מבט לאיראן

23-9 באוגוסט 2015 מאת: ד"ר רז צימט
ח'אמנהאי בנאום בועידת אגודת אהל אלבית

ח'אמנהאי בנאום בועידת אגודת אהל אלבית

חסן פירוזאבאדי

חסן פירוזאבאדי

פגישת שר החוץ זריף והנשיא אסד

פגישת שר החוץ זריף והנשיא אסד

סיד מחמד חסיני שנהרג בסוריה

סיד מחמד חסיני שנהרג בסוריה

הלוויית ארבעת לוחמי חטיבת פאטמיון בדרום-טהראן

הלוויית ארבעת לוחמי חטיבת פאטמיון בדרום-טהראן

פגישת זריף – נצראללה

פגישת זריף – נצראללה


עיקרי הדברים

  • ועידת אגודת אהל אלבית התקיימה בטהראן ושימשה את בכירי המשטר האיראני להדגיש את מחויבות איראן להמשך התמיכה בבעלות בריתה באזור לאחר הסכם הגרעין.
  • שר החוץ האיראני קיים ביקורים בסוריה ובלבנון במסגרת המאמץ האיראני הגובר למצוא פתרון למשבר הנמשך בסוריה.
  • הרוגים נוספים לחטיבה האפגאנית הפועלת בשירות משמרות המהפכה בסוריה.
  • עיסוק תקשורתי נרחב במשבר הפוליטי בין איראן לחמאס בעקבות ביקור ח'אלד משעל בערב הסעודית.
  • איראן מגבירה פעילותה בזירה הבינלאומית לנוכח המשך המתקפות הצבאיות הסעודיות בתימן וכישלונות החות'ים במדינה.  

 

הצהרות בכירים איראנים בנוגע למעורבות איראן באזור
  • בשבוע שעבר התקיימה בטהראן ועידת אגודת אהל אלבית (Ahl al-Beit) הכפופה ללשכת מנהיג איראן ופועלת להפצת שיעה ברחבי העולם. בנאום, שנשא במהלך הועידה הדגיש מנהיג איראן, עלי ח'אמנהאי, את הצורך להיאבק כנגד ניסיונותיה הגוברים של ארצות-הברית לחדור לאזור ולהגביר את השפעה במדינות האזור. ח'אמנהאי אמר שכאשר האמריקאים והציונים חזו בנפילת המשטרים בתוניסיה ובמצרים, הם החליטו למוטט את יתר מדינות האזור ופעלו תחילה בסוריה.
  • הוא ציין, כי המלחמה המתנהלת בעיראק, בסוריה ובתימן אינה מלחמה דתית כי אם מלחמה פוליטית והדגיש, שמחויבות איראן היא לתמוך ב"עמים המדוכאים" באזור, בין אם הם שיעים או סונים. ח'אמנהאי הוסיף, כי איראן רואה את הבעיה הפלסטינית כבעיה הראשונה בחשיבותה בעולם המוסלמי ותתמוך בכל מי שנאבק נגד ישראל. הוא טען, שבניגוד לטענות נגדה, איראן אינה מתערבת בענייניהן הפנימיים של מדינות אחרות, כגון: בחרין ותימן, אך תמשיך לתמוך בעמי האזור (פארס, 17 באוגוסט 2015).
  • הנשיא חסן רוחאני אמר בנאום בפני באי הועידה, כי המהפכה האסלאמית באיראן הצליחה להניף את דגל תחיית הדת ברחבי העולם. הוא הביא את ההתנגדות בלבנון מול ישראל, את התנועה האסלאמית בתורכיה ובצפון-אפריקה ואת התנועות האסלאמיות ברחבי העולם המוסלמי כדוגמאות להמשך התחייה האסלאמית שראשיתה במהפכה האסלאמית. רוחאני הדגיש בדבריו את הצורך באחדות אסלאמית ואמר, כי איראן דוגלת באחדות אסלאמית המתעלה מעל חילוקי הדעות בין שיעים לסונים. בהמשך דבריו התייחס רוחאני לגילויי הקיצוניות האסלאמית במזרח התיכון ואמר כי אלה הנוקטים באלימות והורסים מסגדים וכנסיות אינם מייצגים את האסלאם האמיתי (פארס, 15 באוגוסט 2015).
  • יועצו לעניינים בינלאומיים של המנהיג העליון, עלי-אכבר ולאיתי (Ali-Akbar Velayati), אמר בדברים שנשא בוועידה, כי איראן תמשיך לתמוך בחזית ההתנגדות וכי הסכם הגרעין יאפשר לה להגביר את תמיכתה בידידותיה באזור. הוא ציין כי מצבה של חזית ההתנגדות כיום טוב יותר מאשר בעבר (פארס, 15 באוגוסט 2015).
  • דברי הבכירים האיראנים בועידת אהל אלבית מבטאים ניסיון בולט מצד איראן להדגיש בפני בעלות בריתה באזור את מחויבותה להמשך התמיכה בהן גם לאחר חתימת הסכם הגרעין עם המערב. נאומי הבכירים גם משקפים את הקו ההסברתי בו נוקטת איראן בשנים האחרונות לנוכח התחזקות דאעש והאסלאם הסוני הרדיקלי: הדגשת הצורך בשיתוף פעולה שיעי-סוני במאבק נגד התנועות האסלאמיות הרדיקליות.
  • בריאיון לאתר תסנים אמר עלי-אכבר ולאיתי, כי איראן לא תאפשר לארצות-הברית לשוב ולהרחיב את השפעתה במדינות האזור. הוא ציין, כי מבחינת איראן אין הדבר משנה אם האמריקאים ינסו לשוב לאזור דרך איראן, עיראק או סוריה. לדבריו, ארצות-הברית סולקה מאיראן במהלך המהפכה האסלאמית, סולקה מעיראק ונכשלה בסוריה, בלבנון ובתימן וכעת היא מנסה להשיב את השפעתה בעיראק, בסוריה ובמדינות אסלאמיות נוספות, אך מדינות האזור ועמיהן, ואיראן בראשן, התעוררו וניצבות נגדה (תסנים, 17 באוגוסט 2015).
  • שר החוץ האיראני, מחמד-ג'ואד זריף (Mohammad Javad Zarif), אמר כי איראן תמשיך לסייע באמצעי לחימה למדינות האזור הנלחמות בטרור. בכנס, שנערך בטהראן ועסק בהסכם הגרעין בין איראן למעצמות, אמר זריף, כי איראן הודיעה שבכוונתה לשמר את יכולותיה ההגנתיות ולהעביר אמצעי לחימה לבעלות בריתה באזור. הוא ציין כי אלמלא איראן והסיוע, שהיא מעניקה למדינות האזור במלחמתן בטרור, בירות האזור כבר היו נכבשות על-ידי דאעש (פארס, 9 באוגוסט 2015).
  • ראש המטה הכללי של הכוחות המזוינים האיראנים, חסן פירוזאבאדי (Hassan Firouzabadi), אמר, כי ממשלת עיראק השיגה לאחרונה הישגים משמעותיים במאבקה בטרור והוכיחה את יכולתה לשמור על עצמאותה ועל לכידותה הטריטוריאלית של עיראק. בהתייחסו למצב בסוריה אמר פירוזאבאדי, כי המשטר הסורי הוכיח את יכולתו להתגבר על מתנגדיו ולהגן על האינטרסים הלאומיים של סוריה ועל חוקת המדינה. הוא הביע את ביטחונו, כי ההתפתחויות באזור יובילו בסופו של דבר לחיסול קבוצות הטרור האסלאמיות, ובראשן דאעש. הוא הביע אופטימיות גם ביחס למצב בתימן ואמר, שעל אף התמיכה הרבה לה זוכים תומכי השלטון התימני לשעבר, לא יעלה בידם לנצח את המערכה.  פירוזאבאדי התייחס גם למצב בבחרין ואמר כי לא ניתן לדכא את אזרחי בחרין וכי ממשלת בחרין חייבת לנצל את ההזדמנות כדי להגיע להבנות עם האופוזיציה ולשחרר את מנהיגיה מהכלא (דפאע פרס, 9 באוגוסט 2015).
  1. סגן הרמטכ"ל האיראני, מסעוד ג'זאא'רי (Masoud Jazaeri), אמר במסיבת עיתונאים כי איראן אינה זקוקה ל"נוכחות פיזית" בסוריה, בעיראק או בתימן מכיוון שהממשלות והעמים במדינות אלה יכולים להגן על עצמם. הוא הגיב בכך לדיווחים שהתפרסמו בימים האחרונים בתקשורת בנוגע לנוכחותם של כוחות איראנים בצפון סוריה (פארס, 17 באוגוסט 2015).
  2. למעלה מ-70 חברי מג'לס שלחו מכתב לנשיא רוחאני הכולל דרישה להמשך התמיכה האיראנית בחזית התנגדות באזור גם לאחר חתימת הסכם הגרעין. חברי המג'לס קראו לנשיא לפעול באמצעות משרד ההגנה ומשרד החוץ להעביר סיוע לפלסטינים בהתאם להנחיית המנהיג העליון לחמש את הפלסטינים בגדה המערבית. חבר ועדת המג'לס לביטחון לאומי ולמדיניות חוץ, ג'ואד כרימי קדוסי (Javad Karimi Qoddousi) אמר, כי כל הבכירים האיראנים צריכים לצדד בהמשך התמיכה בעם הפלסטיני ובחזית ההתנגדות על מנת שהסכם הגרעין לא ינוצל לחיזוק בטחונה של ישראל (פארס, 18 באוגוסט 2015).
מעורבות איראן בסוריה
  • שר החוץ האיראני, מחמד-ג'ואד זריף (Mohammad Javad Zarif), ביקר ב-12 באוגוסט 2015 בסוריה ונפגש עם הנשיא אסד ועם שר החוץ וליד אלמעלם (Walid al-Mualem) כדי  לדון עימם במשבר הנמשך בסוריה. זריף הדגיש את נחישותה של איראן להמשיך בתמיכתה בסוריה וציין שגורל סוריה צריך להיקבע על-ידי העם הסורי ללא התערבות זרה (אירנ"א, 12 באוגוסט 2015).
  • האתר אלערבי אלג'דיד (al-Arabi al-Jadid) הפועל מלונדון בערבית דיווח (11 באוגוסט 2015), כי היוזמה האיראנית, שהוצגה על-ידי שר החוץ זריף לפתרון המשבר בסוריה כוללת התייחסות להפסקת אש בין המשטר הסורי לאופוזיציה הסורית תוך ששני הצדדים שומרים בידם את השליטה באזורים בהם הם שולטים כיום, שיתוף פעולה נגד דאעש בסיוע הקואליציה הבינלאומית, משא ומתן להקמת ממשלת אחדות לאומית, גיבוש חוקה חדשה וקיום בחירות בפיקוח בינלאומי.
  • בתוך כך האשימה האופוזיציה הסורית את איראן בניסיון לשנות את ההרכב הדמוגרפי באזורים הסמוכים לבירה דמשק. לטענת מקורות באופוזיציה, איראן דרשה כי במסגרת פתרון המשבר בסוריה יועברו התושבים הסונים המתגוררים בזבדאני לשטחים, שבשליטת המורדים בצפון סוריה ואילו תושבים שיעים המתגוררים בכפרים השיעים פועה (Fu'ah) וכפריא (Kefraya) יועברו לשטחים שבשליטת המשטר הסורי (אל-ג'זירה, 15 באוגוסט 2015).
  • סגן שר החוץ לענייני מדינות ערב ואפריקה, חסין-אמיר עבדאללהיאן (Hossein Amir Abdollahian), אמר בפגישה עם שר ההסברה הסורי, עמראן אלזעבי (Omran al-Zoubi), שביקר בטהראן כי איראן תמשיך באסטרטגיה הנוכחית שלה בסוריה ולא תשנה את עמדתה ביחס למאבק בקיצוניות ולתמיכה בסוריה. הוא ציין, שתמיכת איראן בשכנותיה נמצאת בראש סדר העדיפויות של מדיניות החוץ שלה (מהר, 16 באוגוסט 2015).
  • סיד מחמד חסיני (Seyyed Mohammad Hosseini), מתנדב אפגאני בחטיבת פאטמיון, הפועלת בחסות משמרות המהפכה בסוריה, שנפצע לפני כחצי שנה ממוקש בדרעא שבסוריה, מת ב-6 באוגוסט 2015 מפצעיו ונקבר במשהד (7 באוגוסט 2015,  modafeon.ir ).
  • בדרום טהראן נערך ב-13 באוגוסט 2015 טקס הלווייתם של מהדי אחמדי (Mehdi Ahmadi), סלמאן קלנדרי (Salman Qalandari), אסמאעיל חסיני (Esmail Hosseini) ועבדאללה דידארי (Abdollah Didari), ארבעה לוחמי חטיבת פאטמיון, שנהרגו לפני מספר שבועות בסוריה (משרק ניוז, 14 באוגוסט 2015).
  • באצפהאן (Isfahan) נערכה הלווייתם של שני חללים נוספים מחטיבת פאטמיון, שנהרגו לאחרונה בסוריה: חסן מראדי (Hassan Moradi) ועלי-רזא נאט'רי (Ali-Reza Nazeri) ובכרג' נקברו ב-20 באוגוסט 2015 שני חללים נוספים מהחטיבה (modafeon.ir, 11, 19 באוגוסט 2015 ). למעלה מ-120 מתנדבים אפגאנים נהרגו עד כה בלחימה הנמשכת בסוריה.
  • ראש הארגון האיראני לעליה לרגל הודיע, כי אזרחים איראנים יוכלו בקרוב לשוב ולעלות לרגל למקומות הקדושים לשיעה בסוריה בעקבות תיאום עם בכירים סורים ובאישור המועצה העליונה לביטחון לאומי. הוא ציין, שמשלחת סורית תגיע בקרוב לטהראן כדי לבחון דרכים לחידוש העלייה לרגל. איראן אסרה על עלייתם לרגל של אזרחיה לרגל לסוריה עם פרוץ מלחמת האזרחים במדינה בראשית 2012 (אירנ"א, 17 באוגוסט 2015)
מעורבות איראן בלבנון
  • שר החוץ האיראני, מחמד-ג'ואד זריף, קיים ב-12-11 באוגוסט 2015 ביקור בלבנון במהלכו נפגש עם בכירים בממשל הלבנוני ובחזבאללה ודן עימם בהתפתחויות באזור וביחסים הביליטראליים בין המדינות. בפגישות שקיים עם יו"ר הפרלמנט הלבנוני, נביה ברי (Nabih Berri), ועם שר ההגנה הלבנוני, סמיר מקבל (Samir Moqbel), אמר זריף, כי הסכם הגרעין בין איראן למערב יכשיר את הקרקע להגברת שיתוף הפעולה בין מדינות האזור במאבק נגד הקיצוניות והטרור. בפגישה עם מזכ"ל חזבאללה, חסן נצראללה, שיבח שר החוץ את חזבאללה ואמר, כי כל הקבוצות הפוליטיות בלבנון צריכות לשתף פעולה ביניהן נגד "מזימות ישראל והקבוצות הקיצוניות" (אירנ"א, 12 באוגוסט 2015). בפגישה עם נציגי ארגונים לבנונים ופלסטינים אמר זריף, כי איראן תתמוך תמיד בהתנגדות נגד "המשטר הציוני" וכי הסכם הגרעין הוא ניצחון עבור ההתנגדות ויום אבל עבור ראש ממשלת ישראל (איסנ"א, 12 באוגוסט 2015).
  • יו"ר המג'לס, עלי לאריג'אני (Ali Larijani), שלח מכתבי ברכה למזכ"ל חזבאללה, חסן נצראללה, וליו"ר הפרלמנט הלבנוני, נביה ברי (Nabih Berri), לרגל יום השנה למלחמת לבנון. במכתבים בירך לאריג'אני את חזבאללה ואת העם הלבנוני על "הניצחון הגדול" במלחמה (מהר, 14 באוגוסט 2015). גם משרד החוץ האיראני פרסם הודעה בה בירך את העם הלבנוני, ממשלת לבנון, צבא לבנון וחזבאללה לרגל יום השנה למלחמה והדגיש את מחויבות איראן להמשך התמיכה בלבנון. בהודעה נאמר, כי המלחמה היא סמל להתנגדות העם הלבנוני ולעוצמתו כנגד ישראל (איסנ"א, 15 באוגוסט 2015).
  • איש הדת השמרני הבכיר, איתאללה סיד אחמד ח'אתמי (Ayatollah Seyyed Ahmad Khatami), המשמש כדרשן תפילות יום השישי בטהראן, קיים ביקור בלבנון במהלכו נפגש עם אנשי דת שיעים לבנונים. בביקור בקברו של עבאס מוסוי (Abbas Mussawi), מזכ"ל חזבאללה, שחוסל על-ידי ישראל בשנת 1992, שיבח ח'אתמי את חזבאללה ואמר, כי כל עוד יש ולו מדוכא אחד בעולם, דרך ההתנגדות כנגד "המתנשאים" תהיה דרכה של הרפובליקה האסלאמית (חוזה ניוז, 9 באוגוסט 2015).
  • חג'ת אלאסלאם סיד מחמד חסין אלאיוב (Hojjat-ul-Islam Seyyed Mohammad Hossein al-Ayub), מנהל קשרי החוץ באגף הבינלאומי במכללות הדתיות, קיים במחצית אוגוסט ביקור בלבנון במהלכו נפגש עם אנשי דת לבנונים (חוזה ניוז, 17 באוגוסט 2015).
מעורבות איראן בעיראק
  • יו"ר המועצה האסלאמית העליונה של עיראק, עמאר אלחכים (Ammar al-Hakim), שביקר בשבוע שעבר באיראן כדי להשתתף בועידת אהל אלבית, אמר בריאיון לסוכנות הידיעות האיראנית "אבנ"א" (18 באוגוסט 2015), כי אלמלא הייעוץ, שקיבלה עיראק ממפקד כוח קדס של משמרות המהפכה, קאסם סלימאני (Qasem Soleimani), היא לא הייתה מסוגלת להגיע לנקודה בה היא נמצאת בהתנגדותה לדאעש. במהלך ביקורו בטהראן נפגש אלחכים עם בכירים איראנים, ובהם שר החוץ זריף ומזכיר המועצה העליונה לביטחון לאומי, עלי שמח'אני (Ali Shamkhani).
  • מקורות תקשורת עיראקים דיווחו, כי מפקד כוח קדס של משמרות המהפכה, קאסם סלימאני, הגיע בימים האחרונים לבגדאד במטרה לשכנע את ממשלת עיראק למנוע את העמדתו לדין של ראש הממשלה לשעבר, נורי אלמאלכי (Nuri al-Maliki), בעקבות חקירה פרלמנטארית נגדו סביב אחריותו לנפילת העיר מוצל בידי דאעש בשנה שעברה ומעורבותו לכאורה בשחיתות (17 באוגוסט 2015,  עכאט',Okaz).
מעורבות איראן בתימן ובמפרץ
  • סגן נשיא איראן, אסחאק ג'האנגירי (Eshaq Jahangiri), אמר בפגישה עם נשיא הצלב האדום הבינלאומי, פטר מאורר (Peter Maurer), כי איראן מוכנה להגביר את הסיוע ההומניטארי, שהיא מגישה לתימן באמצעות הצלב האדום. לדבריו המשבר בתימן יכול להיפתר אך ורק באמצעות דיאלוג פוליטי בין הקבוצות התימניות השונות וקרא לצלב האדום להגביר את מעורבותו בהגשת סיוע הומניטארי לעם בתימן (אירנ"א, 12 באוגוסט 2015). 
  • סגן שר החוץ לענייני מדינות ערב ואפריקה, חסין-אמיר עבדאללהיאן (Hossein Amir Abdollahian) שוחח בטלפון עם שליח מזכ"ל האו"ם לענייני תימן, אסמאעיל ולד אלשיח' אחמד (Ismail Weld al-Sheikh Ahmad) ודן עימו בהתפתחויות האחרונות בתימן ובתוכנית האו"ם להפסקת אש בין הקבוצות השונות בתימן. סגן שר החוץ הדגיש את הצורך לשים קץ באופן מיידי למתקפה הצבאית הסעודית בתימן, להסיר את המצור מעל תימן ולחתור לפתרון מדיני למשבר (תאבנאכ, 14 באוגוסט 2015). בשבועות האחרונים הצליחו נאמני ממשלת תימן הגולה לכבוש מידי השיעים החות'ים, הזוכים לתמיכתה של איראן, מספר ערים מרכזיות בתימן, ובהן עיר הנמל החשובה עדן.
  • משטרת בחרין הודיעה, כי חשפה קשר ישיר של איראן וחזבאללה לפיגוע שהתרחש במדינה ב-28 ביולי 2015 בו נהרגו שני אנשי כוחות הביטחון מפיצוץ מטען חבלה. בהודעה נאמר, שחמשת החשודים, שנעצרו במעורבות בפיגוע, הודו כי הם קשורים למשמרות המהפכה ולחזבאללה. בעקבות הודעה זו שב משרד החוץ האיראני והכחיש כל קשר למעורבות איראנית בביצוע פיגועים בשטח בחרין (Press TV, 13 באוגוסט 2015).
מעורבות איראן בזירה הפלסטינית
  • חבר ההנהגה המדינית של חמאס, מחמוד אלזהאר, אמר לכתב פלסטין אליום (Falastin al-Yawm, 11 באוגוסט 2015), כי ביקור משלחת חמאס באיראן יתקיים בקרוב. הוא ציין, שהיחסים בין חמאס לאיראן הם טובים וכי התנועה צריכה לגייס משאבים מכל המדינות הערביות והאסלאמיות כדי לתמוך בהתנגדות בפלסטין. אלזהאר ציין, כי  איראן צריכה לתמוך בהתנגדות הפלסטינית ללא תנאים או מגבלות כשם שחמאס אינה צריכה להציב תנאים או מכשולים בכל הקשור ליחסיה עם איראן. אלזהאר אמר את הדברים על רקע המשך הדיווחים בתקשורת על משבר ביחסים בין איראן לחמאס והחלטת טהראן לבטל ביקור מתוכנן של משלחת חמאס בתחומה בעקבות הביקור, שקיים בחודש שעבר מנהיג הארגון, ח'אלד משעל, בערב הסעודית.
  • חבר ועדת המג'לס לביטחון לאומי, אחמד בח'שאיש ארדסתאני (Ahmad Bakhshayesh Ardestani), התייחס בריאיון ליומון אפתאב יזד (Aftab Yazd, 16 באוגוסט 2015) לדיווחים, שהתפרסמו בתקשורת בנוגע לביקור צפוי של ראש הרשות הפלסטינית, מחמוד עבאס (אבו-מאזן) בטהראן. הוא ציין,  כי אין משמעותו של ביקור כזה שינוי בעמדתה של איראן ביחס לפלסטינים, אך עם זאת ציין, שאין לשכוח שאיראן תמיד סייעה לחמאס. הוא אמר שרק קבוצה ג'האדית אחת בחמאס מקיימת קשרים עם איראן בעוד שקבוצות ואישים אחרים, כגון: אסמאעיל הניה וח'אלד משעל, פועלים בנפרד.
  • ארדסתאני אמר כי איראן סייעה לחמאס במהלך המלחמה בעזה, אך חמאס פעלה בניגוד לעמדת איראן ביחס לסוריה ואימצה עמדה התומכת בערב הסעודית חרף המתקפה הצבאית הסעודית נגד תימן. איראן צריכה, לפיכך, לנסות ולהשפיע על חמאס תוך ניצול היריבות בין חמאס לפתח. הוא ציין שחמאס עצמה מבינה שאסור לה לשתף פעולה עם ערב הסעודית משיקולים כספיים.
  • עוד אמר, שאיראן לא ציפתה שחמאס תנקוט בעמדה הפוכה לשלה בסוריה או בתימן משום שהייתה היחידה לתמוך בחמאס במלחמתה נגד ישראל. הוא הדגיש שאיראן אינה מעוניינת להחליף את חמאס בפתח אלא להבהיר לחמאס שאם זו משנה את עמדותיה, גם איראן יכולה להתייצב לצד פתח. לאיראן אין כל כוונה לנטוש את חמאס אלא ליצור איזון בין חמאס לפתח ואם שתי התנועות יחליטו בעתיד לכונן ממשלה יציבה שתפעל נגד ישראל, אין ספק שאיראן תקיים קשרים עם שתי התנועות.
  • יועצו לעניינים בינלאומיים של יו"ר המג'לס, חסין שיח' אלאסלאם (Hossein Sheikholeslam), אמר בריאיון לאתר החדשות הפלסטיני אלרסאלה (al-Resalah) כי איראן דחתה את בקשת אבו-מאזן לבקר באיראן. הוא ציין, כי קשרי איראן עם חמאס הם אסטרטגיים ואף אחד אינו יכול לפגוע בידידות ביניהן (פארס, 19 באוגוסט 2015).
פעילות דתית והסברתית איראנית בעולם
  • משלחת אנשי דת מסנגל ביקרה לאחרונה במרכז התרבותי של איראן במדינה. המשלחת כללה את דרשן תפילות יום השישי באחד המסגדים הגדולים בדקר, בירת סנגל, וחברי המועצה האסלאמית של אנשי הדת של סנגל. אנשי הדת נפגשו עם חסן ד'אכרי (Hassan Zakeri), היועץ התרבותי בשגרירות איראן בסנגל, ודנו עימו בדרכים להגביר את שיתוף הפעולה הדתי בין שתי המדינות (חוזה ניוז, 10 באוגוסט 2015).