו חוליה של הג'האד האסלאמי בפלסטין, שתכננה לחטוף חייל או אזרח לצורכי מיקוח. שניים מחברי החוליה הם תושבי ג'נין והשלישי ערבי ישראלי. החוליה התכוונה להעביר את החטוף לג'נין ומשם לנהל מו"מ לשחרורו.
  • נמשך קמפיין המאחזים בשטחי הרשות הפלסטינית. השבוע הוקם מאחז באזור בורין (דרומית לשכם) בשם "שכונת השומר" או "שער החירות". במקום התפתחו עימותים עם כוחות הביטחון הישראליים ועם מתיישבים ישראליים. בכיר בפתח קרא להרחיב את תופעת המאחזים. 
ירי הרקטות
  • חמאס ושאר ארגוני הטרור חמאס ושאר ארגוני הטרור ברצועת עזה ממשיכים לכבד את ההבנות, שהושגו בתום מבצע "עמוד ענן". מאז ה-21 בנובמבר 2012 לא נפלו רקטות או פצצות מרגמה בשטח ישראל.

ירי הרקטות

אירועים בשטח
  • במהלך השבוע נמשכו אירועי ההתקהלות וההתגרות של תושבים מקומיים סמוך לגדר הביטחון בין ישראל לרצועת עזה. כלי התקשורת הפלסטיניים דיווחו על פציעתם של שישה פלסטינים, תושבי רצועת עזה, כתוצאה מירי כוחות צה"ל, בשני אירועים שונים בצפון רצועת עזה:
  • ב- 1 בפברואר 2013 נפצעו שני נערים מירי של כוחות צה"ל בצפון ג'בליה. הנערים, שנפצעו ברגליהם הועברו לטיפול בבית החולים (צפא, אלרסאלה.נט, 1 בפברואר 2013).
  • ב-29 בינואר 2013 דווח על פציעתו של פועל תושב הרצועה מירי של צה"ל באזור בית חאנון (מען, קדס ניוז, 29 בינואר 2013).  
נמשכת האלימות ביהודה ושומרון
  • גם השבוע נמשכו עימותים וחיכוכים בין פלסטינים לבין כוחות הביטחון ומתיישבים ישראליים במוקדים שונים ביהודה ושומרון.
  • ב- 29  בינואר 2013  נדקר נער ישראל כבן 17 בקרבת צומת תפוח בזמן שהמתין בתחנת הסעה. הנער, שנפצע באורח בינוני, טופל במקום ופונה לבית החולים להמשך טיפול. חייל צה"ל, שהגיע במקרה למקום, פתח במרדף אחרי הדוקר במהלך המרדף הזעיק את כוחות משמר הגבול. לבסוף נעצר הדוקר על ידי כוח משמר הגבול (דובר צה"ל, 29 בינואר 2013).
מעצר מבוקשים ביהודה ושומרון
  • כוחות הביטחון המשיכו לבצע מעצרים של פעילי טרור ביהודה ושומרון. בפעילות כוחות הביטחון בליל 2-1 בפברואר 2013 נעצרו 25 חשודים, שהיו מבוקשים בגין פעילותם (דובר צה"ל, 2 בפברואר 2013).
    כלי התקשורת הפלסטינים דיווחו, כי בין העצורים שמונה פעילים בכירים בחמאס, שלושה מהם חברי המועצה המחוקקת (אלקדס, אלמיאדין, 2 בפברואר 2013).
  • סלאם פיאצ', ראש הממשלה של הרשות הפלסטינית, גינה את מעצר חברי המועצה המחוקקת. הוא ציין, כי מעצרם מהווה המשך מדיניות המעצרים הישראלית, שנועדה לפגוע במוסדות המדינה הפלסטיניים ובמעמדם (ופא, 2 בפברואר 2013). בהודעה שפרסמה תנועת פתח נאמר, כי המעצרים מהווים הפרה של הסכמים חתומים ועבירה על החוק הבינלאומי (ופא, 4 בפברואר 2013).  גורמים בחמאס טענו, שמטרת המעצרים היא לחסל את פעילות חמאס ביהודה ושומרון ולהכשיל את הפיוס וקראו לרשות הפלסטינית להפסיק את התיאום הביטחוני עם ישראל (צפא, 4 בפברואר 2013).
נתפסה חוליה שעמדה לבצע חטיפה בישראל[3]

כוחות הביטחון עצרו ב-1 בינואר, סמוך למחסום אייל (מזרחית לכפר סבא) בשטח ישראל, חוליה בה שלושה מחבלים, אשר השתייכו לארגון הג'האד האסלאמי בפלסטין. תפיסת החוליה סיכלה בזמן אמת את פעילות חברי החוליה, שמטרתה הייתה חטיפת חייל או אזרח לצורך מיקוח. בכלי הרכב של החוליה נמצאו אמצעים כגון  חבלים, נייר דבק, כובעי גרב, סכין יפנית ואקדח דמה, שהיו אמורים לסייע להם במימוש החטיפה. שניים מחברי החוליה הם תושבי ג'נין והשלישי אזרח ישראלי, תושב קלאנסווה.

נתפסה חוליה שעמדה לבצע חטיפה בישראל
מימין: המכונית בה נסעו שלושת חברי החוליה. משמאל: ציוד שנתפס בתוך המכונית המעיד על כוונות החטיפה
(שירות הביטחון הכללי 3 בפברואר 2013)

  • בלשי המשטרה הגיעו למכונית, בה נסעו השלושה, בעקבות מידע מודיעיני מקדים. בחקירתם סיפרו חברי החוליה, כי מספר ימים קודם לכן סיירו בטרמפיאדות באזור השרון בהן נוהגים לעמוד חיילים והציעו למספר חיילים ואזרחים טרמפ אך הם סירבו. לאחר שנכשלו במשימה זו תכננו לחטוף אזרחים, שחזרו ממסיבת סילבסטר. מאחר שכשלו גם בכך הם בילו את הלילה ברכבם סמוך למחסום אייל מתוך כוונה להמשיך בניסיונות חטיפה ביום שלמחרת. 
  • על פי התכנון התכוונו חברי החוליה להעביר את החטוף לג'נין ומשם לנהל משא ומתן לשחרורו תוך הסתייעות בתעודת הזהות הכחולה של אחד מהם, תושב ישראל. בעקבות חקירתם נעצרו עוד שמונה תושבי ג'נין, שהשתייכו לתשתית והיו אמורים לפעול כחלק ממנה. בנוסף נעצר תושב אום אלפחם אשר הלין את חברי החוליה בביתו.
  • ממצאי החקירה העלו, כי מימון החוליה והכוונתה התבצעו על ידי פעיל הג'האד האסלאמי בפלסטין מג'נין כלוא לשעבר ופעיל נוסף המרצה את עונשו בבית הכלא בישראל. ראש החוליה הסגיר עצמו למנגנוני הביטחון של הרשות הפלסטינית.
סוכל ניסיון חמאס להקים מפקדה אזורית בחברון[4]
  • לאחרונה נעצרו על ידי כוחות הביטחון כעשרים פעילי חמאס מאזור חברון. העצורים השתייכו להתארגנות, שהתכוונה לבצע פיגועי טרור, בדגש על חטיפה לצורך מיקוח לשחרור אסירים. הפעילים כבר היו בעיצומן של הכנות לביצוע פיגוע החטיפה. הם ניסו למצוא דירת מסתור ולקשור קשר עם אזרח ישראלי, שישמש כנהג. במהלך המעצר הוסגרו גם אמצעי לחימה רבים, שהיו ברשות חברי החוליה ובכלל זה למעלה מעשרה סוגים של כלי נשק, שנועדו לשמש בפיגועים המתוכננים.
  • רוב העצורים ריצו בעבר תקופות מאסר ממושכות בבתי הכלא הישראלייםבעיקר בשל מעורבות בפעילות טרור. הפעילים עמדו בקשר עם גורמי חמאס מחוץ ליהודה ושומרון לצורך קבלת סיוע, הנחיות ומימון. עיקר הקשר התקיים מול חסאם בדראן, פעיל חמאס, ששוחרר מהכלא הישראלי במסגרת עסקת שליט. בדראן נשפט בשנת 2004 ל-17 שנות מאסר בגין מעורבות בביצוע פיגועי התאבדות במהלך האנתיפאצ'ה השנייה. עם שחרורו (אוקטובר 2011) גורש לקטר .
מפגן של הזרוע הצבאית של הג'האד האסלאמי בפלסטין
  • פלוגות ירושלים, הזרוע הצבאית של הג'האד האסלאמי בפלסטין, קיימו ב-28 בינואר 2013 מפגן צבאי במחנה הפליטים נציראת, שבמרכז רצועת עזה. המפגן נערך לזכרו של ג'האד אלצוץ, פעיל בכיר ביחידת הארטילריה בחטיבת מחנות המרכז של הארגון, אשר נהרג לאחרונה במהלך מה שהם מכנים "פעילות ג'האד". במהלך המפגן קראו הפעילים הצבאיים קריאות להמשך דרך הג'האד עד לחיסולה של ישראל (פלוגות ירושלים, 29 בינואר 2013).
  • ב-2 בפברואר 2013 אירעו עימותים באזור נצרים (מרכז רצועת עזה) בין פעילי הזרוע הצבאית של הג'האד האסלאמי בפלסטין לבין פעילי הזרוע הצבאית של חמאס ופעילי מנגנון ביטחון הפנים.  דווח, כי העימותים, שכללו חילופי ירי, היו בשל ניסיון של פעילי הג'האד האסלאמי להקים מוצב אימונים צבאי במקום. בעקבות האירוע פרסו פעילי מנגנוני הביטחון של חמאס מחסומים על מנת למנוע הגעת פעילים לאזור. על פי הדיווחים נהרגו במהלך העימותים שני פעילי הג'האד האסלאמי בפלסטין (אלקדס, 2 בפברואר 2013).
התבטאות ח'אלד משעל
  • בסיום ביקורו בירדן (השלישי במספר) העניק ח'אלד משעל, ראש הועד הפועל של חמאס, ראיון נרחב לטלוויזיה הירדנית. בין השאר התייחס לנושאים הבאים (הטלוויזיה הירדנית, 2 בפברואר 2013):
  • הסכם עם ישראל- מסכים לתוכנית המבוססת על מכנה משותף פלסטיני וערבי הכולל את היסודות הבאים: הסכמה לגבולות 1967, ירושלים בירת המדינה הפלסטינית, קיום זכות השיבה ומדינה פלסטינית בעלת ריבונות אמיתית. 
  • הכרה בישראל- חמאס אינה מכירה בישראל. עמדתה בנושא זה הינה נחושה, אולם  ההחלטה על העמדה כלפי ישראל תהיה בידי המדינה הפלסטינים לכשתקום .
  • היחסים עם ירדן–הביקור היה מוצלח. לדבריו, הפגישות, שנערכו במהלך הביקור עם מלך ירדן ובכירים נוספים הביאו להתקדמות ביחסים עם ירדן ולבנייה של בסיס משותף להמשך פעולה.
  • צירוף חמאס לשורות אש"ף– חמאס מעוניינת להוות חלק מאש"ף כשותפה ואף הסכימה על כך במסגרת הסכם הפיוס. היא אינה רוצה ליטול על עצמה את הנהגת אש"ף ואין בכוונתה לדחוק רגליו של אף גורם אחר (קרי, פתח). על אש"ף להפוך למקור הסמכות עבור כל הארגונים הפלסטינים.
  • תוצאות הבחירות בישראל– תוצאות הבחירות מעידות על כך שהנטייה בישראל היא ימינה אולם החלוקה בישראל לימין, שמאל ומרכז אינה קשורה לעמדת הציבור הישראלי בנושא הפלסטיני.  
לימודי עברית בבתי הספר ברצועת עזה
  • ממשל חמאס עושה מאמצים להרחיב את לימודי השפה העברית בבתי הספר. לדברי סמיה אלנח'אלה, מנהלת תוכנית הלימודים במשרד החינוך, נועד המהלך להקנות לתלמידים את היכולת להכיר את שפת האויב ואת "רשעותו ורמאותו" ולהעמיק את היכרותם של הצעירים עם "האויב הישראלי". לפי שעה נלמדת התוכנית בכיתות ט' והחל משנת הלימודים הבאה היא תורחב לכיתות נוספות (רויטרס, 30 בינואר 2013).
אונר"א ציינה את סיום שלב א' של פרויקט המגורים הסעודי במערב רפיח
  • אונר"א קיימה ב-4 בפברואר 2013  טקס רשמי לציון סיום שלב א' של פרויקט הבנייה הסעודי במערב רפיח (בשכונת תל סולטאן). בטקס השתתפו בכירי אונר"א ומשלחת סעודית בראשות יוסף אלבסאם, סגן יו"ר הבנק הסעודי לפיתוח (פלסטין אלא'ן, אלחיאת אלג'דידה, 4 ו-5 בפברואר 2013). 
  • פרויקט מגורים זה, שעלות בנייתו מסתכמת ב-113 מיליון דולר, ממומן על ידי סעודיה ומבוצע על ידי אונר"א. הפרויקט כולל שלושה שלבים. שלב א' של הפרויקט, כלל בניית 752 דירות, ארבעה בתי ספר, מסגד ומרפאה,. שלב זה  החל בשנת 2012, לאחר שישראל אישרה הכנסת ציוד בנייה עבורו. שלב ב' של הפרויקט החל בימים אלה וצפוי לכלול בנייתן של כ-1,080 דירות. על פי הערכות שלב ב' ו-ג' צפויים להסתיים במהלך השנה הקרובה (מען, 4 בפברואר 2013).

אונר''א ציינה את סיום שלב א' של פרויקט המגורים הסעודי במערב רפיח
מימין: טקס סיום שלב א' של פרויקט הבניה הסעודי במערב רפיח בהשתתפות בכירי אונר"א ברצועה ונציגים סעודיים. משמאל: פרויקט המגורים (פלסטין אלא'ן, 4 בפברואר 2013)

נחתם הסכם בין חמאס לאיראן על תמיכה בקולנוע הפלסטיני
  • משרד התרבות של ממשל חמאס חתם על הסכם עם משרד התרבות האיראני לפיו יוקרנו באולמות הקולנוע ברצועת עזה סרטים איראניים הסוקרים את "פעולות הכיבוש". הסרטים יוקרנו במסגרת פסטיבל הקולנוע "ימי ההתנגדות", שמטרתו לתמוך בקולנוע העוסק בהתנגדות ולהפיצו. מחמד אלמדהון, שר הנוער, הספורט והתרבות בממשל חמאס, הבהיר כי הקולנוע הפלסטיני זקוק "לרוח גבית חזקה" כדי שיהיה מסוגל להציג את ההיסטוריה הפלסטינית ולעצב באמצעות הסרטים את דעת הקהל (מען, 21 בדצמבר 2012).
סיוע תורכי ברצועה
  • שאכר אוזכאן תורנלר, שגריר תורכיה בישראל, נכנס ב-28 בינואר 2013 לרצועת עזה, דרך מעבר ארז, על מנת לעקוב מקרוב אחר שני פרויקטים (שיקום נפגעי מלחמה, והקמת בית חולים אוניברסיטאי תורכי באוניברסיטה האסלאמית). שני פרויקטים אלה מבוצעים במימון סוכנות הפיתוח ושיתוף הפעולה התורכית (תיכא) המשתייכת לממשלת תורכיה (סוכנות הידיעות אלאנאצ'ול, 29 בינואר 2013).
  • במסגרת הסיוע שמעניקה תורכיה לרצועת עזה מסר, האני אלאע'א, מנהל אגודת יארדם אלי התורכית בעזה[5], דיווח, כי הם חילקו שמיכות חורף ובשר טרי למשפחות נזקקות ברחבי הרצועה (אתר אגודת יארדם אלי בעזה, 27, ו-29 בינואר 2013). עוד, דיווח אלאע'א, כי אגודתו חילקה לאחרונה סיוע כספי ל-2,660 משפחות בעקבות מבצע "עמוד ענן" (סוכנות הידיעות אלאנאצ'ול, 30 בינואר 2013).
שיירת הסיוע "מיילים של חיוכים 19" הגיעה לרצועה
  • ב-2 בפברואר 2013 נכנסה לרצועת עזה, דרך מסוף רפיח, שיירת הסיוע "מיילים של חיוכים 19". בשיירה השתתפו 155 פעילים, מרביתם ממצרים, סעודיה ובחרין. השיירה הביאה עמה סיוע הומניטארי לרצועה. במהלך הביקור סיירו המשתתפים ברחבי הרצועה ונפגשו עם אסמאעיל הניה, ראש ממשל חמאס (פלסטין אלא'ן, 2 ו-4 בפברואר 2013).

אסמאעיל הניה, ראש ממשל חמאס, מקבל בלשכתו את חברי שיירת הסיוע ''מיילים של חיוכים 19'' (פלסטין אלא'ן, 4 בפברואר 2013)
אסמאעיל הניה, ראש ממשל חמאס, מקבל בלשכתו את חברי שיירת הסיוע "מיילים של חיוכים 19" (פלסטין אלא'ן, 4 בפברואר 2013)

וועדת בדיקה של האו"ם, עוינת לישראל, פרסמה דו"ח ביניים בנושא ההתנחלויות
  • ועדת הבדיקה של מועצת זכויות אדם של האו"ם, גוף עוין לישראל, אשר בדקה את נושא השפעת ההתנחלויות על זכויות הפלסטינים ביהודה ושומרון פרסמה דו"ח ביניים (הדו"ח פורסם ב-31 בינואר, דו"ח סופי יפורסם במהלך חודש מרץ). דו"ח הביניים, מותח ביקורת חריפה על מדיניות ישראל בסוגיה וטוען, כי בשל ההתנחלויות, מתקיימות ביהודה ושומרון הפרות רבות של זכויות אדם של הפלסטינים. המועצה קראה לממשלות וחברות פרטיות בעולם לשקול הטלת סנקציות מדיניות וכלכליות על ישראל בשל המשך הבנייה בהתנחלויות (,ohchr.org31 בינואר 2013).
  • ברשות הפלסטינית בירכו על ממצאי הביניים של הדו"ח וקראו למדינות העולם להתחיל ביישום החלטותיו. גם בחמאס בירכו על ממצאי הביניים. סאמי אבו זהרי, דובר חמאס, אמר כי הדו"ח הינו צעד חיובי בכיוון הנכון אולם הוא זקוק לצעדים מעשיים שיאלצו את ישראל להוציא לפועל את מה שנאמר בו שכן הקריאות והדו"חות בלבד אינם מספיקים (פלסטין אלאן, 31 בינואר 2013).  במקביל נערכים עתה ברשות הפלסטינית לפעילות הסברתית להגברת המודעות העולמית לממצאי הדו"ח של הועדה. ריאצ' אלמאלכי, שר החוץ בממשלת הרשות הפלסטינית, אמר כי בכוונת משרד החוץ לערוך ועידה באחת מבירות אירופה לגיבוש תוכנית לשכנוע מדינות העולם להצביע בעד הדו"ח בעניין ההתנחלויות (צות פלסטין, 2 בפברואר 2013) .
הפיוס הפנים-פלסטיני
  • אבו מאזן הודיע, כי ההתייעצויות בדבר הקמת ממשלת אחדות לאומית תחלנה במקביל לתחילת עבודתה של ועדת הבחירות המרכזית ברצועת עזה. בנוסף ציין, כי ברגע שוועדת הבחירות תודיע שהיא  סיימה את כל עבודת ההכנה לבחירות, יוצא צו נשיאותי מטעמו המורה על עריכתן של בחירות כלליות. חנא נאצר, יו"ר ועדת הבחירות המרכזית יחד עם ממשל חמאס הודיעו , כי סוכם שוועדת הבחירות תחל בעבודתה לאחר הפסקה של מספר חודשים (אלחיאת אלג'דידה, 2 בפברואר, 2013).
המשך קמפיין המאחזים
  • נמשכת פעילות הקמת המאחזים הפלסטיניים. ב-2 בפברואר 2013 הקימו כ-200 פלסטינים מאחז נוסף, השלישי במספר בחודש האחרון, במתווה דומה לשניים הקודמים. שמו של המאחז, שהוקם באזור בורין (דרומית לשכם), שכונת אלמנטיר (השומר) או באב אלחריה (שער החירות). במקום הוצבו שבעה אוהלים וכמה שלדי מבנים. בעקבות הקמת המאחז התפתחו עימותים עם כוחות הביטחון הישראליים, שניסו לפנות את האוהלים  כמו גם עם מתיישבים ישראליים, שהגיעו מהר ברכה.  כתוצאה מכך הוכרז האזור כשטח צבאי סגור. לדברי מארגני המאחז  מטרת הפעילות הייתה למחות על הרס המאחז הקודם ולהגן על השטח מפני בניית התנחלויות (מען, 2 בפברואר 2013).
  • מחמוד אלעאלול, חבר הועדה המרכזית של פתח וראש משרד הגיוס והארגון ותומך נלהב של פרויקט המאחזים, נכח במקום הקמת המאחז. הוא עודד באמצעות כלי התקשורת פעילים נוספים להגיע לאזור.  לדבריו "ההתנגדות העממית" רוצה להחריף את המאבק בכך שבכל יום יבנה מאחז חדש באזור חדש (רדיו צות פלסטין, 2 בפברואר 2013). 

[1]נכון ל-5 בפברואר 2013. נתונים סטטיסטיים אלו אינם כוללים ירי פצצות מרגמה.
[2]נתונים אלה אינם כוללים ירי פצצות מרגמה.
[3]אתר שירות הביטחון הכללי, 3 בפברואר 2013.
[4]אתר שירות הביטחון הכללי, 31 בינואר 2013.
[5]אגודת יארדם אליהתורכית נוסדה באיסטנבול בשנת 2007. היא פועלת ב-20 מדינות ברחבי העולם. המשרד הרשמי ברצועת עזה נפתח בפברואר 2010 (סוכנות הידיעות אלאנאצ'ול, 30 בינואר 2013).