ב-8 ביולי, או בסמיכות זמנים לתאריך זה, מתוכנן “מופע תודעתי” בנמל התעופה בן-גוריון, ע”י עשרות ארגונים השותפים למסע הדה-לגיטימציה נגד ישראל.

איור באתר FPM , המלווה את יוזמת שיגור הנוסעים לנמל התעופה

איור באתר FPM , המלווה את יוזמת שיגור הנוסעים לנמל התעופה

פול לארודי ונצ'אל צאלח

פול לארודי ונצ'אל צאלח

ISM

ISM

PRRC

PRRC



איור באתר FPM , המלווה את יוזמת שיגור הנוסעים לנמל התעופה
איור באתר FPM , המלווה את יוזמת שיגור הנוסעים לנמל התעופה
בן-גוריון, הנקרא "פלסטין בדרך האוויר"

נתונים

1. עשרות ארגונים ופעילים אנטי-ישראליים, רובם פלסטיניים ומקצתם מערביים, נערכים לארגון "מופע תודעתי" רב-משתתפים בנמל התעופה בן-גוריון ב-8 ביולי (או בסמיכות זמנים לאותו תאריך). האירוע מכונה Bienvenue Palestine" ", או "Fly in Action" , (בערבית הוא נקרא "אהלאן וסהלאן פי פלסטין"). בנוסף ל"מופע התודעתי" מתוכננים שורת אירועים (עד ה-16 ביולי) ביהודה, שומרון ובשטח ישראל, שמטרתם להביע הזדהות עם הפלסטינים ולהכפיש את ישראל.

2. במסגרת "המופע התודעתי" צפויים להגיע לנמל התעופה בן-גוריון ב-8 ביולי (או בסמיכות זמנים), בו זמנית, מאות פעילים מרחבי העולם. בנמל התעופה מתכננים הבאים להתעמת עם שלטונות ישראל ע"י הודעות פומביות כי בכוונתם להגיע ל"שטחים". יש לקחת בחשבון כי הדבר עלול להתפתח לכדי אירוע מחאה במסגרתו תועלה , בין השאר,  התביעה ל"זכות השיבה" ותובע מחאה על כך שישראל מונעת מאזרחים זרים להיכנס באופן חופשי ל"שטחים פלסטינים כבושים". המתכננים מצהירים גם על כוונתם לנקוט בהתנגדות פאסיבית אם יהיה ניסיון להעלותם על מטוסים על מנת להחזירם לארצות מוצאם אולם מניסיון עבר יש לקחת בחשבון כי טקטיקות של התנגדות פאסיבית עלולות להידרדר לכדי אלימות.

3. מנמל התעופה בן-גוריון הם אמורים לצאת לפעילות להבעת סולידריות עם הפלסטינים ביהודה שומרון ובישראל. על פי מארגני הקמפיין יתקיימו במשך כשבוע פעילויות שונות להבעת סולידריות עם פלסטין, החל מנטיעת עצי זית וכלה בתהלוכות מחאה נגד הגדר וההתנחלויות. אירועים שכאלו, על פי הודעת המתכננים, מתוכננים להתקיים בראמאללה (9 ביולי), בית לחם (10 ביולי), ג’נין, שכם והגליל (11 ביולי), חברון, ועמק הירדן (12 ביולי), הנגב ולוד (13 ביולי) וירושלים (14 ו-15 ביולי)2. יתכן שיתקיים גם אירוע מסכם (16 ביולי).

4. עיתוי "המופע התודעתי" והאירועים קשורים, לכאורה לדברי המארגנים, להחלטת בית הדין הבינלאומי בהאג לפיה גדר הביטחון" ("החומה", "חומת האפרטהייד") אינה חוקית. אולם בפועל ניתן לראות בקמפיין המתוכנן חלק ממתקפת הדה-לגיטימציה נגד ישראל, המכוונת ליצור אירוע נוסף במסגרת רצף של אירועים תודעתיים כגון "יום הנכבה", "יום הנכסה" והמשט (שמשתתפיו וספינותיו הנתקלים בקשיים רבים, עודם שוהים באתונה ובנמלי יוון). יש לקחת בחשבון, שלוח הזמנים של "המופע התודעתי" וספיחיו עשוי לחפוף את זה של המשט, אם מקצת הספינות יצאו בסופו של דבר לדרכן.

5. מאחורי ה"מופע התודעתי" המרכזי ומופעי המשנה עומדות כמה עשרות התארגנויות וקבוצות ביהודה ושומרון ומחוצה לה. מרבית הארגונים הינם קבוצות פלסטיניות ב"שטחים"3, אליהן חברו התארגנויות אנטי-ישראליות שמקורן בארה"ב, כגון "תנועת הסולידריות הבינלאומית" (ISM ) וארגון אלעודה (השיבה). שתי התארגנויות אלו נוטלות חלק פעיל במתקפת הדה-לגיטימציה נגד ישראל: ISM ממלא תפקיד מרכזי בשיגור פעילים מחו"ל למוקדי חיכוך ביהודה ושומרון נוסח בלעין ונעלין, ובכיריו ממלאים תפקיד מפתח בפרויקט המשטים במסגרת FGM . התארגנות אלעודה, שבסיסה בארה"ב, מתמחה בהטמעת רעיון "זכות השיבה" בשיתוף פעולה עם ארגונים ופעילים נוספים (ראו פירוט נספח ב’).

משמעויות

6. המדובר ביוזמה חדשה, שעד כה לא נוסתה, המשלבת הגעת פעילים ואזרחים תמימים לנמל התעופה בן-גוריון, לצרכי מחאה ויצירת המולה תקשורתית, שמשתתפיה יחברו לפעילים פלסטינים וזרים ביהודה ושומרון, ולפי תכנון המארגנים יתקיימו אירועים גם בישראל (בגליל, בנגב ובירושלים). מופעים אלו נועדו להציף את נושא "זכות השיבה" בפני דעת הקהל העולמית, להפגין סולידריות עם הפלסטינים, למחות נגד גדר הביטחון וההתנחלויות ולמחות על כך שישראל מונעת מאזרחים זרים להיכנס באופן חופשי ל"שטחים פלסטינים כבושים". כל זאת כהמשך למשט, ובנסיבות הנוכחיות גם כמשקל נגד למשט, שהוצאתו לפועל נתקלת בקשיים רבים (כולל הסתייגויות בינלאומיות רחבות היקף ממטרותיו ומאופן התנהלותו).

7. על פי הודעות מתכנני המטס מתכננים הנוסעים, שיגיעו לשדה התעופה בן-גוריון, להתריס נגד ישראל על מנת לחדד את הקשיים, שישראל מערימה בפני הגעתם לשטחי ה"רשות". הדבר ימצא ביטויו בהודעה כי בכוונתם לבקר "חברים פלסטינים" ובסירוב לחתום על התחייבות שלא להיכנס ל"שטחים". להערכת המתכננים עשוי הדבר להעמיד בפני ישראל אתגר שהיא תתקשה להתמודד עימו4.

8. מתכנני "המופע התודעתי" מודעים לאפשרות כי הם יעוכבו בנמל התעופה בן-גוריון ע"י כוחות הביטחון הישראלים וכי הם עשויים להיעצר לתקופה קצרה, שלאחריה יגורשו מישראל (לכמה מהם כמו ד"ר פול לארודי יש ניסיון מעשי בתחום זה). להערכתנו הם נערכים לאפשרות שכזאת ומתכננים שורה של צעדים, שמטרתם להקשות על ישראל, בין השאר ע"י סירוב לעלות למטוסים, קבלת סיוע משפטי (כולל ע"י עורכי דין ישראלים) וליווי האירועים ע"י קמפיין תקשורתי.

9. אין בידינו מידע קונקרטי אודות הסטאטוס של מימוש התוכנית. כבעבר עשויים להתגלות פערים בין התוכניות הללו ליכולת מימושן בפועל.


נספח א’


הפעילות המתוכננת במסגרת "Fly in Action"
(תמונת מצב נכונה ל-4 ביולי)

10. בכוונת מארגני הקמפיין לשגר לישראל בשבוע שבין 8 ביולי – 16 ביולי כמה מאות (600-500) פעילים ממדינות אירופה, צפון אמריקה, דרום אמריקה ומדינות נוספות. הפעילים יגיעו לישראל בו-זמנית ויצהירו על כוונתם לבקר ב"שטחים" (בניגוד למנהגם בעבר להסתיר את מטרת בואם האמיתית ולומר כי הם תיירים). לדברי המארגנים פעילות שכזו הופכת את הבודדים המגיעים לישראל ל"קולקטיב" ואת הפעילות ל"פעילות סולידריות של המון".

11. מארגני הפעילות מודעים לעובדה כי יתכן והם יעוכבו בנמל התעופה בן-גוריון ויגורשו מישראל והמשתתפים מתודרכים להיערך לאפשרות זאת. יש לקחת בחשבון, שהיערכות שכזאת תכלול סירוב לעלות על מטוסים שבהם יגורשו מישראל, התפרעות בשדה התעופה, שימוש נרחב בכלים משפטיים ובתקשורת, והסתייעות בתושביםארגונים ישראלים (העשויים אף לקבל את פניהם של הנוסעים בשדה התעופה בן-גוריון).

12. ד"ר פול לארודי הינו אמריקאי, אחד ממייסדי ISM וכיום עומד בראש Free Palestine Movement  (FPM), התארגנות אנטי-ישראלית בחוף המערבי של ארה"ב. פול לארודי הינו אחד מהוגי הרעיון של הטיסה לישראל, כאמצעי להצפת רעיון "זכות השיבה". פול לארודי מנוסה בפעילויות אנטי-ישראליות והוא עצמו נעצר וגורש מישראל בצו בית משפט (2006). כמו כן השתתף במשט ה"מרמרה". כיום נושא דרכון על שם פול ווילדר.

13. בתדרוך מצולם שנותן פול לארודי (ככל הנראה בתחילת חודש מאי), שהועלה ל-Youtube הוא שטח בקווים כלליים את תוכניתו. לדבריו שמות המשתתפים נשמרים בסוד אולם כמה אנשי שם עשויים להצטרף לפרויקט ביניהם נורמן פינקלשטיין, מומחה למדע המדינה מארה"ב אחד ממבקריו של אלן דרשביץ, ג’ורג’ גאלווי (העומד בראש ארגון Viva  Palestina הבריטי המתמחה בשיגור שיירות לרצועה) ומיריד מקוויר (Mairead Maguire ), זוכת פרס נובל לשלום לשנת 1976.

14. לדברי לארודי כל מי שייטול חלק בתוכנית צריך להיות מוכן להיעצר ולשהות בכלא הישראלי לתקופה של עד שבועיים. כמו כן הוא מציין מספר דרישות לגבי המשתתפים:

א. על המשתתפים, להיות אזרחי מדינות שלא נדרשת מהם ויזה לכניסה לישראל. לדברי לארודי ברשותו רשימה, שפרסם משרד החוץ הישראלי לגבי המדינות שאזרחיהן צריכים להוציא ויזה על מנת להיכנס לישראל.

ב. רצוי שהפלסטינים המגיעים לישראל יהיו ממשפחות אשר גורשו מכפרים בתוך גבולות הקו הירוק ומסוגלים להצביע על מקורם (זאת על מנת להדגיש את תביעתם לזכות השיבה). על פי ראיון קודם של לארודי לערוץ אלמנאר של חזבאללה (16 ביולי 2010), יהיו בידי הפלסטינים שיגיעו לנמל התעופה בן-גוריון העתקי הבעלות על אדמותיהם וצילומים של משפחותיהם שהתגוררו בישראל לפני 1948.

ג. אלה אשר יכנסו צריכים להיות מוכנים להיעצר ואף לשבת תקופה בכלא. כמו כן נדרש מהם להתנגד באופן לא אלים לגירוש מהמדינה למשל באמצעות הצהרה כי במידה ויועלו על גבי מטוס הם יפרו את תקנות הטיסה, ועל כן קברניט המטוס לא יאפשר הטסתם.

פול לארודי ונצ'אל צאלח
פול לארודי ונצ’אל צאלח (פעיל FGM ) מתדרכים לגבי ה"מופע התודעתי" המתוכנן ב-8 ביולי (youtube )

נספח ב’


קוים לדמותן של שלוש התארגנויות בארה"ב השותפים ל"מופע התודעתי"

ISM

1. תנועת הסולידריות הבינלאומית (ISM ) הינה רשת פעילים אנטי-ישראלית, שהוקמה בקיץ 2001, ע"י קבוצת פעילי שמאל קיצוני מארה"ב, אליהם חברו פעילי שמאל פלסטינים (בעיקר נוצרים) וכמה פעילי שמאל קיצוני פרו-פלסטיני מישראל. גרעין המייסדים גייס לשורות ISM מתנדבים ממדינות מערביות שונות, ובתוכם גם יהודים, על בסיס של עוינות בסיסית לישראל ולמדיניותה כלפי הפלסטינים. ארבעת הפעילים הבולטים ב-ISM הם הוידה עראף (הדמות המרכזית ב-ISM וב-FGM ), בעלה (היהודי) אדם שפירו, גרטה ברלין ופול לארודי (שהסתכסך עם FGM והקים ארגון חדש בחוף המערבי של ארה"ב בשם Free Palestine Movement ). שלושת הפעילים הראשונים השוהים כיום באתונה עומדים בראש FGM , התארגנות-העל הממלאת תפקיד מרכזי ביוזמת המשטים.

2. ה-ISM שם לו מטרה להעניק סיוע בינלאומי למאבק הפלסטיני ולהפגין עימו סולידריות, באמצעות שימוש בטקטיקות של התנגדות בלתי אלימה המכונות "פעולה ישירה" (מונח הלקוח מהלקסיקון של מאבקים מהפכניים של השמאל הקיצוני ושל תנועות לזכויות אדם). אולם טקטיקות אלו, כפי שהוכח בעבר, התדרדרו לא אחת להתנגשויות אלימות עם כוחות הביטחון הישראלים.

3. בשנים 2005-2001, שנות מערכת הטרור הפלסטינית ("האנתיפאדה השנייה"), ניהל ISM , באמצעות מתנדבים שגייס לשורותיו לתקופות זמן קצובות, פעילות אינטנסיבית ביהודה, שומרון ורצועת עזה. המתנדבים, שהחלו להגיע ל"שטחים" בדצמבר 2001, לא הסתפקו בסיוע לאוכלוסיה הפלסטינית, אלא "התמחו" בשיבוש פעילותו המבצעית של צה"ל.

4. פעילות ISM כללה בין השאר: השתתפות בהפגנות ופעולות מחאה של פלסטינים; הצבת פעילים כ"מגן אנושי" על פעילי טרור, שהיו מבוקשים ע"י כוחות הביטחון הישראלים; התמקמות בקרבת מחסומי צה"ל ברחבי יהודה ושומרון; סיוע כספי, לוגיסטי ומוראלי לפלסטינים, כולל מחבלים ובני משפחותיהם; הפרעה להריסה או אטימה של בתי מחבלים שביצעו פיגועי התאבדות רבי נפגעים; קיום צעדות לאורך גדר הביטחון, מג’נין ועד לירושלים. שתי פעולות שיא במסגרת טקטיקה זאת, בראיית ISM , היו הצבת פעילי הארגון כ"מגן אנושי" בכנסיית המולד בבית לחם ובמפקדת ערפאת בראמאללה (אפריל 2002, במהלך מבצע "חומת מגן").

5. בתום האנתיפאדה השנייה הועתק מוקד הפעילות של בכירי –ISM אל רצועת עזה, בה הלכה והתבססה חמאס, עד אשר תפסה את השלטון (יוני 2007). ארבעת בכירי ISM , מארה"ב נמנו על מקימיה של מסגרת- על בינלאומית פרו-חמאסית בשם Free Gaza Movement  (FGM), אשר מתמקדת בשיגור ספינות לרצועת עזה לשם "שבירת המצור" במטרה לחזק את ממשל חמאס ולהעמיק את הדה-לגיטימציה של ישראל.

6. במקביל למעורבות פעיליו בפרויקט המשטים, עוסק ISM מאז סיום האנתיפאדה בשני תחומי פעילות מרכזיים:

א. שיגור מתנדבים לפעולות מחאה "נוסח בלעין", במוקדי חיכוך ישראלים-פלסטינים: פעילות זאת, מתנהלת בשיתוף עם "ועדות עממיות פלסטיניות" מקומיות. הן מופעלות בשיתוף עם הרשות הפלסטינית, שמאז הועידה השישית של פתח (אוגוסט 2009) אימצה מדיניות של "התנגדות עממית". פעולות המחאה הללו מוצגות ע"י ISM (והרשות הפלסטינית) כבלתי אלימות אך בפועל מופעלת בהן לעיתים קרובות אלימות "רכה", לעיתים מאורגנת היטב (כגון יידוי אבנים, עימות פיזי עם כוחות הביטחון הישראלים ולעיתים גם השלכת בקבוקי תבערה). אלימות זו גרמה לא אחת לנפגעים הן בקרב המפגינים והן בקרב כוחות הביטחון הישראלים. האלימות ה"רכה" מופעלת ע"י המפגינים הפלסטינים אך נוכחות פעילי ISM (ופעילים לא פלסטינים נוספים) במוקדי המחאות מגבירה את המתח, מלבה את ההפגנות, מעודדת את המפגינים הפלסטינים, ומקשה על פעולות כוחות הביטחון הישראלים.

ב. השתתפות בפעילות אנטי-ישראלית בארה"ב, מדינות אירופה ומדינות נוספות ברחבי העולם: פעילות זאת כוללת קריאות להחרמת ישראל והתוצרת שלה ומחאות נגד מדיניותה כלפי הפלסטינים (בעיקר דרישה להסרת הסגר על רצועת עזה ולהריסת גדר הביטחון). ישראל שבה ומוצגת בפעולות המחאה השונות כמדינה גזענית, עושקת, "מדינת אפרטהייד", במטרה לערער את הלגיטימציה שלה ולהפוך אותה למדינה מצורעת. הפעילות האנטי-ישראלית מתבטאת בהפגנות, פעילות בקמפוסים, ייזום אירועי תרבות פרו-פלסטינים וניסיון להשפיע על מוקדי כוח פוליטיים במדינות השונות. פעילי ISM מנהלים תעמולה נגד ישראל באמצעות ראיונות לתקשורת, אתרי אינטרנט, בלוגים, ספרים ומחזות.

7. במבנהו בנוי ISM כמערכת פעילים רשתית ולא כארגון היררכי ממוסד. ISM מורכב מגרעין קשה של פעילים בכירים, המתווים את מדיניות הארגון ומפעילים תומכים ומתנדבים לביצוע פעילות אנטי-ישראלית ב"שטחים" וברחבי העולם. ISM אינו זוכה למימון מדינתי והמתנדבים משלמים מכיסם את ההוצאות הכרוכות בגין פעילותם. מוקדי הנוכחות והפעילות של ISM הינם בארה"ב (בעיקר בחוף המערבי), ביהודה ושומרון ורצועת עזה (ראמאללה, מזרח ירושלים, בית סאחור, רצועת עזה), בכמה מדינות באירופה (בדגש על בריטניה, צרפת ושבדיה) ובכמה מדינות מערביות נוספות (כגון קנדה ואוסטרליה).

8. האידיאולוגיה האנטי-ישראלית של ISM : ISM מרבה להציג עצמו כדוגל באי-אלימות, זכויות אדם, כיבוד החוק הבינלאומי החלטות או"מ, וחתירה ל"שלום צודק". אולם ניתוח מסמכיו והתבטאויות בכיריו מצביעים על כך, שהמדובר בארגון בעל אידיאולוגיה אנטי-ישראלית ואנטי-ציונית, המאמצת את דרישותיהם הקיצוניות ביותר של הפלסטינים. העוינות לישראל בנויה פעמים רבות על תשתית של תפיסת עולם ביקורתית כלפי מדיניות ארה"ב, בדגש על הלחימה שהיא מנהלת באפגניסטן ובעראק לאחר אירועי ה-11 בספטמבר. ISM שולל לא רק את מדיניותן של כל ממשלות ישראל ("האפרטהייד הישראלי בפלסטין"), אלא גם את עצם קיומה של ישראל כמדינת לאום יהודי. פרסומים והתבטאויות של אנשי ISM שמים דגש מיוחד על יישום "זכות השיבה" לישראל של הפליטים הפלסטינים, שוללים את הסכמי אוסלו, ואין בהם זכר לתמיכה בפתרון של שתי מדינות לשני עמים.

9. בקרב בכירי ISM בולטים פעילים ומתנדבים יהודיים/ישראליים, או בעלי זיקה לעם היהודי, בעלי אידיאולוגיה אנטי-ישראלית ואנטי-ציונית: אדם שפירו, ממקימי הארגון, הינו יהודי אמריקאי, הנשוי להוידה עראף, הדמות הבולטת ב-ISM ; אביה של הוידה עראף הינו ערבי, שנולד בישראל; נטע גולן, ממייסדות הארגון והפעילה הבכירה ב"שטחים", הינה ישראלית הנשואה לפלסטיני ומתגוררת בראמאללה; גרטה ברלין, מבכירי הארגון, הייתה נשואה ליהודי. בנוסף לכך, מקיימת ISM קשר עם פעילי שמאל קיצוני בישראל ובתוכם פעילים אנרכיסטים. הללו השתלבו בפעילות ISM בשנים הראשונות לקיומו, עד אשר החלו לפעול במסגרת נפרדת של ארגון "אנרכיסטים נגד גדרות".

PRRC

10. ארגון אלעודה – ("השיבה", או בשמו המלא PRRC, The Palestinian Right to Return Coalition ), הינו ארגון אנטי-ישראלי הפועל בארה"ב, שהוקם באפריל 2000. המתאם הכללי שלו הינו סלמאן אבו סתה, שהקים את PRC , מקבילו הבריטי של אלעודה.

11. כמו ה-PRC בבריטניה, "מתמחה" מקבילו אלעודה בארה"ב בקידום רעיון "זכות השיבה" עבור הפליטים הפלסטינים באמצעות פעילות תעמולתית אינטנסיבית הכוללת האשמת ישראל במעשי טבח נגד הפלסטינים וב"טיהור אתני". כמו אצל ב- PRC הדרישה להחזרתם של הפליטים הפלסטינים נועדה להביא לשינוי בצביונה של מדינת ישראל כמדינת העם היהודי ולקדם את מטרת-העל של הקמת מדינה פלסטינית "מהים ועד הנהר".

12. פעילות הארגון כוללת, בין היתר, ארגון הפגנות, עריכת כנסים וועידות אזוריים ובינלאומיים, ארגון אירועים אומנותיים וסיורים. כמו כן מקיים הארגון פעילות פוליטית-תעמולתית מול אנשי הקונגרס והסנאט בארה"ב. אלעודה משתף פעולה עם ארגונים אנטי-ישראלים דה-לגיטימטורים בארה"ב ומחוצה לה. כך למשל, בתהלוכות הזדהות שאורגנו ע"י ארגון אלעודה בשנת 2002 בעת מערכת הטרור הפלסטינית (האינתיפאדה השנייה), חולקו חולצות למשתתפים. על החולצות היה רשום "אינתיפאדה – פלסטין תהייה חופשית מהנהר ועד הים" (discoverthenetwork.org ). או למשל, בהחלטות ועידת הארגון שנערכה בטורונטו שבקנדה, הביע אלעודה התנגדות ל"מפת הדרכים" ותמיכתו באינתיפאדה השנייה.

13. Movement  (FPM ) הינה התארגנות שבסיסה בשמאל הקיצוני האמריקאי, בסיסו בקליפורניה, ויש לו כמה שלוחות ברחבי ארה"ב. FPM מגדיר עצמו כארגון זכויות אדם אולם בפועל הוא עוסק בפעילות פוליטית תעמולתית, שמטרתה להכפיש את מדינת ישראל ולכרסם בלגיטימציה שלה, ובמעשיו הוא אנטי-ישראלי ומקדם את סדר היום הפוליטי של חמאס.

14. הדמות הבולטת ב-FPM , ולמעשה הרוח החיה מאחורי פעילותו, הינו ד"ר פול לארודי. המדובר בפעיל שמאל אמריקאי רדיקלי, עוין לישראל, בן לאב איראני ואם אמריקאית, בעל תואר ד"ר לשפות מאוניברסיטת ג’ורג’טאון. ד"ר לארודי נמנה על מקימי Free Gaza Movement  (FGM ) ו-International Solidarity Movement  (ISM), שני ארגונים הממלאים תפקיד מרכזי במתקפת הדה-לגיטימציה הבינלאומית נגד ישראל.


1 המשך לפרסום מרכז המידע: "ארגונים ופעילים אנטי-ישראליים עוסקים באפשרות למימוש "אירועים תודעתיים" המבוססים על שיגור מספר רב של פעילים בטיסות מסחריות לנמל התעופה בן-גוריון. זאת, כדי להביע סולידריות עם הפלסטינים, להביך את ישראל ולהציף את "זכות השיבה". חמאס מצידה קראה ל"פליטים הפלסטינים" להגיע לשדות התעופה בישראל בטיסות מסחריות במסגרת אירועי "יום הנכסה" (1 ביוני 2011).

2 אתר Bienvenue Palestine ; Swtak.com , 3 ביולי מתוך PNN , 30 ביוני 2011; stoptheism , 3 ביולי.

3 רשימת 15 קבוצות המשתתפות באירועים ראו לקט מידע מה-1 ביוני. לרשימה זאת נוספו ככל הנראה קבוצות נוספות.

4 אולם למרות זאת, על רקע הכרותינו עם שיטות הפעולה של פעילי ISM (שרכשו לעצמם ניסיון רב בתחום זה) והתארגנויות דומות לו, יש לקחת בחשבון כי חלק מהנוסעים עלולים לנסות ולהסתיר את זהותם ואת מטרת הגעתם לישראל (למשל, ע"י התחזות כתיירים, שימוש בסיפורי כיסוי שונים, או הגעה בדרכונים עם שמות שאולים). כמו כן יש לקחת בחשבון ניסיונות של התחזות פעילים כנוסעים תמימים, למשל הגעת פעילים יחד עם נשים וילדים, הגעת פעיליםנוסעים שאינם מוכרים לרשויות הביטחון, או יצירת סיפורי כיסוי שיוכלו לעמוד בבדיקות הביטחוניות של ישראל. כל זאת על מנת להקשות על הבדיקות בנמלי היציאה ובכניסה לישראל.

לראש העמוד