חדשות הטרור והסכסוך הישראלי-פלסטיני (10-4במרץ 2015)

זירת פיגוע הדריסה בירושלים בו נפצעו חמישה בני אדם (סוכנות תצפית, 6 במרץ 2015 צילום: דוד דייאמנט)

זירת פיגוע הדריסה בירושלים בו נפצעו חמישה בני אדם (סוכנות תצפית, 6 במרץ 2015 צילום: דוד דייאמנט)

תמונות ראשונות לאחר פתיחת מעבר רפיח (פאלטודי, 9 במרץ 2015)

תמונות ראשונות לאחר פתיחת מעבר רפיח (פאלטודי, 9 במרץ 2015)

תמונות ראשונות לאחר פתיחת מעבר רפיח (פאלטודי, 9 במרץ 2015)

תמונות ראשונות לאחר פתיחת מעבר רפיח (פאלטודי, 9 במרץ 2015)

הפגנה, שערך ארגון החזית הדמוקרטית לשחרור פלסטין המפגינים מניפים את דגלי הארגון

הפגנה, שערך ארגון החזית הדמוקרטית לשחרור פלסטין המפגינים מניפים את דגלי הארגון

נשות עזה מפגינות בנמל עזה (פלסטין היום, 5 במרץ 2015).

נשות עזה מפגינות בנמל עזה (פלסטין היום, 5 במרץ 2015).

תגבור כוחות הביטחון  לאורך גבול מצרים- רצועת עזה (אתר משרד הפנים בעזה, 9 במרץ 2015)

תגבור כוחות הביטחון לאורך גבול מצרים- רצועת עזה (אתר משרד הפנים בעזה, 9 במרץ 2015)

פעילי גדודי חללי אלאקצא דורכים על דגל ישראל.

פעילי גדודי חללי אלאקצא דורכים על דגל ישראל.

  • במוקד אירוע השבוע עמד פיגוע דריסה בצפון ירושלים אשר הביא לפציעתם של חמישה בני אדם. המחבל הינו תושב מזרח ירושלים, בעל עבר פלילי, אשר אינו מוכר כפעיל באחד מארגוני הטרור. הרשות הפלסטינית נמנעה מתגובה. דוברי חמאס ברכו על הפיגוע.
  • ארגוני המחבלים ברצועה ממשיכים במאמציהם לשקם את יכולותיהם הצבאיות, שנפגעו במבצע "צוק איתן". השבוע קיים ארגון הג'האד האסלאמי בפלסטין תרגיל, שדימה פריצה למוצבים ישראליים. אחד מבכירי הארגון הצהיר, כי בשל חוסר היכולת להבריח אמצעי לחימה לרצועה מתבסס הארגון על יכולות הייצור העצמי שלו .
  • המועצה המרכזית של אש"פ המליצה השבוע על הפסקת התיאום הביטחוני עם ישראל לנוכח אי עמידתה בהסכמים עם הפלסטינים. המדובר בהמלצה, אולם סמכות ההחלטה הינה בידי אבו מאזן. חמאס קראה למימוש מיידי של ההחלטה. 

 

פיגוע דריסה בירושלים
  • ב-6 במרץ 2015 הגיעה מכונית פרטית לקרבת בסיס משמר הגבול בצפון ירושלים. סמוך לבסיס עלה כלי הרכב על המדרכה, פגע בחמישה בני אדם, ארבעה מהם אנשי כוחות הביטחון, והמשיך בנסיעה. לאחר שנורו לעברו מספר יריות מכיוון הבסיס, ירד הנהג הפוגע מכלי הרכב, כשהוא אוחז בסכין קצבים. המחבל נורה וכוחות משטרה השתלטו עליו. הוא פונה במצב קשה לבית החולים. יצוין, כי סמוך לאותו מקום, בוצע בנובמבר 2014 פיגוע דריסה דומה בו נהרג קצין משמר הגבול ונפצעו 13 בני אדם.
  • המחבל הוא מחמד סלימה, בן 22 , תושב שכונת ראס אלעמוד בירושלים, בעל עבר פלילי. על-פי התקשורת הישראלית הוא אינו מוכר לכוחות הביטחון הישראליים כפעיל באחד מארגוני הטרור. לטענת הפלסטינים הוא ביצע את הפיגוע בעקבות דיווחים, ברשתות החברתיות, על פגיעה במתפללים מוסלמים בהר הבית. יום לפני הפיגוע הוא העלה בדף הפייסבוק שלו את תמונתו עטוף בדגל פלסטין ולצידה הכיתוב:"בקרוב למען אללה והמולדת".  לאחר הפיגוע ניתצו רעולי פנים מצבות בבית הקברות היהודי בהר הזיתים, לא הרחק מביתו של מבצע פיגוע הדריסה.
תגובות הפלסטינים לפיגוע
  • כלי התקשורת הפלסטינים סיקרו בהרחבה את האירוע. הרשות הפלסטינית, אשר רואה ברמה העקרונית את פיגועי הדריסה כחלק מ"ההתנגדות העממית", נמנעה מתגובה. סאמי אבו זהרי ופוזי ברהום, דוברי חמאס, בירכו  בדפי הפייסבוק שלהם על "פיגוע הגבורה" בירושלים וציינו, כי המעשה מהווה תגובה טבעית ל"פשעים, שישראל מבצעת נגד העם הפלסטיני". ברהום ציין, כי ממשלת ישראל "הקיצונית והגזענית" נושאת באחריות למצב בירושלים וקרא להמשך ביצוע פעולות כאלה בגדה ובירושלים (דף הפייסבוק, 6 במרץ 2015).  אחמד אלמדלל, בכיר הג'האד האסלאמי בפלסטין, ברך על הפיגוע בציינו, כי המעשה מהווה מסר לישראל, שהיא לא תוכל להתחמק מעונש על כל "הפשעים", שהיא מבצעת נגד העם הפלסטיני .

סאמי אבו זהרי ופאוזי ברהום, דוברי חמאס, מברכים על הפיגוע בדפי הפייסבוק שלהם
סאמי אבו זהרי ופאוזי ברהום, דוברי חמאס, מברכים על הפיגוע בדפי הפייסבוק שלהם

ירי רקטות ופצצות מרגמה לעבר ישראל
  • השבוע לא אותרו נפילות רקטות ופצצות מרגמה בשטח ישראל.

ירי רקטות ופצצות מרגמה לעבר ישראל

תקרית בין ספינות חיל הים לספינות דייגים
  • בליל 7-6 במרץ 2015 הבחינו ספינות חיל הים בסירות מרצועת עזה, שעסקו בפעילות חשודה כפעילות חבלנית.הלוחמים פעלו לעצירת כלי השיט על פי הוראות פתיחה באש (דובר צה"ל, 7 במרץ 2015). כלי התקשורת הפלסטינים דיווחו, כי ב-7 במרץ 2015 ירו ספינות חיל הים לעבר סירות דייגים מול חופי צפון מערב העיר עזה וגרמו למותו של אחד הדייגים.  שני דייגים נוספים, שהיו יחד עימו, נעצרו והובלו לחקירה (צפא, ופא, 7 במרץ 2015). סאמי אבו זהרי,דובר חמאס, האשים את ישראל בהפרה חמורה של הסכם "ההרגעה"והטיל את האחריות על ישראל להשלכות הנובעות מכך (צפא, 7 במרץ 2015). 
המשך פעילות במסגרת "ההתנגדות העממית"
  • במהלך השבוע נמשכו האלימות והטרור במוקדי החיכוך "המסורתיים" ביהודה, שומרון ובשכונות מזרח ירושלים במסגרת מה שמכונה "ההתנגדות העממית". הפעילות האלימה התבטאה בעיקר בהשלכת בקבוקי תבערה ויידויי אבנים לעבר בתים וכלי רכב ישראליים. להלן כמה אירועים בולטים:
  • ב-6 במרץ 2015 יודו אבנים לעבר כלי רכב בו נסעה משפחה ישראלית סמוך לואדי ג'וז (במזרח ירושלים). לא היו נפגעים. החלון האחורי של כלי הרכב ניזוק.
  • ב-7 וב-8 במרץ 2015 יודו אבנים לעבר קו הרכבת הקלה באזור שעפאט. בשני האירועים לא היו נפגעים אך נגרם נזק כבד לרכבת.
  • ב-8 במרץ 2015 הושלך בקבוק תבערה לעבר אוטובוס ישראלי בגוש עציון. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.
  • ב-8 במרץ 2015 יודו אבנים לעבר אוטובוס ישראלי באלפואר (אזור חברון). לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.
  • ב-7 במרץ 2015 יודו אבנים לעבר כלי רכב ישראלי סמוך לטלמון (אזור בנימין). לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.
  • במהלך סוף השבוע התפתחו עימותים בין פלסטינים לבין כוחות הביטחון הישראליים במספר מוקדים ביהודה ושומרון בין השאר נמסר על עימותים סמוך לכלא עופר. במהלך העימותים יידו הפלסטינים אבנים לעבר כוחות הביטחון הישראליים ואף ניסו לחסום את הגישה לכלי רכב הצבאיים באמצעות סלעים (6 במרץ 2015,  דף הפייסבוק PALINFO).  ב-7 במרץ 2015 נערכה צעדה  לרגל יום האישה הבינלאומי מול מחסום קלנדיה בהשתתפות פלסטיניות רבות. במהלך הצעדה התקרבו המפגינים לעבר כוחות הביטחון הישראליים, שעמדו בסמוך למחסום, הכוח הגיב באמצעים לפיזור הפגנות (ופא, 7 במרץ 2015).
סיכום פיגועים פברואר 2015 [3]
  • בחודש פברואר 2015 חלה ירידה משמעותית במספר הפיגועים ביהודה ושומרון ובירושלים בהשוואה לחודש ינואר 2015. סה"כ בוצעו במהלך החודש 96 פיגועים ביהודה ושומרון ובירושלים (לעומת 124 פיגועים בינואר 2015). 84 פיגועים בוצעו ביהודה ושומרון (לעומת 105 בינואר 2015) ו-12 פיגועים בירושלים (לעומת 18 פיגועים).
  • מרבית הפיגועים ( 76 פיגועים, 11 מהם בירושלים) היו במתווה של השלכת בקבוקי תבערה. כמו כן בוצעו: פיגוע דקירה אחד בירושלים, בו נפצע אזרח ישראלי. 15 פיגועים במתווה של הנחת מטען וידוי רימונים מאולתרים, ארבעה אירועי ירי מנשק קל .
המצב במעברים
  • ב-9 במרץ 2015 פתחו הרשויות המצריות את מעבר רפיח בשני הצדדים ליומיים, עבור מעבר מקרים הומניטאריים בלבד (סוכנות הידיעות הצרפתית, 7 במרץ 2015). עפ"י נתוני משרד הפנים בעזה, ב-9 במרץ 2015 יצאו מהרצועה 361 נוסעים ונכנסו לרצועה 956 נוסעים. 37 נוסעים אחרים מרצועה, הוחזרו לצד הפלסטיני במעבר לאחר, ששלטונות מצרים סירבו לאפשר להם לעסבור מבלי לפרט את הסיבה לכך (דף הפייסבוק של משרד הפנים בעזה, 9 במרץ 2015). לאחר שעברו ארבעה אוטובוסים במעבר,  עצרו המצרים את היציאה (ערוץ אלאקצא, 9 במרץ 2015).
  • "מקור המקורב לארגון ג'האד האסלאמי בפלסטין" טען, כי פתיחת המעבר היא  תוצאה של מגעי משלחת הארגון עם ההנהגה המצרית. לדברי המקור פתיחת המעבר לפרקי זמן ארוכים יותר מותנית בכך, שממשלת ההסכמה תתחיל לפעול בעזה וחמאס תתחייב, שלא להתערב בענייניה הפנימיים של מצרים (אנטוליה, 6 במרץ 2015). ואא'ל עטיה, נציג מצרים ברשות הפלסטינית, אמר, כי המעבר יפתח רק כאשר תועבר השליטה עליו לידי המשמר הנשיאותי בהתאם למה שהוסכם בהוסיפו, כי מצרים משתפת פעולה עם השלטון הפלסטיני החוקי.
שיקום הרצועה
  • מסקר, שערכה סוכנות מען אודות שיקום הרצועה עולה, כי 51.16% מכלל הנשאלים בדעה, כי טעויות, שנעשו על ידי חמאס הן הגורמות לעיכוב בשיקום. 45.2% בדעה, כי טעויות, שנעשו על ידי הרשות הפלסטינית הן הגורמות לעיכוב . 3.64% סוברים, כי טעויות שנעשו על ידי האו"ם. ישראל לא הוזכרה כלל כאופציה לתשובה (מען, 7 במרץ 2015).
  • בתוך כך נמשכות מחאות האזרחים על העיכובים:
  • ב-4 במרץ 2015 ארגנה החזית הדמוקרטית לשחרור פלסטין הפגנה בדרישה מהמועצה המרכזית להתחיל בשיקום רצועת עזה וסיום "המצור" (4 במרץ 2015,  דף הפייסבוק PALINFO).
  • ב-4 במרץ 2015 נערכה הפגנה מטעם "איגוד העקורים והעקורות הפלסטינים" בדרישה למימוש זכויותיהם לשיקום בתיהם שנהרסו במבצע "צוק איתן" (פלסטין היום, 4 במרץ 2015).
  • ב-5 במרץ 2015 נערכה הפגנת נשים בנמל עזה בדרישה לפתוח את הנמל (פלסטין היום, 5 במרץ 2015) .
דיווח לפיו אזל מלאי הדלק בתחנת הכוח ברצועת עזה
  • רשות האנרגיה והמשאבים הטבעיים ברצועת עזה הודיעה, כי תחנת הכוח ברצועת עזה הפסיקה לעבוד לחלוטין בליל 4 במרץ 2015 בשל מחסור בדלק. זאת, לאחר שדלק המענק הקטרי אזל. רשות האנרגיה מסרה, כי אין ביכולתה לרכוש דלק נוסף ( אתר רשות האנרגיה, 5 במרץ 2015).תחנת הכוח ברצועת עזה מספקת 20% מצריכת החשמל ברצועה.
ועדת החקירה של אירועי צוק איתן ביקשה דחייה
  • ועדת החקירה של מועצת זכויות האדם של האו"ם, שחקרה את אירועי מבצע "צוק איתן" והייתה אמורה למסור את מסקנותיה ב-23 במרץ 2015, פנתה במכתב לנשיא מועצת זכויות האדם בו ביקשה לדחות את פרסום הדו"ח לחודש יוני 2015. לדברי המכתב נועדה הדחייה לבחון מידע נוסף, שקיבלה הוועדה בשבועות האחרונים (אתר מועצת זכויות האדם, 9 במרץ 2015). יוזכר, כי לפני מספר שבועות התפטר יו"ר הועדה, ויליאם שאבאס מתפקידו ומונתה יו"ר חדשה במקומו. 
הצעה להסכם הרגעה ארוך טווח עם חמאס
  • באתר החדשות הישראלי וואלה פורסם, כי דיפלומטים מערביים העבירו מסרים לישראל לפיהם מעוניינת חמאס להגיע להסכם הרגעה ארוך טווח הכולל הפסקת כל עימות עם ישראל והסרת המצור מעל רצועת עזה (וואלה, 9 במרץ 2015). בחמאס אישרו את דבר הפנייה של גורם אירופאי אולם טענו, כי חמאס טרם  מסרה את תשובתה:
  • צלאח אלברדאויל, בכיר חמאס אמר, כי אכן גורם אירופאי הציע זאת אך חמאס טרם החזירה תשובה. לדבריו, הרגעה עם ישראל אמורה להיות במסגרת "תוכנית לאומית כוללת" שכל הארגונים ברצועת עזה צריכים להסכים עליה (אלרסאלה.נט, 9 במרץ 2015). 
  • סאמי אבו זהרי, דובר חמאס, מסר, כי מספר גורמים בינלאומיים אכן הגישו הצעה לחמאס אולם חמאס טרם החזירה תשובה. זאת, משום שהיא מעוניינת לדון על כך תחילה ואחר כך להשיג הסכמה לאומית (דף הפייסבוק של סאמי אבו זהרי, 9 במרץ 2015).
יחסי חמאס מצרים
  • נושא היחסים עם מצרים והחלטת בית המשפט המצרי להוציא את חמאס אל מחוץ לחוק ממשיכים להעסיק את בכירי חמאס. אסמאעיל הניה, ראש ממשל חמאס לשעבר, אמר במהלך שיחת טלפון עם מחמד צבחי, עוזר מזכ"ל הליגה הערבית, כי חמאס מוכנה לכל הצעה, שתביא לשיפור יחסי חמאס עם מצרים. הוא הדגיש, כי ביטחון מצרים עומד בראש סדר העדיפויות של חמאס והכחיש את ההאשמות לפיהן מתערבת חמאס בענייניה הפנימיים של מצרים (פלסטין אלא'ן, 4 במרץ 2015).  בדרשה, שנשא ביום שישי אמר הניה, שחמאס מחויבת לביטחונה של מצרים. לדבריו, קיבלה חמאס מסרים מההנהגה הפוליטית במצרים, לפיהם החלטות בית המשפט אינן מבטאות את מדיניות הממשלה (ערוץ אלאקצא, 6 במרץ 2015).
  • בשטח נמסר, כי מנגנוני הביטחון של חמאס הגבירו את נוכחותם לאורך הגבול עם מצרים ובכלל זה הקימו סוללות עפר וביצעו שינויי הערכות. על פי בכיר במנגנון הביטחון הכללי, נועדו צעדים אלו להגביר את שליטת חמאס על אזורי הגבול. יחד עם זאת הכחיש אותו גורם, כי קיים קשר בין הצעדים, שננקטו, לבין החלטת בית המשפט המצרי (אנטוליה, 4 במרץ 2015).
סרטון תעמולה של הזרוע הצבאית של חמאס
  • הזרוע הצבאית של חמאס הפיצה סרטון תעמולה הפונה לקהל הישראלי. בסרטון ששמו "אין לכם ביטחון – אפילו בשנתכם"  נראה תושב ישראלי (בדמות הסטריאוטיפית של חרדי) המתעורר מסיוט בו הוא נרדף על ידי פעילי חמאס (אתר הזרוע הצבאית של חמאס, 9 במרץ 2015).

מימין: דמות יהודי חרדי לאחר שנדרסה ע"י מכונית משמאל: יהודי החרדי לצידו הכיתובית: "אין לכן ביטחון גם בחלומותיכם" (אתר הזרוע הצבאית של חמאס, 9 במרץ 2015).
מימין: דמות יהודי חרדי לאחר שנדרסה ע"י מכונית משמאל: יהודי החרדי לצידו הכיתובית: "אין לכן ביטחון גם בחלומותיכם" (אתר הזרוע הצבאית של חמאס, 9 במרץ 2015).

שיקום היכולות הצבאיות של ארגוני המחבלים
  • הזרוע הצבאית של ג'האד האסלאמי בפלסטין ערכה תרגיל צבאי במרכז רצועת עזה. בתרגיל, שדימה תקיפות מתוך מנהרות, השתתפו כמה עשרות פעילי הזרוע הצבאית (אליום אלסאבע, 5 במרץ 2015). לדברי אבו אחמד, האחראי על אימון המתגייסים החדשים בארגון, נועד התרגיל לחשוף את יכולות פעילי אלנח'בה (יחידת עילית) של הזרוע הצבאית האמונה על פריצה למוצבים ישראליים (סוכנות הידיעות הצרפתית, 6 במרץ 2015).
  • צוות של סוכנות AFP הצרפתית, שהתלווה לאימון הג'יהאד האסלאמי והורשה להיכנס לאחת המנהרות עמד מקרוב על הפעילות המתבצעת בהן. בראיון, שהעניק אבו אלבראא', בכיר הג'האד האסלאמי בפלסטין במהלך ביקור הצוות במנהרות, אמר, כי כיום, כמחצית השנה לאחר מבצע "צוק איתן", נמצא הארגון בכשירות צבאית טובה בהרבה מאשר היה במהלך המבצע. לדבריו הארגון אינו מסתמך רק על מנהרות אלא ברשותו גם "יכולות נוספות". הוא הדגיש, כי בשל חוסר היכולת להבריח אמצעי לחימה לרצועת עזה ממצרים מסתמך הארגון על יכולות הייצור העצמי שלו. אבו אחמד, האחראי על אימון מצטרפים חדשים לארגון, אמר, כי המתגייסים עוברים אימונים במשך פרק זמן שבין חודש לשישה חודשים (תלוי בתפקיד לו הם מיועדים) ולאחר מכן הם משולבים ביחידות השונות (סוכנות הידיעות הצרפתית, 6 במרץ 2015). 
אימון הזרוע הצבאית של פתח ברצועת עזה
  • ב-8 במרץ 2015  נמסר, כי קבוצה מובחרת של כחמישים פעילי גדודי חללי אלאקצא/צבא אלעאצפה, הזרוע הצבאית של פתח ברצועת עזה, סיימה קורס, שנערך באחד משטחי האימון בח'אן יונס. במהלך הקורס עברו הפעילים אימונים צבאיים במספר תחומים כגון מארבים ופריצה למוצבי צה"ל (ערוץ אלמיאדין, 8 במרץ 2015). 
המלצה בדבר הפסקת התיאום הביטחוני עם ישראל
  • בתום כינוס, שערכה המועצה המרכזית של אש"ף, הועברה שורת החלטות לצמצום הקשרים עם ישראל.  במרכזן עמדה המלצה להכריז על הפסקת התיאום הביטחוני עם ישראל על כל היבטיו: "המועצה מדגישה את הצורך בהגבלת הקשרים עם ישראל ובקידום ההצטרפות למוסדות הבינלאומיים ובכלל זה הפסקת התיאום הביטחוני על כלל ביטוייו. זאת,  נוכח אי עמידת ישראל בהסכמים, שגובשו בין הצדדים (ופא, 5 במרץ 2015).
  • המדובר בהמלצה ולא בהחלטה לביצוע. המועצה נמנעה מקביעת מועד או התווית דרך למימוש המהלך והסמיכה את הועד הפועל של אש"ף ליישמו. בפועל השאירה המועצה המרכזית את סמכות ההחלטה בנושא בידי אבו מאזן. "בכירים ברשות" טענו, כי בכל מקרה אבו מאזן לא ינקוט בצעד כלשהו הקשור ליישום ההחלטות הללו לפני הבחירות בישראל (אלחיאת, 7 במרץ 2015).
  • דוברי חמאס קראו למימוש מיידי של ההחלטה:
  • משיר אלמצרי, מבכירי חמאס, אמר, כי יש לחכות לתוכנית פעולה ממשית ולא להצהרה תקשורתית . הוא טען, כי על הועד הפועל של אש"פ לבצע את ההחלטה. לדבריו ההחלטה איננה רק בגדר המלצה אלא מחויבות  לביצוע של הועד הפועל (ערוץ אלקדס, 5 במרץ 2015).
  • סאמי אבו זהרי, דובר חמאס, כתב בדף הפייסבוק שלו, כי החלטת המועצה המרכזית חושפת את מעורבות מנגנוני הביטחון הפלסטינים בתיאום הביטחוני עם ישראל. הוא קרא לרשות לגלות מחויבות  לביצוע החלטותיה של המועצה המרכזית (דף הפייסבוק הרשמי של סאמי אבו זהרי, 6 במרץ 2015).  
  • בשטח נמשכים מעצרים של פעילי חמאס ע"י מנגנוני הביטחון הפלסטינים.כלי התקשורת הפלסטינים דיווחו, כי ב-7 במרץ 2015 אירעו מספר עימותים בין כוחות מנגנוני הביטחון של הרשות הפלסטינית לבין גורמי חמאס במחנה הפליטים בלאטה. העימותים פרצו על רקע המשך מבצע מעצרים נרחב, שמקיימים מגנוני הביטחון. במהלך העימותים היו חילופי אש ונפצעו מספר בני אדם (אלרסאלה.נט, מען, פאל טודיי, 8 במרץ 2015).
  • גורמי חמאס בכירים גינו בחריפות את גל המעצרים והטילו את האחריות על  אבו מאזן, יו"ר הרשות הפלסטינית ועל ראמי חמדאללה, ראש ממשלת ההסכמה הלאומית. לדבריהם מוכיח גל המעצרים כי ההחלטות לגבי הפסקת התיאום הביטחוני עם ישראל חסרות משמעות. עוד נאמר, כי גל המעצרים מאשר שפתח אינה מעוניינת בפיוס (אלרסאלה.נט, קדספרס, 9 במרץ 2015).

קריקטורה, שפורסמה בביטאון חמאס תחת הכותרת "[מחמוד] עבאס מתנגד לתיאום הביטחוני" הקריקטורה מציגה את  אבו מאזן כחסר כוח ויכולת להשפיע על הרשות הפלסטינית (פלסטין, 5 במרץ 2015)
קריקטורה, שפורסמה בביטאון חמאס תחת הכותרת "[מחמוד] עבאס מתנגד לתיאום הביטחוני" הקריקטורה מציגה את  אבו מאזן כחסר כוח ויכולת להשפיע על הרשות הפלסטינית (פלסטין, 5 במרץ 2015)

  • מזכ"ל האו"ם דחק בפלסטינים ובישראל לנהוג באיפוק. הוא חזר על קריאתו לישראל לחדש את העברת כספי הסילוקין לרשות הפלסטינית. הוא גם קרא לקהילה הבינלאומית ומועצת הביטחון לסייע ליצירת תנאים להסכם אשר יסיים את הכיבוש הישראלי וייצור מדינה פלסטינית, אשר תחיה בשלום וביטחון לצד ישראל (אתר האו"ם, 6 במרץ 2015).
החרמת סחורות ישראליות
  • נמשכת הפעילות בשטחי הרשות הפלסטינית להחרמת סחורות ישראליות: ב-3 במרץ 2015 עצרו פעילי הועדה הלאומית להחרמת סחורות ישראליות מטעם תנועת פתח בטול כרם משאית, שהובילה בקבוקי מיץ מתוצרת ישראלית. הפעילים שפכו את תכולת המשאית על כביש (3 במרץ 2015,  PNN).  ב-8 במרץ 2015 ארגנה תנועת פתח סיורים בחנויות מכולת בכפרים בנפת שכם, במטרה לבדוק באם נמכרות בהן סחורות מתוצרת ישראל (8 במרץ 2015,  PNN).

מימין: השחתת מוצרים  ישראליים בטולכרם (PNN, 3 במרץ 2015). משמאל: הועדה הלאומית להחרמת סחורות ישראליות מטעם תנועת פתח מבקרת באחת מחנויות המכולת באזור שכם (PNN, 8 במרץ 2015).
מימין: השחתת מוצרים  ישראליים בטולכרם (3 במרץ 2015, PNN). משמאל: הועדה הלאומית להחרמת סחורות ישראליות מטעם תנועת פתח מבקרת באחת מחנויות המכולת באזור שכם (8 במרץ 2015, PNN).

קריקטורה בביטאון הרשות  אלחיאת אלג'דידה לפיה המוצרים הישראליים הינם חלק מאמצעי הלחימה של צה"ל נגד הפלסטינים למעלה הכתובת:"מוצר ישראלי"(אלחיאת אלג'דידה, 5 במרץ 2015)
קריקטורה בביטאון הרשות  אלחיאת אלג'דידה לפיה המוצרים הישראליים הינם חלק מאמצעי הלחימה של צה"ל נגד הפלסטינים למעלה הכתובת:"מוצר ישראלי"(אלחיאת אלג'דידה, 5 במרץ 2015)

[1]נכון ל-10 במרץ 2015. נתונים סטטיסטיים אלו אינם כוללים ירי פצצות מרגמה. כמו כן אינם כוללים רקטות שנורו אך נפלו בתחום רצועת עזה.
[2] נתונים אלה אינם כוללים ירי פצצות מרגמה.
[3]על פי נתוני שירות הביטחון הכללי. הנתונים אינם כוללים כמה עשרות אירועים של ידויי אבנים.